هدایت شده از آخرین خبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️کلیپ ویژه صفحه رسمی اینستاگرام سردار سلیمانی درباره واکنش امروز وی به اظهارات اخیر ترامپ/ انتشار تصویر بازدید اخیر سردار سلیمانی از مرز عراق و سوریه برای نخستین بار
@Akharinkhabar
سلام
مستند بهجت انقلاب
وجهه انقلابی آیت الله بهجت ره
امشب بعد از نماز مغرب و عشا
قم پردیسان بلوار آزادی (کانال)
خ شهید احمد کوچکی
مسجد امام خمینی (ره)
اطلاع رسانی کنید
کارگروه تشکل طلبگی
@salmanraoofi
سلمان:
#شهرت 8
#آیت_الله_بروجردی
#اصول_فقه
توضيح: ممكن است شخص مفتى روايتى را دست به دست تلقى كرده است كه مورد توجه ساير قدما قرار نگرفته است. همين عدم توجه سايران براى زير سوال بردن و مخدوش كردن اعتبار فتواى شخص وروايتى كه مضمون آن را به افتا درآورده، كافى است زيرا بعيد نيست ريشه عدم اعتناى ساير فقيهان به طبقات گذشته كه سلسله آنها به عصر معصومان(ع) مى رسد به اين معنا برگردد كه آنان از باب اين كه صدور روايت ازروى تقيه بوده، خدشه وارد كرده و به مضمون آن فتوا نداده اند.
گذشته از اين، مى توان اصل اين ادعا را كه فتواى يكى از قدما مستلزم اعتقاد به تلقى مساله از معصوم(ع) است انكار كرد.
نتيجه سخن آن است كه نياز به احراز مشهور بودن فتوا درعصر امامان(ع) غير قابل انكار است. دراين صورت روشن است كه راه احراز آن، تحقق شهرت فتوايى نزد قدماست زيرا شهرت قدمايى نشان دهنده وجود شهرت دراعصار پيشين است. به بيان ديگر وجودشهرت درهرطبقه، كاشف ازوجود آن درطبقه پيشين است و اين سلسله به عصر معصومان( ع) منتهى مى گردد و نشانگر اين است كه حكم درعصر آنان مشهور بوده است.
ازاين جا مى توان به اهميت نكته اى پى برد كه امام خمينى ارائه كرده است. نكته اين است كه از گذر شهرت قدما دراصول متلقات به شهرت مساله درزمان امامان(ع) پى مى بريم و از آن جا به راى معصوم(ع)منتقل مى شويم. امام خمينى مى نويسد:
اگر اجماع يا شهرت قديم تحقق يابند فقيه به سبب آن حدس مى زند كه فتوا و حكم درزمان امامان(ع) معروف و ثابت بوده است به گونه اى كه صاحبان اصول و كتب نيازى به سوال از امام(ع) نمى ديدند. عدم پرسش آنان به خاطر شهرت ووضوح آن از زمان پيامبر(ص) بوده است. در نتيجه آن را در قالب روايت درنياوردند و اين بعيدنيست. ((361))
ارائه اين نكته و توجه به آن را نبايد كم اهميت و بى ثمره انگاشت. يك ثمره اين است كه اگر قرينه اى در شهرت درمساله اى يافت شود كه حاكى از عدم شهرت مساله در عصر معصومان(ع) باشد، ديگرنمى توان براى شهرت فتوايى اعتبارى قائل شد زيرا اعتبار آن به خاطر كشف از شهرت مساله درعصر امامان(ع) است. وقتى با تكيه برقرينه، عدم وجود اين شهرت به دست آيد جريان كاشفيت متوقف خواهدشد. مثلا با اين قرينه مواجه شويم كه بزرگان اصحاب پيرامون حكمى كه بعدها شهرت قدما در آن تحقق يافته از امامان(ع) سوال كرده اند، نشانگر آن است كه حكم در ميان آنها ارتكازى نبوده و وضوح وشهرت نداشته است و با وجود چنين قرينه اى،به دست مى آيد صرف وجود شهرت درميان قدما نمى تواند معروف بودن حكم درزمان معصومان(ع) را اثبات كند.
ثمرات ديگرى مى توان برنكته ياد شده مرتب كرد كه آن را به وقت ديگر موكول مى كنيم.
د) قيود و شروط
با توجه به اين كه اعتبار شهرت فتوايى قدما ناشى از بهره مندى از عنصر كشف است و جريان پذيرى كشف امرى دل خواهانه نيست و حصول اطمينان توسط شهرت با اعتباردرست نمى شود. بايد ديد آياجريان پذيرى كشف توسط شهرت مقيد به قيود و شروطى نيست؟ آيا مى توان پذيرفت كه هر شهرت از سوى قدما بدون هرقيد و شرط راى معصوم(ع)را پيش رو مى نهد؟
آية الله بروجردى در پاسخ به اين سوال سخنى جز دو نكته سربسته ارائه نكرده است.
يكى همان نكته اى است كه قبلا از او گذشت مبنى براين كه برخى از فتاواى قدما فتاواى متلقات غير واضح هستند و اجتهاد درآنها راه پيدا كرده است يا دست كم در معرض اجتهاد قرار دارند و ديگر اين كه وى درآخر مبحث شهرت، حصول اطمينان توسط شهرت را امرى ساده و در دسترس نمى داند. بعد از تصريح به حجيت شهرت دراصول متلقات مى گويد:
با وصف آنچه گذشت نمى توان به صرف تحقق شهرت از سوى قدما دل خوش داشت و نبايد به هرشهرت درهرمساله تمسك جست بلكه درنگ در موارد مختلف و تامل در هر يك به مقتضاى آن واجب است و بايد دراين موارد بعد از تتبع كامل دركلمات و تدبر دقيق درآنها حكم كرد. ((362))
@salmanraoofi
هدایت شده از گردباد نیوز
هوش سفید
✍ سید علیرضا آل داود
#رشتو
0⃣تا چه زمانی باید مستعمره غرب در فضای مجازی باشیم؟
.. وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً.
علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در توضیح این آیه می فرمایند:
1⃣... «کافران از نظر سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و از هیچ نظر بر افراد با ایمانی که ملتزم به لوازم ایمانشان هستند چیره نخواهند شد.و اگر آن ها بر مسلمانان مسلط می شوند به این دلیل است که بسیاری از مسلمانان وظایف و رسالت های خویش را فراموش کرده اند».
2⃣یکی از راهکارهایی که خود غرب برای اینکه در فضای مجازی مستعمره نشود پیش بینی و اجرا کرده، راه اندازی شبکه زیر ساخت ملی اطلاعات جدا از اینترنت است. به زبان ساده برای خودش یک گمرک اطلاعاتی در شرایط جنگ اطلاعاتی ایجاد کرده است.
3⃣دومین قدم مهم تصویب قوانین بروز برای جلوگیری از سرقت Bigdata و قوانین مرتبط با حفاظت از اطلاعات و نظارت سختگیرانه بر آن بوده است. در ماجرای فیس بوک در چند ماه قبل همگان این جدیت و حساسیت را توسط آمریکایی ها دیدند.از راه اندازی جنبش حذف فیس بوک تا سقوط سهام و توضیح از مدیر آن
4⃣اما در این شرایط که در دنیا به اطلاعات نفت جدید و طلای دیتا می گویند، ایران اسلامی توسط پیام رسان تلگرام و شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد استعمار و استثمار اطلاعاتی قرار می گیرد و هر بلایی دلشان می خواهند سر کشورمان(فرهنگ، اجتماع، اقتصاد، امنیت و...)می آورند.
5⃣در چنین شرایطی وقتی نمره سواد رسانهای مردم طبق پویش های ملی ۱۲ از ۱۰۰ است عمق فاجعه نمایان می شود.
دوستان عزیز فعال در این شبکه ها در لایه کاربری مشغول شده و از بُعد حاکمیتی و مدیریتی این فضا غافل شده اند و حتی مطالبه خروج و نجات از این استعمار اطلاعاتی را ندارند.
6⃣اینجاست که تفسیر آیه اشاره شده به خوبی نمایان می شود، وقتی از رسالت های خود که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده غفلت می کنیم، دشمن بر ما مسلط می شود. یکی از آن تکلیف ها که ۱۸ سال است با تلاش #جریان_نفوذ بر زمین مانده راه اندازی #شبکه_ملی_اطلاعات است.
7⃣از تکلیف های دیگر راه اندازی شبکه اجتماعی و. پیام رسان با ظرفیت بیش از ۲۰ میلیون کاربر است. قانون گذاری برای فضای مجازی با راه اندازی شورای عالی فضای مجازی و... که از ظرفیت های این شورا استفاده مطلوب نشده و حتی مطالبه ای هم برای تصحیح راه آن شکل نگرفته است
8⃣و در آخر
بسیار ساده لوحانه است که تصور کنیم دشمنی که به جان کودکان و فرزندان مسلمان رحم نمی کند و از کشتن جنین درون شکم یک زن مسلمان نمی گذرد، چگونه با صرف هزینه های گزاف ابزاری فراهم آورده، که علیه او و در جهت رشد آرمانها و اعتقاداتمان از آن بهره برداری کنیم؟!
کمی فکر کنیم!
@aledavood
#مصائب_شهرک_مهدیه
♨️ حدود دو سال است که تیم مدیریتی جدید شهرک مهدیه، اقدامات قانونی و قضایی مجدانهای برای رسیدن منازل این شهرک به افراد مستحق و پایان دادن به سکونت غیرقانونی چپاولگران انجام دادهاند اما خواهناخواه با نزدیک شدن به منطقه قرمز باندهای زر و زور، دچار گرفتاریهایی بوده و خواهند بود که نمونه جدید آن، طبق خبر موثقی که اکنون به ما رسید، از این قرار است:
♨️ بعد از اخراج بعضی از ساکنین غیرقانونی شهرک مهدیه با کمک نیروی انتظامی (که حکم تخلیه دادگاه را اجرا کرده) عدهای (احتمالا از ساکنین غیرقانونی که ادامه سکونت خود را در خطر دیدند) به فکر تحریک افکار عمومی افتاده و اقدام به شعار نویسی علیه مدیران شهرک مهدیه کردهاند.
#تا_اخراج_همه_چپاولگران
#مطالبهگر_و_درصحنهایم
@salmanraoofi
هدایت شده از آنتی بیوتروریسم
🔴هجوم پنهان مدیران غربزده به قم برای اجرای سند مشکوک۲۰۳۰
شنیده ها از شهر مقدس قم حاکیست در برخی مراکز آموزشی و فرهنگی این شهر مذهبی ، با واگذاری مدیریتهای کلان آموزشی به عناصر افراطی لیبرال ، مقدمات ترویج فساد و اباحه گری و انحراف آموزشی در راستای سند ننگین ۲۰۳۰ را فراهم نموده اند.
گفته میشود این عناصر آلوده با تحت فشار قراردادن مدیران ارزشی و متعهد خصوصا در مراکز آموزشی دخترانه ،آنها را مجبور به استعفا و کناره گیری از مسئولیتها کرده اند تا راه برای اهداف کثیف جریان برانداز فرهنگی فراهم شود.
از جمله اقدامات این جریان شوم فرهنگی اجبار دختران به اختلاط با پسران در محیط های آموزشی در شرایط نا بهنجار اخلاقی با حواشی خاص خود است....
متاسفانه بدلیل عدم حمایت از رسانه های انقلابی در مقابل این نوع انحرافات و ترویج فسادها از ذکر نام این مراکز آموزشی و عناصر لیبرال مروج فساد معذوریم
در ایتا با ما باشید👇
http://eitaa.com/joinchat/1459093504C7dc62f0fda
هدایت شده از آنتی بیوتروریسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تراریخته پروژه ای از جنس نفوذ، افشای اسناد ویکی لیکس
در ایتا با ما باشید👇
http://eitaa.com/joinchat/1459093504C7dc62f0fda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دولت اشراف و آنهایی که رادیوهای بیگانه برای ریاست جمهوری از آنها حمایت کنند بهتر از این نمی شود
مجری رادیو: بروید بمیرید خون شهدا را زیر پا گذاشتید
#بروید_بمیرید
@salmanraoofi
هدایت شده از اطلاع رسانی ایتا
🔍آشنایی با قابلیتهای منحصربفرد جستجوی ابری در ایتا
کاربران گرامی
چنانچه مستحضرید مدتی است قابلیت جستجو در محتوای کانالها و سوپرگروهها در ایتا فعال شده است
برای حصول بهترین نتیجه در جستجو، به نکات زیر توجه داشته باشید:
1⃣ واحد جستجو کلمه میباشد. لذا ضروری است یک یا چند کلمه را بطور کامل در کادر جستجو وارد کنید
2⃣ وقتی چند کلمه را جستجو میکنید، همهی متنهایی که با هر ترتیبی شامل این کلمات باشند نمایش داده میشوند
📝مثال: پیام رسان ایتا
👈نتیجه: همه پستهایی که کلمات «ایتا»، «پیام» و «رسان» با هر ترتیبی در آنها موجود باشند نمایش داده میشوند
3⃣ برای جستجوی عین یک عبارت چند کلمهای، آن را در بین " " قرار دهید
📝مثال: "پیام رسان ایتا"
👈نتیجه: همه پستهایی که عین عبارت «پیام رسان ایتا» در آنها باشد نمایش داده میشوند
4⃣ اگر میخواهید کلمهای را در نتایج جستجو استثنا کنید، قبل از آن علامت - (منها) قرار دهید
📝مثال: ایران ایتا -تلگرام
👈نتیجه: پستهایی که کلمات «ایتا» و «ایران» در آن هست، ولی «تلگرام» در آن نیست، جستجو میشوند
5⃣ عملیات جستجو در محتوای کانالها و سوپرگروههایی که شما عضو آنها هستید انجام میشود
✳️ ایتا مفتخر است برای نخستین بار این نوع جستجوی پیشرفته ابری را که هنوز در برنامههایی مانند تلگرام نیز وجود ندارد، به کاربران ارجمند خود تقدیم مینماید
•┈••✾••┈•
🔰کانال رسمی اطلاعرسانی ایتا:
https://eitaa.com/eitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسانی که دشمنان اسلام از آنها برای رای آوردن حمایت کنند بهتر از این نمی شوند
البته شورای نگهبان هم باید پاسخگوی تایید صلاحیت نماینده های فاسد مجلس باشد
@salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارشناس مرکز پژوهشهای مجلس: سینگالهایی از درون به خارجیها میدهند، که ما را اینگونه تحریم بکنید!
راه حل برای مسائل اقتصادی هست بستگی به اراده دولت دارد
@salmanraoofi
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 استاد دانشگاه آمریکایی: پیوستن ایران به FAFT بسیار خطرناک است
«جیمز پتراس» در گفتگو با تسنیم:
🔹موضوع FATF «نوعی باجخواهی» است
🔹«پرواضح است که این اتهامات و تهدیدها نوعی باجخواهی برای هماهنگ شدن با سیاستهای آمریکا و پروندهسازی علیه قوانین مالی ایران هستند تا تحریمهای مالی وضع کرده و مبادلات بین ایران و بانکهای مختلف در اروپا، آسیا و جاهای دیگر را قطع کنند.»
🔹 اگر FATF درباره مبارزه با پولشویی جدی بود، این کار را با مواردی که بیخ گوش خودش جریان دارند آغاز میکرد. آنها موضوع تأمین مالی تروریسم را مطرح میکنند. بزرگترین تأمینکننده مالی تروریسم در سوریه امروز ایالات متحده و اتحادیه اروپا است که از 2011 به تروریسم دامن زدهاند.»
🔹«اتحادیه اروپا میخواهد از حکمرانی ترامپ تبعیت کند. اگر ایران درخواست اتحادیه اروپا را رد کند و به FATF ملحق نشود خواهند گفت که ایران به توافق هستهای پایبند نیست و سرانجام از آن خارج میشوند.»
🔹«این، نوعی تبعیت مخفیانه از ترامپ است و نه از توافق هستهای.
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
باسمه تعالی
مجلس اگر یک حجت الاسلام مدرّس داشت تا به حال چندبار تکلیف مردم و دولت مشخص شده بود
طلاب محترم بکوشند خود را بسازند و مسلح به علوم و آگاهی های لازم شوند و در گلوگاه های راهبردی برای نجات اسلام حضور پیدا کنند و معطل مراجع عظام، جامعه مدرسین، مدیر حوزه های علمیه، دولت، نمایندگان مجلس و سپاه نباشند که اسلام به مدرس ها برای گرداندن حوزه های علمیه بدون احتیاط و رودربایستی، اداره دولت با تفکر و منش اسلامی و هدایت مجلس در امور مختلف نیاز دارد و باید به سلاح علم و عمل برای این امور مسلح شد.
حوزه ها هنوز متوجه نیستند که اسلام به امام و پیشوا احتیاج دارد نه بزرگانی که مرفهین بی درد را نصیحت کنند که به داد مردم برسید.
اگر خودمان برای اجرای اسلام در صحنه نباشیم فرصت طلبان اسلام را به خاک سیاه می نشانند و ما با نصیحت کاری از پیش نخواهیم برد و گناه تهمت ناکارآمدی اسلام به پای حوزه ها نوشته خواهد شد
چاره امور، نصیحت نیست حضور افراد صالح در صحنه های تعیین کننده برای اسلام است.
و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین
سلمان رئوفی
۱۳۹۷/۵/۸
@salmanraoofi
هدایت شده از گروه رجال و حدیث حوزه علمیه خراسان
✅سلسله #نشست های #رجال_پژوهی
📌از سه شنبه 9مرداد تا 16 مرداد
⭕️تصحیح : ساعت 18⭕️
در مدرسه آیت الله العظمی خوئی (رحمه الله) برگزار می شود.
@rejal_shobeiri
هدایت شده از عارفانه
🔹فراخوان ثبتنام دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی
تحت اشراف علمی و مدیریتی استاد یزدان پناه
🌐سایت ثبت نام: fvtt.ir
📒دانلود دفترچه پذیرش: yon.ir/Fp0Pc
🔷 کانال: https://eitaa.com/fvtt_ir
🆔 @Arefane
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراض عباس گودرزی، نماینده #بروجرد در مجلس به بی تفاوتی های علی لاریجانی: مردم زیر بار مشکلات معیشتی هستند شما مسائل فرعی رو در دستور کار قرار میدهید.
#روشنگری
🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از هابیلیان
🔶 #نابغه هایی که نباید بشناسیم شون، چون #جنگ_نرم است👆
ما فقط باید زن ها و مرد های ایرونی اونور آب رو بشناسیم!! و به خورد ما بدهند که هر کس توی ایران هست، پیشرفت نمیکنه و همه بدبخت و فلاکت زده و عقب افتاده هستن!!
👉 @Habiliyan
AUD-20180801-WA0001.mp3
11.05M
#نشر_دهید
کلیت مطالب درست است گرچه نقدهایی هم واردست
مسلما این بحران را رد خواهیم کرد و افق ایران اسلامی ۱۴۰۴ شگفت انگیز است
طلاب با تمام توان در صحنه همدلی و توجیه مردم حاضر باشند
@salmanraoofi
هدایت شده از بیداری ملت
🔻 دستور رهبر انقلاب به رئیسجمهور برای برخورد قاطع با متخلفین اقتصادی
🔹 رهبر انقلاب: در همین شرکتهای صوریای که درست کردند و آمدند به عنوان اینها ارز گرفتند، دستگاه امنیتی باید دنبال کند
🔹 آقای رئیسجمهور راجع به وارد کردن خودرو یک دستور خوبی دادند، که بسیار خوب است.
🔹 آقای دکتر روحانی! هرچه میتوانید از این کارها بکنید؛ این مردم را واقعا خوشحال میکند و کمک میکند به پیشرفت کشور
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از خبرگزاری فارس
آیتالله نوری همدانی:
🔹با اخلالگران اقتصادی به عنوان خائن برخورد شود.
🔹خیلی از مشکلات معیشتی ربطی به تحریم ندارد، با مدیریت صحیح و نظارت بر بازار و قیمتها حل میشود.
🔹مسئولان هرچه سریعتر به مشکلات اقتصادی مردم رسیدگی کنند.
🔹دستگاه قضایی باید هرچه سریعتر به پرونده مفسدان اقتصادی رسیدگی کند و به مردم گزارش دهد.
fna.ir/bnsym5
@Farsna
هدایت شده از بر پا
رهبری چه میکند؟
☘تحلیل رفتار رهبر برای کسانی که بنا دارند به او کمک کنند مهم است وقتی نتوانیم رفتار او را تحلیل کنیم چه بسا کار او را خراب کنیم. یا لااقل کمکی به او نکنیم.
☘رفتار رهبری ارتباط روشنی با دو نقطه دارد یکی اراده دشمن و دیگری اراده مردم.
🔸دشمن دقیقا دارد چه میکند؟ آیا ترامپ یک دیوانه است که خودش هم نمیداند چه میکند؟ یا او طرح کلان و فکر شده ای که محصول کل دستگاه سیاستگذاری و تصمیم سازی آمریکا است دنبال میکند؟ در این صورت طرح آمریکا چیست؟
🔸به نظر میرسد خیلی وقت است که تصمیم گیران آمریکا به این نتیجه درست و دقیق دست یافته اند که اراده کلان ایران که محور مبارزه حقیقی است در دست رهبر این کشور است و مهمترین و اساسی ترین پارامتر تغییر اراده رهبر نیز تغییر افکار و اراده مردم است. آنها به این نتیجه رسیده اند که اراده مردم باید تغییر کند تا همه چیز عوض شود.
🔸امروز هدف آمریکا براندازی ایران نیست. آشوب در ایران به قصد براندازی رخ نمیدهد بلکه اهداف دیگری وجود دارد:
اول آنکه در فضای آشوب قدرت اندیشه و فهم عمومی مختل میشود.
دوم آنکه در فضای آشوب سخن از اراده واحد عمومی امت معنایی ندارد بلکه هر کس از جانب همه سخن میگوید.
سوم اینکه در فضای آشوب همه به دنبال تنها راه امید میگردند و چه بسا به رضا خان هم تن بدهند.
چهارم آنکه رابطه امت و امام مختل میشود و این کلیدی ترین بخش ماجرا است.
🔸 کم رنگ شدن اتصال نظام و مردم یعنی تضعیف اساسی ترین محور قدرت و اقتدار ایران و از بین رفتن منبع جوشان مبارزه با اسراییل و تقویت جبهه دشمنی.
☘اما مردم چه حالی دارند؟
🔸آنچه در این مدت رخ داده دو سوی کلیدی داشته یکی امیدبستن به بیرون از مرزها و حساب کردن روی تدبیر و امیدی که در ارتباط با خرپولهای حاکم در عالم تعریف میشود. این توسط دولت به عنوان یک گفتمان دنبال شده و میشود. پاره شدن برجام در این فضا یک #ناامیدی_فراگیر را شکل داد. دنبال کردن راه حل #بازگشت_به_برجام به جای #بازگشت_به_خویشتن مسیری است که دولت در این جهت دنبال میکند.
🔸سوی دوم، مشاهده حجم به هم ریختگی و تشتت در تصمیم گیری و اداره است حرفهای ضد و نقیض و اتهامات مسوولین به هم. خروجی این نگاه هم یک #ترس_عمومی و اثبات عدم توانایی در اداره کشور است. خود آشوبها نیز به این ترس دامن میزند. بی ثباتی و نبودن اقتدار در مدیریت دولت نیز دامن زننده است.
🔸محصول #ترس_عمومی و #ناامیدی_فراگیر همان چیزی است که دشمن برای نقشه خود لازم دارد.
☘رهبری چه میکند؟ او از یک سوی امید به داراییها و امکانات داخلی را با صدای بلند فریاد میزند. #بازگشت_به_خویشتن گفتمان محوری او است. از سوی دیگر به جد مشغول کمک به دولت است تا دولت بتواند صحنه داخلی را اداره کند. او با دولتی که میتوان به بهترین صورت او را امروز بی آبرو کرد، صمیمانه همکاری میکند. نقدهای راه گشا و ایجاد احساس انسجام درونی با جلسات ثابت و پیگیر، همه برای زمینه سازی برای یک تصمیم عاقلانه و درست در مردم است و رهبری کاری به جز این ندارد که مردم را متوجه خودشان کند و داراییهای بی نهایتشان.
☘اما تمام تلاش جریان حزب الله صرف نقد دولت است تا او را بی آبرو کند. نقد دولت بدون نگاه به حال و وضعیت مردم باعث احساس تشتت و به هم ریختگی و دامن زدن به ناامیدی و ترس فراگیر خواهد شد. راه حل، نقد گفتمانی دولت است به جای دشمنی با دولت. نقدی دلسوزانه و کمک به دولت در کنار جدی کردن گفتمان بازگشت به خویشتن و نقد گفتمان بازگشت به برجام و گفتمان توجه به دست دشمن. این را باید درک کنیم که دشمنی با گفتمان دولت فرق میکند با دشمنی با دولت. میتوان دولت را در حل مسائل کمک کرد میتوان حرفهای گاه گاه آنها را در مبارزه با دشمن یا بازگشت به مردم تقویت و پر بسامد کرد. میتوان زور اصلی انتقادات را در این نقطه متمرکز کرد که هزینه تسلیم بیشتر از هزینه مقاومت است دقیقا رفتاری که دشمن برعکس آن را دنبال میکند.
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔴متن بيانيه حضرت آيت الله مکارم شيرازي درباره کم کاری مسئولان دولتی و قضایی در حل مشکلات اخیر کشور
🔴 مردم قضاتى مى خواهند شجاع، با قاطعيت و با سرعت كه به اين وضع شرم آور مفسدان پايان دهند!
بسم الله الرحمن الرحيم
🔸بسيارى از مردم از طرق مختلف با ما تماس مى گيرند و مي گويند چرا مشكلات ما از طريق مراجع، به مسئولين تذكر داده نمى شود؟
🔸ما بارها در جلسات خصوصى و عمومى اين مشكلات را گوشزد كرده ايم، باز هم عرض مى كنيم مردم از چند موضوع به شدت از مسئولين شكايت دارند:
🔸اول اينكه در مسائل اقتصادى با تورم شديد و بالا رفتن جهشى قيمت ها تهيّه نيازهاى اوليه زندگى براى آن ها بسيار مشكل شده، مى گويند گرچه تحريم هاى خارجى فشار بر اقتصاد ما وارد مى كند، امّا چنان نيست كه راه حلى نداشته باشد.
🔸همچنين آن ها معتقدند، تيم اقتصادى دولت ضعيف است. چه اصرارى دارند كه مشكلات به دست آن ها حل شود؟ چرا اين تيم ضعيف را عوض نمى كنند؟ چرا صاحب نظران باتجربه اقتصادى را فرا نمى خوانند؟ چرا به جاى اينكه كارخانه ها را فعال كنند و جوانان ما را به كار دعوت نمايند، ثروت هاى مردم را از گردش اقتصادى خارج كرده و به صورت سكه و دلار در خانه ها محبوس مى كنند؟ چرا نقدينگى بدون در نظر گرفتن راهكارهاى اقتصادى از طريق استقراض از بانك مركزى، بى حساب و كتاب افزوده مى شود؟
🔸مردم از دستگاه قضايى نيز به شدت شكايت دارند. مى گويند اگر آن ها با قاطعيت، شجاعت و سرعت با مفسدان اقتصادى برخورد كنند اين جرثومه هاى فساد به سرعت برچيده مى شوند.
🔸اگر ده، بيست نفر از آن ها با محاكمه سريع، يعنى حداكثر در يكى دو ماه، نه چند سال، محاكمه كنند و اموالشان مصادره و به اشد مجازات، مجازات شوند، اوضاع عوض مى شود و اگر آن ها به افراد صاحب نفوذى مربوطند ـ كه حتماً مربوطند ـ آن صاحبان نفوذ را با شجاعت پاى ميز محاكمه بكشند و با محاكمه سريع، حكم آن ها را اجرا كنند و آن ها را با مجازات شديد، مجازات كنند، به يقين كسى جرأت نمى كند كه سرمايه هاى عظيم مردم را به حساب خود بريزد.
🔸اگر در مسأله چهار، پنج هزار خودروى قاچاق كه اسناد آن كاملاً در دست است، در چند هفته حكم صادر و اجرا شود، ديگران جرأت آن سوء استفاده هاى كلان را نخواهند كرد.
🔸تكرار مى كنم، مردم قضاتى مى خواهند شجاع، با قاطعيت و با سرعت كه به اين وضع شرم آور مفسدان پايان دهند.
🔸در ضمن به مردم عزيزمان اين توصيه را دارم كه آن ها حق مطالبه حل مشكلاتشان را دارند ولى بدانند بدون انسجام داخلى و اتحاد همه گروه ها، مشكلات حل نمى شود. آن ها كه از خارج مردم را به آشوب دعوت مى كنند، دشمنان قسم خورده ملت ايرانند و تشنه خون ما مى باشند، هرگز نبايد به شيطنت هاى آن ها توجه كرد.
🔸خداوندا! به مسئولين بيدارى، هوشيارى، اراده و تصميم براى حل مشكلات مردم خوبمان عنايت فرما.
والسلام عليكم و رحمة لله
🆔 @feghahat
#شهرت 9
#آیت_الله_بروجردی
#اصول_فقه
امام خمينى دراين زمينه، بازتر و شفاف تر سخن گفته است:
دليلى بر حجيت شهرت فتوايى تا وقتى كه حدس به قول معصوم(ع) را موجب نشود، نيست. ((363))
عمق سخن امام خمينى را باطرح اين سوال پى مى گيريم كه تاكيد برضرورت فراهم آمدن شرايط حدس را اصوليان نسبت به شهرت واجماع عادى ذكر كرده اند، پرسش اين است طرح آن، نسبت به شهرت در دايره اصول متلقات آيا بى معنا نيست؟! آيا درمسائل متلقات، شهرتى قابل تصور است كه موجب حدس نسبت به راى معصوم نشود؟! اگر پاسخ مثبت است ديگر نمى توان تمام شهرت هايى را كه درحوزه مسائل متلقات شكل گرفته اند حجت به شمار آورد بلكه تنها يك قسم حجت است و آن قسمى است كه از آن بتوان راى معصوم(ع) را حدس زد.
پاسخ: شرطى كه امام خمينى ارائه كرده مستدل و قابل اثبات است. وى با توجه به دو نكته، به شرط ياد شده توجه نشان مى دهد:
1- قدما در دايره كتاب هاى اصول متلقات، همواره به آنچه ذكر كرده اند، فتوا نداده اند بلكه گاه صرفا مضمونى را دركتب خويش ارائه كرده اند.
اين نكته در نهايت متانت است. داب قدما يا برخى از آنها اين نبوده كه به مضمون هر آنچه دركتاب هاى خود آورده، فتوا دهند. غير از امام خمينى عالمان ديگر نيز اين ديدگاه را ارائه كرده اند. مثلا صاحب جواهر، نسبت به نهايه شيخ طوسى مى گويد:
نهايه، كتابى نيست كه به منظور درج فتوا و عمل به آن، نگاشته شده باشد. ((364))
امام خمينى در موردى مى گويد: ظاهر اين است كه علم الهدى، شيخ الطايفه و ابن زهره مضمون را از باب روايت واحتجاج برعامه آورده اند. ((365))
امام خمينى با توجه به ا ين حقيقت، شهرت قدما را هنگامى كاشف مى داند كه آنهاخود، مضمونى را كه آورده اند، پذيرفته باشند.
وى مى گويد: هرگاه حكمى ميان قدما مشهور شده باشد و مورد پذيرش آنها قرار گيرد، كاشف از وجود دليل معتبرى است. ((366))
از اين عبارت، دو نكته قابل استفاده است:
يكى اين كه فتواها بايد به گونه اى باشند كه بتوان براساس آن، حدس زد ودليل معتبر را كشف كرد و ديگر اين كه براى آن كه مستنبط بتواند حدس زند، لازم است مطمئن شود آيا درمساله، قدما خود، به مضمون آنچه آورده اند، فتوا داده اند يا نه؟
شرطى را كه امام خمينى اضافه كرده است، تلاشى مضاعف را بردوش مستنبط مى نهد زيرا بايد درهر مساله كه شهرت شكل گرفته نيك بنگرد كه آيا قرينه هايى دال بر عدم فتواى قدما به مضمون آورده شده،وجود دارد يا نه؟
@salmanraoofi
#شهرت 10
#آیت_الله_بروجردی
#اصول_فقه
2- امام خمينى بسيارى از اطلاقات و عمومات فتاواى قدما را ناديده مى گيرد. دو نكته درمباحث ايشان وجود دارد كه درحقيقت علت عدم توجه وى به اطلاقات كلمات آنهاست:
(الف) عدم معقوليت
امام خمينى نسبت به برخى از قدما مثل صدوق سخنى به اين مضمون داردكه معقول نيست درمواردى كه عام و خاص و اطلاق و مقيد را ذكر كرده است همزمان به اطلاق مطلق و تقييد مقيد يا عموم عام وخصوص خاص فتوا داده باشد.
ايشان مى نويسد:
مرحوم صدوق دركتاب خود، روايات مطلق، مقيد، عام و خاص را نقل كرده است. روشن است كه فتوا دادن به عموم عام و اطلاق مطلق و آنچه مقابل اين دو است (مقيد وخاص) معقول نيست. ((367))
پيداست، همان طور كه گذشت، اين عدم معقوليت افتا به اطلاق مطلق هنگامى است كه دركنار افتا به تقييد مقيد قرار گيرد. ازاين رو اين عدم معقوليت، نسبت به برخى از اطلاق ها مطرح است اطلاق هايى كه دركنار افتا به آن، افتا به تقييد شده باشد.
(ب) دخالت داشتن فهم اجتهادى در فتوا به اطلاق
از ديدگاه امام خمينى گاهى افتاى قدما به اطلاق ناشى از فهم اجتهادى آنهاست وچنين اطلاقى اعتبار ندارد. وى در مساله اى كه حكم آن در فتاواى قدما به صورت مطلق بيان شده، مى گويد:
اين كه فقيهان اين قيد را ذكر نكرده اند بلكه مقتضاى اطلاق كلام آنها نفى قيديت است تنها به سبب اجتهاد آنان درآن روايات است زيرا به يقين در پس اين روايات دليل ديگرى نزد آنان وجود نداشته است. با اين بيان، شهرت نمى تواند حجت باشد. ((368))
نتيجه سخن اين كه نبايد به اطلاق فتواى مشهور دست كم در بسيارى از موارد وقعى نهاد زيرا اين فتوا دادن به اطلاق با توجه به اين كه نزد قدما تنها روايت مطلق، موجود بوده است برخاسته از اجتهادآنهاست. اجتهاد از آن جهت كه آنهادرحكم خود به اطلاق، مطلق بودن روايت را ملاك قرارداده اند و پيداست كه مطلق ديدن روايت مى تواند ازيك نگاه اجتهادى برخيزد و نوعا بناى بر مطلق بودن آن مى گذاشته اند، نه اين كه اطلاق آن نيز داخل درمحدوده تلقى بوده است.
البته اگر در موردى فرض كنيم غير از روايت، از راه ديگرى به مطلق بودن حكم دست يافته اند يا روايت را با فرض مطلق بودن تلقى كرده اند، مى توان به اطلاق فتواى آنان اعتماد كرد ولى اين يك امكان ثبوتى است و اثباتا نيازمند دليل است و حكم به اثبات آن، تنها هنگامى است كه درمساله قراينى دال براين يافت شود كه آنها علاوه براصل حكم، مطلق بودن حكم را نيز از راه تلقى به دست آورده اند نه از راه مشى براساس مبنا و نگاه اجتهادى.
دوم. اثبات حجيت شهرت دراصول متلقات بر پايه مقبوله عمر بن حنظله
آية الله بروجردى و امام خمينى هردو، از مقبوله عمربن حنظله همان نتيجه اى را گرفته اند كه با صرف نظر از راويان و براساس نگاه عقلانى تاريخى به دست آورده اند. ازديدگاه اين دو اصولى دقيق، مقبوله عمربن حنظله به شهرت هاى فتوايى اصحاب زمان امامان(ع) نظر دارد و در پى اثبات حجيت براى آنهاست. اين دوفقيه، شهرت هاى فتوايى اصحاب فتاواى متلقات از امامان(ع) مى خوانند و براين باورند كه اين شهرت ها به نسل هاى بعد منتقل شده و سرانجام به قدما رسيده اند و آنها اين فتاوى را دركتاب هاى خود ذكر كرده و به آن فتوا داده اند.
بدينسان شهرت هاى قدما همان شهرت هاى زمان امامان(ع) است كه تا آن زمان تداوم يافته و محفوظ باقى مانده اند. توضيح بيشتر را با بحثى كه در زير ارائه مى كنيم، پى مى گيريم.
در مقبوله عمربن حنظله آمده است:
خذ بما اشتهر بين اصحابك و دع الشاذ النادر فان المجمع عليه لاريب فيه.((369))
براى تبيين بهتر ابعاد نگاه اين دو شخصيت به مقبوله، به تقسيم بندى و عرضه ساير نگاه ها به مقبوله، مى پردازيم. بى گمان دريك بررسى تطبيقى از اين دست،جايگاه و عمق سخن دو شخصيت ياد شده، بهترآشكار مى شود.
@salmanraoofi