eitaa logo
صالحی - ارتباط کاربران
1.2هزار دنبال‌کننده
742 عکس
253 ویدیو
266 فایل
﷽ 💫 طلبه ای ساده دروس خارج حوزه قم لیسانس نرم افزار ارشد مهندسیIT دکتری عرفان اسلامی ✅اینجا نشر پژوهشها و پرسش وپاسخهای کاربران 📌خصوصی @mSalehi ✅ کانال تدریس: 1. @Shia_erfan 2. @Nezam_Andishe ✅ کانال اصلی بنده @Salehy 📲نرم‌افزارهای مفید @SalehiApps
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 ۳ 🔸 آرى، قرآن كريم نه فقط تأكيد می‏فرمايد كه برّ و فاجر و مؤمن و كافر همگى عبد خداوند و ساجد وى می‏باشند، بلكه نسبت بندگى و عبادت را با غير خداوند مطلقا نفى میفرمايد و آن را امرى وهمى و پندارى شمرده كه در عالم آخرت كه ظهور حقائق است، محو می‏گردد. 💫«وَ يَوم نَحشُرهم جميعًا ثُمّ نقول للَّذين أشركوا مكانَكم أنتم و شُركاؤكم فزيّلنا بينهم و قال شُرَكاؤهم ما كُنتم إيّانا تعبدون * فكفى بالله شهيدا بيننا و بينكم إن كنّا عن عبادَتكم لغٰـفلين * هنالك تَبلو كلُّ نفسٍ ما أسلَفت و رُدّوا إلى الله مولاهم الحقّ و ضلّ عنهم ما كانوا يفتَرون*» (سوره يونس، آيات ٢٨ تا ٣٠) «روزى كه همگى مؤمنين و كافرين را گرد می‌آوریم سپس به كسانيكه شرك ورزيدند میگوئيم: شما در جاى خود باشيد و شريكانى كه براى خدا قرار داده بوديد نيز در جاى خود باشند و رابطه آنها را از هم میبريم و شركاى ايشان میگويند: «شما ما را عبادت نمی‏كرديد و خداوند براى شهادت بين ما و شما كافى است و حقّا ما از عبادت شما غافل بوديم.» در آنجا هر نفسى آنچه را پيش فرستاده است آزمايش نموده و حقيقتش را مشاهده میكند و به سوى پروردگار كه مولاى حقّ ايشان است باز گردانده میشوند و آنچه كه بر اساس أوهام و أهواء خود افتراء می ‏بستند از دستشان میرود و گم می‏گردد». 🔻آرى، ظهور آيه شريفه -چنانكه حضرت علاّمه نيز در الميزان إثبات فرموده‏ اند- اين است كه حقيقت عبادت هرگز براى غير خداوند واقع نمیگردد و كسانيكه می‌پندارند مشغول عبادت غير خدا می‌باشند در آخرت به بطلان پندار خود واقف می‏گردند. تفكيک بين عالَم تشريع و عالم تكوين، و جدا نمودن مسير حقيقى موجودات از مسيرى كه در عالم إدراک و إراده خود دارند، از اساسی ترين كليدهاى فهم معارف قرآنى است. 🔸 🔸این حکم عامّ «عبادت تکوینی در تمام هستی»، اصلی است که در ادامه آیات سوره بقره، میخواهد مقدمات ورود به صحنه تشریع قبله برای عبادت تشریعی را فراهم سازد (و إِذ يَرفَعُ إِبراهيمُ القَواعِدَ مِنَ البَيتِ ... -بقره ١٢٧-). اینکه هر موجودی در تکوینِ ادراکش به سوی تحمید و تسبیح الهی، و توجه به وجه الهی در عالم تکوین دارد. و نه تنها مقصودِ هر توجهی تکوینا رو بسوی وجه الله است (اینما تولوا فثم وجه الله) بلکه خود همان توجه هم بالله است و هیچ مخلوقی هیچ شیئی را درک نمیکند مگر بالله، که امام صادق (علیه السلام) به عبدالاعلی مولی آل سام این قاعده را میفرمایند که: «لَا يُدرِكُ مَخلُوقٌ شَيئاً إِلَّا بِالله»، هیچ مخلوقی هیچ شیئی را درک نمیکند مگر بالله، سپس از این حکم عام استفاده میفرمایند که هر مخلوقی حتی توجهش به وجه الله و شناخت خدا را هم از خودش ندارد و از این حکم عام نتیجه میگیرند که «هر معرفت الله در هر خلقی هم بالله محقق میشود» : «و لَا تُدرَكُ مَعْرِفَةُ اللهِ إِلَّا بِالله». (توحید صدوق، ص١۴٣). 