eitaa logo
سالن مطالعه
194 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
966 فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15338 ◀️ قسمت سیزدهم اصلاحات مُرد، زنده‌باد کودتا ۳. 🔶🔸انقلاب زنانه‌ی آلن تورن 🔹"ایران، یک بهشت ایده‌آل برای جنبش دانشجویی دختران!" این پیامِ سفر آلن تورن ۷۶ ساله و نظریه‌پرداز پرآوازه‌ی «جامعه مدنی» از پاریس به تهران بود که پایان زمستان ۱۳۸۰ به دعوت عطاءالله مهاجرانی رقم خورد. بسته پیشنهادی‌اش برای اصلاح‌طلبان: «خلق یک انقلاب زنانه در ایران» (۶۸) 🔹او به عنوان تحلیل‌گری برجسته در زمینه‌ی «جنبش‌های اجتماعی اپوزیسیون» این ایده را در جلسات مشترکی با: موسسه مطالعات وزارت امور خارجه، مرکز بین‌المللی گفتگوی تمدن‌ها، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و سرانجام ضیافت شام سفارت فرانسه طرح کرد. (۶۹) 🔹تورن اعتقاد داشت: «ایران، مکان ایده‌آلی برای دانشجویان و جنبش‌های دانشجویی به خصوص جنبش دانشجویی دختران است»، (۷۰) چون این جنبش نظرگاه خاصی در مورد یک مشکل اجتماعی دارد؛ تحصیل کرده‌اند، مدرن فکر می‌کنند، تفکرات‌شان شکلی جهانی دارد و در پی ایجاد نهادهای سیاسی جدید هستند. (۷۱) 🔹تصویر او از سیاستگزاران دولت دوم سیدمحمدخاتمی ماهیت جالبی داشت و به آن‌ها می‌گفت: «شما نه می‌خواهید آیت‌الله باشید و نه می‌خواهید سرمایه‌دار باشید، شما می‌خواهید شالوده نهادهای لازم انتخابات آزاد را برای اکثریت افراد پی‌ریزی کنید.» (۷۲) این جامعه‌شناس فرانسوی به اصلاح‌طلبان توصیه کرد: باید از یک «امکان سیاسی» که خلق آن در ایران به مراتب آسان‌تر از کشورهای اروپایی است، بهره گیرند: "به اعتقاد من شما می‌توانید نخستین کشوری در جهان باشید که «انقلابی بر پایه‌ی حمایت از حقوق زنان» به وجود می‌آورد. چرا که برحسب آنچه دیده‌ام ایران از معدود کشورهایی است که مسئله زنان در کانون مسائل آن قرار دارد." (۷۳) 🔹آلن تورن رهبران دولت اصلاحات را به پیروی از الگوی موسسه تحقیقات امنیتی پنتاگون (Rand) در گستره «اسلام لیبرال» فراخواند و هم‌رأی با فرید زکریا و ولی‌رضا نصر در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: «راه تجدد ایران» از ترکیه می‌گذرد: "«راه تجدّد ایران» از مرزهای «ترکیه» عبور می‌کند. ترکیه برای ما «آزمایشگاه» است. آزمایشگاهِ خوبی‌ها و بدی‌های تجدّد و چالش‌ها و برون‌رفت‌های «روشنفکران دینی» از آن." (۷۴) 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15392 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 "" نوشته حجت‌الاسلام مظفر سالاری بامضمونی درباره وظایف مسلمانان درزمان غیبت 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15340 ◀️ قسمت چهلم - کار آسانی نیست. مادرم مخالف آزار دادن شیعیان است؛ اما معمولا” مجبور است ساکت بماند. - وزیر هم ناصبی است؟ - نمی‌دانم، فکر نمی‌کنم. - در بازار، مرد نیکوکاری است به نام ابوراجح. حمام زیبایی دارد. شیعه است. من تا به حال مردی به آن خوبی و درستکاری ندیده‌ام. روزی نزد او بودم که وزیر به حمام آمد تا دو پرنده‌ی زیبای ابوراجح را، که قو نام دارند، بگیرد و به پدرت هدیه بدهد. - توصیف آن دو پرنده زیبا را شنیده‌ام. کاش می توانستم آن‌ها را ببینم! - قوها درون حوض رختکن هستند. ابوراجح و مشتری‌ها به این دو پرنده علاقه زیادی دارند. ابوراجح به وزیر گفت که به قوهایش علاقه زیادی دارد و آن‌ها باعث رونق بیشتر کسب و کارش شده‌اند. سرانجام وزیر به بهانه‌ای واهی، آن‌چنان سیلی محکمی به ابوراجح زد که آن بیچاره روی زمین افتاد و از بینی‌اش خون جاری شد. بعد هم او را تهدید کرد و رفت. این در حالی بود که ابوراجح به وزیر بی‌احترامی نکرد و حاضر شده بود قوهایش را به پدرت هدیه بدهد. قنواء قبل از آن‌که اسبش را به تاخت درآورد گفت: "مذهب وزیر، مقام‌پرستی است. او هر کاری می‌کند تا هم‌چنان وزیر بماند. پسرش، رشید را نیز واداشته که مانند او فکر کند. وزیر دلش می‌خواهد مرا برای رشید بگیرد تا پیوندش با پدرم محکم‌تر شود. پس بدان که وزیر و پسرش از این‌که تو به دارالحکومه رفت و آمد می‌کنی خشمگین هستند." هنگامی که پل در چشم‌انداز ما قرار گرفت، قنواء گفت: "حالا که من خود را به شکل پسرها در آورده‌ام، باید بروم و قوهای ابوراجح را ببینم." قنواء به من فرصت نداد تا از این تصمیم منصرفش کنم. پاها را به پهلوهای اسب کوبید و چون تیری که از چله‌ی کمان رها شده باشد به حرکت در آمد. خوش‌بختانه ابوراجح در حمام نبود. قنواء سکه‌ای به طرف مسرور انداخت و گفت: "برو مواظب اسب‌ها باش تا باز گردیم." مسرور سری تکان داد و رفت. کسی در رختکن نبود. قنواء کنار حوض نشست و با تعجب و حسرت گفت: "این دو پرنده سفید زیباتر از آن هستند که فکرش را می‌کردم." بودن قنواء در آن‌جا کار درستی نبود. اگر ابوراجح از راه می‌رسید، قنواء را می‌شناخت و از این‌که او را به حمام آورده بودم، آزرده خاطر می‌شد: - بهتر است برویم. ما هرگز نباید به این‌جا می‌آمدیم. قنواء ایستاد و گفت: "تو خواستی به سیاهچال بروی و من همراهی‌ات کردم. حالا من خواستم به این‌جا بیایم و قوها را ببینم و تو مرا همراهی کرده‌ای. این‌جا که بدتر از سیاهچال نیست! من، حماد و صفوان را از سیاهچال نجات دادم، در عوض این دو پرنده را از تو می‌خواهم. تو باید آن‌ها را از ابوراجح بخری و برایم بیاوری. بهای‌شان را هر چه باشد، می‌پردازم." - فراموش نکن که این قوها فروشی نیستند. - هر چیزی قیمتی دارد. ابوراجح خوشحال خواهد شد که مثلا” صد دینار بگیرد و آن‌ها را به من بدهد. از قنواء فاصله گرفتم و گفتم: "من نمی‌خواهم ابوراجح مرا با تو در این‌جا ببیند. می‌روم تا سری به پدربزرگم بزنم. اگر می‌خواهی همین‌جا بمان و وقتی ابوراجح آمد در این باره با او صحبت کن. هرچند می‌دانم که او قوهایش را با صندوقچه‌ای پر از طلا و جواهر هم عوض نمی‌کند." بیش از آنکه از رنجیدن قنواء نگران باشم، از این واهمه داشتم که ابوراجح از راه برسد. از حمام بیرون آمدم. مسرور مشغول نوازش اسب‌ها بود. قنواء هم بیرون آمد. با بی‌اعتنایی سوار اسبش شد و با حرکات افسار، اسبش را به چرخیدن واداشت. مسرور با وحشت خود را کنار کشید تا اسب آسیبی به او نزند. افسار اسب دیگر را به قنواء دادم و به مسرور گفتم: "نام این جوان، جوهر است. به دستور اربابش به این‌جا آمده تا این دو اسب را بدهد و قوها را بگیرد. حال که ابوراجح نبود باید دست خالی بازگردد." مسرور به قنواء گفت: "زحمت بیهوده نکش. وقتی ابوراجح، قوهایش را به وزیر نداد، به ارباب تو هم نخواهد داد." 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15457 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
توضیح خطبه ۷۰.mp3
3.68M
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 شرح و تفسیر خطبه ۷۰ نهج‌البلاغه درخدمت حجةالاسلام 🔸🌺🔸-------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
✅ملت ایران و عجایب کمک‌های دولتی علی المومن نویسنده عراقی از یارانه‌های دولتی در ایران شگفت زده شد و نوشت: م.م جوان عراقی ۴۰ ساله‌ای است که ازدواج کرده و ۳ فرزند دارد. او در شهر مشهد زندگی می کند. به خاطر آنکه مادرش ایرانی است تابعیت ایران را بدست آورده است. او به خانه من در نجف آمد و صحبت‌های طولانی از اوضاع زندگی و خدمات در ایران شد و گاهی با اوضاع خدمات در سوئد و امارات مقایسه می‌کرد چون در سابق سه سال در استکهلم و دو سال در دبی زندگی کرده بود. م.م می‌گوید که دولت ایران به هر شهروند ایرانی چه فقیر و چه پولدار ماهیانه مبلغی معادل ۳۰۰ هزار تومان کمک می‌کند و چون خانواده او پنج نفره است ماهیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند که معادل ۴۰ دلار آمریکاست. فکر می‌کردم این مبلغ بسیار ناچیز است و اصلا چیزی نیست. اما م.م مرا شگفت زده کرد که این مبلغ برای پرداخت همه خدمات دولت کافی است. رقم‌هایی که باورش سخت است بدین قرار می‌باشد: ۱. قبض برق بدون قطعی یک ثانیه و بدون محدودیت یا جیره بندی میانگین ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان که مساوی است با ۳ دلار و ۲۰ سنت ۲. قبض آب بدون قطعی یا جیره بندی با میانگین ماهیانه ۸۰ هزار تومان که این مبلغ مساوی ۲ دلار و ۱۰ سنت است ۳. قبض گاز یعنی لوله کشی گاز در منزل که مثل لوله کشی آب است (ایرانی‌ها اصلا چیزی به نام کپسول گاز نمی‌شناسند) با میانگین ماهیانه ۱۱۰ هزار تومان مساوی ۳ دلار ۴. قبض تلفن شامل آبونمان استفاده داخلی با مصرف معمولی با میانگین ماهیانه ۳۰ هزار تومان که معادل ۸۰ سنت است ۵. هزینه اینترنت وای فای ۹۰ هزار تومان در ماه معادل دو دلار و ۶۰ سنت ۶. هزینه موبایل برای ۳ خط متعلق به او و همسر و پسر بزرگش با میانگین ماهیانه ۹۰ هزار تومان معادل دو دلار و ۶۰ سنت ۷. هزینه اینترنت برای سه خط موبایل متعلق به او و همسر و پسرش ماهیانه ۶۰ هزار تومان معادل یک دلار و ۸۰ سنت ۸. هزینه بنزین خودرو شخصی برای چهار بار بنزین زدن با قیمت آزاد ۴۲۰ هزار تومان به میانگین ماهیانه که مساوی ۱۱ دلار است. قیمت آزاد هشت سنت برای هر لیتر. دولت ایران برای هر خودروی شخصی ماهیانه ۶۰ لیتر بنزین سوبسید دار می‌دهد با مبلغ ۱۵۰۰ تومان برای هر لیتر معادل ۴ سنت که ارزانترین بنزین در جهان است یعنی دولت به هر خودرو ۶۰ لیتر ماهیانه بنزین می‌دهد معادل ۵ دلار. اما خرید بنزین با قیمت آزاد یعنی ۸ سنت در هر لیتر نامحدود و بدون جیره‌بندی است ۹. هزینه بیمه بهداشتی برای پنج نفر ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان معادل ۸ دلار که انواع عمل جراحی و مداوا و دارو و رادیولوژی و سونوگرافی را پوشش می‌دهد ✅ و بدین ترتیب مجموع آنچه م.م ماهیانه برای پرداخت هزینه برق و گاز و ارتباطات و اینترنت و بیمه و معالجه و بنزین می‌پردازد حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان است معادل ۳۴ دلار آمریکا که ۲۰۰ هزار تومان کمتر از مبلغ کمک ماهیانه دولت است. یعنی مبلغ یارانه که دولت به همه شهروندان می‌دهد همه هزینه‌های خدمات دولتی را پوشش م‌دهد و قسمتی هم زیاد می‌آید یعنی دولت ایران عملا همه این خدمات را مجانی به ملتش عرضه می‌کند و چنین حالتی در کل کشورهای دنیا بی‌نظیر است از جمله کشورهای پیشرفته غربی و کشورهای ثروتمند عربی. به این خدمات باید کمک دولت به بخش های آموزش تامین اجتماعی و تفریح را افزود. آنطور که م.م می‌گوید بعضی از ایرانی‌ها قدر نعمتی که در آن هستند را نمی‌دانند و اگر فقط یک روز در کشور دیگری زندگی کنند ارزش کشورشان را خواهند فهمید. در مقابل رسانه‌های عربی و غربی تصویر موهوم سیاهی از اوضاع ایران نشان می‌دهند گویی از کشوری در مریخ سخن می‌گویند. 🤯این هم از شگفتیهای عجیب ایران و مردم عجیب‌تر از آن👀 و عجیب‌تر آنکه هنوز عده‌ای دنبال آب و برق مجانی برای کم درآمدها می‌گردند! والحمدلله 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 صلاح الدین یوسف بن ایوب بن شاذی که بعدها معروف به صلاح الدین ایوبی شد، یکی از نامدارترین حاکمان و فرماندهان در تاریخ اسلام بوده است. 🔶🔸زندگی‌نامه 🔹صلاح الدین یوسف بن ایوب بن شاذی که بعدها معروف به صلاح‌الدین ایوبی شد، یکی از نامدارترین حاکمان و فرماندهان در تاریخ اسلام بوده است. او فتوحات بسیاری را برای مسلمانان به دست آورد و از مرزهای اسلامی در مقابل مسیحیان اروپایی حفاظت کرد که در ادامه از آن بحث خواهیم کرد. 🔹نجم الدین ایوب پدر پادشاهان ایوبی در تکریت زندگی می‌کرد و صلاح الدین نیز در همان شهر به دنیا آمد. در این شهر قوم کرد زندگی می‌کردند و خاندان ایوبی نیز جزو قوم کرد بودند. البته به جهت غلبه‌ای که عربی بودن در آن زمان یافته بود، آنها کمتر به کرد بودن شناخته شده بودند و این به این سبب بوده که در آن زمان نژاد غیرعرب کمتر به عنوان نژاد خاص خود قدرت ترکتازی داشته است. 🔹نجم الدین ایوب در زمان عماد الدین زنگی حاکم شهر بعلبک بود. صلاح‌الدین از همان اوان کودکی علاقه شدیدی به یادگیری فنون جنگی، به ویژه شمشیربازی و جنگ با خنجر داشت و بالاخره در این فنون مهارت‌هایی را به دست آورد. او به احتمال زیاد از همان کودکی با فقه شافعی آشنا شده باشد؛ فقهی که بعدها در ترویجش تلاش بسیاری کرد. 🔶🔸مذهب 🔹صلاح الدین بدون شک یک سنی متعصب و شافعی تمام عیار بود. وقتی که در مصر به قدرت رسید تمام سعی خود را در نشر این مذهب و جایگزین کردن آن به جای مذهب شیعه به کار گرفت که در قسمت‌های بعدی این مطلب را بیش تر توضیح می‌دهیم. 🔶🔸ورود صلاح‌الدین به مصر 🔹مسیحیان در سال‌های ابتدایی جنگ صلیبی توانسته بودند شهر‌های مسلمان‌نشین بسیاری را فتح کنند. این فتوحات به آنان روحیه بسیار داد تا این که طمع فتح قاهره، مرکز دولت فاطمی را در سر بپرورانند. 🔹«ارتش بزرگ مسیحی به سمت قاهره حرکت کرد و شهرهایی که در میان راه بود از جمله شهر بزرگ بلبیس را فتح و آنجا را غارت کرده و مردمان را نیز کشتند». در نهایت آنها به قاهره رسیدند و آنجا را به محاصره خود در آوردند. اما مردم قاهره که بیم آن داشتند فرنگی‌ها در قاهره نیز چنان کنند که در بلبیس کرده بودند، به دفاع از شهر برخاستند. 🔹العاضد که به عنوان خلیفه فاطمی در آن‌جا حکومت می‌کرد از حکومت عباسی درخواست کمک کرده و از آن‌ها تقاضا کرد برای رفع مشکل صلیبیون نیروی نظامی به آن‌جا بفرستند. او که خوب می‌دانست بدون کمک، قدرتی برای مقابله با غربی‌ها ندارد، خواستار لشکرکشی اسدالدین شیرکوه فرمانده بزرگ که عموی صلاح الدین بود، شد. 🔹«اسد الدین با شش هزار سپاهی عازم مصر شد و پیش از حرکت، نیازهای سپاهیان را رفع نمود و هر سواری را بیست دینار عطا کرد. جماعتی از امرا نیز در خدمت او بودند و صلاح الدین یوسف بن ایوب به همراه پدرش ایوب برادر شیرکوه او را همراهی می‌کردند. چون نزدیک قاهره شد فرنگی‌ها عقب‌نشینی کرده و به شهرهای‌خود بازگشتند. او نیز در اواسط همان سال وارد قاهره شد. "العاضد لدین الله" خلیفه فاطمی او را خلعت داد و برای او و لشکریانش مقرری معین نمود». 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15534 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 کار ویژه «شبکه نفوذ» برای ایجاد تصویری «» از ایران‌ و ایرانی ◀️ مقاله اول؛ اهمیت کلیدواژه دروغ در جنگ‌نرم https://eitaa.com/salonemotalee/14395 ◀️ مقاله دوم؛ فریبکاری در ظاهرسازی از «صداقت» انسان غربی؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14605 ◀️ مقاله سوم؛ ژانر وسترن در خدمت دروغگویی نظام لیبرالیسم https://eitaa.com/salonemotalee/14742 ◀️ مقاله چهارم؛ «تولد یک ملت» و «جان فورد»؛ کشف ظرفیت سینما در دروغگویی https://eitaa.com/salonemotalee/14905 ◀️ مقاله پنجم؛ «اسکار» بنگاه الگوسازی و معرفی افسران جنگ نرم آمریکا https://eitaa.com/salonemotalee/15041 ◀️ مقاله ششم؛ «جنگ جهانی اول»؛ پایان افسانه «هنر برای هنر» در سینما https://eitaa.com/salonemotalee/15222 🔗ادامه دارد ... 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 کار ویژه «شبکه نفوذ» برای ایجاد تصویری «» از ایران‌وایرانی قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15222 ◀️ مقاله ششم؛ «جنگ جهانی اول»؛ پایان افسانه «هنر برای هنر» در سینما ۲. 🔹مرور دقیق تاریخ نشان می‌دهد که پیامدهای «جنگ جهانی اول» محدود به تغییرات «ژئوپلتیک» (Geopolitics) نشد و گستره‌ی این جنگ وسیع، تنها نقشه‌ی جغرافیای جهان را دستخوش تغییرات نکرد؛ بلکه این جنگ بیش از هر چیز، فرهنگ و حوزه‌های تمدنی را متأثر از خود ساخت؛ و در تقابل با سُنّت‌ها و ارزش‌های اجتماعی جوامع برآمد و زمینه‌های لازم برای مشروعیت بخشیدن به حذف دین از زندگی توده‌ها را پدید آورد و در این راستا صنعت نوپا و نوین «سینما» به‌عنوان یکی از بهترین خدمتگذاران رسانه‌ای عمل نمود. 🔹پس اگر چه «جنگ جهانی اول» در ظاهر با افول امپراطوری‌های بزرگ و ظهور قدرت‌های جدیدی در عرصه‌ی نظام بین‌الملل همراه بود؛ اما واقعیت آن است که کارکرد نهایی این ظهور و سقوط‌ها در مجموع منجر به حذف تفکرات «خدامحور» (Theism) و جایگزینی آن با تفکرات «بشرمحور» و «اومانیستی» (Humanism) دسته‌بندی می‌شدند. 🔹از این منظر است که با خاتمه «جنگ جهانی اول» در ماه‌های پایانی سال ۱۹۱۸م (۱۲۹۷شمسی) موجی از ایدئولوژی‌های دست‌ساز بشر در سطح جهان منتشر شد. 🔹ایدئولوژی‌هایی برآمده از تفکرات «بشرمحور» که هریک با برجسته نمودن و تمرکز بر بخشی از تمایلات و نیازهای انسانی توانستند به زدودن «ادیان» و بالأخص «ادیان الهی» از سطح اجتماع مبادرت ورزیده؛ و حاکمیت‌هایی جدید را به وجود آورند و این حاکمیت‌های مُدرن را با اقبال و گرایش توده‌ها همراه سازند. 🔹بر این اساس، تولد قدرت «اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی» که با اصالت بخشیدن به «جمع‌گرایی» (Collectivism) ظهور نمود و یا بروز قدرتی با عنوان «ایالات متحده آمریکا» که اصالت را به «فردگرایی» (Individualism) می‌بخشید و یا پیدایش «دولت آلمان نازی» (Government of Nazi Germany) و «ایتالیای فاشیستی» (Fascist Italy) که اصالت را به «ملی‌گرایی» (Nationalisme) می‌داد و…؛ تماماً محصول حذف تفکرات «خدامحور» و جایگزینی آن با تفکرات «بشرمحور» بود که «جنگ جهانی اول» به‌خوبی زمینه‌ساز ایجاد آن در جهان گردید. 🔹مبتنی بر این جلوه‌گری نوین بود که تمرکز بر صنعت نوپای «سینما» به‌سرعت مورد توجه حکومت‌ها قرار گرفت و این «صنعت-هنر-رسانه» را با حضور گسترده‌ی «نازیسم» (Nazism) و «فاشیسم» (Fascism) و «سوسیالیسم» (Socialism) و «کمونیسم» (Communism) و… مواجه ساخت. حضوری گسترده و پرشمار که به تبع خود «سینما» را دچار پدیده‌ای نمود که شاید بتوان از آن با عنوان «سونامی ایسم‌ها» تعبیر نمود. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ؛ کتاب خاطرات رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15225 ◀️ قسمت هفتادونهم؛ 📒فصل دوازدهم: سلول شماره ۱۴. ۲. 🔶🔸زندان سیاسی‌ها در مشهد پیش از این گفتم که در مشهد زندانی برای سیاسیون وجود نداشت سومین و چهارمین بازداشت من در زندان نظامی مجاور مرکز نگهبانی بود در آن سال در انتهای پادگان، زندانی برای سیاسی‌ها ساختند و در مستقلی هم برایش باز کردند مجموعاً ۲۰ سلول وجود داشت در دو سوی هردو ساختمان، شیرهای آب و سرویس‌های بهداشتی کوچک و مختصری در نظر گرفته بودند مرا در چهارمین سلول جای دادند پیش از این اتاقی به این کوچکی ندیده بودم مربعی که طول هر ضلع آن یک متر و نیم بود در آن نه هیچ روزنه‌ای بود نه چراغی تاریکی مطلق بر آن حکم فرما بود زندانی تنها زمانی که در سلول باز می‌شد یا زمانی که درپوش روزنه کوچکی که روی در بود را می‌گشودند تا نگهبان یا یکی از مسئولان با زندانی صحبت صحبتی بکند؛ روشنی را می‌دید 🔶🔸بالا بردن روحیه زندانی‌ها به من دو پتو دادند هوا رو به سردی می‌رفت نزدیک غروب آفتاب بود و من هنوز نماز نخوانده بودم از آنها خواستم که وضو بگیرم اجازه دادند تا برای وضو گرفتن به سر شیر آب بروم وقتی از جلوی در سلول‌ها می‌گذشتم احساس کردم که زندانیانی در آنها هستند همچنین احساس کردم که این زندانیان می‌کوشند از برخی درزهای در و روزنه‌ی کوچک روی آن مرا ببینند همان‌طور که از برابر یکی از درها می‌گذشتم صدای آهسته و لرزانی را شنیدم که می‌گفت من فلانیم متوجه شدم او یکی از همرزمان است که در همان روز و یا چند روز پیش دستگیر شده بود و من تا آن لحظه از دستگیریش اطلاع نداشتم احساس کردم که روحیه زندانیان بسیار ضعیف است لذا با صدای بلند با نگهبانان شروع به صحبت کردم تا زندانیان صدای مرا بشنوند و مقداری روحیه به آنها بدهم مثلاً یک بار پرسیدم محل وضو گرفتن کجاست یک بار دیگر جهت قبله را پرسیدم به خاطر دارم وقتی جهت قبله را پرسیدم یکی از آن‌ها پاسخ داد به سمت گوشه با صدای بلند گفتم: "بله! گوشه‌ی سلول همواره قبله است" و این کنایه است از توجه قلب انسان مومن به خدا کنج سلول همواره همراه با یاد و نام خدا برای مومن است و مثل حرم الهی و مکه است که به تعبیر قرآن در سرزمین برهوت واقع شده است یکی از نگهبان‌ها از من خواست عمامه‌ام را بردارم قبول نکردم گفت: "مقررات زندان چنین ایجاب می‌کند" گفتم: "من این مقررات را قبول ندارم. من تاکنون در زندان‌های قبلی عمامه‌ام را به کسی تحویل نداده‌ام. برو و از رئیست در این باره بپرس." هنگام حرف زدن صدایم را بلند می‌کردم تا کسانی که در سلول‌ها زندانی‌اند صدایم را بشنوند و روحیه‌شان تقویت شود چنین حرف‌هایی معمولاً آدم‌های ترسان را آرامش می‌بخشد در اذان و اقامه و اذکار رکوع و سجود هم صدایم را بلند کردم وقتی نماز را به اتمام رساندم به خود باز آمدم و در اندیشه عمیق فرو رفتم؛ "چرا مرا بازداشت کرده‌اند؟!" انگیزه‌های بسیاری برای زندانی کردنم وجود داشت اما کدام یک از این‌ها ساواک را به دستگیری واداشته بود؟! چه مسائلی برای آن‌ها کشف شده بود؟! 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا خَاتَمَ‌اَلْأَوْصِیَاءِ وَ اِبْنَ خاتَمِ‌اَلْأَنْبِیَاءِ سلام بر تو! ای آخرین نماینده خدا بر زمین. سلام بر تو و بر روزی که با آمدنت، جهان از عطر محمدی آکنده خواهد شد. . این‌جا پر است از تو و خالیست جای تو ای آخرین امید محمد ظهور کن صورتش خیس اشک بود؛ مژده‌ای شنیده بود که قلبش را آرام می‌کرد. دیگر ترسی نداشت از این‌که خود به ملاقات مرگ رود یا مرگ او را در آغوش گیرد. دقایقی قبل، رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله با او از رجعت گفته بود و از بازگشت مومنان در زمانه ظهور. آن روز سلمان محمّدی از پیامبر شنید که: «آخرین جانشین من، مهدی است. همان‌که زمانه ظهورش را درک خواهید کرد؛ تو، و هر که مثل تو باشد. و هرکه با معرفتی راستین، او را پیروی کند». اشک شوق سلمان روی گونه می‌غلطید. وقتی‌که رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: «بازمی‌گردیم و یک‌جا گرد هم می‌آییم. من، علی، فاطمه، حسن، حسین؛ نُه امامی که از نسل حسین‌اند، و هر مظلومی که در مسیر اهلبیت باشد. آن‌گاه برای انتقام از ظالمان صف خواهند کشید، لشگر مومنان حقیقی، در برابر لشگر ابلیس و کافران.» دلایل الامامه ص۴۴۹ 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
3759683_AUD.m4a
5.31M
🤲 ۲۷. از حضرت امام صادق علیه‌السلام: هركس چهل صباح این عهد را بخواند از یاوران قائم ما باشد؛ و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد او را از گور بیرون آورند و در خدمت آن حضرت باشد؛ و حق تعالی به هركلمه از حسنه او را كرامت فرماید و هزار گناه از او محو كند. 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ امروز؛ سه‌شنبه‌ ☀️ ۱۱ مهر ۱‌۴۰۲ ☪ ۱۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۵ ✝ ۳ اکتبر. ۲۰۲۳ منسوب به امامان مظلوم بقیع و و صادق صلوات‌الله‌علیهم ذکر امروز؛ یکصد مرتبه یَا ارحم الراحمین 📆 روزشمار: 💐 ۶ روز تا سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه علیها‌السلام به قم ۲۰۱ق 💐 ۲۱ روز تا میلاد امام حسن عسکری علیه‌السلام. ۲۳۲ق 🏴 ۲۳ روز تا رحلت شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام 🔹۳۲ روز تا ۱۳ آبان؛ سالروز فتح جاسوس‌خانه آمریکا در تهران ۱۳۵۸ش. روز ملی مبارزه با استکبار جهانی. روز دانش‌آموز 💐 ۴۷ روز تا میلاد اسوه صبر و نماز حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها. ۵ق - روز پرستار •┈┈••✾•🌸مناسبت‌های امروز🌸•✾••┈┈• 📆 مناسبت‌های شمسی 📆 مناسبت‌های قمری 💐 میلاد پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله و امام ششم مومنین جهان حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام 📆 مناسبت‌های میلادی 🖊 بیشتر بدانیم؛ 👈 اسلام و تروریسم تاریخی یهود؛ (تلاش یهود برای ترور پدران پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله برای جلوگیری از تولد ایشان) https://eitaa.com/salonemotalee/4446 👈 یهود به دنبال ترور پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15216 👈 علیهماالسلام https://eitaa.com/salonemotalee/14872 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: امروز دشمنی با اسلام از همیشه آشکارتر است 🔹یک نمونۀ جاهلانه آن، اهانت به قرآن است. کاری که یک ابله جاهلی انجام می‌دهد و یک دولتی حمایت می‌کند. 🔹این نشان‌دهنده این است که این مسئله، صحنۀ این قضیه و اهانت به قرآن نیست. بحث ما طراحان این جنایت و این کار نفرت‌انگیز است. 🔹این‌ها خیال می‌کنند می‌توانند قرآن را تضعیف کنند؛ اشتباه می‌کنند؛ خودشان را خراب می‌کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سراسر باخت است 🔹نظر قطعی جمهوری اسلامی این است که دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را برای خودشان سرمشق کار قرار می‌دهند ضرر خواهند کرد. باخت منتظر این‌هاست و دارند اشتباه می‌کنند. به قول اروپایی‌ها روی اسب بازنده شرط‌بندی می‌کنند. 🔹امروز وضع رژیم صهیونیستی وضعی نیست که مشوق نزدیکی به او باشد، نباید این اشتباه را بکنند. 🔹رژیم غاصب رفتنی است. امروز نهضت فلسطین از همیشۀ این هفتاد-هشتاد سال سرحال‌تر است. امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضد غصب، ضد ظلم، ضد صهیونیسم امروز از همیشه با نشاط‌تر، سرحال‌تر، آماده‌تر است که مشاهده می‌کنید و ان‌شاءاللّه این نهضت به نتیجه خواهد رسید. 🔹همین‌طور که امام بزرگوار (ره) تعبیر کردند از رژیم غاصب به سرطان حتماً این سرطان ان‌شاءاللّه به دست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کل منطقه ریشه‌‌کن خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: امروز رژیم صهیونیستی لبریز از کینه و غیظ است 🔹این کینه نه فقط نسبت به ما؛ نسبت به کشورهای دیگر هم همین‌جور است. این‌جور نیست که رژیم صهیونیستی از کشورهای دور و اطراف خودش خرسند باشد. آن‌ها به مصر و عراق و سوریه هم کینه دارند. 🔹چون هدف آن‌ها از نیل تا فرات بوده و این نشده؛ این کشورها در دوره‌ها و به دلایل مختلف نگذاشتند. این‌ها سرشار از کینه و غیظ هستند. خوب البته قرآن می‌فرماید قل موتوا بغیظکم. بله خشمگین باشید و بمیرید از خشم. همین هم خواهد شد. دارند می‌میرند. بعون الله این «قل موتوا بغیظکم» در مورد رژیم صهیونیستی در حال تحقق است.
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 امام زمان در اندیشه امام صادق علیهماالسلام 🔶🔸غیبت امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه 🔹فرصت طلایی عصر امام صادق علیه‌السلام از نظر اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، فرصتی استثنایی برای ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام بود. از جمله مسائلی را که به بخوبی بیان و تثبیت نمودند، مسئله غیبت امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه و مسائل مربوط به مهدویت بود. 👈 الف. تثبیت اصل مهدویت اصل مهدویت و ظهور امامی که جهان را پر از عدل و داد کند، از مسلّمات دین اسلام و اتفاق بین همه مسلمین است. از حضرت صادق علیه‌السلام به دو نمونه اشاره می‌شود: ۱. ابان بن عثمان از امام صادق علیه‌السلام نقل نموده که پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در حدیثی به علی علیه‌السلام فرمود: «کانَ جَبْرَئِیلُ علیه السلام عِنْدِی آنِفا وَاَخْبَرَنِی اَنَّ الْقائِمَ الَّذِی یَخْرُجُ فِی آخِرِ الزَّمانِ فَیَمْلاَءُ الاَْرْضَ عَدْلاً کَما مُلِئَتْ ظُلْما وَجَوْرا مِنْ ذُرِّیَتِکَ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ؛ جبرئیل علیه السلام همین الآن نزد من بود و به من خبر داد قائمی که در آخرالزمان قیام می‌کند و زمین را پر از عدل می‌کند همچنان که از ظلم و ستم پر شده، از نسل تو از فرزندان حسین است.» ۲. معاویة بن عمّار از امام صادق علیه‌السلام از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل نموده که آن حضرت فرمود: «اِنَّ جَبْرَئِیلَ علیه السلام أَتانِی فَأَقْرَأَنِی مِنْ رَبِّیَ السَّلامَ وَقالَ یا مُحَمَّدُ… وَ مِنْکُمُ الْقائِمُ یُصَلِّی عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ خَلْفَهُ اِذا اَهْبَطَهُ اللّهُ اِلَی الاَْرْضِ مِنْ ذُرِّیَّةِ عَلِیٍّ وَ فاطِمَةَ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ همانا جبرئیل علیه‌السلام نزد من آمد و سلام پروردگارم را به من رساند و فرمود: ای محمد! ... قائم از شماست که عیسی بن مریم علیه‌السلام پشت سر او نماز می‌گذارد؛ آن زمانی که خداوند او را [از آسمان] به سوی زمین فرود آورد. [او] از نسل علی و فاطمه و از فرزندان حسین علیهم السلام می باشد.» 👈 ب. حکم منکران مهدی علیه‌السلام صفوان بن مهران از امام صادق علیه‌السلام نقل نموده است که آن حضرت فرمود: «مَنْ اَقَرَّ بِجَمِیعِ الاَْئِمَّةِ وَجَحَدَ الْمَهْدِیَّ کانَ کَمَنْ اَقَرَّ بِجَمِیعِ الاَْنْبِیاءِ وَجَحَدَ مُحَمَّدا نُبُوَّتَهُ؛ کسی که به همه امامان اقرار کند و مهدی را انکار کند، مانند کسی است که به همه پیامبران اقرار کند و نبوت محمد را انکار کند.» درروایت دیگری غیاث از امام صادق علیه‌السلام از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل کرده: «مَنْ اَنْکَرَ الْقائِمَ مِنْ وُلْدِی فِی زَمانِ غَیْبَتِهِ ماتَ مِیتَةً جاهِلِیَّةً؛ کسی که قائم از فرزندان مرا در زمان غیبتش انکار کند، به مرگ جاهلی می‌میرد.» 👈 ج. تأکید بر وقوع غیبت ۱. غیبت حتمی است زراره از امام صادق علیه السلام نقل کرده که فرمود: «اِنَّ لِلْقائِمِ غَیْبَةً قَبْلَ أَنْ یَقُومَ قُلْتُ: وَلِمَ قالَ: اِنَّهُ یَخافُ وَ اَوْمَأَ بِیَدِهِ اِلی بَطْنِهِ یَعْنِی الْقَتْلَ؛ به راستی برای قائم غیبتی است قبل از این‌که قیام کند. عرض کردم: چرا [غائب می شود]؟ فرمود: به خاطر ترسی که دارد. و با دستشان به شکم خویش اشاره کردند؛ یعنی [به خاطر[ کشته شدن.» ۲. غیبت، امتحان سنگین مفضّل بن عمر از امام صادق علیه‌السلام نقل کرده که آن حضرت فرمود: «اَما وَاللّهِ لَیَغِیبَنَّ اِمامُکُمْ سِنِینا مِنْ دَهْرِکُمْ وَ لَتُمَحَّصُنَّ حَتّی یُقالَ ماتَ قُتِلَ هَلَکَ بِأَیِّ وادٍ سَلَکَ وَلَتَدْمَعَنَّ عَلَیْهِ عُیُونُ الْمُؤْمِنِینَ وَلَتُکْفَؤُنَّ کَما تُکْفَأُ السُّفُنُ فِی اَمْواجِ الْبَحْرِ؛ به خدا سوگند! امام شما سالیانی از روزگارتان غیبت کند و حتما مورد آزمایش واقع شوید تا آنجا که گفته شود: او مرده [یا] کشته [و یا] هلاک شده [و] به کدام وادی رفته است؟ و چشمان مؤمنان بر او بگرید و واژگون شوید، چنانکه کشتی‌ها در امواج دریا واژگون شوند.» «فَلا یَنْجُوا اِلاَّ مَنْ اَخَذَ اللّهُ مِیثاقَهُ وَ کَتَبَ فِی قَلْبِهِ الاِْیمانَ وَ اَیَّدَهُ بِرُوحٍ مِنْهُ وَ لَتُرْفَعَنَّ اِثْنَتا عَشْرَةَ رایَةً مُشْتَبِهَةً لا یُدْری اَیٌّ مِنْ اَیٍّ قالَ: فَبَکَیْتُ؛ و نجات نیابد [از این امتحان]، مگر کسی که خدا از او پیمان گرفته و در قلبش ایمان را نقش کرده و او را با روحی از جانب خود مؤیّد کرده باشد. و دوازده پرچم مشتبه بر افراشته شود که هیچ یک از دیگری باز شناخته نشود. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15418 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ پرونده بررسی کتاب "فاتحین جهانی" ۵. نسخه مدرن در قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15363 ◀️ قسمت چهارم: 🔶🔸بزرگ‌ترین عید یهود به‌مناسبت کشتارجمعی ایرانیان 🔹مارشالکو می‌گوید: درست است که در دادگاه نورمبرگ، قضات آمریکایی، روسی، فرانسوی و انگلیسی هم نشسته بودند، اما تنها یک قدرت برنده بود که همگان را محاکمه و در مورد آن‌ها قضاوت می‌کرد: یهود! هم‌چنین با وجود این‌که قضات ظاهراً مسیحی بودند، اما به‌کلی فاقد روحیه‌ی مسیحی به‌نظر می‌رسیدند. 🔹او می‌نویسد: «در ساختمان‌های دادگاه نورنبرگ، به استثنای قضات و متهمان، به‌ندرت کسی دیگر غیر از یهودیان به چشم می‌خورد. کارکنان و مسئولان لودجانکا و MVD هیچ فرقی با پرسنل دادگاه‌های نورمبرگ، داخائو، و جاهای دیگر که با جنایتکاران جنگی سر و کله می‌زدند، نداشتند. همه‌ی آن‌ها انحصاراً از یهودیان تشکیل شده بودند. اکثریت قریب به اتفاق شهود دادگاه‌ها نیز یهودی بودند. درباره‌ی همین‌هاست که موریس باردش می‌نویسد: تنها توجه آن‌ها به این بود که دقت کنند در جلسات دادگاه، تنفّر خود را به‌صورت خیلی آشکار بروز ندهند و حداقل، وقتی شهادت شهود شنیده می‌شد، بکوشند سخن آن‌ها جنبه‌ی واقعی و عینی داشته باشد.» (صفحه ۲۲۴ به ۲۲۵) 🔹نویسنده «فاتحین جهانی» اضافه کرده: یکی از ویژگی‌های اجرای عدالت یهودی در دادگاه نورنبرگ این بود که کل شهودی که برای ادای شهادت در دادگاه فراخوانده می‌شدند، فقط ۲۴۰ نفر بودند؛ در حالی‌که در تائید اتهامات، ادعای ۳۰۰هزار نفر ثبت و تائید شده بود؛ بدون این‌که این‌تعداد به دادگاه آورده شوند تا به‌قید سوگند ادعای خود را مطرح کنند. و اکثر شهادت‌های کتبی هم حقیقت نداشتند. 🔹در فراز دیگری از کتاب «فاتحین جهانی» درباره‌ی دادگاه نورنبرگ که از نظر مارشالکو پوریم جدید یهودی‌هاست، می‌خوانیم: «زندانیان متهم نیز دقیقاً تحت همان شکنجه‌هایی که در زندان‌های شوروی رایج بود قرار می‌گرفتند. ژولیوس استرایچر را آن‌قدر شلاق زده بودند که تمام بدنش خونی شده بود و مجبورش کرده بودند که از مستراح آب بیاشامد. سپس یهودیانی که یونیفورم ارتش آمریکا را بر تن داشتند، به نوبت در دهان وی تف کرده و او را واداشته بودند تا پای یک سیاه‌پوست را ببوسد. در زندان شوابیش، افسران جوان گاردهای آدولف هیتلر را آن‌قدر شلاق زده بودند که در خون خود می‌غلتیدند. سپس مجبورشان کرده بودند که روی زمین دراز بکشند تا مأموران شکنجه‌ی آن‌ها، اندام جنسی‌شان را له و لگدمال کنند؛ درست همانند محاکمه‌ی مالمدی (Malmedy) آن‌قدر زندانیان را آویزان کردند تا بالاخره همه‌شان لیست اعترافاتی را که از ایشان خواسته شده بود امضاء کرده بودند. بر مبنای چنین اعترافاتی که به زور از سپ دیتریش و یواخیم پِیْپر گرفته شده بود، گارد لیبستندارد به‌عنوان یک سازمان مجرم محکوم شد.» (صفحه ۲۲۵ به ۲۲۶) 🔹مارشالکو، از اسوالد پوهل (Oswald Pohl) یکی از ژنرال‌های SS هم در کتاب خود نام برده که با خشونت فراوان در زیرزمین دادگاه نورنبرگ شکنجه شد و آن‌قدر کتک خورد که یک مشت اقاریر دروغ را امضاء کرد. یکی از اسنادی که او در کتاب خود منتشر کرده، سخنان مک‌کارتی سناتور معروف آمریکایی است که ۲۰ مه ۱۹۴۹ در بیانیه‌ای که به مطبوعات داد، با اشاره به این شکنجه‌ها گفته بود: همه‌ی دنیا می‌تواند به حق از آمریکا انتقاد کند و برای همیشه‌ی تاریخ، صحّت انگیزه‌ها و سلامت اخلاقی‌ آمریکا را زیر سؤال ببرد. 🔹در دادگاه نورنبرگ علاوه بر شکنجه‌های وحشیانه، از اسناد تقلبی و ساختگی دستِ یهودیان نیز بهره‌برداری شد. سند دیگری که مارشالکو در فصل دهم کتابش، مربوط به دادگاه نورمبرگ به آن اشاره کرده، مقاله‌های نشریه «مادرید» است که حوادث دادگاه نورمبرگ را گزارش می‌کرد و نوشت که بعضی از تجّار یهودی-آمریکایی، بعضی از اردوگاه‌های مرگ نازی‌ها را به موزه تبدیل کرده و برای به‌دست آوردن پول، مردم را با تورهای گردشی به دیدن این‌اردوگاه‌ها می‌برند. «با استفاده از آدمک‌های مصنوعی با قیافه‌هایی وحشتناک، نشان‌دهنده‌ی انواع اتهامات شکنجه در این‌اردوگاه‌ها بود. اگر در اردوگاهی چنین اتاق گازی وجود نداشت که در حقیقت هم در بسیاری از آن‌ها چنین اتاقی تعبیه نشده بود، در آن‌ها به کمک وسایل استودیویی فیلم‌سازی، به ساختن دروغین چنین اتاقکی می‌پرداختند.» (صفحه ۲۲۶) 🔹بنابراین حیله‌های تصویری سینمایی را می‌توان یکی از زیرشاخه‌های اسناد تقلبی و ساختگی یهودیان دانست که مربوط به پوریم جدید بودند و مارشالکو به آن‌ها اشاره کرده است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15453 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ جاسوسان در تهران؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14975 رابطین خوب آمریکا؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15089 پلورالیسم؛ قدرت و مبارزه سیاسی https://eitaa.com/salonemotalee/15218 اصلاحات مُرد؛ زنده باد کودتا https://eitaa.com/salonemotalee/15306 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee