eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
514 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 🔮 🔻سید محمد حسین حسینی تهرانی دربیان احوالات سید_هاشم_حداد (پیر ومراد خود) می گوید: ⚠️"در تمام‌ دهۀ عزاداري‌، حال‌ حضرت‌ (سید هاشم نعلبند)حدّاد بسيار منقلب‌ بود. چهره‌ سرخ‌ مي‌شد و چشمان‌ درخشان‌ و نوراني‌؛ ولی 📛 حال‌ حزن‌ و اندوه‌ در ايشان‌ ديده‌ نمي‌شد؛ سراسر ابتهاج‌ و مسرّت‌ بود‼️ مي فرمود: ❌چقدر مردم‌ غافلند كه‌ براي‌ اين‌ شهيد جان‌ باخته‌ غصّه‌ مي خورند و ماتم‌ و اندوه‌ بپا مي دارند‼️ صحنۀ عاشورا عالي‌ترين‌ مناظر عشقبازي‌ است‌؛ و زيباترين‌ مواطن‌ جمال‌ و جلال‌ إلهي‌، و نيكوترين‌ مظاهر أسماء رحمت‌ و غضب‌؛ و براي‌ اهل‌ بيت‌عليهم‌السّلام‌ جز عبور از درجات‌ و مراتب‌، و وصول‌ به‌ أعلي‌ ذِروۀ حيات‌ جاويدان‌، و منسلخ‌ شدن‌ از مظاهر، و تحقّق‌ به‌ اصل‌ ظاهر، و فناي‌ مطلق‌ در ذات‌ أحديّت‌ چيزي‌ نبوده‌ است‌. ❌تحقيقاً روز شادي‌ و مسرّت‌ اهل‌ بيت‌ است‌ ‼️ 👈زیرا؛ روز كاميابي‌ و ظفر و قبولي‌ ورود در حريم‌ خدا و حرم‌ امن‌ و امان‌ اوست‌. 👈روز عبور از جزئيّت‌ و دخول‌ در عالم‌ كلّيّت‌ است‌. 👈روز پيروزي‌ و نجاح‌ است‌. 👈روز وصول‌ به‌ مطلوب‌ غائي‌ و هدف‌ اصلي‌ است‌. ❌روزي‌ است‌ كه‌ گوشه‌اي‌ از آنرا اگر به‌ سالكان‌ و عاشقان‌ و شوريدگان‌ راه‌ خدا نشان‌ دهند، در تمام‌ عمر از مدهوش‌ مي گردند و يكسره‌ تا قيامت‌ بر پا شود به‌ سجدۀ شكر به‌ رو در مي‌افتند. حضرت‌ آقاي‌ حدّاد مي فرمود: ❌مردم‌ خبر ندارند، و چنان‌ محبّت‌ دنيا چشم‌ و گوششان‌ را بسته‌ كه‌ بر آن‌ روز تأسّف‌ مي خورند و همچون‌ زن‌ فرزند مرده‌ مي‌نالند‼️ ❌مردم‌ نمي دانند كه‌ همۀ آنها فوز و نجاح‌ و معاملۀ پر بها و ابتياع‌ اشياءِ نفيسه‌ و جواهر قيمتي‌ در برابر خَزَف‌ بوده‌ است‌. آن‌ كشتن‌ مرگ‌ نبود؛ عين‌ حيات‌ بود. انقطاع‌ و بريدگي‌ عمر نبود؛ حيات‌ سرمدي‌ بود. ❌مي فرمودند: شاعري‌ وارد بر مردم‌ حَلَب‌ گفت‌: 💥گفت‌: آري‌، ليك‌ كو دور يزيد 💥كِيْ بُد است‌ آن‌ غم‌، چه‌ دير اينجا رسيد 💥چشم‌ كوران‌ آن‌ خسارت‌ را بديد 💥گوش‌ كرّان‌ اين‌ حكايت‌ را شنيد 💢💢💢💢💢💢💢 🔰آیا چشم خیس امام زمان علیه السلام و پلک های زخمی علی بن موسی الرضا علیه السلام هم به محبت دنیا بسته شده است ⁉️ 🔰آیا حزن پیوسته وفزاینده امام کاظم علیه السلام از روز نخست محرم تا عاشورا، ناشی از غفلت وبی اطلاعی ایشان بود⁉️ ⚠️به راستی اگر درک گوشه ای از اسرارعاشورا، سالکان وعاشقان الهی را غرق شادی می سازد، پس چرا با آمدن محرم، لبخند بر لبان موسی بن جعفر دیده نمی شد. آیا سهم امام معصوم از عشق خدا ،به اندازه یک تبسم هم نبود⁉️ ▫️دربارگاه قدس که جای ملال نیست ▫️سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است ▫️جن و ملک بر آدمیان نوحه می‌کنند ▫️گویا عزای اشرف اولاد آدم است ▫️ای چرخ، غافلی که چه بیداد کرده‌ای ▫️وَز کین چها درین ستم آباد کرده‌ای ▫️بر طعنت، این بس است که با عترت رسول ▫️بیداد کرده خصم و تو امداد کرده‌ای ▫️ای زادهٔ زیاد نکرده‌ست هیچ گه ▫️نمرود این عمل که تو شدّاد کرده‌ای ▫️کام یزید داده‌ای از کشتن حسین ▫️بنگر که را به قتل که دلشاد کرده‌ای ----------------- 📚 روح مجرد ص۷۸_۷۹ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚معرفی اجمالی: ✍ متکلم گرانقدر در مقاله پیش روی، دواصل مهم از اصول تصوف وعرفان یعنی مساله (اطاعت محض از قطب) و را به اختصار مورد نقد وبررسی قرار داده و در ادامه به ارزیابی کتاب نوشته آقای از همین منظر پرداخته است . ⚠️سید حسن ابطحی از به محضر امام زمان وداعیه داران تزکیه نفس است که به اعتراف خود دچار هوای نفس گردید و درصدد برای خود برآمد. مریدانی که حتی پس از خلع لباس و دستگیری وی، هم چنان از او دفاع می کنند و اتهامات متوجه او را ناشی از حسادت بدخواهان می دانند. 💎نوشتار حاضر بخشی از انحرافات وی را برای کسانی که هنوز درباره او دچار تردید هستند،روشن می سازد. ✅نویسنده در بخش اول ضمن برشمردن واهداف شوم مشایخ وپیران در عالَم ، به نقد دو آموزه مهم نزد ایشان می پردازد ؛ 1⃣ اطاعت محض وانقیاد کامل در مقابل استاد و پیر و 2⃣ نیکو شمردن عشق بازی با اَمردان تحت عنوان و (عشق کثیف) ☑️ جایگاه در روایات نیز در همین بخش بررسی شده است. 💥چگونه مي توان در مقابل انسان غير معصوم ـ كه اگر هم عمدا قصد افساد و اضلال نداشته باشد، لااقل احتمال هر گونه اشتباه و ناداني درباره او داده مي شود ـ تسليم بود⁉️ 💥چه بسيار ساده لوحاني كه بي خبر از انحرافات باور نكردني ولي واقعيتدار پيران و مشايخ و اساتيدي كه تقوا و زهد و وارستگي از سيماي ايشان مي بارد به ايشان سرسپرده اند و عاقبت گرفتار غول هوا و هوس ايشان شده دنيا و آخرتشان به آنان فنا شده است . ✅نگارنده در بخش دوم به نقد کتاب "سیر الی الله" که شرط اصلي سير و سلوك و رسيدن به كمال را انقياد صِرف و در مقابل و و دانسته میپردازد. نویسنده در ابتدا بخشی از متن کتاب را نقل می کند و سپس به نقد آن می پردازد . ✴️بخشی از انحرافات جناب در این کتاب عبارت است ؛ 1⃣منحصر ساختن سلوک الی الله به انقیاد صِرف در برابر استاد 2⃣وجوب اذن گرفتن از استاد در انجام مستحبات واذکار ❌اعمال مستحبه كه در كتابها نوشته اند و از پيشوايان دين رسيده است در حقيقت مثل داروهائي است كه در داروخانه يا گذاشته باشند، اگر شما هر روز وارد داروخانه بشويد و مقداري از آن داروها را برداريد و بخوريد كار درستي نكرده ايد» 3⃣همسان انگاری پیروی از استاد و مشایخ صوفی در تزکیه نفس با تقلید از مراجع در احکام 4⃣تجویز وتوصیه به اعتراف به گناه نزد استاد همانند مسیحیان ❌«بايد توبه را با نظر استاد و كسي كه مي خواهد به سالك الي اللّه، راه كمال را تعليم دهد و او را پاك و آماده سير الي اللّه نمايد انجام دهد، و طبعا بايد نزد او به گناهان خود اعتراف نمايد» ❌«علاوه بر اين كه اعتراف به گناه نزد استاد نهی نشده، مورد تأييد آيات و روايات هم ميباشد». ❌«شاگرد بايد از استاد خود خجالت نكشد، و گناهانش را براي او مشروح و كامل بيان كند »! 5⃣ادّعای مشاهده امام زمان وگرفتن مجوز از ایشان برای اعتراف مریدان به گناه نزد استاد 6⃣ارائه دستور العمل های بی اساس به مریدان: ❌«استاد عزيزم فرمود اين تمرين را چهل روز به ترتيب زير بدون وقفه بايد انجام دهي: روز اول نقطه سياهي را به روي ديوار سفيدي بگذار، و در مقابل آن چهار زانو بنشين و پشتت را راست نگهدار، و چشمهايت را بدون آنكه پلك بزني ۲دقيقه به آن خيره نگاه كن، و تنها به نقطه سياهي كه روي سفیدی قرار گرفته فکر کن وبه چیز دیگر فکر نکن. 7⃣اصالت بخشی به مکاشفات ودیدن انوار و... در شریعت وهدف دانستن آنها در انجام واجبات 8⃣اشتراط قبول توبه به صدقه دادن زیر نظر استاد وشیخ ❌بايد گناهكار و كسي كه مي خواهد پا به مرحله توبه بگذارد و توبه اش قبول شود، مقداري از مال خود را زير نظر استاد! صدقه بدهد، تا طبق دستور خدا و پيامبر صلی الله عليه و آله وسلم مصرف شود، كه اگر اين كار را بكند كمك به پاك شدن و تزكيه نفس خود نموده است! ✅نویسنده در خلال مباحث به طور مفصل به مساله " " از منظر معصومین پرداخته و ادلّه موافقان را ابطال نموده است . ودرپایان به نقد و مرحله ای در تصوف وعرفان پرداخته وآسیب های این نوع سلوک راکه مهم ترینش عجب وغرور سالکانش می باشد، برشمرده است. ۱۵ 🆔 @safiresheytan🕸
1_4958550742643245341.pdf
395K
📄 عشق وعرفان ✍ مولف: حسن میلانی 🔹 تعداد صفحات: ۳۴ 🔸 زبان: فارسی 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✴️انحرافات و ادعاهای ملاقاتش با امام زمان (عج) واعترافاتش 📛اعتراف به جاه طلبی و سوء استفاده از مریدان 🔆جهت آشنایی بیشتر : 🔻گفتگو با آیت الله سیدان در باره سید حسن ابطحی 🔻کنايه جالب آيت الله جوادي آملي به ابطحي 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 🗯 🤯آن یکـی گـردید مـحو فـلســــفه 🤯خـویش را دانـا شـمـــرده از سـفــــه 🐸فـــکر او تحدیــد اطـراف و جـهات 🐸کــار او تشـریح حـــــیوان و نــــبـات 🌎ازقدیم آمد جهان، یا حــــادث است 🌎 آفریــــدش با غرض یا عــابث است 💥بـی خـــبر لیکـن ز احکــــــام اله 💥مـی ندانـــد جـز نــــمازی گـــاهگاه ⛓صـد دلیـل آرد پی تجــــرید نـفس ⛓نفس او لیکن به صــــد زنجیر حبـس 😪ای خَیو (تُف)برروی عـلم و فـضـــل تو 😪تیره صد مــــدرس بـود از جــهل تـو 💤وَهـم و پـنداری به هم آمـیـــختی 💤شـوری از چـون و چـرا آمـیختـــی ♣️نامش اســــتدلال و برهان سـاختی ♣️مـهره چـــیـدی و قــــــماری بـاختی ⚠️صـــد خطا زین گونه استــدلال ها ⚠️دیـــده ای در مـاههـا و ســـــالها ⛔️پس چنین فهمی چرا باشد کمال ⛔️نام او کن وهم و تصویر و خیال ------------------ 📚مثنوی طاقديس ص۹۸. به نقل از کتاب فلسفه از منظر قرآن و عترت ص۳۹۶ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 💬 سخنی با ابن عربی (۱) 🖌به قلم 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔻این چند جمله را خطاب به تو می نویسم❗️ 🔹اگر بگویم در تمام دوران حیاتم به اعجاب تو ندیده‌ام، دروغ نگفتم ❗️ 🔸و اگر بگویم در میان آثار و افکار اندیشمندان مسلمان، افکار چون تو ذهنم را به خود مشغول نکرده، بیراهه نگفته‌ام❗️ 🤔 در حیرتم از تو و مریدانت❗️ در عجبم از کلماتت و در شگفتم از اظهارنظر هایت❗️ 💠 مذهب توچه بود و به کدامین حجتِ خدا ایمان داشتی⁉️ 💥 آنچه از آثارت به ما رسیده از و و دیگر زُبُر و رسائلت، مطالب زیادی از اندیشه ات را در اختیار ما می‌گذارد تا مذهبت را بشناسیم. ⚠️گروهی از دلباختگان و مریدانت که در میان شیعیان رشد یافته‌اند، تو را شیعه می خوانند.😱 ❌ آیا واقعاً می‌شود تو را شیعه خواند در حالی که تو ما را خوک می پنداری‼️ ❌ و آیا می شود تورا محبّ مولای متقیان و امام عارفان امیرمومنان علی بن ابی طالب خواند؛ در حالی که ایشان را در معراج به آسمانها در جایگاهی پایین تر از و ، دیدی و امام علی علیه السلام را نصیحت کردی که چرا در دنیا ادّعای برتری می نمودی⁉️ ❌ آیا می شود تورا مرید امام حسین علیه السلام، آن سالار شهیدان دانست، در حالی که ویران‌کننده مزار او یعنی لعنت الله علیه، آن خلیفه منحوسِ عباسی را صاحب مقام ولایت باطنی دانسته‌ای⁉️ 💠 برخی مریدانت از رجال شیعه، می‌گویند تو کرده ای و در دلت چیزی جز محبت اهل بیت علیهم السلام نبود‼️ 💥تو را به خدایی که می پرستیدی، از تو سوال می‌کنم: آیا آن سخنان تو از روی تقیه بود⁉️ ❌آیا آنجا که در فتوحات گفتی در میان امتِ محمدصلی الله علیه وآله ، ابوبکر از همه افضل است سخنت از روی تقیه بود⁉️ ❌آیا آنجا که قاتل بانوی دو عالَم را همچون پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله معصوم معرفی نمودی از روی تقیه بود⁉️ تو را به تمام مقدّساتت قسم می‌دهم❗️ ❌ آیا آنجا که گفتی همه شیعیان منحرف اند و از همه آنان منحرف تر و گمراه تر شیعیان دوازده امامی اند، از روی تقیه چنین تهمتی را به ما زدی⁉️ ❌ آیا آن زمانی که در فصوصت نوشتی پیامبر صلی الله علیه [و آله] و سلم رحلت کرد و به احدی برای جانشینی وصیت ننمود، آیا از روی تقیه چنین سخن کذبی را مطرح نمودی⁉️ ❌آیا آن‌گاه که در تفسیر اولی الامر آن را به حاکمان مسلط بر مردم، هرچندسال ظالم وفاسق باشند، تفسیر نمودی آیا از روی تقیه بود⁉️ 💠 مریدانت می‌گویند چون تو در شرایط سختی به سر می‌بردی مجبور به تقیه