🔸 🔸با این مقدمات در سوره بقره، وقتی به آیه ١۴۴ میرسد تشریع حکم قبله برای کعبه را بیان میفرماید: «قَدْ نَرى‏ تَقَلُّبَ وَجْهِكَ فِي السَّماءِ فَلَنُوَلِّيَنَّكَ قِبْلَةً تَرْضاها فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ». سپس در آیه ١۴٨ باز از همان روش بیان حکم عام استفاده نموده، میفرماید که هر شیئی تکویناً وجهش رو بسوی خداست و خدا مولیّ اوست: «و لِكُلٍّ وِجهَةٌ هُوَ مُوَلِّيها» سپس در آیه بعد این معنای حکم عام (در تکوین) را در مورد خاص تشریع قبله استفاده میفرمایند که : «فَوَلِّ وَجهَكَ شَطرَ المَسجِدِ الحَرامِ و إِنَّهُ لَلْحَقُّ مِن رَبِّك‏» (بقره ١۴٩). چرا که تشریع شما هم باید مطابق تکوین عالم باشد، پس در نظام تشریع با رو کردن به قبله مطابق تمام نظام تکوین هستی رو بسوی خدا کنید. تکوین شما رو بسوی خداست، پس تشریع و آگاهی و اختیارتان را هم با عبادت تشریعی بسوی کعبه رو بسوی خدا کنید. 🔸 ان شاء الله که همه ما روبه قبله در این صراط شریعت قدم برداریم، و بدانیم که هرچه کنیم از دستگاه خدا خارج نمیشویم و تحت اراده و مشیت تکوینی او هستیم. 🔸 ✅ یک خاطره در خاتمه: باری یکی از اساتید اخلاق (استاد مؤیدی حفظه الله، از شاگردان مرحوم آیت الله سعادت‌پرور) در درس اخلاقشان میفرمودند: کافری که میگوید «خدا نیست» در تکوین همین ذهنیت و درک و گفتارش هم «تسبیح حق» نهفته است، چرا که آن خدایی که او در ذهنش دارد واقعاً هم آن تصویر ذهنیت او خدا نیست، و این چیزی که دارد نفی میکند خدای ساخته ذهن خودش هست، که واقعا هم آن بافته هایش خدای موحدین نیست. خداوند به ذهن هیچ بشری در نمی آید و منزّه از هر توهم ذهن هاست. پس آن کافر هم تکوینِ همین کلامش، نوعی تسبیح خداست. خدای در ذهنش حقیقتا خدا نیست ولذا آن کلام هم تسبیح خداست از صورتِ ذهنی آن کافر. اما وقتی که موحد شود و ایمان بیاورد، خدای حاضری را میشناسد که تسبیح گوی او و تنزیه کننده اش از هر حد حسی و حد خیالی و حد وهمی و حد معنایی‌ست. 👇
🔸 ۴ پی‌نوشت: [1] در مورد اینکه حتی سیاق آیات هم برای فهم و برداشت معنای بلند «حکم عام» در عبارات آیات قرآن، مانع نیستند. توجه به این قاعده‌ی ویژه در روش تفسیری خاص قرآن (که علامه طباطبایی بیان فرموده اند) اهمیت دارد، که هر عبارت و هر آیه، هم معنای درون سیاقش قابل احتجاج است، و هم معنای خارج از سیاقش. مثالی در مورد احتجاج به معنای «حکم عام»، حتی خارج از فضای سیاق آیات بیان می‌کنیم. مثلا در تفسیر آیه ۴ سوره العنکبوت، علامه طباطبایی در المیزان می‌فرمایند: «أن اعتبار الآية من حيث وقوعها في سياق خاص من السياقات أمر، و اعتبارها مستقلة في نفسها أمر آخر، و الذي يقتضيه الاعتبار الأول و هو العمدة بالنظر إلى غرض السورة: هو ما قدمناه من المعنى، و أما الاعتبار الثاني: فمقتضاه العموم و لا ضير فيه على ذلك التقدير» «همانا اعتبارِ [معنایِ] آيه از نظرِ اتّصالِ آن در یک سياقِ خاصى از سیاقهای سوره، يك مطلب است (نگاه به اتّصالِ سوره‌ای)، و اعتبارِ آن از نظرِ استقلالِ خودش [و معنایِ الفاظش] مطلبى ديگر است (نگاه به انفصالِ آیه‌ای)، و آنچه كه اعتبار اولى اقتضاء میكند و از نظر غرضِ سوره هم اهميت دارد، همان معنایی است كه ما گفتيم، و اما به اعتبار دوم، اقتضايِ معنایش عموميت (حکمی عامّ) است، و هيچ حرفى هم در آن معنا نيست». [المیزان، جلد١۶، ص١٠١، تفسیر آیه ۴ سوره العنکبوت]. 🔸 ان شاء الله که همه مان تحت هدایت خاص خدای سبحان قرار بگیریم و به توحید حقیقی قلبی راه یابیم، و مراقب باشیم که بدون فهم تخصصی از مبانی علوم عقلی و اصطلاحات دقیق عرفانی، آن بیانات را انکار و گویندگانش را تحقیر نکنیم. سخن پیر فقه و فلسفه و عرفان، حضرت امام خمینی ره را در این مسأله نهیبی عمیق بدانیم👇 🌐 eitaa.com/salehi786/432 والسلام علی من اتبع الهدی. ارادتمند شما یاعلی مدد 🔸 @Salehi786
امام خمینی ره: 🔸اگر خداى تبارک و تعالى از ما سؤال کند که شما که مثلا معنى «وحدت وجود» را به حسب مسلک حکما نمى‌دانستید و از عالم آن علم و صاحب آن فن اخذ نکردید و تعلم آن علم و مقدمات آن را نکردید، براى چه کور کورانه آنها را تکفیر و توهین کردید، ما در محضر مقدس حق چه جوابى داریم بدهیم جز آنکه سر خجلت به زیر افکنیم. 🔹و البته این عذر پذیرفته نیست که «من پیش خود چنین گمان کردم.» هر علمى مبادى و مقدماتى دارد که بدون علم به مقدمات، فهم نتیجه میسور نیست، خصوصا مثل چنین مسئله دقیقه که پس از عمرها زحمت باز فهم اصل حقیقت و مغزاى آن بحقیقت معلوم نشود. 🔹چیزى را که چندین هزار سال است حکما و فلاسفه در آن بحث کردند و موشکافى نمودند، تو مى‌خواهى با مطالعه یک کتاب یا شعر مثنوى مثلا با عقل ناقص خود ادراک آن کنى! البته نخواهى از آن چیزى ادراک کرد - رحم اللّه امرأ عرف قدره و لم یتعدّ طوره.  اربعین حدیث (چهل حدیث)، ص٣٨٩ و ٣٩٠. 🔸 @Salehi786
⛱ پایان ۳۶ 💬 @Salehi786
صالحی - ارتباط کاربران
بسم الله یک برای بیمار مخصوص است به شب دوشنبه ‍👌نمازی که پدر بخواند برای شفای فرزندش 🔸 🔸در شب دوشنبه (مثل امشب)، بعد از نماز عشاء، پدر فرزند این نماز را بخواند👇 🙏دو رکعت نماز، به نیت نماز طلب شفاء 🔻رکعت اول: سوره حمد + ١١ بار سوره تکاثر 🔻رکعت دوم: سوره حمد + ١٣ بار سوره تکاثر 🔸بعد از نماز ۴٠٠ صلوات در سجده دارد، که از این تعداد: ١. تعداد ٣٠٠ صلوات را بلافاصله بعد اتمام نماز در سجده بفرستد ٢. تعداد ١٠٠ صلوات هم در گرو و تعهد و نذرشان بماند، به این قصد که هروقت فرزندم شفا گرفت آن ١٠٠ صلوات باقی مانده را آن‌موقع در سجده میفرستم (و بعد شفای فرزند انجام دهد). 🔸 ✅ متن یادداشت آیت الله حکیم (ره) و نقل این دستورالعمل از شیخ اعظم مرتضی انصاری (ره)👇 🔸بسم الله الرحمن الرحیم 💫روایت کرده برایم ، سید احمد شوشتری سبط (نوه) علامه محقق شیخ اعظم شیخ مرتضی انصاری، از جماعتی که سید محمد بوشهری و آقا محمد ابراهیم کازرونی از جمله ایشان بودند که ایشان از جدش (شیخ مرتضی انصاری) درباره کیفیت نمازِ استشفاء ، که پدر برای شفای فرزند می خواند نقل کردند آن نماز به این ترتیب است: 💫 دو رکعت نماز می خواند در رکعت اول بعد حمد یازده مرتبه سوره تکاثر و در رکعت دوم بعد حمد سیزده مرتبه سوره تکاثر را میخواند و بعد از سلامِ نماز در سجده سیصد مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد می فرستد و با خود عهد می بندد که اگر فرزندم شفا گرفت در یکی از سجده های خویش صد مرتبه صلوات بر محمد آل محمد می فرستم 🔸این نوع نماز (بعد از بیان شیخ انصاری) بین افراد مشهور می باشد و مجرب خوانده شد بلکه سید محمود برادر سید احمد مذکور (شوشتری نوه شیخ انصاری) ادعا کرده این نماز هیچ خطایی ندارد (پدر فرزند به مرادش میرسد) و نماز مذکور باید شب دوشنبه بعد نماز عشاء خوانده شود. 🔻محسن الطباطبائی الحکیم ۲۲ شوال سال ۱۳۴۸ ق 📝 تصویر دستخط این مطلب از آیت‌الله حکیم در کانال نِشـانِی اَزْ مَـزارِ أوْلِیـآء 👇 https://t.me/mazaroliya/4169 https://eitaa.com/salehi786/435 🔸 @Salehi786
صالحی - ارتباط کاربران
⛱ #کانال_کاربران ۳۶ 💬 🔻 #سوال: پیرامون اشکال مخالفین فلسفه و عرفان، به بیان علامه حسن‌زاده آملی در ذ
۳٧ 💬 🔻 : سلام. لطفاً ختمی برای گشایش در امور علمی و پیشرفت در علم و آگاهی معرفی کنید. 🔸پاسخ‌ 👇دستورالعمل ذکر "علیم" (از اسماء جمالی حق تعالی) 🌐 eitaa.com/salehi786/440
صالحی - ارتباط کاربران
⛱ #کانال_کاربران ۳٧ 💬 🔻 #سوال: سلام. لطفاً ختمی برای گشایش در امور علمی و پیشرفت در علم و آگاهی معرف
بسم الله ⛱ ۳۷ 💬 🔸 🔻 : سلام. لطفاً ختمی برای گشایش در امور علمی و پیشرفت در علم و آگاهی معرفی کنید. 🌐 eitaa.com/salehi786/439 سوال 🔸 🔻 : سلام و رحمت خدا بر شما 🔸از روز سه شنبه شروع کنید، و چهل روز، بعد هر نماز به تعداد عدد ابجد اسمتان (امین = ١٠١ مرتبه) ذکر «علیـم» را با توجه به علم الهی و توسل به این اسم الهی برای تمنای علم الهی، بگویید. 🔻البته اگر کسی عدد ابجد اسمش زیاد بود، بجای گفتن به تعداد عدد اسم خودش (اسم شخص ذاکر)، به تعداد عدد ابجد خود ذکر (علیم = ١۵٠ مرتبه) بگوید. 🔻ذکر را بدون "یا" ندا و بدون "ال" بگویید، و حرف ی در «علیـم» را با کمی مَد بکشید و بگویید. 🔻چهل روز که تمام شد، از اولین سه شنبه بعدیش دوباره به همین منوال ادامه دهید تا حاجتتان اجابت شود. 🔻همچنین حقیقتا به باور قلبی بدانید اذن الهی بر طلوع و تجلی این اسم الهی در وجود شما و جریان زندگیتان به اذن الهی از مقام ولایی مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام صادر می‌شود. و لذا ثواب آن را هدیه به مولا کنید و بتدریج به این حس برسید که اساسا اذن گفتن ذکر و قدرت گفتن ذکر و نَفَس گفتن ذکر و اثر ذکر همه از خود مولاست، و اساساً شما دارید با زبان مولا علی علیه السلام ذکرخدا را میگویید و به برکت مولایمان ذاکر حق به اسم علیمش شده اید. 🔻در مدت انجام ذکر، تلاش علمیتان برای اموری که دنبال میکنید را هم جدی پیگیری کنید و با امید به فضل و رحمت الهی از خدا گشایش در کارتان را بخواهید. هرگونه آثار خاص ظاهری یا باطنی هم اگر ایجاد شد به بنده ( @msalehi ) بگویید. 🔻دو جدول مذکور در تصاویر زیر (جدول حرفی، و جدول عددی) را هم با قلم ایرانی روی کاغذ ساخت مسلمانان بکشید و جایی در جیب پیراهنتان (که احترامش حفظ بشه) بگذارید همیشه همراهتان داشته باشید. جمعه بنویسید، یا روز یکشنبه. کاغذش زرد رنگ باشه بهتره، البته واجب نیست. سفیدم میشه. 🔻اگر دو جدول را بتوانید بدهید روی نگین انگشتر هم منقش کنند خوب است (بجای نقش کاغذ)، و موثرتر هم هست. نگین انگشتر هم عقیق یا فیروزه باشه بهتره و البته خود فیروزه هم اثری الهی در جلب علم دارد. 🌐 eitaa.com/salehi786/441 جداول 🔸مطلب مرتبط دیگر: 🔹تاثیر اذکار بر نفوس (ذکر «علیــم») 👇 🌐 https://eitaa.com/salehy/1586 والسلام. موفق باشید به توفیق الهی 🔹 🔸 ⛱ @Salehi786
جداول حرفی و عددی دعوت تجلی ملکوتی اسم علیم خداوند متعال👆 (تصویر از کتاب «بحر الغرائب، در اسرار و خواص اسماءالله» ص١٣۶ ذیل اسم علیم. اثر ثقة الإسلام شیخ محمد هروی، تصحیح زهیر طیب، نشر سفینه، ١٣٨۵ش) 🌐 gisoom.com/book/1368055/کتاب-بحرالغرائب/
⛱ پایان ۳٧ 💬 @Salehi786
🔸 «آبشار هستی ز نقطه‌ی چشم علی»؛ اسراری از مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) 🔻درضمن اشارتی از ، از آثار علامه حسن‌زاده آملی، رجب بن محمد حافظ بُرسی، ملاجلال الدین دوانی، و... 🔻و بیان توضیحاتی کاربردی در علم الاسماء از این بنده (صالحی). 👌متن یادداشت در ٧ پست پی‌درپی 👇 ✅ eitaa.com/salehy/1106 ایتا ✅ t.me/salehi786/4505 تلگرام
ادعیه اسم اعظم عرفه 🌐 eitaa.com/salehi786/455 صوت توضیح ذکر 🌐 eitaa.com/salehi786/456 دعای عصر عرفه 🌐 eitaa.com/salehy/280
ادعیه اسم اعظم عرفه - اهیه اشر اهیه - عرفه ١۴۴١.pdf
2.41M
🌷ادعیه اسم اعظم عرفه👆عرفه ١۴۴١ 🔸دو بسیار عظیم الشأن مخصوص روز و شام ، نقل شده در اقبال الأعمال. 🔻(ذکر عبری «آهیا شراهیا» در متن دعا، صورت درست تلفظش «اِهْیِه اَشِرْ اِهْیِه» می‌باشد) 🔻دعای روز عرفه که شامل ، در لینک زیر👇هم این دعا با ترجمه فارسی آمده http://ahlolbait.com/doa/13690/دعای-روز-عرفه-مشتمل-بر-اسم-اعظم-اقبال-الاعمال 🔻همچنین دعای رسول الله (صلی الله علیه و آله) در شب عرفه، نقل شده از امام صادق (عليه السلام)، مذکور در اعمال شب عرفه در مفاتیح الجنان 👇 www.erfan.ir/mafatih158/ (شامل همان ذکر «اهیه اشر اهیه») 🔻 توضیح صوتی ذکر 👇 🌐 eitaa.com/salehi786/456 🔸دعای اسم اعظم مروی از نبی اعظم صلی الله علیه و آله👇 🌐 hadith.inoor.ir/fa/hadith/280202 بحارالانوار 🌐 hadith.inoor.ir/fa/hadith/301817 بلدالامین 🔸 @Salehi786
تمنای_لقاءخدا_و_شهود_نور_اسم_اعظم.mp3
36.74M
🔸تمنای لقاءِخدا و شهودِ نور اسم اعظم در دعای عرفه👆 🔻سخنرانی در شهر مکه، شب جمعه شب یوم الترویه ۱۴۴۰ 🙏اسرار اسم اعظم «اِهْیِه اَشِرْ اِهْیِه» : 🔻دعای شب عرفه: ... بِاِهْیِه اَشِرْ اِهْیِه اللَّهُمَّ إِنِّي أَسأَلُكَ بِحَقِّ تِلكَ المُنَاجَاةِ الَّتِي كَانَت بَينَكَ وَ بَينَ مُوسَى بنِ عِمرَانَ فَوقَ جَبَلِ طُورِ سَينَاءَ .. 🔻دعای روز عرفه: ... اللَّهُمَّ إِنِّي أَسأَلُكَ بِاسمِكَ العَظِیمِ الَّذِي نَجَّيتَ بِهِ مُوسَى حِينَ قُلتَ باِهْيِه اَشِرْ اِهْیِه فِي الدَّهرِ البَاقِي وَ الدَّهرِ الخَالِي ... 👌توضیحات کامل از این ذکر توحیدی که آثاری عظیم در مقام توحید ولایی دارد👇 🌐 eitaa.com/salehi786/54 🔸 🔻دعای بسیار عظیم ، شامل اسم أعظم، از نبیّ أعظم (صلی الله علیه و آله)، که قرائتش هم نباید بدون وضو باشد👇 الأسماءالحسنی و هی مرویة عن النبی(ص) و لها شرح عظیم و لا تقرؤها إلا و أنت طاهر و هی: 🔻بسم الله الرحمن الرحیم  یا اللهُ اِهْيِه هُوَ اللهُ اَشِر اِهْيِه یا اللهُ ياحيُّ یاقَیّوم👇 🌐 hadith.inoor.ir/fa/hadith/280202 بحارالانوار 🌐 hadith.inoor.ir/fa/hadith/301817 بلدالامین 🔸 @Salehi786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷مولای ما نمونه دیگر نداشته است 🌷اعجاز خلقت است و برابر نداشته است 🌷وقت طواف دور حرم فکر می کنم 🌷این خانه بی دلیل ترک برنداشته است 🌷دیدیم در که دنیا به جز علی 🌷آئینه ای برای پیمبر نداشته است 🌷سوگند می خورم که نبی شهر علم بود 🌷شهری که جز علی درِ دیگر نداشته است... 🌸عید بزرگ و سعید غدیرخم بر شما شیعیان و محبان ناب مولا مبارک🌸 🔻شعر از سید حمیدرضا برقعی (عیدی برای گذاشتن ) 🔸 @Salehy @Salehi786
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
seh daghigheh ta ghiamat eide ghadir.pdf
2.15M
🔸عرض سلام و ادب خدمت همراهان گرامی 🔹نسخه ویرایش شده و رایگان کتاب سه دقیقه در قیامت به همراه نکات تازه مطرح شده‌ توسط راوی عزیز این کتاب، به عنوان عیدانه منتشر گردید. ✅ @Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری فرمایشات حضرت آیت‌الله بهجت: «خواندن ختم سوره‌ واقعه؛ حتی در غیر دوشنبه اول ماه، جهت ازدیاد روزی» 🔸 سؤال: [دستورالعملی برای] ازدیاد روزی [بفرمایید]، مسبب ازدیاد [روزی چیست]؟ 🔹آقا: بله! گفته‌اند، تجربه کرده‌اند همین ختم واقعه را در غیر دوشنبه اول ماه به جا آورده‌اند، دیده‌اند همان آثار را دارد. 🔸سؤال:[منظورتان از] واقعه همان[ختم] شب شنبه است؟ ختم واقعه‌ای که شب شنبه میخوانند؟ 🔹آقا:[خیر!]ختم دوشنبه[منظور است]! [به‌طوریکه چنین است‌که] اگر اول ماه قمری[مصادف با روز] دوشنبه شد، درآنجا وارد شده است؛ اما تجربه کرده‌اند که نه‌خیر![چنین شرایطی ضروری نیست]، اصلاً ۱۴ روز هم لازم نیست، ‌عوض دوشنبه،‌ شنبه خواندن هم لازم نیست! [حتی]در یک مجلس جمع شده‌اند و این عدد (یعنی تعداد مجموع سوره‌ها در چهارده روز) را خوانده‌اند و دیده‌اند مؤثر است. 🔸سؤال: آقا عددش چه تعداد است؟ 🔹آقا: [مجموع] عدد تا چهارده[روز] چقدر می‌شود؟[جمع] اعداد از یک تا چهارده روز [یعنی ١٠۵ سوره واقعه]. 📚درس خارج فقه، کتاب حج، ٢۶ آذر ١٣٨۶ 🔹 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه: 👆 http://bahjat.ir/fa/content/9187 🔹کانال رسمی مؤسسه نشر آثار آیت‌الله بهجت: 🔸@bahjat_ir
