eitaa logo
صالحین حضرت مریم (س)
114 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.1هزار ویدیو
66 فایل
این کانال جهت اجرای برنامه های صالحین حوزه حضرت مریم ناحیه زنجان ایجاد شده است لطفاسرگروه های پایگاهها ی خود را عضو نمایید از این به بعد محتوای بارگزاری شده درکانال مرجع اصلی حلقه ها خواهد بود عملکردحلقه های صالحین با توجه به ارسال گزارش سنجیده خواهد شد
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🍂🍃🌹🍃🍂🍃🌹 ــ ۱۰ إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوَالَ الْيَتَامَىٰ ظُلْمًا إِنَّمَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ نَارًا ۖ وَسَيَصْلَوْنَ سَعِيرًا بی‌تردید كسانی كه اموال یتیمان را به ستم می‌خورند، جز این نیست كه در شكم‌های خود آتش می‌ریزند، و به زودی در آتش فروزان در آیند. 🍃🍂🍃🌹🍃🍂🍃🌹 🍃🍂🍃🌹🍃🍂🍃🌹 (آيه ١٠) :چهرۀ باطنى اعمال ما! 🌱 در آغاز اين سوره تعبير شديدى پيرامون تصرّفهاى ناروا در اموال يتيمان ديده مى‌شود كه صريحترين آنها آيۀ مورد بحث است. مى‌گويد: «كسانى كه اموال يتيمان را به ناحقّ تصرّف مى‌كنند (در حقيقت) در شكمشان تنها آتش مى‌خورند» (إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوالَ الْيَتامى ظُلْماً إِنَّما يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ ناراً) . 🌱سپس در پايان آيه مى‌گويد: علاوه بر اين كه آنها در همين جهان در واقع آتش مى‌خورند «به زودى در جهان ديگر داخل در آتش برافروخته‌اى مى‌شوند» كه آنها را به شدّت مى‌سوزاند (وَ سَيَصْلَوْنَ سَعِيراً) . 🌱 از اين آيه استفاده مى‌شود كه اعمال ما علاوه بر چهرۀ خود، يك چهرۀ واقعى نيز دارد كه در اين جهان از نظر ما پنهان است امّا اين چهره‌هاى درونى در جهان ديگر ظاهر مى‌شوند و مسألۀ « » را تشكيل مى‌دهند. 🍃🍂🍃🌹🍃🍂🍃🌹 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌بعثت عیدی برای همگان مقام معظم رهبری: 🔸 بعثت عیدی برای همگان است و نه فقط برای مسلمانان. جشن بعثت و بزرگداشت روز مبعث در واقع عمدتاً برای این است که مضمون بعثت را بازخوانی کنیم و از آن درس بگیریم؛ هدف این است. ما به درسهای بعثت برای همیشه نیازمندیم؛ بعثت فقط یک حادثه‌ی تاریخی برای یک برهه‌ی معیّنی از زمان نبود؛ برای همه‌ی دوران تاریخ است. 🔹 بعثت برای مقابله‌ی با «جاهلیّت» آمد. 🔸 در تعبیرات اسلامی و در ادبیات اسلامی، جاهلیّت معنای بسیار وسیع‌تری دارد؛ بخشی از جاهلیّت، فقدان علم و نداشتن علم است امّا جاهلیّت به معنای وسیع عبارت است از غلبه و حاکمیّت نیروی شهوت و غضب انسانی بر محیط زندگی؛ این میشود جاهلیّت. جاهلیّت یعنی جوامع انسانی، تحت تأثیر تمایلات شهوی و غضبیِ عمدتاً فرمانروایان خود به شکلی دربیاید که فضائل در آن گم بشود و رذائل حاکم بشود؛ این میشود جاهلیّت. 🔹 جاهلیّت، امروز هم در دنیا وجود دارد؛ ما باید چشممان را باز کنیم و جاهلیّت را بشناسیم؛ امروز هم عیناً همین معنا وجود دارد؛ شهوت‌رانیِ بی‌حساب، بی‌مهار، بی‌منطق. امروز منطق شهوت‌رانی در دنیای غرب «تمایل» است 🔸 این جاهلیّتی است که امروز وجود دارد؛ . 🔹 ما باید بیدار باشیم. برادران عزیز، ملّت عزیز ایران، امّت بزرگ اسلامی، زمام‌داران کشورها! بدانید که ما میتوانیم در مقابل این جاهلیّت بِایستیم ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
🔰رهبر معظم انقلاب: 🔹 نبیّ اعظم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) بزرگترین هدیه‌ای است که خداوند متعال به مجموع بشریت عنایت کرده. هدایای الهی که «وَإِن تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا» اما هیچ نعمتی، هیچ هدیه‌ای به عظمت و وزانت بعثت نبیّ اکرم نیست. علت هم این است که بعثت حامل گنجینه‌هایی است برای بشر. این گنجینه‌ها تمام نشدنی است. این گنجینه‌ها میتواند سعادت بشر را در زندگی خودش، در همین زندگی دنیا تا قبل از آخرت تأمین کند. ۱۴۰۱/۱۱/۲۹ ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 هدف پیامبران چه بود؟ 🔹از کنار مفهوم حقیقی بعثت به راحتی گذر نکنیم. بعثت یعنی برانگیختگی. حالت برانگیخته شدنِ مردگان از قبر را تصور کنید. پیامبران یک بعثت درونی داشته‌اند و یک بعثت بیرونی. پیامبران اول در درون خود دچار انقلاب و برانگیختگی می‌شدند و حال آنان متحول و دگرگون می‌شد و بعد از آنکه خود در درون مشتعل شدند، آماده برانگیخته کردنِ جامعه گشتند. 🔸برانگیختگی اجتماعی یعنی چه؟ یعنی انقلاب در درون جامعه؛ یعنی انهدام و فروپاشی نظم مستقر در جامعه و سپس بنا گذاشتن نظم مطلوب خود. مشکل نظم موجود جامعه چه بود که پیامبر باید آن را ویران می‌کرد؟ نظم جامعه قبل از پیامبر مگر چه ویژگی خاصی داشت که پیامبر برای تغییر آن، مبعوث شد؟ ماموریت پیامبر، ساختن چه جامعه‌ای بود؟ 🔻مهم‌ترین ویژگی جامعه قبل از پیامبران، بالاخص پیامبر بزرگ اسلام، طبقاتی بودن جوامع بود. حاکمان سیاسی، ثروت‌اندوزان، طاغوت‌ها، رهبان و احبار و روحانیت دینی قبل از پیامبر، خود را برتر از مردم می‌دانستند. آنان یا خدای خود را برتر از خدای سایرین می‌دانستند و یا جنس خلقت و ژن خود را برتر از خلقت دیگران! لذا به این بهانه، دنبال جایگاه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بالاتر از مردم بودند. 🔹معنای اصلی شرک در کف جامعه و روابط افراد با همدیگر همین بود. نمود عینی جامعه شرک آلود، جامعه و نظام طبقاتی بود. عده‌ای خود را لایق امکانات بهتر، ثروت‌های بیشتر، جایگاه سیاسی اجتماعی بالاتر و فرصت‌های بیشتر می‌دانستند چون خدای خود یا خلقت و ژن خود را برتر می‌دانستند! 🔸معنای بعثت اجتماعی یا برانگیختگی اجتماعی و هدف اصلی بعثت پیامبران هم برهم زدن این جامعه ناعادلانه و طبقاتی بود. نظم طبقاتی را برهم می‌زدند تا نظام عادلانه و جامعه توحیدی را برپا کنند. 🔻این هدف اصلی بعثت همه انبیاء الهی بود. قرآن در این باره می‌فرماید: لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ... . (آیه 25 سوره حدید) "همانا ما پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنان کتاب و میزان [میزان تشخیص حق از باطل] نازل کردیم تا مردم به عدالت قیام کنند... ." 🔹در هر دوره‌ای از حضرات انبیاء، اگر این موفقیت حاصل می‌شد و جامعه توحیدی و عادلانه برپا می‌شد، تازه زمینه‌ی تربیت و تزکیه و رشد فضائل اخلاقی و انسانی افراد فراهم می‌شد. یعنی برقراری جامعه عادلانه، مقدمه‌ای بسیار مهم، ضروری، اساسی و واجب برای پرورش جمیع انسان‌ها بود. چرا که هدف نهایی تکامل انسان‌ها بود. "إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ" اینجا معنا پیدا می‌کند. ((به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده ام)). 🔸اما اگر چنانچه جامعه عادلانه برپا نمی‌شد، تربیت و تزکیه و رشد اخلاق هم صورت نمی‌پذیرفت! یک عده در جامعه ما، خوش دارند آن هدف اساسی بعثتِ پیامبر یعنی تحقق قسط و عدالت یادآوری نشود. حرف از قسط و عدالت را فرع و حاشیه می‌دانند. خودشان را در حوزه و مدرسه و دانشگاه و مسجدشان سرگرم کردند به ادعاهای تربیت و تزکیه و دوره‌های تربیتی! غافل از آنکه، تا جامعه عادلانه محقق نشود، تربیت و رشد اخلاقی در کار نخواهد بود! 🔹هدف ما از بزرگداشت عید مبعث حضرت رسول اکرم(ص) چیست؟ صرفاً شادی و پخش شیرینی و تبریک گفتن؟ یا اینکه بررسی کنیم که آیا هدف پیامبر در جامعه برقرار شده یا نه؟ آیا آنچه حضرت محمد مصطفی(ص) می‌خواست امروز در جامعه ما وجود دارد؟ اگر وجود ندارد و جامعه هنوز طبقاتی است، چه تکلیفی داریم؟ تکلیف ما، ایمان، صبر و تلاش شبانه‌روزی برای تحقق است. 🔸اگر در پیامبر بزرگ اسلام، من و شما به این مسئله رسیدیم و از حالت بی‌تفاوتی، به بی‌قراری و نگرانی رسیدیم پس مبارک باشد این برانگیختگی. 🌹🌹🌹 🇮🇷 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
| انگیزه‌های بعثت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌آله در قرآن کریم ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
⭕️ هدف مشترک بعثت و ظهور 🌕 پيامبر اعظم(ص) درباره هدف از بعثت خود فرمودند: إنَّما بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكارِمَ الأخلَاقِ؛ من فقط براى كامل كردن ارزش‏هاى اخلاقى به پيامبرى برانگيخته شده‏ ام.(۱) 🔹 امام باقر(ع) درباره اهداف ظهور امام مهدی(ع) فرمودند: 🔺 إِذَا قَامَ قَائِمُنَا وَضَعَ يَدَهُ عَلَى رُءُوسِ الْعِبَادِ فَجَمَعَ بِهِ عُقُولَهُمْ وَ أَكْمَلَ بِهِ أَخْلَاقَهُم‏؛ هرگاه قائم قيام نمود، دست خود را روى سر مردم مى‏ گذارد و به این وسيله عقل‌هاى آنان جمع و اخلاقشان كامل می‌گردد.(۲) 🔹 اصلى‏ ترين وظيفه پیامبر و امام، پیراستن انسان از بيماریهاى اخلاقى و آراستن به زیبایی‌های اخلاقی است؛ زيرا تا سرزمین وجود از زشتی‌ها پاک و به زیبایی‌ها مزیّن نشود؛ آماده کاشت بذر ایمان نمی‌شود و در نتیجه میوه اطاعت از فرمان خدا، پیامبر و امام برداشت نمی‌گردد. 📚(۱) بحارالانوار، ج ۶۷، ص ۳۷۲ (۲) بحارالانوار، ج‏ ۵۲، ص ۳۳۶ 🌕 آری محمدی دیگر در راه است... ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مبعث؛ سرآغاز تحول بنیادین در جهان پیامبر(ص) ۲۳ سال سختی دعوت به حق را به جان خرید و بر رسالت خویش بدون هیچ تردیدی پای فشرد و در راه آرمان‌های الهی لحظه‌ای آرام ننشست؛ به‌آن افق که می‌نگری در می‌یابی که مبعث آغاز یک تحول است، تحولی عظیم برای پیمودن مسیری پرخطر و خستگی‌ناپذیر! پیامبر(ص) مبعوث شد، تا شرک و بت‌پرستی رخت بربندد، جهل و جور بمیرد، جاهلیت از صحنه زندگی‌ محو شود و جهان با فروغ وحی پر نور شود؛ از این رو مبعث، بزرگترین موهبت الهی برای بشریت و عظیم‌ترین رویداد تاریخ است و بواسطه آن، از جانب خداوند متعال، مهمترین ماموریت به پیامبر اکرم(ص) واگذارشد! هدایت مردم به سوی نور و آماده سازی دنیایی متناسب با انسانِ حقیقی! بعثت متعلق به انسان و برای انسان است؛ انسانی که لایتناهی است و همه ابعاد عظیم وجود او نیازمند رشد است. بعثت حکایتی نیست که پایان یافته باشد! بلکه بعثت، حقیقتی است که مورد نیاز امروز و فردای بشر است؛ بعثت رسول خدا(ص)، از نظر تاریخی، فقط یک بار رخ داده است اما این حادثه فرایندی است که همواره در جریان است. لذا همه انسان‌های دیروز و امروز و فردا مخاطب اصلی «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» هستند که از رهگذر آن به رستگاری خواهند رسید. توحید، سرآغاز بعثت است، و ره‌آوردش نفی هرگونه سرسپردگی در برابر طواغیت است! بیان رهبر عظیم شأن انقلاب مؤید این مطلب است: «امروز ما به این شعار از همیشه بیشتر احتیاج داریم، برگشت به کلمه توحید و به توحید کلمه هر چه امروز از سختی‌ها و بلاها بر سر مسلمانان و ملت‌های مسلمان می‌آید بر اثر کم کردن سر رشته زندگی در زیر سایه‌ی توحید است. توحید یک امر واقعی و یک نظام و دستور العمل زندگیست. توحید به ما میگوید که با دوستانمان چگونه باشیم، با دشمنانمان چگونه باشیم... امروز ما به این احتیاج داریم؛ ملت‌های اسلامی به این احتیاج دارند. هر چه ما به سمت توحید و عبودیت للله پیش برویم، شرّ طواغیت و اندادالله از سر ما بیشتر کم خواهد شد!»(بیانات رهبرانقلاب ۱۳۷۷/٠۴/۲۱) اما اکنون آثار جاهلیت مدرن بر گُرده‌ی جامعه و کل جهان را شاهدیم، زیرا ما در عصری زندگی میکنیم که علی رغم اینکه بشر به سرعت پله‌های دانش را طی میکند، با همان سرعت از اخلاق و ارزشهای معنوی فاصله می‌گیرد؛ طبق فرمایش مقام معظم رهبری «جبهه‌ی مقابل بعثت، جبهه‌ی جاهلیّت است. جاهلیّت را یک امر مربوط به یک مقطع تاریخیِ مشخّص و معیّنی نباید دانست؛ جاهلیّت ادامه دارد، همچنان‌که بعثت ادامه دارد.»(بیانات رهبر انقلاب۱۳۹۵/٠۲/۱۵) همچنین ایشان در تبیین جاهلیت مدرن می فرمایند: «این جهالت بشر، آن چیزی نیست که نقطه‌ی مقابلش اختراعات و اکتشافات است؛ بلکه اگر بشر به دانشهای مختلفی دست پیدا کند، اما روابط صحیح انسانی را نشناسد، دچار جهالت است. اگر بشر به اوج علم هم برسد، اما از لحاظ حقوق و احکام، قائل به دو گونه انسان و دو طبقه‌ی بشر باشد، این بشر جاهل است. اگر بشریت به پیشرفتهای مادّی هم برسد، اما بنای زندگی، بنای ظالمانه‌یی باشد؛ زورگویی بر زندگی مردم حاکم باشد؛ قدرتهای قوی، ضعفا را پایمال کنند؛ در دنیا نور معرفت و انسانیت نباشد؛ در دنیا فریب رایج باشد، باز هم همان جاهلیت است؛ اینهاست آن بلاهایی که بشر را دچار بدبختی و تیره‌روزی میکند»(بیانات رهبر انقلاب۱۳۷٠/۱۱/۱۲) اکنون جهان گرفتار جاهلیت مدرن، نیازمند بعثتی دیگری است که مقام معظم رهبری آن را تحت عنوان "تحول" مطرح میکنند و می فرمایند:« مردم ما صادقانه حرکت کردند و امام ما خوب رهبری کرد و خوب پیش برد؛ اما آنچه را که در اثنای این جاهلیت مظلم؟ طی کردیم، نسبت به آنچه که بعدا ًباید طی کنیم، مطمئنا خیلی کم است. اولین و مهمترین کاری که پیش روی ما قرار دارد، تحول معنوی و روحی انسانهاست. ما متأثر از تربیتهای طولانی غیر اسلامی هستیم. آنچه که هیجان عظیم انقلاب و دوران جنگ انجام داد، البته معجزه‌آسا بود؛ اما تا این پدیده عمق پیدا بکند، و تا وقتی که اعماق ضمایر را متحول نماید، کار زیادی لازم است»(همان) سند راهبردی ما برای تحقق این تحول بنیادین به فرموده رهبر عظیم‌الشأن انقلاب نهج‌البلاغه است ایشان در این باره می فرمایند: «امروز می شود از دیدگاه دقیق و نافذ امیرالمؤمنین علیه السلام به واقعیت های جهان و جامعه نگاه کرد و بسیاری از حقایق را دید و شناخت وعلاج دردها را پیدا کرد. همین است که به نظر ما، امروز بیش از همیشه به نهج‌البلاغه محتاج تریم». ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اولین سلام صبحگاهی، تقدیم به ساحت قدسے قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان(عج) ... ❤السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یا خلیفةَالرَّحمن و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولای ْ الاَمان الاَمان أللَّهُمَ عَجلْ لِوَلِیکْ ألْفَرَج بحق زینب کبری(س) به قصد زيارت ارباب بی کفن : ❤السلام عليك يا اباعبدالله و علي الارواح التي حلت بفنائك عليك مني سلام الله أبدا ما بقيت و بقي الليل و النهار و لا جعله الله آخر العهد مني لزيارتكم السَّلامُ عَلي الحُسٓين و عٓلي عٓلي اِبن الحُسَين و عَلي اولاد الحُسَين وَ علَي اصحابِ الحُسَين. أللهم ارزقنا زیارت الحسین (ع) اللهم ارزقنا شفاعة الحسین (ع) ❤السلامُ عَلَیک یا امام الرئوف یا ﻋَﻠِﻲِّ ﺑْﻦِ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺍﻟﺮِّﺿَﺎ المُرتضی ✨ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺻَﻞِّ ﻋَﻠَﻰ ﻋَﻠِﻲِّ ﺑْﻦِ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺍﻟﺮِّﺿَﺎ ﺍﻟْﻤُﺮْﺗَﻀَﻰ ﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡِ ﺍﻟﺘَّﻘِﻲِّ ﺍﻟﻨَّﻘِﻲِّ ﻭَ ﺣُﺠَّﺘِﻚَ ﻋَﻠَﻰ ﻣَﻦْ ﻓَﻮْﻕَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻭَ ﻣَﻦْ ﺗَﺤْﺖَ ﺍﻟﺜَّﺮَﻯ ﺍﻟﺼِّﺪِّﻳﻖِ ﺍﻟﺸَّﻬِﻴﺪِ ﺻَﻠَﺎﺓً ﻛَﺜِﻴﺮَﺓً ﺗَﺎﻣَّﺔً ﺯَﺍﻛِﻴَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺻِﻠَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺗِﺮَﺓً ﻣُﺘَﺮَﺍﺩِﻓَﺔً ﻛَﺄَﻓْﻀَﻞِ ﻣَﺎ ﺻَﻠَّﻴْﺖَ ﻋَﻠَﻰ ﺃَﺣَﺪٍ ﻣِﻦْ ﺃَﻭْﻟِﻴَﺎﺋِﻚَ✨ أللَّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیِکَ ألْفَرج وَ العافیةَ وَ النَصر بِحَقِّ حضرت زینب(س)... ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
❤بياد مولا، به رسم ادب، اولین حاجت امروزمان را از خداوند رحمان، فرج منجی عالم میخواهیم به حرمت دعای فرج آن حضرت : بسم الله الرحمن الرحيم اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم، فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ... ❤و برای سلامتی محبوب: اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا . ❤الهی... یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد، یا عالیُ بِحَقِّ علی، یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه، یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن، یا قَدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن، عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ وَ العافیةَ وَ النَصر بِحَقِّ حَضرَتِ زِینَب(س) 🌺 سلامتی و تعجیل در فرج آقا ... 🌺 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸امام امیرالمؤمنین علی علیه السلام: مَن قَلَّ أكلُهُ صَفا فِكرُهُ . 🔹هر كه كم خورد ، انديشه اش روشن و زلال مى گردد . 📚غرر الحكم : ج ٥ ص ٢٩٩ ح ٨٤٦٢ 🌱🌿
💠 امام حسین علیه‌السّلام: 🔹 لا یَنبَغِی لِنَفسٍ مُؤمِنَةٍ تَرَی مَن یَعصِی اللّهَ فَلا تُنکِرُ عَلَیهِ 🔸 سزاوار نیست که مؤمن، گناهکاری را ببیند و او را از گناه باز ندارد. 🖇 کنزالعمال: ۵۶۱۴ ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
«سالم» می گوید: چند روزى از ماه رجب مانده بود که به خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم. چون نظر مبارک آن حضرت بر من افتاد، 🔅فرمود: آیا در این ماه روزه گرفته اى؟ ◀️ گفتم: نه، اى پسر رسول خدا! 💠حضرت فرمودند: آن قدر ثواب از دست داده ای كه اندازه ی آن را کسی جز خدا نمی داند! به یقین، این ماهى است كه خدا آن را بر ماه هاى دیگر فضیلت داده و احترام آن را عظیم نموده و گرامى داشتن روزه داران این ماه را بر خود واجب كرده. ⬅️ گفتم: یابن رسول اللّه، اگر در باقی مانده ی این ماه روزه بدارم آیا به بخشى از ثواب روزه داران آن نایل می شوم؟ 💠حضرت فرمودند: اى سالم، هر كه یك روز از آخر این ماه را روزه بدارد، خدا او را از سختى سكرات مرگ و از هراس پس از مرگ و از عذاب قبر ایمن می كند؛ 💠و هر كه دو روز آخر این ماه را روزه بدارد، به آسانى از صراط می گذرد؛ 💠 و هر كه سه روز آخر این ماه را روزه بدارد، از وحشت بزرگ روز قیامت و از سختی هاى آن روز ایمن مى شود و برات آزادى از آتش دوزخ را به او عطا مى كنند. 📚مفاتیح الجنان ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 ــ ۱۱ يُوصِيكُمُ اللَّهُ فِيٓ أَوْلَادِكُمْ ۖ لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنْثَيَيْنِ ۚ فَإِنْ كُنَّ نِسَآءً فَوْقَ اثْنَتَيْنِ فَلَهُنَّ ثُلُثَا مَا تَرَكَ ۖ وَإِنْ كَانَتْ وَاحِدَةً فَلَهَا النِّصْفُ ۚ وَلِأَبَوَيْهِ لِكُلِّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا السُّدُسُ مِمَّا تَرَكَ إِنْ كَانَ لَهُ وَلَدٌ ۚ فَإِنْ لَمْ يَكُنْ لَهُ وَلَدٌ وَوَرِثَهُٓ أَبَوَاهُ فَلِأُمِّهِ الثُّلُثُ ۚ فَإِنْ كَانَ لَهُٓ إِخْوَةٌ فَلِأُمِّهِ السُّدُسُ ۚ مِنْ بَعْدِ وَصِيَّةٍ يُوصِي بِهَآ أَوْ دَيْنٍ ۗ آبَآؤُكُمْ وَأَبْنَآؤُكُمْ لَا تَدْرُونَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ لَكُمْ نَفْعًا ۚ فَرِيضَةً مِنَ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا خدا شما را درباره [ارث‌] فرزندانتان سفارش می‌كند كه سهم پسر مانند سهم دو دختر است. و اگر [میراث‌برانِ میّت‌] دخترند و بیش از دو دختر باشند، سهم آنان دو سوم میراث است؛ و اگر یك دختر باشد، نصف میراث میّت سهم اوست. و برای هر یك از پدر و مادر میّت چنانچه میّت فرزندی داشته باشد، یك ششم میراث است؛ و اگر فرزندی نداشته باشد، و [تنها] پدر و مادرش ارث می‌برند، برای مادرش یك سوّم است [و باقی‌مانده میراثْ سهم پدر اوست‌] و اگر میّت‌ برادرانی داشته باشد، سهم مادرش یك ششم است. [همه این سهام‌] پس از وصیّتی است كه [نسبت به مال خود] می‌كند، یا [پس از] قرضی است [كه باید از اصل مال پرداخت شود.] شما نمی‌دانید پدران و فرزندانتان كدام یك برای شما سودمندترند [بنابراین اختلاف سهم‌ها، شما را نگران نكند و موجب اعتراض نشود]. [این تقسیم بندی‌] فریضه‌ای از سوی خداست؛ زیرا خدا همواره دانا و حكیم است. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🌀(آيه ١١) نزول: 🌀در مورد نزول اين آيه و آيۀ بعد، از «جابر بن عبد اللّه» نقل شده كه مى‌گويد: بيمار شده بودم، پيامبر «صلّى اللّه عليه و آله» از من كرد، من بى‌هوش بودم، پيامبر «صلّى اللّه عليه و آله» آبى خواست و با مقدارى از آن گرفت، و بقيّه را بر من پاشيد، من به هوش آمدم، عرض كردم اى رسولخدا! تكليف اموال من بعد از من چه خواهد شد؟ پيامبر «صلّى اللّه عليه و آله» خاموش گشت، چيزى نگذشت كه آيه نازل گرديد و سهم در آن تعيين شد. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 : : 🌀در اين آيه حكم طبقه اوّل وارثان (فرزندان و پدران و مادران) بيان شده است. در جملۀ نخست مى‌گويد: «خداوند به شما دربارۀ فرزندانتان سفارش مى‌كند كه براى پسران دو برابر سهم دختران قائل شويد» (يُوصِيكُمُ اللّهُ فِي أَوْلادِكُمْ لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنْثَيَيْنِ) . و اين يك نوع تأكيد روى ارث بردن دختران و مبارزه با سنّتهاى جاهلى است كه آنها را به كلّى محروم مى‌كردند. 🌀 سپس مى‌فرمايد: «اگر فرزندان ميّت، منحصراً دو دختر يا بيشتر باشند دو ثلث مال از آن آنهاست» (فَإِنْ كُنَّ نِساءً فَوْقَ اثْنَتَيْنِ فَلَهُنَّ ثُلُثا ما تَرَكَ) . «ولى اگر تنها يك دختر بوده باشد نصف مجموع مال از آن اوست» (وَ إِنْ كانَتْ واحِدَةً فَلَهَا النِّصْفُ) . 🌀امّا ميراث پدران و مادران كه آنها نيز جزء طبقۀ اول و هم رديف فرزندان مى‌باشند، سه حالت دارد: ✔️حالت اوّل: «شخص متوفّى، فرزند يا فرزندانى داشته باشد كه در اين صورت براى پدر و مادر او هر كدام يك ششم ميراث است» (وَ لِأَبَوَيْهِ لِكُلِّ واحِدٍ مِنْهُمَا السُّدُسُ مِمّا تَرَكَ إِنْ كانَ لَهُ وَلَدٌ) . ✔️حالت دوّم: «فرزندى در ميان نباشد و وارث، تنها پدر و مادر او باشند در اين صورت سهم مادر يك سوّم مجموع مال و بقيّه از آن پدر است» (فَإِنْ لَمْ يَكُنْ لَهُ وَلَدٌ وَ وَرِثَهُ أَبَواهُ فَلِأُمِّهِ الثُّلُثُ) . ✔️ حالت سوّم: اين است كه وارث تنها پدر و مادر باشند و فرزندى در كار نباشد، «ولى شخص متوفّى برادرانى (از طرف پدر و مادر، يا تنها از طرف پدر) داشته باشد، در اين صورت سهم مادر از يك سوّم به يك ششم تنزّل مى‌يابد و پنج ششم باقيمانده براى پدر است» (فَإِنْ كانَ لَهُ إِخْوَةٌ فَلِأُمِّهِ السُّدُسُ) . در واقع برادران با اين كه ارث نمى‌برند، مانع مقدار اضافى ارث مادر مى‌شوند و به همين جهت آنها را « » مى‌نامند. 🌀سپس قرآن مى‌گويد: «همۀ اينها بعد از انجام وصيّتى است كه او (ميّت) كرده است و بعد از اداى دِين است» بنابراين، اگر وصيّتى كرده يا ديونى دارد بايد نخست به آنها عمل كرد (مِنْ بَعْدِ وَصِيَّةٍ يُوصِي بِها أَوْ دَيْنٍ) . 🌀 البتّه انسان فقط مى‌تواند دربارۀ يك سوّم از مال خود وصيّت كند و اگر بيش از آن وصيّت كند صحيح نيست مگر اين كه ورثه اجازه دهند. 🌀 و در جملۀ بعد مى‌فرمايد: «شما نمى‌دانيد پدران و فرزندانتان كداميك بيشتر به نفع شما هستند» (آباؤُكُمْ وَ أَبْناؤُكُمْ لا تَدْرُونَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ لَكُمْ نَفْعاً). 🌀و در پايان آيه مى‌فرمايد: «اين قانونى است كه از طرف خدا فرض و واجب شده و او و است» (فَرِيضَةً مِنَ اللّهِ إِنَّ اللّهَ كانَ عَلِيماً حَكِيماً) . اين جمله براى تأكيد مطالب گذشته است، تا جاى هيچ گونه چانه زدن براى مردم دربارۀ قوانين مربوط به سهام ارث باقى نماند. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🌀چرا ارث مرد دو برابر زن مى‌باشد؟ 🌀 با مراجعه به آثار اسلامى به اين نكته پى مى‌بريم كه اين سؤال از همان آغاز اسلام در اذهان مردم بوده و گاه‌بيگاه از پيشوايان اسلام در اين زمينه پرسشهايى مى‌كردند از جمله از امام على بن موسى الرضا «عليه السّلام» نقل شده كه در پاسخ اين سؤال فرمود: 🌀«اين كه سهم زنان از ميراث نصف سهم مردان است به خاطر آن است كه زن هنگامى كه ازدواج مى‌كند چيزى (مِهر) مى‌گيرد و مرد ناچار است چيزى بدهد، به علاوه هزينۀ زندگى زنان بر دوش مردان است، در حالى كه زن در برابر هزينۀ زندگى مرد و خودش مسؤوليتى ندارد». 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت136 الصَّلاَهُ قُرْبَانُ کُلِّ تَقِیّ، وَالْحَجُّ جِهَادُ کُلِّ ضَعِیف. وَلِکُلِّ شَیْء زَکَاهٌ، وَزَکَاهُ الْبَدَنِ الصِّیَامُ، وَجِهَادُ الْمَرْأَهِ حُسْنُ التَّبَعُّلِ. امام(علیه السلام) فرمود: نماز وسیله تقرب هر پرهیزگارى است و حج، جهاد هر ضعیف، و براى هر چیز زکاتى است و زکات بدن روزه است و جهاد زن شوهردارى شایسته اوست. شرح و تفسیر بهترین وسیله قرب به خدا امام(علیه السلام) در این کلام نورانى اش به فلسفه و آثار چند حکم از احکام مهم الهى اشاره فرموده که به صورت بسیار گسترده تر در حکمت ۲۵۲ نیز آمده است. مى فرماید: «نماز موجب تقرب هر پرهیزگار و حج جهاد هر ضعیف است و براى هر چیز زکاتى است و زکات بدن روزه است و جهاد زن شوهردارى شایسته اوست»; (الصَّلاَهُ قُرْبَانُ کُلِّ تَقِیّ، وَالْحَجُّ جِهَادُ کُلِّ ضَعِیف. وَلِکُلِّ شَیْء زَکَاهٌ، وَزَکَاهُ الْبَدَنِ الصِّیَامُ، وَجِهَادُ الْمَرْأَهِ حُسْنُ التَّبَعُّلِ). شک نیست که نماز بهترین وسیله تقرب به پروردگار است که از آن در روایات به معراج مؤمن تعبیر شده است که تعبیرى بسیار گویا و رسا در تأثیر نماز براى قرب الى الله است; ولى امام(علیه السلام) شرط آن را تقوا شمرده تقوایى که سبب مى شود انسان با بال و پر نماز به آسمان ها و ملکوت پروردگار پرواز کند. همان گونه که در قرآن مجید در داستان قربانى فرزندان آدم(علیه السلام) آمده است: «(إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ); خداوند تنها، (قربانى را) از پرهیزگاران مى پذیرد». «قربان» به چیزى گفته مى شود که به وسیله آن تقرب مى جویند; خواه این وسیله، عبادتى از عبادات مانند نماز و روزه و حج باشد یا گوسفندان و سایر حیوانات قربانى یا صدقه اى در راه خدا. بعضى گفته اند «قربان» مصدر از ماده «قُرب» است ولى با توجه به این که در محل کلام ما معناى وصفى دارد (چیزى که مایه قرب مى شود) باید پذیرفت که مصدرى است که به معناى وصفى به کار رفته است. اما این که در مورد حج آن را جهاد هر ضعیفى شمرده ازاین رو است که حج هم جهاد با نفس است و هم آثار جهاد با دشمن را دارد، زیرا مایه وحدت میان مسلمانان و اتحاد صفوف آنها مى شود و پشت دشمن را مى لرزاند، بنابراین افرادى که توان حضور در میدان جهاد با دشمن را ندارند با حضور در مناسک حج به بخشى از فلسفه جهاد با دشمن فعلیت مى بخشند و حتى جوانانى که در حج شرکت مى کنند با تحمل مشقات حج و گاه پیاده روى هاى طولانى و محرومیت از خواب و استراحت، براى میدان جهاد تمرین مى کنند. امام در مورد روزه مى فرماید: زکات بدن است، زیرا روزه چیزى از بدن مى کاهد; ولى بر برکات آن مى افزاید همان گونه که زکات مال ظاهرا چیزى از آن مى کاهد; اما برکات غیر قابل انکارى دارد. در جهان نباتات نیز این موضوع در مورد بسیارى از درختان عملى مى شود که شاخه هاى زیادى از آن را مى برند ولى بعداً درخت نمو فوق العاده اى پیدا مى کند. ادامه دارد... ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه شرح دعای سی و یکم صحیفه سجادیه فراز دوم وَ يَا مَنْ لَا يُجَاوِزُهُ رَجَاءُ الرَّاجِينَ و ای آن‌که امید امیدواران از او نمی‌گذرد. ۲-او پايان اميد اميدواران است: وجود مقدّسى كه از باب لطف و عنايت و رحمت و مرحمت. صفحه با عظمت هستى را به وجود آورده، و اين همه نقش رنگارنگ بر آن نقّاشى نموده، از خاك ناچيز نطفه انسان را ساخته، و در تاريك خانه رحمْ بدن و صورت وى را آراسته، آنگاه از روح خود در او دميده، و آنچه لازمه رشد و كمال بوده مايه آن را در وجودش نهاده، سپس وى را با بدرقه محبّت و لطفش به دنيا آورده، و آغوش مهر مادر و عشق پدر را جايگاه او قرار داده، از سينه مادر به او شير گوارا نوشانده، و پدر را خدمتكار دست به سينه او فرموده، پس از مدتى از ميان لثه‌هايش دندان رويانيده، و به تدريج سفره زندگى را در خور او پهن كرده و وى را به انواع نعمت‌هاى ظاهرى و باطنى آراسته، البته بايد نهايت اميد وى باشد؛ زيرا تمام تكيه گاه‌هائى كه بشر براى خود انتخاب كرده بناى بر آب است، و در طول تاريخ بسيار اتفاق افتاده كه اميد افراد به افراد يا اميد افراد به عناصر و اشيا، تبديل به يأس و نااميدى شده و تنها جائى كه اميد كسى نااميد نشده پيشگاه مقدّس حضرت اوست. دردمندى به در خانه‌اش نرفت كه دردش دوا نشد، حاجتمندى به او مراجعه نكرد مگر اين كه حاجتش برآورده شد، مستمندى از او نخواست، مگر اين كه به خواسته‌اش رسيد، قرض دارى نزد او نرفت مگر اين كه قرضش ادا شد. گنهكارى به حضرتش نناليد مگر اين كه گناهش در دايره عفو و بخشش رفت. خاموشم و بى تابى فرياد تو دارم‌ چندانكه فراموش توام به جهان ياد تو دارم‌ اين ناله كه قد مى‌كشد از سينه تنگم‌ تصوير نهال از غم آزار تو دارم‌ تمثال گل و رنگ بهارم چه فريبد من آينه حسن خدا داد تو دارم‌ هر چند به صد رنگ زنم دست تصنّع‌ چون وانگرم خامه بهزاد تو دارم‌ تا زنده‌ام از جان كنى ام نيست رهائى‌ شيرينى و من خدمت فرهاد تو دارم‌ گو شيشه امكان شكند سنگ حوادث‌ من طاقى از ابروى پريزاد تو دارم‌ بيدل‌تو به من هيچ مدارا ننمودى‌ عمرى است كه پاس دل ناشاد تو دارم‌ (بيدل دهلوى) ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌بسمـ رب الشـهدا.....🕊 ۳۰بهمن #سید_مجتبی_صالحی_خوانساری گرامی باد. 🥀 🌷نام و نام خانوادگی: سید مجتبی صالحی خوانساری 🌷تاریخ تولد: ۱۳۲۳ 🌷محل تولد: خوانسار 🌷سن:۳۹ سال 🌷وضعیت متاهل 🌷تاریخ شهادت:۱۳۶۲/۱۱/۳۰ 🌷محل شهادت: منطقه عملیاتی جوانرود 🌷مزار شهید:گلزار شهدای قم ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
خصوصیات شهید ایشان بسیار مردمی بودند. با همه طیف های جامعه می جوشیدند و به همه محبت می کردند از جوانان بگیرید تا سالخوردگان، از فقرا بگیرید تا أغنياء، از بی سوادها بگیرید تا با سوادها. با همه رابطه صمیمی و خوبی داشتند. البته در این بین پدرم به دو قشر اهمیت بیشتری می داند یکی جوانان و یکی فقرا. ایشان اوج عشق و محبت خودشان را به فقرا و جوانان ابراز میکردند. با تمام وجود سعی می کردند برای فقرا کمک مالی جمع کنند و آنها را مورد تکریم و محبت قرار بدهند. بارها به خانه ی فقرا می رفتند و از صمیم دل با آنان مهربانی می کردند و از حال و اوضاع آنها باخبر بودند. شهید صالحی برای فقرا حقیقتا ارزش قائل بودند. واینها را از صمیم دل و با اخلاص انجام می دادند. یکبار کسی ایشان را در خواب می بیند و سوال می پرسد چطور شد که شما به این مقام رسیدید؟ سه مرتبه می گویند:اخلاص اخلاص اخلاص دیدار با امام:در سال‌هايي كه امام ـ رحمه‌‌الله‌عليه ـ در عراق تبعيد بودند؛ شهيد صالحي خوانساري به صورت مخفيانه به‌ عراق مهاجرت كردند و پس از زيارت مشاهد مشرفة ائمه ‌اطهار - عليهم‌السلام- به ديدار حضرت امام ـ رحمه ‌الله ‌عليه ـ نائل آمدند. اين مسافرت سه ماه طول كشيد و بعد از آن به ايران برگشتند و يكي از ياوران واقعي امام گشتند. وقتي مزدوران شاه از مطلب آگاهي يافتند، به خانه ايشان حمله كردند و ‌تعدادي از اعلاميه‌هاي امام ـ رحمه الله عليه ـ را كشف و ايشان را به ساواك بردند و در زير شكنجه ساواك، دندان‌هايش شكست. اين در حالي بود كه خانواده از حال ايشان بي‌خبر بودند. رابطه بین پدرم و شهید سعیدی بسیار عمیق بود و مرحوم آیت الله سعیدی اهتمام زیادی به تربیت پدرم داشتند. بار آخری که شهید سعیدی توسط ساواک دستگیر شدند پدرم همراه ایشان بودند و با ایشان به زندانی که اکنون به موزه عبرت تبدیل شده است منتقل شدند. در زندان دستان پدرم را بستند و جلوی استادشان شروع کردند ایشان را شکنجه کردند. 70 سیلی به صورت پدرم زدند که در اثر آنها دندان های ثنایای پدرم شکست. در همان حین که پدرم را کتک می زدند عمامه از سرشان به زمین می افتد. آیت الله سعیدی فریاد می زنند: سید! عمامه ات را بردار این لباس از جدت به تو ارث رسیده است.  یعنی تا لحظه شهادت، این استاد بزرگوار از تربیت شاگرد خود غفلت نکردند.  همانجا در زندان آیت الله سعیدی همه ی اتهامات پدرم را به گردن می گیرند و پدرم آزاد می شوند  و این عارف مجاهد  توسط ساواک در زندان به طرز فجیعی که می دانید به شهادت می رسند.  رابطه بین شهید و آیت الله سعیدی رابطه بین شهیدو شهید سعیدی بسیار عمیق بود و مرحوم آیت الله سعیدی اهتمام زیادی به تربیت پدرم داشتند. بار آخری که شهید سعیدی توسط ساواک دستگیر شدند پدرم همراه ایشان بودند و با ایشان به زندانی که اکنون به موزه عبرت تبدیل شده است منتقل شدند. در زندان دستان شهید را بستند و جلوی استادشان شروع کردند ایشان را شکنجه کردند. 70 سیلی به صورت شهید صالحی زدند که در اثر آنها دندان های ثنایای شهید شکست. در همان حین که شهید را کتک می زدند عمامه از سرشان به زمین می افتد. آیت الله سعیدی فریاد می زنند: سید! عمامه ات را بردار این لباس از جدت به تو ارث رسیده است. یعنی تا لحظه شهادت، این استاد بزرگوار از تربیت شاگرد خود غفلت نکردند. همانجا در زندان آیت الله سعیدی همه ی اتهامات شهید را به گردن می گیرند و شهید آزاد می شوند و این عارف مجاهد توسط ساواک در زندان به طرز فجیعی که می دانید به شهادت می رسند. ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج