eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
90 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 انجمن سواد رسانه طلاب برگزار می‌کند. 🔘نقد برخط ▪️با موضوع: طغیان هوش مصنوعی در سینما، فانتزی یا آینده‌ی محتوم؟ نقد و بررسی فیلم ماتریکس از وجه فلسفه‌ی هوش مصنوعی 🎙 ارائه دهنده: حجت الاسلام عرفان_ مدرس سواد رسانه و ناقد سینما ⌚️زمان: یکشنبه، 21 خرداد ماه 1402، ساعت 17 🔗لینک مجازی: https://gharar.ir/r/9473d7ea 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| ✅ دومین درسگفتار تخصصی مدرسه فکرت و با همکاری پایگاه عصر زنان ▪️با موضوع: «الگوی نظری هویت زن از منظر علامه طباطبایی» ▪️توسط حجت الاسلام دکتر محمدرضاکدخدایی ▪️این درس‌گفتار درصدد است با تکیه بر دستگاه معرفتی علامه طباطبایی، به توصیف و تبیین الگوی نظری هویت زن بپردازد. الگویی بومی و مبتنی بر مبانی دینی که می‌تواند مانند نظریه‌های تجربی ابزاری برای رصد و فهم و تبیین و حل مسئله در حوزه مباحث مرتبط با زن و جنسیت باشد. این مباحث قدمی است در مسیر فعلیت بخشی به علم دینی و علوم انسانی اسلامی. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ♦️ شما در جامعه‌ی غرب به‌وضوح می‌بینید که "سکس"، تازگی خاصی برای زن و مرد ندارد و به‌ندرت پیدا می‌شود که قبل از ازدواج طعم آن‌را نچشیده باشند. 📽 نقد تخصصی فیلم «فروشنده» 🔸 کارگردان: اصغر فرهادی 🔸 سال ساخت: ۱۳۹۴ 🔸 نقدنویس: امیرحسن اوصالی 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘چرا بازی های رایانه ای جذاب هستند ؟ 7️⃣ تجربه زیسته ◾️در بازی های رایانه ای، یادگیری خیلی بهتر از دیگر شیوه ها صورت می گیرد. ▫️دو بازی «تمدن» و «رم» نمونه های خوبی در این زمینه محسوب می شوند که ساخت یک امپراتوری بزرگ را به شما که شرکت کننده بازی هستید آموزش می دهد. این تجربه که از سوی سازندگان بازی طراحی شده، در اصطلاح، «تجربه زیسته» نامیده می شود. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
⭕️نقد انیمیشن رویاسوار 📣من دخترم 🕰در تاریخ معاصر ما و مخصوصا در رسانه ها زنان شدیدا مورد تبعیض قرار گرفته اند. به آنها القا می شود که هرچه بیشتر اعمال و رفتار مردانه داسته باشید و دم از برابری جنسیت بزنید بهتر است و دور از تبعیض 😖اما این عین تبعیض است که یک جنسیت را به بهانه های مختلف از رفتار عادی خودش منزجر کنیم 👗در انیمیشن رویاسوار شاهد هستیم که شخصیت اصلی در بدو ورود به شهر جدید لباسی کاملا دخترانه و سنگین دارد. اما ان را می کند و لباسی مردانه تر به تن می کند با کمی حفظ تم دخترانه 🐎سپس به رفتار های مردانه روی خوش نشان می دهد و داستان هم به نحوی روایت می شود که این نقش برای او توجیه شود و به مزاق مخاطب خوش آید 🧠دیگر بقیه اش به عقل مخاطب بستگی دارد. اینکه بپذیرد همانند مردان باشد تا به او قهرمان بگویند یا زنانگی خود را حفظ کند و قهرمان راستین زندگی خودش باشد 🆔@inaghd_ir
| 🗞صبح نو در نقد ابلق نوشت 🔘شعــا رهایی در ناکجـاآباد آبیــار ◾️فیلم «ابلق» از جهاتی در کارنامه کاری آبیار پیشرفت محسوب می‌شود. بالأخره «ابلق» فیلم شلوغی است و در ژانرهای جدیدی نسبت به دیگر ساخته‌های آبیار قرار دارد و این کارگردان توانسته از عهده مدیریت این شلوغی و تفاوت به خوبی برآید؛ اما مهم‌ترین ضعف «ابلق» این است که قصه و روایت متعلق به سینمای آبیار نیست. ▫️در واقع آبیار از سینمای مؤلف خود فاصله گرفته و در این فیلم، در دام تقلید و پیروی از یک جریان خاص در سینمای ایران افتاده است. در واقع می‌توان «ابلق» را هم نشانگر تغییر در سینمای آبیار از توجه و پررنگ بودن موضوعات ارزشی و ملی به موضوعات مورد علاقه طبقه متوسط، روشنفکری و فمینیستی دانست که باید منتظر ماند و دید در سریال جدید آبیار که با الهام از رمان «سووشون» سیمین دانشور ساخته می‌شود، این دغدغه‌ها بازنمایی می‌شود یا آبیار به سینمای خود بازخواهد گشت. ✍️نویسنده: محمدامین نجفیان 🔗متن کامل خبر https://sobhe-no.ir/newspaper/1653/4/62813 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| ▫️ششمین یک‌شنبه‌ی مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی 🔸با حضور: 🔶 رضا مصطفوی، مدیر نشر عهدمانا 📆 یک‌شنبه ۲۱ خرداد 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
⭕️نقد انیمیشن رویاسوار 💄از مهم ترین نکات مخاطب جذب کن در آثار و محصولات رسانه ای جاذبیت جنسی شخصیت های زن داستان است. همانطور که پیش تر در نقد دیجیمون ها گفتیم گاهی برخی پوشش ها حتی از برهنگی هم بدترند 💄انیمیشن رویاسوار در حد بالا از عنصر جنسی استفاده نکرده، اما با وجود تاکید بر کار های مردانه، با پوشاندن شلوار چسبان، چکمه های مجلسی زنانه تنگ و آرایش صورت شخصیت های زن و دختر در حال تلقین لزوم زیبایی دائمی به دختران مخاطبش است 💄یعنی اعمال و رفتار باید مردانه باشد اما دلبری و ظاهر از حد متعارف هم باید زنانه تر باشند. این فرمول رسانه غرب برای زنان و حتی مردان است. جدیدا مردان هم به آرایش کردن و پوشیدن لباس بدن نما تشویق می شوند 🆔@inaghd_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی 🔹صوت جلسه گعده استاد رضا مصطفوی ⛔️توجه: حق معنوی این صوت متعلق به فکرت می‌باشد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
| تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مجبوریم ▫️سرکار خانم معصومه قمقامی_ پژوهشگر حوزه زنان و تحلیلگر سینما ◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس ⏱ دوشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۲ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔰 دوره تابستانه مدرسه استاد فرج نژاد به مدت سه ماه برگزار می‌کند: 1️⃣ دوره دانش آموزی ویژه پسران 13 تا 16 سال 2️⃣ دوره دانش آموزی ویژه دختران 13 تا 16 سال 3️⃣ دوره ویژه طلاب زیر 25 سال 4️⃣ دوره ویژه خواهران 18 تا 30 سال 🌟 برای ثبت نام در هر کدام از دوره‌ها بر روی متن کلیک کنید. 📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
| 🎬 حلقه نقد فیلم دکوپاژ با اکران فیلم «مجبوریم» برگزار شد. 📌 «مجبوریم» ساخته رضا درمیشیان، با بازی فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، پارسا پیروزفر و ساراحاتمی در سال ۱۳۹۷ ساخته شد. 📌 به عقیده کارشناس برنامه سرکارخانم قمقامی، فیلم در عین اینکه آسیب‌های اجتماعی را به نحوی سیاه نمایش می‌دهد اما یک روایت زنانه دارد؛ سه زن از سه نسل متفاوت؛ ▪️ دکتر پندار (فاطمه معتمدآریا) زنی از نسل بالاتر است که شرایط سیاه داخلی را پذیرفته، به تنهایی قصد کمک و بهبود دارد اما چون توان بیشتری برای کمک ندارد به امور مصداقی بسنده می‌کند. سقط‌هایی که بخاطر شرایط بد خانوادگی انجام داده، زنان و دخترانی که عقیم کرده ازجمله گلبهار از این مصادیق هستند. ▪️خانم ندایی (نگار جواهریان) وکیلی با پوشش سیاه و سفید، می‌تواند نمادی باشد از صدای اعتراض زنان حال حاضر به جامعه، اما در نهایت این صدا به جایی نرسیده و پیش از نتیجه خاموش می‌شود. ▪️گلبهار (سارا حاتمی) دختر کارتون‌خوابی که مورد ظلم مجتبی است اما در عین حال پناه و نجات خود را در او می‌بیند. از طرفی یک پزشک بدون اجازه او را عقیم کرده است. گلبهار به عنوان یک دختر خیابانی یک شخصیت مظلوم، بی‌دست و پا و کسی که عرضه‌ای برای استیفای حقش ندارد بازنمایی شده امام پژوهش‌های میدانی نشان می‌دهد این دسته از دختران به جهت زیست سختی که دارند، دخترانی باعرضه، تلاشگر و خلاف چیزی هستند که اینجا به نمایش درآمده است. 🔖 صوت کامل گعده به زودی منتشر خواهد شد. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎥تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مجبوریم ▫️سرکار خانم معصومه قمقامی_ پژوهشگر حوزه زنان و تحلیلگر سینما ◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس 🔗تماشای کامل در آپارات https://www.aparat.com/v/Gvt0n 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🎙پاک نیت: سینمای ما عاری از تفکر و اندیشه شده است/ متأسفانه برخی فقط به فکر جیب های شان هستند! ◾️محمود پاک نیت بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتقاد نسبت به غیاب محتوای ارزنده در تولیدات سینمایی گفت: واضح است که این روزها سینمای ما عاری از تفکر و اندیشه شده است؛ فیلمنامه ها اغلب بسیار سردستی و سطحی نگرانه نوشته می شوند و شرایط به گونه ای است که در برخی پروژه ها لحظه فیلمبرداری مابقی فیلمنامه به صحنه می رسد و همان لحظه بدون هرگونه تفکر و تعمقی راجع به فیلمنامه متن ارسالی ضبط می شود! ▫️من فکر می کنم در این برهه حساس که سینما عاری از فیلم های ارزشمند شده نیاز است که مردم انتخاب درستی داشته باشند و برای تماشای هر اثر پیش پاافتاده ای به سالن های سینما نروند چرا که تا وقتی از این آثار سبک سرانه استقبال شود تهیه کنندگان باز هم دست به تولید آثار مشابه می زنند و این به ضرر سینما و جامعه است. ◾️وی خاطرنشان کرد: مردم باید سعی کنند برخلاف فیلمنامه نویسانی که این روزها فیلمنامه های شان عاری از تفکر و خلاقیت شده، با تفکر و درایت فیلم ها را انتخاب کنند و از روی احساسات شان به تماشای یک فیلم نروند. مخاطب باید ارزش و جایگاه خود را بداند و به خاطر حضور فلان هنرپیشه یا فلان سوژه یا فلان تبلیغ به تماشای فیلم هایی نرود که برای او هیچ دستاوردی ندارند. 🔗لینک کامل خبر https://www.cinemapress.ir/news/144995 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎥 اشاره رهبر انقلاب به سریال‌های برخی کشورها، برای تاریخ‌سازی و حکومت‌سازی: ما تاریخ داریم اما فراموش کردیم 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🔘 متن و حاشیه ▪️حاشیه نگاری برنامه دکوپاژ ✍️متن سرکار خانم مهتا صانعی پیرامون فیلم سینمایی مجبوریم ◾️او می‌خواست نقطه‌ی ثقل بدبختی زنان را به نمایش بگذارد. دُرمیشیان را می‌گویم. و آنقدر این بدبختی را سنگین نشان دهد که چه بسا زن بودنت را نه مایه‌ی هدفی کارگشا بل، مایه‌ی بسی بدبختی بدانی... ▫️کارگردان فیلم «مجبوریم» در اثرات گذشته‌ی خودش هم، روی پرده‌ی سینما، زن را نقطه‌ی معلّق داستانش روایت می‌کند، حتی وقتی اهل تحصیلات هست و برای خودش در جامعه حرفی برای گفتن دارد. ◾️اینجا هم روایت سه زن و هر کدام به نحوی سایه‌های فرو پاشی را با خود به یدک می‌کشند. دخترکی ۱۶ ساله که فدای درماندگی و انحصار طلبیِ یک مرد می‌شود و در این بین حظِّ مادریِ خود را از دست می‌دهد. وکیلی که به واسطه‌ی آنچه از آورگیِ زنان در جامعه دیده به یک روحِ پر نخوت و سرد تبدیل شده است و خانمِ دکتری که به واسطه‌ی آنچه از باروری ناخواسته‌ی زنان و دردهایشان دیده بسیار رنجور و ناتوان جلوه می‌کند که گوئیا تنها بستر درمان هرزگی را بستن لوله‌های باروری دختران و زنانِ در این مسیر می‌داند. ▫️درمیشیان به خوبی تمام فلاکت و خاکستری بودن جامعه‌‌ی هدفش را نشان می‌دهد. حتی وقتی خانم وکیل را در سناریوی خودش حذف می‌کند، در واقع به خوبی رنگ سیاهی جامعه را به رخِ مخاطب جستجوگر خودش نشان می‌دهد و فریاد می‌زند، آری همین هستیم. ما مجبوریم که فلک‌زده ادامه دهیم. ما مجبوریم ببینیم آنچه وجود دارد همین هست و چیز دیگری نیست. زن‌های ما مجبور هستند...... شما مجبورید آنچه من گفتم را بپذیرید. ◾️اینجاست که باید به فکر چاره بود. چاره‌ای برای فیلم‌سازی‌های ارزشمند. ما مجبوریم زن را ارزشمند نشان دهیم چون ارزشمند هستیم. @AFKAREHOWZAVI 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔲 | ✅«مجبوریم» برای دیده‌شدن در جشنواره‌های خارجی سومین نشست دکوپاژ با موضوع تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «مجبوریم» که در مؤسسه‌ی شناخت و مجموعه رسانه‌ای فکرت برگزار شد. 🔻محورهای برتر: ▪️«درمیشیان» بر خلاف کارگردان‌های بزرگ، نتوانسته در فیلم «مجبوریم» جهان جدیدی را خلق کند و موضوع مدنظرش را در آن روایت کند. همین باعث شده است که او به جای خلق یک اثری هنری، در قامت یک آدم عصبانی حاضر شود که مطالبات سیاسی خود را دنبال کند. ▪️بعضی از شخصیت‌های زن در این فیلم، به اخلاق و روحیات واقعی بانوان همخوانی ندارد و سبب شده روایتی دور از واقعیت ارائه شود. ▪️این فیلم، سینمای فلاکت است. از اولین سکانس فیلم تا پایان آن، شاهد تصویری خاکستری و فضایی کدر از جامعه ایران هستیم. ▪️«سینمایی مجبوریم» اطلاعات دروغینی درباره مباحث پزشکی را به خورد مخاطب داده که به راحتی نقد می‌شود. 🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥نخستین همایش بین‌المللی 🖇به مناسبت دومین سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرج‌نژاد ⏰زمان برگزاری: 23 تیرماه 1402 ⏱ مهلت ارسال آثار: 6 تیرماه 1402 👈جهت ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @f_mhfaraji یا سایت زیر مراجعه فرمایید: 🌐farajnejad.ir/hamayesh http://eitaa.com/joinchat/1842479109C6a0ba6652b