🎥 کلیپ تصویری فرمایشات حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: «خواندن ختم سوره‌ واقعه؛ حتی در غیر دوشنبه اول ماه، جهت ازدیاد روزی» 🔶پی‌نوشت(توضیح بیشتر): ⭕️ ختم سوره واقعه، از ختم های مأثوره و بسیار مجرب هست که مورد توصیه علما و بزرگان بوده است و حضرت آیت‌الله بهجت هم مطابق اساتید معظمشان، بدان تأکید داشته‌اند. ✅دستورالعمل این ختم، آنچنانکه در روایات وارد شده، بدین‌صورت استکه: چون اول ماه، دوشنبه باشد؛ شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله. روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه، و روز سوم سه مرتبه و همچنین تا چهاردهم چهارده مرتبه بخواند. همچنین هرروز بعد از اتمام تلاوت سوره‌های مبارکه آن‌روز، این دعا را بخواند: يا مُسَبِّبَ الْأَسْبابِ وَ يَا مُفَتِّحَ الْأَبْوابِ، اِفْتَحْ لَنا الْأَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي وَ رِزْقُ عِیالي فِي السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كَانَ قَرِيبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ يَسِيرًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَخَلِّدْهُ، وَ إِنْ كانَ مُخَلَّدًا فَطَيِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ طَيِّبًا فَبارِكْ لِي فِيهِ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ يَا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ، وَ وَحْدانِيَّتِكَ إِنَّكَ عَلی كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ، وَ إِنْ كانَ عَلی أَيْدِي شِرارِ خَلْقِكَ فَانْزَعْهُ وَ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ، وَ لَا تَنْقُلْنِي إِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ. ✅در ادامه مرحوم مجلسی رحمه‌الله از امام سجاد علیه‌السلام نقل می‌فرماید که در روزهای پنجشنبه میان این چهارده روز، به جای دعای فوق، پس از اتمام سوره‌های شریفه، این دعا را قرائت نماید؛ آن دعا چنین است: يا واحِدُ يَا ماجِدُ، يَا جَوادُ يَا حَليمُ، يَا حَنّانُ يَا مَنّانُ يَا كَريمُ، أَسْأَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثي، وَ تَقْضي بِها دَيْني، وَ تُصْلِحُ بِهَا شَأْني، بِرَحْمَتِكَ يَا سَيِّدي. اَللّهُمَّ إِنْ كانَ رِزْقي فِي السَّماءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كانَ فِي الأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كانَ بَعيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ قَريبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ قَليلًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَبارِكْ لي فيهِ، وَ أَرْسِلْهُ عَلَى أَيْدي خِيَارِ خَلْقِكَ، وَ لَا تُحْوِجْني إِلَى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ [بِكَيْنُونَتِكَ] وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللّهُمَّ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ،وَ لَا تَنْقُلْني إِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ، [يا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا واحِدُ يَا مَجيدُ يَا بَرُّ يَا كَريمُ] يَا رَحيمُ يَا غَنِيُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَنِّئْنا كَرامَتَكَ وَ أَلْبِسْنا عافِيَتَكَ. ، ص٣۶٢ـ٣۶۴ ✅ البته نکته مهم در این فیلم آن‌استکه طبق فرمایشات حضرت آیت‌الله بهجت، به قدری این ختم مهم هست که می‌توان آن‌را حتی در غیر از شرایط ذکر شده به جای آورد؛ به طور مثال حتی می‌توان در یک نوبت با تلاوت مجموع سوره‌ها (١٠۵ بار) و خواندن دعاهای آن بجا آورده شود. 💻 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت(ره): ➡️ http://bahjat.ir/fa/content/9187 ☑️کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
🔸 @Salehy @bahjat_ir
👆توصیه آیت الله بهجت (رحمة الله علیه) 🔻نماز که است👌(خدا برکسی که این نماز را بخواند ولی حاجتی ازخدا نخواهد غضب میکند!) 🔻مجرّب برای و 🌐 تصویر از کتاب «بهجت الدعا»، ص۳۸۰ و ۳۸۱ 🔸 @Salehi786 @SalehiBooks
🔶بسم الله مورد توصیه (ره) مورد توصیه (ره) مجرب برای و و 🔸 🔻آقا سید محمد رضی رضوی (رحمة الله علیه) نوه مرحوم سید مرتضی کشمیری (رحمة الله علیه) از قول پدرش سید محمد (رحمة الله علیه) نقل می کند: 🔻این نماز برای قضای حوایج و ادای دیون و سایر امور مجرّب است و پدرم (سید مرتضی رحمة الله علیه) به آن بسیار سفارش می کرد. 🔻ایشان صبح هر پنجشنبه، دخترانش را صدا می زد و آن ها را به خواندن این نماز امر می کرد. همسر آیت الله کشمیری (رحمة الله علیه) نقل کرده است: 🔻هر گاه رزق جدیدی به ما می رسید، سید می فرمود: این از برکات نماز پنجشنبه است. (1) 🔶 💐 کیفیت آن، بنابر نقل سید بن طاووس (رحمة الله علیه) در جمال الأسبوع این گونه است: 🔻این نماز است [دو نماز دو رکعتی] : ✨در رکعت اول: حمد و #_۱۱_بار سوره اخلاص، ✨در رکعت دوم: حمد و #_۲۱_بار سوره اخلاص، ✨در رکعت سوم: حمد و #_۳۱_بار سوره اخلاص، ✨و در رکعت چهارم: حمد و #_۴۱_بار سوره اخلاص. 🔻پس از سلامِ رکعت چهارم، #_۵۱_بار سوره اخلاص خوانده می شود و نیز #_۵۱_بار «اللّهُمَّ صلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»؛ 🔻سپس به سجده می رود و #_۱۰۰_بار می گوید: «یا الله» و هر چه می خواهد از خدا درخواست می کند. (2) 🔶 🔻مرحوم سید بن طاووس (رحمة الله علیه) در ادامه از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله)  نقل می کند که هر کس این دعا و نماز را بخواند، چنانچه جابجایی کوه ها را از خدا بخواهد، محقق خواهد شد و اگر بارش باران را درخواست کند، خواهد بارید. (3) 🔸توصیه آیت الله بهجت و نقلشان از روایت نبوی و تجربه آیت الله سید مرتضی کشمیری از این نماز توحیدی👇(کتاب«بهجت الدعا» ص۳۸۰ و ۳۸۱) 🌐 eitaa.com/salehi786/144 🔸 🌷پی نوشت ها: 🔻1. ر.ک: آیات نور، زندگینامه آیت الله سید مرتضی کشمیری2، مؤسسه فرهنگی دارالهدی، ص 77. 🔻2. جمال الاسبوع، ص 59. 🔻3. اهل نظر توجه دارند که استجابت دعاها و برآورده شدن حاجات مشروط به شرایطی است که خلوص نیت و اعتماد به خداوند از مهم ترین آن هاست. 🔸 💠 منبع: مجله خُلُق (زیر نظر موسسه هاد - استاداخلاق شیخ جعفر ناصری)، بهمن و اسفند ۱۳۸۹، شماره ۲۱ http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/6433/7692/96972/نماز-روز-پنجشنبه 🔶 🌷 @Salehi786 @SalehiBooks
🔸 بسم الله 🔸 🔸 روایت نماز پنجشنبه و آثارش، از کتاب «جمال الأسبوع» سیدبن طاووس، ص۱۱۰ 👇 🔻صَلَاةٌ أُخْرَی لِلْحَاجَةِ فِی یَوْمِ الْخَمِیسِ عَنِ النَّبِیِّ (صلی الله علیه و آله) أَنَّهُ قَالَ-: مَنْ صَلَّی یَوْمَ الْخَمِیسِ أَرْبَعَ رَکَعَاتٍ یَقْرَأُ فِی الْأُولَی مِنْهُنَّ الْحَمْدَ مَرَّةً وَ إِحْدَی عَشْرَةَ مَرَّةً قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ فِی الثَّانِیَةِ الْحَمْدَ مَرَّةً وَ إِحْدَی وَ عِشْرِینَ مَرَّةً قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ فِی الثَّانِیَةِ الْحَمْدَ مَرَّةً وَ إِحْدَی وَ ثَلَاثِینَ مَرَّةً قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ فِی الرَّابِعَةِ الْحَمْدَ مَرَّةً وَ إِحْدَی وَ أَرْبَعِینَ مَرَّةً قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ کُلُّ رَکْعَتَیْنِ بِتَسْلِیمٍ فَإِذَا سَلَّمَ فِی الرَّابِعَةِ قَرَأَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ إِحْدَی وَ خَمْسِینَ مَرَّةً وَ قَالَ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ إِحْدَی وَ خَمْسِینَ مَرَّةً ثُمَّ یَسْجُدُ وَ یَقُولُ فِی سُجُودِهِ یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ مِائَةَ مَرَّةٍ وَ تَدْعُو بِمَا شِئْتَ. 🔻وَ قَالَ صلی الله علیه و آله إِنَّ مَنْ صَلَّی هَذِهِ الصَّلَاةَ وَ قَالَ هَذَا الْقَوْلَ لَوْ سَأَلَ اللَّهَ فِی زَوَالِ الْجِبَالِ لَزَالَتْ أَوْ فِی نُزُولِ الْغَیْثِ لَنَزَلَ إِنَّهُ لَا یُحْجَبُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ وَ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی لَیَغْضَبُ عَلَی مَنْ صَلَّی هَذِهِ الصَّلَاةَ وَ لَمْ یَسْأَلْ حَاجَتَهُ 🌐 [جمال الأسبوع: ص ۱۱۰] . 🔸 در ادامه، دعایی است بعد نقل روایت این نماز، در کتاب «جمال الأسبوع» سیدبن طاووس، ص۱۱۱ الی ۱۱۵ آمده است (خواندنش بعد نماز مذکور خوب است، هرچند ظاهرا خواندنش بعد نماز پنجشنبه الزامی نیست) 👇 🔻دُعَاءُ یَوْمِ الْخَمِیسِ: 🔸 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ، 🔻 اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ سُؤَالَ الْخَائِفِ مِنْ وَقْفَةِ الْمَوْقِفِ الْوَجِلِ مِنَ الْعَرْضِ الْمُشْفِقِ مِنَ الْخَشْیَةِ لِبَوَائِقِ الْقِیَامَةِ الْمَأْخُوذِ عَلَی الْغِرَّةِ النَّادِمِ عَلَی خَطِیئَتِهِ الْمَسْئُولِ الْمُحَاسَبِ الْمُثَابِ الْمُعَاقَبِ الَّذِی لَمْ یُکِنَّهُ عَنْکَ مَکَانٌ وَ لَا وَجَدَ مَفَرّاً مِنْکَ إِلَّا إِلَیْکَ مُتَنَصِّلًا مِنْ سَیِّئِ عَمَلِهِ مُقِرّاً فَقَدْ أَحَاطَتْ بِهِ الْهُمُومُ وَ ضَاقَتْ عَلَیْهِ رَحَائِبُ التُّخُومِ مُوقِناً بِالْمَوْتِ مُبَادِراً بِالتَّوْبَةِ قَبْلَ الْفَوْتِ إِنْ مَنَنْتَ عَلَیَّ بِهَا وَ عَفَوْتَ عَنِّی فَأَنْتَ رَجَائِی إِذَا ضَاقَ عَنِّی الرَّجَاءُ وَ مَلْجَئِی إِذَا لَمْ أَجِدْ فِنَاءَ الِالْتِجَاءِ تَوَحَّدْتَ بِالْعِزِّ وَ تَفَرَّدْتَ بِالْبَقَاءِ فَأَنْتَ الْمُنْفَرِدُ الْفَرْدُ الْمُتَفَرِّدُ بِالْمَجْدِ لَا یُوَارِی مِنْکَ مَکَانٌ وَ لَا یُغَیِّرُکَ زَمَانٌ فَأَلَّفْتَ بِلُطْفِکَ الْفَرَقَ وَ فَلَقْتَ بِقُدْرَتِکَ الْفَلَقَ وَ دَبَّرْتَ بِحِکْمَتِکَ دَوَاجِیَ الْغَسَقِ وَ أَخْرَجْتَ الْمِیَاهَ مِنَ الصُّمِّ الصَّیَاخِیدِ عَذْباً وَ أُجَاجاً وَ أَهْمَرْتَ مِنَ الْمُعْصِراتِ ماءً ثَجَّاجاً وَ أَخْرَجْتَ مِنَ الْأَرْضِ نَبَاتاً رَجْرَاجاً وَ جَعَلْتَ الشَّمْسَ لِلْبَرِیَّةِ سِرَاجاً وَ الْقَمَرَ وَ النُّجُومَ أَبْرَاجاً مِنْ غَیْرِ أَنْ تُمَارِسَ فِیمَا ابْتَدَأْتَ لُغُوباً وَ لَا عِلَاجاً 🔻 فَأَنْتَ إِلَهُ کُلِّ شَیْ ءٍ وَ خَالِقُهُ وَ جَبَّارُ کُلِّ شَیْ ءٍ وَ رَازِقُهُ فَالْعَزِیزُ مَنْ أَعْزَزْتَ وَ الشَّقِیُّ مَنْ أَذْلَلْتَ وَ الْغَنِیُّ مَنْ أَغْنَیْتَ وَ الْفَقِیرُ مَنْ أَفْقَرْتَ أَنْتَ وَلِیِّی وَ مَوْلَایَ عَلَیْکَ رِزْقِی وَ بِیَدِکَ نَاصِیَتِی فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ افْعَلْ بِی مَا أَنْتَ أَهْلُهُ وَ عُدْ بِفَضْلِکَ عَلَی عَبْدٍ غَمَرَهُ جَهْلُهُ وَ اسْتَوْلَی عَلَیْهِ التَّسْوِیفُ حَتَّی سَالَمَ الْأَیَّامَ وَ احْتَقَبَ الْمَحَارِمَ وَ الْآثَامَ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْنِی سَیِّدِی عَبْداً یَفْزَعُ إِلَی التَّوْبَةِ فَإِنَّهَا مَفْزَعُ الْمُذْنِبِینَ وَ أَعِنِّی بِجُودِکَ الْوَاسِعِ عَنْ لُؤْمِ الْمَخْلُوقِینَ وَ لَا تُحْوِجْنِی إِلَی شِرَارِ الْعَالَمِینَ وَ هَبْ لِی عَفْوَکَ فِی مَوْقِفِ یَوْمِ الدِّینِ 💎 ادامه 👇👇👇