صالحی - ارتباط کاربران
#استاد_عابدینی
🔸 جلسه ۱۰۲۶ شرح قرآن و تفسیر المیزان #استاد_عابدینی و تطبیق آن بر اتفاقات اخیر:
(دوشنبه ۸ بهمن ١۴۰٣)
2:00 معنای دعوت سلبیه (قطع روابط)
4:00 جهاد و قتال در اسلام در راستای برداشتن مانع است
6:30 سه مرتبه بیان: دعوت با قول حسن؛ دعوت سلبیه؛ قتال
7:20 امام (ره) از هر دو مرتبه اول پیش از جهاد نظامی، کمال استفاده را کردند.
9:50 دو مثال دیگر از مبارزه سلبیه
11:40 گزینه اول قتال نیست، بلکه پس از دعوت و مبارزه سلبیه، نوبت قتال میرسد
13:00 خود مبارزه سلبیه دارای مراتب است
14:10 حرکت عمومی و شجاعت مردم لبنان بدون اسلحه به سمت جنوب لبنان، یک حرکت سلبی در مقابل حرکت نظامی دشمن بود
16:10 توقف تانک مرکاوا (ارابه خدایان) در مقابل مبارزه سلبی
17:35 بدانید: دشمن خدا، دشمن بشریت هم هست.
19:00 با دشمنان، اظهار دوستی نکنید.
20:00 دشمنان، مخالف دین شما هستند که دین شما، خود شما هستید. (دلیل دشمنی با ملت ایران)
22:15 اظهار دوستی با کسانی که دارند میگویند باید اینها را ریشه کن کرد، اوج خباثت و نفهمی است
23:00 وقتی احساس ضعف میکنید، اظهار صلح نکنید
23:40 مؤمن به دین خدا، خود را ضعیف در مقابل دشمن نشان نمی دهد
24:15 وقتی در اوج شکوه و پیروزی، اظهار و پالس ضعفی از نماینده محور مقاومت و ام القرای مقاومت ارسال میشود، دل انسان خون میشود
27:30 اگر کسی با چنین دشمنانی اظهار دوستی کرد، به تصریح قرآن ظالم است
28:15 قدرت طلبی به جایی رسیده که رئیس جمهور دشمن رسما میگوید فلان جزیره برای من است، اسم فلان جا را عوض می کنم، تمام معادلات بین المللی را زیر پایش گذاشته.
و متأسفانه جامعه بین المللی اصل حرف را تخطئه نکرده!!!
30:00 عربستان مفلوک، وقاحت و گاو شیرده بودنش را به کجا رسانده
31:00 وقتی نماینده ما و عربستان هر کدام به نوعی خضوع میکنند او میگوید پس من قدرتمند هستم.
31:25 چقدر امام و آقا غصه میخورند از دست اینگونه مظاهر کشورهای اسلامی
33:00 روی جریان سلبی باید کار کنیم
35:00 سلبریتی های ما بارها موضع سلبی در برابر حق گرفتهاند، اما ما با آنان چنین نکردیم
35:30 در جریان سلبی باید ارتباطات شخص را محدود کرد اما راه برگشت را باز گذاشت (نگاه در جریان سلبی، اصلاح گری و هدایت است)
37:00 جایگاه، معنا و نحوه تقیه
39:00 بازگشت جهاد ابتدایی به دفاع و معنای آن
41:30 همه دفاع از خود را با توسعه ای که دارند، حق خود می بینند؛ منتهی توسعه من گاهی منشأ صحیح دارد، گاهی منشأ وهمی (من موهوم)
44:00 شیطان راه جدیدی ایجاد نمی کند، بلکه راه حق را موهوم می کند و دچار افراط و تفریط می کند
44:30 جهاد تبیین یعنی من موهوم را آشکار کردن
🔹
⚠️ توجه:
🔻برای فوروارد این👆متن، که حاوی دقایق صوت است، حتما آن را کپی کرده و سپس مثل همینجا متن رو به صوت قبلش ریپلای کنید، تا اعداد دقایق، آبی رنگ و قابل کلیک بشه، و با کلیک روی اعداد آبی از آن قسمت صوت پخش بشه.
🔸
@Salehi786
بسم الله
#حدیث
#علم_حروف
🔸 ولادت امام زمان عج، وقت فجر روز جمعه
🔸 عدد ابجد «نور = ٢۵۶» (سَنَةَ سِتٍّ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ)، سال ولادت امام زمان (علیه السلام)، طبق قول شیخ صدوق (در کمال الدین) و شیخ طوسی (در الغیبة)
🔸
جامع الاحادیث
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/357269
کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۴۳۲
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/346606
الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۳۹۳
⚡... وُلِدَ اَلْخَلَفُ، اَلْمَهْدِيُّ (علیه السلام) يَوْمَ اَلْجُمُعَةِ
⚡وَ أُمُّهُ رَيْحَانَةُ وَ يُقَالُ لَهَا نَرْجِسُ وَ يُقَالُ لَهَا صَقِيلُ وَ يُقَالُ لَهَا سَوْسَنُ إِلاَّ أَنَّهُ قِيلَ بِسَبَبِ اَلْحَمْلِ صَقِيلُ.
⚡ وَ كَانَ مَوْلِدُهُ لِثَمَانٍ خَلَوْنَ مِنْ شَعْبَانَ سَنَةَ سِتٍّ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ ...
🔻مهدىّ خليفة اللّٰه لعليه السّلام) در روز جمعه متولّد گرديد. و مادرش ريحانه نام داشت و به او نرجس و صقيل و سوسن نيز مىگفتند، جز آنكه او را به واسطۀ حملش صقيل نیز ناميدهاند.
و ميلاد او هشت شب گذشته از ماه شعبان سال ٢۵۶ (دويست و پنجاه و شش) بود.
🔸
جامع الاحادیث
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/357266
کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۴۳۲
حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ اَلْحَسَنِ بْنِ اَلْفَرَجِ اَلْمُؤَذِّنُ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحَسَنِ اَلْكَرْخِيُّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا هَارُونَ رَجُلاً مِنْ أَصْحَابِنَا يَقُولُ:
⚡ رَأَيْتُ صَاحِبَ اَلزَّمَانِ (علیه السلام) وَ كَانَ مَوْلِدُهُ يَوْمَ اَلْجُمُعَةِ سَنَةَ سِتٍّ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ
🔻محمد بن حسن كرخى گويد از ابو هرون كه مردى از ياران ما بود شنيدم ميگفت:
⚡من صاحب الزمان را ديدم روز ولادتش جمعه بود در سال دويست و پنجاه و شش.
🔸
جامع الاحادیث
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/346486
الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۲۷۱
⚡... مَوْلِدُ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ اَلرِّضَا بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ اَلصَّادِقِ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْبَاقِرِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (صلواتُ الله علیهم أجمعین) وُلِدَ (علیه السلام) بِسَامِرَّاءَ، سَنَةَ سِتٍّ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ
🔻امام مهدی (علیه السلام) در سامرا در سال ٢۵۶ به دنیا آمد.
⚡أُمُّهُ صَقِيلُ وَ يُكَنَّى أَبَا اَلْقَاسِمِ بِهَذِهِ اَلْكُنْيَةِ
⚡ أَوْصَى اَلنَّبِيُّ (صلی الله علیه و آله) أَنَّهُ قَالَ: اِسْمُهُ كَاسْمِي وَ كُنْيَتُهُ كُنْيَتِي لَقَبُهُ اَلْمَهْدِيُّ وَ هُوَ اَلْحُجَّةُ وَ هُوَ اَلْمُنْتَظَرُ وَ هُوَ صَاحِبُ اَلزَّمَانِ (علیه السلام).
🔸
جامع الاحادیث
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/357259
کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۴۳۰
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/346448
الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۲۳۱
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/104765
الکافي ج ۱، ص ۳۲۹
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/75908
إعلام الوری بأعلام الهدی ج ۲، ص ۲۵۱
📌امام حسن عسکری (علیه السلام)
وَ رَوَى مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْأَشْعَرِيِّ عَنِ اَلْمُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ قَالَ:
🔻خَرَجَ عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ (علیه السلام) حِينَ قُتِلَ اَلزُّبَيْرِيُّ :
⚡هَذَا جَزَاءُ مَنِ اِفْتَرَى عَلَى اَللَّهِ وَ عَلَى أَوْلِيَائِهِ زَعَمَ أَنَّهُ يَقْتُلُنِي وَ لَيْسَ لِي عَقِبٌ! فَكَيْفَ رَأَى قُدْرَةَ اَللَّهِ (عز و جل) فیه؟!
⚡ وَ وُلِدَ لَهُ وَلَدٌ سَمَّاهُ مُحَمَّداً، سَنَةَ سِتٍّ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ
🔻 معلّى بن محمّد بصرىّ گويد: از ناحيۀ امام حسن عسكرىّ (عليه السّلام) هنگامى كه زبيرى كشته شد اين توقيع صادر گرديد:
⚡ «اين كيفر كسى است كه بر خداى تعالى و اوليائش افتراء بندد، گمان برد كه مرا مىكشد و فرزندى برايم نخواهد بود! پس قدرت خداى تعالى را در آن چگونه ديد؟!»
⚡و براى امام عسکری (علیه السلام)، در سال دويست و پنجاه و شش فرزندى متولّد شد و نامش را «محمّد» گذاشت.
🔸
جامع الاحادیث
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/346476
الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۲۵۸
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/251199
بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۵
امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)
🔻عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْهَاشِمِيِّ مِنْ وُلْدِ اَلْعَبَّاسِ قَالَ:
⚡حَضَرْتُ دَارَ أَبِي مُحَمَّدٍ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ (علیه السلام) بِسُرَّ مَنْ رَأَى يَوْمَ تُوُفِّيَ وَ أُخْرِجَتْ جَنَازَتُهُ وَ وُضِعَتْ وَ نَحْنُ تِسْعَةٌ وَ ثَلاَثُونَ رَجُلاً قُعُودٌ نَنْتَظِرُ
⚡ حَتَّى خَرَجَ إِلَيْنَا غُلاَمٌ عُشَارِيٌّ حَافٍ عَلَيْهِ رِدَاءٌ قَدْ تَقَنَّعَ بِهِ. فَلَمَّا أَنْ خَرَجَ قُمْنَا هَيْبَةً لَهُ مِنْ غَيْرِ أَنْ نَعْرِفَهُ فَتَقَدَّمَ وَ قَامَ اَلنَّاسُ، فَاصْطَفُّوا خَلْفَهُ فَصَلَّى عَلَيْهِ وَ مَشَى فَدَخَلَ بَيْتاً غَيْرَ اَلَّذِي خَرَجَ مِنْهُ ...
🔻احمد بن عبد اللّه هاشمى،از اولاد عباس،گفته است: روز شهادت امام حسن عسكرى (عليه السّلام) به سامراء رفتم. پیکر مطهر حضرت را بيرون آوردند و در جايى [از منزل] قرار دادند، ما ۳۹ نفر بوديم كه نشسته و منتظر بوديم.
⚡ تا اينكه پسربچهاى عُشَاری (با حدود ده وجب قد) با پاى برهنه و در حالىكه ردايى را روى سرش كشيده بود از خانه بيرون آمد. همينكه او خارج شد، ما از شدت هيبت و عظمتش و بدون اينكه او را بشناسيم همگى به احترامش برخاستيم، او جلو ايستاد و مردم هم پشت سرش صف كشيدند و با او به پيكر پاك امام حسن عسكرى (عليه السّلام) نماز گزاردند. سپس ایشان حركت كرده و داخل خانهای دیگر شد، غير از خانهاى كه از آن خارج شده بود.
