🔸 #یادداشت «آبشار هستی ز نقطهی چشم علی»؛ اسراری از #مقام_ولایت مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)
🔻درضمن اشارتی از #علم_حروف، از آثار علامه حسنزاده آملی، رجب بن محمد حافظ بُرسی، ملاجلال الدین دوانی، و...
🔻و بیان توضیحاتی کاربردی در علم الاسماء از این بنده (صالحی).
👌متن یادداشت در ٧ پست پیدرپی 👇
✅ eitaa.com/salehy/1106 ایتا
✅ t.me/salehi786/4505 تلگرام
بسم الله
🔸 اشاراتی از #علم_حروف
🔸 اسراری از #مقام_ولایت مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)
⭕️ گزیده ای از یکی از عناوین کتاب «انسان و قرآن» #علامه_حسن_زاده آملی، بهمراه اضافاتی توضیحی از بنده (صالحی).
✅ آبشار هستی ز نقطهی چشم علی
🔸
▫️١
🔸علامه حسن زاده آملی (حفظه الله):
🔻بدان كه فواتح سور قرآن يعنى همان حروف مقطّعه، پس از حذف مكرّرات از آنها، چهارده حرف باقى مانند، كه در اين تركيب «صراط على حق نمسكه» جمع شده است. و آنها را، در اصطلاح علماى عدد، حروف نوارنيه دانند؛ و حرف دیگر غیر آنها را حروف ظلمانيه خوانند؛ و به تعداد این حروف، یعنی چهارده عدد بودن این حروف نورانى را اشاره به سرّ قرآن دانند، كه قرآن ظاهر و تمام و واضح نشد مگر به هياكل نوريه چهارده نفر، كه اهل بيت عصمت و طهارت و وحی اند (علیهم السلام)، و در كلمه مباركه طه جمع اند (ط9 +ه5 = 14)، و از اين حروف مطالبى استنباط میكنند.
🔻در ميان حروف مقطّعه الف قطب حروف است و براى ذات اقدس حق است.
دل گفت مرا علم لدنّى هوست / تعليمم كن اگر تو را دسترست
گفتم كه الف، گفت دگر، گفتم هيچ / در خانه اگر كسست يك حرف بسست
حافظ شيرين سخن گويد:
نيست بر لوح دلم جز الف قامت يار / چه كنم حرف دگر ياد نداد استادم
🔻و از اين جهت كه در حروف نورانى الف حرف ذات متعاليه حق است، گفته اند الف مقوّم حروف، و حروف مقوّم آيات، و آيات مقوّم سور، و سور مقوّم كتاب است؛ چه كتاب تكوينى و چه كتاب تدوينى. و اين «الف»، كه حرف ذات متعاليه حق است، اول چيزى كه تالى اوست حرف «باء» است، كه حرف صادر نخستين عقل اول است.
🔻«باء» واسطه فيض حق است كه همه وجودات و فيوضات به اذن بارى- تعالى- از وى ظاهر شده است؛ چنانكه روايت مروى از رسول اللّه (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) را نقل كرده ايم كه: «ظهرت الموجودات من باء بسم اللّه الرّحمن الرّحيم».
🔻و بعبارة اخرى الف صورت وجود باطن عامّ مطلق است، و باء صورت وجود ظاهر متّعين مضاف؛ لذا عارف نامور، شيخ ابو مدين، گفته است: "ما رايت شيئا الّا و رايت الباء مكتوبة عليه"، هیچ شیئی را ندیدم الا اینکه حرف باء را مکتوب بر آن شئ دیدم.
🔻پس «باء» تعيّن اول است (پس از ذات)، كه «باء»، اول مراتب امكان است؛ و آن نور حقيقت محمّدى است، چنانكه خاتم فرمود: «اول ما خلق اللّه نورى المسمى بالرّحيم». اولین مخلوق خدا نور من بود که اين نور را رحيم ناميد.
براى اينكه «رحمن» افاضه کنندهی وجود و كمال است بر كل هستی، به حسب آنچه حكمتش اقتضا میكند و قوابل میپذيرند، بر وجه بدايت.
و «رحيم» افاضه کنندهی كمال معنوى مخصوص به نوع انسانى است، به حسب نهايت.
🔻پس حقيقت محمديه (در باء) ذات با تعيّن اول است. بنابراين، وى اسم اعظم و او را اسماء حسنى است، كه مجموع عالم، صورت اوست.
🔻الف، كه صورت وجود باطن عامّ مطلق است، حرف باء، كه حرف صادر نخستين است، از آن متعيّن نمیشود مگر به نقطه؛ و به اين نقطه، عابد، كه انسان است (در باء)، از معبود، كه حق است (در الف)، تميّز يافته است؛ و تركيب (نقطه و خط) در باء آمده است، و فرد على الاطلاق الف است. [باء ترکیب دارد، و] «كلّ ممكنٍ زوج تركيبى». و اين [باء] اولين تركيب است كه در عالم امكان قدم نهاده است، و حادث از قديم تميز يافته است.
🔻این تعیّن «باء»، حقیقت انسان كامل است که تعيّن اول است، و این تعیّن محقق نيست مگر به سبب نقطه ای که زیر باء است، و موجب تمایز یافتن باء از الف است، یعنی نقطه ی تعيّنيّه وجوديه اضافيه مسمّى به امكان و حدوث كه تحت وجود باء است.
نخستين آيتش عقل كل آمد / كه در وى همچو باء بسمل آمد
🔻لذا تعين را- كه نقطه بائيه تميزيّه اعنى نقطه امكانيه حدوثيه است و متفرع بر ذات اصيل وجود در الف است، و بعد از اوست- تعبير به تحت فرمود كه انا النقطة تحت الباء. پس، نقطه يعنى موجود متعيّن تالى الف، كه همان عقل اول و صورت انسان كامل است. و هر كه بدين نقطه وجوديه اطلاع يافت، به جميع حقايق و اسرار و به همه كتب سماوى دست يافت؛ چنانكه نبى (صلّى الله عليه و آله و سلّم) بدان اطلاع يافت و در شب معراج فرمود:
💫عُلِّمتُ علوم الاولين و الآخرين؛ تعلیم داده شدم به علوم اولین تا آخرین.
💫و نيز فرمود: «اوتيتُ جوامع الكلم»، و وصى بدان اطلاع يافت و فرمود: «انا النقطة تحت الباء». و قال: «سلونى عما تحت العرش». لذا از اين نقطه به نبىّ و ولىّ نيز تعبير میكنند، و این «نقطه» مرکز دایره امکان است.
اى مركز دائره امكان وى زبده عالم كون و مكان
تو شاه جواهر ناسوتى خورشيد مظاهر لاهوتى
🔻این حقیقت، اولين نقطه است كه وجود مطلق بدان تعيّن يافت؛ و وجود مضاف ناميده شد چون نقطه باء كه اولين نقطه است كه الف در مظاهر حروفى بدان متعين شده و باء ناميده شده است. يكى از اسامى اين حقيقت كليه «هباء» است، از اين جهت كه ماده موجودات ممكنه است.
👇👇👇
▫️۲
🔻شيخ اكبر، ابن عربى، در فصل اول باب ششم فتوحات مكيّه كه در معرفت بدء خلق روحانى است، همين «هباء» را عنوان كرده است و سخنش اينكه: «به يك نحوه تجلى از اراده مقدسه ذات متعاليه، حقيقتى به نام هباء پديد آمد، اين هباء بمثل چون گچى است كه بنّا آن را طرح میكند تا نقشه بر آن پياده كند. و هباء اولين موجود در عالم است. على بن ابى طالب (عليه السّلام) و سهل بن عبد اللّه (ره) و ديگر از اهل تحقيق، كه اهل كشف و شهودند، آن را ذكر كرده اند. و اصحاب افكار، كه حكمايند، هباء را هيولاى كل میگويند. و همه عالم بالقوة و الصلاحية در آن موجود است. سپس حق سبحانه بنور خود تجلى به هباء كرد، و هر چيزى در آن هباء بر حسب قوت و استعداد خود، آن نور تجلى را بقدر قربش بدان پذيرفت، چنانكه زواياى خانه نور چراغ میپذيرند؛ 💫 "مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكاةٍ فِيها مِصْباح". و كسى بدان نور تجلى در پذيرفتن نزديكتر از حقيقت محمد (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) -كه مسماى به عقل است- نبود. پس آن بزرگوار سيد جميع عالم و اولين ظاهر در وجود است، و از آدميان نزديكتر از همه به حقيقت محمد (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) على بن ابى طالب، امام عالم و اسرار جميع انبياء است. ( "اقرب الناس اليه على بن ابى طالب امام العالم و اسرار الانبياء اجمعين" )».
🔻تبصره: گاهى در كتب اهل سرّ میخوانى كه «باء» نبىّ (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) است، و نقطه تحت آن ولىّ (علیه السلام) است. اين سخن از اين روى است كه باء تعيّن پيدا نمیكند مگر به نقطه، چنانكه نبى متعيّن و متكمّل نمیشود مگر به ولايت.
🔻 اشارتى كرده ايم كه الف قطب حروف است، اكنون در توضيح آن گوييم كه: الف در همه حروف، يا بى واسطه و يا با واسطه، در كار است، و مقوّم هر حرف است، و به منزله ماده آن حرف است: اما حضور بی واسطه الف در حروف، مثل باء و تاء و ياء و ثاء و صاد و ضاد و واو (در این اسامیِ حروف، حرف الف بی واسطه آمده است)؛ و اما بواسطه، در ميم و نون و جيم و سين و شین و عین و غین، كه قوام آنها بر واو و ياء است و قوام واو و ياء به الف است (در این اسامیِ حروف، حرف الف بواسطهی حضور حروف واو و یاء در وسط نام این حروف، در واو و یاء آمده است)؛ علاوه اينكه هر يك از واو و ياء در مقام الف قرار میگيرند، چنانكه در كلمات عرب نظير بسيار دارد؛ و به اين سبب، الف را قطب حروف گويند، و به همين جهت، اين اسم شريف الف را حرف ذات اقدس حق دانند، كه ظهور حق در صور موجودات، مانند ظهور الف است در صور حروف.
🔻و ديگر اينكه الف قطب حروف است؛ زيرا كه زُبُر ملفوظى «ا» (یعنی نام این حرف در تلفظ)، كه «الف» است، [معادل عددیِ] لفظ «قطب» است [ ا 1، ل 30، ف 80، جمع آن 111 كه عدد ابجد «قطب» 111 است]. همچنین بیّنات حرف الف هم مطابق با «على» است (ل30 + ف80 =110)؛ و زُبُر الف هم مطابق «على» است (همزه: ها6 میم90 زا8 ها6 = 110). پس ظاهر «الف» «على»، و باطن «الف» نیز «على» است؛ لذا فرموده اند: من عرف ظاهر الالف و باطنه وصل الى درجة الصديقين و مرتبة المقربين. و عدد ذکر الهی «لا اله الّا هو» نيز مساوى با «على» (110) است.
🔸[توضیح (صالحی): مثلا نام شما «فاطمه» باشد. این نام مرکب است از حروف «فا الف طا میم ها».
💫اصطلاح زُبُر: حرف اول هرکدام از این نام حروف یعنی «ف ا ط م ه» به اصطلاح «زُبُر حروف اسم شما» است، که عدد زُبُر اسم شما (ف ا ط م ه) به حساب ابجد کبیر «135» است (ف80 ا 1 ط9 م40 ه5)، و عدد زُبُر حروف اسمتان به حساب ابجد صغیر «27» است (ف8 ا 1 ط9 م4 ه5). این از زُبُر حروف اسمتان.
💫همچنین اصطلاح «زُبُر» به کلماتی اطلاق میشود که جمع حساب ابجد کبیر آنها (در عدد زُبُر حروفشان)، مساوی با عدد ابجد اسم شما باشد. که علامه در ادامه متن مثال میزنند. مثل «ماه = ولیّ = 46»، یا «فاطمه = 135 = مُسَهِّل (از اسماء الهی، به معنای آسان کننده، که در بند 49 دعای جوشن کبیر است).
💫اصطلاح بیّنات: به حروف بعدی (غیر حرف اول) از نام هرکدام از حروف اسم فاطمه در «فا الف طا میم ها» که با حذف حرف اولشان میشود «ا لف ا یم ا» به اصطلاح «بیّنه» یا «بیّنات حروف اسم شما» میگویند، که عدد بیّنات اسم شما (ا لف ا یم ا) به ابجد کبیر «163» است و به ابجد صغیر «31» است.
💫اسم الهی ای، که عدد ابجدش معادل جمع عدد ابجد کبیر «بیّنات از حروف نام فاطمه» (یعنی «ا لف ا یم ا» معادل 163) باشد، یکی اسم «سابِق» (=163؛ به معنای سبقت گیرنده) در بند61 دعای جوشن کبیر است، و یکی اسم «حَيّاً بَعْدَ كُلِّ حَيٍّ» (=163؛ به معنای زندهی بعد از هر زنده) در بند 70 از دعای جوشن کبیر است. لذا فردی که اسمش فاطمه است خوب است که به اذکار «يَا مُسَهِّل» (به تعداد 135 مرتبه) و «يَا سابِقُ» (به تعداد 163 مرتبه)، و «يَا حَيّاً بَعْدَ كُلِّ حَيّ» (به تعداد 163 مرتبه) توجه به خدای سبحان کند و خدا را به این اسماء بخواند.
👇👇👇
▫️٣
💫این محاسبات که با نام مبارک «فاطمه» (بعنوان نمونه ای از نام شما) ارائه شد، در مرتبه اول، ابتدا با جمع عدد ابجد کبیر از "نام کوچک فرد + نام کوچک مادرش" (چه از زُبُر حروف نامشان، و چه از بیّنات نامشان) محاسبه میشود، و اسماء معادل آن بعنوان اسم الهی مخصوص ذکر گفتن آن فرد ارائه میشود.
💫مثلا نام مادر حضرت علی(ع) «فاطمه» است (سلام الله علیهما)، که زُبُر از حروف نام ایشان «علی110 + فاطمه135 = 245» است، معادل عدد ابجد اسم الهیِ «أَقْدَمَ مَوْجُودٍ طُلِب» (بمعنی: ای دیرینه ترین [مقدم ترین] موجودی که خواسته شده؛ در بند 86 دعای جوشن کبیر) است.
💫و یا مثلا نام مادرِ حضرت فاطمه(س) «خدیجه» (سلام الله علیهما) بود، که بیّنات از حروف «فا الف طا میم ها + خا دال یا جیم ها» میشود «ا لف ا یم ا + ا ال ا یم ا» که عدد ابجد کبیر آن 247 است، معادل عدد اسم الهی «أَجَلَّ مِن كُلِّ جَلِيل» (بمعنی: ای با شکوه تر از هر باشکوه؛ در بند 33 دعای جوشن کبیر).
🔻[تکمله (صالحی): وقتی یک اسم الهی، عددش مساوی و معادل عدد ابجدی نام شما و مادرتان باشد (بمراتب: مساوی جمع نام کوچک شما و نام کوچک مادرتان در مرتبه اول، یا فقط مساوی نام خودتان -در مرتبه دوم-، یا مساوی جمع نام خودتان و نام مادر و نام پدرتان، یا جمع نام خودتان و نام پدر، یا جمع نام خودتان و فامیلی یا کنیه، یا فقط نام فامیلی یا کنیه -بترتیب در مراتب بعدی)، و این معادل بودن، چه در زُبُر از حروف -در مرتبه اول- و چه در بیّنات از حروف باشد، و چه به حساب ابجد کبیر -در مرتبه اول- و چه به حساب ابجد وسیط یا ابجد صغیر باشد، بالاخره اینکه اسمتان معادل آن اسم الهی شده، علامت آن است که آن «اسم الهی» مخصوص شماست که نحوه ای اتحاد روحانی با روح شما دارد ولذا اثر آن در ذکر گفتن برای شما قریب به فعلیت است. و تعداد ذکر گفتن آن اسم الهی را هم میتوان به «عدد خود ذکر» یا به «عدد اسم ذاکر (اسم خودتان)» یا به جمع «عدد ذکر + عدد ذاکر» به حساب ابجد کبیر ( یا وسیط یا صغیر، اگر در معادل بودن طبق ابجد وسیط یا صغیر بوده است) ذکر بگویید.
💫 این اسم الهی مخصوص شما، نحوه ای اتحاد با اسم شما در نظام روحی دارد (که اعداد روح حروف اند)، و این ارتباط و اتحاد نشان از آن دارد که این اسماء در وجود شما قریب به فعلیت هستند.
💫از آنجا که بهنگام ختم هر ذکری، یک وحدت و ارتباطِ اتحادی میان روح شخص ذاکر و روحانیتِ ملکوتیِ ذکر در ارتباطش با حقیقتِ مذکور (یعنی خدای سبحان، در آن وجهش که در آن ذکر به او توجه شده)، این ارتباط و اتحاد ایجاد میشود، و نفس انسان که مثل «آب مطلق» است با رو کردن به هر ذکری، رنگ و عطر و صورت و ملکوت آن ذکر در او متجلی میشود؛ لذا وقتی یک ذکر از لحاظ روحانیتش در نظام اعداد با روحانیتِ اسم شما وحدت داشته باشد (یعنی عددشان مساوی هم باشد)، این وحدت اولیه ارتباط عمیق تری با وجود شما در جهت ظهور آن اسماء الهی را نشان میدهد.
💫حال اگر شما با آن اسماء ارتباط بیشتری داشته باشید و با ذکر گفتن، نحوه ای یکی شدن با ملکوت آنها بیابید، با آن وحدت اولیه ای که میان اسم شما و آن اذکار هست، موجب میشود که اثر این ذکر گفتن و یکی شدن ملکوتی، شدیدتر و سریعتر در وجود شما ظاهر شود، ولذا اشاره شد که آن اسماء الهی بر اساس ساختار اسم شما برای شما قریب به فعلیت هستند و با توجه شما زودتر از باقی اسماء اثرشان ظاهر میشود.
💫در وجود شما ارتباط با خدا از طریق آن اسم خاص، ظهور شدیدتری از قرب و نور الهی را خواهد داشت. البته انسان با هر اسم الهی میتواند ارتباط برقرار کند چرا که «عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها» (بقره، 31)، و اشارهی مذکور، توجه به ارتباطات نزدیکتر خاصی میان شبکه ای از اسماء الهی با شخص ذاکر است.
👇👇👇
▫️۴
💫البته اسم افراد تحت شرایطی قابل تغییر است. آنچه بنده (صالحی) تاکنون از تجارب اهل فن به آن رسیده ام، اسم فرد اگر قبل از بلوغ و توسط والدین -وبخصوص به اذن پدرش- تغییر یابد، ارتباطات مذکور مطابق اسم جدید تغییر میکنند. اینکه هرکداممان به چه اسمی مورد شناخت و خطاب شدن و معرفی قرار بگیریم اسمائی الهی را مناسب آن اسممان به وجودمان دعوت میکنیم.
💫لذا توصیه ما به افرادی که فرزندی در راه دارند، این است که با انتخاب نام نیکو، آن فرزند را در ارتباط یافتن با اسماءالله و تربیت توحیدی کمک کنند. حتی اگر بخواهند میتوانند بر اساس یافتن معادل اسمائی (معادل ابجد «اسم فرزند + اسم مادرش»)، از ابتدا آن اسماء الهی را برای ارتباط با خدا و توجه به معانی آن اسم برای فرزندشان بیشتر مورد توجه قرار دهند.
💫 برای یافتن معادل های اسمائی بر اساس حروف ابجد (یا همان حساب جُمَل)، میتوانید از نرم افزار ویندوزی ابجد نستوه (جفرنَس) با دانلود رایگان از سایتشان در لینک زیر و در نرم افزار در بخش «اسماء الحسنی» (و گزینه اسماء متوازنه) استفاده نمایید. همچنین نسخه تحت وب رایگان آن فقط با محاسبه ابجد کبیر در دسترس است (و با مرورگر گوشی میتوانید وارد شوید) که لینکش در ادامه قرار دارد (نسخه وب فقط نیاز به ثبت نام در سایت دارد) :
🌐 abjad5.ir/Pages/Download6/JafrNas ویندوز
🌐 abjad5.ir/App/Speak/Hosna تحت وب
💫برای محاسبه عدد ابجد طبق حساب ابجد کبیر یا ابجد صغیر در گوشی اندرویدی، میتوانید از نرم افزار های مختلف موجود در بازار اندروید استفاده کنید. ازجمله نرم افزار «حساب جفر» که قبلا در بازار بوده ولی فعلا بجهت ارتقا حذف شده، و ما فایل آن را بعد از این متن ارائه میکنیم. 👇
🌐 eitaa.com/salehy/1113
💫حروف «گ ژ پ چ» عددشان به «ک20 ز7 ب2 ج3» حساب میشود. و حرف ی مقصوره در مثل موسی و عیسی عددشان «ی10» است (لذا عدد ابجد «أَعلىٰ» = 111 است)، و همچنین حرف ئ در مثل قائم نیز عددش «ی10» است (لذا ابجد قائم = 151 است که معادل عدد «محمّد مهدی» میباشد).
💫همچنین در کتاب السرّ المستتر (در علم جفر)، در ابتدای کتاب، 10 صفحه ابجد برخی اسماء الهی را اشاره کرده، و با عنوان خواص الاسماء، ذکر کرده است. همچنین در مقدمه اش بیان نموده:
💫" اگر ابجد اسماء معادل ابجد کبیر یا وسیط یا صغیر نام شخص، یا معادل لقب یا کنیه اش باشد، آن اسم الهی که معادل «نام شخص» باشد آن اسم الهی مربّی ذاتست، و آن اسم الهی که معادل «لقب شخص» (فامیلی) باشد مربّی افعال و کارهای اوست، و آن اسم الهی که مطابق کنیه باشد مربّی نتایج کارها و مراتب درجاتِ اوست. این اسماء الهی را بعد از نمازها به همان عددشان خواند و مداومت نمود به بسبب آن چشمه های حیات از بحار فیض در احوال او ظاهر گردد و هم بمصالح عنایت ابواب مقاصد و مرادات بر او گشاده گردد."
(یعنی هم در سلوک و قرب الهی اثر دارند، و هم با صدا زدن خدای سبحان بهنگام حاجات با این اسماء خاص شخص، اثر خاص در ارتباط و گشایش امور و اجابت حاجات دارد). -انتهای توضیح-]
🔸ادامه متن گزیده بیان علامه حسن زاده آملی:
🔻بدان كه هر يك از حروف تهجى مركب اند بعضى از دو حرف مثل باء و تاء و بعضى از سه حرف مثل صاد و سين. و حروف اول آنها در اصطلاح زُبُر مینامند و تتمه را بيّنات.
💫«فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ بِالْبَيِّناتِ وَ الزُّبُرِ وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّکر» (النحل، 43و44)،
💫 «جاؤُ بِالْبَيِّناتِ وَ الزُّبُرِ وَ الْكِتابِ الْمُنير» (آل عمران 185)،
💫«جاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّناتِ وَ بِالزُّبُرِ وَ بِالْكِتابِ الْمُنير» (فاطر 25).
🔻 مثلا «با». زُبُرش «ب» است كه به حساب جمل (عدد ابجد) 2 است و بيناتش «ا» است كه به حساب جمل 1 است. لذا فرموده اند كه زبر تطبيق مكتوبى حروف است به حروف در اعداد، يعنى زبر عبارت است از كلمه اى مساوى مر كلمه ديگر، يا جمله اى مر جمله ديگر را در حساب جمل. [یعنی همان که گفتیم عدد ابجد دو کلمه -یا دو جمله- مساوی هم باشند].
🔻مثال (معادل بودن به حساب ابجد) در كلمه: [ (صالحی): علاوه بر تساوی عددی کلمات، به ارتباط معنایی میان کلمات دقت کنید. اعداد روح حروف اند، و تساوی عددی مرتبط با معناست.] :
💫مانند تطابق لفظ «علم» با «عمل» (140)، و «كاكل» با «كژدم» (71)، «مو» با «چليپا» (46)، «ديوانگى» با «آسودگى» (101)، «زمزم» با «آب زندگى» (94)، «توبه» با «پشيمانى» (413)، «زبان» با «دهان» (60)، «لعل» با «نگين» (130)، «خواب» با «راحت»(609)، «والد» با «ام»(41)، «ملّا» با «سواد»(71)، «قلعه» با «برج»(205)، «نخود» با «كشمش» (660)، «عدس» با «باقلا»(134)، «عقرب» با «كاشان»(372)، «حق» با «ميزان»(108)، و «لا اله الا هو» با «على»(110)، و «ماه» با «ولى»(46)؛ عارف شبسترى گويد:
نبى چون آفتاب آمد، ولىّ ماه
مقابل گردد اندر «لى مع الله»
👇👇👇
▫️۵
🔻و مثال (معادل بودن به حساب ابجد) در جمله: «اوّل من آمن» (به عدد «218» و بمعنی «اولین کسی که ایمان آورد» -به پیامبر ص-) با نام «على ابن ابى طالب» (218).
🔻لذا تاکنون معلوم شد که زُبُر و بيّنه الف، كه از حروف نورانى است، هر دو «على» است.
🔻و هر حرفى كه زُبُر و بيّنه آن با هم مساوى باشند، آن حرف را «حرف كامل» نامند؛ چون «ا» كه دانسته شد (که زبر و بینه آن هردو مساوی 110 بعدد «علی» بود)
[(صالحی): همچنین «محمّد» نام پیامبر خاتم(ص)، «نام کامل» است، چرا که بیّنات آن (یم ا یم ال) عدد ابجدش ١٣٢ است، و این مساوی عدد زُبُر نام «محمّد» است که ١٣٢ است. طبق تحقیق بنده، تنها کلمه ای که حرف مشدد آن لحاظ میشود نام پیامبر خاتم(ص) است ("محمّد" فقط در نام نبی، نه دیگران)، که م مشدد در حساب زبر میاید: م40 ح8 م40 م40 د4 = 132]
🔻و نیز مانند حرف «س» كه از حروف نورانى است و زُبُر ملفوظى آنكه «س» است 60 است و بيّنه آنكه «ين» است نیز 60 است، لذا «س» را حرف انسان كامل گفته اند («س» در آیه اول سوره «یس»).
💫امين الاسلام طبرسى، در مجمع البيان، در تفسير يس (یا سین)، گويد: و روى عن الكلبى انه قال هى بلغة طىّ «يا انسان». و نيز گويد: و قيل معناه «يا انسان» عن ابن عباس و اكثر المفسّرين. و نيز گويد:
💫روى محمد بن مسلم عن ابى جعفر (امام باقر عليه السلام) قال: ان لرسول اللّه اثنى عشر اسما خمسة فى القرآن محمد و احمد و عبد اللّه و يس و ن (نون). «برای رسول الله (ص) 12 اسم است که از آنها پنج اسم در قرآن آمده:
محمد (الفتح29، احزاب40، آل عمران144، محمد2)، احمد (الصف6، که نام مذکور در انجیل عیسی ع هم هست)، عبدالله (الجن19)، یس (یس1)، و ن (قلم1).
[هفت اسم دیگر حضرت در کتب آسمانی قبلی در روایات دیگر اینطور آمده: أحید (در تورات موسی ع؛ چون از توحید بدن های امتش بر آتش حرام شده. و در نقل دیگر «حادّ» در تورات، بمعنای کسی که با دشمنان خدا و دشمنان دین خدا مبارزه میکند)، ماحی (در زبور داود ع و صحف ابراهیم ع؛ به معنای محو کنندهی کفر و پرستش بت ها)، حاشر (به معنای حشر دهنده، چون تمام انسانها بر قدم او -بعد قدم نهادن حضرت در محشر یا در دوره محمّدیین- محشور میشوند)، عاقب (به معنای آخرین پیامبر که بعد همه پیامبران آمده و دیگر در عقب او کسی نخواهد آمد)، مُقَفّی (به معنای پایان دهنده سیر انبیاء و در پی ایشان آمده)، خاتم (به فتح تاء به معنی نگین میان انبیاء، و به کسر تاء به معنی ختم کننده انبیاء)، و فاتح (به معنای گشاینده و پیروز بر دشمنان).]
💫و نيز گويد: يس معناه يا محمد، عن سعيد بن جبير و محمد بن الحنفيه. و نيز گويد: و قيل معناه يا سيّد الاوّلين و الآخرين. و نيز گويد: و قيل هو اسم النبى (صلّى اللّه عليه و آله)، عن على بن ابيطالب و ابى جعفر عليهما السّلام و قد ذكر الرواية فيه قبل.
🔻و سرّ اين همه اقوال همان است كه گفتيم «س» حرف انسان كامل است. و اين اقوال هم مشير به يك حقيقت اند. شيخ اجل، حافظ رجب برسى، در کتاب مشارق الانوار (ص211) آورده است كه قال امير المؤمنين عليه السّلام: «انا باطنُ السّین و انا سِرُّ السّين».
🔻و از آنچه گفته ايم دانسته میشود كه بيّنات، تطبيق ملفوظى اسماء حروف است با حذف حرف اول مر تمام عدد اسم ديگر را؛ به اين معنى كه بقيه مساوى مر تمام عدد لفظ ديگر باشد، خواه اين تطابق در يك لفظ باشد خواه در زياده، اعنى چه تطابق در يك كلمه باشد و يا در جمله.
💫 مثال در يك لفظ چون تطابق ببیّنه «محمد» با «اسلام»، زيرا كه بينه «محمد» 132 است (یم ا یم ال = 132) و زبر «اسلام» 132 (ا 1 س60 ل30 ا 1 م40 = 132)؛ و مانند تطابق بيّنه «على» (ین ام ا = 102) با زبر «ايمان» (ا 1 ی10 م40 ا 1 ن50).
💫[توضیح (صالحی): همچنین بیّنه «علی» (ین ام ا = 102) با زبر «مبین» (م40 ب2 ی10 ن50) برابر است. «مبین» نام قرآنی مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) است، که به روایاتش در پیام « eitaa.com/salehi786/74 » اشاره کرده ایم؛ بعنوان نمونه، رسول الله (صلی الله علیه و آله) در عید غدیر و در خطبه غدیر فرمودند:
🌟«معاشِرَ النّاس فَضِّلُوهُ. ما مِن عِلمٍ إلا و قَد أَحصاهُ الله فِیَّ، و کُلُّ عِلمٍ عُلِّمتُ فَقَد أَحصَیتُهُ فی إِمامِ المُتَّقین، و ما مِن عِلمٍ إلا و قَد عَلَّمتُهُ عَلِیّاً «وَ هُوَ الإِمامُ المُبینُ» الَّذی ذکَرَهُ الله فی سورَةِ یس «وکُلَّ شَیءٍ أَحصَیناهُ فی إِمامٍ مُبین» (یس ١٢).
🌟ای مردم، علی ع را برتر بدانید. چرا که هیچ علمی نیست مگر آن که خداوند آن را در من جمع کرده است، و هر علمی را که من آموخته ام در امام متقین (پیشوای پرهیزکاران) جمع نمودم و هیچ علمی نیست مگر آنکه آن را به علی ع آموخته ام. اوست همان «امام مبین» که خداوند در سورۀ یاسین ذکر کرده است: «وَ کُلَّ شَیءٍ أَحصَیناهُ فی إِمامٍ مُبین»، و هر چیزی را در امام مبین جمع کردیم. (الاحتجاج طبرسی) ]
👇👇👇
▫️۶
🔸ادامه بیان علامه حسنزاده:
🔻ملا جلال الدین دوانى [یکی از علمای قرن9و10 فیلسوف ایرانی اهل سنت شافعی مذهب، که در پایان عمرش شیعه اثنی عشری شد و کتاب «نور الهدایة فی اثبات الامامة» در اثبات ولایت مولا نوشت، و در فن علم حروف هم تبحر داشت] میگويد:
🌟 خورشيد كمالست نبى، ماه، ولى / اسلام محمدست، و ايمان علی
گر بينه اى در اين سخن میطلبى / بنگر كه ز بيّنات اسماست جلى
💫به اين بيان كه ملفوظى «على» عين، لام، يا میباشد. چون حروف اوايل كه مجموع على است حذف شود باقى ماند «ين»، «ام»، «ا» (بیّنات علی)، كه عدد مجموعش 102 است، و عدد زبر «ايمان» نيز 102 است؛ و به همين بيان، ملفوظى بیّنات «محمد» (یم ا یم ال =132) با زُبُر «اسلام»(ا1 س60 ل30 ا1 م40 = 132).
💫[ (صالحی) ملا جلال الدین دوانی در شعر دیگر میگوید:
گر مرد رهی روشنی راه نگر / آیات علی ز جان آگاه نگر
گر بینه بر امامتش می طلبی / در بیّنه حروف الله نگر
که ظاهرا مقصود او از بیّنه حروف الله (لف ام ام ا) اینطور است: «لف» (110 = علی) «ام ام» (امام) «ا» (1)، که میشود: علی امام اول]
🔻و مثال در جمله: مانند زُبُر «حبّ علىّ بن ابى طالب» با زُبُر «دين الاسلام» (هردو = 227).
ديگرى گفته است:
🌟رمزيست كتاب حق تمامى بنظام / اسرار الهيست به هر بطن كلام
از اسم «محمد» كه بود مصدر كل / درياب ز بيّنات نامش «اسلام».
🔸
🔻و از آن جهت كه الف، قطب حروف، و به وجهى حرف ذات اقدس حق است، و ن (نون) يكى از اسماء نبى (صلّى الله عليه و آله) است (که روایتش ذکرشد)، [و حرف وسط نون، واو است (نون)، یعنی واو باطن نون است، و حرف واو اول کلمه ولایت است، یعنی] ولايت باطن نبوت است، [وهمچنین، حرف وسط واو، الف است، که الف باطن واو است، یعنی] سريانِ نور مقام ولایت در عالم، مانند سريان حق در عالم است [ولذا ولیّ، نقطهی دایره هستی، و قطب و مدار جریان حق در عوالم هستی است]، عارفى گفته است:
🌟حرف اول از الوهيت الف / مبدأ جمله حروف مؤتلف
حرف اول از نبوت حرف نون / قلب نون واو آمده اى ذوفنون
حرف اول از ولايت حرف واو / قلب واو آمد الف اى كنجكاو
پس ولىّ قلب نبیّ، و جان اوست / قلبِ قلبش ذات الله سرّ هوست
🔸
🔻مولا امير المؤمنين (عليه السلام) در خطبه شقشقيه كه خطبه سوم نهج البلاغه است درباره خويشتن فرموده است:
🌟«ﺇِﻧَّﻪُ ﻟَﻴَﻌْﻠَﻢُ ﺃَﻥَّ ﻣَﺤَﻠِّﻲ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﻣَﺤَﻞُّ اﻟْﻘُﻄْﺐِ ﻣِﻦَ اﻟﺮَّﺣَﻲ، ﻳَﻨْﺤَﺪِﺭُ ﻋَﻨِّﻲ اﻟﺴَّﻴْﻞُ، ﻭَ ﻻَ ﻳَﺮْﻗَﻲ ﺇِﻟَﻲَّ اﻟﻄَّﻴْﺮُ»؛
💫[ او مي دانست كه موقعیت من نسبت به خلافت همانند محل قطب سنگ آسياب است (سنگ آسیاب بر مرکز قطب آن میگردد و بدون قطب قابل حركت نيست). از آبشار علم من، معلومات سیلآسا فروميريزد، و به بلندای علم من هیچ پرندهی بلند پروازی دسترسي ندارد و نمیرسد ].
🔻و در خطبه 119 نهج فرمود:
🌟«ﻭَ ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﺃَﻧَﺎ ﻗُﻄﺐُ اﻟﺮَّﺣَﻲ ﺗَﺪُﻭﺭُ ﻋَﻠَﻲَّ ﻭَ ﺃَﻧَﺎ ﺑِﻤَﻜَﺎﻧِﻲ ﻓَﺈِﺫَا ﻓَﺎﺭَﻗﺘُﻪُ اﺳْﺘَﺤَﺎﺭَ ﻣَﺪَاﺭُﻫَﺎ ﻭَ اﺿﻄَﺮَﺏَ ﺛِﻔَﺎﻟُﻬَﺎ»
💫[ من به منزلهی قطب در مرکز آسياب هستم، که سنگ آسیاب به دور من مي چرخد، و من وقتی در جاي خود در قطب آسیاب قرار گرفته ام اگر لحظه ای آن را رها كنم، مدار گردش سنگ آسیاب متزلزل گردد و سنگ زيرين آسیاب هم به اضطراب مي افتد.
🔻و نيز در يكى از نامه هايش كه نامه 1 از باب نامه ها از كتاب نهج است، به اهل كوفه نوشت:
🌟«وَ اِعْلَمُوا أَنَّ دَارَ اَلْهِجْرَةِ قَدْ قَلَعَتْ بِأَهْلِهَا وَ قَلَعُوا بِهَا وَ جَاشَتْ جَيْشَ اَلْمِرْجَلِ وَ قَامَتِ اَلْفِتْنَةُ عَلَى اَلْقُطْبِ فَأَسْرِعُوا إِلَى أَمِيرِكُمْ وَ بَادِرُوا جِهَادَ عَدُوِّكُم ان شاء الله»،
💫[بدانید که (با فتنه طلحه و زبیر و قتل عثمان) سراى هجرت (مدینه) مردمش را از خود راند و مردم نیز از آنجا رفتند. اما ناگاه، چون دیگى که بر آتش باشد، جوشیدن گرفت و فتنه بر علیه قطب آن بپا شده. پس به سوى امیرتان بشتابید و اگر خدا خواهد، براى جهاد با دشمن، به پیش تازید.]، كه مقصود حضرت از قطب خود آن جناب است. و همچنين در چند جاى ديگر نهج.
🔻عالم الهى رجب برسى در مشارق الانوار (ص 44 طبع بمبئى) در بيان جمله مذكور خطبه شقشقيه فرموده است:
🌟قوله (ع) "و هو يعلم ان محلى منها محل القطب من الرحى"، هذا اشارة الى انه عليه السلام غاية الفخار و منتهى الشرف و ذروة العزّ، و قطب الوجود و صاحب الدهر و وجه الحق و جنب العلى، فهو القطب الذى دار به كل دائر و سار به كل سائر، لأن سريان الولى فى العالم كسريان الحق فى العالم، لان الولاية هی الکلمة الجاریة الساریة فهی لکل موجود مولاه و معناه، لأن المولی هو الاسم الاعظم المتقبل لأفعال الربوبية و المظهر القائم بالاسرار الإلهية و النقطة التى أدير عليها بركار النبوة فهى حقيقة كل موجود، فهى باطن الدائرة و النقطة السارية السائرة التى بها ارتباط سائر العوالم،
👇👇👇
▫️٧
💫[کلام آن حضرت (ع) که فرمود: "او میدانست که موقعیت من، محل و موقعیت قطب و میل مرکز سنگ آسیاب است که گردش آسیاب به اوست"، این کلام اشاره است به اینکه آن حضرت غایت فخر و منتهای شرف و کمال عزت را دارد، و آن بزرگوار «قطب دایرهی وجود» و صاحب دهر و وجه حق تعالی و جنب الله است. اوست قطب عالم هستی که هر طواف کننده ای بهدور او میگردد، و هر سیر کننده ای بسوی او سیر میکند [و همه خلائق دائر و سائر در مدار و سیر او هستند]، چرا که سریان نور ولیّ در عالم هستی مانند سریان حق در عالم است، و بجهت آنکه ولایت، کلمهی جاریه و ساریه است و مولای هر موجودیست و معنی هر موجودی هم اوست، و چون ولایت همان اسم اعظم است و از او افعال ربوبیت در عالم هستی جریان می یابد، و مظهریست که قائم به اسرار الهیست، و نقطه ایست که پرگار نبوّت بر مدار ولایت او دور میزند، پس اوست حقیقتِ هر موجود، و اوست باطنِ دایرهی وجود، نقطهی در سریان و سیر دهنده ای که ارتباط جمیع عوالم به اوست.]
🌟فهو قطب الولاية و نقطة الهدايه و خطّة البداية و النهاية؛ يشهد بذاك اهل العناية و ينكره اهل الجهالة و العماية؛ و قد ضمنه امير المؤمنين (ع) أيضا فى قوله: «كالجبل ينحدر عنى السيل و لا يرقى الى الطير»، و هذا رمز شريف لانه شبه العالم فى خروجهم من كتم العدم بالسيل، و شبه ارتفاعهم فى ترقيهم بالطير لأن الاول ينحدر من الأعلى الى الأدنى و الثانى يرتفع من الادنى الى الأعلى.
💫[پس اوست قطب دایره ولایت، و نقطهی هدایت، و طرح و نقشهی بدایت تا نهایت خلقت؛ به این امر شهادت میدهد کسی که اهل عنایت باشد، و آن را انکار میکند کسی که اهل جهالت و کور باطنی باشد؛
بر بیان سابق (محلی منها محل القطب من الرحی)، حضرت در کلامشان تضمین دیگری میفرمایند که «من مانند کوهی عظیم هستم که از من آبشار سیلآسای حقایق هستی فرومیریزد، و به بلندای وجود من هیچ پرندهی بلندپروازی نمیرسد»، و این رمز شریفی است، چرا که حضرت عالم هستی را در خلق شدن و خروجش از کتم عدم به دریای وجود، به جریان سیل تشبیه فرموده (جریان قوس نزول)، و ارتفاع یافتن مخلوقات در رشد و ارتقائشان را به پرواز پرنده تشبیه نموده (جریان قوس صعود)؛ چون در تشبیه اول جریان از اعلی به ادنی سرازیر میشود تشبیه به سیل شده، و در تشبیه دوم جریان از ادنی به اعلی بالا میرود تشبیه به طیران پرنده شده است.
(و حضرت میفرماید که من مبدأ سریان جریان اول در قوس نزول هستم و خلق بمانند سیل از کوه بلند من به عالم وجود جریان یافته اند، و نیز مقصد طیرانِ جریان دوم در قوس صعود هستم و خلق به دنبال من در طیران و پرواز به بینهایت هستند و به من نمیرسند).]
🌟فقوله (ع): «ينحدر عنى السيل»، اشارة الى انه باطن النقطة التى عنها ظهرت الموجودات و لأجلها تكوّنت الكائنات، و قوله (ع): «و لا يرقى الى الطير» اشارة الى انه اعلى الموجودات مقاما، و لسائر البريات اماما، و لهم في الحشر قائدا و قساما، فهو قسيم نور الحضرة النبوية المحمدية، صاحب الولاية الإلهية، فهو الكلمة الربّانية و مولى سائر البرية»
💫[پس کلام حضرت (علیه السلام) که میفرماید: «ینحدر عنی السیل» (آبشار سیلآسا از من فرومیریزد)، اشاره است به اینکه حضرت (ع) باطن نقطه ایست که از او تمام موجودات به ظهور رسیده اند و بجهت وجود او تکوین کائنات محقق شده است، و کلام حضرت(ع) که فرمود: «لا یرقی الیّ الطیر» (هیچ پرنده ای در طیرانش به اوج بلندای من نمیرسد)، اشاره است به اینکه آن حضرت در مقام از جمیع موجودات برتر و بالاتر است؛ و او مقصد و منتها و پیشوا و امام بر تمام مخلوقاتِ دیگرست، و در روز حشر اوست قائد و پیشوای خلق، و قسمت کنندهی بهشت و دوزخ برای خلایق (قسیم النار و الجنة)، پس اوست قسمت كننده و منتشر كنندهي نور حضرت نبوّت محمّديه، و اوست صاحب ولايت الهيّه، و اوست کلمهی ربّانیّهی خدا، و اوست مولای تمام خلایق و برایا»]
(مشارق انوار الیقین)
🔸
[علامه حسنزاده، در خاتمه فصل مذکور، رساله ای چاپ نشده از ابوعلی سینا در علم حروف را در پنج صفحه، شامل سه فصل به زبان عربی، میآورند و به پایان میرسانند. لینک متن رساله ابن سینا👇]
🌐 ghadeer.org/Book/390/61550
🔸
🌐منبع: انسان و قرآن، #علامه_حسن_زاده، گزیده ای از صفحات 197 الی206 (در حروف مقطعه)👇
🌐 ghadeer.org/Book/390/61549
🌐بخشی از کلمه ٢۵۴ از هزار و یک کلمه، ج٢ ص١٩۵ الی ٢٠٧. نگارش علامه در تابستان ١٣۵٣ش.
🌐مشارق انوار اليقين، فصل منزلة الولي و معاني الولاية؛ حافظ برسی. دانلود متن عربی کتاب👇
🌐 Word: ebookshia.com/books/download/?hash=eyJpZCI6IjQ5MTUiLCJ0eXBlIjoiZG9jeCJ9
🌐 PDF: ebookshia.com/books/download/?hash=eyJpZCI6IjQ5MTUiLCJ0eXBlIjoicGRmIn0=
🌐 PDF ترجمه فارسی t.me/tameerfan/2203
🔸
🔻العبد صالحی، اولین یکشنبه ماه ذی الحجه ١۴۴١، ١٣٩٩.۵.۵
eitaa.com/salehy/1105 یا علی روحی فداک
🔸
@Salehy
Hesab Jafr_1.9.2 حساب جفر .apk
2.23M
🔸نرم افزار #حساب_جفر👆نسخه ۱.۹.۲
🔻بهترین #ماشین_حساب_ابجد #اندرویدی، ابجد کبیر، صغیر، و ...
🔻استنطاق، اساس و نظیره، متناظر، دور، تفکیک، تکسیر، دایره های حرف، دایره های عدد
✨لینک در کافه بازار👇
cafebazaar.ir/app/ir.hjafr.hjafr درحال ارتقا
🔻لیست امکانات تفصیلی👇
hjafr.ir/امکانات-حساب-جفر-اندروید/
🔸
⚡ @SalehiApps
⚡ @Salehi786
🔸نحوه محاسبه روز شروع هر ذکر، و محاسبه تعداد روز لازم برای انجام ختم آن👆، برای هر اسم الهی👇
✅مثلا برای ذکر "نعم الحبیب" (که در بند ۵١ دعای جوشن آمده) و ابجدش مساوی ابجد اسم «زهرا»=٢١٣ است:
🔸محاسبه روز شروع ذکر در ایام هفته:
عدد ابجد «نعم الحبیب» = ٢١٣ را تقسیم بر ٧ میکنیم، باقی مانده میشود ٣. یعنی روز سوم با شروع شمارش از یکشنبه، میشود روز شروع این ذکر.
💫از خود روز یکشنبه میشماریم، روز سوم میشود روز "سه شنبه"، که ختم ذکر «نعم الحبیب» بهتر است از روز سه شنبه آغاز شود، روزی ٢١٣ مرتبه (بعدد ذکر)
🔸محاسبه تعداد روزهای مدت ذکر:
حروف ملفوظی، یعنی تلفظ حروف ذکر را مینویسیم، و بعد تعداد حروف نوشته شده را میشماریم میشود تعداد روزهای ختم آن ذکر.
💫مثلا «نعم الحبیب»، حروفش میشود: «نون عین میم الف لام حا با یا با»، که ۵ تا سه حرفی (١۵ حرف) و ۴ تا دو حرفی (٨ حرف)، جمعا میشه ٢٣ حرف ملفوظیِ ذکر نعم الحبیب، لذا ٢٣ روز ختم این ذکر را انجام میدهیم، که از روز سه شنبه شروع شده و ٢٣ روز ذکر گفته میشود.
و مجددا ختم بعدیش، از اولین سه شنبه بعد پایان قبلی شروع میشه
🌐کتاب کُلّهُ السّر ص١٠۵، اول فصل۶ (بحر الغرائب در باب اسماءالله)
🔸
@Salehy
🔸 #یادداشت «آبشار هستی ز نقطهی چشم علی»؛ اسراری از #مقام_ولایت مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)
🔻درضمن اشارتی از #علم_حروف، از آثار علامه حسنزاده آملی، رجب بن محمد حافظ بُرسی، ملاجلال الدین دوانی، و...
🔻و بیان توضیحاتی کاربردی در علم الاسماء از این بنده (صالحی).
👌متن یادداشت در ٧ پست پیدرپی 👇
✅ eitaa.com/salehy/1106 ایتا
✅ t.me/salehi786/4505 تلگرام
ادعیه اسم اعظم عرفه
🌐 eitaa.com/salehi786/455
صوت توضیح ذکر
🌐 eitaa.com/salehi786/456
دعای عصر عرفه
🌐 eitaa.com/salehy/280
🔸نماز حاجت مخصوص شب عید قربان👆و مخصوص شب جمعه. (دو شب عید از چهار عید بزرگ ما، که عید بزرگ غدیر، عید جمعه، عید قربان، و عید فطر هستند)
🔻امشب هردوتای آنها در این نماز حاجت، برای ما جمع است، هم شب عید جمعه است و هم شب عید قربان.
💫پ.ن: در آن سجدهی بعد از نماز، ذکر «یا ربِّ» را ٢٠٠ بار بگوید (نه ۴٠٠ بار).
يا ربِّ، یا ربِّ، ... الی ٢٠٠ مرتبه
🔸از اعمال شب عید قربان 👆 زیارت ذبح عظیم و بزرگترین قربانی جریان حق، حضرت سید الشهداء (علیه السلام) و فرزندان و اصحاب و برادرش عباس (علیهم السلام)
🔻 متن زیارت در سه تصویر بالا آمده👆همچنین در لینک زیر👇
🌐 erfan.ir/mafatih270/زیارت-امام-حسین(ع)-در-عید-فطر-و-قربان-کلیات-مفاتیح-الجنان-با-ترجمه-استاد-حسین-انصاریان
🔸
@Salehi786 @Salehy
53.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸برنامه ظهر امروز عید سعید قربان👆
🌷شبکه قرآن سیما، ١٠ مرداد ١٣٩٩
🌻مصاحبه با حاجیان در صحرای پر از عشق الهی مشعرالحرام، سفر حج تمتع ١٣٩٨ش _ ١۴۴٠ق
🕋 بنده محمدحسین صالحی، در جوار برادرم حاج محمدحسن صالحی (با عینک)، و همسفران عزیز دیگر از کاروان ١٧٠٢٢ تهران و دیگر کاروانها، در این برنامه از حال و هوای معنوی این سفر صحبت داشتیم.
☀️احساس حضور در معیت امام و نزدیک بودن به وجود نازنین امام زمان حضرت مهدی (علیه السلام)، در حرکت کاروانی حاجیان بسوی خدای رحمان، و رساندن جان خویش به فنای در عشق خدا (بمانند حضرت ابراهیم ع) در عید قربان، و تولّی اجتماعی به ولایت و امامت انسان کامل، و رجم شیطان و تبرّی از مستکبرین و دشمنانِ ولایتِ ایشان، و طهارت یافتن همه نفوس از هر شرک و ظلم، و بپانمودن توحید و عدالت و امنیت در جهان، ثمرات و غنیمت های عظیم سفر معنوی حج هستند.
🙏ان شاءلله با ظهور موفور السرور امام قائم (علیه السلام)، به تمامیت حج و لقاء امام زمان عج، و امان یافتن تمام زمین از ایمان به خدای رحمان، نائل شویم.
🌸عید قربان مبارکتان🌸
🔸
✅ برنامه میقات عاشقان،۱۰ مرداد ۱۳۹۹
🌐 telewebion.com/episode/2330401
🔸
@Salehy @Salehi786
هدایت شده از استاد عابدینی
🌻 #کمک_با_شکوه در دههی ولایت و امامت
🌼 «خیرات و صدقات در عید بزرگ غدیر»
🌸 برای سُرور عیدانه و #مواسات_مؤمنانه
🌷 تحت نظارت و حمایت #استاد_عابدینی
👇👇👇
🌐 eitaa.com/abedini/1620
🌐 pay.behesht.me/ostadabedini/39914
🔸 بشتابید به یه کار خیر #عید_غدیری
🌷جمعی از دوستان خوشفکر و با ذوق، میخواهند برای مجموعهی «کانون اصلاح و تربیت در قم» (بچه ها و نوجوانانِ زیر ١٨ سال، و کادر مجموعه، جمعا ١٢٠ نفر) جشن عید غدیر با پذیرایی مختصر و هدیه بسته فرهنگی و مسابقه کتابخوانی (کتاب سه دقیقه در قیامت) برگزار نمایند.
🙏برای هر نفر حدود ٢٣ هزار تومان، و جمعا برای ١٢٠ نفر مبلغ ٢.٧۶٠.٠٠٠ تومان مورد نیاز است، تا این کار خیر انجام گیرد، و اثر تربیتی ماندگار بر این بچه ها و نوجوانانِ زیر ١٨ سال که نیازمند به محبت خالصانه ایمانی و بالندگی فکری و فرهنگی هستند، انجام پذیرد.
✅ اگر میخواهید در این کار خوب و ناب سبقت بگیرید، خیرات خود را به حساب خیرات ما👇واریز نموده، و حتماً فیش واریز مربوطه را به بنده @msalehi بفرستید (بفرمایید برای جشن غدیر کانون، تا از خیرات دیگر تفکیک شود).
🌷 6362 1410 7833 5545
حساب مشترک با همسرم (صالحی/جلالی).
🔻هروقت کمکهای شما خوبان به سقف موردنظر برسد در کانال اعلام میشود.
🔸
🔻پ.ن: کانون اصلاح مرکزیست جهت نگهداری، اصلاح وتربیت وتهذیب اطفال بزهکار غیربالغ و نوجوانان کمتر از ١٨سال (ماده١٨ سازمان زندانها)
🔸
@Salehy
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
🔸 بشتابید به یه کار خیر #عید_غدیری 🌷جمعی از دوستان خوشفکر و با ذوق، میخواهند برای مجموعهی «کانون ا
#گزارش_خیرات
🙏ممنون از تمام خیرین عزیز
🔸 خداوند رحمان به فضلش این خیرات کریمانه عید غدیری شما را بینهایت برابر کند در دنیا و آخرت، و برای شما و همه خانواده و دوستان و آشنایانتان خیر کثیر کوثری و نور منیر محمدی و برکت مبارک علوی قرار دهد🙏
🌷 با عنایت خالصانه شما خوبان، مبلغ ٢ میلیون و ٧۶٠ هزار تومان برای جشن #عید_غدیری نونهالان و نوجوانان در کانون اصلاح و تربیت شهر قم، تأمین و به مجریان برنامه منتقل شد.
#گزارش_خیرات
(ارسالی دوستان مجری کار)
🔸ضمن عرض سلام و تبریک ایام پربرکت عید بزرگ ولایت🌹
بدین وسیله مراتب تشکر و قدردانی خود را نسبت به تامین مبلغ مورد نیاز برای تهیهی هدایای عید غدیر جهت توزیع در کانون اصلاح و تربیت اعلام میداریم.
🌷به لطف خدا و به برکت عنایت اهل بیت علیهم السلام، هدایای مورد نیاز تهیه و ضمن برگزاری جشن مفصل عید غدیر در کانون اصلاح و تربیت توزیع شد.
از آنجایی که ورود گوشی و دوربین به کانون ممنوع میباشد، از مراحل بستهبندی هدایا عکسهایی تقدیم حضورتان خواهد شد.
🌸لحظات زندگیتان سرشار از نشاط و نورانیت🌸