بودی❗️ 📛 آخر تو در چه شرایطی به سر می‌بردی که سخنانی را بر قلم خود جاری نمودی که هیچ یک از اهل سنت چنین نگفته اند‼️ به من بگو❗️ چه چیزی در متوکل عباسی دیدی که او را در بالاترین مقام_ که همان باشد_ ستودی⁉️ 🚷ما هرچه تاریخ را ورق می‌زنیم نه تنها خیری در او نمی‌بینیم؛ بلکه از او جز شخصیتی خونخوار، شرابخوار، زن باز، هتاک و... چیز دیگری ندیدیم‼️ 😬شاید تو در شهوداتت چیزی از مقام و منزلت متوکل دیده ای که هیچ کس ندیده است‼️ با آن همه جنایات و کشتارِ شیعیان، توسط آن جلاد قوم عرب_ شایسته بود از وی به بزرگی یاد نکنی و بر روی درود نفرستی. 🙄 راستی شاید حجاج بن یوسف را نیز در شهودات صاحب مقامات دیده ای که دیگران از درک آن عاجزند‼️ ✴️ شیعیان مظلوم و زجر کشیده که در زمان تو جزو اقلیّت های زیر پا لگدمال شده بودند، برای چه با انواع و اقسام تهمت ها _فقط به صِرف شنیدن این تهمت ها از ناصبیان _از آنان یاد می کنی⁉️ آیا آنان پدرتو را کشته بودند⁉️ آیا در دین تو جایز است که گروهی را بی سند و بی‌دلیل به اقسام افترائات متهم سازی⁉️ 🔮 سوال من از شیعیانی است که تو را شیعه می خوانند، 🔮 سوال من از آن افرادی است که در مدح تو دچار غلوّ شده‌اند، 🔮 سوال من از آن عالم نما هایی است که تو را چنان ستوده اند که امامان معصوم خود را چنین نمی ستایند❗️ 📣 ای شیعیان این چه شیعه ای است که مومن قریش، پدر مولایمان و سرورمان امیرمومنان علی علیه السلام یعنی حضرت ابوطالب علیه السلام را کافر می داند⁉️ ⭕️حاشا که فردی شیعه باشد و در عین حال ابوطالب علیه السلام، آن منادی بزرگ توحید و مجاهدِ راه خدا در دفاعِ از پیامبر خاتم صلی الله علیه واله و سلم را کافر انگارد❗️ 🔻از این الفاظ و عبارات چیزی به دست نمی‌آید مگر سخن آن فیلسوف صدرایی که گفت: ♨️ خصم الدّ شیعه امامیه است.♨️[۱]. ------------ 📚 ابن عربی از نگاه دیگر ص ۴۲۵_۴۳۱ ۱.سید جلال الدین آشتیانی .مقدمه بر شرح فصوص الحکم ص۴۴ 🆔 @safiresheytan🕸
📝 💬 سخنی با ابن عربی (۲) 🖌به قلم 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ✴️جناب ابن عربی❗️ 🔹 نمی دانم کلماتت را با کدام ترازو بسنجنم: با ترازوی عقل یا با ترازوی شرع❓ 🔸 گاه نظرات تو را با عقل سنجیدم و گاه با میزان شرع؛ اما هر بار که چنین کردم به صداقت مرحوم پی بردم که فرمود: ♨️ در سخنان ابن عربی مطالبی هست که مخالفت روشن با شرع دارد.[۱] آخر چگونه می توان قائل به سخنان تو شد، در حالی که در قرآن و روایات، کلام صریح در ردّ‌‌ آنان موجود است⁉️ ✴️ جناب ابن عربی❗️ ❌نمی‌دانم کدام بر قلب تو فرود آمد که قوم جاهل و گمراه علیه السلام را واصل به و دانستی و گفتی که در واقع آنان در دریاهای علم الهی غرق شده اند⁉️ ❌ نمی‌دانم کدام برتو رخ داد که قوم موسی را موحّد و هارون علیه السلام_ آن فریادگر توحید _را به جهل و نقص معرفت در امر توحید معرفی کردی⁉️ ❌ نمی‌دانم چه حالی به تو دست داد که شرک را نفی کردی و قائل شدی که در عالَم، وجود ندارد و هر کسی حتی بت پرست نیز خدا را می پرستد‼️ ❌ نمی‌دانم چه مکاشفه ای به تو دست داد که گفتی: 🔮 فرعون طاهر و مطهّر از دنیا رفت‼️ بگو بینم ❗️ کدام فرعون را می‌گویی ⁉️ 🔹آیا همان طغیان گری که ادعای خدایی نمود و فرزندان بنی اسرائیل را سر می برید و در مقابل موسی علیه السلام ایستاد⁉️ 🔸 اگر مقصودت این فرعون است، که خداوند او را کافر، طغیان گر و سرکش و جهنمی معرّفی می کند‼️ ❌ و باز نمی دانم با کدام آیه از قرآن گفته ای که: 🔮 شهود مردان، حق تعالی را در زنان اَتمّ و اکمل است ‼️ ❌چگونه روا داشته و بی شرمانه گفتی که : 🔮چون خدا دوست دارد مرد تنها از او لذت ببرد، در مجامعت مرد و زن، مفعول واقعی (نعوذ بالله)... است‼️‼️ ❎اگر بخواهم از عجایب کلامت بگویم، نوشته ها از چند جلد کتاب فراتر می‌رود‌؛ این مختصر را از باب مشتی که نمونه خروار است، یادآور شدم تا سبب تامل منصفان گردد. شاید این کلمات تو نتیجه حالات به اصطلاح عرفانی تو بوده و شاید در نتیجه خواب هایی از جنس همان خواب معروفت باشد❗️ 💠سخن از خواب مشهور تو شد، بد نیست که چند جمله ای هم از آن بگویم؛ همان خوابی که در آن پیامبر صلی الله علیه و آله را بر تو املا کرد ‼️ 🔘تو در آن خواب چطور فهمیدی که او پیامبر صلی الله علیه و آله بود⁉️ 🔘آخر سخنان پیامبر که از طریق راویان در کتب حدیثی به ما رسیده است، غیر از آن است که در خواب بر تو املا فرموده است‼️ 📛راستی آن شب که پیامبر صلی الله علیه وآله فصوص را بر تو املا می‌کرد، خود ایشان فرمودند که از عهده هدایت عمویش حضرت برنیامده است⁉️ ✴️ جناب ابن عربی❗️ 📛هر چندبرخی از از طرفدارانت با زور می‌خواهند لباس شیعه را برتنت_همان لباسی که تو از آن بیزار ای_ و در مقامت می‌گویند: ☠ بعد از ائمه هیچکس در معارف پای ابن‌عربی نرسیده است.[۲] و یا می‌گویند : ☠معارفی که ابن عربی آورده است در مقابل معارف دیگران، دریاست در مقابل شبنمی❗️[۳] اما بدان❗️ 🌿 شیعیانی که قلبشان خاضع برای معارف خاندان طهارت علیهم السلام است، هرگز سر تعظیم در برابر تو فرود نمی‌آورد؛آنان یک جمله کوتاه امیر مومنان علی علیه السلام را با تمام آثار و نوشته‌هایت_که تا ۵۰۰ اثر به تو منتسب نموده اند_ معاوضه نمی کنند‼️ ⚠️ هر چند با این سخنان در این مجموعه کوچک در نقد تو و پیروانت، خطرات را بر جان خود خریدم، اما خوشحالم که در پیشگاه نورانی امیرمومنان علیه السلام شرمنده نیستم❗️ 🌻الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام. ------------ 📚 ابن عربی از نگاه دیگر ص ۴۲۵_۴۳۱ ۱.بشاره الشیعه ص۱۵۰ ۲.استاد حسن زاده آملی در دومین یادواره علامه طباطبایی ص۴۱ ۳‌.استاد جوادی آملی در بنیان مرصوص ص۱۵۳ 🆔 @safiresheytan🕸