eitaa logo
سلمان رئوفی
5.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
327 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
۱ 🔅🔅🔅 الف-قرآن 1)« وَ لا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَ لَا السَّيِّئَةُ » « فصلت: 34 » نيكى و بدى هرگز يكسان نيستند 2)« ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُ عَداوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ* وَ ما يُلَقَّاها إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا وَ ما يُلَقَّاها إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِيمٍ‏. « فصلت : 34 و 35 » بدى را با نيكى دفع كن تا دشمنان تبديل به دوستان صميمى شوند و به اين توفيق نائل نمى‏شوند مگر كسانى كه ، صبورى مى‏ورزند و مگر كسانى كه (از ايمان ) بهره زيادى دارند . 3)« لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكافِرِينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فِي شَيْ‏ءٍ إِلَّا أَنْ تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقاةً . » « آل عمران : 28 » مؤمنان نبايد به جاى مؤمنان از كافران دوست انتخاب كنند، آنكس كه چنين كند، به هيچ وجه او را از لطف خداوند بهره‏اى نخواهد بود، مگر آنكه از آنها بترسيد و تقيّه كنيد.» 4)« وَ إِذا جاءَهُمْ أَمْرٌ مِنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذاعُوا بِه » « نساء : 83» هنگامى كه خبرى در زمينه‏ى امنيّت يا خطر بشنوند، فوراً آن را فاش مى‏كنند. ادامه بحث فقه حکومتی حفاظت در احادیث در پیام های بعدی بحول منه @salmanraoofi
#اطلاعیه 🔆وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا(الإنسان، ٨) 🔆طرحی برای کمک به اطعام مسکینان و یتیمان و آزادی زندانیان 🔅 از سوم تا پنجم شهریور @salmanraoofi
2 🔅🔅🔅 ب- احادیث 1 / فی جامع الاخبار ؛ روی قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ : « مَثَلُ مُؤْمِنٍ لَا تَقِيَّةَ لَهُ كَمَثَلِ جَسَدٍ لَا رَأْسَ لَهُ، وَ مَثَلُ مُؤْمِنٍ لَا يَرْعَى حُقُوقَ إِخْوَانِهِ الْمُؤْمِنِينَ، كَمَثَلِ مَنْ حَوَاسُّهُ كُلُّهَا صَحِيحَةٌ فَهُوَ لَا يَتَأَمَّلُ بِعَقْلِهِ، وَ لَا يُبْصِرُ بِعَيْنِهِ، وَ لَا يَسْمَعُ بِأُذُنِهِ، وَ لَا يُعَبِّرُ بِلِسَانِهِ عَنْ حَاجَتِهِ، وَ لَا يَدْفَعُ الْمَكَارِهَ عَنْ نَفْسِهِ بالإدلاع [بالإدلاء] بِحُجَجِهِ‏ وَ لَا يَبْطِشُ بشَيْ‏ءٍ من يَدَيْهِ، وَ لَا يَنْهَضُ إِلَى شَيْ‏ءٍ بِرِجْلَيْهِ، فَذَلِكَ قِطْعَةُ لَحْمٍ قَدْ فَاتَتْهُ الْمَنَافِعُ، وَ صَارَ غَرَضاً لِكُلِّ الْمَكَارِهِ، و لَذَلِكَ الْمُؤْمِنُ إِذَا جَهِلَ حُقُوقَ إِخْوَانِهِ، فَانهُ فوَاتُ‏ حُقُوقِهِمْ، وكَانَ [بمنزلة] الْعَطْشَانِ یَحَضْرَةِ الْمَاءِ الْبَارِدِ فَلَمْ يَشْرَبْ حَتَّى طَفَا وَ بِمَنْزِلَةِ ذِي الْحَوَاسِّ لَمْ يَسْتَعْمِلْ شَيْئاً مِنْهَا- لِدِفَاعِ مَكْرُوهٍ، وَ لَا لِانْتِفَاعِ مَحْبُوبٍ، فَإِذَا هُوَ مسلوبُ كُلِّ نِعْمَةٍ، مُبْتَلًى بِكُلِّ آفَةٍ. » 📚 در جامع الاخبار روایت شده ؛ رسول‏ خدا (ص) فرمود: مؤمنى كه تقيه‏ ندارد چون تنى است كه سر ندارد، مؤمنى كه حقوق برادرانش را رعايت نكند چون كسى است كه همه حواسش درست است و فكرش را بكار نگيرد و با ديده ‏اش نبيند و با گوشش نشنود، و با زبانش نيازش را نگويد و از خود دفاع نكند و دست و پايش را بكار نگيرد و او يك پاره گوشت است كه هر سودى از دستش برود و هدف هر ناگوارى گردد، 🔸 و همچنين مؤمن كه حقوق برادرانش را بجا نياورد ثوابش از دستش برود و چون تشنه است در برابر آب خنك كه نياشامد تا برتابد و حواس خود را از دست بدهد و آنها را براى دفع بدى و جلب خوبى بكار نبرد، و دستش از هر نعمت بريده و به هر آفت گرفتار باشد. @salmanraoofi
هدایت شده از محسن قنبریان
🔆گزیده ای کوتاه از یادداشت: 💠از یک مسأله گوی ساده به مجتهدی عالی مقام❗️ ✅مقدمه: در بحث "اشرافیت مذهبی" نباید جای "مسأله" با "مثال" عوض شود. مثال ها برای روشن تر شدن این مسأله است که چگونه عرف طلبگی و مدرسه داری را دارند عوض می کنند. ✅ در دو مسأله [درنامه آقای آملی به رئیس جامعه مدرسین] اشتراک دارم که ناگزیر از توضیح ام: 🔸الف) استناد دادن این مدرسه به ایشان. 🔸ب) اشرافی بودن آن(آیت الله یزدی کاخ خوانده بود). یک مورد اضافه نیز بنده دارم: 🔹ج) وظیفه ایشان در قبال این سازه چه بوده است؟ ⬅ توضیح سه مسأله: ✅الف) استناد مدرسه به ایشان! ایشان مرقوم فرموده اند: "استناد دادن ساختمان مدرسه به اینجانب خلاف واقع است..." 🔸 استناد مدرسه به ایشان عرفا ، "خلاف واقع" نیست: [دو دلیل شرعی را در این گزیده قلم گرفته ایم] *⃣"منتفع اصلی" این موقوفه حضرت ایشان است. کسی گمان ندارد که این مدرسه مثل فیضیه و خان و... باشد که هرکس بتواند در آن تقاضای برقراری تدریس کند... آیا منتفع اصلی بودن در موقوفه ای کفایت نمی کند که عرفاً بگویند مدرسه ی فلانی؟! *⃣اگر ایشان موقوف علیهم مدرسه نیست، پس خوب است اداره مدرسه را به شورای عالی حوزه یا هیئت امنائی بسپارد تا دروس سطح عالی را در آن دایر کنند. خود ایشان درسشان را در فیضیه یا دارالشفاء و مسجد سلماسی و... برپا کند! در این صورت است که نسبت دادن مدرسه به ایشان خلاف واقع خواهد بود. آیا ایشان چنین می کنند؟! ✅ب) اشرافی بودن مدرسه! [دلیل شرعی را در این گزیده قلم گرفته ایم] 🔹اگر عرف معیار است (که درست هم همین است): در این صورت کار بسیار آسان است. جلوی درب این مدرسه از عموم مردم مصاحبه و آمار بگیرید! یا ویدیوئی کوتاه از درون و بیرون این مدرسه، نحوه ساخت و نوع مصالح و امکانات آن در فضای مجازی -بدون ذکر نام ایشان- قرار دهند؛ ببینند عرف عام چه نظری می دهد؟! اشرافی می داند یا نه؟! که البته نه گفتنش تحکّم آشکار است. 🔅پرواضح است که از مدارس علمیه دوران صفوی و مانند آن -حتی اگر به اذن و اجازه مجتهدان بزرگ ساخته شده باشند- نمی توان شاهد و تأیید بر جواز مدارس اینچنین در عهد انقلاب شکوهمند اسلامی آورد. چون عرف شاه زده صفوی با عرف انقلابی جمهوری اسلامی قابل مقایسه نیست؛ و فاصله اش فاصله شاه عباس است تا امام خمینی(قدس سره). ✅ج)ایشان چه وظیفه ای داشتند؟! 🔸 ایشان هم به عنوان وکیل متولی و هم به عنوان رئیس عدلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی باید از فعل حرام و کبیره ی تبذیر نهی می کردند. بلکه می بایست به واسطه ی وکالت متولی -که تفویض امر است- و حاکم شرع مبسوط الید بودن، بالاتر از نهی، جلوگیری کرده و مانع این نحوه ساختن می شدند... آیا چیزی از این سنگ تراشی ها، تاج سازی باسنگ و... تبذیر نیست؟!... عرف استبداد زده و شاه دوست دیروز، کاخ و بناهای مجلل را سزاوار شاهان می دید؛ اما آیا عرف دیروز و امروز چنین بناهایی را لایق به حال فقیه اهلبیت می داند؟! آیا عرف امروز مردم انقلابی قم، ساختمان کاخ مانند را لایق به حال مدرسه علمیه تشیع علوی می داند؟! بفرمایند چرا چنین جلوگیری و منعی نکرده و فقط به عدم دخالت راضی شدند؟! 🔸به عنوان رئیس قوه قضائیه و حاکم شرع جمهوری اسلامی هم "اقلا شائبه" یک وظیفه اختصاصی در قبال این مدرسه بر دوش ایشان بوده است : ...مجتهد متبحر بهتر از این آخوند دِه می داند که: تبذیر اگر "ملکه و رویه" کسی شود، "سفاهت" او ثابت و حکم وضعیِ ممنوع التصرف شدن در اموالش از سوی حاکم شرع بر او بار می شود. ابن ابی الحدید و دینوری نوشته اند که امیر المومنین(ع) خواست عبدالله بن جعفر -پسر جعفر طیار و داماد خویش- را به سبب اسراف و تبذیر، از تصرف در اموالش منع کند.[استنادات به اقوال فقهاء دراینباره در این گزیده قلم گرفته شد] در مرقومه جناب آقای آملی آمده: "ایشان [مدیرمدرسه] بعد از مدتی گفت یکی از آشنایان ما که مسجد و ساختمان های "مشابهی" ساخته است،حاضر است ساختمان مدرسه را به عهده بگیرد...". اگر این مساجد و ساختمان های مشابه، شباهت در مصرف تبذیری مال است (مثل این مدرسه)؛ بعید نیست حکم وضعی بر او بار و ایشان به عنوان حاکم شرع موظف بوده آن فرد را ممنوع التصرف کند؛ تا از مصرف اموال در مصارف تبذیری بازداشته شود و دیگر مسجدومدرسه ای غیرلایق به حال فقه و مذهب تشیع نسازد! آیا "من هیچ دخالتی نمی کنم"؛ جواب قانع کننده ای در قبال این تکلیف محتمل است؟! 📝 محسن قنبریان/عیدغدیر ۱۴۴۰ه‌ق/۲۹ مرداد۱۳۹٨ش 🔴آنان که حوصله خواندن دارند واهل تحقیق حتما یادداشت کامل را ملاحظه کنند. ☑️ @m_ghanbarian
باسمه تعالی دوستان برای شفای عاجل یکی از اعضای خانواده بنده لطفا حمد شفا قرائت بفرمائید متشکر @salmanraoofi
3 🔅🔅🔅 2/ فی الکافی باسناده الی عَبْدِ اللَّهِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ الْجَعْفَرِيِّ قَالَ : «كَتَبَ يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَسَنِ إِلَى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع أَمَّا بَعْدُ فَإِنِّي أُوصِي نَفْسِي بِتَقْوَى اللَّهِ وَ بِهَا أُوصِيكَ فَإِنَّهَا وَصِيَّةُ اللَّهِ فِي الْأَوَّلِينَ وَ وَصِيَّتُهُ فِي الْآخِرِينَ خَبَّرَنِي مَنْ وَرَدَ عَلَيَّ مِنْ أَعْوَانِ اللَّهِ عَلَى دِينِهِ وَ نَشْرِ طَاعَتِهِ بِمَا كَانَ مِنْ تَحَنُّنِكَ مَعَ خِذْلَانِكَ وَ قَدْ شَاوَرْتُ فِي الدَّعْوَةِ لِلرِّضَا مِنْ‏ آلِ مُحَمَّدٍ ص وَ قَدِ احْتَجَبْتَهَا وَ احْتَجَبَهَا أَبُوكَ مِنْ قَبْلِكَ‏ وَ قَدِيماً ادَّعَيْتُمْ مَا لَيْسَ لَكُمْ وَ بَسَطْتُمْ آمَالَكُمْ إِلَى مَا لَمْ يُعْطِكُمُ اللَّهُ فَاسْتَهْوَيْتُمْ وَ أَضْلَلْتُمْ وَ أَنَا مُحَذِّرُكَ مَا حَذَّرَكَ اللَّهُ مِنْ نَفْسِهِ. 🔹 فَكَتَبَ إِلَيْهِ أَبُو الْحَسَنِ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ ع مِنْ مُوسَى بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرٍ وَ عَلِيٍّ مُشْتَرِكَيْنِ فِي التَّذَلُّلِ لِلَّهِ وَ طَاعَتِهِ إِلَى يَحْيَى بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَسَنٍ أَمَّا بَعْدُ فَإِنِّي أُحَذِّرُكَ اللَّهَ وَ نَفْسِي وَ أُعْلِمُكَ أَلِيمَ عَذَابِهِ وَ شَدِيدَ عِقَابِهِ وَ تَكَامُلَ نَقِمَاتِهِ وَ أُوصِيكَ وَ نَفْسِي بِتَقْوَى اللَّهِ فَإِنَّهَا زَيْنُ الْكَلَامِ وَ تَثْبِيتُ النِّعَمِ أَتَانِي كِتَابُكَ تَذْكُرُ فِيهِ أَنِّي مُدَّعٍ وَ أَبِي مِنْ قَبْلُ وَ مَا سَمِعْتَ ذَلِكَ مِنِّي وَ سَتُكْتَبُ شَهادَتُهُمْ وَ يُسْئَلُونَ‏ وَ لَمْ يَدَعْ حِرْصُ الدُّنْيَا وَ مَطَالِبُهَا لِأَهْلِهَا مَطْلَباً لآِخِرَتِهِمْ حَتَّى يُفْسِدَ عَلَيْهِمْ مَطْلَبَ آخِرَتِهِمْ فِي دُنْيَاهُمْ وَ ذَكَرْتَ أَنِّي ثَبَّطْتُ النَّاسَ عَنْكَ لِرَغْبَتِي فِيمَا فِي يَدَيْكَ وَ مَا مَنَعَنِي مِنْ مَدْخَلِكَ الَّذِي أَنْتَ فِيهِ لَوْ كُنْتُ رَاغِباً ضَعْفٌ عَنْ سُنَّةٍ وَ لَا قِلَّةُ بَصِيرَةٍ بِحُجَّةٍ وَ لَكِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى خَلَقَ النَّاسَ أَمْشَاجاً وَ غَرَائِبَ وَ غَرَائِزَ فَأَخْبِرْنِي عَنْ حَرْفَيْنِ أَسْأَلُكَ عَنْهُمَا مَا الْعَتْرَفُ فِي بَدَنِكَ وَ مَا الصَّهْلَجُ فِي الْإِنْسَانِ‏ ثُمَّ اكْتُبْ إِلَيَّ بِخَبَرِ ذَلِكَ وَ أَنَا مُتَقَدِّمٌ إِلَيْكَ أُحَذِّرُكَ مَعْصِيَةَ الْخَلِيفَةِ وَ أَحُثُّكَ عَلَى بِرِّهِ وَ طَاعَتِهِ وَ أَنْ تَطْلُبَ لِنَفْسِكَ أَمَاناً قَبْلَ أَنْ تَأْخُذَكَ الْأَظْفَارُ وَ يَلْزَمَكَ الْخِنَاقُ مِنْ كُلِّ مَكَانٍ فَتَرَوَّحَ إِلَى النَّفَسِ مِنْ كُلِّ مَكَانٍ وَ لَا تَجِدُهُ حَتَّى يَمُنَّ اللَّهُ عَلَيْكَ بِمَنِّهِ وَ فَضْلِهِ وَ رِقَّةِ الْخَلِيفَةِ أَبْقَاهُ اللَّهُ فَيُؤْمِنَكَ وَ يَرْحَمَكَ وَ يَحْفَظَ فِيكَ أَرْحَامَ رَسُولِ اللَّهِ‏ وَ السَّلامُ عَلى‏ مَنِ اتَّبَعَ الْهُدى‏ إِنَّا قَدْ أُوحِيَ إِلَيْنا أَنَّ الْعَذابَ عَلى‏ مَنْ كَذَّبَ وَ تَوَلَّى‏ . قَالَ الْجَعْفَرِيُّ فَبَلَغَنِي أَنَّ كِتَابَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع وَقَعَ فِي يَدَيْ هَارُونَ فَلَمَّا قَرَأَهُ قَالَ النَّاسُ يَحْمِلُونِّي عَلَى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ هُوَ بَرِي‏ءٌ مِمَّا يُرْمَى بِهِ .» @salmanraoofi
3 🔅🔅🔅 📚 در کافی با اسنادش تا عبدالله بن ابراهیم جعفری آمده ؛ يحيى‏ بن عبد اللَّه‏ بن حسن به امام موسى‏ بن جعفر عليهما السلام نوشت: اما بعد من خودم را به تقواى خدا سفارش ميكنم، و ترا هم به آن سفارش ميكنم زيرا تقوى سفارش خداست نسبت به پيشينيان و پسينيان، يكى از ياوران دين خدا و ناشرين اطاعتش بر من وارد شد و خبر داد كه بر من ترحم كرده‏ئى (كه كشته ميشوم) و ما را كمك نخواهى كرد؟ من دعوت بسوى آن كس از آل محمد صلّى اللَّه عليه و آله را كه مردم بپسندند (با تو) مشورت كردم و تو حاضر نشدى و پيش از تو هم پدرت حاضر نشد ، شما از زمان قديم چيزى را ادعا مي¬كنيد كه در خورتان نيست و آرزوى خود را به جائى كشانيده‏ايد كه خدا به شما عطا نكرده است، پس هوا پرست شديد و گمراه گشتيد، و من تو را بر حذر مي¬دارم از آنچه خدا تو را نسبت به خود بر حذر داشته است. 🔹 حضرت ابو الحسن موسى بن جعفر عليه السلام به او نوشت: از جانب موسى پسر [ابى‏] عبد اللَّه جعفر و هم پسر على (بن ابى طالب) كه هر دو در بندگى و اطاعت خدا شريكند به سوى يحيى بن عبد اللَّه بن حسن. اما بعد همانا من تو را و خودم را از خدا بيم مي¬دهم و تو را از عذاب دردناك و عقاب سخت و كيفر كاملش آگاه مي¬سازم و تو و خودم را بتقواى خدا سفارش مي¬كنم، زيرا تقوى موجب زينت سخن و پابرجائى نعمتهاست، نامه‏ات به من رسيد، در آنجا نوشته بودى كه من و پدرم از زمان پيش مدعى (مقام و منصب) بوده‏ايم، در صورتى كه تو چنين ادعائى از من نشنيده‏ئى و (خداى تعالى در سوره زخرف فرمايد) «گواهى آنها نوشته شود و مورد بازخواست قرار گيرند» حرصى كه اهل دنيا به دنيا و خواستنيهاى آن دارند، تمام خواسته‏هاى آخرت آنها را هم در دنيا تباه كرده است (از اين جهت عبادات و اعمال آخرت خود را هم باغراض دنيوى مشوب مي-سازند چنان كه تو امر به معروف را به افتراء بر من و انكار حق مشوب ساختى) و نوشته بودى كه من به واسطه آرزو داشتن آنچه نزد توست (يعنى ادعاء امامت) مردم را از تو مي¬رانم. در صورتى كه اگر راهى را كه تو پيش گرفته‏اى مايل باشم، ناتوانى از دانستن روش و كم بصيرتى به دليل جلوگير من نباشد (معرفت و بصيرت من از تو خيلى بيشتر است ولى ميدانم اكنون وقتش نيست) اما خداى تبارك و تعالى مردم را معجونى مركب آفريده و قوائى شگفت‏آور و غرائزى گوناگون به او عطا كرده است، من دو كلمه درباره انسان از تو مي¬پرسم، (تا بدانى كه تو به ناحق ادعا ميكنى. به من بگو). عُتُرف در بدن تو چيست؟ و صَهلَج در انسان كدامست؟ جوابش را به من بنويس، من بتو سفارش مي¬كنم و از نافرمانى خليفه برحذرت مي¬دارم، و به فرمانبردارى و اطاعتش تشويقت مي-كنم و دستور مي¬دهم كه براى خود امانى بگيرى پيش از آنكه در چنگال افتى و از هر طرف گلو گير شوى و از هر سو بخواهى نفس كشى، راهى نيابى، تا خدا با احسان و فضل خود و دلسوزى خليفه أبقاه الله بر تو منت نهد و خليفه امانت دهد و بر تو مهربانى كند و خويشان پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله را نسبت به تو حفظ كند، درود بر كسى كه از هدايت پيروى كند «بما وحى رسيده كه عذاب براى كسى است كه تكذيب كند و رو بگرداند». جعفرى گويد: به من خبر رسيد كه نامه موسى بن جعفر عليه السلام به دست هارون افتاد، چون آن را قرائت كرد گفت : «مردم مرا بر موسى بن جعفر می¬شورانند، در صورتى كه او از آنچه متهمش ميكنند منزه است. @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 قسمتهایی از برنامه تحسین برانگیز 《آفتابگردون》 مزیت های قابل توجه این برنامه: - بیان آموزه های دینی به کودکان با عبارات زیبا - ترغیب غیر مستقیم به نماز -ارائه چهره ای واقعی و مهربان از روحانیت - جذب کودکان بدون تخطی از زیّ طلبگی و... 💬 محمد خادمی #آفتابگردون @HozeTwit
4 🔅🔅🔅 3-فی الكافي باسناده الی أَبِي بَصِيرٍ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع‏ : « خَالِطُوهُمْ بِالْبَرَّانِيَّةِ وَ خَالِفُوهُمْ بِالْجَوَّانِيَّةِ إِذَا كَانَتِ الْإِمْرَةُ صِبْيَانِيَّةً .» ◽️در کافی با اسنادش تا ابوبصير آمده ؛ روايت كرده است كه گفت: امام محمد باقر عليه السلام فرمود كه: «با مردمان در ظاهر آميزش كنيد و در باطن با ايشان مخالفت نماييد؛ چون امارت و حكومت به روش كارهاى كودكان و بچه‏ بازى باشد» (كه صاحب آن چون كودكانِ مشغول به لهو و لعب و فتنه و باطل باشد). @salmanraoofi
4 🔅🔅🔅 4- فی البحار عن تفسير الإمام حسن العسکری عليه السلام روی قَالَ الْإِمَامُ ع‏ : فِي خَبَرٍ طَوِيلٍ يَذْكُرُ فِيهِ مَا لَقِيَ سَلْمَانُ مِنَ الْيَهُودِ حِينَ جَلَسَ إِلَيْهِمْ فَضَرَبُوهُ بِالسِّيَاطِ وَ كُلِّفُوهُ أَنْ يَكْفُرَ بِمُحَمَّدٍ ص وَ لَمْ يَفْعَلْ سَلْمَانُ وَ سَأَلَ اللَّهَ تَعَالَى الصَّبْرَ عَلَى أَذَاهُمْ فَقَالُوا أَ وَ لَيْسَ مُحَمَّدٌ قَدْ رَخَّصَ لَكَ أَنْ تَقُولَ مِنَ الْكُفْرِ بِهِ مَا تَعْتَقِدُ ضِدَّهُ لِلتَّقِيَّةِ مِنْ أَعْدَائِكَ فَمَا لَكَ لَا تَقُولُ مَا نَقْتَرِحُ عَلَيْكَ لِلتَّقِيَّةِ فَقَالَ سَلْمَانُ إِنَّ اللَّهَ قَدْ رَخَّصَ لِي فِي ذَلِكَ وَ لَمْ يَفْرِضْهُ عَلَيَّ بَلْ أَجَازَ لِي أَنْ لَا أُعْطِيَكُمْ مَا تُرِيدُونَ وَ أَحْتَمِلَ مَكَارِهَكُمْ وَ جَعَلَهُ أَفْضَلَ الْمَنْزِلَتَيْنِ وَ أَنَا لَا أَخْتَارُ غَيْرَهُ‏ .» ▫ در بحار از تفسير امام حسن عسکری روایت شده ؛ در خبرى طولانى در شرح آنچه سلمان‏ از يهود كشيدكه فرمود: چون با آنها نشست و او را تازيانه زدند و خواستند به محمد كفر ورزد و نپذيرفت و از خدا صبر بر آزار آنها را خواست، گفتند: مگر اين نيست كه محمد بتو رخصت تقيه داده پيش دشمنانت پس چرا آنچه ما بتو پيشنهاد كنيم بحساب تقيه نگوئى، سلمان گفت: خدا به من رخصت تقيه داده و آن را به من واجب نكرده و اجازه داده كه خواست شما را بر نياورم و بديهاى شما را تحمل كنم و آن را مقام برتر مقرر كرده و من ديگرى را بر نگزينم. @salmanraoofi
👓 طلاب سطوح عالی قم، معمولا در ایام تحصیلی با مردم ارتباط ندارند. بهترین فرصت برای این ارتباط در ماه محرم و علی الخصوص دهه اول محرم است! اگر کسی به بهانه درس و کارهای متفرقه این دهه را نیز از دست بدهد، به میزان زیادی از شئون روحانیت فاصله گرفته است. 💬 محمد خادمی @HozeTwit
5 🔅🔅🔅 5- فی عوالی الئالی : « رُوِيَ‏ أَنَّ مُسَيْلَمَةَ الْكَذَّابَ أَخَذَ رَجُلَيْنِ مِنَ الْمُسْلِمِينَ فَقَالَ لِأَحَدِهِمَا مَا تَقُولُ فِي مُحَمَّدٍ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ قَالَ فَمَا تَقُولُ فِيَّ قَالَ أَنْتَ أَيْضاً فَخَلَّاهُ وَ قَالَ لِلْآخَرِ مَا تَقُولُ فِي مُحَمَّدٍ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ قَالَ فَمَا تَقُولُ فِيَّ قَالَ أَنَا أَصَمُّ فَأَعَادَ عَلَيْهِ ثَلَاثاً فَأَعَادَ جَوَابَهُ الْأَوَّلَ فَقَتَلَهُ فَبَلَغَ ذَلِكَ رَسُولَ اللَّهِ ص فَقَالَ أَمَّا الْأَوَّلُ فَقَدْ أَخَذَ بِرُخْصَةِ اللَّهِ وَ أَمَّا الثَّانِي فَقَدْ صَدَعَ بِالْحَقِّ فَهَنِيئاً لَهُ‏ .» در عوالی الئالی روايت آمده كه : « مسيلمه‏ كذاب‏ دو مسلمان را دستگير كرد به يكى گفت: چه گوئى در باره محمد؟ گفت: رسول خداست، گفتش چه گوئى در باره من؟ گفت: تو هم نيز و آزادش كرد ، و به ديگرى گفت: در باره محمد چه گوئى؟ گفت رسول‏ الله‏ است . گفت: در باره من چه گوئى؟ گفت من كرم و بازش گفت: تا سه بار و همان جواب را داد و او را كشت و خبرش به رسول خدا (ص) رسيد فرمود : اولى از رخصت خدا استفاده كرده و دومى حق را آشكار كرده و بر او گوارا باد.» @salmanraoofi
هدایت شده از روزنه
اعتراض یک روحانی موجب انصراف از سخنرانی در جلسه مبلغان محرم ۹۸ گردید! 💥گزارش اختصاصی روزنه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹مهمترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر حوزه مسئولان است آنهم نه با خواهش و تقاضا بلکه آمرانه بگویید نکن. در جلسه همایش مبلغان محرم ۹۸، که با حضور جمع کثیری از طلاب و سخنرانی ریاست محترم قوه قضاییه در سالن دفتر تبلیغات برگزار شد، بنا به قرار قبلی ابتدا آقای احمد واعظی مسئول دفتر تبلیغات برای ایراد سخنانی در جایگاه حاضر شد که حضور وی واکنش انتقادی یکی از معممین را به دنبال داشت و در نتیجه پیشنهاد این روحانی و همراهی تعدادی از حضار، واعظی از ادامه سخنان خود منصرف شد. 🔸در همان ابتداقبل از شروع سخنرانی اقای واعظی بعد از سلام و صلوات ایشان، طلبه‌ای با گرفتن اجازه و بسیار محترمانه سوال کردند: اقای واعظی با توجه به سابقه فعالیت شما بفرمایید چه سنخیتی با جریان انقلابی و مبارزه با فساد دارید؟! چرا امروز میخواهید از جریانات انقلابی و آقای کسب آبرو کنید؟! 🔹امروز اینهمه طلبه دغدغه‌مند و انقلابی نیامده‌اند با حرفهای شما اتلاف وقت کنند. مگر امام خامنه‌ای در دیدار مسئولان و مدیران دفتر تبلیغات نفرمودند : « . . . در مجموعه کشور نام و نشانی از این دفتر نمی‌بینم. در دیدارهایی که مدتی است با اهالی فرهنگ و هنر دارم، سؤالات مختلفی در حوزه تصویرگری از چهره ائمه و شاخص‌های معماری اسلامی توسط حاضران مطرح می‌شود، اما برای پاسخ به این سؤالات، شما هیچگاه به ذهن من نیامده‌اید؛ شما در وضعیت مرجعیت پاسخگویی قرار نگرفته‌اید و حضور ندارید . . . » 🔹در ادامه طلبه منتقد گفت: « آقای واعظی بروید کنار بگذارید آقای رئیسی ادامه دهند و شما به وظائف بر زمین مانده فکر و چاره‌ای پیدا کنید، نه اینکه هنوز در این چهل سال برای هیچکدام از فحول اخلاق و معنویت توفیق برگزاری جلسه‌ای نداشتید اما برای کسی که حامی فتنه بود و مجری و و خلاصه اینکه حال و روز او بر کسی پوشیده نبود و لکن با نماز میت امام خامنه‌ای بر جسد او بسیاری حقایق روشن‌تر شد؛ آمدید همایش تجلیل برگزار کردید و او را اسوه اخلاق سیاسی اجتماعی معرفی کردید!؟ به چه حقی و با چه رویی؟!» در ادامه به جهت صراحت لهجه و بیان سخنان مستند و متقن روحانی مطالبه‌گر و همراهی جمع، آقای واعظی جایگاه سخن را رها کرد و به کناری رفت و سخنرانی ریاست قوه قضاییه آغاز گردید. سخنران اصلی مراسم ضمن تأکید بر مبارزه با مفاسد (خصوصا مفاسد اقتصادی)، طلاب به انتقال مشکلات مردم از طریق دفتر تبلیغات دعوت کرد. بعد از پایان مراسم برخی از حضاز بنا به اقتضای جلسه، انتقاداتی را نسبت به اصل این اعتراض داشتند اما جمع زیادی از مبلغین از اعتراض روحانی منتقد استقبال و از او تشکر کردند. عدم واکنش تیم حفاظت قوه قضاییه به این انتقاد صریح در جلسه رسمی با حضور رئیس قوه، نشانگر سعه صدر و نوع مواجهه ایشان با دیدگاه‌های انتقادی است. 🔶حاشیه سیاه نمایی برخی رسانه‌های نزدیک به اصلاحات و اعتدال در مورد انتقاد صریح یک روحانی، آنهم در جمع اختصاصی روحانیون، و خلاف گویی در این زمینه، از عجایب روزگار و مایه تعجب و تأسف است. فارغ هرنگاهی که به اقدام این روحانی معترض در مقام عمل داشته باشیم، اصل بیان انتقادات بدون لکنت و صریح، هرچند ناخوشایند متولیان امور (دفتر تبلیغات) باشد، امری مطلوب و نشانه تعالی سیاسی/اجتماعی و مطابق با وظیفه ذاتی روحانیت است که هرگز در مقابل رویه های غلط سکوتش جایز نیست. گرچه اگر این سنخ انتقادات در فضای همدلانه و غیررسمی مطرح می شد، ای بسا تأثیر گذارتر می نمود اما وقتی دفتر تبلیغات قم زمینه ای برای هم اندیشی و کانالی برای شنیدن صدای منتقدین ایجاد نمی کند، در وقوع چنین مسائلی بیش از همگان باید نوک پیکان انتقادات را متوجه این سازمان عریض و طویل دانست. @rozaneebefarda
🔅🔅🔅 📌 آشنایی با کتاب تحریر الاصول1 حوزه/ مدیر پژوهشکده فقه و اصول پژوهشگاه معارج، روند تدوین و آماده سازی کتاب ارزشمند تحریر الأصول، تقریر علامه جوادی آملی از محاضرات درس حضرت امام خمینی (ره) را تشریح کرد. به گزارش خبرگزاری«حوزه»،‌ حجت الاسلام و المسلمین مقدسی مدیر پژوهشکده فقه و اصول پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، با تشریح روند تدوین و آماده سازی کتاب ارزشمند تحریر الأصول، تقریر علامه جوادی آملی از محاضرات درس حضرت امام خمینی(ره) به چند نکته در این زمینه پرداخته که به این شرح است: 1ـ ویژگی تدریس امام خمینی(ره) حضرت آيت الله العظمی جوادي آملي در سال 1334 شمسی تقريباً 22 سالش بود که از حوزۀ تهران به حوزۀ قم مشرف شدند و در درس‌هاي خارج فقه و اصول آن زمان حضور يافتند. در درس اصول، اساتيدي که در آن دوره برجسته بودند، حضرت امام خمینی (قدسّ سرّه) در میان آنان شاخص بودند و ايشان امام (رضوان الله تعالي عليه) را انتخاب کرده و در درس ايشان مرتّب حضور مي‌يافت و به تعبیر معظم له، حضرت امام خمینی اصول فقه را همانند درس معقول، محکم مطرح می­کرد و هرگز اجازه نمی­­داد که مسائل آن با اوهام صرف و اعتباریات آمیخته شود؛ ازاین­رو درس ایشان مجمع فضلا بود. @salmanraoofi
🔅🔅🔅 📌 آشنایی با کتاب تحریر الاصول2 2ـ حضور در درس امام و تقریر آن حضرت امام خمینی(قدسّ سرّه) در آن دوره‌اي که حضرت استاد(دام عزّه) در درس ایشان تشرف يافتند، در حال تدریس علم اصول در دوره دوم بودند که به مبحث استصحاب رسيده بود و بحث استصحاب از مباحث اصول عمليه است و در ادامه مبحث شک مطرح می ­شود. امام(رضوان الله علیه) با ويژگي‌هاي خود که هم حکیم و عارف بود، هم بنيه‌اي اصولي و فقهي قوي داشت و هم بيان روان و سرآمد داشت و هم مسائل و قواعد اصولي را به روز تدريس مي‌کرد، حضرت آيت الله جوادي آملي تا زمان تبعید مرحوم امام به ترکیه در اين درس حضور يافتند و به تقریر آن پرداختند و در ادامه، مبحث اجتهاد و تقليد را ـ که جنبه فقهي دارد و در انتهاي بحث اصول تدريس مي‌شود ـ نیز تقریر کردند. با پایان یافتن دور دوم تدریس اصول، مرحوم امام برای بار سوم به تدریس دانش اصول پرداختند. ابتداي بحث اصول، مباحث مبادي فقه و الفاظ را تشکیل می­ دهد و حضرت آيت الله العظمی جوادي آملي برای تکمیل مباحث اصول، با شرکت در این دوره آن را تکمیل کردند. در این دوره نیز تدريس اصول مرحوم امام را از ابتداي بحث اصول، با دقت نوشتند. 3ـ شیوه نگارش شيوۀ نوشتن ایشان اين بود که بحث را خوب گوش مي‌کردند، سپس به منزل تشريف مي‌بردند و مطالعه مي‌کردند آنگاه بحث را تقرير مي‌کردند و مي‌نوشتند. يک وقتي از محضر ايشان پرسيديم که شما چه ساعت‌هايي اين بحث را تقرير مي‌فرموديد؟ پاسخ دادند: تقريباً از حدود ساعت پنج بعدازظهر برنامه شروع مي‌شد، مطالعه، تحقیق و تقرير تا حدود ساعت يازده شب به طول مي‌انجاميد. 4ـ دوره هفت ساله اين تقريري که ايشان از مرحوم امام نوشتند، هفت سال زمان بُرد و در اين دورۀ زماني توانسته ­اند کل مباحث اصول را به استثناي يک قسمتي بنويسند؛ یعنی در دوره سوم که مرحوم امام از ابتداي علم اصول شروع کردند، آن را به قسمت مياني مبحث اشتغال رساندند که جريان انقلاب اسلامي در سال 1341 و 1342 پيش آمد و امام خمینی(رضوان الله تعالي عليه) به حکم رژيم منحوس پهلوي به ترکيه، سپس به نجف تبعيد شد، که این دوره ـ سوم تدریس اصول ـ تکمیل نشد و از نيمه بحث اشتغال کامل نیست؛ یعنی این تقریر از تتمه مباحث علم اجمالی تا اوايل استصحاب را ندارد و فاقد است. 5 ـ إبا از چاپ تحریر الأصول در ميان شاگردان مرحوم امام(قدسّ سرّه) برجستگاني هم بودند که مباحث را می­نوشتند. برخي از آن بزرگواران، چون تقریرات مباحث اصول مرحوم امام را چاپ کرده و به حوزه ­ها عرضه کرده بودند، حضرت آيت الله العظمی جوادي آملي اِبا داشت از اينکه ايشان هم تقريرات خود از مبحث اصول مرحوم امام را به چاپ برسانند، تا اينکه تقريباً پنجاه سال از اين تاريخ گذشت. در سال 1393 شمسي و 1435 قمري بالاخره از سوي نشرآثار حضرت امام خمینی(قدسّ سرّه) برای چاپ آن پيگيري شد و حضرت استاد علامه جوادي آملي اجازه دادند که این تقریرات احيا شود. ازاین­رو ابتدا به آن مرکز واگذار شد و در آن مرکز هم محققاني زحمت کشيدند تا آن را در دو محور تقویم نص و مستندسازی آماده کنند. @salmanraoofi
🔅🔅🔅 📌 آشنایی با کتاب تحریر الاصول3 6 ـ روند تحقیق و چاپ تحریر الأصول در ابتدا دست‌نوشته‌های ایشان تايپ شده و سپس تقويم نص شد که محور احياي اثر دو قسمت دارد: يکي، تقويم نص است و دیگری، مستندسازي به منابع قابل استناد؛ مثلاً آيات، روايات و اقوالي که از بزرگان و ديگران نقل مي‌شود باید مستند شود. اين دو بخش در آن مرکز انجام گرفت و قرار شد توسط حضرت استاد (دام عزّه) ديده شود. البته از ابتدا قرار اين بود که پژوهشکده فقه و اصولِ پژوهشگاه معارج، اين تحقیق را هم به ­لحاظ کيفيت کار و هم به ­لحاظ اتقان در محتواي کار نظارت و کنترل کند، اين کار ابتدا به صورت نظارت کلي انجام گرفت و به محضر حضرت استاد حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي (دام عزّه) ارائه شد، ايشان هم سطر به سطر همه اين قسمت‌ها را ملاحظه کردند و سپس فرمودند که دقّت بيشتري در اين باب بشود. گرچه يک نظارت اجمالي شده و مستندات قبل از ديدن ايشان ملاحظه شده بود، اما به هر صورت ايشان فرمودند: نياز به يک بازنگري دوباره دارد به­ گونه ­ای که اگر کسی بخواهد این متن را تدریس کند، هیچ­گونه ابهام و دغدغه­ ای نداشته باشد. اين فرموده ايشان در پژوهشکده فقه و اصول عملي شد و در چند محور انجام گرفت. در اين محورها کار که انجام مي‌گرفت، احساس مي‌شد يک جاهايي نياز به دقت دارد و نياز به مراجعه به دست‌خط اصلي حضرت استاد (دام عزّه) دارد که انجام گرفت. افزون بر آن که تقویم نص، ویرایش و رتبه ­بندی متن، همچنین مستندسازی نواقص فراوانی داشت که تکمیل شد، به­ گونه‌اي که در همه این موارد به­ ویژه در مستندات، کاملاً اتقان حاصل شد. در سه مورد هم متن به علت عدم در پاورقي جاي گرفت. در نهايت، مرکز نشرآثار امام و پژوهشکده فقه و اصولِ پژوهشگاه معارج اسراء اين کار را مشترکاً توانستند به مرحله چاپ و به عرصه علمي حوزه‌هاي علميه ارائه کنند.مناسب است از پژوهشگران محترم دو مرکز که در این تحقیق همکاری کردند؛ حجج اسلام آقایان: حسین آزادی، احمد باقریان، سیّدمرتضی سیّد ابراهیمی و محسن ایزدی تشکر کنم. @salmanraoofi
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 📝 پویش لزوم احیای موقوفات حوزوی 🔹 طی تماس امروز دفتر قوه قضاییه در قم با سردبیر مناهج گفته شد: مسؤول این دفتر، طومار «لزوم احیای موقوفات حوزوی» را به شخص حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی تقدیم کرده‌اند. 🔹 تحریریه مناهج به نمایندگی همه عزیزان شرکت‌کننده در این پویش، از حجت‌الاسلام یزدی و دیگر مسؤولین قوه قضاییه که همکاری نمودند و مطالبه ۱۹۰۰ نفر از اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور را به سمع و نظر رییس قوه قضاییه رساندند کمال تشکر را دارد. ✅ منتظر خبرهای خوش هستیم. @Manahejj
6 🔅🔅🔅 📚 6- فی البحار رُوی قَالَ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ ع‏ « وَ قَدْ حَضَرَ فَقِيرٌ مُؤْمِنٌ يَسْأَلُهُ سَدَّ فَاقَتِهِ فَضَحِكَ فِي وَجْهِهِ وَ قَالَ أَسْأَلُكَ مَسْأَلَةً فَإِنْ أَصَبْتَهَا أَعْطَيْتُكَ عَشَرَةَ أَضْعَافِ مَا طَلَبْتَ وَ إِنْ لَمْ تُصِبْهَا أَعْطَيْتُكَ مَا طَلَبْتَ وَ كَانَ قَدْ طَلَبَ مِنْهُ مِائَةَ دِرْهَمٍ يَجْعَلُهَا فِي بِضَاعَةٍ يَتَعَيَّشُ بِهَا فَقَالَ الرَّجُلُ سَلْ فَقَالَ مُوسَى ع لَوْ جُعِلَ إِلَيْكَ التَّمَنِّي لِنَفْسِكَ فِي الدُّنْيَا مَا ذَا كُنْتَ تَتَمَنَّى قَالَ كُنْتُ أَتَمَنَّى أَنْ أُرْزَقَ التَّقِيَّةَ فِي دِينِي وَ قَضَاءِ حُقُوقِ إِخْوَانِي قَالَ وَ مَا لَكَ لَمْ تَسْأَلِ الْوَلَايَةَ لَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ قَالَ ذَلِكَ قَدْ أُعْطِيتُهُ وَ هَذَا لَمْ أُعْطَهُ فَأَنَا أَشْكُرُ عَلَى مَا أُعْطِيتُ وَ أَسْأَلُ رَبِّي عَزَّ وَ جَلَّ مَا مُنِعْتُ فَقَالَ أَحْسَنْتَ أَعْطُوهُ أَلْفَيْ دِرْهَمٍ وَ قَالَ اصْرِفْهَا فِي كَذَا يَعْنِي فِي الْعَفْصِ‏ فَإِنَّهُ مَتَاعٌ يَابِسٌ وَ سَيُقْبِلُ بَعْدَ مَا يُدْبِرُ فَانْتَظِرْ بِهِ سَنَةً وَ اخْتَلِفْ إِلَى دَارِنَا وَ خُذِ الْأُجَرَاءَ فِي كُلِّ يَوْمٍ فَفَعَلَ‏ فَمَا تَمَّتْ لَهُ سَنَةٌ إِذْ قَدْ زَادَ فِي ثَمَنِ الْعَفْصِ لِلْوَاحِدِ خَمْسَةَ عَشَرَ فَبَاعَ مَا كَانَ اشْتَرَى بِأَلْفَيْ دِرْهَمٍ بِثَلَاثِينَ أَلْفَ دِرْهَمٍ .» ▫ در بحار روایت شده امام هفتم فرمود: در حالى كه فقير مؤمنى آمده بود و از آن حضرت رفع ندارى خود را مي¬خواست به رويش لبخند زد و فرمود : از تو پرسشى می¬كنم و اگر درست جواب دادى ده برابر آنچه می¬خواهى به تو ميدهم و اگر نه همان را كه می¬خواهى به تو ميدهم،- صد درهم‏ از آن حضرت خواسته بود كه آن را سرمايه كند و با آن زندگى كند- آن مرد گفت: به پرس . فرمودش : اگر اختيار به تو مي¬دادند كه در دنيا براى خود چيزى بخواهى چه ميخواستى؟ گفت: مى‏خواستم تقيه به من روزى شود و پرداخت حقوق برادرانم ، فرمودش چرا ولايت ما خاندان را نخواهى؟ گفت: آن را به من داده‏اند و اين را ندادند و من شكر كنم آن را كه به من دادند و از پروردگارم عزّوجل می¬خواهم آنچه از آن منع شدم، فرمود: آفرين به او دو هزار درهم بدهيد و فرمود: آن را در تجارت بار درخت بلوط صرف كن كه كالاى خشكى است و ( سود به تو )رو می¬آورد پس از آنكه پشت می¬کند و يك سال انبارش كن و به خانه ما بيا و خرج هر روز را بگير اين كار را كرد و سال به پايان نرسيد كه بهاى بار بلوط پانزده بار گرانتر شد و آنچه را به دو هزار درهم خريده به سى هزار درهم فروخت. @salmanraoofi
السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین
باسمه تعالی دوستانی سوال داشتند که جایی منبر دارم امسال با اوضاعی که داشتم نشد پیگیری کنم تاجایی انجام وظیفه کنم ولی اگر قم جایی بخواهند و باشد در خدمتم @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆صحبتهای به حق و انقلابی حجت الاسلام قوامی را با ائمه جمعه تهران و قم و شهرهای بزرگ مقایسه کنید 🔆ائمه جمعه محافظه کار تهران و قم که فقط در هفته یک خطبه می خوانند و هیچ کار مفید دیگری برای عموم مردم و مخاطبان حزب اللهی خود ندارند 🔆نه در عموم مردم جایگاهی دارند و نه در مخاطبان جمعه خود پایگاهی با اینکه اکثرا در نماز جمعه شرکت می کنم 🔆ولی باید به حال نماز جمعه های کشور خصوصا در شهرهای بزرگ گریست که با محافظه کاری و نداشتن ابتکار مسئولین تصمیم ساز و امامانش در جذب عموم مردم به یک نماز باثواب ولی بی اثر تبدیل شده 🔆ائمه جمعه انقلابی اقلا صدای مخاطبان حزب اللهی خود هستند 🔆ولی ائمه جمعه محافظه کار نه صدای حزب اللهی ها هستند نه صدای مردم 🔆باید برای رونق نمازجمعه فکری شود تا نماز جمعه هم تبدیل به یک نمازجمعه غیرسیاسیِ سکولار و بی اثر تبدیل نشود 🔻پ ن: جالب اینکه بعضی از این ائمه جمعه محافظه کار چند وقت یکبار اعلام می کنند منتظرالشهاده هم هستند و چندین محافظ هم دارند بزرگواران محافظان خود را مرخص کنند و به یک راننده اکتفا کنند ... 🔻🔻🔻 🎥احجت الاسلام قوامی خطاب به حسن روحانی! 🔻آقای رئیس‌جمهور؛ سرنوشت بنی صدر و سرنوشت رجائی رو ببینید و عبرت بگیرید! 🔻من نصیحت می‌کنم که راه بنی صدر را نروی! راه رجائی را برو! 🔻رهبر می‌گوید مذاکره نکنید، شما هوس مذاکره کرده‌اید! آنهم مذاکره با شیطان بزرگ!! ۸ شهریور ۱۳۹۸ @salmanraoofi
باسمه تعالی 🔆به نظر می رسد راه کارهای ذیل باعث احیای نمازجمعه و تاثیرگذاری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این نهاد خواهد شد 🔅۱ حضور هفتگی امام جمعه و بعضی افراد نمازجمعه ای در مناطق محروم شهر و روستا و منازل افراد مستضعف، بیمارهای صعب العلاج، جانبازان و افرادی که لازم است مورد تفقّد و احوالپرسی قرار گیرند 🔅۲ معرفی و تشویق بازاریان، دانشجویان، دانش آموزان، زنان و افراد امین، متخصص، متشرع و نمونه اصناف بعد یا قبل از نماز جمعه توسط امام جمعه و مامومین 🔅۳ تشکیل مهدکودک برای کودکانی که به نمازجمعه می آیند با استفاده از ظرفیت بانوان نمازجمعه ای 🔅۴ پیگیری درخواستهای مردمی هر منطقه هر ماه در نمازجمعه و درخواست و آوردن مسئول مربوطه برای ارائه گزارشِ رفع مشکل 🔅۵ آوردن گروه های جهادی برای ارائه خدمات و تاسیس زیرساختهای لازم در مناطق کم پیشرفت یا عقب مانده برای کارهایی مثل درختکاری و ایجاد بوستان، ساختن منزل برای محرومین، ساختن مسجد، حوزه علمیه، دانشگاه، پاکسازی مناطق مختلف کثیف و خدمات اجتماعی برای استقرار یک روز در هفته در محلات مختلف شهر 🔅۶ استفاده از ظرفیت افراد مردمی اصناف مختلف مثل پزشک، وکیل، مشاور خانواده، روانشناس و ... برای ارایه خدمات رایگان قبل و بعد از نماز جمعه 🔅۷ برگزاری جلسات هفتگی در مکان نماز جمعه با دعوت عمومی از مسئول مربوطه برای حضور در نمازجمعه و پاسخگویی 🔅۸ برقراری ارتباط موثر با رووسای بسیج و انجمنهای دانشجویی و رووس اصناف تاثیرگذار اعم از شیخ قبیله و... برای دعوت آنان برای صحبتهای لازم قبل از نماز جمعه 🔅۹ استفاده از ظرفیت نوجوانان برای کارهای نمازجمعه 🔅۱۰ برقراری هیات هفتگی در مکان نماز جمعه توسط سخنرانان معروف محلی و کشوری 🔅۱۱ اعلام علنی مشکلات مناطق مختلف شهری و درخواست رسیدگی از استاندار، فرماندار و شهردار 🔅۱۲ جمع آوری اعانه برای افراد دارای بیماریهای خاص، جهیزیه، خرید منزل برای افراد مستضعف، در هر هفته 🔅۱۳ برگزاری دعای کمیل، ندبه، توسل، عرفه، ادعیه و مراسمات معنوی و هر کار دیگری که به سرمایه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی امام جمعه و نماز جمعه کمک کند @salmanraoofi
باسمه تعالی قلم به دستی که خود آیت فتنه گری و قطب چندقطبی سازی و آتش زنه آتش اختلافات اخیر آیات آملی و لاریجانی بوده است نوشته کانالهایی مشغول دو قطبی سازی کاذبند ژورنالیست محترمی که حوزوی هم تشریف ندارید و صرفا با فال گوش ایستادن در بیوت علما و سخن چینی بین بزرگان و افشای امور حوزوی نانی می خورید و نامی دست و پا کرده اید بدانید که وقت بزن در رویی، در حوزه تمام شده است و توجه کنید که چون یک پسر مُزَلَّفِ ریش تراش تشریف دارید ابدا بین حوزویان جایی پیدا نمی کنید عجالتا از جناب استاد علوی بروجردی _که در نوشته تان از ایشان دفاع کرده اید تا در ایام فتنه های سیاسی از ایشان بهره ببرید_ شنیدم که گفتند: شخص شما چند دفعه درخواست ملاقات کرده اید و ایشان راه نداده اند از استاد نائینی هم شنیدم که شما حوزوی نیستید و کسی که حوزوی نیست نباید به امور حوزه ورود کند و اصلا چکار به این امور دارد فلذا به جناب قوچانی توهین کننده به پیامبر اکرم صلوات الله علیه و دولتی که ماهی چندین میلیون به حلقوم جنابتان میریزد می گویم که حاصل حضور شما در قم بی اعتباری نزد عام و خاص بوده و نزد آنانی که فکر می کنید مقربید بی اعتبار و در جایی که فکر می کنید موثرید یک آقای دوربینی بیش نیستید حرف قابل توجه دیگر اینکه به جای به سینه زدن سنگ حضرات میانه رو جامعه مدرسین به فکر خودتان باشید که دوستان معمم رسانه ای تان تلاش وسیعی برای بریدن پای شما از قم کرده اند چرا که به وجهه همه دوستانتان گند زده اید و اگر عاقل باشید حال که دوست و دشمن می خواهند قم نباشید با انتخاب خود به شرق منحرف هجرت کنید بلکه ستاره غروب کرده تان طلوع کند اگر آفتاب بصیرت حوزویان بگذارد به جناب قوچانی و اذناب دولت افتضاح اعتدال هم می گویم اقلا در کاربرد و کاربری مهره سوخته بلکه جزغاله رسانه ای تان تجدید نظر کنید و صحت دعاوی وی را بسنجید چرا که از باب خوش خدمتی حتما گزارش می دهد که فلان عالم و فلان مسئول بیت گوشش به دهان من است و هیهات که حوزوی به غیر اعتنا کند که دو نمونه گفته شد به حضرات متولیان حوزه اعم از شورای عالی، مدیر حوزه های علمیه، جامعه مدرسین و بزرگان دیگر معظم هم عرض می کنم باید برای دور نگه داشتن حوزه از آتش فتنه های کاذب و آشوب های برساخته از نفوذی های رسانه ای، ضمن شناسایی فتنه طلبان و برهم زنندگان فضای امن حوزویان، برخورد جدی روا دارند و با تشکر از مجاهدت رسانه‌ای نیروهای خودجوش حزب‌اللهیِ حوزوی که ماهیت این افراد را افشا کردند جایی برای نفوذی ها در حوزه نگذارند ان شاء الله نفودی های رسانه ای اقل قاطعیت مسئولین حوزوی را ببینند و از قم کوچ داده شوند تا لزومی به حرکت طلاب انقلابی برای راهی کردن فتنه گران به مکان لایقشان نباشد گردانندگان بیوت علمای معزّز و آقازاده های محترم عموما و جناب حجت الاسلام شهرستانی خصوصا باید در نظر داشته باشند که پرسه ژورنالیست‌های بی آبرو و وابسته به باندهای فتنه و قدرت، و خدای نکرده ملعبه دست آنها شدن نه تنها در مطرح شدن نام عالمان اصیل و محترم تاثیر مثبتی ندارد که موجب ملکوک شدن وجهه آن بزرگان خواهد شد و بهتر آنکه با محاسبات نادرست خود حیثیت حوزوی بزرگانی که سرمایه روحانیت شیعه اند را به حراج و تاراج نگذارند والسلام علی من اتبع الهدی سلمان رئوفی ۱۳۹۸/۶/۱۰ 🔅 پ ن: ۱: مُزَلَّف: زُلف دار، زُلفی ۲: سند توهین قوچانی به رسول اکرم صلوات الله علیه و آله https://www.mashreghnews.ir/news/379907/ @salmanraoofi
هدایت شده از روزنه
آموزش به سبک رئیس هیئت امنای ! جناب آقای جعفری گیلانی از روش سازماندهی شده بایکوت منتقدان در دفتر تبلیغات پرده برداشت!! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 جناب حجت‌الاسلام محمد جعفری گیلانی رییس محترم چهل ساله هیئت امنای دفتر تبلیغات در گفت‌وگو با ، نسبت به انتقاد یک روحانی در همایش مبلغان اینچنین واکنش نشان داده است: 🔻  🔸 متاسفانه این افراد در تمامی مراسم‌ها حضور دارند. برای نمونه، در گذشته هم که رئیس مجلس شورای اسلامی در این شهر سخنرانی داشت، امثال این افراد درصدد برهم زدن سخنرانی او بودند. 🔹این افراد هستند و برای چنین کارهایی خلق شده‌اند. وقتی کسی احمد واعظی را که 5 حکم از مقام معظم رهبری دارد، تحمل نکند دیگر چه کسی را می تواند تحمل کند؟ 🔸حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری گیلانی با بیان اینکه ریشه چنین اقداماتی در ، ، و خلاصه می‌شود، گفت: متاسفانه وقتی دو رئیس قوه‌قضاییه پیشین به جان هم می‌افتند و به هم توهین می‌کنند، چنین رفتارهایی هم در جامعه بروز می‌کند. 🔸وی با ابراز امیدواری نسبت به برخورد با چنین رفتارهایی گفت: البته به نظر می‌رسد که در این ماجرا مقام‌معظم رهبری ورود کنند. اگر من به شخصه در این مراسم حضور داشتم نمی‌گذاشتم که چنین اتفاقی بیفتد و با همه کسانی که قصد اخلال و برهم زدن سخنرانی‌ها را داشتند برخورد می‌کردم. 🔸من خودم 40 سال است که در دفتر تبلیغات اسلامی هستم و همچنین موسس این دفتر بوده‌ام و در این قبیل مراسمات معمولا چند ده نفر روحانی را در جای جای مجلس می‌نشاندم که اگر کسی بخواهد در آنها ، فورا 50 نفر بگویند ! متاسفانه من حضور نداشتم اگر بودم حتما این کار را می‌کردم و نمی‌گذاشتم کسی به رئیس دفتر تبلیغات اسلامی جسارت کند. 🔸جعفری گیلانی با بیان اینکه تعداد اخلال‌گران مراسم‌های سخنرانی اندک و معدود است، گفت: با این وجود کاملا مشخص است که آبشخور این افراد کجاست. وقتی عده‌ای در 15خرداد سال 85 به آیت‌الله هاشمی که در حرم حضرت معصومه(س) سخنرانی داشت، هتاکی کردند. چنین رفتارهایی با سخنرانی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی امر عجیبی نیست. ولی فکر می‌کنم این‌بار مقام معظم رهبری پیگیر ماجرا خواهند شد. 🔶حاشیه جناب آقای جعفری گیلانی از روحانیون فعال در نهضت امام بود که در برخورد با فتنه منتظری در دهه هفتاد، مردانه به میدان آمد و با افشاگری در خنثی شدن توطئه آنان بسیار مؤثر بود. ایشان همچنین در احداث اردوگاه وسف نیز اقدامات مجدانه ای انجام داده که برکاتش تاکنون باقی است. اگرچه پیرامون سهم آب این دهکده در سالهای اخیر اعتراضاتی از سوی کشاورزان محلی به گوش می رسد که در جای خود قابل پیگیری است. گذشته از سوابق سیاسی و خدماتی مثبت جناب آقای جعفری، بایسته یادآوری است که دفتر تبلیغات قم از بدو بازتأسیس یک دوره دست نیروهای باند بود که کانون فعالیت‌شان دفتر بود. بعد از آن نیز در نزاع پردامنه چپ و راست در دهه شصت (که بگو مگوهای فعلی در مقابل آن هیچ بحساب می‌آید)، دفتر تبلیغات در طیف چپ و دقیقا در مقابل جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز فعالیت می کرد و چهره‌های تند آن زمان نظیر آقای ، در طیف دفتر تبلیغات فعالیت داشتند! لذا دفتر در دهه شصت نماد چپگرایی و تندروی و محسوب می شد! با این پیشینه برچسب چماقداری به یک روحانی منتقد که هویت و انگیزه‌اش نیز فعلا معلوم نیست، از عجایب روزگار ماست! علاقه به میرحسین و بعد هم ، وجهه پر رنگ حیات سیاسی جناب آقای جعفری است که در جای خود محترم است اما اگر ایشان از رهبری دم می زنند، باید به میزان زاویه نامبردگان با اندیشه و سیره ولی فقیه زمان نیز توجه داشته باشند و از یاد نبرند که فاصله بین وضعیت فعلی دفتر با منویات رهبری، موضوع اشکال برخی جریانات دلسوز به کارنامه دفتر تبلیغات است نه اینکه کسی بخواهد مطلقا منکر خدمات آنان باشد. نثار کردن انواع و اقسام برچسب ها به یک روحانی منتقد و وعده برخورد دادن، در کنار اعتراف به جاساز کردن چندین بادیگارد در پوشش روحانی برای اسکات منتقدان، نه تنها موجب تخطئه منتقدان دفتر تبلیغات نمی شود که اولا مایه تعجب و تأسف مخاطبان حوزوی خواهد شد و ثانیا اذهان را نسبت به واکاوی عملکرد چهل ساله متولیان آن مجموعه و ضرورت پاسخگویی نسبت به کارنامه شان حساس تر خواهد کرد. اگر جناب آقای جعفری با سعه صدر بیشتر برخورد می‌کردند شاید دامنه انتقادات به همان جلسه و همان یک نفر باقی ماند اما انگار از قضای روزگار به برکت یک خطای راهبردی رسانه‌ای، موجبات تمرکز اصحاب رسانه بر عملکرد دفتر تبلیغات فراهم آمده است. این تعزیه آخرش حتما خوش است انشالله. @rozaneebefarda
7 🔅🔅🔅 📚 7- فی الإحتجاج بِالْإِسْنَادِ إِلَى أَبِي مُحَمَّدٍ الْعَسْكَرِيِّ ع عَنْ آبَائِهِ ع‏ أَنَّهُ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع لِلْيُونَانِيِّ الَّذِي أَرَاهُ الْمُعْجِزَاتِ الْبَاهِرَاتِ بَعْدَ مَا أَسْلَمَ : « وَ آمُرُكَ أَنْ تَصُونَ دِينَكَ وَ عِلْمَنَا الَّذِي أَوْدَعْنَاكَ وَ أَسْرَارَنَا الَّذِي حَمَلْنَاكَ فَلَا تُبْدِ عُلُومَنَا لِمَنْ يُقَابِلُهَا بِالْعِنَادِ وَ يُقَابِلُكَ مِنْ أَجْلِهَا بِالشَّتْمِ وَ اللَّعْنِ وَ التَّنَاوُلِ مِنَ الْعِرْضِ وَ الْبَدَنِ وَ لَا تُفْشِ سِرَّنَا إِلَى مَنْ يُشَنِّعُ عَلَيْنَا عِنْدَ الْجَاهِلِينَ بِأَحْوَالِنَا وَ يَعْرِضُ أَوْلِيَاءَنَا لِبَوَادِرِ الْجُهَّالِ وَ آمُرُكَ أَنْ تَسْتَعْمِلَ التَّقِيَّةَ فِي دِينِكَ فَإِنَّ اللَّهَ يَقُولُ- لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكافِرِينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فِي شَيْ‏ءٍ إِلَّا أَنْ تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقاةً وَ قَدْ أَذِنْتُ لَكَ فِي تَفْضِيلِ أَعْدَائِنَا إِنْ أَلْجَأَكَ الْخَوْفُ إِلَيْهِ وَ فِي إِظْهَارِ الْبَرَاءَةِ مِنَّا إِنْ حَمَلَكَ الْوَجَلُ عَلَيْهِ وَ فِي تَرْكِ الصَّلَوَاتِ الْمَكْتُوبَاتِ إِذَا خَشِيتَ عَلَى حُشَاشَتِكَ الْآفَاتِ وَ الْعَاهَاتِ فَإِنَّ تَفْضِيلَكَ أَعْدَاءَنَا عَلَيْنَا عِنْدَ خَوْفِكَ لَا يَنْفَعُهُمْ وَ لَا يَضُرُّنَا وَ إِنَّ إِظْهَارَكَ براءتنا [بَرَاءَتَكَ‏] مِنَّا عِنْدَ تَقِيَّتِكَ- لَا تَقْدَحُ فِينَا وَ لَا تَنْقُصُنَا وَ إِنْ أَنْتَ تَبْرَأُ مِنَّا بِلِسَانِكَ وَ أَنْتَ مُوَالٍ لَنَا بِجَنَانِكَ لِتُبْقِيَ عَلَى نَفْسِكَ رُوحَهَا الَّتِي بِهَا قِوَامُهَا وَ مَالَهَا الَّذِي بِهِ قِيَامُهَا وَ جَاهَهَا الَّذِي بِهِ تَمَاسُكُهَا وَ تَصُونَ مَنْ عُرِفَ بِذَلِكَ وَ عَرَفْتَ بِهِ مِنْ أَوْلِيَائِنَا وَ إِخْوَانِنَا وَ أَخَوَاتِنَا مِنْ بَعْدِ ذَلِكَ بشِهُوُرٍ أَوْ سِنِينَ إِلَى أَنْ تَتَفَرَّجَ تِلْكَ الْكُرْبَةُ وَ تَزُولَ بِهِ تِلْكَ النَّقِمَةُ فَإِنَّ ذَلِكَ أَفْضَلُ مِنْ أَنْ تَتَعَرَّضَ لِلْهَلَاكِ- وَ تَنْقَطِعَ بِهِ عَنِ الْعَمَلِ فِي الدِّينِ وَ صَلَاحِ إِخْوَانِكَ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِيَّاكَ ثُمَّ إِيَّاكَ أَنْ تَتَعَرَّضَ لِلْهَلَاكِ أَوْ أَنْ تَتْرُكَ التَّقِيَّةَ الَّتِي أَمَرْتُكَ بِهَا فَإِنَّكَ شَائِطٌ بِدَمِكَ وَ دِمَاءِ إِخْوَانِكَ مُعَرِّضٌ لِنِعَمِكَ وَ نِعَمِهِمْ لِلزَّوَالِ مُذِلٌّ لَهُمْ فِي أَيْدِي أَعْدَاءِ دِينِ اللَّهِ وَ قَدْ أَمَرَكَ اللَّهُ بِإِعْزَازِهِمْ فَإِنَّكَ إِنْ خَالَفْتَ وَصِيَّتِي كَانَ ضَرَرُكَ عَلَى نَفْسِكَ وَ إِخْوَانِكَ أَشَدَّ مِنْ ضَرَرِ النَّاصِبِ لَنَا الْكَافِرِ بِنَا .» ترجمه حدیث در زیر👇👇👇 @salmanraoofi