eitaa logo
سلمان رئوفی
5.8هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
324 ویدیو
186 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
25 🔅🔅🔅 🗓25-فی تاریخ ابن خلدون فی باب غزوة بدر الثانية: « فأقام رسول الله صلى الله عليه و سلم بالمدينة إلى رمضان من السنة الثانية، ثم بلغه أنّ عيرا لقريش فيها أموال عظيمة مقبلة من الشام إلى مكّة معها ثلاثون أو أربعون رجلا من قريش عميدهم أبو سفيان و معه عمرو بن العاصي و مخرمة بن نوفل، فندب عليه السلام المسلمين إلى هذه العير و أمر من كان ظهره حاضرا بالخروج، و لم يحتفل في الحشد لأنه لم يظن قتالا، و اتصل خروجه بأبي سفيان، فاستأجر ضمضم بن عمرو الغفاريّ و بعثه إلى أهل مكة يستنفرهم لعيرهم فنفروا و أرعبوا إلّا يسيرا منهم أبو لهب. و خرج صلى الله عليه و سلم لثمان خلون من رمضان و استخلف على الصلاة عمرو بن أمّ مكتوم و ردّ أبا لبابة من الروحاء و استعمله على المدينة، و دفع اللواء إلى إلى مصعب بن عمير، و دفع إلى عليّ راية، و إلى رجل من الأنصار أخرى يقال كانتا سوداوين. و كان مع أصحابه صلى الله عليه و سلم يومئذ سبعون بعيرا يعتقبونها فقط. و جعل على الساقة قيس بن أبي صعصعة من بني النجّار، و راية الأنصار يومئذ مع سعد بن معاذ فسلكوا نقب المدينة إلى ذي الحليفة ثم انتهوا إلى صخيرات يمام ثم إلي بئر الروحاء، ثم رجعوا ذات اليمين عن الطريق إلى الصفراء.* ▫️و بعث عليه السلام قبلها بسبس بن عمرو الجهنيّ حليف بني ساعدة و عديّ بن أبي الزغباء الجهنيّ حليف بني النجّار إلى بدر يتجسّسون أخبار أبي سفيان و غيره. ثم تنكّب عن الصفراء يمينا و خرج على وادي دقران ، فبلغه خروج قريش و نفيرهم ، فاستشار أصحابه .» 📝در تاریخ ابن خلدون درباب جنگ جنگ دوم بدر آمده : رسول خدا (ص) در سال دوم تا ماه رمضان در مدينه ماند. پس به او خبر رسيد كه كاروانى از آن قريش با اموال بسيار از شام در مى‏رسد تا به مكه رود. سى يا چهل مرد از قريش نيز همراه آنهاست و رئيسشان ابو سفيان است. عمرو بن العاص و مخرمة بن نوفل نيز با او هستند. پيامبر (ص) مسلمانان را بر اين كاروان فرا خواند و كسانى را كه آماده بودند به خروج از مدينه فرمان داد. و به جمع آورى سپاه نپرداخت، زيرا گمان نمى‏برد كه نبردى درگير شود. خبر خروج او به ابو سفيان رسيد، ضمضم بن عمرو الغفارى را اجير كرد و به مكه‏ فرستاد و از مردم خواست كه به يارى كاروان او بيايند. جمع كثيرى جز اندكى، از قبيل ابو لهب بيرون آمدند. پيامبر در هشتم ماه رمضان به راه افتاد. عمرو بن ام مكتوم را به جاى خود در مدينه معين كرد تا با مردم نماز بخواند و ابو لبابه را نيز از روحاء، به مدينه فرا خواند و امور شهر را به دست او داد. ▫️لواء را به مصعب بن عمير داد و به دست على و مردى از انصار هر يك رايتى داد. گويند اين دو رايت سياه رنگ بودند. در اين روز اصحاب او را، تنها هفتاد شتر بود. قيس بن ابى صعصعه از بنى النجار را بر ساقه قرار داد. رايت انصار آن روز به دست سعد بن معاذ بود. پس با سعد بن معاذ به راه افتادند و نقب مدينه را طى كردند تا به ذو الحليفه رسيدند و از آنجا به صخيرات اليمام. سپس به چاه روحاء رسيدند آنگاه بر جانب راست راه گرديدند و به صفراء درآمدند. ▫️پيامبر (ص) پيش از آن بسبس بن عمرو الجهنى حليف بنى ساعده و عدى بن ابى الزغباء الجهنى حليف بنى النجار را به بدر روانه داشته بود تا اخبار ابو سفيان و ديگران را تجسس كنند. سپس از صفراء بر دست راست گرديد و به وادى ذفران درآمد. در آنجا خبر گرد آمدن و بيرون شدن قريش از مكه به او رسيد و ایشان با یارانشان مشورت کردند. *تاريخ‏ابن‏خلدون،ج‏2،ص 426 و ص:427 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