⚡... رُوِيَ أَنَّ اَلْوِلاَدَةَ كَانَتْ سَنَةَ سِتٍّ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ،
⚡ وَ كَانَتْ غَيْبَةُ أَبِي مُحَمَّدٍ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) سَنَةَ سِتَّةٍ وَ مِائَتَيْنِ، بَعْدَ اَلْوِلاَدَةِ بِأَرْبَعِ سِنِينَ ...
🔻ولادت امام مهدی (علیه السلام) در سال ٢۵۶ بود. و شهادت امام ابو محمّد عسكرى (عليه السّلام) [و آغاز امامت امام زمان عج] در سال ۲۶۰ ه ق اتفاق افتاده است؛ يعنى چهار سال پس از ولادت حضرت، که ۴ ساله بوده اند.
(هرچند رشد حضرت خارق العاده بوده، و به تعبیر در همین نقل، «غُلاَمٌ عُشَارِيٌّ» بوده، یعنی عشّارى القد بوده است که قدش به اندازه ده وجب بوده است).
🔸
جامع الاحادیث
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/346462
الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۲۴۵
وَ رَوَى عَلاَّنٌ بِإِسْنَادِهِ:
⚡ أَنَّ اَلسَّيِّدَ (علیه السلام) وُلِدَ فِي سَنَةِ سِتٍّ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ مِنَ اَلْهِجْرَةِ، بَعْدَ مُضِيِّ أَبِي اَلْحَسَنِ بِسَنَتَيْنِ
🔻حضرت صاحب (عليه السّلام) در سال ۲۵۶ ه ق دو سال پس از شهادت امام هادى (عليه السّلام) متولد شد.
🔸
🌷 حدیث جریان اعجاب انگیز و بسیار زیبای ولادت امام زمان (علیه السلام)، هنگام فجر روز جمعه، و رشد خارق العاده ایشان بعد ولادت 👇
🌐 https://eitaa.com/salehi786/3351
📌ترجمه آن👇
🌐 https://eitaa.com/salehi786/3354
🔸
@Salehi786
منطق الطیر - داستان سلوکی از کتاب رسائل عرفانی - اثر آیت الله سعادت پرور .pdf
24.87M
🔸 داستان سلوکیِ « منطق الطیر »
#PDF
🔹 رسالهای #سلوکی از کتاب رسائل عرفانی
🔻اثر #آیت_الله_سعادت_پرور
🔸
🔸 این اثر، به قلم آیت الله شیخ علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)، برگردان از نظم به نثر و بطور خلاصه، از داستان منطقُ الطیر در دیوان اشعار فرید الدین عطار نیشابوری است، و به مناسبت اشعاری از خواجه حافظ شیرازی و احیاناً دیگر بزرگان در پاورقیها ذکر شده است.
🔻مؤلف محترم در این رسالهی زیبا، مراحل سلوکی را از آغاز تا پایان به تصویر کشیده، و موانع سیر را گوشزد کرده است.
⚡ آیت الله سعادت پرور، به شاگردان سلوکیشان، مطالعه این رساله را در هر سال یک بار توصیه مینمودند.
(مقدمه ناشر)
🔹
✅ متن کامل کتاب رسائل عرفانی
📌 نسخه دیجیتال
🌐 PDF https://noorlib.ir/book/view/23593/رسائل-عرفانی?viewType=pdf
🌐 Html https://noorlib.ir/book/view/23593/رسائل-عرفانی?viewType=html
📌 نسخه چاپی
🌐 www.masharegh.com/product/رسائل-عرفانی
🌐 beheshteghalam.com/product/449238/رسائل-عرفانی
🌐 ghaembook.ir/product/خرید-کتاب-رسائل-عرفانی
#عرفان
🔸
@Salehi786