🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
🇮🇷 #وقتی_مهتاب_گم_شد 🇮🇷
◀️ قسمت ۱۳۸م
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12071
فصل دهم
نبرد فاو ۲۹.
بچهها عجیب حال و هوایی داشتند
شادی و گریه در اوج با هم عجین شده بود
سربهسر هم میگذاشتند...
بعدش دعا میخواندند و سینه میزدند
برای عملیات جشن حنابندان راه انداخته بودند و از هم قول شفاعت میگرفتند
بیشتر آنها را میشناختم؛
اما در میان آنها پسرخالهام مجید صلواتی بیشتر جذبم کرد
یکی از معاونان شهردار همدان بود
آمدنش به جبهه ماجرایی داشت
پرسیدم:
"تنها آمدهای!؟"
جواب داد:
"نه داداش هم آمده"
گفتم:
"مجید جان! مواظب باش! جنگ داداشها را با هم میبرد"
ادرم جعفر، تعریف میکرد:
"مجید با اینکه درس مهندسی میخواند اما از فرط تواضع و فروتنی گاهی دست به کارهای عجیب و غریب می زد.
از جمله اینکه یک بار در یک محله شلوغ و پررفتوآمد، ۲-۳ گونه سیب زمینی و یک ترازو گذاشته بود و سیب زمینی میفروخت.
شهردار وقت همدان او را همانجا میبیند
شهردار از تواناییهای مجید در امور فنی و مهندسی با خبر بود.
او را جذب شهرداری میکند و به همین سادگی میشود یکی از معاونان شهردار"
اینجا مجید در کارخانه نمک؛ جانانه جنگید اما زنده ماند.
دو ماه بعد برای عملیات در جزیره مجنون دوباره برگشتم برگشتم شهرداری را رها کرد و پس از یک نبرد سخت در شهریور ماه ۱۳۶۵ در کنار آب؛ تشنه به شهادت رسید
برگشتم و از علی آقا خواستم که با گردان بروم
گفت:
"بیشتر بچههای طرحوعملیات شهید و مجروح شدهاند و فرمانده طرحوعملیات از من نیروی کمکی خواسته
من و نصرت نایینی را فرستاد طرحوعملیات
ما برای اولین بار آن فضا را تجربه کردیم
فرمانده آنجا سید مسعود حجازی توی خط مقدم مستقر بود
خودمان را به آنجا رساندیم
داخل یک سنگر بتونی و ظاهر محکم که حکم قرارگاه در خط را داشت
همانجا متوجه شدیم که همزمان لشکر امام حسین، عاشورا و کربلا نیز با ما عمل خواهند کرد
مسیر و فلش حرکت لشکر ما در قالب دو گردان به سمت مستقیم و مقابل بود
یعنی همان مسیری که ذوالفقاری و کنعانی شناسایی کرده بودند
تخریبچیها قبل از بقیه داخل میدان مین رفتند و یک معبر باریک زدند
گردانها در آن معبر باریک اختفاء کردند و خودشان را به خاکریز عراقیها رساندند
یک آن؛ صدای رگبارها و انفجارها سکوت را شکست
درگیری آغاز شد
اولین بار در تجربه جنگیام بود که هنگام عملیات در خط میماندم و جلو نمیرفتم
چند دقیقه بعد بیسیمها روشن شدند و از جلو به آقای حجازی خبر دادند که خط را شکستهاند
آتش بی امان دشمن هم روی سنگر بتنی میریخت
سنگر مثل گهواره تکان میخورد
شاید هر در هر دقیقه ۷-۸ خمپاره روی سقف سنگر مینشست
سنگر محکم بود ولی آتش مجال بیرون رفتن از سنگر را از هر کسی میگرفت
یکی از فرماندهان از جلو با بیسیم به حجازی پیغام داد:
"بین ما و گردان کنارمان یک شکاف خالی است. باید از نیرو پر شود."
سنگر تاریک بود فقط صداهای بیسیم و آدمها شنیده میشد و لحظهای که خمپاره یا توپ دم سنگ میخورد؛ از شعاع انفجار، داخل سنگر روشن میشد و ما همدیگر را میدیدیم
حجازی گفت:
"یکی داوطلب شود برای الحاق این دو گردان. باید جایی از خاکریز خالی نماند."
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12168
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
22.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ مستند #برنامه_شیطان
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12073
🎯 قسمت شانزدهم: نبرد مکتبی - مکتبسازی
🔹 سریال مستند #برنامه_شیطان با موضوع «بررسی حرکت نظاممند جبههٔ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکلهای دانشوران صهیون» تهیه شده است.
🔹 این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان #جبهه_باطل و اصیلترین ایادی حزبالشیطان یعنی #صهیونیسم-جهانی، بندهای کلیدی #پروتکلهای_صهیون را بررسی میکند؛
پروتکلهایی که حاکی از یک برنامهٔ مرموز و شیطانی برای جهان است.
🔹 بررسی صریح و بیپرده از این جریان منسجم شیطانی بهمنظور #دشمنشناسی عمیقتر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبهٔ جریان حق و نابودی جبههٔ باطل از دیگر خصوصیات این مستند است.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12205
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#تحلیل_تاریخی
#دشمن_شناسی
✡🔥 #تبار_انحراف 🔥✡
#پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12076
🗞 مقاله سی و سوم:
#جعل_حدیث_در_جهت_منافع_یهود
◀️ قسمت پنجم؛
✳️ در ابتدای مقاله گفتهشد؛ در ضمن سه عنوان به بررسی تلاشهای جریان حاکم برای تغییر شرایط میپردازیم:
۱) تلاش برای برتریبخشی به آیین یهود
۲) تلاش برای آبروبخشی به یهودیان
۳) تحریف احادیث ناظر به یهود
عنوان یکم در ضمن قسمتهای اول تا چهارم مقاله گذشت؛
اینک عنوان دوم:
۲) تلاش برای آبروبخشی به یهودیان
👈 الف) تصدیق کلام بزرگان یهود از سوی رسولالله (ص)
در منابع غیرشیعی، به روایتهایی برمیخوریم که علم علمای یهود به احوال قیامت و در پی آن، تصدیق سخن آنها از سوی رسولالله (ص) را بیان میکند!
نمونه نخست:
دانشمندی از یهود گفت:
"زمانی که قیامت برپا میشود، خداوند آسمانها را روی یک انگشت و زمینها را روی انگشتی دیگر و آب و خاک را روی انگشت سوم و خلایق را روی چهارمین انگشت قرار میدهد،
سپس آنها را تکان میدهد و میگوید: منم فرمانروا، منم فرمانروا!"
رسولالله (ص) را دیدم که میخندید، طوری که دندانهایش آشکار شد؛
و این بهخاطر تعجب حضرت و تصدیق گفتار آن دانشمند یهودی بود.
سپس رسولالله (ص) تلاوت فرمود:
وَ مَا قَدَرُوا اللهَ حَقَّ قَدْرِهِ… [۳۶]؛
و آنها خدا را آنگونه که باید، نشناختند…» [۳۷]
از محتوای متعارض و ناسازگار این گزارش -که صدای بزرگان عامه را نیز درآورده [۳۸]- کاملاً آشکار است که راوی تلاش دارد سختترین شرایط را به نفع یهودیان، مصادره کند!
نمونه دوم:
از ابوسعید خدری نقل شده است:
«از رسولالله (ص) شنیدم که میگفت:
زمین در روز قیامت قطعه نانی خواهد شد که خداوند آن را همانگونه که شما در سفر نان خود را تا میکنید؛ تا کرده و آن را برای اهل بهشت نگه داشته است.
یکی از بزرگان یهود آمد و گفت:
محمد! خداوند بر تو برکت دهد؛ میخواهی بگویم خداوند برای اهل بهشت، چه تدارک دیده؟
فرمود: بگو.
گفت:
زمین، یکدست تبدیل به نان میشود. و حرف رسولالله (ص) را تکرار کرد.
حضرت به ما نگریست و بهگونهای خندید که دندانش پیدا شد.
سپس فرمود:
خورشت آنها را هم بگویم؟
گفتند: آری.
گفت: خورشت آنان، گاو و ماهی است…» [۳۹]
ب) تصدیق پاسخهای نامأنوس رسول الله (ص) از سوی بزرگان یهود
در نمونه دیگری از آبروبخشی به یهودیان، شاهد آن هستیم که بزرگان یهود، پاسخهای عجیب و غریب رسولالله (ص) به پرسشهایشان را تأیید میکنند و آن را دلیل حقانیّت او بهشمار میآورند؛
بهعنوان نمونه:
یکی از احبار یهود پیش رسولالله (ص) آمد و پرسید:
«روزی که زمین دگرگون میشود، مردم کجا خواهند بود؟ نخستین کسی که از صراط رد میشود کیست؟ در بهشت به آنها چه چیزی تحفه میدهند و خوراک و آشامیدنی آنها چیست؟»
رسولالله (ص) نیز پاسخهایی نامأنوس به او داد:
«مردم، آن روز در تاریکی کنار صراط هستند و پیش از همه، فقرای مهاجران از پل میگذرند و نخستین خوراکی آنها گوشهای از جگر ماهی است که بسیار خوشمزه است و خوراکشان، گوشت گاو و آشامیدنی آنها هم از چشمه سلسبیل است…»
جالب آنکه یهودی نیز رسولالله (ص) را تصدیق کرد و رسالت او را پذیرفت و رسولالله (ص) نیز گفت:
«پاسخ پرسشهای او به من الهام میشد!» [۴۰]
ج) حکم براساس خوابها و پیشنهادهای یهودی
رسولالله (ص) در اثر انتقاد یک یهودی، به ترک سخنی که در بین مسلمانان رایج بود، و جایگزینی آن با سخنی دیگر دستور داد.
این ماجرا به گونههای متفاوتی گزارش شده است:
یکبار از زنی به نام قتیله نقل شده:
«مردی یهودی نزد رسولالله (ص) آمده و گفت:
شما مشرکید؛ چراکه میگویید: آنچه خداوند خواست و آنچه من خواستم» [مَا شَاءَ اللهُ و شِئْتُ] و نیز میگویید: «سوگند به کعبه» [والکعبة].
رسولالله (ص) به مسلمانان دستور داد هرگاه خواستند سوگند یاد کنند، بگویند:
«سوگند به پروردگار کعبه» [وَ رَبّ الْکعْبَة]
و نیز بگویند:
«هرچه خداوند خواست و سپس من خواستم» [مَا شاءَ اللهُ ثمَّ شِئْتُ]. [۴۱]
در گزارشی دیگر: «یک یهودی در خواب دید که گفته میشود:
بهترین امت، امت محمد (ص) است؛ به شرط آنکه نگویند “هرچه خداوند و هرچه محمد (ص) خواست” [مَا شَاءَ اللهُ وَ شَاءَ مُحَمَّدٌ].
شخص یهودی خواب خود را برای رسولالله (ص) نقل کرد و حضرت به مسلمانان فرمود:
نگویید هرچه خداوند و هرچه محمد (ص) خواست؛ بلکه فقط بگویید هرچه خداوند خواست! [مَا شَاءَ اللهُ وَحْدَهُ]» [۴۲]
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12207
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#ابن_تیمیه حرانی
🔶🔸احمَد بن عَبدُالحَلیم معروف به ابنتَیْمِیّه حَرّانی (۶۶۱ - ۷۲۸ق)
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12017
◀️ قسمت سوم؛
🔶🔸اندیشهها و نظرات
✳️ رویکرد تفسیری
اتکا به ظواهر قرآن و تفسیر روایی روش ابنتیمیه برای تفسیر قرآن است
او تفسیر بدون رجوع به احادیث را حرام میدانست.
🔹ابنتیمیه روش خود در تفسیر را در کتاب «مقدمة فی اصول التفسیر» ارائه داده است.
بر طبق نظر او پیامبر اسلام(ص) تمام قرآن را برای صحابه تفسیر کرده و با نقل صحابه، تابعین آن تفاسیر را جمعآوری کردهاند.
🔹بر اساس روش ابنتیمیه ابتدا قرآن به قرآن تفسیر میشود و در مرحله بعد باید به سنت نبوی و در نبود سنت نبوی به اقوال صحابه و در نهایت به تفاسیر تابعین رجوع شود.[۴۳]
✳️ نقد فلاسفه
🔹ابنتیمیه فلاسفه را به سه گروه تقسیم میکند.
دهریون: کسانی که عالم را ازلی میدانند و صانع مدبری برای آن متصور نیستند.
طبیعیون: کسانی که بیشتر تمرکز خود را بر عالم طبیعت گذاشته و معاد را منکرند.
الهیون: فلاسفه متقدم مانند افلاطون، ارسطو، فارابی و ابنسینا که عقیده به قدیم بودن عالم دارند.[۴۴]
🔹ابنتیمیه فلاسفه را به چند دلیل تکفیر کرده است:
فلاسفه مدعی عدم امکان شناخت خداوند به دلیل انکار صفات و اسماء خدا یا تعطیل صفات هستند.
فلاسفه با ازلی دانستن عقول عشره مرتکب شرک در ربوبیت شدهاند.
اعتقاد به اسقاط تکالیف الهیه
اعتقاد به تعطیل نبوت
انکار معاد جسمانی[۴۵]
✳️ رویکرد سیاسی
🔹رویکرد سیاسی ابنتیمیه تابعی از نظرات او درباره عقبماندگی و ضعف جهان اسلام و فروپاشی خلافت عباسی در اثر حمله مغولان و صلیبیان که هرکدام قسمتی از سرزمین اسلامی را اشغال کرده بودند، است.
🔹ابنتیمیه مشکلات جهان اسلام را به دلیل وجود فرقهگرایی میداند و راه برونرفت از وضعیت عقبماندگی مسلمانان را در کنار گذاشتن فرقهگرایی و جهاد میبیند.
🔹به نظر او جهاد از همه عبادات و احکام اسلامی از جمله نماز، روزه و حج برتر است و ویژگی واقعی یک انسان مسلمان نه در ریاضت و تقوای فردی، بلکه در جهاد بروز میکند.
به نظر ابنتیمیه کسانی که در جهاد شرکت میکنند، اگرچه شهید شوند، پیروز میدان هستند و اگر مسلمانان در جهاد شرکت نکنند کافر خواهند شد.[۴۶]
🔶🔸نظرات
برخی از نظرات ابنتیمیه عبارتند از:
✳️ درباره اهل بیت
ابنتیمیه، محبت به اهل بیت را واجب و امامت را برای آنها میداند و سب و لعن آنها را از مصادیق ظلم قلمداد میکند.[۴۷]
🔹وی امام علی(ع) را برترینِ مسلمانان بعد از خلفای سهگانه معرفی میکند و معتقد است عالمترین و افضل اهل بیت بعد از پیامبر اسلام(ص) علی بن ابیطالب است.
🔹او برای امام علی(ع) صفات حسنه فراوانی از جمله عدالت، زهد و صدق برمیشمارد[۴۸] و بر این اعتقاد است که او شهید شد و در بهشت ساکن میشود.[۴۹]
🔹با این حال پارهای از احادیث و اخباری را که در فضیلت اهل بیت(ع) وارد شده است، مخدوش و مجعول دانسته است؛
بر این اساس ابنتیمیه معتقد است امام علی(ع) در ۱۷ مورد، خلاف نص قرآن عمل کرده است و جنگهای او نه به خاطر دینخواهی بلکه به خاطر دنیاطلبی و ریاستطلبی بوده است.[۵۰]
🔹ابنتیمیه معتقد است که گرچه امام حسین(ع) مظلومانه به شهادت رسید، اما قیام وی فاقد مصلحت دنیوی و اخروی بوده است.
او قیام عاشورا را عامل ایجاد فتنههای زیادی در امت اسلام و خلاف سیره پیامبر اسلام(ص) معرفی میکند.
وی در مقابل، یزید را از آمریت شهادت امام حسین(ع) مبرا میکرد و معتقد بود سرِ امام برای یزید برده نشد، بلکه به سوی ابنزیاد حمل شد.[۵۱]
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12209
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#خوندلی_که_لعل_شد؛
کتاب خاطرات رهبر انقلاب
حضرت آیتالله العظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی)
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11977
◀️ قسمت سیونهم؛
📒 فصل هشتم؛ قلعه سرخ ۱.
🔶🔸فعالیتهای تشکیلاتی
نخستین بازداشت من در اواخر بهار سال ۱۳۴۲ در اواخر زمستان همان سال دوباره بازداشت شدم
🔶🔸ایستگاههای مسیر زاهدان
پس از تصمیمگیری برای رفتن به زاهدان که قبلاً گفتم؛ با قرآن استخاره کردم و این آیهی کریمه آمد:
لَقَدِ ابتَغَوُا الفِتنَهَ مِن قبلُ و قَلَّبُوا لَکَ الاُمُورَ حتی جاء الحقُّ و ظهر امرُ اللهِ و هم کارهون"
سوره توبه/۴۸
پیش از این نیز درصدد فتنهجویی بر آمدند و کارها را بر تو وارونه ساختند؛ تا اینکه حق آمد و امر خدا آشکار شد در حالی که آنان ناخشنود بودند
صفحهای را از قران که باز کرده بودم با کلمهی: "قلبوا لک الامور" شروع میشد
از این آیه دریافتم که وظیفه من در زاهدان بسیار دشوار خواهد بود؛ اما انشاالله با موفقیت همراه خواهد شد و همینگونه شد که تصور میکردم
در زاهدان هیچکسی را نمیشناختم
میدانستم که آقای کفعمی در آنجا است
ایشان روحانی برجسته منطقه بود
در نامهای از آقای میلانی در مشهد خواستم که به آقای کفعمی نامهای بنویسد و مرا به او معرفی کند
و از او بخواهد در مسائلی که ممکن است برایم پیش بیاید به من کمک کند
آیت الله میلانی در آن زمان از علمای بزرگ و رده اول و از مراجع تقلید ایران بود
ایشان ساکن مشهد بود
نسبت به من هم محبت بسیار داشت
میدانست که هدف من از سفر به زاهدان انجام یک وظیفه مبارزاتی است
قم را در یک روز سخت و بحرانی ترک کردم
من و تعدادی از دوستان به خاطر اتفاقی که دقیقاً به یاد ندارم تحت تعقیب بودیم
ما از در مخفی پشت مدرسهی خان که در زیرزمین رختشویخانه بود بیرون رفتیم
من سوار اتوبوس شدم که بیشتر مسافران آن از طلاب و علمایی بودند که برای تبلیغ سفر میکردند
اتوبوس از قم به مقصد کرمان حرکت کرد
کرمان آخرین مقصد اتوبوس حدود هزار کیلومتر تا قم فاصله دارد
بیش از این سی مبلغ دینی که در این اتوبوس بودند بهتدریج در شهرها و روستاهای بین راه پیاده میشدند،
تا آنجا که به یاد دارم در میان مسافران آیتالله سبحانی هم بود
وقتی اتوبوس به اصفهان رسید شب شده بود و میبایستی راننده و مسافران استراحت کنند
ما برای کل این مجموعه یک خانه کوچک را دربست اجاره کردیم و شب خوبی را در آنجا گذراندیم و درباره مسائل مختلفی گفت و گو کردیم که آمیزهای از حرف زدن و بیان گرفتاریها امیدها و آرزوها و امور تبلیغی بود
چنین جلساتی برای ما جزو بهترین ساعتها و لحظهها بود
وقتی به یزد رسیدیم به طور اتفاقی آقای صدوقی رضواناللهعلیه را دیدیم
ایشان در آن زمان از علمای معروف یزد بود و بعداً یکی از چهرههای برجسته انقلاب اسلامی شد
امام خمینی او را بسیار دوست میداشت
در سال ۱۳۶۱ در هشتمین دهه عمر خود در محراب نماز به دست گروه جنایتکار منافقین به شهادت رسید
بعد از آن به کرمان رسیدیم
همه از اتوبوس پیاده شدیم
من میبایستی با یک اتوبوس دیگر سفر خود را از کرمان تا زاهدان در یک مسیر ۵۰۰ کیلومتری ادامه میدادم
در کرمان دوستان عزیزی داشتم مانند آقای محمدجواد حجتیکرمانی که با هم نزد مرحوم علامه طباطبائی شفای بوعلی میخواندیم و همچنین آقای سیدکمال شیرازی
آنها با اصرار از من خواستند چند روزی نزدشان بمانم
این دو تن به هم به دنبال حوادث دردناک قم؛ از قم برگشته بودند
آقای حجتی که اهل کرمان بود؛ اما آقاسیدکمال شیرازی دو ماه پیش از رسیدن من به کرمان در این شهر سکونت اختیار کرده بود و همانجا هم ازدواج کرده بود
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12170
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🏴 🇮🇷 🏴🍃
•┈┈••🌹 #وصیتنامه_امام🌹••┈┈•
💐 #رهبر_معظم_انقلاب:
دست امام، انگشت اشارهی امام در همهی پیچ و خمهای زندگی ما را راهنمائی میکند
و یکی از قویترین و بهترین مواریث معنوی امام، همین وصیتنامهی اوست.
جا دارد در برهههای مختلف، مردم، مسئولان گوناگون، جوانها این وصیتنامه را بازخوانی کنند.
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12021
◀️ قسمت هفتم؛
✳️ ۲- اسلام و حکومت اسلامی پدیده الهی است که:
با به کار بستن آن سعادت فرزندان خود را در دنیا و آخرت به بالاترین وجه تأمین میکند
و قدرت آن را دارد که قلم سرخ بر ستمگریها و چپاولگریها و فسادها و تجاوزها بکشد
و انسانها را به کمال مطلوب خود برساند.
و مکتبی است که برخلاف مکتبهای غیرتوحیدی، در تمام شئون فردی و اجتماعی و مادی و معنوی و فرهنگی و سیاسی و نظامی و اقتصادی دخالت و نظارت دارد
و از هیچ نکته، ولو بسیار ناچیز که در تربیت انسان و جامعه و پیشرفت مادی و معنوی نقش دارد فروگذار ننموده است؛
و موانع و مشکلات سر راه تکامل را در اجتماع و فرد گوشزد نموده و به رفع آنها کوشیده است.
اینک که به توفیق و تأیید خداوند، جمهوری اسلامی با دست توانای ملت متعهد پایهریزی شده،
و آنچه در این حکومت اسلامی مطرح است اسلام و احکام مترقی آن است؛
برملت عظیم الشأن ایران است که در تحقق محتوای آن به جمیع ابعاد و حفظ و حراست آن بکوشند که حفظ اسلام در رأس تمام واجبات است،
که انبیای عظام از آدم ـ علیه السلامـ تا خاتم النبیین ـ صلی الله علیه وآله وسلمـ در راه آن کوشش و فداکاری جانفرسا نمودهاند
و هیچ مانعی آنان را از این فریضه بزرگ باز نداشته؛
و همچنین پس از آنان اصحاب متعهد و ائمه اسلام ـ علیهمصلواتالله ـ با کوششهای توانفرسا تا حد نثار خون خود در حفظ آن کوشیدهاند.
و امروز بر ملت ایران، خصوصاً، و بر جمیع مسلمانان، عموماً، واجب است این امانت الهی را که در ایران به طور رسمی اعلام شده و در مدتی کوتاه نتایج عظیمی به بار آورده، با تمام توان حفظ نموده و در راه ایجاد مقتضیات بقای آن و رفع موانع و مشکلات آن کوشش نمایند.
و امید است که پرتو نور آن بر تمام کشورهای اسلامی تابیدن گرفته
و تمام دولتها و ملتها با یکدیگر تفاهم در این امر حیاتی نمایند،
و دست ابرقدرتهای عالمخوار و جنایتکاران تاریخ را تا ابد از سر مظلومان و ستمدیدگان جهان کوتاه نمایند.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12172
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee