5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویدئوی "جِیم لی" درباره ابردزدی اسرائیل از ایران
مستند صوتی شنود - 02.mp3
16.23M
🎙 #مستند_صوتی_شنود،
قسمت ۲
(تجربه نزدیک به مرگ یک مسئول امنیتی در بیمارستان بقیه الله تهران)
هرشب از کانال "سالن مطالعه"
🔺 تجربهگر #کتاب_شنود در پی حذف برخی قسمتهای کتاب #شنود، توسط ارشاد و نامفهوم شدن برخی قسمتهای آن و همچنین بیان برخی مطالب گفته نشده، تصمیم به روایت صوتی تجربه خود گرفته است و استاد امینیخواه مستندات روایی مرتبط با تجربه را بیان میدارد.
مروری بر نکات جلسه دوم:
🔻 عنایتی که در کودکی شامل حالم شد
🔻 نیاتی که داشتم را می دیدم.
🔻 ارزش هر عمل را نشانم میدادند
🔻 احساس ورشکستگی به من دست میداد
🔻 صفرهایی که در کارنامه عمل ردیف میشد
🔻 اعمالی که فکرش را نمیکردم ارزشمند باشد را از من خریدند.
🔻 عنایتی که حضرت زهرا (س) به من کردند.
🔻 جانی که حفظ کردم، جانم حفظ شد.
🔻 ماجرای همسرم و اتفاق عجیبی که افتاد
🔻 هیچ عمل خالصی نداشتم
🔻 شرمندگی که سراسر وجودم را فرا گرفته بود.
🔻 دغدغه ای که خدا از من خرید.
🔻 اگر دوست داشته باشی امام زمان را یاری کنی، در زمره ی یاران حضرتی.
🔻 چه شد که برگشتم.
#مستند_صوتی_شنود
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
8.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
#سلام_فرمانده
🎥 بازتاب سرود " #سلام_فرمانده " در شبکه "کان" رژیم صهیونیستی: این سرود ایرانی مرزها را پشت سر گذاشته، به خارج صادر شده و واقعا گرفته حتی در لبنان که همه شیعه نیستند...
--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
شب عید غدیر .mp3
4.06M
#شرح_نهجالبلاغه
شرح و تفسیر نهجالبلاغه
به مناسبت عید غدیر
درخدمت حجةالاسلام #استاد_احمد_غلامعلی
یکشنبه ۲۶ تیر
مسجد حضرت زینب علیهاالسلام/شهرک شهید زینالدین
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#تحلیل_تاریخی
#دشمن_شناسی
✡🔥 #تبار_انحراف 🔥✡
#پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی ۴۲
🖋 مقالهی دهم؛
#نقش_یهود_در_تحریف_غدیرخم
قسمت اول
◀️ حادثه غدیر خم و حدیث غدیر، به اعتراف بزرگان علمای اهلسنت، حدیثی است متواتر كه هیچ شكی در صدور آن نیست. (امینی، الغدیر، ۱ : ۲۹۴-۳۱۳ و نجفی مرعشی، ملحقات احقاق الحق، ۲ : ۴۲۳)
و به لحاظ دلالت برای شخص منصفی كه بخواهد به قصد تحقیق آن را بررسی نماید، بقدری از قرائن حالیه و مقالیه برخوردار میباشد كه دلالت این حدیث را بر ولایت و امامت حضرت علی (ع) بعد از پیامبر اكرم (ص) كاملاً روشن و آشكار مینماید. (میلانی، نفحات الازهار، ج۸و۹)
🔹 اما در اینجا مهمترین مسئلهای كه در ارتباط با حدیث غدیر به نظر میرسد، كه حتی از پرداختن به سند و دلالت آن نیز با اهمیتتر است، این است كه پس چرا آنگونه كه تاریخ نشان میدهد، به این حدیث عمل نشد و تاریخ اسلام بر خلاف جهت حدیث غدیر رقم خورد؟
🔹 از عوامل بسیار مهم در عملكرد یك قوم، مراجع فکری آن قوم میباشند كه مستقیماً نقش خود را در گزینشها و تعیین رفتار یک قوم، ایفا مینمایند.
در این میان نقش مرجعیت فكری و دینی یهود كه چند قرن پیش از ظهور اسلام در جزیرةالعرب حضور داشتند بسیار حائز اهمیت است.
حضوری كه تأثیر آن بر اعراب از مرجعیت نوپای اسلام بسیار ریشهدارتر بود.
◀️ برتری فرهنگی و علمی یهود نسبت به اعراب جاهلی
🔹 بیتردید یهودیان نسبت به اعراب در سطح فكری و فرهنگی بالاتری قرار داشتند و در مقایسه با اعراب كه از تمامی مظاهر فرهنگ حتی خواندن و نوشتن بیبهره بودند، بسیار پیش بودند، و با داشتن كتاب و عالمان دینی از چنان هیبتی برخوردار بودند كه خود بخود عرب جاهلی در برابر آنان احساس حقارت مینمود و به برتری آنان اعتراف داشت.
🔹 دكتر علیاكبر فیاض مینویسد:
یهود در عربستان، كنیسه و مدرسه و تمام آداب تلمودی را داشت.
بدینجهت خودشان را از اعراب امّی خیلی برتر میدانستند، خود اعراب نیز آنها را به همین سِمَت ملاحظه میكردند و به كاهنان و علمای آنها گوش میدادند.
از اعراب یهودی شده در تاریخ نیز نام برده شده است. (علیاكبر فیاض، تاریخ اسلام، ۴۷)
🔹 از اینرو اهل كتاب در نظر اعراب به عنوان دانشمندان صاحبنظر جلوه كرده و همین امر موجب خودباختگی عرب در برابر آنها بود.
🔹 علامه طباطبایی نیز میگوید:
یهود در دنیای قبل از اسلام خود را اشرف ملل میدانست و سیادت و تقدم بر سایر اقوام را حق مسلّم خود میپنداشت، و خود را اهل كتاب نامیده به داشتن ربانیین و احبار مباهات مینمود.
به علم و حكمت خود میبالید و سایر مردم را بیسواد مینامید. (محمدحسین طباطبایی، المیزان، ۶ : ۳۴)
◀️ یهود، مرجع اعراب جاهلی
🔹 هیمنهی فكری یهود، در طول چند قرن بر اعرابی كه از علوم و معارف تهی بودند، باعث شده بود كه آنان در مسائل معرفتی همچون شناخت انبیاء، تاریخ پیامبران و امم گذشته، به اهل كتاب رجوع نموده و تكیه و اعتمادشان بر آنان باشد.
🔹 از اینرو میبینیم، در سالهای اولیه بعثت پیامبر (ص)، قریش نمایندگانی را به یثرب میفرستد تا دربارهی نبوت آن حضرت از یهودیان تحقیق كنند. (ابن سعد، طبقات الكبری، ۱ : ۱۶۵)
🔹 برای اثبات مرجعیت یهود در بین اعراب، كافی است بدانیم كم نبودند كسانی كه وقتی مواجه با دعوت به اسلام میشدند، به حبر یا راهبی مراجعه نموده، صدق چنین دعوتی را جویا میگشتند.
گاهی اهل یك قبیله كه اسلام بر آنها عرضه میشد، به سراغ اهل كتاب رفته و از نبوت محمد (ص) سؤال مینمودند.
🔹 در منا، پیامبر، قومی را كه میسره نامی در میان آنها بود به اسلام دعوت نمودند، قوم مخالفت كردند، اما میسره به آنها گفت به سراغ یهودیان فدک برویم و در مورد ادعای این مرد از آنها سئوال كنیم. (ابن كثیر، البدایة و النهایة، ۳ : ۱۷۸)
🔹 و مهمتر از همه، اسلام اهل یثرب است كه زمینهی ایمان آوردن آنان، همان اطمینان و اعتمادی است كه اوس و خزرج به سخنان یهودیان به عنوان مراجع فكری خود داشتند.
ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/2219
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#تحلیل_تاریخی
#دشمن_شناسی
✡🔥 #تبار_انحراف 🔥✡
#پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی ۴۳
🖋 مقالهی دهم؛
#نقش_یهود_در_تحریف_غدیرخم
قسمت دوم
🔹 زمانی كه پیامبر اكرم (ص) با گروهی از قبیلهی خزرج ملاقات كرد و آنان را دعوت به اسلام نمود، آنان با توجه به آنچه از یهودیان دربارهی ظهور قریبالوقوع پیامبری در این سرزمین شنیده بودند، به یكدیگر گفتند:
"بخدا قسم این همان پیامبری است كه یهود به آمدنش ما را وعده میداد، بیایید در ایمان بر آنها سبقت بگیریم." (محمد ابن اسحاق، سیره ابن هشام، ۲ : ۲۹۲)
◀️ عملكرد یهود در برابر اسلام
🔹مرجعیت فكری یهود و اعتماد اعراب به آنها هرچند با پیشگوییهایی كه از ظهور پیامبر در سرزمین حجاز نموده بودند، زمینهساز پذیرش اسلام توسط برخی اعراب، بخصوص انصار را فراهم نمود، اما این تكیهگاه فكری اعراب، بعد از اسلام بخصوص بعد از هجرت پیامبر (ص) به مدینه بهگونهی دیگر رفتار نمود.
🔹 علت چنین امری، این بود كه آنان هرچند منتظر ظهور پیامبری در سرزمین عربستان بودند، اما نه از نژاد عرب و نه از غیر بنیاسرائیل!
یهود بر اساس عقایدی كه به شدت تحریف شده بود، اعتقاد داشت هیچگاه نبوت از بنیاسرائیل خارج نمیشود و همیشه این قوم بهعنوان نژاد برتر باقی خواهد ماند.
و لذا هرچند به فرمودهی قرآن، پیامبر را همچون فرزندان خویش میشناختند، (بقره/۱۴۶؛ انعام/۲۰) اما بهعلت خوی برتریطلبی و حسادت، در مقابل پیامبر (ص) ایستادند، و در راه نابودی اسلام از هیچ تلاشی فروگذار نكردند، تا جایی كه قرآن كریم از آنها به سختترین دشمنان نسبت به مؤمنین یاد كرده است. (مائده/۸۲)
🔹 احمد شلبی میگوید:
"یهود میخواست كه پیامبر از میان آنها و برای آنها باشد، و تسلط آنان را بر مردم تقویت كند و جایگاه آنها را برتری بخشد.
لیكن اسلام بدست مردی از عرب كه از یهود نبود، آمد و میان مردم مساوات برقرار نمود، پس یهود را به عنوان قوم برتر باقی نگذاشت." (احمد شلبی، موسوعة التاریخ الاسلامی، ۴۴۴)
🔹 علامه طباطبایی مینویسد:
"یهود وقتی مشاهده كرد كه قرآنی بر قریش (كه زمانی به خاطر علم و كتاب یهود در برابرآنها خضوع میكردند) نازل شده، خصوصاً وقتی در آن كتاب نظر كرد و آن را كتابی آسمانی و ناظر به سایر كتب آسمانی دید، آن را سرشار از حقیقت و مشتمل بر عالیترین تعلیمات و وحی و كاملترین طریق هدایت یافت از اینرو بیشتر از پیش به ذلّت و بیارجی علم و كتاب خود كه سالها به رخ جهانیان میكشید، پی برد و به ناچار از خواب و خیال بیدار شده و به طغیان و كفر خود افزود." (محمدحسین طباطبایی، المیزان، ۶ : ۳۴-۳۵)
🔹 لذا تاریخ نشان میدهد، یهود به خاطر حسادت و حس برتریطلبی كه داشت از هرگونه تلاشی برای نابودی اسلام دریغ نكرد و از نفوذ فكری و مرجعیت خود، در بین اعراب، بسیار بهره برد.
🔹 علمای یهود از یكسو سراغ مشركان عرب میرفتند، و آنان را به جنگ با اسلام ترغیب مینمودند.
و در چنین شرایطی مشركان از علمای یهود سؤال میكردند؛
"شما كه اهل علم و كتاب اول هستید، به ما بگوئید آیا دین ما بهتر است یا دین محمد
یهودیان در جواب میگفتند:
"دین شما برتر و به حق اولیتر است." (ابن كثیر، السیرة النبویة، ۱۱/۲۰۱)
🔹 همین پاسخ باعث میشد مشركان با روحیه و انگیزهی بیشتری به جنگ اسلام بروند.
قرآن كریم، با نقل این قضاوت بناحق یهود كه در اثر كینه و حسد نسبت به اسلام صورت گرفته بود، آنان را لعن و نفرین نموده است. (نساء/۵۱-۵۲)
🔹 از سویی دیگر، یهودیان در میان اعراب مسلمان بهگونهای دیگر از نفوذ خود استفاده نموده تا با ایجاد شك در اعتقادات مسلمین و تضعیف روحیه آنان موجبات شكست آنان را در حمله مشركین فراهم آورند.
نمونهای از توطئههایی را كه یهود انجام میدادند و قرآن نیز به آن اشاره دارد (آل عمران/۷۲) این است كه؛
"در اول روز اظهار ایمان میكردند و آخر روز از ایمان خود برمیگشتند. تا مسلمانان كه هنوز آنان را اهل كتاب و علم میدانستند، بازگشت آنان را از ایمان، به یافتن مدركی در تورات مبنی بر عدم حقانیت اسلام نسبت دهند و از اینرو مسلمانها هم دچار شك و تردید نسبت به اسلام و رسالت پیامبر اكرم (ص) شده و به كفر و یا عقاید یهود بازگردند." (سیوطی، الدر المنثور، ۲ : ۴۳؛ جعفر مرتضی، الصحیح من سیرة الرسول، ۶ : ۳۱) تو
ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/2232
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" باکلی رمان،داستان، مقاله و ... مفیدوخواندنی
@salonemotalee
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
#عید_غدیر
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
7.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
#عید_غدیر
جان نجف...
اینم برای لحظات آخر عید غدیر امسال
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#لطیفه_نکته ۱۴۴
افسر جلومو گرفت گفت: اینجا سرعت قانونی هشتادتاست تو چرا صد و هشتادتا میرفتی؟
گفتم: گاندی میگه قوانین برای شکسته شدن ساخته شدن😊
گفت واقعا خردمندانه بود ولی خب الان پدر گاندی هم نمیتونه ماشینتو از پارکینگ دراره 😂
*به نام خدایی که علی را به ولایت منصوب کرد*
*با سلام و ادب و تبریک عید بزرگ شیعه و روز انتصاب مولا علی علیه السلام به امامت و جانشینی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله محضر نورانی شما*
*خدای متعال در قرآن مجید فرمودند*
*الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا*
*امروز دین شما را به حد کمال رساندم و بر شما نعمتم را تمام کردم و بهترین آیین را که اسلام است برایتان برگزیدم*
*بخشی از آیه سه سوره مائده*
*به اعتقاد شیعه و بخشی از علمای اهل سنت این آیه شریفه به مناسبت روز غدیر و انتصاب مولا علی علیه السلام به امامت بر امت پیامبر نازل شده است. طبق این آیه میتون به نکات زیر دست یافت.*
۱. مهمترين روزنهى اميد كفّار، مرگ پيامبر بود كه با تعيين حضرت على عليه السلام به رهبرى، آن روزنه بسته شد.
۲. كفّار از دينِ كامل مىترسند، نه از دينى كه رهبرش تسليم، جهادش تعطيل، منابعش تاراج و مردمش متفرّق باشند.
۳. اگر كفّار از شما مأيوس نشدهاند، چه بسا نقصى از نظر رهبرى در دين شماست.
۴. دين بدون رهبر معصوم، كامل نيست.
۵. قوام مكتب به رهبرى معصوم است و تنها با وجود آن، كفّار مأيوس مىشوند، نه با چيز ديگر.
۶. همهى نعمتها بدون رهبرى الهى ناقص است.
۷. نصب على عليه السلام به امامت، اتمام نعمت است، و رها كردن ولايت او كفران نعمت و ناسپاسى نعمت و عواقب بدى دارد
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee