eitaa logo
سلمان رئوفی
5.8هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
324 ویدیو
186 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی  عن رسول الله ص: إِذا ظهرت الْبِدع في أمَّتي فلْيُظهر الْعالم علمه فمن لم يفعلْ فعليه لعنة الله بنده به سهم خود به عنوان یک طلبه جزء عرض می کنم حرفهایی که به تازگی رئیس جمهور در هیات دولت به ائمه علیهم السلام و سیره حضرات نسبت داده تفسیر به رای، خلاف واقع و اهانت به ایشان است پیامبر و ائمه ع هیچگاه به دنبال گفتگوی محض، تسلیم یا سازش در برابر کفّار و مستکبرین نبوده و همیشه به دنبال تضعیف کفر و نفاق بودند رسول گرامی اسلام ص در ابتدای ابلاغ رسالت و قدرت اسلام با اینکه در نهایت کمی عدّه و عُدّه بودند و پیشنهادات عالی مالی و سیاسی برای سازش، از جانب کفّار داشتند، هیچکدام را نپذیرفتند اصولا تحریم اقتصادی سنگین شعب ابی طالب بهترین موقعیت گفتگو و صلح در برابر کفّار بود ولی پیامبر با صبر جمیل در برابر تمام فشارها هیچ سازشی نکردند تا به دشمنان ثابت کنند زیر بار سنگین ترین فشارها سازش ناپذیرند امام حسن ع هم، چون خواص و عوام با او همراه نبودند مجبور به صلح برای حفظ اساس اسلام و تعداد کم مومنین شد و صلحنامه ای که نوشتند خلاف برجام شما که ملت سلحشور ما را در برابر کفّار دست بسته کرد چنان بود که همه بندهایش به نفع مومنان و علیه دشمنان و سندی بر پیروزی امام و شکست دشمن بود امام رضا ع هم تا تهدید به کشتن نشدند ولایت عهدی را نپذیرفت و بعد از پذیرش هم عملا چنان حاکم جائر را تضعیف کردند و ضربه زدند که دشمن چاره ای جز شهادت ایشان ندید و اگر اهل مذاکره و بده بستان بودند، چرا شهید شدند؟؟! سازش امام حسین ع با یزید هم که از ابتدا خواسته یزید بود و اگر امام حسین ع اهل سازش بود چرا شهید شد؟!! تمام ائمه ع بر خلاف شما که ابتدائا بدون حتی تشرِ کفّار، امتیازات بزرگی را تقدیم آنها کردید و بعد از نقض عهد مکرّر با آنها ساختید هیچگاه خود ابتدائا پیشنهاد بده بستان به مستکبرین نکردند و با تمام قدرت تا آخرین لحظه در برابر دشمنان مقاومت کردند و سازش ناپذیر بودند تا شهید شدند اصولا اگر راهبرد حضرات طبق تحریف شما فقط گفتگو، بده بستان و سازش بود چرا شهید شدند حکام جائر اساسا منطق ندارند وگرنه حضرات هیچوقت باب گفتگو را نبستند کما اینکه ما هم نبستیم و البته حضرات چه هنگام گفتگو برای اثبات منطق دین، چه بعد از انسداد باب گفتگو، چنان ضرباتی به دشمنان میزدند که دشمن چاره ای جز شهید کردن نداشت و این خلاف شعار شما بر اهل گفتگو به معنای بده بستان یا سازش پذیر بودن حضرات است. اما شما بعد از دادن تمام امتیازات و بدعهدی و فشار بیشتر دشمن باز هم با وقاحت شعار صلح و گفتگو میدهید و حاضر به عذرخواهی و تغییر مسیر نیستید که معنایی جز ذلّت ندارد حال که در عراق و سوریه با شجاعت و تدبیر رهبری و کمک دوستان پیروزیهای بزرگ به دست آوردیم و یمن سلحشور در حال غلبه و اوضاع منطقه به نفع ماست و در اروپا فرانسه گرفتار شنبه های اعتراضی و انگلیس گرفتار برگزیت و آلمان در ضعف است و آمریکای جنایتکار گرفتار یک حاکم ترسو، عیّاش، نادان و مشکلات مالی چندتریلیون دلاری و عقب نشینی از منطقه نفوذ خود در خاورمیانه است و ما طبق نظر کارشناسان به راحتی می توانیم با به گردش انداختن نقدینگی و ارتباط با همسایگان و کشورهای علاقه مند به مراوده اقتصادمان را از نفت بریده و سامان بدهیم و تحریمها را، دور بزنیم چه وقت دم زدن از گفتگو و صلح است و معنایی جز ذلت دارد؟! ائمه اگر صلح کردند چاره نداشتند نه اینکه بی عرضه، بی تدبیر و ترسو باشند جناب رئیس جمهور مملکت گوشت قربانی نمیخواهد بلکه مدیر شجاع کاری متکی به داخل میخواهد کشورهای تحریم شده مثل روسیه، ترکیه و دیگران چه میکنند شما هم همان راه را بروید آیا ما ثروت انباشته ی راکد در حال انفجار، شرکتهای دانش بنیان، همسایه های علاقه مند به مراودات مختلف، آمریکای لاتین و کشورهای اسلامی علاقه مند به روابط با ما نداریم، آیا سوریه حاضر نیست سهم بسیار خوبی از اقتصادش را به ما بدهد ولی شما به جای استفاده از ثروت و موقعیت کشور و طی مسیرهای باز برای پیروزی، فقط منتظر چند کشور مستکبرید و دم از بده بستان با دشمنان ملت می زنید و فکر نمی کنید در برابر مردم و مستضعفین جهان وقتی در اوج قدرت با دشمن منفور و درجه یک خود بده بستان کردیم و دست از اهداف خود برداشتیم چه قدر احمق جلوه می کنیم جناب روحانی اینقدر که توان خود را صرف حاشیه سازی می کنید اگر نصف آن را به این مردم شریف خدمت میکردید به جای کاهش محبوبیت و نفرین مردم، آینده سیاسی داشتید اگر از خشم خدای متعال نمی ترسید اقلا به فکر آینده سیاسیتان باشید و به این مردم شریف خدمت کنید و دست از تحریف دین بردارید حقیر از تمام طلاب، مدرسین، اساتید و مراجع عظام تقلید خواهش می کنم در برابر انحرافات اهمال نکنند و روشنگری نمایند تا دین صدمه نبیند والسلام علی من اتبع الهدی سلمان رئوفی ۱۳۹۸/۸/۴ @salmanraoofi
🏴سالروز شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام شهادت امام رضا علیه السلام بر شما تسلیت باد @salmanraoofi
🔆برای اولین بار منتشر می شود... 🔆بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۵۳ پیرامون نیاز جامعه اسلامی به علمائی بیدار 🔆آنچه که جامعه اسلامی بشدّت به آن نیازمند است 🔆وظیفه عالم آگاه چیست؟ 🔆امروز جامعه ی مسلمانان به علمائی احتیاج دارد که یک لحظه دچار نشوند؛ دنیا را خوب بشناسند؛ اسلام را خوب بفهمند، خوب بدانند که دشمن از کدام سو حمله میکند. 🔆اگر دیدبانی به جای آنکه بر روی برج مانند عقابی اطراف قلعه را نگاه کند، برود داخل صندوق خانه ای بخوابد، دشمن را نخواهد دید، اگر همانجا که هست چشمانش را ببندد دشمن را نخواهد دید؛ اگر یک لحظه به فکر چرت زدن و ندیدن بیفتد دشمن را نخواهد دید؛ اگر از دشمن بترسد، ولو دشمن را ببیند در مقابل او نخواهد کرد، اگر با دشمن سر و سرّی پیدا کند، دشمن را نخواهد زد. 🔆آن کسی که آن بالا می ایستد، باید مثل یک عقاب تیزپری، با چشمهای دوربین و تیزبین تمام اطراف منطقه اسلام را ببیند، باید باشد، باید را از دور بشناسد، باید دشمن را بفهمد، باید دل مقابله ی با دشمن را داشته باشد و تا دشمنی از دور جُنبید او را هدف تیر خود قرار بدهد و از قلعه ی اسلام حمایت کند. 🔆این وظیفه ی یک است؛ این است آنچه جامعه ی اسلامی بشدّت به آن نیازمند است؛ این است آنچه این پیکر مُرده را و خواهد داد، و اگر اسلام چنین دیدبانانی داشته باشد، یک حمله ی دشمن علیه قرآن و اسلام به ثمر نخواهد رسید و یک تیر بر پیکر اسلام و قلعه ی اسلام نخواهد نشست از طرف دشمن. 🔆عالِم این است، وظیفه ی عالِم این است...بایستی تیرهای استدلال، برهان، منطق قوی، فکر عالی در اختیارش، کمانش در دستش، چشمانش دائما دُور بزند، نگاه کند، از همه طرف دشمن را بپاید، از هر طرف دشمن حمله کرد به قلعه اسلام، او را جا به جا خُرد کند؛ او را در جای خود بنشاند؛ حمله ی او را خنثی کند، نقشه ی او را خراب کند. 🎙 ۱۳۵۳/۰۶/۱۵ کتاب شرح نهج البلاغه/ منشور حکومت علوی/ ص۷۸ @shenakhte_rahbari @salmanraoofi
⁉️ «سؤال دوم: برای این که در جامعه، زن به جایگاه حقیقی خود نائل شود، ما چه شعارهایی را میخواهیم مطرح کنیم و از چه وسایلی میخواهیم استفاده کنیم؟ ✅ در هر حرکت اجتماعی، آن وقتی حرکت درست خواهد بود که مبنی بر خرد و تأمل و تشخیص و مصلحت باشد... اگر حرکت، حرکتی از روی انفعال و تقلید و تصمیم کورکورانه و چشم بسته باشد، حتماً مضر خواهد بود. اگر ما امروز بخواهیم برای زنان کشورمان، یک حرکت حقیقی و اساسی بکنیم، باید به احکام اسلامی نظر داشته باشیم و از آن الهام بگیریم. هر روش خردمندانه عقلایی را هم اسلام میپسندد و قبول دارد. استفاده خردمندانه از تجربیات دیگران درست؛ اما تقلید، غلط است.» ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
🔅شرح لمعه 🔅تالیف آیت الله ماجد الکاظمی 🔅شاگرد آیت الله خویی و آیت الله شهید صدر @salmanraoofi
🔅این متن توسط یکی از اعضای بزرگوار کانال نوشته شده است 🔆علم فقه از جمله علوم مهم ديني می باشد که از دير باز مورد عنايت حوزهای علميه بوده وطلاب علوم ديني برای کسب تخصص در اين علم به تمرين و تطبيق قواعد اين علم بر موارد مختلف می پردازند. 🔆بزرگان حوزه برای رشد طلاب علوم ديني کتبي را به عنوان کتب آموزشي قرار داده اند از جمله اين کتب کتاب "الروضه البهية فی شرح اللمعه الدمشقيه"می باشد که برای آشنايي با يک دوره کامل فقه امامي تدريس می شود. 🔆لکن اين کتاب علاوه بر نقاط قوت و ثمراتی که قابل انکار نيستند دارای اشکالاتی می باشد که طلبه را از وصول به غرض اصلی تحصيل فقه باز می دارد. 🔆اين کتاب به جز در مواردی خواص به ادله شرعی تمسک نکرده فلذا طلبه درچنين کتابی نمی تواند روش استدلال را بياموزد. 🔆علاوه بر اين امر طلاب بعد از لمعه وارد در مکاسب می شوند که تفاوتی بسياري با روش بحث کتاب لمعه دارد و کاملاً استدلالي می باشد و از آن جهت که طلبه با کتابی استدلالی آسان تر از مکاسب آشنا شده و بدون هيچ آمادگی وارد مکاسب می شوند کمی از رسيدن به مطلوب و تخصص در فقه نا اميد می شوند از اين جهت گروهی از فقها احساس نياز کرده که کتابی را تاليف کنند که بتواند طلبه را برای ورود در فضای مکاسب آماده کند. 🔆همچنين ملتزم به فقه قدمای امامية باشد و در اين رابطه و در مسير اين غرض کتبي بسياری تاليف شده از جمله کتبي که می توان آن را بارز ترين کتاب در اين مسير حساب کرد و حقيقتاً اين غرض را برای طلبه حاصل می کند کتاب"الدرر الفقهية فی شرح اللمعه الدمشقية" تاليف حضرت آيت الله شيخ ماجد کاظمي ادام الله ظله (شاگرد آيت الله خوئی و سيد محمد باقر صدر و از مدرسين حوزه علميه اهواز) می باشد. 🔆اين کتاب از چند جهت نسبت به کتب همطراز خود اولويت دارد: ۱. از آن جهت که مصنف حفظه الله دارای تتبع وتحقیق قوی می باشند به صورت وافي وکافي أقوال فقهاي قدماء را مطرح کرده ومع ذلک در کتاب تا حد ممکن از اطناب ممل دوري جسته اين أمر طلبه را با تراث قدماء آشنا می کند. ۲. مصنف حفظه الله تمام فروع فقهي مطرح شده در لمعه را مورد بررسي محققانه قرار داده اند وهر فرع را با ادله حل کرده اند که اين نکته به طلبه شيوه رد فروع بر اصول را آموزش می دهد. ۳. مبناي مصنف محترم در حجيت خبر خبر موثوق به می باشد از اين جهت شيوه وساختار استدلالي کتاب همانند مکاسب است و در اينصورت ذهن طلبه قبل از ورود در مکاسب شيخ با فضاي وثوق و إجتماع قرائن آشنا می شود که در اينصورت به راحتی اين سبک را در مکاسب پياده کند. ۴. مصنف سعي کرده بعضي از مسائل مهم که در زمان شهيد اول رحمه الله مطرح نبوده يا در لمعه مطرح نشده را در کتاب خويش وذیل هر باب جای دهد. لینک دانلودکتاب: http://s4.picofile.com/file/8373482334/%D8%A2%DB%8C%D8%A9_%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%AF_%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A7%D8%B8%D9%85%DB%8C.zip.html 🔆طلاب محترم توجه کنند جلد يک را هنوز حضرت استاد به صورت pdf تحويل نداده اند ان شا الله در اسرع وقت از ايشان فايل رو در يافت می کنيم و در کانال قرار می دهيم. @salmanraoofi
🔆ایام محسنیه و نقل یک ماجرا 🔅در جلسه‌ای که اساتید بزرگوار، حاج آقای نظری منفرد، حاج آقای فرحزاد، حاج آقای عابدینی، حاج آقای حسینی قمی، حاج آقای بهشتی، حاج آقای سعیدی، بنده و جناب آقای رکنی، کارشناسان و تهیه کننده برنامه سمت خدا در قم در منزل آقای حسینی قمی برگزار شد، ایشان گفتند من از حضرت آیت الله وحید سوال کردم، آقا شما بعد از صفر، و در آغاز ربیع عزاداری دیگری دارید؟ پاسخ ایشان منفی بود و آمادگی و کمک به شور و حرارت مردم برای فاطمیه را ترجیح دادند( روایت هفتاد و پنجم به بعد و البته آقای وحید، اول و هشتم ربیع، هر دو نقل را برای امام عسکری علیه السلام عزاداری میکنند.) (نقل قریب به مضمون) 🔅بعد آقای حسینی گفتند، برای نقل این مطلب از آیت الله وحید، چه قدر حرف های کذایی به من زدند. 🔅حاج آقای نظری منفرد فرمودند، من هم همین را از حضرت آیت الله وحید پرسیدم و مثل پاسخی که به شما دادند را به من هم فرمودند و برای ایام محسنیه در اوایل ربیع به صورت عمومی نظری نداشتند. 🔅پ ن؛ دوستان میدانند سال پیش از بنده نکات نه‌گانه‌ای درباره اوایل ربیع منتشر شد، که با مطلب بالا تفاوت‌هایی داشت. در نقل بالا فقط راوی و شاهد ماجرا هستم. 🔅پ ن۲؛ ای کاش دفاتر مراجع عظام تقلید حفظهم الله برخی سوالات مردم و درگیری‌های فکری مومنین را زود و رسمی پاسخ دهند، تا مردم از تحیر بیرون بیایند. 🔅پ ن۳؛ طبعا موضع رسمی اجتماعی در این گونه مسائل با رهبر معظم انقلاب است، که آن هم روشن است. بنده نیز نکات نه‌گانه پارسال خود را گرچه به آن باور دارم، به احترام این موضع باز‌نشر نکردم. 🔅پ ن۴؛ البته این را اضافه کنم، توسل و روضه خوانی برای صدیقه طاهره سلام الله علیها و حضرت محسن، حتی در تمام روزهای سال خیلی خوب است و توفیق میخواهد. 👈کانال استاد کاشانی 👇👇👇 @kashani1395 @salmanraoofi
🔅🔅🔅 📚28-فی الکافی باسناده عَنْ عَبْدِ الْأَعْلَى قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ : « إِنَّهُ لَيْسَ مِنِ احْتِمَالِ أَمْرِنَا التَّصْدِيقُ لَهُ وَ الْقَبُولُ فَقَطْ مِنِ احْتِمَالِ‏ أَمْرِنَا سَتْرُهُ وَ صِيَانَتُهُ مِنْ غَيْرِ أَهْلِهِ فَأَقْرِئْهُمُ السَّلَامَ وَ قُلْ لَهُمْ رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً اجْتَرَّ مَوَدَّةَ النَّاسِ إِلَى نَفْسِهِ‏ حَدِّثُوهُمْ بِمَا يَعْرِفُونَ وَ اسْتُرُوا عَنْهُمْ مَا يُنْكِرُونَ ثُمَّ قَالَ وَ اللَّهِ مَا النَّاصِبُ لَنَا حَرْباً بِأَشَدَّ عَلَيْنَا مَئُونَةً مِنَ النَّاطِقِ عَلَيْنَا بِمَا نَكْرَهُ فَإِذَا عَرَفْتُمْ مِنْ عَبْدٍ إِذَاعَةً فَامْشُوا إِلَيْهِ وَ رُدُّوهُ عَنْهَا فَإِنْ قَبِلَ مِنْكُمْ وَ إِلَّا فَتَحَمَّلُوا عَلَيْهِ بِمَنْ يَثْقُلُ عَلَيْهِ وَ يَسْمَعُ مِنْهُ فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ يَطْلُبُ الْحَاجَةَ فَيَلْطُفُ فِيهَا حَتَّى تُقْضَى لَهُ فَالْطُفُوا فِي حَاجَتِي كَمَا تَلْطُفُونَ فِي حَوَائِجِكُمْ فَإِنْ هُوَ قَبِلَ مِنْكُمْ وَ إِلَّا فَادْفِنُوا كَلَامَهُ تَحْتَ أَقْدَامِكُمْ وَ لَا تَقُولُوا إِنَّهُ يَقُولُ وَ يَقُولُ فَإِنَّ ذَلِكَ يُحْمَلُ عَلَيَّ وَ عَلَيْكُمْ أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ كُنْتُمْ تَقُولُونَ مَا أَقُولُ لَأَقْرَرْتُ أَنَّكُمْ أَصْحَابِي هَذَا أَبُو حَنِيفَةَ لَهُ أَصْحَابٌ وَ هَذَا الْحَسَنُ الْبَصْرِيُّ لَهُ أَصْحَابٌ وَ أَنَا امْرُؤٌ مِنْ قُرَيْشٍ قَدْ وَلَدَنِي رَسُولُ اللَّهِ ص وَ عَلِمْتُ كِتَابَ اللَّهِ وَ فِيهِ تِبْيَانُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ بَدْءِ الْخَلْقِ وَ أَمْرِ السَّمَاءِ وَ أَمْرِ الْأَرْضِ وَ أَمْرِ الْأَوَّلِينَ وَ أَمْرِ الْآخِرِينَ وَ أَمْرِ مَا كَانَ وَ أَمْرِ مَا يَكُونُ كَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى ذَلِكَ نُصْبَ عَيْنِي .» ◽️در کافی با اسنادش از عبد الاعلى آمده که گويد: شنيدم امام صادق عليه السلام مي¬فرمود: تحمل امر ما تنها بتصديق و پذيرفتن آن نيست، از جمله تحمل امر ما پنهاندارى و نگهداشتن آن از نااهلش باشد. بشيعيان ما سلام برسان و بآنها بگو: خدا رحمت كند بنده‏ئى را كه دوستى مردم (مخالفين ما) را بسوى خود كشاند، آنچه را ميفهمند بآنها بگوئيد و آنچه را نمى‏پذيرند از آنها بپوشيد. سپس فرمود: بخدا كسى كه بجنگ ما برخاسته‏ زحمتش براى ما از كسى كه چيزى را كه نميخواهيم از قول ما ميگويد بيشتر نيست. چون دانستيد كسى (امر امامت و احاديث مخصوص ما را) فاش ميكند، نزدش رويد و او را از آن بازداريد، اگر پذيرفت چه بهتر و گر نه كسى را كه بالاتر از اوست و از او شنوائى دارد بر او تحميل كنيد (تا منعش كند و بازش دارد) همانا مردى از شما مطلوبى كه دارد چاره‏جوئى و لطيفه كارى ميكند تا حاجتش بر آورده شود، نسبت بحاجت من هم چاره‏جوئى كنيد چنان كه نسبت بحوائج خود ميكنيد (يعنى با لطائف و حيل او را از فاش كردن اسرار ما باز داريد) اگر از شما پذيرفت چه بهتر و گر نه سخنش را زير پاى خود دفن كنيد (نشنيده انگاريد) و نگوئيد او چنين و چنان ميگويد، زيرا نقل شما بديگران، مردم را بر من و شما ميشوراند. هان بخدا اگر شما آنچه را من ميگويم بگوئيد، اعتراف ميكنم كه شما اصحاب منيد، اين ابو حنيفه است كه اصحابى دارد، و اين حسن بصرى است كه اصحابى دارد (با وجود نادانى و گمراهى آنها اصحابشان سخن آنها را ميشنوند و فرمان ميبرند) و من مردى قرشى و زاده رسول خدايم صلى الله عليه و آله و كتاب خدا را فهميده‏ام، بيان همه چيز در كتاب خدا هست از ابتداء خلقت و امر آسمان و زمين و امر پيشينيان و پسينيان و امر گذشته و آينده و گويا همگى در برابر چشم من است و بآن مي¬نگرم. @salmanraoofi
تاریخ_هجوم_به_خانه_حضرت_زهرا_سلام.pdf
322.9K
❓تاریخ هجوم به خانه حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع) چه زمانی بود!؟ 📒نوشتاری از (استاد مبرز تاریخ اهلبیت) 🔺نتیجه این : از بررسي مجموع حوادث و از كنار هم نهادن آنها، به ويژه حضور بريده در سپاه اسامه و خودداري وي از بيعت با ابي‌بكر، پس از بازگشت از مؤته، مي‌توان نتيجه گرفت كه حمله و هجوم به خانه علي(ع) و فاطمه(س) كه در پي آن، بيعت اجباري از علي(ع) صورت گرفت، حدود، 50 روز يا 75 روزپس از رحلت حضرت رسول‌اكرم(ص) بوده است، و اين نشان مي‌دهد كه اميرمؤمنان(ع) در اين مدت، مقاومت كرده و در نهايت، بيعت او با تأخير و اكراه صورت گرفته است. @tollabe_pasokhgoo @salmanraoofi
🔆نظر "حضرت آیت الله شبیری زنجانی" درباره ایام محسنیه 🔅آیت الله شبیری زنجانی: 🔅افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد. از آنجا که جامعه نمی تواند نسبت به همه عزاداری های پیاپی مراقبت داشته باشد سرانجام به انکار مجموع عزاداری روی میاورد. 🔅ترویج دهه های پیاپی عزاداری زمینه ساز رویگردانی جامعه از عزای اهل بیت علیهم السلام است. 🔅همین طور پشت سر هم دهه درست کردن، توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری ها را به وجود می آورد. 🔅افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد. 🔅موضوع هتک عزاداری را عرف تشخیص می دهد و مسأله ای شرعی نیست، حدیث خاصی راجع به مدت زمان عزاداری ها وجود ندارد. 🔅از نظر شرعی هتک حرمت عزای اهل بیت – علیهم السلام- خلاف شرع است، اما این که چه کاری هتک حرمت است را خود افراد باید تشخیص بدهند. 🔅عده ای امروزه با افراط در عزاداری ها زمینه هتک حرمت را فراهم می کنند. 🔅این افراد در این زمینه مسئولند. 🔅آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل بیت علیهم السلام بودن است موظف به چنین کارهایی است؟! 🔅امروزه برخی از منبری ها و بعضی از مداح های بی تقوا حرفهای بی سند و مجالس بی سندی را ترویج می کنند 🔅نظر عرف، پس از ترویج آن در جامعه، ممکن است به اینکه هرگونه مجلس شادی در این ایام، هتک حرمت باشد تغییر کند 🔅البته در این صورت موضوع هتک حرمت محقق است و افراد هم شرعا موظفند هتک حرمت نکنند 🔅ولی آیا ما باید دنبال این باشیم که آنقدر در اذهان مردم بعضی از مصادیق را به عنوان هتک عزاداری مطرح کنیم و آن را تبلیغ کنیم تا واقعا عرف آن را هتک بداند؟ 🔆آیا شرع چنین سفارشی به ما کرده است؟ (سایت دفتر معظم له) @salmanraoofi
باسمه تعالی باخبر شدم سیدنا الاستاد حضرت آیت الله خرازی حفظه الله در بیمارستان بستری شدند برای شفای عاجل همه بیماران خصوصا ایشان حمد شفا بخوانید متشکر @salmanraoofi
🌀 کوتاهی حوزه علمیه در مسائل فرهنگی 📝 لزوم پاسخگویی شورای عالی پس از گذشت ۹ سال از مطالبات رهبری آنچه در ادامه می‌آید بخشی از بیانات رهبری در دیدار با اعضای جامعه مدرسین در سفر سال ۱۳۸۹ ایشان به قم است. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔹 کوتاهی حوزه در انجام تکلیف نسبت به صدا و سیما این ایرادهایی که مطرح شد، بعضی کاملا وارد است، مثلا همین ایراد به «صدا و سیما» به نظر من، یک اشکال واردی است... اگر حمل نشود بر اینکه حالا انسان بخواهد توجیه کند، من نقص را باز برمی‌گردانم به حوزه؛ ما اشکالمان در حوزه است. آقای [سید احمد] فرمودند که «بخشی از مسائل فرهنگی، مربوط به حوزه است، بخشی‌اش مربوط به خارج حوزه است. حالا آن بخش مربوط به حوزه، هیچی، اما خارج حوزه، این جوری.» من همان «هیچی» را کار دارم؛ می‌خواهیم ببینیم آن بخشی که مربوط به حوزه است، چقدر انجام می‌گیرد. 🔹 غفلت حوزه از مشکلات آموزش و پرورش ببینید، فقط هم «صدا و سیما» نیست؛ «صدا و سیما» یک حقیقت آشکار و افشاشده است. آموزش و پرورش را نمی‌فرمایید؟ اگر انسان برود در بطون آموزش و پرورش، خواهد دید که اشکالاتی که در مجموعه آموزش و پرورش ما وجود دارد -که ناشی از بی‌اعتقادی و بداعتقادی و اخلاق بد و چیزهای دیگر است- شاید کمتر از «صدا و سیما» نباشد، اما چون آشکار نیست، درست نمی‌دانیم چه خبر است. شبکه‌ی عظیمی مثل آموزش و پرورش که از تهران تا اعماق روستاهای کشور شاخ و برگ دارد، آیا روحانیت و حوزه‌ی علمیه وظیفه ندارد که خودش را آماده کند برای حضور در مرکز این شبکه و پمپاژ نیرو در این رگ و ریشه‌ی وسیع و عظیم و منتشر در همه جا؟ خب، الان این نیست و نشده. 🔹 عدم آمادگی حوزه برای تربیت روحانیون متخصص برای «صدا و سیما» همین «صدا و سیما» که می‌فرمایید، فشارهایی که آورده شده، تذکّراتی که داده شده، توقّعاتی که ابراز شده، موجب شده که انسان هر شبکه‌ای از این هفت، هشت، ده تا شبکه را که در شبانه‌روز باز می‌کند، می‌بیند حداقل ساعتی یا حتی بیش از ساعتی، از علما و بزرگان و مراجع و فضلا آنجا یا سخنرانی دارند یا مصاحبه دارند یا دارند تحلیل می‌کنند یا دارند بیان می‌کنند، ❓اما آیا کار رسانه‌ای، این است؟ ما گفتیم: «شما مشاور روحانی انتخاب کنید»، انتخاب هم کردند، اما آیا این مشاور روحانی یا آن مجموعه‌ی مشاورت روحانی‌ای که بتواند اداره‌ی معنوی کند و به «صدا و سیما» جهت‌دهی کند، الان وجود دارد یا نه؟ 👈🏻 اگر وجود دارد، به من معرّفی کنید. بنده بلافاصله خواهم گفت اینها را به کار بگمارند. اما اگر آشنایی من، مورد قبول باشد، من سراغ ندارم. گمان هم نمی‌کنم وجود داشته باشد که بتوانند هم هنر را بفهمند، هم لزوم هنر را در «صدا و سیما» تشخیص بدهند (که نمی‌شود باب «صدا و سیما» را بر روی هنر بست. و الا «صدا و سیما» تعطیل خواهد شد، مردم نگاه نمی‌کنند) هم بدانند بیان هنری چگونه است و خلافگویی و انحراف در بیان هنری چگونه بروز و تحقّق پیدا می‌کند و بعد بدانند راه جلوگیری‌اش چیست، در همه‌ی برنامه‌ها هم اینها بتوانند اعمال نظر کنند و جهتگیری بدهند. اگر چنانچه چنین مجموعه‌ای با یک چنین آمادگی‌هایی باشد، مطمئناً «صدا و سیما» تحوّل پیدا خواهد کرد، تکان می‌خورد، اما خب، اینها را نداریم. یعنی با همه‌ی کارهای فراوانی که در حوزه دارد انجام می‌گیرد، آمادگی‌های لازم را برای این کار، پیدا نکرده. اینها نقائص است. نمی‌گویم همه‌ی این نقائص را باید جامعه‌ی مدرّسین، برطرف کند. خب، شاید جامعه‌ی مدرّسین هم نمی‌تواند، لیکن باید اینها را فهمید، دنبالش بود. 🔹 امروز شروع کنیم ده سال دیگر جواب می‌دهد امروز سعیمان را شروع کنیم، شاید ان‌شاءالله پنج سال دیگر، ده سال دیگر، این کار، جواب بدهد. بنابراین، نیازهای حوزه اینهاست. اینها چیزهایی است که ما لازم داریم. 📌 مناهج: جناب آقای خاتمی «عضو جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه»، ۹ سال از بیانات رهبری می‌گذرد و بزرگوارانی همچون جنابعالی همچنان منتقد صدا و سیما هستید -که انتقادِ واردی است-‌‌‌ اما برای تربیت طلاب متناسب با نیاز های روز (کارآمدی در صدا و سیما یا آموزش و پرورش و ...) چه مصوباتی در شورای عالی تصویب شده است؟! پس از یک دهه از آن بیانات رهبری، طلاب حوزه‌های علمیه منتظر نتایج اقدامات ولایت‌مدارانه حضرتعالی و دیگر اعضای شورای عالی هستند. @Manahejj
۱ حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار در نهمین جلسه مدافعان فرهنگی حرم: سردارنظامی در حوزه فرهنگ باید سرباز باشد نه سردار 🔅🔅🔅 ▪ دکتر احمد رهدار در سلسله جلسات مدافعان فرهنگی حرم با انتقاد از حضور همه جانبه سرداران نظامی در حوزه های غیر نظامی که تخصصی در آن ندارند بیان داشت: مشکل اصلی ما عدم حضور نیروهای استراتژیست فرهنگی در سوریه است. 📝حجت الاسلام دکتر احمد رهدار محقق و از اساتید حوزه و دانشگاه در نهمین جلسه مدافعان فرهنگی حرم در خصوص دلایل ورود خود به مسائل سوریه با نگاه فرهنگی بیان داشت: پای ما به عنوان تیم موسسه فتوح اندیشه به سوریه و عراق و کشورهای مشابه از زمانی باز شد که حضرت آقا فرمودند نگذارید تجربه ما در سوریه تکراری از تجربه ما در بوسنی باشد. در بوسنی ما چه تجربه ای داشتیم؟ به جز یکی دو مورد تجربه موفق فرهنگی در بوسنی ماجرا این بود که بخشی از فتح نظامی بوسنی با ما بود و فتح فرهنگی اش با غیر ما. یعنی آن جایی که باید ادامه می دادیم بنا به دلایلی ادامه ندادیم این اتفاق قرار نبود در سوریه و یا هر کشور دیگری که به دلیلی پای ما باز شده بود تکرار شود. 🔹 وی افزود: پای ما به برکت شهدای مدافع حرم و بچه های رزمنده به سوریه باز شد. ما هم می توانستیم اسلحه بگیریم و بجنگیم که البته کار کمی هم نیست لکن احساس کردیم که ما یک اسلحه دیگری را هم می توانیم دست بگیریم که احتمالاً خیلی ها نمی توانند بردارند. ما نگران یک مسأله ای بودیم و آن این بود که درست در لحظه ای که ما در حال رتق و فتق امور نیروهای دفاع وطن سوری هستیم، آمریکا و معتمدان اش که عامل اصلی خرابی سوریه هستند دارند به این فکر می کنند که اگر ایران یک روز موفق شود باید بعد از جنگ از گردنه هایی رد شود که نیروهای ما در آن قرار دارند. ✅ دانشگاه‌های سکولار ما دانشجوی خوب خارجی را خراب می کند ▪ رئیس موسسه فتوح اندیشه تصریح کرد: از جمله بخش هایی که در آن لایه ها متمرکز شدیم جریان دانشگاهی سوریه بود که آن را مورد مطالعه قرار دادیم. الگوهای تجربی خودمان را در سال های اول انقلاب تا الان در این تیپ فعالیت ها مورد مطالعه قرار دادیم. مثلا فرض کنید در سال های بعد از انقلاب ما چه تعداد دانشجو از کشورهای دیگر آورده ایم و سرنوشت این دانشجوها چه شده است. 🔹 وی با بیان اینکه به نتایج خوبی نرسیدیم، افزود: به دلیل سکولار بودن دانشگاه های ما، دانشجویانی که از بیرون کشور آوردیم سرنوشتی بهتر از دانشجوهای خودمان در دانشگاه های خودمان پیدا نکردند. یعنی همچنان که بچه های خودمان با ایمان وارد دانشگاه ها می شوند و از آن طرف سکولار خارج می شوند، دانشجوی بیرونی را هم که آوردیم حداقل انتظار داشتیم وقتی فارغ التحصیل می شود و بر می گردد حداقل سمپات جمهوری اسلامی باشد اما دیدیم این نیست. 🔹 رهدار اظهار کرد: در دیداری با یکی از معاونان سید حسن نصرالله در لبنان داشتیم این گلایه را از ما کردند که دارید چه کار می کنید؟ ما بچه های دسته گل مان را می فرستیم آنجا که گل تر بشوند اما خراب تر می شوند و بر می گردند. برای همین برایمان مهم بود که با چه فرمتی دانشجوی سوری را بیاید و سکولار که نشود هیچ، سمپات هم بشود بلکه بیش از این، انقلابی شود. او را نیروی جریان مقاومت بکنیم. فکر کردیم که چه کار کنیم. ادامه دارد.... @salmanraoofi
👓 وضعیت مدیریت حوزه جوری شده که طلاب فقط به یه جلسه گفتگوی صمیمانه هم قانع اند. کسی انتظار کارهای شاق نداره;همین که پا درد ودل طلاب بشینید خودش کلیه. 💬 تاء کاف @HozeTwit
باسمه تعالی 👈با توجه به امکان حذف و اضافه دروس از تاریخ شنبه تا دوشنبه (۱۱ تا ۱۳ آبان) دقت فرمایید طبق اظهارات برخی طلاب محترم: 👈افرادی فقط ترم یک یا دو را انتخاب نموده و ترم دیگر را فراموش کردند. 👈و افرادی نیز بخاطر مشکلات سیستم انتخاب واحد، ممکن است برخی دروس انتخابی‌شان، حذف شده اما چه بسا خبر نداشته باشند. ✅لذا پیشنهاد می‌شود حتماً در روزهای مذکور به پنل شخصی خود سر بزنید و دروس انتخابی خود را چک کنید که درسی یا ترمی از قلم نیفتاده باشد. @salmanraoofi
👓 احساس بعضى از حقارتها را بايد از طلبه ها بگيريم. طلبه ها بارها زمان رياست جمهورى به من مى گفتند: «شما گاهى به دانشگاهها مى رويد، با دانشجويان تماس مى گيريد، پاسخ به سؤالات مى دهيد؛ مگر ما جوان نيستيم؟» طلبه ها مى گويند چرا بين ما نمى آييد؟خوب؛ حرف درست و متينى است. چرا اين كار در قم انجام نمى گيرد؟ حالا من محدوديتهايى دارم- البته ان شاءاللّه اقدام خواهم كرد- اما خيلى از بزرگان و اساتيد، اين محدوديتها را ندارند. فرض كنيد آقاى امينى و آقاى جنّتى به دانشگاه رفتند و با دانشجويان جلسه داشتند. 🔻 طلبه ها همه سؤال دارند؛ اين سؤال را از ذهن آنها بيرون بكشيد، والّا اين سؤال اگر بيرون كشيده نشود آن جا مى ماند، لانه و فساد ايجاد مى كند. هر سؤالى كه بى جواب بماند، يك مشكل و مقدّمه ى يك عقده و يك گره است! ( دیدار با اعضای شورای عالی حوزه علمیه) ۷۷.۷.۹ 💬 آیت الله امام خامنه ای @HozeTwit
🔅🔅🔅 📚29-فی الکافی باسناده عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ قَالَ : سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا ع عَنْ مَسْأَلَةٍ فَأَبَى وَ أَمْسَكَ ثُمَّ قَالَ لَوْ أَعْطَيْنَاكُمْ كُلَّمَا تُرِيدُونَ كَانَ شَرّاً لَكُمْ وَ أُخِذَ بِرَقَبَةِ صَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع وَلَايَةُ اللَّهِ أَسَرَّهَا إِلَى جَبْرَئِيلَ ع وَ أَسَرَّهَا جَبْرَئِيلُ إِلَى مُحَمَّدٍ ص وَ أَسَرَّهَا مُحَمَّدٌ إِلَى عَلِيٍّ ع وَ أَسَرَّهَا عَلِيٌّ إِلَى مَنْ شَاءَ اللَّهُ ثُمَّ أَنْتُمْ تُذِيعُونَ ذَلِكَ مَنِ الَّذِي أَمْسَكَ حَرْفاً سَمِعَهُ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع فِي حِكْمَةِ آلِ دَاوُدَ يَنْبَغِي لِلْمُسْلِمِ أَنْ يَكُونَ مَالِكاً لِنَفْسِهِ مُقْبِلًا عَلَى شَأْنِهِ عَارِفاً بِأَهْلِ زَمَانِهِ فَاتَّقُوا اللَّهَ‏ وَ لَا تُذِيعُوا حَدِيثَنَا فَلَوْ لَا أَنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنْ أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْتَقِمُ لِأَوْلِيَائِهِ مِنْ أَعْدَائِهِ أَ مَا رَأَيْتَ مَا صَنَعَ اللَّهُ بِآلِ بَرْمَكَ وَ مَا انْتَقَمَ اللَّهُ لِأَبِي الْحَسَنِ ع- وَ قَدْ كَانَ بَنُو الْأَشْعَثِ عَلَى خَطَرٍ عَظِيمٍ‏ فَدَفَعَ اللَّهُ عَنْهُمْ بِوَلَايَتِهِمْ- لِأَبِي الْحَسَنِ ع وَ أَنْتُمْ بِالْعِرَاقِ تَرَوْنَ أَعْمَالَ هَؤُلَاءِ الْفَرَاعِنَةِ وَ مَا أَمْهَلَ اللَّهُ لَهُمْ فَعَلَيْكُمْ بِتَقْوَى اللَّهِ وَ لَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا* وَ لَا تَغْتَرُّوا بِمَنْ قَدْ أُمْهِلَ لَهُ فَكَأَنَّ الْأَمْرَ قَدْ وَصَلَ إِلَيْكُمْ. » ◽️در کافی با اسنادش از محمد بن ابى نصر آمده که گويد: از امام رضا عليه السلام مسأله‏اى پرسيدم، حضرت خود دارى كرد و جواب نفرمود: سپس فرمود: اگر هر چه را ميخواهيد، بشما بگوئيم و عطا كنيم، موجب شر شما باشد و گردن صاحب الامر را بگيرند، امام باقر عليه السلام فرموده است: امر ولايت (حكومت و خلافت خدائى) را خدا بجبرئيل بر از سپرد، و جبرئيل به محمد صلى الله عليه و آله به راز سپرد و محمد صلى الله عليه و آله به على عليه السلام و على به هر كه خدا خواست، سپس شما آن را فاش مي¬سازيد، كيست آنكه سخنى را كه شنيده نگهدارد؟ 🔹امام باقر عليه السلام فرمود : در حكمت آل داود است كه : مسلمان را سزاوار است كه مالك خود باشد و بكار خود رو آورد و مردم زمانش را بشناسد ، از خدا پروا كنيد و حديث ما را فاش مسازيد ، اگر خدا از دوستان خود دفاع نمي¬كرد و انتقام آنها را از دشمنانش نمي¬گرفت . مگر نديدى خدا با آل برمك چه كرد؟ و چگونه انتقام موسى بن جعفر عليه السلام را گرفت، و طايفه بنى اشعث را هم خطر بزرگى تهديد مي¬كرد ولى خدا به¬ واسطه دوستى آنها نسبت به امام كاظم عليه السلام خطر را از آنها برداشت، شما در عراقيد و رفتار اين فرعونيان (بنى عباس و عمالشان) را مى‏بينيد كه خدا چه مهلتى به¬ آنها داده . تقواى خدا را پيشه كنيد و دنيا شما را فريب ندهد، وضع كسانى كه مهلت يافته‏اند شما را گول نزد، مثل اينكه حكومت به دست شما افتاده‏ . @salmanraoofi
-2 حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار در نهمین جلسه مدافعان فرهنگی حرم: سردارنظامی در حوزه فرهنگ باید سرباز باشد نه سردار 🔅🔅🔅 ✅ قواره وزارت علوم برای اجرای طرح های استراتژیک کوتوله است ▪ وی افزود: راه هایی را در ایران رفتیم و کلید زدیم. مثلاً گفتیم آیا می توانیم یک سهمیه ای بورسیه ای را برای دانشجویان سوری از وزارت علوم بگیریم لکن این ها را اینجا مهندسی کنیم این ها را وارد دانشگاه هایی در ایران بکنیم که به صورت نسبی خروجی شان سکولار نشده است. مثلا بیشترین سهمیه را بدهیم به دانشگاه امام صادق یا دانشگاه رضوی یا دانشگاه باقرالعلوم یا موسسه امام خمینی قم. آیا می شود به این فرمت فکر کنیم؟ دیدیم اولا می شود لکن این یک نقصی داشت چرا که قرار نبود همه دانشجویانی که از سوریه می آوریم در رشته های علوم انسانی بیاوریم و اگر در مهندسی و فنی و پزشکی بیاوریم آن ها را چه کار می کردیم؟ به فرمت های دیگری فکر کردیم. آیا می توانیم در دانشگاه های سکولارمان الگوی آموزش این ها را کرسی محور نکنیم و پژوهش محور کنیم تا نیاز نباشد این ها سر کلاس بروند؟ این ها را در همین دانشگاه های سکولار خودمان با اساتید انقلابی مان لینک کنیم و بگوییم طرف می خواهد اینجا یک تز داشته باشد شما آن تزش را مدیریت کن و حواشی این تز را هم به شما می سپاریم و خروجی اش یک حداقل های انقلابی داشته باشد. 🔹 این محقق و پژوهشگر با اشاره به ضرورت نگاه به بودجه بندی دانشجویان بورسیه سوری عنوان کرد: در وزارت علوم مصداقا کانال هایی گیر ما آمد از بچه مسلمان های انقلابی با همراهی حداکثری لکن ظرفیت های دانشگاهی خودمان، هاضمه وزارت علوم برای کارهای راهبردی سنگین از این دست آماده نبود، بی آنکه قصد داشته باشند آگاهانه سنگ اندازی کنند کل فرمت وزارت علوم فرمت کوتوله ای بود یعنی برای طرح های راهبردی استراتژیک از این دست تربیت نشده یعنی نه ماده قانونی دارد برای این کار نه پروژه دارد نه تخصیص بودجه دارد، نه چشم اندازی برای این تیپ کارها ترسیم کرده است. 🔹 وی افزود: یکی از مواردی که بررسی کردیم این بود که دانشجویانی که می آیند در هر دانشگاهی درس بخوانند مدرک این ها را دانشگاه تهران بدهد چون می خواستیم این ها را با اعتبار دانشگاه تهران به کشورشان برگردند، اما در این باب اولاً مشکل قانونی وجود داشت، اما حل آنها کاری ندارد. شاید اصلاً به این فکر نکرده بودند چون وقتی این را مطرح کردیم خیلی زود با ما همراهی کردند ولی ضعف ماده قانونی وجود داشت؛ ضعف ساختار اجرایی وجود داشت. ✅ دانشگاه‌های سوری از تفاهمنامه‌های روی کاغذ خسته‌اند ▪ این استاد دانشگاه اضافه کرد: یکی از طرح های ما این بود که یک سری تزها را به ویژه در دکتری به طور مشترک با دانشگاه های سوریه راهنمایی کنیم، یعنی پایان نامه، دو تا استاد راهنما داشته باشد یکی در دانشگاه تشرین سوریه باشد و یکی در دانشگاه مثلاً علم و صنعت باشد. دوباره فرمت این مشکل داشت. ظرفیت قانونی اش حداقلی بود. بعد تجربی اش حداقلی بود. باید برای کارهای سنگین یک جراحی در وزارت علوم می کردیم و وزارت علوم حس و حالش را نداشت یا فکرش کوتوله بود بدون اینکه غرض و مرضی داشته باشد و این ما را رنج می داد؛ البته من این را منفی نمی بینم بلکه دارم صرفاً توصیف می کنم. 🔹 وی با اشاره به حضور برخی دانشگاه ها در سوریه و عقد تفاهم نامه، گفت: وقتی ما با روسای دانشگاه های سوری دیدارهایی داشتیم آن ها از یک مسأله ای خسته شده بودند و می گفتند ما نمی خواهیم تفاهم امضا کنیم، بیایید این پروسه را نزدیک کنیم. مشخصاً طرح بیاورید بگویید ما این تعداد دانشجو می خواهیم. بگویید چندتایشان خانم باشند چندتایشان آقا باشند چندتای شان فنی باشند چندتای شان علوم انسانی باشند چندتای شان علوم پزشکی باشند، رِنج نخبگی شان این اندازه باشد، ما ده روز بعد به شما می دهیم. این طور نباشد که یک تفاهم نامه امضا کنیم و بعد شما برگردید بروید تا شش ماه بعد برنگردید. این ها مشکلاتی بودکه اینجا داشتیم. یک مشکلاتی هم آنجا داشتیم. 🔹 وی خاطر نشان کرد: در سوریه رییس دانشگاه هیچ کاره است و همه کاره، امینِ حزب بعث است که یک جوان بیست و پنج ساله است که نه علم حالی اش می شد نه دانشگاه را می فهمد. یک نظامی است. مشکل این بود که امین حزب حرف های ما را نمی فهمید. حزب بعث به راحتی در این قضیه پا نمی دهد و هنوز هم نداده است. من در ایران یک گفتگوی تفصیلی با معاون وزیر علوم سوریه داشتم. پیشنهاداتی دادم و گلایه ای کردم و او قبول کرد. @salmanraoofi
۲ حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار در نهمین جلسه مدافعان فرهنگی حرم: سردارنظامی در حوزه فرهنگ باید سرباز باشد نه سردار 🔅🔅🔅 ✅ قواره وزارت علوم برای اجرای طرح های استراتژیک کوتوله است ▪ وی افزود: راه هایی را در ایران رفتیم و کلید زدیم. مثلاً گفتیم آیا می توانیم یک سهمیه ای بورسیه ای را برای دانشجویان سوری از وزارت علوم بگیریم لکن این ها را اینجا مهندسی کنیم این ها را وارد دانشگاه هایی در ایران بکنیم که به صورت نسبی خروجی شان سکولار نشده است. مثلا بیشترین سهمیه را بدهیم به دانشگاه امام صادق یا دانشگاه رضوی یا دانشگاه باقرالعلوم یا موسسه امام خمینی قم. آیا می شود به این فرمت فکر کنیم؟ دیدیم اولا می شود لکن این یک نقصی داشت چرا که قرار نبود همه دانشجویانی که از سوریه می آوریم در رشته های علوم انسانی بیاوریم و اگر در مهندسی و فنی و پزشکی بیاوریم آن ها را چه کار می کردیم؟ به فرمت های دیگری فکر کردیم. آیا می توانیم در دانشگاه های سکولارمان الگوی آموزش این ها را کرسی محور نکنیم و پژوهش محور کنیم تا نیاز نباشد این ها سر کلاس بروند؟ این ها را در همین دانشگاه های سکولار خودمان با اساتید انقلابی مان لینک کنیم و بگوییم طرف می خواهد اینجا یک تز داشته باشد شما آن تزش را مدیریت کن و حواشی این تز را هم به شما می سپاریم و خروجی اش یک حداقل های انقلابی داشته باشد. 🔹 این محقق و پژوهشگر با اشاره به ضرورت نگاه به بودجه بندی دانشجویان بورسیه سوری عنوان کرد: در وزارت علوم مصداقا کانال هایی گیر ما آمد از بچه مسلمان های انقلابی با همراهی حداکثری لکن ظرفیت های دانشگاهی خودمان، هاضمه وزارت علوم برای کارهای راهبردی سنگین از این دست آماده نبود، بی آنکه قصد داشته باشند آگاهانه سنگ اندازی کنند کل فرمت وزارت علوم فرمت کوتوله ای بود یعنی برای طرح های راهبردی استراتژیک از این دست تربیت نشده یعنی نه ماده قانونی دارد برای این کار نه پروژه دارد نه تخصیص بودجه دارد، نه چشم اندازی برای این تیپ کارها ترسیم کرده است. 🔹 وی افزود: یکی از مواردی که بررسی کردیم این بود که دانشجویانی که می آیند در هر دانشگاهی درس بخوانند مدرک این ها را دانشگاه تهران بدهد چون می خواستیم این ها را با اعتبار دانشگاه تهران به کشورشان برگردند، اما در این باب اولاً مشکل قانونی وجود داشت، اما حل آنها کاری ندارد. شاید اصلاً به این فکر نکرده بودند چون وقتی این را مطرح کردیم خیلی زود با ما همراهی کردند ولی ضعف ماده قانونی وجود داشت؛ ضعف ساختار اجرایی وجود داشت. ✅ دانشگاه‌های سوری از تفاهمنامه‌های روی کاغذ خسته‌اند ▪ این استاد دانشگاه اضافه کرد: یکی از طرح های ما این بود که یک سری تزها را به ویژه در دکتری به طور مشترک با دانشگاه های سوریه راهنمایی کنیم، یعنی پایان نامه، دو تا استاد راهنما داشته باشد یکی در دانشگاه تشرین سوریه باشد و یکی در دانشگاه مثلاً علم و صنعت باشد. دوباره فرمت این مشکل داشت. ظرفیت قانونی اش حداقلی بود. بعد تجربی اش حداقلی بود. باید برای کارهای سنگین یک جراحی در وزارت علوم می کردیم و وزارت علوم حس و حالش را نداشت یا فکرش کوتوله بود بدون اینکه غرض و مرضی داشته باشد و این ما را رنج می داد؛ البته من این را منفی نمی بینم بلکه دارم صرفاً توصیف می کنم. 🔹 وی با اشاره به حضور برخی دانشگاه ها در سوریه و عقد تفاهم نامه، گفت: وقتی ما با روسای دانشگاه های سوری دیدارهایی داشتیم آن ها از یک مسأله ای خسته شده بودند و می گفتند ما نمی خواهیم تفاهم امضا کنیم، بیایید این پروسه را نزدیک کنیم. مشخصاً طرح بیاورید بگویید ما این تعداد دانشجو می خواهیم. بگویید چندتایشان خانم باشند چندتایشان آقا باشند چندتای شان فنی باشند چندتای شان علوم انسانی باشند چندتای شان علوم پزشکی باشند، رِنج نخبگی شان این اندازه باشد، ما ده روز بعد به شما می دهیم. این طور نباشد که یک تفاهم نامه امضا کنیم و بعد شما برگردید بروید تا شش ماه بعد برنگردید. این ها مشکلاتی بودکه اینجا داشتیم. یک مشکلاتی هم آنجا داشتیم. 🔹 وی خاطر نشان کرد: در سوریه رییس دانشگاه هیچ کاره است و همه کاره، امینِ حزب بعث است که یک جوان بیست و پنج ساله است که نه علم حالی اش می شد نه دانشگاه را می فهمد. یک نظامی است. مشکل این بود که امین حزب حرف های ما را نمی فهمید. حزب بعث به راحتی در این قضیه پا نمی دهد و هنوز هم نداده است. من در ایران یک گفتگوی تفصیلی با معاون وزیر علوم سوریه داشتم. پیشنهاداتی دادم و گلایه ای کردم و او قبول کرد. @salmanraoofi
📚 کتاب "تکملة نهاية الحمکة" به قلم جناب استاد علی امینی نژاد و با مقدمه حضرت استاد سید یدالله یزدان پناه (حفظه الله) با تخفیف ویژه برای طلاب و دانشجویان عزیز در آدرس ذیل در شهر مقدس قم عرضه می شود: 🏢 مجتمع ناشران، طبقه همکف، پلاک ۳، انتشارات آل احمد (علیهم السلام) 📞 تلفن تماس : ۳۷۷۴۹۷۵۰ ۰۲۵ 🔸 این کتاب در پاساژ قدس، طبقه همکف، کتاب فروشی قائم نیز عرضه خواهد شد. 🔹️ آدرس نمایندگی تهران: تهران، خیابان انقلاب، ابتدای خیابان ابوریحان، شماره ۹۴، کتاب فروشی حکمت 📞 تلفن تماس : ۶۶۴۱۵۸۷۹ ۰۲۱ 🔹️ دوستان ما در بخش پخش کتاب در تلاش هستند که ان شاء الله هرچه سریع تر کتاب در شهرهای مشهد و اصفهان نیز برای عزیزان عرضه شود. 💢 ما را به دوستان خود معرفی کنید @Nafahat_eri
👓 اعضای شورای عالی حوزه های علمیه: مطمئنم نود درصد شما دقیق نمی دانستید چه کسانی عضو شورای عالی هستند! مهم ترین نهاد تصمیم گیر برای طلاب، رابطه اش با طلاب در ضعیف ترین سطح ممکن قرار دارد!! 💬 م. الف @HozeTwit
🔻انتشار فراخوان دریافت مقالات دو فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات اعتبارسنجی حدیث 🔸سردبیر این دوفصلنامه ابراز کرد: با رویکرد علمی پژوهشی، جهت فراخوان موضوعی مقالات، محورهای «دانش رجال و اعتبارسنجی حدیث»، «روش‌شناسی پژوهش‌های رجالی» و «جریان‌های کهن و نوپدید اعتبارسنجی حدیث» را عنوان کرده است و آماده دریافت مقالات اساتید و پژوهشگران محترم می باشد. همچنین ریز موضوعات گسترده مرتبط با هر یک از محور های کلی که توسط کمیته علمی فراخوان تنظیم شده است در سامانه مجله قابل مطالعه می باشد. 🌐متن کامل خبر http://hozehkh.com/OneEntry?entryID=35898 🌐سامانه مطالعات اعتبار سنجی حدیث http://vsh.journals.hozehkh.com/ ➖➖➖➖ 🆔 @rejalkh @salmanraoofi
۳ حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار در نهمین جلسه مدافعان فرهنگی حرم: سردارنظامی در حوزه فرهنگ باید سرباز باشد نه سردار 🔅🔅🔅 ✅ استخراج موضوعات انضمامی در طرح راهیان نور اساتید ▪ وی افزود: خیلی سخت بود که در جلسه رسمی بتوانیم با سردار نیروی قدس سپاه که در جای خود دستمریزاد دارد بگوییم که در این حوزه تو سردار نیستی؛ من سردارم و در این حوزه تو فقط سربازی کن. جنس کار یک ظرافت هایی دارد که یک جایی باید این حرف را بزنی. من در تقوا و خلوص تمام بچه های مدافع حرم هیچ شکی ندارم و در محضرشان شاگردی کرده ام، اما اینجا یک مسأله خاص است که ربطی به سردار ندارد. ربطی به نظام جامع تربیت راهبردی دارد و آن این است که در پروسه تربیت از سربازی تا سرداری یاد ندادیم کسی که در میدان الف سردار است، ضرورتاً در میدان ب سردار نیست. اگر کسی فوتبالیست خوبی است ضرورتاً والیبالیست خوبی نیست، اما این خیلی سخت است که بگویی و اگر نگویی پروژه در مسیرش قرار نمی گیرد و اگر بگویی ارتباط از همان اول قطع می شود. 🔹 رهدار ادامه داد: یک جایی باید بگویم آقای سردار شما نامحرمی نیا! همچنان که در حوزه کاری شما وقتی به مباحث اطلاعاتی می رسی به من بگویند این در رده کاری شما نیست من می گویم چشم. من این را می فهمم و به من بر نمی خورد و تعبیر نمی کنم که یعنی من نامحرم انقلابم. بله اینجا نامحرم هستم نه به این معنی که در دایره انقلاب نیستم به معنی این است که تخصصی در این زمینه نداریم. 🔹 حجت الاسلام رهدار در ادامه با اشاره به مشکلات راه انداختن دیپلماسی نخبگانی بین ایران و سوریه اضافه کرد: برای اجرایی کردن یک راهیان نور علمی برای اعضای هیأت علمی دانشگاه های مان خیلی کار سختی در پیش داشتیم؛ قصد داشتیم هر ماه هفت استاد که هر کدام تخصصی دارند با گشت و گذار یک هفته ای در سوریه، پنجاه موضوع پایان نامه را رصد کنند که وقتی برگشتند ایران، از آنها بخواهیم در یک پروسه دو سه ساله این ۵۰ موضوع را به یک پایان نامه دانشگاهی تبدیل کنند. آنها این مسائل انضمامی را می گیرند هم کار دانشگاهی می شود و در عین حال ادبیات نظری تولید می شود، برای سرداری که دارد کار میدانی می کند. ▪ رئیس موسسه فتوح اندیشه افزود: از آن طرف به اساتید انقلابی طرح موضوع کردیم، اما تا خبری می شد که داعش کسی را کشته است می گفتند نه! اول می پرسیدند امنیت هست؟ می گفتیم هست! این همه بچه های مردم دارند کشته می شوند نهایتش دو نفر استاد هم کشته شود. 🔹 وی با اشاره به نمونه ای در این زمینه خاطر نشان کرد: یکی از اساتید دانشگاه آزاد زنجان به ما طرحی را داد و گفت من مهندس عمران هستم. یک سازه ای را ساختم دو نسخه دارد یکی اش برای مناطق سرد و بارانی است، یکی برای مناطق خشک و بیابانی است مثل دیرالزور، مثل بوکمال؛ این سازه مقاومتش چهار برابر آخرین سازه های موجود در کشورمان است. سازه مخصوص سرد و بارانی را چند صد میلیون از من خریده اند و بعد از زلزله کرمانشاه در آنجا دارد پیاده می شود اما این سازه را برای جبهه مقاومت رایگان می دهم. @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅تفاوت مقامات معصومین علیهم السلام با دیگر افرادی که به کمال رسیده اند 🔅در بیان حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن وکیلی حفظه الله 🔅البته می شد بحث را در دو قسمت 🔅تفاوت عارف کامل با معصومین علیهم السلام 🔅و تفاوت انسان کامل غیر معصوم با معصومین علیهم السلام بحث کرد @salmanraoofi