eitaa logo
سلمان رئوفی
5.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
324 ویدیو
186 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴با ارکان‌یک لایحه استعماری دیگر بیشتر آشنا شوید 📹 مجید شاکری، اقصادان، FATF را کوتاه و مختصر توضیح می دهد.... @bidari
باسمه تعالی امروز دوست قدیمی و بزرگوار جناب استاد اکبرنژاد که سابقه آشنایی ما به حدود ۱۲سال قبل می رسد با بنده تماس گرفتند و درباره مباحث مکتب شناسی شیخ اعظم انصاری ره درخواست متن مباحث بنده را داشتند چرا که قرار است مباحث تاریخ فقاهت را که در رادیو معارف گفته اند با کمک شاگردانشان تبدیل به کتابی درباره مکاتب فقهی کنند و می خواستند به عناوین و مطالب مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری بنده هم نگاهی کنند تا احتمالا عناوین مفید را با دیدگاه خودشان مطرح کنند بنده هم حدود ۱۸۰ صفحه متن مکتوب بدون ویرایش مباحث دور اول را خدمتشان دادم . بعد هم بزرگوارانه در مورد یک پیام کانالم تذکر دادند که کتاب چاپ شده توسط موسسه آیت الله فاضل کامل جوابهای ایشان را چاپ نکرده اند و صوت و تصویر کامل مباحثه موجود است ( http://yon.ir/6mGtt ) در کانال تلگرامی فقاهت هم مطلبی در این باره نوشته شده است. ( https://t.me/feghahat/2168 ) بنده هم به ایشان عرض کردم که ارادت دارم ولی می دانید نقدهای جدی هم دارم ایشان هم فرمودند اگر نقدی دارید ارائه کنید که عرض شد شاید در آینده حدود سی جلسه یکی از کتابهای ایشان را نقد کنم. به هر حال فارغ از بحثها و اشکالات علمی هنوز هم معتقدم روش ایشان و رویکرد رسانه ای کانال فقاهت برای تحول اشتباه است و البته نه بنده فرصت کرده ام خدمت ایشان نقدها را عرضه کنم و نه ایشان فرصت کرده اند بنده خدمتشان برسم. به هر حال امیدوارم موفق باشند و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین ۱۳۹۷/۳/۱۹ @salmanraoofi
انتقاد دکتر حسن عباسی از بی توجهی به فلسفه بازی ونقش انیمیشن های غربی در سیستم فرهنگی کشور ♦️دانشگاه های معتبر جهان امروز به سمت این رفته اند که متون درسی را به مستند تبدیل کنند و شما ساعت ها به جای این که از طریق کتاب های درسی به آموزش بپردازید می توانید با چند ساعت انیمیشن تمام محتوا را به کودکانتان منتقل کنید. ♦️امروز بزرگترین حرف های فلسفی بزرگان غرب را در فیلم های هالیوودی می بینیم. ♦️ما در کشور مدیر استراتژیست نداریم و هنوز مدیران فکر می کنند اگر سر و سینه خانم ها را بپوشانند کار تمام است، در حالی که نمی دانند هزار برابر از چنین تفکرات مسمومی را غرب در انیمیشن های خوش رنگ و لعاب خود به خورد مخاطب می خورد. ♦️روح حاکم بر انیمیشنهایی نظیر باب اسفنجی تربیت کودکان با تفکر لیبرالیسم است، هفت گناه کبیره مسیحیت در قالب هفت شخصیت اصلی این انیمیشن درآمده است که این مسئله در انیمیشن خانواده سیمون‌ها و شیرشاه نیز وجود دارد. همچنین القای گناه نبودن زنا، ربا و هم‌جنس‌بازی در انیمیشن‌های غربی به چشم میخورد. ♦️امروز به طهرانی مقدم ها، شهریاری ها و احمدی روشن ها در عرصه فرهنگ نیاز داریم. ♦️اگر جوانان انقلابی به این مسئله به عنوان مسئله ای استراتژیک فکر کنند و ورود به آن را جدی بگیرند ما در این زمینه ها نیز به پیشرفت های خوبی خواهیم رسید. 👇 Join @nooredideh
1 باسمه تعالی ☀گوشه ای از دروس مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره پیاده شده از دروس ارائه شده ( نشر بدون لینک کانال ممنوع است) یک بحث مهم درباره مکتب شناسی فقهی این است که این بحث چه فوائدی دارد. فوائد این بحث می تواند از چند زاویه مورد بررسی قرار بگیرد 🔆زاویه اول فواید برای غیر مجتهدین است 🔆زاویه دوم فواید برای مجتهدین 🔆زاویه سوم هم فایده هنگام ابداع یک روش اجتهادی است. @salmanraoofi
(نشر بدون لینک کانال ممنوع است) 2 ☀گوشه ای از دروس مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره پیاده شده از دروس ارائه شده باسمه تعالی برای غیر مجتهدین 1. تسهیل در شناخت یکی از مشکلات خواندن و این است که این کتب به گونه ای درس خارج اند و کسی که میخواهد این مطالب را بفهمد ، نکته ای که طرح نمی شود تئوری این مسائل و نقشه راه این مباحث است یعنی طلبه نمیداند که ره میخواهد به چه روندی به حکم برسد البته غیر از بعضی تقدم و تاخرهایی که فکر جوال شیخ دارد و نظم مباحث را کمی به هم می ریزد، طلبه در و یا که وارد می شود دقیقا مثل این است که بدون مقدمه و شناخت تئوری و روند و روش کار او را به اتاق جراحی ببرند و بگویند جراحی کنید. در درس خارج، استاد می آید موضوعی یا فرعی را مطرح می کند بعد اقوال یا ادله را مطرح می کند، بعد این اقوال و ادله را به روش خودش نقد می کند و بعد به یک نتیجه می رسد، این کلیت درس خارج است، البته در یا در ممکن است مقداری کار متفاوت باشد، ولی محصل باید خیلی گیرایی داشته باشد که متوجه بشود که این استاد چه روندی و چه روشهایی برای رسیدن به نتیجه دارد. مشکلی که در داریم همین است یعنی وارد عمل می شوند اما تئوری و روش کار گفته نمی شود شما باید تئوری و روش را در حین کار یاد بگیرید در واقع اگر کسی هم در شود می شود گفت مجتهد تجربی شده یعنی بدون دانستن نظریة کار، کار را یاد گرفته است. اگر طلبه در ابتدا یک آشنایی اجمالی با روش داشته باشد می داند که الان قاعدتا شیخ این طور کار را شروع می کند و اینطور ادامه می دهد و اینطور به پایان میبرد حالا گاهی تقدم و تاخرهایی در کار هست ولی بالاخره می داند روش کار این است و الان کجای روش کار در است و لذا سر در گمی در کل روش کار ندارد بلکه می داند این روش اجتهادی روندش این گونه است و من مثلا ایستگاه موضوع شناسی یا ظهور گیری یا حل تعارض یا غیره هستم و اشراف به روند دارد الان برای طلبه مکاسب خوان اصلا اشراف به روند در ورود به درس نیست لذا اصلا طلبه از اساس در کار شیخ سر در گم است چون نه تئوری اجتهاد را به طور اجمالی می داند و نه روش کار را مطلع است لذا یک فایده اشراف به روند و گم نشدن در روند اجتهاد مجتهدینی مثل است یا است که این فایده برای غیر مجتهد خیلی بیشتر است ولی برای مجتهد هم نسبتا فایده دارد. @salmanraoofi
(نشر بدون لینک کانال ممنوع است) 3 🔆گوشه ای از دروس مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره پیاده شده از دروس ارائه شده باسمه تعالی فایده برای غیر مجتهدین 👈👈2. شناخت روش اساتید و شاگردان ادامه دهنده آن روش به طور دقیق در زبان اساتید ممکن است زیاد شنیده شود و و بعد گفته می شود. 🔆مکتب قم فرد شاخص و شاگردهای ایشان هستند بعد چه کسانی مکتب آیت الله العظمی بروجردی را ادامه می دهند؟ می گویند و ، 🔆شما وقتی خیلی دقیق دروس خارج این افراد را می شکافید می بینید که آیت الله منتظری روح کار آیت الله العظمی بروجردی را درک کردند ولی انگار دقیق برای ایشان روشن نیست که آیت الله العظمی بروجردی به چه روش و روندی کار اجتهادی می کنند لذا ایشان در مکاسب محرمه ای که نوشته اند، تقریبا هم شبیه کار آیت الله العظمی بروجردی است ولی یک بزنگاه هایی دارد که در آن بزنگاه ها اصلا ایشان شبیه آیت الله العظمی بروجردی نیست 🔆و همینطور آیت الله العظمی شبیری که اصلا نماینده مکتب آیت الله العظمی بروجردی نیستند، حالا ممکن است بگوییم یک جور نماینده مکتب قم هستند ولی کار ایشان با کار آیت الله بروجردی تفاوت های زیادی دارد، 🔆 آیت الله العظمی شبیری حجیت شهرت را قبول ندارد، اجماع را قبول ندارد، از این جهت شبیه است و اصلا در روششان هم آن نکات اساسی مکتب آیت الله عظمای بروجردی را ندارند. 🔆آیت الله العظمی بروجردی حساب ویژه ای برای فتوای مشهور دارند، نصوص متلقّات را ایشان با تحقیقات تاریخی که داشته اند به این نتیجه رسیدند که در حکم روایات هستند و لذا روایات را با نصوص متلقات و شهرت تضعیف و تقویت می کنند، این نکته و روشِ کار اصلا در روش اجتهادی آیت الله العظمی شبیری نیست، ممکن است در دادن فتوا آیت الله شبیری اگر ببینند یک نص متلقاتی در کتاب های فقهی شیخ صدوق یا مثلا شیخ طوسی یا دیگران هست مخالفت نکنند 👈👈ولی این نکته در فقه استنباطی ایشان نیست یعنی به عنوان یک مبنی و روش در اجتهادشان نیست البته در فقه فتوایی در مقام فتوا ممکن است احتیاط کنند ولی این مساله ربطی به روش اجتهادی ایشان ندارد. 🔆شباهتی که کار آیت الله شبیری با کار آیت الله بروجردی دارند شباهت تدریسی است یعنی آیت الله بروجردی روی یک مبنائی داشتند که طبق آن مبنا می آمدند دانه دانه روایات را در یک موضوع سندا و دلالتا بررسی می کردند، بعد این دلالت ها اگر مشکلاتی بین خود آن روایات در یک موضوع نه حتی یک باب داشت جواب می دادند، و بعد مرحله های دیگر روش اجتهاد را می رفتند، ایشان فقط شباهت تدریسی دارند نه شباهت در روش اجتهاد لذا شما درس ایشان بروید ایشان می آیند در یک موضوع روایاتش را دانه دانه می خوانند و سندی و دلالی مطرح می کنند اما در مراحل بعدی کاری که آیت الله بروجردی داشتند اصلا ایشان تبعیت نمی کنند، ببینید چقدر متفاوت می شود. 🔆از نظر بنده تنها ادامه دهنده نوه دختری ایشان آیت الله علوی بروجردی هستند 🔆این یک فائده تحصیلی برای برای غیر مجتهدین است که ثمرات زیادی دارد، 🔆دیده می شود طلبه دو سال، سه سال، پنج سال، بعضی ها ده سال می روند، هنوز نمی دانند استاد چه کار می کند، نمی دانند به دو معنا یکی این که هنوز کلیت روند را درک نکردند، که استاد چگونه و به چه روشی اجتهاد می کند و یکی بالاتر که منظور ما این است که اصلا نمی دانند این استادِ کدام مکتب و روش اجتهادی است که روند و روش اجتهادش چنین است، 🔆و لذا مکتب شناسی در شناخت دقیق و صحیح و علمی اساتید یک مکتب و ادامه دهنگان آن خیلی مهم و تاثیرگذار است و به صورت علمی میتوان گفت که هر استاد طبق چه مکتبی اجتهاد میکند و کدام فرد یا شاگرد ادامه دهنده این مکتب است چون روش استنباط را کاملا علمی می شناسیم. @salmanraoofi
هدایت شده از شهریه
دوستانی که سبد کالای ماه مبارک رمضان را . طلاب که پرونده مرکز خدماتشون است؛ اگر به فروشگاه ها جهت دریافت سبدکالا مراجعه کردید و گفتند کارت شما یا نداره، به سایت زیر جهت ثبت شماره کارت اقدام فرمایید... سامانه حمایت از سبدغذایی کالا 🌐 https://foodss.mcls.gov.ir نام کاربری: Ghum کلمه عبور: 123 👇 https://eitaa.com/shahreyh 🌺 🌺 🇮🇷 کانال شهریه 📡 @shahriyh http://eitaa.com/joinchat/2052456448Cf8a5d9bcc1
(نشر بدون لینک کانال ممنوع است) 4 باسمه تعالی برای غیر مجتهدین 👈3. تسریع در امر اجتهاد با روش علمی 🔆نکته دیگر برای غیر مجتهدین تسریع در امر اجتهاد است. بنده این که چطور می شود زود تر مجتهد شد را از بزرگان زیادی پرسیدم، از آیت الله العظمی بهجت، آیت الله العظمی شبیری و از آیت الله خرازی پرسیدم، 🔆آیت الله بهجت فرمودند که نماز شب بخواند و در کتابهای میرزا جواد آقا ملکی تبریزی هم اشاره به این مطلب هست که نماز شب در اجتهاد تاثیر دارد که می فرماید ما به صورت تجربی می بینیم که کسانی هستند که خیلی هم درس و بحث دارند ولی یا نمی شوند یا واقعا دیر مجتهد می شوند، ارتباط هایی هست بین این فهم علمی و مباحث معنوی، حتی از روایات نکاتی در این باره فهمیده می شود. 🔆آیت الله خرازی فرمودند: بیشتر زحمت بکشید، 🔆آیت الله شبیری، توصیه هایی درباره علوم هم عرض و علوم مقدماتی اجتهاد داشتند که فلسفه ربطی ندارد و لزومی ندارد بخواند، اصول به اندازه رسائل و کفایه کفایت می کند و غیره. البته می شود مباحث مرتبط به اجتهاد را جزیی و لیست کرد و پرسید تا بتوان سریعتر مجتهد شد، مثلا اقوال قدمای فقه، اقوال اهل سنت، اقوال علما، مباحث مهم علم اصول را بدانم یا ندانم، و توصیه ها را گرفت و اجرا کرد. 🔆مساله سن و گیرایی ذهن در اجتهاد خیلی مهم است اگر هشتاد سال هم عمر کنیم، باید در حدود چهل سالگی تمام مبانیتان را ببندید، بیشتر از این انسان پیر بشود ذهنش و جسمش خیلی چیز ها را نمی کشد، الان طلبه ده یا دوازده سال سطح می خواند، حدود هشت سال هم درس خارج برود باز هم می بینیم مساله جمع نمی شود، اگر بخواهیم واقعا طلبه زودتر مجتهد بشود تمام جواب هایی که آن بزرگان دادند سر جای خودش 🔆🔆ولی یک توصیه علمی خیلی روشن همین است که اگر اجتهاد را به صورت مکتب شناسی فقهی فرا بگیرد یعنی اول روش و روند و تئوری استنباط هر فرد را شناسایی بکنید یا درس بگیرید، خیلی زود می توان به هدف اجتهاد رسید، 🔆البته این نکته و توصیه به این معنا نیست که اگر مکتب شناسی خواندیم به راحتی بتوانیم اجتهاد بکنیم، قطعا همان طور که کسی، هفت سال تئوری پزشکی می خواند و هفت سال بلکه بیشتر، مریض می ببیند، که یک دکتر حاذق بشود، این مساله هم همین طور است، اگر در چند سال مکتب شناسی را فرا بگیریم، باز هم لازم است چندین سال درس خارج برویم و اساتید مختلف را ببینیم و حتی مکاتب مختلف را ببینیم تا مجتهد در نظر و عمل بشویم. 🔆 @salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
⭕️ نگرانی‌ها و دغدغه‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ارتباط با لایحه FATF جلسه ویژه‌ای با حضور دکتر علی لاریجانی، ریاست مجلس شورای اسلامی درباره بررسی لایحه FATF در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار گردید. hawzahnews.com/detail/News/453076
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❓عید فطر امسال چه روزی است؟ 🔻خبرگزاری‌حوزه برگزار می‌کند؛ 🌘 نشست «بررسی رویت‌پذیری هلال شوال» @HawzahNews
امیدوارم این نوشته کوتاه به دست نیروهای امنیتی، کانال معروف ضدانقلاب و مسیح علی نژاد برسد 🔻🔻🔻🔻🔻 باسمه تعالی زمان رسول الله بعضی کسانی که علیه دین کار تبلیغاتی کردند و به مقدسات دینی توهین کردند رسول خدا دستور ترور آنها را دادند از نظر فقهی مسیح علی نژاد و مهدی فلاحتی و امثال این افراد واجب القتلند متاسفانه هنوز متوجه عمق کارهای سیاسی و فقهی برای حفظ فرهنگ اسلامی نیستیم و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین سلمان رئوفی ۱۳۹۷/۳/۲۱ @salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍ یادداشت رسیده: ⭕️ جسارت سیما جای تحسین دارد 🔹این شبها شبکه یک سیما فیلمی به نام سر دلبران پخش می کند که زندگی یک روحانی و مبلغ دینی است. 🔹این فیلم به خوبی به مخاطب می گوید که وظیفه اصلی یک مبلغ دینی حضور در میان مردم و دست و پنجه نرم کردن با مردم و مشکلات آنهاست. 🔹قبل از انقلاب که مصادر و پستهای جذاب مدیریتی در میان روحانیت و حوزویان نبود، روحانیون مردمی و مردم دار بودند، ولی بعد از انقلاب اسلامی روحانیون به دلایل فراوان کم‌کم از مردم فاصله گرفتند و خیلی از آنها زندگی کارمندی را برگزیدند و ارتباط مستقیم آنها با مردم روز به روز کم رنگ تر شد تا جایی که بیشتر مردم احساس می کنند که با روحانیت ارتباطی چندانی ندارند. 🔹واقعیت این است که مردم روحانی و مبلغی را دوست دارند که در بین مردم و برای مردم باشد مشکلات آنها را درک کند و هم درد آنها باشد و احساس کنند از جنس خودشان هستند. و مسجد را به پایگاه شور و نشاط و حل وفصل مشکلات مردم تبدیل کنند ومردم مسجد را مامن و مرجع حل مشکلاتشان ببینند. 🔹بی شک رمز موفقیت روحانیت حکومت بر دل و قلب مردم است و نه چیز دیگر؛ اگر مردم با روحانیت قهر کنند روحانیت حامی و پشتیبان اصلی خودش را از دست داده است و هیچ دولت و حکومتی مانند مردم نمی تواند از جامعه روحانیت حمایت کند. 🔹یکی از مهمترین موضوعات، نقش روحانیت و باورهای سنتی مردم بوده که جسارت سیما در طرح موضوعی این چنین مهم واقعا جای تحسین دارد. وقتی مردم ذهنیتی پیدا کرده‌اند که حاج آقا(روحانی سریال) صاحب کرامات و مستجاب الدعوت است، ولی سید روحانی جوان می گوید من نمی خواهم از باور مردم دزدی کنم! سید می گوید: "این شفایی نیست که کار من باشد، این شفا نیست، من اگر می توانستم شفا بدهم مریض خودم را که روی تخت بیمارستان است شفا می دادم"! جماعت می گویند: "این بزرگی و تواضع شماست، صلوات بفرست"! روحانی جوان می گوید: "شفا نیست، شما حالا می خواهید صلوات بفرستید، بفرستید! ولی این شفا نیست". این بخش از فیلم به خوبی اشاره دارد به این حقیقت که از قدیم و به ویژه امروز همواره هستند که عده‌ای از روحانیت استفاده می‌کنند و بجای روحانیت جواب می دهند و برای کاسبی خودشان از روحانیت مایه می‌گذارند و اتفاقا همین دسته نیز در آخر سر بر ضد روحانیت حرف می زنند و پشت سر آنها صفحه می گذارند و روحانیت را بد نام می کنند. متن‌کامل:🔻 http://hawzahnews.com/detail/News/453146
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با «حوزه»: ا➖FATF یک قرارداد استعماری است حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر با بیان اینکه FATF# یک قرارداد کاملاً استعماری است و آثار و تبعات بسیار زیادی نیز هم درون کشور و هم در خارج از کشور برای ما دارد، گفت: برجام تجربه ای تلخ و تاریخی برای هرگونه اعتماد به غربی‌ها بود. 🔹علی‌رغم همهٔ پنهان‌کاری‌های دولت، روز گذشته نمایندگان مجلس به این نتیجه رسیدند که درواقع FATF# ابهامات فراوانی دارد و ورود ما به این عرصه علی‌رغم تأکید دولت، امکان‌پذیر نیست، لذا تعدادی از نمایندگان تقاضا کردند بررسی آن در مجلس دو ماه به تأخیر بیفتد و دولت نیز در این موضوع موافقت کرد. hawzahnews.com/detail/News/453088@HawzahNews| خبرگزاری‌رسمی‌حوزه
🔴کارکرد fatf در جنگ اقتصادی🔴 🔷«سیگال مندلکر» معاون وزارت خزانه داری آمریکا به طولانی شدن روند تصویب FATF و لوایح وابسته به آن در مجلس ایران اعتراض نمود. 🔷معاهده FATF و کنوانسیون‌های وابسته به آن، چه اهمیت و کارکردی برای آمریکا دارد که مقامات این کشور، برای تصویب آن در ایران بی‌تابی می‌کنند؟! پاسخ روشن است؛ FATF کارکرد ویژه‌ای در جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران دارد. اجرایی شدن FATF و کنوانسیون‌های وابسته به آن، تمامی گلوگاه‌های پنهان و پیدای اقتصاد ایران را برای آمریکا قابل رویت می‌کند و دست ایران در مقابله و یا دور زدن تحریم‌ها را می‌بندد. از طرف دیگر FATF تحریم‌های جدید ایالات متحده را هوشمند می‌سازد و اثربخش شدن آنها را نیز برای وزارت خزانه‌داری آمریکا قابل سنجش می‌نماید. 🔷بنابراین تصویب FATF و کنواسیون‌های وابسته به آن، ریل گذاری برای تسلیم سازی کشور در جنگ اقتصادی است تا ایران، در شرایط اضطرار، وادار به توافق مجدد با اروپا و آمریکا شده و مجبور به پذیرش گردد. با این شرایط، شبکه همکار داخلی غرب در ایران عملا به ستون پنجم دشمن در جنگ اقتصادی تبدیل می‌شود. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی http://sapp.ir/asatid_enghelabi http://eitaa.com/asatid_enghelabi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻آیت الله العظمی مکارم شیرازی: ⭕️ تا مسئله بانکداری در این مملکت حل نشود، مشکلات اقتصادی پابرجاست ➖بعضی از بانک ها به وظایف شرعی عمل نمی‌کنند، بنده معتقدم هنوز مسئله بانکداری در این کشور حل نشده است؛ باید فکری برای بانک ها کرد و تا مسئله بانک در این مملکت حل نشود، اقتصاد ما همچنان نابه سامان خواهد بود. ➖اسلام تأکید میکند حرام است و همه بانکهای غربی رباخوار هستند و ما نباید از بانک های غربی تقلید کنیم؛ رباخواری جامعه را به تباهی می کشد و باعث فاصله طبقاتی می شود. 🔹بانکها باید مطابق هشت نوع عقود شرعیه نظیر مضاربه و مشارکت عمل کنند. ➖ قرض الحسنه فقط برای یک سال است نه چندسال! وقتی ما می گوییم ۴ درصد یعنی برای تمام این پنج سال، نه اینکه هرسال ۴ درصد کارمزد بگیرید و در نهایت ۲۰درصد بشود؛ که این رباخواری آشکار است. ➖ جریمه بسیاری از افراد را به خاک سیاه نشاند اسلام می گوید اگر بدهکار ورشکست شد و نتوانست بدهد، نمی‌توان او را جریمه کرد اما بانک ها جریمه می کنند. ➖ بعضی از بانکها می‌گویند شما می خواهی با من برای فلان برنامه صنعتی مشارکت کنی، برو یک بیاور که این میزان وام می خواهی و من به تو می دهم و سود من را هم بده و کاری نداشته باش؛ در حالی که واقعاً نمی خواهد کار صنعتی راه اندازی کند http://hawzahnews.com/detail/News/453094@HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از بیداری ملت
🔴هوش سفید پشت پرده یک شوی تلویزیونی و معرفی یک واکسن را افشا کرد دکتر آسوده متخصص ژنتیک: در آمریکا، انگلیس و اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی استفاده از واکسن HPV به‌دلیل عوارض متعدد آن، ممنوع شده است و تزریق آن فقط در موارد خیلی خاص صورت می‌گیرد؛ متأسفانه پس از این برنامه و به‌دلیل اطلاعات دروغی که توسط این خانم در برنامه زنده به مردم داده شد، فروش این واکسن وارداتی چندین برابر شده است. دوستانم در آزمایشگاه‌های تخصصی به بنده اطلاع دادند که قبلاً اگر به‌طور مثال در یک هفته، هفت نفر اقدام به تزریق این واکسن وارداتی می‌کردند، اکنون به‌قدری مردم ترسیده‌اند که در یک روز بین هفت تا 10 نفر به آزمایشگاه مراجعه و تقاضای تزریق این واکسن پرعارضه را کرده‌اند! حالا طوری شده که حتی اقوام و بستگان نیز هر روز با من تماس می‌گیرند و برای تزریق این نوع واکسن مشاوره می‌گیرند. تسنیم: آیا شما به‌عنوان متخصص ژنتیک، تزریق واکسن HPV را توصیه می‌کنید؟ خیر! اصلاً کسی نباید بدون دلیل چنین واکسنی را تزریق کند. 🔴به کمپین بپیوندید👇 ✅ @bidari
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
13961108001305.pdf
207.9K
سند- تعهدات 41 بندی دولت آقای روحانی به FATF برخی تصور میکنند سرنوشت FATF در مجلس تعیین می‌شود. در حالی که فقط 4 بند از این 41 بند در دستور کار مجلس است و باقی موارد توسط دولت در حال اجراست. @jebraily
هدایت شده از سلمان رئوفی
ره 🔆گرچه ماه مبارک رو به اتمام است اما حقیقتا معارف بلندی درباره قرآن در این کتاب هست @salmanraoofi
🔆شناختنامه قرآن بر پایه حدیث در ۴ جلد کتاب خوبیست و البته ضعیف 🔆چاپ دارالحدیث @salmanraoofi
تفسیر قرآن برگرفته از آثار ره تتبع در جلد اول خصوصا درباره روش تفسیری امام خمینی ره خیلی خوب اما دقت و عمق کم مولف عرفان نخوانده است لذا کتاب در ج ۱ ضعف دارد @salmanraoofi
روش علامه طباطبایی ره در تفسیر المیزان @salmanraoofi
روش تفسیر قرآن به قرآن از دیدگاه علامه طباطبایی ره 🔆از استاد محقق حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن وکیلی حفظه الله 🔆کتاب مختصر و خوبیست @salmanraoofi
مبانی تفسیر عرفانی دکتر حسینی کوهساری کتاب خوبیست @salmanraoofi
انوار درخشان به نظر حقیر جزو چند تفسیر درجه ۱ است مولف رحمت الله علیه حقیقتا با فضل و محقق است @salmanraoofi
هدایت شده از سلمان رئوفی
(نشر بدون لینک کانال ممنوع است) 5 گوشه هایی از دروس ره 2-2. در رسیدن به 🔆جای دیگر گره گشایی مباحث مربوط به است. 👈در روند رسیدن به حکم حتی در یک مسئله کوچک فقهی مثل استخاره شما به بن بست می خورید 👈چند سوال مهم درباره استخاره مطرح است 🔆1/ اصلا شارع استخاره را در کجا تشریع کرده است؟ استخاره در امور شخصی تشریع شده است یا در امور سیاسی یا اجتماعی هم تشریع شده است و میتوان از استخاره برای انجام دادن یا انجام ندادن امور غیر شخصی استفاده کرد؟ 🔆2/ فرضا استخاره برای کارهای سیاسی و اجتماعی تشریع نشده باشد آیا در مسائل سیاسی اجتماعی، استخاره برای فرد جایز است یا حرام است؟ مثلا فرد صاحب مسئولیت استخاره کند که فلان کارمند را بردارد، آیا این کار جائز است؟ بسیار مبتلا به هم هست و شنیده ام که بعضی مدیران در بن بست از استخاره استفاده می کنند. این کار جایز است یا حرام است؟ 🔆3/ اگر نظر فقیهی این بود که استخاره برای این امور تشریع نشده ولی استخاره برای این امور جایز است و حرام نیست آیا استخاره در این موارد کاشفیت دارد یا کاشفیت ندارد؟ 👈مثال مساله مثل استفاده از عینک برای دیدن ثواب عمل می شود. یعنی ابزار استخاره درست است که استفاده از آن حرام نیست ولی نسبت به موضوع کاشفیت ندارد؟ 🔆در همه این موارد شما نص ندارید که جواب را به شما بگوید. البته روایاتی و نکات تاریخی داریم که رسول الله صلی الله علیه و آله استخاره را جای چه آورد که این را بنده از چندین تفسیر و جاهای دیگر جمع کردم که اصلا استخاره کجا تشریع شد، ولی همین متون را هم که شما جمع می کنید باز شما متوجه نمی شوید که استخاره جعلش دقیقا کجاست، این مساله خیلی ساده ولی بسیار مبتلا به است، در هر مسئله ای شما بروید ما بن بست داریم. 🔆اگر کسی مکاتب فقهی را بلد باشد حالا با روش در جای جعل استخاره را به دست نمی آورم ولی با روش جای جعل را به دست می آورم اما با روش تاریخی مکتب قم اینکه استخاره در این امور سیاسی مثلا استفاده شده یا می تواند بشود را به دست نمی آورم لذا در دایره جعل شک دارم اما با روش ره در موضوع شناسی و حکم شناسی میفهمم دایره جعل در این امور سیاسی بوده یا نه؟ و یا با روش لجنه فقهی و تضارب آراء اینکه جواب سوال دوم و سوم بین اهل فن چیست راحت به دست می آید لذا یک فرع فقهی شاید با یک مکتب و روش حل بشود شاید هم حل نشود با آن مکتب حل نشد می روم با یک روش دیگر استفاده می کنم و مشکل را حل می کنم و حکم را به دست می آورم. @salmanraoofi