26 🔅🔅🔅 🗓26-فی دلائل النبوة قال: « انطلق النبي صلّى الله عليه و آله و سلّم معه العباس عمه إلى السبعين من الأنصار عند العقبة تحت الشجرة، قال: ليتكلم متكلمكم و لا يطيل الخطبة فإن عليكم من المشركين عينا و إن يعلموا بكم يفضحوكم، فقال قائلهم و هو أبو أمامة: سل يا محمد لربك ما شئت، ثم سل لنفسك بعد ذلك ما شئت، ثم أخبرنا ما لنا من الثواب على الله و عليكم إذا فعلنا، ذلك قال: أسئلكم لربي أن تعبدوه و لا تشركوا به شيئا، و أسئلكم لنفسي و لأصحابي أن تؤوونا و تنصرونا و تمنعونا مما منعتم منه أنفسكم، قالوا: فما لنا إذا فعلنا ذلك؟ قال لكم الجنة قالوا فلك ذلك. »* 📝ذكر عقبه دوّم و بيعت انصارى كه به حج آمده بودند با پيامبر (ص) و پيمان آنها كه از آن حضرت دفاع نمايند. درباره اين بيعت از عامر هم چنين روايت است كه پيامبر (ص) همراه عموى خود عباس بسوى هفتاد تن از انصار در عقبه رفت و زير درختى نشستند، و فرمود : سخنگوى شما مطالب را بگويد و خطبه طولانى مخوانيد زيرا از مشركان بر شما جاسوس گمارده‏اند و اگر متوجه شوند شما را رسوا مى‏سازند . در اين هنگام ابو امامه (اسعد بن زراره) كه سخنگوى ايشان بود گفت اى محمّد آنچه ميخواهى درباره پروردگار انجام دهيم و آنچه كه لازم است در برابر خودت تعهد نمائيم بيان كن و لطفا بگو كه در قبال انجام آن چه ثواب و پاداشى خداوند متعال براى ما منظور مى‏فرمايد؟ پيامبر فرمود از شما ميخواهم كه پروردگار مرا پرستش كنيد و به او شرك نياوريد و در مورد خودم و يارانم از شما مى‏خواهم كه ما را پناه دهيد و يارى نمائيد و همانگونه كه از زنان و فرزندان خود دفاع مى‏نمائيد از ما هم دفاع كنيد، انصار گفتند در مقابل چه چيزى براى ما خواهد بود ، پيامبر فرمود بهشت از آن شماست ، گفتند ما هم آنچه گفتيم براى تو انجام ميدهيم. *دلائل‏النبوة،ج‏2، ص 450 و ص:451 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
27 🔅🔅🔅 🗓27- فی الطبقات الکبری فی باب غزوة غابة : « و صلى رسول الله (ص) بذي قرد صلاة الخوف و أقام به يوما و ليلة يتحسس الخبر. و قسم في كل مائة من أصحابه جزورا ينحرونها. و كانوا خمسمائة. و يقال سبعمائة. و بعث إليه سعد بن عباده بأحمال تمر و بعشر جزائر فوافت رسول الله‏ .»* 📝در طبقات کبری در باب غزو غابة آمده ؛ پيامبر (ص) در ذى قرد نماز خوف گزارد و يك شب و يك روز همان جا توقف كرد و كسانى را به تجسس خبر فرستاد و هر صد تنى از ياران خويش را شترى پروار داد تا بكشند و قوت خود سازند. و شمار همراهان پيامبر (ص) پانصد تن بود و بعضى گفته‏اند هفتصد تن. و سعد بن عبادة هم چند بار خرما و ده شتر پروار به حضور پيامبر (ص) فرستاد و در ذى قرد نزد ايشان آوردند. *الطبقات‏الكبرى،ج‏2،ص:62 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
🗡به محرم، جفا بس نیست؟! 🔺هیئت های مذهبی انقلابی و مکتبی همه به تبعیت از ولایت و مرجعیت، خود را تسلیم تصمیمات ستاد ملی کرونا کردند. فقط تقاضا کردند تصمیمات نهائی، زودتر بیان شود تا فرصت ابتکار و برنامه ریزی داشته باشند. 🔺پروتکل ها وقتی اعلام شد؛ حتی رئیس دولت گله کرد چرا اینقدر دیر؟! برخی جلسات بزرگ مجال تدارک جای مناسب و... نیافتند. باعین حال براساس آن پروتکل ها برنامه های ممکن، طراحی و تبلیغ شد. 🔺در این حین از قرار دادن 6000بازرس برای نظارت بر جلسات عزاداری(!)خبر آمد! به عزاداران دست داد اما گفتیم: آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟! 🔺رئیس جمهور در این خصوص، مرتکب هم شد و مغایر اصل 36 قانون اساسی اعلام کرد: کسانی که در ماه محرم پروتکل ها را رعایت نکنند، مجازات می شوند! برخی مجازات ها از امروز(25مرداد) ابلاغ می شود! (طبق اصل 36 تعیین مجازات فقط با روال قانونی مجلس و تایید شورای نگهبان انجام می گیرد!) گفتیم آخر از سیل اشتیاق مردم به سیدمظلومان خبر دارند که قابل مقایسه با نوروز و 13 به در و... نیست از اینروست که هول کرده می گذارند! 🔺فرمانده نیروی انتظامی و دادستان کل هم وارد شده و اعلام کردند باجلسات عزاداری متخلف از پروتکل ها، دوبار تذکر داده و بار سوم تعطیلش می کنند! باحیرت این سریال را تعقیب و باز گفتیم: این همه خط و نشان برای جلوگیری از افراط برخی هیئات دربرخی شهرهای محدود است که امر از مرجعیت و ولایت نمی برند! ولو اینها در شهرهایی که دچار تفریطند و عمده مجالس را تعطیل کرده اند، بر تفریط و تنگ گرفتن بر چند هیئت محدود که با رعایت تمام پروتکل ها مجلس گرفته اند می افزاید؛ اما صبر می کنیم تا جان شایسته ی عزادران در هیچ شهری با افراط هیچ هیئتی به خطر نیافتد! 🔺دو سه روز قبل محرم(28مرداد) معاون وزیر بهداشت یکباره پروتکل های مصوب قبل را جابجا و اعلام کرد: در ماه محرم عزاداری در فضای سربسته است! الان دیگر مجال جابجایی برنامه هم نیست و در بسیاری از مناطق و تایم های برنامه ریزی شده اصلا جز فضای بسته(با رعایت سخت گیرانه پروتکل های قبل) امکان برنامه نیست! قبول کنید دیگر دارد سخت می شود باور کنیم همه این سریال، اتفاقی و صرفا برای تضمین سلامتی مردم است! 🔅این انقلاب و نظام، پیروزی اش(57و 8سال دفاع مقدس)را مدیون محرم و صفر بوده است. استقرارش با وجود همه فشارها ونامردمی ها را هم مدیون پشتوانه مذهبی عاشورا بوده است. با جابجا کردن مکرر حدود آن بعد از استانداردهای دوگانه و خط و نشان های اضافه تر نیاز، شاید دیگر داریم به محرم جفا می کنیم! 📝محسن قنبریان ۹۹/۵/۲۹ ☑️ @m_ghanbarian
باسمه تعالی تدریسهای امسال بنده به عبارتی کل رسائل و مکاسب پایه ۷ و پایه ۸ از ساعت ۹ تا ۱۳ ان شاءالله 👈بحث دوره مختصر علم اصول 👈طبق کتاب خلاصه عمده الاصول و حلقه ثالثه شهید صدر هم که یک دوره ی مختصر ولی کامل علم اصول 👈در حدود ۵ سال خواهد بود ان شاءالله برقرار است دوستانی که در بحث دوره مختصر علم اصول میخواهند شرکت کنند به آیدی بنده @srsr1359 پیام بدهند تا هماهنگی مکان و ساعت انجام شود متشکر 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
باسمه تعالی توصیه اکید بنده به دوستانی که رسائل و کفایه می خوانند و هنوز به درس خارج نرسیده اند شرکت در این دوره ی مختصر علم اصول است در این بحث بنا بر آشنایی طلاب سطح با اقوال و نظرات بزرگان علم اصول از شیخ انصاری ره تا بزرگان عصر حاضر مثل امام خمینی، شهید مصطفی خمینی، شهید صدر و آیت الله سیستانی، به صورت کاملا مختصر است به گونه ای که در ۵ سال به اقوال اعاظم قبل از درس خارج تسلط داشته باشند و تازه در درس خارج نظرات محققین بعد از صاحب کفایه شنیده نشود 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆توضیحاتی درباره ی دوره ی مختصر علم اصول در ۵ سال ان شاءالله 🔆برای دوستانی که به سرعت در آیدی آمده اند و سوالاتی دارند اینکه صوت بحث منتشر بشود یا نه معلوم نیست بنابراین بنا را بر شرکت حضوری با رعایت پروتوکلهای بهداشتی بگذارید 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
باسمه تعالی آثار استاد عزیزم آیت الله سید محسن خرازی حفظه الله 🔆کتاب خلاصه عمده الاصول که محور بحث دروه علم اصول قرار خواهد گرفت در این سی دی هست 🔅خود کتاب عمده الاصول همراه با خلاصه هم در موسسه در راه حق قبل از چهارراه شهدا با قیمت ارزان فروخته می شود 🔆کتاب البحوث الهامه فی المکاسب المحرمه ایشان فروعات جدید دارد و بسیار قوی مسائل بررسی شده، به طلاب گرامی توصیه اکید می شود با آثار ایشان انس بگیرند. 👈تعلیقات ایشان به جامع المدارک، و آراء محقق خویی و مستمسک از جهاتی بسیار مهم هست. 👈کتاب ایشان در مکاسب همین الان در دروس خارج مهم و شلوغ مورد استفاده قرار میگیرد ولی از ایشان اسمی نمیاورند مگر نادرا 🔆ارائه متن ۱۵ عنوان کتاب از آثار آیت‌الله سید محسن خرازی حفظه الله، به صورت متنی و تصویری، به زبان عربی و فارسی، شامل مباحث: 1⃣ اصول فقه 2⃣ فقه 3⃣ حدیث و کلام 🔆کتاب‌های متنی برنامه، شامل: ۱ عمده الاصول ۲ خلاصه عمده الاصول ۳ البحوث الهامه فی المکاسب المحرمه ۴ حاشیه جامع المدارک ۵ تعلیقات علی آراء المحقق الخوئی ۶ تعلیقه علی کفایه الاصول ۷ حاشیه علی تعلیقات المحقق الاصفهانی ۹ حاشیه مستمسک العروه الوثقی ۱۰ سخنی پیرامون توسل ۱۱ موازنه اسلامی بین دنیا و آخرت 💠کتاب‌های تصویری برنامه، شامل: ۱ الامر بالمعروف والنهی عن المنکر ۲ ارث الزوجه من الرباع والاراضی ۳ تحدید الکر بحسب الوزن والمساحه ۴ جواهر الکلام (قسم من المکاسب منه) ۵ شرح کتاب احیاء الموات من شرائع الاسلام 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
👓 محرم را زنده نگه دارید. ما هر چه داریم از این محرم است و از این مجالس. ما باید به عمق این و تاثیر این شهادت در عالم برسیم و توجه کنیم که تاثیر او امروز هم هست. اگر این مجالس و اجتماعات سوگواری نبود، کشور ما پیروز نمی‌شد. 🔻همه در تحت بیرق امام حسین- سلام الله علیه- قیام کردند. در این اجتماعاتی که در محرم و می‌شود، مبلغین عزیز و خطبای معظّم باید مسائل روز را، مسائل سیاسی را، مسائل اجتماعی را در یک همچو زمانی که گرفتار این همه ما هستیم، معیّن کنند. 💬 امام خمینی(ره) ۲۵ مهر ۱۳۶۱ @HozeTwit
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴شب اول محرم سینه‌زنت آرزوشه 🏴با دستای یه پیر غلامت پیرهن سیاه بپوشه 🚩🚩🚩فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) تسلیت باد 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
28 🔅🔅🔅 🗓28-فی بصائر الدرجات عن سيف التمّار قال: كنّا مع أبي عبد اللّه عليه السّلام جماعة من الشيعة في الحجر فقال: علينا عين، فالتفتنا يمنة و يسرة فلم نر أحدا ، فقلنا: ليس علينا عين فقال : و ربّ الكعبة و ربّ البنيّة- ثلاث مرّات- لو كنت بين موسى و الخضر لا خبرتهما أنّي أعلم منهما و لأنبأتهما بما ليس في أيديهما، لأنّ موسى و الخضر عليهما السّلام اعطيا علم ما كان و لم يعطيا علم ما يكون و ما هو كائن حتّى تقوم الساعة و قد ورثناه من رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله وراثة . * 📝در بصائر الدرجات از سيف‏ تمّار روايت كرده‏اند كه گفت: با حضرت امام جعفر صادق عليه السلام بوديم در حِجْر اسماعيل و ما گروهى بوديم از شيعيان، حضرت فرمود كه : «جاسوسى متوجّه ما است». به طرف راست و چپ نظر كرديم و كسى را نديديم. عرض‏كرديم كه: جاسوسى را نمى‏بينيم كه متوجّه ما باشد. حضرت سه مرتبه فرمود كه: «سوگند به پرودگار كعبه و پروردگار بَنيّه (يعنى: كعبه) كه اگر در ميان خضر و موسى مى‏بودم، هر آينه ايشان را خبر مى‏دادم به اين‏كه من از ايشان داناترم، و هر آينه ايشان را خبر مى‏دادم به آنچه در دست ايشان نبود و آن را نمى‏دانستند؛ زيرا كه به موسى و خضر، عطا شده بود علم آنچه پيش از ايشان بود و به ايشان علم آنچه هست و آنچه خواهد بود تا قيامت بر پا شود، عطا نشده بود و ما آن را از رسول خدا صلى الله عليه و آله ميراث برده‏ايم، و همه آن به طريق وراثت به ما رسيده». *بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم ؛ ج‏1 ؛ ص129 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی بنی‌فاطمه ▪️هم ره اهل حرم خون خدا رسیده به کربلا 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
15524-ar-kholasih-alomdatol-osol-koli.pdf
8.06M
✅ خلاصه عمدۀ الأصول أثر آیت الله خرازی دام ظله @Talkhisbooks 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
باسمه تعالی دو نفر از اساتید بزرگوار حوزه محتاج دعای دوستان هستند یک بزرگوار بیماری قلبی گرفته و دیگری مبتلی به کرونا شده خواهش میکنم برای این عزیزان حمد شفا بخوانید و برای سلامتی همه ی مریض ها خصوصا این دو استاد مبرز حوزه دعا کنید متشکر 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
🔔 مرحله اول انتخاب درس سال تحصیلی جدید برای طلاب سطوح عالی حوزه علمیه قم فعال شد ◻️مرحله اول انتخاب درس سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ از تاریخ ۱۳۹۹/۶/۴ لغایت ۱۱۳۹۹/۶/۱۵ برای طلاب سطوح عالی حوزه علمیه قم فعال شد. شرایط انتخاب درس سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ طلاب سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به این شرح است:🔻 ۱)فعال آموزشی بودن؛ ۲) عدم شرکت در امتحانات شهریورماه زمان و نحوه انتخاب درس:👇 https://hawzahnews.com/x9NyX @HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه
باسمه تعالی تدریسهای امسال بنده به عبارتی کل رسائل و مکاسب پایه ۷ و پایه ۸ از ساعت ۹ تا ۱۳ ان شاءالله 👈بحث دوره مختصر علم اصول 👈طبق کتاب خلاصه عمده الاصول و حلقه ثالثه شهید صدر هم که یک دوره ی مختصر ولی کامل علم اصول 👈در حدود ۵ سال خواهد بود ان شاءالله برقرار است دوستانی که در بحث دوره مختصر علم اصول میخواهند شرکت کنند به آیدی بنده @srsr1359 پیام بدهند تا هماهنگی مکان و ساعت انجام شود متشکر 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
باسمه تعالی زیاد بزرگواران درباره ی ساعت و مکان دوره ی مختصر علم اصول سوال می کنند ان شاءالله این بحث یکساعت به اذان ظهر در مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام آیت الله مکارم شیرازی برقرار است ضمنا تاکید میکنم گرچه متن محور کتاب خلاصه عمده الاصول استاد آیت الله خرازی دام ظله است، اما قطعا مباحث بیشتری مطرح خواهد شد والسلام 🔆اجتهاد روشمند 🔅 @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسمه تعالی لازم است از بزرگوارانی که به بنده لطف دارند و بنده را برای تدریس یا پژوهش یا امور دیگر به مدارس سطح یا سطح عالی در قم یا شهرستانها معرفی می کنند و بعضا با پیگیری و اصرار واسطه ی خدمت حقیر به طلاب می شوند تشکر کنم حقیقتا خجالت زده ی لطف بزرگواران هستم والسلام سلمان رئوفی ۱۳۹۹/۶/۸ 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سَلامُ اللهِ وَسَلامُ مَلائِكَتِهِ الْمُقَرَّبينَ، وَاَنْبِيآئِهِ الْمُرْسَلينَ، وَعِبادِهِ الصّالِحينَ، وَجَميعِ الشُّهَدآءِوَالصِّدّيقينَ، وَالزَّاكِياتُ الطَّيِّباتُ، فيـما تَغْتَدي وَتَرُوحُ، عَلَيْكَ يَا بْنَ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ، اَشْهَدُ لَكَ بِالتَّسْليمِ وَالتَّصْديقِ، وَالْوَفآءِ وَالنَّصيحَةِ، لِخَلَفِ النَّبِيِّ صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ الْمُرْسَلِ، وَالسِّبْطِ الْمُنْتَجَبِ، وَالدَّليلِ الْعالِمِ، وَالْوَصِّيِ الْمُبَلِّغِ وَالْمَظْلُومِ الْمُهْتَضَمِ، فَجَزاكَ اللهُ عَنْ رَسُولِهِ، وَعَنْ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ، وَعَنِ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِمْ، اَفْضَلَ الْجَزآءِ بِما صَبَرْتَ وَاحْتَسَبْتَ وَاَعَنْتَ، فَنِعْمَ عُقْبَي الدّارِ، لَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَكَ، وَلَعَنَ اللهُ مَنْ جَهِلَ حَقَّكَ وَاسْتَخَفَّ بِحُرْمَتِكَ، وَلَعَنَ اللهُ مَنْ حالَ بَيْنَكَ وَبَيْنَ مآءِ الْفُراتِ، اَشْهَدُ اَنَّكَ قُتِلْتَ مَظْلُوماً 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
اَعْظَمَ اللهُ اُجُورَنا وَاُجورَكُمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلامُ، وَجَعَلَنا وَاِيّاكُمْ مِنَ الطّالِبينَ بِثارِهِ، مَعَ وَلِيِّهِ الاِْمامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ الِ مُحَمَّد عَلَيْهِمُ السَّلامُ.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج محمود کریمی اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خِيَرَةَ اللهِ وَابْنَ خِيَرَتِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ، وَابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيّينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ فاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسآءِ الْعالَمينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا ثارَ اللهِ وَابْنَ ثارِهِ، وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَي الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنآئِكَ، عَلَيْكُمْ مِنّي جَميعاً سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ، يا اَبا عَبْدِ اللهِ، لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّةُ وَجَلَّتْ وَعَظُمَتِ الْمُصيبَةُ بِكَ عَلَيْنا، وَعَلي جَميعِ اَهْلِ الاِْسْلامِ وَجَلَّتْ وَعَظُمَتْ مُصيبَتُكَ فِي السَّمواتِ، عَلي جَميعِ اَهْلِ السَّمواتِ، فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَيْكُمْ اَهْلَ الْبَيْتِ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ، وَاَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتي رَتَّبَكُمُ اللهُ فيها، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْكُمْ، وَلَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدينَ لَهُمْ بِالتَّمْكينِ مِنْ قِتالِكُمْ، بَرِئْتُ اِلَي اللهِ وَاِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَمِنْ اَشْياعِهِمْ وَاَتْباعِهِمْ وَاَوْلِيآئِهِم، يا اَبا عَبْدِ اللهِ، اِنّي سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَكُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَكُمْ اِلي يَوْمِ الْقِيامَةِ 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
💢 شقشقیه به نام خدا به آقای اعرافی توصیه می‌کنیم، قبل از اینکه شما هم مثل سایر مدیران گذشته، به جمع مدیران تاریخ‌گذشته‌ی بی‌اثر بپیوندید، یک تحولی به وجود بیاورید ... چشم روی هم بگذاریم دوره‌ی شما هم به سر آمده و مثل قبلی‌ها، منشاء آثاری راهبردی نبوده‌اید. محافظه‌کاری و ترس، سمّ مهلک برای یک مدیریت تمدنی و انقلابی به حساب می‌آید ... اگر امام خمینی هم مانند دیگر حضرات روحیه‌ی محافظه‌کارانه داشتند، بدون تردید الان ما زیر سایه حکومت شاهنشاهی نسل محمدرضا قرار داشتیم. مدیریت کوه کندن نیست. اگر نمی‌توانید تحول بنیادین و شگرف ایجاد کنید، اقلا یک قلم و کاغذ بردارید و چند مساله و مشکل حوزه را در آن بنویسید، و به مرور، در پی پیاده‌سازی آن‌ها باشید. بنده چند مثال ساده برای شما می‌زنم، که انجام دادن همین امور ساده، یک تنفس و گشایشی را برای حوزه و حوزویان به ارمغان می‌آورد: _ تغییر کتاب کفایه؛ چرا که این کتاب ۸ ترم وقت طلبه‌ها را می‌گیرد و طلبه به مدت ۲ سال باید مثل یک کارگر از صبح تا ظهر به بیل زدن این کتاب (کشف مرجع ضمیر و یافتن مراد مرحوم مصنف) در سر کلاس استاد مشغول باشد. در حالی که همین مطالب و بهتر و بیشتر از آن را می شود در مدتی بسیار کمتر به طلاب منتقل کرد. _ تبدیل ۳ سال تحصیلی ادبیات عرب به کمتر از ۲ سال _ شما بالا بروید پایین بیایید، یک عده از طلاب قصد مجتهد شدن در فقه را ندارند. پس چرا این‌ها را در ۸ ترم کفایه و ۱۰ ترم رسائل و حدود ۱۶ ترم مکاسب اسیر می‌کنید؟! خود آیت الله سبحانی فرمودند: برای کسی که نمی‌خواهد مجتهد شود حتی شرح‌لمعه هم زیاد است. _ حتی این طول و تفصیل و کش‌وقوس اصولی، برای کسی هم که قصد اجتهاد در فقه را داشته باشد، جای تامل جدّی دارد. و به قول آیت الله مکارم شیرازی قوّه دماغی طلاب را می‌سوزاند. _ تجدید نظر جدی در مساله الزام تلبس؛ تا هر کسی (فاقد وزانت علمی و طهارت روحی و سدادت عملی) را در این لباس نبینیم و نبینند. _ رویکرد تخصصی (در حیطه‌های غیر فقهی) به حوزه دادن ( به قول آیت الله جوادی آملی: حوزه زمانی حوزه می شود که از مدار تنگ فقه و اصول بگذرد)؛ برخی شاید تا بیست سال در تحصیلات حوزوی مجتهد در فقه نشوند در حالی که اگر یک برنامه ۷-۸ ساله در مثلا حیطه کلام و کلام جدید ( یا فلسفه دین یا فلسفه های مضاف یا روان‌شناسی یا جامعه‌شناسی و سایر علوم انسانی) به آن‌ها داده میشد، با همان ۷-۸ سال تا مرز اجتهاد در رشته کلام قدیم و جدید یا یکی از آن رشته‌ها می‌رفتند و می‌توانستند به درد خودشان و خانواده‌شان و جامعه‌شان بخورند نه این که تبدیل شوند به یک فسیلِ بی‌خاصیت. بیشترین نیروها و امیدهای ولی‌فقیه (رهبرمعظم) در حوزه‌علمیه و سپاه‌پاسداران است. رهبری وقتی به سپاه اشاره‌ای می‌کند، سریعا تبعیت می‌کنند و سعی می‌کنند در کمترین زمان ممکن آن را محقق کنند؛ به سپاه فرمود باید به یک قدرت فراگیر پهپادی نایل شوید، سریعا توسعه دادند و ... . اما چرا حوزه اینگونه تبعیت نمی‌کند و صرفا شعار می دهد؟! و اگر هم کسانی در گوشه‌و کنار مشغولند، به تصریح خود رهبری، حوزه نباید این‌ها را خروجی و محصول خود بداند؛ چراکه خودشان با برنامه خودشان پیشروی کرده‌اند. رهبری در این ۳۰ سال، صدها توصیه به حوزه کرده‌اند که ده‌ها مورد آن‌ها توصیه‌های راهبردی و اساسی بوده است. الان شما چهار مورد از فرامین رهبری که حوزه در این سال‌ها محقق کرده را نام ببرید!! جناب آقای اعرافی عملکرد شما باید با دیگر مدیران فرق داشته باشد. ما شما را می‌شناسیم. شما از آن مدیران جاهلِ بی‌سواد نیستید که وقتی اسم دین را می‌شنوند، ذهنشان به مشتق و استصحاب و مسح‌پا می‌رود. و وقتی اسم اسلامی کردن دانشگاه را می‌شنوند، ذهنشان به انجام دعای کمیل در نمازخانه دانشگاه و موی سر دختران دانشگاه می‌رود. آقای اعرافی شما یک اسلام شناس ذو ابعادید، شما علم و شعور دارید، شما تاثیر فارغ التحصیل شدن میلیون‌ها دانشجوی علوم انسانی غربی را بر ارکان کشور میفهمید و ... . به شما توصیه می‌کنم بدون هیچ ترس و واهمه‌ای و بدون هیچ تاثیر پذیری از مدرسین فسیل شده‌ی خدا و دین و دنیا نشناسِ سطوح عالی، به پیاده سازی افکار تحول گرایانه خودتان بپردازید. موحد باشید و حریّت داشته باشید و مطمئن باشید که در صورت حرکت رو به جلو و غیر انفعالی، خداوند و صاحب‌الزمان (ع) و طلاب یار شما خواهند بود. والسلام علی من اتبع الهدی 🖌 امین دهقانی، سطح۳ حوزه قم و پژوهشگر فلسفه ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
🔳 فعالان بورس این مطلب را بخوانند دکتر سید احسان خاندوزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی «اقتصادنا»:🔻 ◻️شاخص کل بورس از انتهای سال ١٣٩٨ تا ابتدای شهریورماه ١٣٩٩ حدود ٣٠٠ درصد رشد داشته . ◻️ افزایش بازده نامعقول در بازار ثانویه در بلندمدت، بازی با مجموع صفر است؛ یعنی عده‌ای سود برده و عده‌ای متضرر شده‌اند. با ترکیدن حباب بورس، متضررین خرد، نابود می‌شوند و متضررین بزرگ از طریق سایر بازارهای دارایی، ضرر خود را جبران می‌کنند. ◻️ رشد بی قاعده بورس در ماه‌های نخست سال ۱۳۹۹ احتمالا از منظر خرد، جبران بی عدالتی تورم تلقی می شود، اما از منظر کلان، حتما اثر منفی بر عدالت توزیعی خواهد داشت. ◻️ نرخ‌های کنونی قیمت سهام، با عملکرد بخش واقعی اقتصاد و حتی انتظارات از بازدهی آیندۀ شرکت‌ها، توجیه‌پذیر نیست، در دور باطلی از معاملات صرفا کاغذی گرفتار شدیم که سودهای غیرواقعی را برای افرادی خاص فراهم می‌آورد و با توجه به تحولات اخیر، ما با تشدید بی‌عدالتی در اقتصاد ایران در آینده مواجه خواهیم شد. روش‌های جایگزین وضعیت فعلی👇 https://hawzahnews.com/x9NVX ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews