هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#ارتش_سرّی_روشنفکران
#ارباب_فتنهها
هاشمی و خاتمی؛
دو روی یک سکه؟
سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایهداری
🇵🇸🔸🌺🔸 --------------
📚 @salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#ارتش_سرّی_روشنفکران
#ارباب_فتنهها
هاشمی و خاتمی؛
دو روی یک سکه؟
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23592
✳️ گارتناش و حجاریان: زوجهای ناکام براندازی
◀️ قسمت سوم:
🔹صرفاً در یک جا میتوان با حجاریان توافق داشت و اینکه شکلگیری انتخابات سال ۱۳۷۶ را باید واکنشی انتقادی به علمکرد «دولت سازندگی» دانست، ولی او پایگاه اجتماعی بانیان و حاملان هر دو پویش «مشروطیت» و «جمهوریت» را در طبقاتی میجوید که تولدشان نتیجهی اجرای سیاستهای «تعدیل اقتصادی» هاشمی رفسنجانی بود!
به تعبیر سعید حجاریان، این «طبقه متوسط» در انتخابات دوم خرداد 1376 برای تعقیب و تحقق «مطالبات سکولار» خود به حرکت درآمد:
«پویش جمهوریت» هنگامی آغاز میشود که تودههای مردم برای طرح «مطالبات این جهانی» (سکولار/ عرفی) به صحنه بیایند… «جمهوریخواهی» بر این اصل مبتنی است که تودهها «باروت» هستند. تنها باید با کبریت زدن به انبار باروت تور اختناق را پاره کرده تا انرژی تودهها آزاد شود و سیاست، تودهای شده و مردم به صحنه بریزند. حاملین این پویش «روشنفکران» متعلق به «طبقات متوسط شهری» هستند… دو پویش «مشروطهخواهی» و «جمهوریخواهی» در آستانهی دوم خرداد همدیگر را پیدا میکنند و با همکاری یکدیگر «حماسه دوم خرداد» را خلق میکنند. (۲۲)
برخلاف این پندارها، روند بهگونهای دیگر بود. از درون خاستگاههای طبقات «محروم» و «مستضعف» (که هاشمی رفسنجانی با تغییر نام انقلابیشان همواره آنان را «اقشار آسیبپذیر» خطاب میکرد و حقوقشان برخلافِ آموزهها و توصیههای مؤکد امام خمینی (ره) و رهبری نادیده گرفته میشد) یک حرکت انتقادی علیه آن سیاستهای لیبرالی در انتخابات با هدف «بازگشت به اصول انقلاب اسلامی» شکل گرفت.
هاشمی رفسنجانی میپنداشت زیر چرخ توسعه اقتصادی، طبقهای «له» میشوند و البته این از «هزینههای ناگزیر سازندگی» کشور است؛ ولی آن «طبقه فراموش شده» در دوم خرداد ۱۳۷۶ برای استیفای حقوق خود به حرکت درآمد و دوباره در سوم تیر ۱۳۸۴ به پا خاست؛ همان «طبقهی محروم» که به فرمودهی امام خمینی (ره) تنها «گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند.» (۲۳)
رسوایی تئوری مشروطهخواهی اسلامی
سعید حجاریان برای دستیابی به اهداف دموکراتیکِ اصلاحات مدل «مشروطهخواهی اسلامی» را پیشنهاد کرد که در آن یک قدرت در مقابل قدرت مطلقهی دیگری ظهور کرده و سعی میکند که آن قدرت مطلق را «قانونمند» کند! (۲۴) البته طرح گزارهی «قانونمندی قدرت مطلق» صرفاً یک تاکتیک جنگ روانی و شعار تبلیغاتی بود، نه یک التزام دموکراتیک.
وانگهی حجاریان در جلسات خصوصی خود با سیدمصطفی تاجزاده، عباس عبدی، علیرضا علویتبار، حمیدرضا جلاییپور و… صریحاً میگفت:
در «مشروطهطلبی» ممکن است «قانونگرایی» (لگالیسم) بهعنوان یک تاکتیک مطرح شود که به نظر من چندان مؤثر نیست. در کشور ما که مشروعیت «لَنگ» میزند، لگالیسم معنا ندارد. ما مشکلِ مشروعیت داریم و در مشروعیت دوگانه اصلاً «قانونگرایی» معنایی ندارد و تکیه به «قانون اساسی» فایدهای ندارد. ابتدا باید قانونیتِ قانون محرز شود. (۲۵)
حجاریان اعتقاد داشت «دوم خرداد، سرآغاز حاکمیت دوگانه» است پس باید به هر قیمتی این دوگانگی را بهعنوان محصول استراتژی «فشار از پایین، چانهزنی از بالا» حفظ کرد؛ (۲۶) زیرا سبب «شکاف در رأس هرم حاکمیت» میشود و به «سازماندهی تودهها در پایین» میانجامد. (۲۷) این چنین، مردم میتوانند «در شکاف حاکمیت سنگربندی اجتماعی کنند» (۲۸) تا امکان ظهور «آلترناتیوهای دموکراتیک» به جای نظام فعلی پیدا شود!
این درس «فروپاشی اروپای شرقی» است و به قول حجاریان رهایی آنان در زمان جنگ سرد «مدیون شکاف در میان قدرتمندان» بود (۲۹) که در ایران نیز قابل بازتولید است:
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23648
🇵🇸🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚 @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
✡️ #مغضوبین_ارض
✳️ قسمت اول؛
🔶🔸تفسیر امام خامنهای از آیه "غیرالمغضوب علیهم"
https://eitaa.com/salonemotalee/23399
✳️ قسمت دوم؛
🔶🔸نشانههای آشکار برای شناخت یهود در آیه: «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا! لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِمْ قَدْ یئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ کَما یئِسَ الْکُفَّارُ مِنْ أَصْحابِ الْقُبُورِ».
[سورهٔ ممتحنه، آیهٔ ١٣]
👈 ۱. خشم خدا
👈۲. ریاستطلبی
👈 ۳. یأس و نااُمیدی
https://eitaa.com/salonemotalee/23437
✳️ قسمت سوم؛
معنای "مؤمنین" در آیهی:
«یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا! لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِمْ ...».
https://eitaa.com/salonemotalee/23478
✳️ قسمت چهارم؛
یهود و یائسگی ذهن - ابلیس و یهود
https://eitaa.com/salonemotalee/23522
✳️ قسمت پنجم؛
حرص؛ جزای یأس.
یهود آرزوی مرگ نمیکند
https://eitaa.com/salonemotalee/23548
✳️ قسمت ششم؛
نشانهٔ دائمی برای شناخت حاملان تفکّر یهودی
https://eitaa.com/salonemotalee/23572
✳️ قسمت هفتم؛
👈 یهودیان و چالش مرگ
👈 سوره ممتحنه را با دقت بیشتری بخوانیم
https://eitaa.com/salonemotalee/23594
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ 👇👇👇
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
✡️ #مغضوبین_ارض [۸]
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23594
✳️ قسمت هشتم؛
🔶🔸 امر به مخالفت با یهود
🔹آنانی که در تربیت انسان صاحبنظرند، و کسانی که علاقهمند تربیت خود و تربیت فرزندانشان هستند، گمان میکنند از چه زمانی باید مخالفت با یهود را بر جسم و جان کودک ترزیق کرد؟
و گمان میشود تا به کجا باید این مخالفت را استمرار و گسترش داد؟
💥 ١. پیش از تولد
🔹قرآن حکیم زمان تزریق واکسن مخالفت با یهود را پیش از تولد کودک، یعنی قبل از:
«وَ قَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُم»
و در پُرهیجانترین لحظات، یعنی زمانی که آدمی با مَحرم خود خلوت میکند، میداند.
🔹زمانیکه یهودیان افکار جنسیشان را مبنی بر اینکه اگر مردی از پشت همسرش را باردار سازد، فرزند او اَحْوَل، لوچ و دوبین میشود، در بین مردم منتشر ساختند، خدای بزرگ آیه فرستاد که:
«نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ».
زنان شما کشتزار شمایند از هر طرف خواستید به کشتزار خود درآیید.
🔹امام رضا علیهالسلام میفرماید:
«یَعْنِی مِنْ خَلْفٍ أَوْ قُدَّامٍ خِلَافاً لِقَوْلِ الْیهُودِ وَ لَمْ یعْنِ فِی أَدْبَارِهِن».
یعنی: خداوند برخلاف گفتار #یهود به شما مؤمنان در عمل زناشویی توسعه و آزادی داده است.
بهعبارت دیگر؛
یعنی لازم نیست هنگامیکه درصدد پدیدآوردن فرزندی و نسلی از خود هستید، تحت تأثیر افکار یهود و یهودیان باشید.
💥 ٢. روز هفتم تولد
🔹این مخالفت در اولین روزهای زندگی کودک نیز باید گوشزد شود.
وقتی کودک به دنیا میآید سنّت آن است که او را شستوشو دهند.
در گوش راست او اذان بگویند و در گوش چپ او اقامه.
کام کودک را با آب فرات بردارند و اگر آب فرات یافت نشد، با آب گوارا و نیز با تربت امام حسین علیهالسلام کام او را باز کنند.
نام نیکو برای او انتخاب کنند.
اگر کودک پسر بود یک قوچ برای او عقیقه کنند و اگر دختر بود یک میش.
🔹اما مؤمنان بدانند که آداب دینی و کرامتهای اخلاقی همین اندازه نیست.
مرحوم طبرسی در احکام روز هفتم از تولّد فرزند متذکّر مخالفت با یهود میشود که:
"و ثقب اذنا الصبی خلافا للیهود؛
و برخلاف یهودیان هر دو گوش بچّه را سوراخ کنند.
🔹حسن بن فضل در کتاب ارزشمند مکارم الاخلاق در همین رابطه سخنی از نبیّ معظم پروردگار صلیاللهعلیهوآله خطاب به دختر بزرگوارشان حضرت فاطمة الزهرا سلاماللهعلیها میآورند.
میفرمایند:
«يَا فَاطِمَةُ اثْقُبِي أُذُنَيِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ خِلَافاً لِلْيَهُودِ».
دخترم فاطمه!
گوشهای حسن و حسین را از بابِ مخالفت با یهود سوراخ کن.
💥 ٣. همزمان و همراه با تعلیم و تعلم
🔹در فرمایشات رسول الله صلیاللهعلیهوآله، سلام اسمی از اسمهای خداست:
"السلام من أسماء الله"
و دین برای آغاز سخن، ترجیح میدهد بهجای صبح بخیر، عصر بخیر و یا چه روز خوبی است و یا چه هوای قشنگی است، سلام گفته شود.
تا جاییکه دستور میدهد به کسی که سلام نکرده آغاز به سخن کند، پاسخ ندهید:
"من بدأ بالکلام قبل السّلام فلا تجیبوه"
🔹و از آنجا که با سلام و افشاء و اعلانِ آن، باب دوستی و محبّت شروع و در مواردی بر استواری و مداومت آن تأکید میگردد، دستور داده است تا بین خودمان سلام را آشکارا بیان کنیم:
"أفشوا السّلامَ بَینَکُم تحابّوا"
🔸نهی از سلام کردن
🔹بعضی از مردم فقط به سلام کردن و اینکه سلام از ادب است و نشانهٔ مؤدب بودن است، اصرار میورزند.
اینان غافلند از اینکه همان الگو و اسوهای که دستور به سلام کردن داده است، نهی از سلام کردن به تعدادی را هم فرموده است.
ما حق نداریم، سلام را شامل حال همهٔ آحاد جامعه کنیم،
این یک فرهنگ است،
کافی است یک لبخند به دشمن یهودی بزنید، تا آخر باید ننگ یهودیگری را با خود داشته باشید.
لذا میفرماید:
👈 ١. لَا تُسَلِّمُوا... : سلام نکنید...
امام علیهالسلام تعدادی از نفرات جامعه را شماره میکنند تا با سلام نکردن، باب دوستی و رفاقت با آنان بسته شود:
👈 ٢. وَ لَا عَلَی النَّصَارَی وَ لَا عَلَی الْمَجُوسِ وَ لَا عَلَی عَبَدَةِ الْأَوْثَانِ:
بر نصرانی و مجوس و بتپرستان سلام نکنید.
👈 ٣. وَ لَا عَلَی مَوَائِدِ شُرْبِ الْخَمْرِ:
به شرابخواران سلام نکنید.
👈 ۴. وَ لَا عَلَی صَاحِبِ الشِّطْرَنْجِ وَ النَّرْدِ:
بر قماربازان و عوامل برپایی بساط قمار سلام نکنید.
👈 ۵. وَ لَا عَلَی الْمُخَنَّثِ:
بر لواطدهنده سلام نکنید.
👈۶. وَ لَا عَلَی الشَّاعِرِ الَّذِی یقْذِفُ الْمُحْصَنَاتِ:
به شاعری که در هجو زنان پاکدامن شعر میسراید، سلام نکنید.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23650
🇵🇸🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚 @salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#تقویم_امروز
امروز؛ پنجشنبه
☀️ ۴ بهمن ۱۴۰۳ هش
☪ ۲۲ رجب ۱۴۴۶ هق
✝ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۵ میلادی
✡️ ۲۳ طِوِت ۵۷۸۵ عبری
متعلق به امام مظلوم در حصر #امام_حسنعسکری صلواتاللهعلیه
ذکر امروز؛ یکصد مرتبه
لَا اِلَهَ اِلَّا اللهُ الملِکُ الحَقُّ المُبِینُ
┈••✾•🌸مناسبتهای امروز🌸•✾••┈
📆 مناسبتهای شمسی
📆 مناسبتهای قمری
🔹فرار #ابوبکر در #غزوه_خیبر ۷ق
🔹مرگ #معاویة بن ابیسفیان ۶٠ق
📆 مناسبتهای میلادی
🔹انتخاب #اورشلیم یا #بیتالمقدس بهعنوان پایتخت کشور جعلی #اسرائیل توسط کِنِسِت (پارلمان اسرائیل) ١٩۵٠م/۱۳۲۹ش
📆 مناسبتهای عبری
♦️🔅~~~ بیشتر بدانیم ~~~🔅♦️
👈 #ابوبکر #اولین_عامل_نفوذی_یهود
https://eitaa.com/salonemotalee/6222
👈 #تعاملات_معاویه_با_یهودیان
https://eitaa.com/salonemotalee/8304
📆 روزشمار:
🌹 ۳ روز تا سالروز شهادت حضرت امام موسیبنجعفر علیهماالسلام ۱۸۳ق
💐 ۵ روز تا عید مبعث
💐 ۸ روز تا ۱۲ بهمن؛ سالروز بازگشت حضرت امام خمینی رضواناللهعلیه به میهن و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی
💐 ۱۰ روز تا سالروز میلاد سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام ۳ق - روز پاسدار
💐 ۱۱ روز تا سالروز میلاد سردار کربلا حضرت اباالفضلالعباس علیهالسلام ۲۶ق - روز جانباز
💐 ۱۲ روز تا سالروز میلاد سیدالساجدین حضرت علیبنالحسین علیهماالسلام ۳۸ق - روز صحیفه سجادیه
💐 ۱۸ روز تا ۲۲بهمن سالگرد پیروزی قیام الهی مردم ایران و سرنگونی نظام ستمشاهی - ۱۳۵۷ش
💐 ۲۲ روز تا ۱۱۹۱مین سالگرد میلاد قطب عالم، بقیهالله العظمی حجهبنالحسن مهدی منتظر ارواحنافداه ۲۵۵ق - روز جهانی مستضعفین
🔸🌺🔸--------------
"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
واکاوی فرار ابوبکر از جنگ خیبر.pdf
990K
✍️ دانلود مقاله
✡ واکاوی فرار #خلیفهٔ_اول از جنگ با یهود خیبر
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
کسرای عرب؛ دشمن سرسخت اسلام و ولایت.pdf
1.5M
KayhanNews759797104121484952184552.pdf
8.82M
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
تمام صفحات
#روزنامه_کیهان
امروز پنجشنبه چهارم بهمن ۱۴۰۳
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee