eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
513 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
7.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻محمد حسین شهریار: پنج بت در زندگی داشتم که برای تائب شدن باید آنها را می شکستم؛ ۱. ابتلا به مواد مخدر ۲. عشق مجازی ۳. تصوف و درویشی ۴. موسیقی ۵. رفقاء 🙏به توفیق الهی این همه بت را شکستم اما بعد، [مردم و مسئولین] طوری مرا کردند، که جز خدا برای من باقی نماند.😔 🦋شهریارا حرم عشق مبارک بادت 🦋که در این سایه دولت به پناه آمده ای ⚠️تذکر مهم: دوری جستن از اندیشه های صوفیانه و به کار گیری هنر در خدمت اسلام و قرآن توصیه به عنوان یکی از دوستداران زبان و ادبیات فارسی است. بنابر این مخالفت با تصوف ودرویشی را نباید به معنای مخالفت با دانست. کما اینکه مخالفت با اندیشه های انحرافی یک دانشمند، بازیگر و فوتبالیست مشهور به معنای مخالفت با علم و هنر و ورزش نیست.💯 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 🔖بازخوانی اندیشه استاد در نقد تصوف وعرفان(۱۰) ♨️ 🔮 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ✴️ شرع، تنها شریعت نیست که از آن بی نیاز شویم💯 🛣آنها که به حقیقت می رسند و راه را طی می‌کنند، آنها مجبورند که تمام حرکت ها و حالت ها را، با نظام عالی هستی همگام و هماهنگ کنند و این است که در این سطح با شرع هماهنگ می‌شوند. 🌟هر کس که پخته تر شده و دَور بیشتر گرفته، دقت بیشتر خواهد داشت؛ حتی در رفت و آمد و آمیزش و غذا خوردن و تطهیر کردنش، حتی در ناخن گرفتن و عقیق به دست کردنش.💯 🔆در این سطح دیگر تقلید و تحمیل نیست که فهم و دید است، در این سطح تعادلی که از شعاع عقیق و اثری که در فلان لحظه از زمان و فلان مرحله از نور خورشید و ماه در سلول ها و اتم های وجود انسان می افتد ،مشهود است و نمودار و پیدا. 🔹امروز که بی اعتنایی به این ها و ارتکاب سیاهی ها ما را سیاه نمی کند، لباسمان لباسی آلوده است و لباس آلوده کثافت را می‌بلعد و نشان نمی‌دهد. 🔸آنها که به لطافت و طهارت می رسند، آنها اثر یک لبخند، یک نگاه و سیاهی یک تخیل را، حتی برای خویش مشاهده می‌کنند و اینها با این دید، بار سنگین تکالیف را به دوش می‌کشند. 🌎 در هستی قانونمند نمی‌توان بی قانون راه رفت و بی حساب زندگی کرد. 🤔چگونه می توان از قانون ها مستغنی شد و چگونه میتوان از شرع گذشت⁉️ انسان پس از گذشت ها، به شرع می رسد و با این دید ها به شرع رو می‌آورد. ☑️آنها که به آزادی می رسند و از آزادی آزاد می شوند، تازه به مذهب و به شرع رسیده‌اند. -------------- 📚 روش نقد ج۳ص۱۰۱ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
#دراویش_داعشی #غائله_گلستان_هفتم 🔻ایام شهادت شهید مدافع امنیت محمد حسین حدادیان(شهادت ۹۶/۱۲/۱) است
👤 توییت استاد ✍ معمولا مدل نظام اینجوریه که اول فرصت میده به مردم اثبات بشه و اصلاحاً صف معترض و اغتشاشگر جدا بشه ‌بعد۲۴ ساعته همه رو جمع میکنه تو ماجرای دراویش۳ روز فرصت داد تا خوب ماهیت خودشونو نشون بدن، بعد نیم ساعته جمعشون کرد فکر میکنم الان همون زمانیه که حجت تموم شده! امشب همه رو جمع میکنن. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 🔮 🏫 به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها مروری می کنیم بر بیانات آیه الله پیرامون مبارزه صوفیان با علم ودانش💯 🚥🚥🚥🚥🚥 ✴️بسیارى از سران صوفیه علناً با دانش هاى آموختنى و کتاب و دفتر به مخالفت برخاسته، بلکه مبارزه و دشمنى مى کردند و رسماً از آنچه مربوط به علوم آموختنى و استدلالى بود ابراز تنفر و بیزارى مى نمودند. 📛بعضى به اندازه اى در این موضوع پافشارى کرده اند که مطالعه ی احوال آنها هر خوانندهاى را دچار حیرت و تعجب مى کند. ممکن است بعضى این سخن را باور نکنند که کسى با علم و دانش اینگونه مخالفت نشان دهد. چند نمونه از این مبارزه و دشمنى را از کتاب تاریخ تصوف تألیف دکترقاسم غنى در اینجا مى آوریم. 1⃣ که یکى از سران بزرگ صوفیه و شاگرد شیخ «سَرىّ» بوده است معتقد بود که: ❌«خواندن و نوشتن سبب پراکندگى اندیشه ی صوفى است»! ⚠️نگارنده گوید: خوب بود مى فرمودند سبب اطلاع و بیدارى او و کناره گیرى از رویه ی تصوف است.💯 ▫️خوب فکر کنید ما و تمام دنیا هر چه داریم از برکت همین خواندن و نوشتن است، با این حال جاى تعجب نیست که دسته اى، این دو را سبب پراکندگى حواس بدانند⁉️ ▫️دیگران به فکر تعلیمات اجبارى افتاده اند اما در اینجا بعضى قولِ را به رخ ما مى کشد‼️ ▫️هیچ فکر نمى کند که اگر مردم به این دستور عمل کنند، جامعه به باز مى گردد. 2⃣ شیخ در شرح حال نوشته: ❌«نقل است که هفت قمطره (صندوق) از کتب حدیث داشت همه را در زیر خاك دفن کرد و روایت نکرد...». 3⃣ مى گفت: ❌«کسى را سراغ دارم که وارد صوفیه نشد مگر اینکه جمیع دارایى خود را انفاق کرد و هفتاد صندوق کتاب (آرى ۷۰صندوق کتاب!) را که خود نوشته و حفظ کرده و به چندین روایت درست کرده بود در این رودخانه ی دجله که مى بینید، غرق کرد»! مقصود شبلى از این آدم خود او بود! 4⃣ که از بزرگان صوفیه است، کتب خود را به دریا ریخت و گفت: ❌«نعم الدلیل انت؛ والاشتغالُ بالدلیل بعد الوصول محال». این کار و این سخن اگر چه در کتاب تاریخ تصوف به احمد بن ابى الحوارى نسبت داده شده ولى بعضى دیگر نظیر آن را از نقل کرده اند که کتابهایش را به دست خود، در زیر خاك کرد و گفت: نعم الدلیل الخ. 5⃣از نقل شده که گفت: ❌«رأس هذا الامر کَبسُ المَحابر و خرق الدفاتر و نسیان العلوم»(!) یعنى: آغاز این کار پنهان کردن دوات و مرکب و پاره کردن دفترها و فراموشى علوم است!!... 💠🔅💠🔅💠🔅💠 ⚠️من نمى دانم این افراد تا چه اندازه از تعلیمات اسلام و دستورات پیشوایان این آیین مقدس دور افتاده بودند، کردار و رفتار آنها درست مانند کسانى است که اصلاً در محیط دینى اسلام پرورش نیافته و از سرچشمه ی قرآن قطره اى ننوشیده اند.♨️ 📛آنها سعى مى کردند که دفترها را پاره کرده و صندوق هاى کتاب را در آب غرق سازند یا در دل خاك جاى دهند، و احادیث پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم را طعمه ی ماهیان دریا یا موریانه هاى زمین کنند؛ ولى بر عکس، پیشوایان اسالم تأکیدات زیادى درباره حفظ کتب و نگهدارى آثار پیشوایان بزرگ یعنى پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه ی هدى علیهم السلام کرده اند❗️ ---------------- 📚جلوه حق، مکارم شیرازی، ص۱۰۱ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
❄️ #داستان #تحلیل 🗣 #خاطرات_دکتر_یحیی_یثربی(۱۶) #مذهب_رقص #سماع_جوان_پسند #سماع_زاهدانه 🔻از نظر عر
❄️ 🗣 (۱۷) ❇️ اگر واقعاً و در انسان، در حد عبادت و موعظه اثرگذار بودند، به یقین دین اسلام چنانکه درباره عبادت و موعظه ما را راهنمایی کرده است، در این باره نیز راهنمایی می کرد.اما نه تنها اسلام در این باره چیزی نگفته، بلکه موسیقی را به طور کلی مطلوب ندانسته است.💯 ⬅️ علمای مسلمان نیز در همه مذاهب کمابیش، موسیقی را نامطلوب یا حرام شمرده اند. ⬅️ روایات متعددی در نکوهش موسیقی و حتی در نگهداری آلات موسیقی در منابع اسلامی آمده است. ✍من شاید نظری درباره داشته باشم اما هیچ نشانی مبنی بر این که موسیقی یکی از اسباب تکمیل روح انسان باشد، در شریعت، نه در قرآن و نه در حدیث نمی بینم.💯 ⬅️ قرآن کریم عبادت در حال هیاهو شادمانی و کف زدن را مورد نکوهش قرار داده است. درباره چگونگی نیایش بت پرستان در کنار کعبه آمده است: ♨️نیایش ایشان در [کنار] خانه خدا، جز کف زدن و سوت کشیدن نبود؛ پس عذاب خدا را به کیفر کفر خود بچشید.❶ 🤔 بنابراین چگونه می توان نیایش و پرستش همراه با موسیقی و دست افشانی و پایکوبی را به اسلام نسبت داد⁉️ 💠🔅💠🔅💠🔅💠 📛 تجویز یک کار حرام (موسیقی) و تقدیس آن _ به اصطلاح علمای دین _ "تجری" یعنی گستاخی در انجام گناه را در میان مردم رواج داد... 🗣 من در دوران قبل از انقلاب جوان دانشجویی در تهران بودم. از همان ابتدای دوره کارشناسی تا دوره دکترا یک مورد در دانشگاه ندیدم اما سخنرانی های سودمند متعدد، از گرایش های مختلف در دانشگاه انجام می گرفت؛ اکنون اگر اجازه بدهند عملاً می بینیم که چقدر تمایل به موسیقی بیشتر شده است. ❌با قاطعیت می گویم؛ در رواج آن بسیار اثرگذار بوده و می باشد. ⚠️ در اوایل انقلاب، افراد مومنی را می دیدم که موسیقی را به عنوان مسئله‌ای عرفانی گوش کرده و دوست می داشتند.😱 -------------- 📚 فریب سراب ص۲۲۵ و ۲۳۱ ❶ وَمَا كَانَ صَلَاتُهُمْ عِنْدَ الْبَيْتِ إِلَّا مُكَاءً وَتَصْدِيَةً ۚ فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ (انفال- ۳۵). 🆔 @safiresheytan 🕸