eitaa logo
صالحی - ارتباط کاربران
1.4هزار دنبال‌کننده
783 عکس
273 ویدیو
292 فایل
﷽ 💫 طلبه ای ساده دروس خارج حوزه قم لیسانس نرم افزار ارشد مهندسیIT دکتری عرفان اسلامی ✅ اینجا نشر پژوهش‌ها، و پرسش وپاسخهای کاربران 📌خصوصی @mSalehi ✅ تدریس فعلی: 1. @Shia_erfan 2. @Sania_Ashar ✅ کانال اصلی بنده @Salehy 📲نرم‌افزارهای مفید @SalehiApps
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله ⛱ ۵۲ 💬 پاسخ به👈 eitaa.com/salehi786/827 🔸 🔻 : «ناظر به فدا شدن امام زمان (عج) برای حفظ نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی است که آیا چنین لیاقتی در جمهوری اسلامی وجود دارد یا خیر؟» 🔸 🔸 : سلام و رحمت خدا بر شما دقت بفرمایید که اساساً: 🔻 *امام حسین (علیه السلام) فدای چه چیزی شدند؟* ⚡مردم کوفه برای «برپایی نظام اسلامی» از حضرتش دعوت کردند، و *امام حسین (علیه السلام) برای اقامه اسلام و برپایی نظام اسلامی قیام کردند و فدای آن شدند.* ⚡امام خمینی (ره) هم چیزی جز این نفرمودند که همه باید برای اقامه اسلام، که اقامه دین و توحید و عدالت فراگیر الهی در سراسر هستی است تلاش کنند، و جسم و مال و شئون دنیوی خود را فدای *حقیقت* کنند. ⚡ *امام زمان (علیه السلام) هم جسم خویش را فدای حقیقتِ ولایت توحیدی خویش میکنند.* ⚡جمهوری اسلامی هم صرفا یک حرکت اجتماعی متعیّن شده در نفوس جمع مؤمنین است که بدنبال اقامه حاکمیت توحیدی الهی‌ای هستند که متعیّن در ظهور امام زمان خواهد بود. لذا جمهوری اسلامی مسیر تحقق ظهور است، و برای ظهور باید نفوس افراد آمادگی لازم را برای تولّی به ولایت و تلاش برای اقامه حاکمیت دینی در مدل تمرینی جمهوری اسلامی نشان دهند و آمادگی اجتماعی در همه منطقه مومنین و اتحاد محور مقاومت اسلامی شکل بگیرد تا بتوانند تابعیت از مقام ولایت بیابند. ⚡اساسا بسیاری از ظواهر موجود و تعینّات متغیر جمهوری اسلامی محل کلام امام خمینی نیست. بلکه *«اصل امتداد ولایت معصوم (علیه السلام) در بسط ید نائبان ایشان از فقها در به فعلیت رساندن نظام اسلامی»* است که محل کلام است. ⚡ *«حاکمیّت بسط ید فقیهانه توسط ولایت فقیه برای اقامه دین و برپایی نظام توحیدی»* ، که این مقدمه‌ی تحقق فراگیر ظهور و تسلط ولایت حضرت حجت در سراسر زمین است. ⚡شما خیال نکنید که حضرت الان بیکار نشستند تا ما کاری بکنیم، بلکه همین انقلاب و حرکت شهدا و امام شهدا و مجاهدان نستوه انقلاب اسلامی همه به امدادهای غیبی و ظاهری، و امر باطنی و ظاهری حضرت حجت (عج) بوده که محقق شده تا رفته رفته آمادگی فراگیر در سراسر منطقه و جهان برای پذیرش حاکمیت توحید ایجاد شود. ⚡خاطرات امام و علما و شهدا و مجاهدان در تحقق انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و در میدان‌های جهاد مدافعان حرم و... از امدادهای غیبی و ظاهری حضرت، و تشرفات بعض ایشان و توجه به امر حضرت در همین مسیر، همه مؤیدات دیگری در این زمینه اند. ⚡بسط ید نائبانِ فقیهِ مجری اوامر مقام ولایت، برای بسط حقیقت توحید در هستی است، که چه در زمان حضور، و چه در زمان غیبت (صغری و کبری)، و چه در زمان ظهور، توسط نائبانِ ولیّ فقیه عالم و عامل و تحت اوامر حضرات انجام میشده و میشود و خواهد شد. 🔻 *در زمان حضور* : 💫« انْظُرُوا إِلَى *مَنْ كَانَ مِنْكُمْ قَدْ رَوَى حَدِيثَنَا وَ نَظَرَ فِي حَلَالِنَا وَ حَرَامِنَا وَ عَرَفَ أَحْكَامَنَا فَارْضَوْا بِهِ حَكَماً فَإِنِّي قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَيْكُمْ حَاكِماً* فَإِذَا حَكَمَ بِحُكْمِنَا فَلَمْ يَقْبَلْهُ مِنْهُ فَإِنَّمَا بِحُكْمِ اللَّهِ قَدِ اسْتَخَفَّ وَ عَلَيْنَا رَدَّ وَ الرَّادُّ عَلَيْنَا الرَّادُّ عَلَى اللَّهِ وَ هُوَ عَلَى حَدِّ الشِّرْكِ بِالله» 🔻*در زمان غیبت* : 💫« *فَأَمَّا مَنْ كَانَ مِنَ الْفُقَهَاءِ* صَائِناً لِنَفْسِهِ حَافِظاً لِدِينِهِ مُخَالِفاً عَلَى هَوَاهُ مُطِيعاً لِأَمْرِ مَوْلَاهُ فَلِلْعَوَامِّ أَنْ يُقَلِّدُوهُ وَ ذَلِكَ لَا يَكُونُ إِلَّا بَعْضَ فُقَهَاءِ الشِّيعَةِ لَا جَمِيعَهُمْ فَإِنَّهُ مَنْ رَكِبَ مِنَ الْقَبَائِحِ وَ الْفَوَاحِشِ مَرَاكِبَ فَسَقَةِ الْعَامَّةِ فَلَا تَقْبَلُوا مِنَّا عَنْهُ شَيْئاً وَ لَا كَرَامَةَ وَ إِنَّمَا كَثُرَ التَّخْلِيطُ فِيمَا يُحْتَمَلُ عَنَّا أَهْلَ الْبَيْت‏» 💫«وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ *فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِيثِنَا* فَإِنَّهُمْ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ» 🔻 *در زمان ظهور* : 💫«فَانتُحِيَت لَهُ أَصحَابُهُ اَلثَّلاَثُمِائَةِ وَ اَلثَّلاَثَةَ عَشَرَ ... *هُم أَصحَابُ اَلوَلاَيَةِ*» 💫«حَوْلَهُ أَصْحَابُهُ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ رَجُلًا عِدَّةَ أَهْلِ الْبَدْرِ وَ *هُمْ أَصْحَابُ الْأَلْوِيَةِ وَ هُمْ حُكَّامُ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ عَلَى خَلْقِه‏*» 💫«قَالَ أَبُو بَصِيرٍ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، لَيْسَ عَلَى الْأَرْضِ يَوْمَئِذٍ مُؤْمِنٌ غَيْرُهُمْ؟ قَالَ: بَلَى، وَ لَكِنْ هَذِهِ [الْعِدَّةُ] الَّتِي يُخْرِجُ اللَّهُ فِيهَا الْقَائِمَ (علیه السلام)، *هُمُ النُّجَبَاءُ وَ الْقُضَاةُ وَ الْحُكَّامُ وَ الْفُقَهَاءُ فِي الدِّينِ*، يَمْسَحُ بُطُونَهُمْ وَ ظُهُورَهُم فَلَا يَشْتَبِهُ عَلَيهِم حُكمٌ». 🔸 والسلام. موفق باشید به توفیق الهی 🔸 ⛱ @Salehi786
﷽ 🔴 *برخی از وصایای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به جناب ابوذر (رحمة الله علیه)* 🌐 http://noo.rs/vaZNE 🔸 *قال رسول الله (صلی الله علیه و آله)* : ⚡... *يَا أَبَا ذَرٍّ مَا مِنْ مُؤْمِنٍ يَقُومُ مُصَلِّياً إِلاَّ تَنَاثَرَ عَلَيْهِ اَلْبِرُّ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اَلْعَرْشِ وَ وُكِّلَ بِهِ مَلَكٌ يُنَادِي يَا اِبْنَ آدَمَ لَوْ تَعْلَمُ مَا لَكَ فِي اَلصَّلاَةِ وَ مَنْ تُنَاجِي مَا اِنْفَتَلْتَ* ⚡... *يَا أَبَا ذَرٍّ إِنَّ اَلْأَرْضَ لَتَبْكِي عَلَى اَلْمُؤْمِنِ إِذَا مَاتَ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً* ⚡... *يَا أَبَا ذَرٍّ اَلدُّنْيَا سِجْنُ اَلْمُؤْمِنِ وَ جَنَّةُ اَلْكَافِرِ وَ مَا أَصْبَحَ فِيهَا مُؤْمِنٌ إِلاَّ حَزِيناً فَكَيْفَ لاَ يَحْزَنُ اَلْمُؤْمِنُ وَ قَدْ أَوْعَدَهُ اَللَّهُ جَلَّ ثَنَاؤُهُ أَنَّهُ وَارِدُ جَهَنَّمَ وَ لَمْ يُعِدْهُ أَنَّهُ صَادِرٌ عَنْهَا وَ لَيَلْقَيَنَّ أَمْرَاضاً وَ مُصِيبَاتٍ وَ أُمُوراً تَغِيظُهُ وَ لَيُظْلَمَنَّ فَلاَ يُنْتَصَرُ يَبْتَغِي ثَوَاباً مِنَ اَللَّهِ تَعَالَى فَمَا يَزَالُ فِيهَا حَزِيناً حَتَّى يُفَارِقَهَا فَإِذَا فَارَقَهَا أَفْضَى إِلَى اَلرَّاحَةِ وَ اَلْكَرَامَةِ* ⚡... *قُلْتُ يَا رَسُولَ اَلله أَيُّ اَلْمُؤْمِنِينَ أَكْيَسُ؟ قَالَ: أَكْثَرُهُمْ لِلْمَوْتِ ذِكْراً وَ أَحْسَنُهُمْ لَهُ اِسْتِعْدَاداً، - يَا أَبَا ذَرٍّ إِذَا دَخَلَ اَلنُّورُ اَلْقَلْبَ اِنْفَسَحَ اَلْقَلْبُ وَ اِسْتَوْسَعَ. قُلْتُ فَمَا عَلاَمَةُ ذَلِكَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا رَسُولَ اَلله؟  قَالَ: اَلْإِنَابَةُ إِلَى دَارِ اَلْخُلُودِ وَ اَلتَّجَافِي عَنْ دَارِ اَلْغُرُورِ وَ اَلاِسْتِعْدَادُ لِلْمَوْتِ قَبْلَ نُزُولِهِ * ⚡... *يَا أَبَا ذَرٍّ اَلْمَجَالِسُ بِالْأَمَانَةِ وَ إِفْشَاءُ سِرِّ أَخِيكَ خِيَانَةٌ فَاجْتَنِبْ ذَلِكَ وَ اِجْتَنِبْ مَجْلِسَ اَلْعَشِيرَةِ، - يَا أَبَا ذَرٍّ تُعْرَضُ أَعْمَالُ أَهْلِ اَلدُّنْيَا عَلَى اَلله مِنَ اَلْجُمُعَةِ إِلَى اَلْجُمُعَةِ فِي يَوْمَيْنِ  اَلْإِثْنَيْنِ  وَ  اَلْخَمِيسِ فَيَغْفِرُ لِكُلِّ عَبْدٍ مُؤْمِنٍ إِلاَّ عَبْداً كَانَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ أَخِيهِ شَحْنَاءُ فَقَالَ اُتْرُكُوا عَمَلَ هَذَيْنِ حَتَّى يَصْطَلِحَا، يَا أَبَا ذَرٍّ إِيَّاكَ وَ هِجْرَانَ أَخِيكَ فَإِنَّ اَلْعَمَلَ لاَ يُتَقَبَّلُ مِنَ اَلْهِجْرَانِ، - يَا أَبَا ذَرٍّ أَنْهَاكَ عَنِ اَلْهِجْرَانِ وَ إِنْ كُنْتَ لاَ بُدَّ فَاعِلاً فَلاَ تَهْجُرْهُ فَوْقَ ثَلاَثَةِ أَيَّامٍ كَمَلاً فَمَنْ مَاتَ فِيهَا مُهَاجِراً لِأَخِيهِ كَانَتِ اَلنَّارُ أَوْلَى بِهِ* ⚡... *يَا أَبَا ذَرٍّ اَلْجَلِيسُ اَلصَّالِحُ خَيْرٌ مِنَ اَلْوَحْدَةِ وَ اَلْوَحْدَةُ خَيْرٌ مِنْ جَلِيسِ اَلسَّوْءِ وَ إِمْلاَءُ اَلْخَيْرِ خَيْرٌ مِنَ اَلسُّكُوتِ وَ اَلسُّكُوتُ خَيْرٌ مِنْ إِمْلاَءِ اَلشَّرِّ، - يَا أَبَا ذَرٍّ لاَ تُصَاحِبْ إِلاَّ مُؤْمِناً وَ لاَ يَأْكُلْ طَعَامَكَ إِلاَّ تَقِيٌّ وَ لاَ تَأْكُلْ طَعَامَ اَلْفَاسِقِينَ، - يَا أَبَا ذَرٍّ أَطْعِمْ طَعَامَكَ مَنْ تُحِبُّهُ فِي اَللَّهِ وَ كُلْ طَعَامَ مَنْ يُحِبُّكَ فِي اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ* https://hadith.inoor.ir/hadith/361052 🔸 @Salehi786
۵٣ 💬 🔻 : «آیا خوندن اشعار مولوی که سنّی بوده و از معاویه و ابوبکر و عمر لعنة الله علیهم تمجید کرده گناه و ایراد داره؟» 🔸پاسخ‌ متنی ۵٣: 👌«لزوم اخذ حکمت، ولو از اهل نفاق» 👇 🌐 eitaa.com/salehi786/834 ایتا 🌐 t.me/msalehi786/342 تلگرام
صالحی - ارتباط کاربران
⛱ #کانال_کاربران ۵٣ 💬 🔻 #سوال: «آیا خوندن اشعار مولوی که سنّی بوده و از معاویه و ابوبکر و عمر لعنة ا
بسم الله «لزوم اخذ حکمت، ولو از اهل نفاق» 🔸 🔻 : «آیا خوندن اشعار مولوی که سنّی بوده و از معاویه و ابوبکر و عمر لعنة الله علیهم تمجید کرده گناه و ایراد داره؟» eitaa.com/salehi786/833 🔸 🔸سلام 🔻آیا خواندن اشعار الفیه ابن مالک سنی که برای یادگیری ادبیات عرب جزو دروس رسمی حوزه های شیعه هست اشکال داره؟ 🔸دقت بفرمایید که اساساً: 🔻در کتبی مثل فصوص الحکم جناب ابن عربی و اشعار مثنوی و دیوان شمس جناب مولوی، حتی اگر شیعه شدنشان را نپذیریم و وجود برخی عبارات در آثارشان را بخاطر تقیه و حفظ جانشان ندانیم (که برای اینها هم دلیل هست)، به فرض سنی بودنشان، بازهم استفاده از معرفت و حکمت ها و مَثَل های خوب معارفی و نکات دقیق علمیشان امری صواب و صحیح است، چنانکه امروزه در مجامع علمی داخلی و بین‌المللی، کتب ایشان بعنوان زبده ترین متون علمی و رسمی دروس فلسفه و عرفان و ادبیات در حوزه علمیه و دانشگاه‌ها محسوب می‌شود مثل بسیاری از کتب مختلف رسمی که در ادبیات عرب تدریس می‌شوند، و استفاده از نکات دقیق علمی آنها امری عالمانه و عالیست. کتبی مانند: کتاب مغنی اللبیب (اثر ابن هشام ادیب مصری قرن8، سنی حنبلی) و یا کتاب الفیه (اثر ابن مالک طائی، ادیب مصری قرن7، سنی شافعی) که از قدیم طلبه ها آن را حفظ می‌کردند و کتاب «البهجة المرضیة» شرح الفیه ابن مالک، اثر سیوطی (ادیب مصری قرن10، سنی شافعی) که کتاب رسمی علم نحو ادبیات عرب در دانشگاه‌ها و حوزه علمیه است 🔸 🔸 اساساً طبق توصیه اولیاء معصوممان (علیهم السلام) باید سعی کنیم که در نگاهمان به *هر مطلبی از هر کسی* (چه شیعه چه سنی، چه مسلمان چه مسیحی، چه مؤمن چه منافق) *توجه به جامع نکات مثبت و منفی کلامشان باشد* تا حکمت (نکات مثبت) را جذب کنیم، در عین اینکه آن را از بخشهای ناقص یا خطایش (نکات منفی) جدا می‌کنیم. 🔸 🔻اینکه معصومین (علیهم السلام) مؤکداً می‌فرمایند همانا حکمت گمشده مؤمن است ولذا آن را از هر جایی و هر کسی می‌جوید، و باید حکمت را بگیرد ولو از اهل شر و اهل نفاق! یعنی جنبه منفی نفاق و شرارت آنها را جدا کرده، و با تلاش علمی، سعی کند جنبه مثبت در حکمت و معرفت آنها را اخذ کند 🔻و اتفاقا همین حکمت اهل البیت (علیهم السلام) به ما یاد داده که کلام حکیمانه و عقل پسند را از دهان هرکسی در هر جای عالم باشد اخذ کنیم، چرا که تمام آنها از افاضات معنوی و باطنی ایشان است که روزی مردمان شده است. و برای همین است که «حکمت بنفسه نـور است و گمشده‌ی مؤمن»، چون در هرجایی باشد صادر از مصادر نور الهی در حقیقت نوریه محمدیه (صلی الله علیه و آله) است 👌ولذا باید به نـور کلام و محتوای حکیمانه گفته‌ها دقت کرد، نه به متکلم و گوینده آن‌ها (به «ما قال» نظر کرد، نه به «من قال»!) 🔸بعنوان نمونه ۷ روایت👇 🔸 ✅ امیرالمؤمنین(علیه السلام) 🔻 خُذِ الحِكمَةَ مِمَّن أَتَاكَ بِهَا، وَ اُنظُر إِلَى «مَا قَالَ»، و لا تَنظُر إِلَى «مَن قَالَ»! غرر الحکم، ج ۱، ص ۳۶۱ hadith.inoor.ir/hadith/455197 🔸 ⚡قرنَتِ الهیبة بالخیبة و الحیاء بالحرمان 🔻 *وَ الحِكمَةُ ضالَّةُ المُؤمِنِ فَليَطلُبهَا وَ لَو فِي أَيدِي أَهلِ الشَّرّ* تحف العقول، ج ۱، ص ۲۰۱ hadith.inoor.ir/hadith/303720 🔸 ⚡اَلهَيبَةُ خَيبَةٌ، و الفُرصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السّحاب، 🔻 *و الحِكمَةُ ضالَّةُ المُؤمِنِ فَخُذِ الحِكمَةَ وَ لَو مِن أَهلِ النّفاق* خصائص الأئمة(ع)، ج ۱، ص ۹۴ hadith.inoor.ir/hadith/315171 🔸 ✅ امام صادق(علیه السلام) 🔻 *إنّ الحِكمَةَ لَتَكُونُ في قَلبِ المُنَافِقِ فَتَجَلجَلُ في صَدرِهِ حَتَّى يُخرِجَهَا فَيُوعِيَهَا المُؤمِن* بحار الأنوار، ج ۲، ص ۹۴ hadith.inoor.ir/hadith/221766 🔸 ✅ امام باقر(علیه السلام) 🔻 *أما إِنَّهُ لَيسَ عِندَ أَحَدٍ مِنَ النَّاسِ حَقٌّ و لا صَوَابٌ إِلا شَيءٌ أَخَذُوهُ مِنَّا أهلَ البیت* 🔻 *و لا أَحَدٌ مِنَ النَّاسِ يَقضِي بِحَقٍّ و عَدلٍ و صَوَابٍ إلا مفتاحُ ذلک القَضَاءِ و بابُهُ و أَوَّلُهُ و سَبَبُهُ عليُّ بنُ أبی طالب (علیه السلام)* فاذا اشتبهت عليهم الامور كان الخطأ من قبلهم اذا اخطئوا، و الصواب من قبل علي بن ابي طالب (علیه السلام) بحار الأنوار، ج ۲، ص ۹۴ hadith.inoor.ir/hadith/221769 🔸 ✅ امام باقر (علیه السلام): 🔻 *إنَّهُ لَيسَ أَحَدٌ عِندَهُ عِلمُ شَيءٍ إلا خَرَجَ مِن عِندِ أمِيرِالمُؤمِنِين (علیه السلام)* ⚡فليذهبِ النّاسُ حيث شاءوا فَوَ اللهِ لَيَأتِيَنَّ الأمرُ هَاهُنَا (و أشارَ بِيَدِهِ إلى صَدرِه) بحار الأنوار، ج ۲، ص۹۴ hadith.inoor.ir/hadith/221772 🔸 🔸پس هر علم و حکمتی را از هر جایی بیاموز «علم معرفت نفس و معرفت رب، ولو از چین!» ✅ مولا علی (علیه السلام) ⚡ اُطلُبُوا العِلمَ و لَو بِالصِّينِ و هُوَ عِلمُ مَعرِفَةِ النَّفسِ و فِيهِ مَعرِفَةُ الرَّبِّ عزّ و جلّ بحار الأنوار، ج ۲، ص ۳۲ hadith.inoor.ir/fa/hadith/221526 🔸 ⛱ @Salehi786
جایگاه معرفت نفس در سلوک عرفانی در آثار علامه حسن زاده آملی - پایان نامه ارشدمحمد اسد نژاد -استاد راهنما دکتر رحمان بوالحسنی.pdf
3.22M
🔸جایگاه معرفت نفس در سلوک عرفانی در آثار علامه حسن زاده آملی - حجت‌الاسلام محمد اسد نژاد - پایان نامه کارشناسی ارشد 1398 - استاد راهنما دکتر رحمان بوالحسنی - استاد مشاور دکتر وحید آریانفر - دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشکده عرفان religionsmag.ir/fa/cont/8938 دریافت شده از سامانه گنج https://ganj.irandoc.ac.ir/ 🔸 @Salehi786
سلوک عملی از منظر مکتب نجف با تأکید بر آثار مرحوم آیه الله سعادت پرور - محمد نیکوصحبت ارشد -راهنما خانم حرمی مشاور بوالحسنی .pdf
2.27M
🔸سلوک عملی از منظر مکتب نجف با تأکید بر آثار مرحوم آیت الله سعادت پرور - محمد نیکوصحبت - پایان نامه کارشناسی ارشد 1397 - استاد راهنما دکتر فاطمه سادات موسوی حرمی - استاد مشاور دکتر رحمان بوالحسنی - دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشکده عرفان religionsmag.ir/fa/cont/8629 دریافت شده از سامانه گنج https://ganj.irandoc.ac.ir/ 🔸 @Salehi786
رابطـه عبودیت و ربوبیت، با تکیه بر آثار حضرت امام خمینی(ره)، علامه حسن‌زاده و آیت‌الله جوادی آملی - سید محسن موسوی ارشد 94 .pdf
4.31M
🔸رابطـه عبودیت و ربوبیت، با تکیه بر آثار حضرت امام خمینی(ره)، علامه حسن‌زاده و آیت‌الله جوادی آملی - سید محسن موسوی - پایان نامه کارشناسی ارشد 1394 - استاد راهنما دکتر عسکر دیرباز - دانشگاه قم، دانشکده الهیات و معارف اسلامی دریافت شده از سامانه گنج https://ganj.irandoc.ac.ir/ 🔸 @Salehi786
اهداف و مراحل تربیت عرفانی از دیدگاه آیت الله سعادت پرور - مقاله مصطفی همدانی .pdf
542.9K
🔸 مقاله « اهداف و مراحل تربیت عرفانی از دیدگاه آیت الله سعادت‌پرور (ره) » - مصطفی همدانی - نشریه: دوفصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی، سال یازدهم، پاییز و زمستان 1395، شماره 23 http://islamicedu.rihu.ac.ir/article_1143.html 🔸 @Salehi786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸نکته ای معرفت نفسی: 👌 *اون بخشی از تو که متوجه عصبانیتته عصبانی نیست،...* 🌐 www.instagram.com/tv/CVfFkr0FlRO 🔸 ✅ البته مطلب فراتر از اینه، اون حقیقت فراتر از آگاهیست، که در ادامه عرض میکنم. [تصریح به اینکه آن حقیقت هیچ تغییری ندارد، و نه بدنیا آمده و نه از دنیا میرود، اینها قرینه است برای اینکه حقیقت مورد توجهشان ساحتی بالاتر از نفس انسان است، چرا که نفس جسمانیة الحدوث است، و تغییر از قوه به فعلیت دارد، ولی آن حقیقتی که به آن توجه دارند هیچ تغییری ندارد و منزه از هر حالت نفس است]. 🔻توضیح بیشتر در ادامه👇 eitaa.com/salehi786/840 ایتا t.me/SalehiBooks/1516 تلگرام
صالحی - ارتباط کاربران
🔸نکته ای معرفت نفسی: 👌 *اون بخشی از تو که متوجه عصبانیتته عصبانی نیست،...* 🌐 www.instagram.com/tv/CV
بسم الله 🔸 نکته ای پیرامون این👇کلیپ آقای دکتر حسین عرب زاده، که در نظرات ذیل پستشان هم ارسال شد. 🌐 eitaa.com/salehi786/839 🌐 www.instagram.com/tv/CVfFkr0FlRO/ 🔸 بسم الله. سلام و نور رحمت و حکمت خدا به وجودتان🌷 روش بیان مطلبتون خیلی خوب بود، اما مطلب بالاتر از اینه! 🔸 🔻آن حقیقت در درونمان، فراتر از آگاهی هست، او حقیقتی محیط به آگاهی ها، و درک کننده‌ی آگاهی‌هاست. او آن درک کننده ایست، که قاهر و محیط و شاهد و حاکم و حاضر بر تمام درک ها و درک شونده هاست. هرچه که درک کنی، او درک کننده‌ی محیط بر آن درک است، و تو راهی به احاطه بر درک کننده ات نداری... 🔻«یکی جانیست در عالم که ننگش آید از صورت». او منزّه از هر حد و صورت در درکهاست، ولذا فوق هر ادراک ماست. چون هرچیزی که تحتِ ادراک ما قرار میگیرد حد و صورت دارد، چه حد و صورت حسی (در صورت اجسام بیرونی)، و چه حد و صورت خیالی (در صورت‌های اشیاء ذهنی)، و چه حد و صورت عقلی (در صورت مفهومی معانی عقلی). 🔻و او آن درک کننده‌ی هر حدّ و صورت و منزّه از آنهاست. او حاکم بر هر واقعیتِ تحت ادراک ماست، حادّ (یعنی حد زننده) بر هر حدّ است، و مُصَوِّر (یعنی صورت دهنده) بر هر صورت است، و مُدرِک (یعنی درک کننده) بر هر درک است. ولذا او خودش تحت هیچ حدّ و صورت و درکی نیست. 🔻او منزّه از هر وصف و درک است، که همه با «ادراکِ عجز از معرفتش» (و نه عجز از ادراک) در حیرتِ عشق اویند، و مبهوتِ وجود اویند. همه عقول و اوهام و افهام و احلام و فکرها و هر فرض ذهنی ما، همه در حیرت و عجز و هَیَمان و تَیَهان از وصف و معرفت توصیفی او هستند، فلذا تمام صفات در برابر او منفی و مندَکّ و فانی و گم گشته اند. او منزّه از هر وصف و هر حدّ ادراکی است، و حتی منزّه از همین وصف «نفی صفات» و از همین «درک ما از این کلمات»! 🔸 🔻برخی روایاتش هم اینجا👇 اشارتی شده بود 🌐 t.me/SalehiBooks/1177 تلگرام 🌐 eitaa.com/salehy/1238 ایتا
توجیه عقلانی استناد گناه به معصومان علیهم السلام در نصوص دینی(قرآن و حدیث) -رساله دکتری 1394 -کاوس روحی -راهنما دکترخسروپناه.pdf
14.39M
🔸 *توجیه عقلانی استناد گناه به معصومان علیهم السلام در نصوص دینی (قرآن و احادیث)* (تحقیقی فاخر در انواع پاسخ به شبهات بر عصمت پیامبران و امامان معصوم -علیهم السلام- در داستان‌های مذکور در قرآن و احادیث، و اعتبارسنجی پاسخها) - رساله دکتری تخصصی 1394 - حجت‌الاسلام دکتر کاوس (محمد) روحی برندق (همان استاد محمد روحی از شاگردان مرحوم آیت‌الله بهجت و مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور) modares.ac.ir/pro/academic_staff/kroohi مقالات ایشان (۶۹ مقاله) ensani.ir/fa/article/author/152944 - استاد راهنما: حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه - اساتید مشاور: حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی حجت الاسلام دکتر علی اکبر بابایی - دانشگاه معارف اسلامی، گروه مدرسی معارف اسلامی، گرایش مبانی نظری اسلام education.maaref.ac.ir/جلسه-دفاع-رساله-جناب-آقای-کاوس-روحی-بر-2/ دریافت شده از سامانه گنج https://ganj.irandoc.ac.ir/ 🔸 t.me/SalehiBooks/1518 @Salehi786
نگرش سیستمی به عرفان اجتماعی اسلام با تأکید بر اندیشه عرفانی امام خمینی (ره)- دکتری 1397 - م عبداللهی - راهنما استاد رمضانی.pdf
5M
🔸 *«نگرش سیستمی به عرفان اجتماعی اسلام با تأکید بر اندیشه عرفانی امام خمینی (رحمة الله علیه)»* - دکتر محمد اسماعیل عبداللهی - رساله دکتری 1397 - استاد راهنما: آیت الله حسن رمضانی - استاد مشاور: حجت‌الاسلام دکتر احمد عابدی - دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشکده عرفان https://urd.ac.ir/fa/cont/8621 دریافت شده از سامانه گنج https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/dcea0ff4746cc2db807d7adaffdde1e0 🔸 @Salehi786