eitaa logo
سالن مطالعه
195 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
966 فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
30.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در محضر ولایت حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی خدمت بی‌منت به نیازمندان ▪️🌺▪️-------------- 🖋"سالن مطالعه" @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۵ دی سالگرد عملیات کربلای ۴ ... ▪️🌺▪️-------------- 🖋"سالن مطالعه" @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 ۲۶۹ ▪️ ۱۴ قسمت چهاردهم؛ اَیهَا الْمُسْلِمُونَ! أَاُغْلَبُ عَلی اِرْثی؟ یابْنَ اَبی‌قُحافَةَ! اَفی كِتابِ اللَّـهِ تَرِثُ اَباكَ وَ لااَرِثُ اَبی؟ لَقَدْ جِئْتَ شَیئاً فَرِیّاً، اَفَعَلی عَمْدٍ تَرَكْتُمْ كِتابَ اللَّـهِ وَ نَبَذْتُمُوهُ وَراءَ ظُهُورِكُمْ، إذْ یقُولُ «وَ وَرِثَ سُلَیمانُ داوُدَ» (۱) وَ قالَ فیما اقْتَصَّ مِنْ خَبَرِ زَكَرِیا اِذْ قالَ: «فَهَبْ لی مِنْ لَدُنْكَ وَلِیّاً یرِثُنی وَ یرِثُ مِنْ آلِ‌یعْقُوبَ»، (۲) وَ قالَ: «وَ اوُلُوا الْاَرْحامِ بَعْضُهُمْ اَوْلی بِبَعْضٍ فی كِتابِ اللَّـهِ»، (۳) وَ قالَ «یوصیكُمُ اللَّـهُ فی اَوْلادِكُمْ لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْاُنْثَیینِ»، (۴) وَ قالَ «اِنْ تَرَكَ خَیراً الْوَصِیةَ لِلْوالِدَینِ وَالْاَقْرَبَینِ بِالْمَعْرُوفِ حَقّاً عَلَی الْمُتَّقینَ». (۵) وَ زَعَمْتُمْ اَنْ لاحَظْوَةَ لی، وَ لااَرِثُ مِنْ اَبی، وَ لارَحِمَ بَینَنا، اَفَخَصَّكُمُ اللَّـهُ بِایةٍ اَخْرَجَ اَبی مِنْها؟ اَمْ هَلْ تَقُولُونَ: اِنَّ اَهْلَ مِلَّتَینِ لایتَوارَثانِ؟ اَوَ لَسْتُ اَنَا وَ اَبی مِنْ اَهْلِ مِلَّةٍ واحِدَةٍ؟ اَمْ اَنْتُمْ اَعْلَمُ بِخُصُوصِ الْقُرْانِ وَ عُمُومِهِ مِنْ اَبی وَابْنِ عَمّی؟ فَدُونَكَها مَخْطُومَةً مَرْحُولَةً تَلْقاكَ یوْمَ حَشْرِكَ. فَنِعْمَ الْحَكَمُ اللَّـهُ، وَ الزَّعیمُ مُحَمَّدٌ، وَ الْمَوْعِدُ الْقِیامَةُ، وَ عِنْدَ السَّاعَةِ یخْسِرُ الْمُبْطِلُونَ، وَ لاینْفَعُكُمْ اِذْ تَنْدِمُونَ، وَ لِكُلِّ نَبَأٍ مُسْتَقَرٌّ، وَ لَسَوْفَ تَعْلَمُونَ مَنْ یأْتیهِ عَذابٌ یخْزیهِ، وَ یحِلُّ عَلَیهِ عَذابٌ مُقیمٌ 🏴🏴🏴🏴🏴 ای مسلمانان! آیا سزاوار است که ارث پدرم را از من بگیرند،‌ ای پسر ابی‌قحافه، آیا در کتاب خداست که تو از پدرت ارث ببری و از ارث پدرم محروم باشم امر تازه و زشتی آوردی، آیا آگاهانه کتاب خدا را ترک کرده و پشت سر می‌اندازید، آیا قرآن نمی‌گوید «سلیمان از داود ارث برد»، و در مورد خبر زکریا آنگاه که گفت: «پروردگار مرا فرزندی عنایت فرما تا از من و خاندان یعقوب ارث برد»، و فرمود: «و خویشاوندان رحمی به یکدیگر سزاوارتر از دیگرانند»، و فرموده: «خدای تعالی به شما درباره فرزندان سفارش می‌کند که بهره پسر دو برابر دختر است»، و می‌فرماید: «هنگامی که مرگ یکی از شما فرارسد بر شما نوشته شده که برای پدران و مادران و نزدیکان وصیت کنید، و این حکم حقّی است برای پرهیزگاران». و شما گمان می‌برید که مرا بهره‌ای نبوده و سهمی از ارث پدرم ندارم، و خویشاوندی بین من و پدرم نیست؟ آیا خداوند آیه‌ای به شما نازل کرده که پدرم را از آن خارج ساخته؟ یا می‌گوئید: اهل دو دین از یکدیگر ارث نمی‌برند؟ آیا من و پدرم را از اهل یک دین نمی‌دانید؟ و یا شما به عام و خاص قرآن از پدر و پسرعمویم آگاه‌ترید؟ اینک این تو و این شتر، شتری مهارزده و رحل نهاده شده، برگیر و ببر، با تو در روز رستاخیز ملاقات خواهد کرد. چه نیک داوری است خداوند، و نیکو دادخواهی است پیامبر، و چه نیکو وعده‌گاهی است قیامت، و در آن ساعت و آن روز اهل باطل زیان می‌برند، و پشیمانی به شما سودی نمی‌رساند، و برای هر خبری قرارگاهی است، پس خواهید دانست که عذاب خوارکننده بر سر چه کسی فرود خواهد آمد، و عذاب جاودانه که را شامل می‌شود. ادامه دارد ... ▪️🌺▪️-------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡🔥 🔥✡ ۵۶ 🖋 مقاله‌ی سیزدهم: قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/6529 قسمت دهم؛ برنامه‌های ابوبکر در نفوذ به سازمان حکومتی پیامبر 💥الف. شخصیت‌پردازی 💥ب. تشكیل سازمان غصب خلافت 🔹۱. دعوت ویژگان به اسلام 🔹۲. ترور پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله 🔹۳. صحیفه ملعونه 🔹۴. سرپیچی از لشکر اسامه 🔹۵. آخرین نماز پیامبر ص 🔹۶. توطئه سقیفه 🔹حمایت سازماندهی‌شده از ابوبکر 🔹شهادت دروغ حذیفه درباره‌ی اعضای صحیفه ملعونه و شاهدان بر آن می‌گوید: «هر کدام از این افراد، پیروان بسیاری داشتند که حرف‌های آنها را قبول داشته و اطاعت می‌کردند.» (۳۸) این افراد برای شخصیت‌پردازی خود، تلاش کرده و توانسته بودند مرید و اعوانی گرد آورند. ابان بن تغلب درباره‌ی غصب خلافت از امام صادق علیه‌السلام مطالبی را نقل می‌کند که در بخشی از آن آمده است: "پس از سخنان اصحاب امیرمؤمنان (ع)، ابوبکر به خانه رفت و سه روز در خانه ماند و به مسجد رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله هم نیامد. در روز چهارم خالد بن ولید آمد در حالی‌که هزار نفر با او بودند. پس سالم مولی ابی‌حذیفه آمد و او هم همراه خود هزار نفر داشت و بعد معاذ بن جبل آمد که او را هم هزار نفر همراهی می‌کردند." (۳۹) سالم مولی ابی‌حذیفه یک عبد آزاد شده است! باید درباره شخصیت او در تاریخ پژوهش شود تا معلوم گردد او چه کرد که به اندازه‌ای رسید که هزار حامی و اعوان داشته است. در بخشی از متن صحیفه ملعونه آمده است: "خلافت باید به ابوبکر، عمر، ابوعبیدة بن جراح و سالم مولی ابی‌حذیفه برسد."(۴۰) می‌بینیم ابوعبیده و سالم از کاندیداهای خلافت هستند. عمر وقتی قصد داشت شورای شش نفره را برای خلیفه پس از خود معرفی کند، گفت: «اگر ابوعبیده بن جراح زنده بود، او را خلیفه پس از خود قرار می‌دادم.» و افزود: «اگر سالم مولی ابی‌حذیفه زنده بود، او را خلیفه پس از خود قرار می‌دادم.» (۴۱) وقتی ابوبکر از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل کرد که خداوند سبحان برای ما اهل بیت، نبوت و خلافت را با هم قرار نداده است، علی علیه‌السلام پرسید: "آیا شاهدی بر این سخن داری؟" عمر و ابوعبیدة بن جراح و سالم مولی ابی‌حذیفه و معاذ بن جبل گفتند: "ما شاهد بودیم."(۴۲) در این زمان هیچ‌یک از صحابه و مردم به آنان اعتراض نکردند. این امر نشان می‌دهد این افراد دارای شخصیت ویژه‌ای در نزد مردم و صحابه بودند که مردم سخن آنها را پذیرفته و اعتراض نکردند. هنگامی که عمر شورای شش نفره را تشکیل داد، گفت: "اگر به تساوی رسیدند، هرکس که عبدالرحمن بن عوف به او رأی داده باشد، خلیفه است."(۴۳) قرار گرفتن عبدالرحمن بن عوف در بین شورا، و همچنین این‌که عمر او را فصل‌الخطاب قرار می‌دهد و ما شاهد اعتراض و اغتشاشی از مردم برای این رفتار و عمل عمر نیستیم، کاشف از آن است که او دارای شخصیت مقبولی در بین مردم بوده است. از سوی دیگر، در میان گروه نفاق، کسانی چون بشیر بن سعد و اسید بن حضیر حضور دارند که بعدها به آن پیوسته‌اند. بشیر بن سعد از بزرگان خزرج بود که پس از سعد بن عباده در بین خزرجیان مطرح بوده است. أسیدبن حضیر نیز رئیس اوس بود. (۴۴) ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/6606 ▪️🌺▪️-------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 اگر هنوز به هر دلیلی نتوانسته ایم برای شهادت حضرت زهرا اشکی بریزیم، روضه خوانی سرباز قاسم سلیمانی برای بانوی دو عالم در جمع مادران شهدا و یادآوری امداد های حضرت در هورالعظیم، کربلای پنج و... به رزمنده ها در این خصوص به ما کمک می کند. 🔴جز عشق حاج قاسم به حضرت زهرا و اهل بیتش، چه چیز باعث شد که حاجی اینگونه برای مردم منطقه دل بسوزاند و آنگونه پرپر شود؟ یالثارات الحسین ▪️🌺▪️-------------- 🖋"سالن مطالعه" @salonemotalee
🌹 دربارهٔ شهادت حضرت فاطمه (س) 🏴 همان‌طور که در مقالات متعدد در این کانال گفته شده؛ قویّاً معتقدیم که آمرین و برخی از عاملین این جنایت هولناک، از یهودیان بوده‌اند. چه یهودیان آشکار و چه که به درون سازمان حكومتی پیامبر نفوذ کرده بودند. (به مقالات «نفوذ در سازمان حکومت پیامبر» قسمت اول: https://eitaa.com/salonemotalee/6222 مراجعه کنید.) اما در این راستا دو نکته قابل توجه است: ▪️الف: برخلاف برداشت برخی همراهان، منظور ما از نسبت‌دادنِ شهادت پیامبر اسلام (ص)، ائمه علیهم‌السلام و حضرت زهرا (س) به یهود، این نیست که را تطهیر كنیم!! این‌گونه نیست که قاتلین معصومین علیهم‌السلام، يا خلفا هستند يا یهود! و هرکس یهود را مقصّر بداند، درصدد تطهیر خلفا است!! خیر! در مقالات متعدد گذشت که خلفای جور اگر یهودی نبوده باشند، قطعاً هم‌پیمان و در خدمت اهداف یهود بوده‌اند. بنابراین قصد ما به هیچ‌وجه انکار نقش غاصبین حق امامت نیست، بلکه هدف، آشکار کردن پشت‌پردهٔ این جنایات است. ▪️ب: در مورد نحوهٔ شهادت حضرت فاطمه (س) به‌دست دو قول وجود دارد. یک قول که مشهور است و شنیده‌اید، این است که بر اثر حوادث هولناک بعد از شهادت پیامبر (ص) و ضربات متعدد وارده و جراحات ناشی از آن و... مدتی بعد، آن حضرت به‌شهادت رسیده‌اند. ▪️اما قول دیگری نیز هست. این قول دوم، ضمن این‌که وقوع تمام جنایات فوق را در حق حضرت فاطمه (س) قبول دارد، اما علت نهاییِ شهادت ایشان را (مانند شهادت پدر بزرگوارشان و بسیاری از ائمه) از طریق سَمّ به بیت وحی می‌داند. ▪️دقت کنید؛ که این نظریه، نه جنایات هجوم به خانهٔ وحی را انکار می‌كند و نه قاتلین آن حضرت را کسانِ دیگری معرفی می‌کند، بلکه تنها معتقد است همان جانیان قبلی در ادامهٔ آن جنایت‌ها (مانند شهادت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله)، چون وجود حضرت فاطمه علیهاالسلام را مانع جدّی بر سر راه خود می‌دیدند تصمیم به مسموم‌کردن و شهادت ایشان گرفتند. 🏴 مشروح مباحث در آدرس زیر گذشت: https://eitaa.com/salonemotalee/6041 و نیز ریشه‌یابی غاصبین خلافت در مقاله "سقیفه بنی‌اسراییل"؛ https://eitaa.com/salonemotalee/3579 از دست ندهید. ▪️🌺▪️-------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee