2_144178960473804787.mp3
963.7K
🎙 #کلیپ_صوتی
توصیه امام؛ ادامه راه انقلاب
✏️ رهبر انقلاب:
برادران عزیز، خواهران عزیز، ملّت عظیم ایران، جوانان خوشروحیه و پُرتلاش سراسر کشور!
باید به توصیهی امام گوش فراداد.
امام بزرگ است، سرآمد است، زنده است، با ما حرف دارد، با ما حرف میزند.
ما هم راه طولانیای در پیش داریم؛
ما هم کارهای بزرگی در پیش داریم؛ [لذا] احتیاج به توصیهی امام داریم.
امام به ما چه توصیهای میکند؟
یقیناً بزرگترین توصیهی امام، ادامه [دادن] راه اوست، نگهبانی از میراث اوست؛ این بزرگترین توصیهی امام بزرگوار ما است.
۱۴۰۲/۰۳/۱۴
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
#دشمنشناسی
#یهود_و_بهائیت
✡ مقاله اول؛ #یهودیان_و_خاندان_باب
یهودیان؛ خاندان باب و تجارت جهانی تریاک
https://eitaa.com/salonemotalee/11422
✡ مقاله دوم؛ #سیر_دعاوی_علیمحمد_باب https://eitaa.com/salonemotalee/11811
✡ مقاله سوم:
#نهانزیستی_بابیان_در_دوره_قاجار؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11917
✡ مقاله چهارم؛
#جامعهی_آرمانی_بابیان و بشارتهای باب
https://eitaa.com/salonemotalee/12009
✡ مقاله پنجم؛
#لایههای_زیرین_تکاپوهای_فعالان_بابی_ازلی
https://eitaa.com/salonemotalee/12124
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
:🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#دشمنشناسی
✡ #یهود_و_بهائیت
مقاله پنجم؛
#لایههای_زیرین_تکاپوهای_فعالان_بابی_ازلی
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12124
◀️ قسمت دوم:
🔶🔸لایههای زیرین تکاپوهای فعالان بابی (ازلی) در دورهی قاجار ۲.
🔹تکاپوگران بابی چون میرزا نصرالله ملکالمتکلمین، سید جمالالدین واعظ، و حاجمیرزا یحیی دولتآبادی، «آزادی خواهان»، یعنی دیگر تکاپوگران بابی و یا هممسلکانشان در مخالفت با حکومت قاجار را در باغ میرزا سلیمانخان میکده جمع کردند، تا با تمرکز بیشتری به فعالیت بپردازند.
🔹تکاپوهای ایشان، سرانجام، به نقشآفرینی اساسی در تکوین جنبش مشروطیت، و نیز دخالت در پیشرفت آن، انجامید.
باید گفت که ملکزاده، همین وعده و بشارت را در نظر داشته، اما بهسبب روش نهاننگارانهی خود، نخواسته تا مقصود خویش را آشکارا بیان کند. [۱۲]
🔶🔸بشارت دوم: انقراض دولت قاجار
🔹دیده شد که در کتاب «هشت بهشت» آمده:
«[خداوند،] بشارت میدهد انقراض دولت قاجار را قبل از انقضای هزار ماه از دین بیان (ليلة القدر خير من الف شهر).»[۱۳]
🔹پیش از این گذشت که بابیان، خاندان قاجار را «رجعت بنیامیه» میدانستند، و «خبر زوالشان را مانند زوال بنیامیه بهدست بنيالعباس، متداول میداشتند.» [۱۴]
در روایات شیعی، در تفسیر آیهی «ليلة القدر خير من الف شهر»، [۱۵] دربارهی هزارماه از دوران حکومت بنیامیه، سخن به میان آمده است. [۱۶]
🔹باید گفت که بشارت بابی بالا نیز بهسبب همان اعتقاد بر بنیامیه بودن آل قاجار بود، و دیده میشود که در پایان آن، به آیهی یادشده نیز اشاره شده است.
🔹برای بهدست آوردن زمان این بشارت نیز ابتدا، همان دو معنی بیان را باید در نظر گرفت، و دو سال ۱۲۶۰ و ۱۲۶۴ق را باید نقطهی آغاز قرار داد.
سپس، با بهرهگیری از دو تقویم هجری قمری، و بیانی، محاسبه را باید پی گرفت.
🔹در حالت نخست، هزارماه، در حدود هشتادوسه سال هجری قمری بوده، و در حالت دوم، در حدود پنجاهودو سال بیانی است.
با این حساب، به چهار عدد میرسیم: ۱۳۴۳ و ۱۳۴۷ق (با تقویم هجری)، [۱۷] و ۱۳۱۲ و ۱۳۱۶ق (با تقویم بیانی). [۱۸]
🔹دیده میشود که ناصرالدینشاه قاجار (قاتل باب)، در پایان سال ۱۳۱۳ق کشته شد، [۱۹] و سلسلهی قاجار نیز در سال ۱۳۴۴ق جای خود را به سلسلهی پهلوی داد.
بر همین اساس است که گفتار دیگر همان وقایعنگار بهائی را نیز میتوان پذیرفت.
🔹این گفتار، دربارهی هدف غایی بابیان از کُشتن ناصرالدینشاه است:
"از روضهخوانها، یکی، آقا سید جمال [واعظ اصفهانی] نام داشت؛ و یکی، حاجی میرزا نصرالله [ملکالمتكلمين].
هردو از اهل اصفهان، و هردو از معتقدین به یحیی.
با پسرهای حاجی میرزا هادی دولتآبادی [یعنی حاج میرزا یحیی و حاج میرزا علیمحمد] همدست شده، و در عقب مرام و اعتقاد مذهبی … خیال کردند که اگر سلطان کشته شود، سلطنت به ازل میرسد.
[لذا،] تیر به ناصرالدینشاه زدند.
🔹(دخالت اساسی تکاپوگران بابی ضد قاجار در کُشتن ناصرالدینشاه، در آینده، به تفصیل بررسی خواهد شد.)
با این ترتیب، باید نتیجه گرفت که آن تکاپوگران، شاید بر آن بودند که ممکن است کُشتهشدن ناصرالدینشاه (قاتل باب)، زوال سلطنت قاجار (رجعت بنیامیه) باشد، چرا که با در نظر گرفتن هزار ماه بیانی، زوال دولت قاجار باید در همان حدود زمانی رخ میداد.
🔹نمودِ این باور را در گفتاری از میرزا آقاخان کرمانی – که از ارکان گروه کُشندگان ناصرالدینشاه بود – میتوان دید.
وی، این نامه را در ذيالحجه ۱۳۱۱ق (دو سال پیش از کشتهشدن ناصرالدینشاه)، برای میرزا ملکمخان – که صبح ازل، او را رجعت عیسای مسیح خوانده بود– نوشته است:
"بنده، آنچه یقین دارم، نهایت، دو سال دیگر، عمر ایران بیشتر نیست، و مطلق، تغییرات کلی در وضع آن به هم خواهد رسید.
در این دوسال باید همت کرد، و کار صورت داد.
تمام اشخاصی را که امروز، از هر جهت، فریفتهاند، و هر یک، به راهی، خواه از جهت رجا، و خواه از جهت خوف، ساکت و صامت نشستهاند، به دو سال نمیکشد که حوصلهی اینان، از سر بیرون خواهد آمد، و یکدفعه، بلوای عظیم و هرج و مرج بزرگی، در مملکت روی میدهد.
از آن طرف، تمام عمّال و رعیت و مباشرين، بهقسمی فقیر و پریشان و گدا شدهاند، که يقيناً تا دو سال دیگر مجبورند یکدفعه به حکومت جواب بدهند، و ابا از دادن مالیات بکنند، زیرا به هیچوجه از دستشان برنمیآید مالیات را ادا کنند.
این را که عرض میکنم، از روی خیال و خواب نیست، از روی معلومات یقینیه و اخبار جوهریهی مطابق واقع است…
باز همین است که عرض میکنم.
نهایت عمر این اوضاع، دو سال است! مطلق، از هم خواهد پاشید…
آب به جوی آخر است. این ته بساط، چیز کمی مانده است که برچیده شود….
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12240
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
🇮🇷 #وقتی_مهتاب_گم_شد 🇮🇷
◀️ قسمت ۱۴۰م
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12168
فصل دهم
نبرد فاو ۳۱.
در مسیر بودیم که یک تویوتا پر از شهید داشت به عقب برمیگشت
محمد مومنی همانجا گفت:
"خوش به حال اینها!"
من هنوز داشتم عق میزدم و بالا میآوردم
تا رسیدیم به خط قبلی که آرام و بیآتش شده بود، گفت:
"خوشلفظ! برو توی سنگر استراحت کن"
خودش بیرون سنگر کنار موتور ماند
داخل سنگر همه چیز برای استراحت بود
از پتوهای تازه، تا چراغ والور و کتری آب و کلمن آب یخ
چنین سنگری در این فضا طرفه و استثنایی بود
سنگر از نوع قوسی با پلیت منحنی و الوارهای محکم بود
با یک دریچه مثل نورگیر که از وسط آن هوا را خارج میکرد
پیدا بود که این سنگر قبلا برای فرماندهان عراقی ساخته شده؛ تا در کمال آرامش استراحت کنند
چند پتو برداشتم و زیر و رویم کشیدم
دور و برم چند نیروی اطلاعاتی و تخریبچی بودند؛ مثل محمدلو، عبادی، خوششعار و ...
هنوز ۵ دقیقه چشمانم گرم خواب نشده بود که دوباره حالم بههم خورد
مثل مرغ سرکنده آرام و قرار نداشتم
پتوی نرم و راحت را کنار زدم و از سنگر بیرون رفتم
محمد مومنی همچنان دم سنگر نشسته بود. پرسید: "چی شد؟!"
گفتم: "خوابم نمیآید! دلشوره و تهوع دارم."
محمد مومنی رفت و درست جای من دراز کشید و همان پتوها را زیر و رویش انداخت
کمی دورتر به فاصله ۱۰ متری، سنگر دیگری بود که برخلاف آن سنگرِ گرم و نرم؛ هیچ امکاناتی نداشت
نه پتویی، نه آبی و نه هیچ چیز دیگر
حتی سقف هم نداشت
فقط دو سه ردیف گونی دور تا دور هم چیده شده بودند
همانجا دراز کشیدم و سرم را روی کلوخ گذاشتم
عجیب بود که آنجا خیلی آرام و روحت خوابم برد
تا ظهر خوابیدم
هیچ سر و صدای خمپارهای هم بیدارم نکرد
از گرسنگی بیدار شدم
به سمت سنگر قبلی رفتم؛
اما هیچ نشانی از آن سنگر نبود
انگار لودر گذاشته و تخریبش کرده بودند
چشمانم را مالیدم
فکر کردم اشتباه میکنم؛
اما اشتباه نبود
یکی از نیروهای تعاون آنجا بود
وقتی قیافه پرسان و متعجب مرا دید گفت:
"تو تا حالا کجا بودی!؟"
گفتم:
"همین کنار خوابیده بودم! مگر چه اتفاقی افتاده!؟ چرا این سنگر نیست؟!"
گفت دو ساعت پیش یک گلوله توپ از داخل هواکش داخل این سنگر رفت و همه بچههایی که داخل آن بودند تکهتکه شدند
شوکه شدم!
باور نمیکردم همان جا که من خوابیده بودم؛ محمد مومنی خوابید
همونکه صبح وقتی شهدا را پشت تویوتا دید، گفت:
"خوش به حالشان!"
هاجوواج مانده بودم!!!
آخر چطور من با این صدای انفجار در فاصله ۱۰ متری بیدار نشدهام!؟
اصلاً چرا با مومنی جایم را عوض کردم؟!
چرا؟؟؟!!!
همانجا گونیهای بههمریخته را جدا کردم
کف سنگر پر از خون و تکههای گوشت و استخوان بود
مقداری از خاک را برای تیمم برداشتم
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12242
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
26.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ مستند #برنامه_شیطان
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12104
🎯 قسمت هفدهم: نبرد مکتبی - نقاب دروغین
🎓 پشت پرده مکاتب علمی غرب!
🔹 سریال مستند #برنامه_شیطان با موضوع «بررسی حرکت نظاممند جبههٔ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکلهای دانشوران صهیون» تهیه شده است.
🔹 این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان #جبهه_باطل و اصیلترین ایادی حزبالشیطان یعنی #صهیونیسم-جهانی، بندهای کلیدی #پروتکلهای_صهیون را بررسی میکند؛
پروتکلهایی که حاکی از یک برنامهٔ مرموز و شیطانی برای جهان است.
🔹 بررسی صریح و بیپرده از این جریان منسجم شیطانی بهمنظور #دشمنشناسی عمیقتر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبهٔ جریان حق و نابودی جبههٔ باطل از دیگر خصوصیات این مستند است.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12244
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#تحلیل_تاریخی
#دشمن_شناسی
✡🔥 #تبار_انحراف 🔥✡
#پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12105
🗞 مقاله سی و سوم:
#جعل_حدیث_در_جهت_منافع_یهود
◀️ قسمت ششم؛
✳️ در ابتدای مقاله گفتهشد؛ در ضمن سه عنوان به بررسی تلاشهای جریان حاکم برای تغییر شرایط میپردازیم:
۱) تلاش برای برتریبخشی به آیین یهود
۲) تلاش برای آبروبخشی به یهودیان
۳) تحریف احادیث ناظر به یهود
عنوان یکم در ضمن قسمتهای اول تا چهارم مقاله گذشت؛
اینک عنوان دوم:
۲) تلاش برای آبروبخشی به یهودیان
👈 الف) تصدیق کلام بزرگان یهود از سوی رسولالله (ص)
👈 ب) تصدیق پاسخهای نامأنوس رسول الله (ص) از سوی بزرگان یهود
👈 ج) حکم براساس خوابها و پیشنهادهای یهودی
🔹در گزارش سوم ماجرا، از طفیل بن سخبره، برادر رضاعی عایشه گزارش شده است:
«در خواب دیدم که گویا نزد گروهی از یهود رفتهام
گفتم: شما کیستید؟
گفتند: ما قوم یهود هستیم
گفتم: چرا شما میگویید عُزیر پسر خداست؟
گفتند: چرا شما میگویید هرآنچه خداوند خواست و هر آنچه محمد (ص) خواست؟ [مَا شَاءَ اللهُ وَ مَا شَاءَ مُحَمَّدٌ]
سپس نزد گروهی از مسیحیان رفتم و گفتم: چرا شما میگویید مسیح پسر خداست؟
گفتند: چرا شما میگویید که هرآنچه خداوند خواست و هرآنچه محمد (ص) خواست؟
طفیل میگوید: خواب خود را به عدهای گفتم و سپس به نزد رسولالله (ص) رفته و ایشان را هم از خواب خود مطلع نمودم
حضرت پرسید: آیا خواب خود را به کسی گفتهای؟
گفتم: بله
رسولالله (ص) برخاسته و خطبهای خواند و پس از حمد و ثنای الهی فرمود:
اما بعد، همانا طفیل خوابی دیده که به تعدادی از شما تعریف کرده است. شما سخنی میگفتید که حیا از شما، مانع میشد که شما را از گفتن آن منع کنم…»
۳) تحریف احادیث ناظر به یهود
🔹از دقت در تاریخ، بهخوبی روشن میشود که رسولالله (ص) اصرار عجیبی بر کوبیدن یهودیان دارد.
در برابر شاهد آن هستیم که جریان باطل تمام تلاش خود را برای آبروبخشی به این شجره ملعونه بهکار میگیرد
🔹در گوشهی دیگری از این فعالیت برخی افراد جریان حاکم در حدّ توان خود بهدنبال پاک نمودن ساحت یهود از روایاتی است که شامل نکوهش و کاستن از موقعیت آنها در اذهان مسلمانان است.
موارد متعددی از این دست فعالیت را میتوان یافت که در اینجا به ذکر برخی موارد، بسنده میشود.
نمونه نخست:
خلیفه دوم پس از مجروح شدن، وقتی دید برخی به حال او گریه میکنند، به آنها گفت:
تو را به خدا، مگر نمیدانی رسولالله (ص) فرمود: «هرکس که بر او گریه شود، عذاب میشود»؟
راوی گوید: این ماجرا را برای موسی بن طلحه گفتم؛ او از عایشه برایم نقل کرد که این کلام رسولالله (ص)، درباره یهودیان بود! (نه هرکسی که بر او گریه شود)
نمونه دوم:
به عایشه گفتند که ابوهریره میگوید:
«رسولالله (ص) فرمود: نحوست در سه چیز است: خانه، زن و اسب»
عایشه گفت:
«ابوهریره سخن رسولالله (ص) را کامل نشنیده است
او وقتی پیش رسولالله (ص) آمد که آن حضرت داشت میفرمود:
“خداوند یهود را بکشد؛ آنها میگویند: نحوست، در سه چیز است: خانه، زن و اسب” اما ابوهریره فقط آخر این حدیث را شنید!»
نمونه سوم:
یکبار، وقتی جنازه مردی یهودی را از برابر رسولالله (ص) تشییع میکردند، حضرت برخاست.
براساس گزارشهای موجود، این برخاستن یا بهخاطر کراهت از بوی بد جنازه بود؛ و یا اینکه حضرت خوش نداشت جنازه یهودی از بالای سر ایشان رد شود.
ولی باز شاهد آن هستیم که برخی برای تلطیف این فضا، علت برخاستن رسولالله (ص) را بهخاطر ترس و فزع از مرگ؛ و یا بهخاطر حضور ملائکه دانستهاند!
برپایهی گزارشی دیگر، عدهای تلاش داشتند این مسأله را بهعنوان یک سیره نبوی معرفی کنند!
ولی امیرالمؤمنین (ع) پاسخ داد:
رسولالله (ص) فقط یکبار در مقابل جنازه یهودی بلند شد و قبل یا بعد از آن، هیچوقت این کار را تکرار نکرد.
آنگاه از پشتپرده این تلاش همگانی آگاه میشویم که بدانیم، امیرالمؤمنین (ع) این افراد را «یهودیان مسلمانشده» معرفی فرمود
زید بن وهب میگوید:
«در حضور امیرالمؤمنین (ع) از برخاستن در مقابل جنازه صحبت کردیم
ابومسعود گفت: ما همواره این کار را انجام میدادیم.
حضرت فرمود: راست گفتی؛ این کار مربوط به زمانی بود که یهودی بودید.»
نمونه چهارم:
برخی بهدنبال آن بودند تا پارهای از آیات مرتبط با یهود را به دیگران نسبت دهند
از ابنوهب روایت شده است:
«ابنزید در مورد آیه “…وَ ضُرِبَتْ عَلَیهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْکنَةُ…” گفت:
منظور از این عده، یهودیان بنیاسرائیلند
به او گفتم: آیه، دربارهی قبطیان مصر است [نه یهود بنیاسرائیل]
ابنزید گفت: این آیه چه ربطی به قبطیان مصر دارد؟! نه، بهخدا قسم آنها قبطیان مصر نبودند؛ بلکه یهودیان بنیاسرائیل بودند.»
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#ابن_تیمیه حرانی
🔶🔸احمَد بن عَبدُالحَلیم معروف به ابنتَیْمِیّه حَرّانی (۶۶۱ - ۷۲۸ق)
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12107
◀️ قسمت چهارم؛
🔶🔸نظرات
✳️ عدالت صحابه
ابنتیمیه خود را پیرو صحابه سلف، تابعین و محدثان بزرگ میداند. به عقیده او سلف به این دلیل که نزدیکترین اشخاص به رسول اسلام(ص) بودهاند و قرآن و سنت به زبان و فهم آنان نازل شده است، متون دینی را بهتر از عالمان و متکلمان متأخر درک کردهاند.[۵۲] او همچنین عدالت صحابه را از مسلمات دینی، و منکر آن را کافر میداند. طبق مبنای ابنتیمیه، ملاک صحابی شدن، همنشینی با پیغمبر(ص) است و هیچ فرقی میان کم یا زیاد این همنشینی وجود ندارد.[۵۳]
ابنتیمیه با وجود اعتقاد به عدالت صحابه، در مواردی حتی بر خلفای راشدین خرده گرفته است. او با این حال در کتاب العقیدة الواسطیه با اشاره به اقدام طلحه و زبیر در مخالفت با امام علی(ع)، کسانی را که بر خلافت خلفای راشدین اشکال وارد کنند، بدتر از حمار دانسته است.[۵۴] به باور ابنتیمیه، خلیفه اول و دوم از سخنان پیامبر تخطی کرده و اجتهاد به نص کردهاند و خلیفه سوم فردی مالدوست بوده است.[۵۵]
✳️ درباره شیعیان
ابنتیمیه، شیعیان را منشأ همه فتنهها در جهان اسلام معرفی میکرد و جنگ با آنها را از جنگ با خوارج و مغولان مهمتر میدانست. او به دلیل این اعتقاد، همراه با مغولان داوطلب جنگ با شیعیان دروزی در منطقه کِسرَوان شد.[۵۶] او شیعیان را به سه دسته تقسیم میکند:
غالیان: گروههایی مانند نُصَیریه، اسماعیلیه، قرامطه و دروزیان، به باور ابنتیمیه اینها کافرند و جنگ با آنها واجب است.[۵۷]
اثناعشریه: ابنتیمیه شیعیان اثناعشری را به دلیل اعتقاد به مواردی از جمله نقص قرآن و ارتداد صحابه بعد از وفات پیامبر(ص)، کافر میدانست.[۵۸]
زیدیه: ابنتیمیه، زیدیه را نزدیکترین صنف شیعه به اهلسنت معرفی میکند.[۵۹]
ابنتیمیه در مقایسهای بین شیعیان و یهودیان، چند شباهت میان آنان را برشمرده است؛ از جمله: انحراف از قبله، عدم باور به عده برای زنی که طلاق بگیرد یا شوهرش بمیرد، باور به اینکه خداوند پنجاه نماز را واجب کرده است، گفتن «السام علیکم»، و دشمنی با جبرئیل.[۶۰]
🔶🔸تأثیر بر گروههای سلفی تکفیری
ابنتیمیه را پیشوا[۶۱] و بنیانگذار سلفیه میدانند[۶۲] و فتاوایش را زمینهساز جنبشهای بنیادگرا و نیروهای جهادگرای سلفی[۶۳] نوظهور در جامعه اسلامی دانستهاند؛[۶۴] بهگونهای که وی، پدر معنوی افراطگرایی اسلامی سنی معرفی شده[۶۵] و در میان سلفیان به شیخ المجاهدین شناخته میشود.[۶۶]
وهابیت، اخوانالمسلمین و سلفیه جهادی از جمله گروههایی هستند که از فقه سلفیه در برابر دیگر مذاهب چهارگانه اهلسنت، پیروی میکنند.[۶۷] همچنین بازتولید اندیشههای بنیادگرایی ابنتیمیه، در قالب گروههایی چون طالبان، القاعده و داعش ظاهر گشته[۶۸] و با تکفیر بخش گستردهای از مسلمانان، به سلفیهای تکفیری معروف شدهاند.[۶۹]
افراطگرایی و سلفیگری به لحاظ فکری از آموزههای ابنتیمیه و شاگردان مکتب او چون محمد بن عبدالوهاب، ابوالعلی مودودی و سید قطب بهره برده[۷۰] و در زمان به دست گرفتن قدرت با تکیه بر آموزههای ابنتیمیه دست به کشتار مسلمانان[۷۱] و تخریب بارگاه اهلبیت(ع) و صحابه پیامبر(ص) زدند.[۷۲]
بنیادگرایی دینی در مواجهه با بحرانهای دنیای جدید، با تکیه بر فتاوای ابنتیمیه و با برداشتهایی خاص از متون دینی مسلمانان را به سوی افراطیگری فرا میخوانند.[۷۳]
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12245
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#خوندلی_که_لعل_شد؛
کتاب خاطرات رهبر انقلاب
حضرت آیتالله العظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی)
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12170
◀️ قسمت چهلویکم؛
📒 فصل هشتم؛ قلعه سرخ ۳.
🔶🔸شیخ مزدور
آقای کفعمی گفت:
"مسجد شب و روز در اختیار شما است؛ اما از مشهد کس دیگری هم که فلان شیخ باشد آمده تا او هم منبر برود"
من آن شیخ را میشناختم
مزدور رژیم بود
در تایید لوایح ششگانهای که شاه اعلام کرد مواضع موافق گرفته و مخالفین آن را مورد حمله قرار داده بود
این خبر برایم غیرمنتظره بود
به آقای کفعمی گفتم:
"باید به او بی توجهی کنید و به او میدان منبر رفتن ندهید"
در همان حال که به ما در این موضوع با هم مشغول بحث و گفتگو بودیم آن شیخ وارد شد
چهرهی آقای کفعمی تغییر کرد و نشانه اضطراب و تشویش در او ظاهر شد، ولی من به او اعتنا نکردم و تغییری در من پیدا نشد
بعدها آقای کفعمی بیاعتنای مرا نسبت به آن شیخ یادآوری میکرد و میستود
شیخ مورد بحث متملق و مجیزگو بود
همین که وارد شد با مهربانی و ملاطفت و لبخند مصنوعی کشدار و با حرکاتی که از یک چاپلوسی تصنعی حکایت میکرد، با من سلاموعلیک کرد
به او با سردی پاسخ دادم و از جایم برنخاستم و به او نگاه نکردم
فوراً رشته گفتگو با آقای کفعمی را در دست گرفتم و به فضا مسلط شدم
شایان ذکر است که من در آن هنگام در آغاز جوانی بودم و آن شیخ هم معلم سرود ما در دوران ابتدایی بود
بعدا آقای کفعمی به من گفت که مجبور بوده این مرد را دعوت کند؛ زیرا در زاهدان طرفدارانی در وابستگان دستگاه حاکم دارد
آنها آقای کفعمی را تحت فشار قرار داده بودند که پس از آمدن به زاهدان وی را به مسجد دعوت کند
مسجد آقای کفعمی تنها مسجد شیعیان در شهر زاهدان بود
🔶🔸مادر هاشم و مادر قاسم
آقای کفعمی اصرار کرد که در خانهاش اقامت کنم
بعدا فهمیدم او دو همسر دارد که هر یک در خانه جداگانهای ساکناند
خانهها هم به هم چسبیده و کاملاً شبیه هم بود
ایشان در رفتار با هر دو عدالت کامل را مراعات میکرد و با یک نظم دقیق به هردو خانه رفتوآمد میکرد
در ساعتی معین وارد یکی از خانهها می شد و روز بعد در همان ساعت بیرون میآمد تا وارد خانه دوم شود
مبلغی که خرج خانه میکرد کاملاً برای هر دو یکسان بود
خداوند متعال هم خواسته بود با او همانگونه رفتار کند که او با این دو همسر رفتار می کرد
از همسر اول چهار پسر و سه دختر داده بود و از همسر دوم نیز دقیقاً چهار پسر و دختر نه بیشتر و نه کمتر
آقای کفعمی هر کدام از این خانهها را به نام خانه پسر بزرگ آن خانه مینامید
یکی خانه مادر هاشم و دیگری خانه مادر قاسم
ما هم به ساکنان خانه اول طایفه هاشم میگفتیم و به ساکنان خانه دوم طایفه قاسم
داماد ها هم بر اساس ارتباطشان با این دو خانه معروف بودند
مثلاً آقای عبادی که بعدا امام جمعه موفق و برجسته مشهد شد از طایفه قاسم
و شهید مزاری که در سال ۱۳۶۹ در بلوچستان به شهادت رسید از طایفه هاشم است
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12247
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🏴 🇮🇷 🏴🍃
•┈┈••🌹 #وصیتنامه_امام🌹••┈┈•
💐 #رهبر_معظم_انقلاب:
دست امام، انگشت اشارهی امام در همهی پیچ و خمهای زندگی ما را راهنمائی میکند
و یکی از قویترین و بهترین مواریث معنوی امام، همین وصیتنامهی اوست.
جا دارد در برهههای مختلف، مردم، مسئولان گوناگون، جوانها این وصیتنامه را بازخوانی کنند.
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12172
◀️ قسمت نهم؛
🔶🔸گروه اول که باید گفت از حکومت و قانون و سیاست یا اطلاع ندارند یا غرضمندانه خود را به بیاطلاعی میزنند.
زیرا اجرای قوانین بر معیار قسط و عدل
و جلوگیری از ستمگری و حکومت جائرانه
و بسط عدالت فردی و اجتماعی
و منع از فساد و فحشا و انواع کجرویها،
و آزادی بر معیار عقل و عدل
و استقلال و خودکفایی و جلوگیری از استعمار و استثمار و استعباد،
و حدود و قصاص و تعزیرات بر میزان عدل برای جلوگیری از فساد و تباهی یک جامعه،
و سیاست و راه بردن جامعه به موازین عقل و عدل و انصاف
و صدها از این قبیل؛
چیزهایی نیست که با مرور زمان در طول تاریخ بشر و زندگی اجتماعی کهنه شود.
🔹این دعوی به مثابه آن است که گفته شود قواعد عقلی و ریاضی در قرن حاضر باید عوض شود و به جای آن قواعد دیگر نشانده شود.
اگر در صدر خلقت، عدالت اجتماعی باید جاری شود و از ستمگری و چپاول و قتل باید جلوگیری شود، امروز چون قرن اتم است آن روش کهنه شده!
🔹و ادعای آنکه اسلام با نوآوردها مخالف استـ
همانسان که محمدرضا پهلوی مخلوع میگفت که اینان میخواهند با چهارپایان در این عصر سفر کنند ـ یک اتهام ابلهانه بیش نیست.
🔹زیرا اگر مراد از مظاهر تمدن و نوآوردها، اختراعات و ابتکارات و صنعتهای پیشرفته که در پیشرفت و تمدن بشر دخالت دارد، هیچگاه اسلام و هیچ مذهب توحیدی با آن مخالفت نکرده و نخواهد کرد بلکه علم وصنعت مورد تأکید اسلام و قرآن مجید است.
🔹و اگر مراد از تجدد و تمدن به آن معنی است که بعضی روشنفکران حرفهای میگویند که آزادی در تمام منکرات و فحشا حتی همجنسبازی و از این قبیل، تمام ادیان آسمانی و دانشمندان و عقلا با آن مخالفند؛
گرچه غربوشرقزدگان به تقلید کورکورانه آن را ترویج میکنند.
🔶🔸و اما طایفه دوم که نقشه موذیانه دارند و اسلام را از حکومت و سیاست جدا میدانند.
باید به این نادانان گفت که قرآن کریم و سنت رسولالله صلیاللهعلیهوآلهوسلّم آنقدر که در حکومت و سیاست احکام دارند در سایر چیزها ندارند؛
بلکه بسیار از احکام عبادی اسلام، عبادی-سیاسی است که غفلت از آنها این مصیبتها را به بارآورده.
🔹پیغمبر اسلام صلاللهعلیهوآله تشکیل حکومت داد مثل سایر حکومتهای جهان لکن با انگیزه بسط عدالت اجتماعی. و خلفای اول اسلامی حکومتهای وسیع داشتهاند و حکومت علیبنابیطالب علیهالسلام نیز با همان انگیزه، به طور وسیعتر و گستردهتر از واضحات تاریخ است.
🔹و پس از آن بتدریج حکومت به اسم اسلام بوده؛ و اکنون نیز مدعیان حکومت اسلامی به پیروی از اسلام و رسول اکرم ـ صلی الله علیه وآله ـ بسیارند.
اینجانب دراین وصیتنامه با اشاره میگذرم، ولی امید آن دارم که نویسندگان و جامعهشناسان و تاریخنویسان، مسلمانان را از این اشتباه بیرون آورند.
🔹و آنچه گفته شده و میشود که؛
انبیا علیهمالسلام به معنویات کار دارند
و حکومت و سررشتهداری دنیایی مطرود است
و انبیا و اولیا و بزرگان از آن احتراز میکردند
و ما نیز باید چنین کنیم؛
اشتباه تأسفآوری است که:
نتایج آن به تباهی کشیدن ملتهای اسلامی
و بازکردن راه برای استعمارگران خونخوار است؛
🔹زیرا آنچه مردود است حکومتهای شیطانی و دیکتاتوری و ستمگری است که برای سلطهجویی و انگیزههای منحرف و دنیایی که از آن تحذیر نمودهاند؛ جمع آوری ثروت و مال و قدرتطلبی و طاغوت گرایی است
و بالاخره دنیایی است که انسان را از حق تعالی غافل کند.
🔹و اما حکومت حق برای نفع مستضعفان
و جلوگیری از ظلم و جور
و اقامه عدالت اجتماعی،
همان است که مثل سلیمان بن داوود و پیامبر عظیم الشأن اسلام صلاللهعلیهوآله و اوصیای بزرگوارش برای آن کوشش میکردند؛
از بزرگترین واجبات و اقامه آن از والاترین عبادات است،
چنانچه سیاست سالم که در این حکومتها بوده از امور لازمه است.
🔹باید ملت بیدار و هوشیار ایران با دید اسلامی این توطئهها را خنثی نمایند.
و گویندگان و نویسندگان متعهد به کمک ملت برخیزند و دست شیاطین توطئهگر را قطع نمایند.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12249
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
•┈┈••🍃 #لطیفه_نکته ۴۰۵🍃••┈┈•
به طرف گفتن: "شغلت چیه؟"
گفت: "کاربندم!"
گفتن: "کارمندی!" 😍😊
گفت: "نه! کاربند"
هر وقت یکی میره سَرِ کار؛ زیرآبشو میزنم تا کارش بند بیاد😂😜
--------🔸😜🔸---------
🤲 به نام خدای روزیده
✋ سلام
💐 از #پیامبر مهربانیها:
اَلکادُّ علی عِیالِهِ کَالْمُجاهدِ فی سَبیلِ الله
کسی که برای اداره زندگی خانوادهاش تلاش میکند، مانند کسی است که در راه خدا جهاد میکند
📚 بحارالانوار، ج۱۰۰، ص۱۳
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
✍ اهل بیت عصمت و طهارت برای طلب روزی حلال، و کاروتلاش، و دوری از تنبلی و کسالت اهمیت ویژهای قائل شدهاند؛
تا جایی که:
در روایتی طلب روزی حلال را بر هر زن و مرد مسلمانی واجب کردهاند (بحار ج۱۰۰، ص۹)
و در روایتی از پیامبر نقل شده: خداوند دوست دارد بندهاش را در راه کسب حلال، و در رنج و زحمت ببیند (کنزل العمال حدیث ۹۲۰۰)
در روایتی نیز نقل شده: انسان سالم و بیکاری که نه مشغول کارهای دنیایی و نه مشغول کارهای آخرتی باشد، مورد خشم پروردگار است.
و این اشاره به بیزاری خداوند از تنبلی و تنپروری و به بطالت گذراندن عمر دارد.
در این میان روایتی جذاب که مهر تاییدی بر همه این روایات قلمداد می شود سخن ابنعباس است که میگوید:
هر زمان پیامبر از کسی خوشش میآمد اول از شغلش پرسش می فرمود و اگر میفهمید طرف شغلی ندارد؛ حضرت میفرمودند: "از چشمم افتاد"
و در بیان علت این از چشم افتادن، فرمودند:
"مؤمن اگر شغلی نداشته باشد با دین فروشی زندگی خودش را اداره میکند (بحار، ج۱۰۰، ص۹)
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#تقویم_امروز
امروز؛ یکشنبه
☀️ ۲۸ خرداد. ۱۴۰۲
☪ ۲۹ ذیقعده ۱۴۴۴
✝ ۱۸ ژوئن ۲۰۲۳
منسوب به زوج اسوهی بهشتی #امام_علی و #صدیقه_کبری علیهماالسلام
ذکر امروز؛ یکصد مرتبه
یَا ذَا الجَلَالِ وَ الاِکرَامِ
📆 روزشمار:
🏴 ۱ روز تا شهادت امام جواد علیهالسلام
💐 ۲ روز تا سالروز ازدواج زوج الگوی بهشتی امامعلی و حضرتفاطمه علیهماالسلام
🏴 ۸ روز تا شهادت امام محمد باقر علیهالسلام
💐 ۱۰ روز تا روز عرفه
💐 ۱۱ روز تا عید قربان
💐 ۱۶ روز تا میلاد امام هادی علیهالسلام
💐 ۱۹ روز تا عیداللهالاکبر؛ عید سعید غدیر
💐 ۲۳ روز تا عید مباهله پیامبر اسلام صلاللهعلیهوآله
•┈┈••✾•🌸مناسبتهای امروز🌸•✾••┈┈•
📆 مناسبتهای شمسی
📆 مناسبتهای قمری
📆 مناسبتهای میلادی
🔹#چارلز_داروین اقدام به انتشار #نظریه_فرگشت کرد. (١٨۵٨م - ۱۲۳۷ش)
🖊 بیشتر بدانیم؛
👈 تحلیل فیلم؛
#سیاره_میمونها
ادای دین هالیوود به داروین
رسالت هالیوود در خلق واژه "بلایای طبیعی"/ایمان به "طبیعت" در تقابل با "آیات الهی"
https://eitaa.com/salonemotalee/9231
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee