انجمن سواد رسانه طلاب
#عکس_نوشته|#اختصاصی 🔘باز هم جن ▪️فیلم سینمایی «جنگیری» در ژانر ترسناک که روایت کننده ی داستان یک
#نقد_فیلم|#اختصاصی
🔘باز هم جن
▪️فیلم سینمایی «جنگیری» در ژانر ترسناک که روایت کننده ی داستان یک بازیگر به نام تونی است که در حین ایفای نقش یک کشیش مذهبی، توسط شیطان تسخیر میشود.
▪️شیطان، به تونی القا میکند که به خاطر گناهان زیادش، خدا او را طرد کرده و راهی برای بازگشت ندارد. تونی نیز به همین خاطر، دست از مقاومت برداشته و برده شیطان میشود.
▪️شاید بتوان پیام مثبتی را از این فیلم برداشت کرد و آن هم جبران گذشته باشد، اما الگوی مثبتی در این فیلم دیده نمی شود.
▪️صحنه های ترسناک متعدد و ضرب و شتم و آزار دیگران در سراسر فیلم به چشم می خورد که این تصاویر باعث رنجش و تخریب روحیه مخاطب کم سن و سال می شود اما نکته ی مهم تر پرداختن بی مهابا به مسئله همجنس بازی است که به کرات به تصویر کشیده می شود.
▪️سازندگان اثر نیز با ما هم نظر هستند که حداقل سن برای تماشای این اثر 18 سال است.
✍️محسن بنی احمدی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر|#باز_نشر
🔘«کودکان و موبایل»
▪️وجود برخی از ویژگیها و نیازهای روان شناختی مانند حس نوگرایی هیجان طلبی خودنمایی و مدگرایی در کودکان و نوجوانان از دلایل توجه آنان به تلفن همراه است. این فناوری ارتباطی جدید به خوبی توانسته است، این نیاز را پوشش دهد.
▪️با رشد جسمی و روحی کودکان و افزایش روابط اجتماعی شان برخورداری از تلفن همراه به نوعی موجب اعتبار بخشی در عرصه اجتماعی خواهد شد؛ بنابراین دانش آموزانی که گوشی های به روز تر و پیشرفته تری دارند ضمن احساس روی خط مد بودن احساس اعتبار اجتماعی بیشتری میکنند و در مقابل دانش آموزانی که تلفن همراه ندارند بعضاً ممکن است نزد دوستانشان احساس حقارت کنند.
▪️با توجه به پژوهشهای انجام شده بیشترین کاربرد تلفن همراه در بین کاربران کودک و دانش آموز به ترتیب در زمینه های ارتباطی تفریحی بازی و سرگرمی، آموزشی علمی - تحقیقاتی و خدماتی است .
▪️کودکان برای ارضای حس نوگرایی هیجان طلبی خودنمایی و مدگرایی به تلفن همراه روی می آورند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘طوبی؛ تصویر موفق زن شیعه انقلابی خانواده محور
✍️زهرا راد
▪️سریال طوبی یکی از آثار موفق و پربیننده رسانه ملی است که مفاهیم مهم و اصیلی را به هم آمیخته و اثر ارزشمندی را خلق کرده بود.
این سریال بر اساس رمان " اربعین طوبی" اثر محسن امامیان تصویر شده است و برای اولین بار در یک سریال تلویزیونی به موضوعات مهمی اشاره کرده که حتی در راستای امتسازی به عنوان مقدمه ظهور نقش بسزایی دارد.
▫️اصالت خانواده در سریال طوبی یکی از مهمترین مفاهیمی این قصه است که بستر همه ماجراهای زندگی طوبی است.
▪️محوریت پدر، در داستان طوبی دقیقا نقطه مقابل بسیاری سریالهای شبکه خانگی قرار دارد. پدر موتور محرکه طوبی در مسیر انقلابی و سرلوحه همه تصمیمات درست طوبی ست.
▫️این سریال برای اولین بار، نسبت میان ملت ایران و ملت عراق را دقیق مشخص میکند. این دو ملت با دوملیت فارس و عرب بخشهایی از امت اسلامیاند، بدون آنکه عربیت و ایرانیت در آن موضوعیت داشته باشد.
▪️این وحدت اجتماعی از تولی به ولایت امام حسین و اهلبیت(ع) شکل گرفته و در واقع جامعهسازی و امتپردازی حول امام(ع) را تعین بخشیده است. مهمترین تجلی این جامعهسازی و امتپردازی در پیادهروی اربعین قابل مشاهده است و امتداد این مدل جامعهسازی تمهید ظهور ومقدمهای برای جهانی شدن جامعه مهدوی خواهد بود.
▫️سریال به درستی تفرق و دوئیت حتی جنگ میان شیعیان دوملت را ناشی از تسلط حزب بعث میداند. ازدواج ایرانیها و عراقیها از قدیم مرسوم بوده و این دوملت با هم زندگی مسالمت آمیزی داشتند تا اینکه صدام هر دوملت را به رنج و تعب جنگ و سلطهگری میاندازد و زندگی و آسایش دو ملت را از بین میبرد.
▪️در این میان طوبی یک زن ایرانی مبارز است که برای حفظ اسرار انقلاب به عراق میگریزد و رنج دوری از خانواده را به جان میخرد.
▫️طوبی رفع تمام مصایبش را با پیادهروی اربعین گره زده و در چهلمین سفر، وقتی اربعین اربعینهایش را خالصانه به سیدالشهدا(ع) تقدیم میکند، رهایی او از همه رنجها در همین لحظه رقم میخورد. او در این سلوک معنوی و در همه مصائبش با اهلبیت(ع) گام برمیدارد و در نهایت وقتی به حد نهایی کمال خود دست مییابد، تمام گرههایش باز میشود و از همه مصایب عبور میکند.
▪️این همان زنی است که در انقلاب و جنگ و اینک در جنگ امت اسلامی در آنسوی مرزهای ایران دیده میشود. زن انقلاب اسلامی، زنی که الگوی سوم را در جهان معاصر غربزده، زیست میکند و پرچم حق برافراشته است.
▫️طوبی اگر فصل دیگری میداشت همچنان جنگنده در مسیر حق میایستاده و جنگ دشمن غاصب صهیونیستی در مرزهای دوردست لبنان و فلسطین را یاری میکرد.
▪️به نظر میرسد طوبی تجربه موفق رسانه ملی در تصویرسازی ناب زن انقلاب اسلامی است. تفکر انقلاب اسلامی بر محوریت عدالت علوی و شهادت طلبی حسینی در عمیقترین لایههای خود برتری نگاه شیعی را به رخ میکشد. امروز و در کشاکش حمایت جمهوری اسلامی از مظلومین غزه و لبنان این معنا بر همگان آشکار شده و این تفکر در حال فراگیری است.
اللهم عجل لولیک الفرج
@banooytamaddonsaz
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘بنگاه های دروغ پراکنی
▪️تعداد اخبار کذب منتشر شده درباره سردار قاآنی در ۱۲ رسانه معاند
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 عوامل موساد از چه روشهایی برای خرید سیم کارت استفاده می کنند؟
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب|#باز_نشر
🔘یکی از عوامل کاهنده ارتباط در خانواده
🔳«اعتیاد اینترنتی»
▫️اینترنت و فضای مجازی میتواند هم زمان اثرات متعددی را در جنبه های مختلف زندگی افراد حوزه روانی تربیتی و اخلاقی بر جای بگذارد. اینترنت نیز مانند هر وسیله دیگری بسته به نوع استفاده کاربران میتواند جنبه های مثبت و منفی داشته باشد. این پدیده علیرغم اینکه فرصتهای مناسبی از قبیل دستیابی به اطلاعات فراوان و توسعه و تولید دانش را برای ما فراهم می آورد تهدیدهایی را نیز متوجه ما میکند.
▫️اعتیاد به اینترنت نوعی اختلال روان شناختی است که از نشانه های آن کناره گیری عاطفی و از هم گسیختگی روابط اجتماعی است. اعتیاد به اینترنت انسانها را به افرادی رها شده تبدیل میکند و بر روابط اجتماعی آنها تأثیر منفی گذاشته و سطح مسئولیت پذیریشان را کاهش میدهد.
▫️از علائم اختلال اعتیاد اینترنتی این است که شخص در کار یا مطالعه و مسئولیتهای خود در رابطه با خانواده و دوستان دچار مشکل میشود فضای مجازی و دوستی های اینترنتی خیلی سریع اهمیت و جایگاه روابط خانوادگی و دوستان قدیمی را میگیرد که این اعتیاد در اکثر موارد منجر به بی ثباتی در روابط خانوادگی و شکست در ازدواج ها میشود آمار اعلامی از سوی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد نشان میدهد که ایرانی ها حدود ۵ تا ۹ ساعت وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند؛ این در حالی است که میانگین حضور روزانه کاربران در شبکه های اجتماعی جهان ۱۰۹ دقیقه کمتر از ۲ ساعت است. ۶۲/۷ درصد کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی متأهل و ۳۷/۳ درصد مجرد هستند.
▫️این آمار نشان دهنده استفاده بی رویه و بدون برنامه ریزی کاربران ایرانی خصوصاً متأهلان از شبکه های اجتماعی است. برای دوری از آسیبهای اینترنتی میتوان کارهای زیر را انجام داد:
1️⃣ استفاده از فضای مجازی در زمانهای محدود و مشخص
2️⃣ استفاده هدفمند از اینترنت و پرهیز از وبگردی های بی مورد
3️⃣تمرکز بر روی مطلب مورد نظر و عدم توجه به مطالب
دیگر؛
4️⃣عضویت در گروههایی که محتوای غنی و ارزشمند دارند.
📚کتاب کاهش ارتباط در خانواده و راهکارها صفحه ۱۵
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
34.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘غرب و مسئله مدیریت فضای مجازی
▫️غرب چطور با DSA الگوریتم شبکه های اجتماعی و پیامرسان هارو متناسب با قوانین خودش تغییر میده؟
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘جنگ شناختی (Cogentive Warfer)
▪️جنگ شناختی، به معنای هدف قرار دادن قوه شناخت عموم مردم و نخبگان جامعه بمنظور تغییرِ هنجارها، ارزشها، باورها، نگرشها و رفتارها از طریق مدیریت ادراک و برداشت است.
این نوع جنگ شکل تکامل یافتهتر، پیشرفتهتر، عمیقتر و وسیعتر جنگ روانی است که مبتنی بر جامعهی شبکهای (با زیرساخت رسانهای نوین) بوده و با مدیریت ادراک و برداشت انجام میگیرد.
جنگ شناختی ماهیتی پیچیده و موذیانه دارد که درک آن را مشکل و واکنش را سخت میکند و در افکار و جهتها تزلزل ایجاد مینماید، زیرا در قالبهای پیچیده، متنوع و جذاب ارائه میشود، قالبهایی مانند تحلیل، خبر، فیلم، موسیقی، کاریکاتور، طنز، تمسخر، جوک، شوخی و... و به مرور موجب فرسودگی روانشناختی در مخاطب میگردد و ذهن او را تسخیر و مقاومت او را میشکند.
در جنگ فیزیکی وقتی یک نفر از ما تیر میخورد یعنی یک نفر از ما کم میشود، اما در جنگ شناختی وقتی یک نفر از ما تیر میخورد و آسیب میبیند فقط یک نفر از ما کم نمیشود، بلکه یک نفر به دشمن اضافه میشود.
ذهن اصلیترین میدان نبرد در این جنگ است و تسخیر ذهن در جنگ شناختی مساوی است با تسخیر سرزمین در جنگ فیزیکی.
رهبر معظم انقلاب حضرت آیتالله خامنهای در این رابطه میفرمایند: «طرف با نقشه وارد میدان شده، برنامه هم این است که کاری کنند که ملّت ایران عقیدهاش بشود عقیدهی سران انگلیس و آمریکا و امثال اینها... دنبال این است که بر مغزها تسلّط پیدا کند، اگر مغز یک ملّتی را توانستند تصرّف کنند، آن ملّت سرزمین خودش را دودستی به دشمن تقدیم میکند. برای این کار شروع میکند محتوای ذهنی برای ذهن فعال جوان درست کردن. اینهمه دروغ، حرفهای انحرافی و تهمت برای این است.» ۱۴۰۱/۸/۱۱ و ۱۴۰۱/۹/۵
🔳هدف جنگ شناختی چیست؟
مهمترین هدف جنگ شناختی تغییر نگرش در جامعهی کشور هدف، اختلال و خطا در دستگاه محاسبات تصمیم گیران، اثربخش نمودن جنگ اطلاعاتی، ایجاد گسست عاطفی- ادراکی بین تودهها و نخبگان با حاکمیت، و جایگزین کردن نفرت و انزجار، و نهایتاً تضعیف و زوال سرمایه ی اجتماعیِ نظام سیاسی و زمینهسازی برای فروپاشی است.
اعتبار زدایی، ناامیدسازی جامعه، ناکارآمد نشان دادن حاکمیت، زیر سئوال بردن اعتبار نظام و مشروعیت حاکمیت، القای تضاد بین نظام و ساختار با انقلابیگری، تحریف حقایق، ارائه چهرهای خشن از جمهوری اسلامی، فریب و سیاه نمایی از مهمترین ابعاد جنگ شناختی هستند.
🔳مهمترین علت به کارگیری جنگ شناختی علیه ایران؟
مخالفت غرب با استقلال خواهی ایران و روند قدرتیابی اسلام و ایران، و ناکامی در سایر جنگهای پی در پی دو علت اصلی روی آوردن دشمنان به جنگ شناختی است.
🔳بازیگران و عوامل اصلی جنگ شناختی علیه ملت ایران؟
مهاجمان این عرصه متکثر و متراکم بوده و دارای کار ویژه یِ عمل جبههای اند. مهاجمان اصلی این جنگ محور غربی، عبری، عربی(ضعیف تر) و اندک ایرانیان وابسته و برانداز هستند. آمریکا بازیگر اصلی در جنگ شناختی و ترکیبی علیه ایران است (محوریت جنگ ترکیبی هم جنگ شناختی است).
دولتهای غربی مخصوصاً انگلستان که یک نمونه آن شبکه بیبیسی با مخاطبین نسبتاً فراوان و ابزار، امکانات و نیروی انسانی زیاد، رژیم صهیونیستی (یگان ۸۲۰۰) با همه امکانات و حدود ۵۰۰ زن و مرد مسلط به زبان فارسی، مزدوران وطن فروش مانند منافقین، سلطنت طلبان، ملیگراها، مارکسیستها، بهائیان و دیگر فراریان ضد انقلاب، بازیگران میدان جنگ شناختی هستند.
🔳حوزههای عملیاتی جنگ شناختی
مصادیق و حوزههای عملیاتی جنگ شناختی دشمنان، ارکان انقلاب و نظام اسلامی یعنی مردم، مکتب و رهبری هستند، آنان سعی میکنند با شیوههای مختلف از جمله: تحریف، دروغ، تخریب، تهمت،شایعه، ایجاد اختلاف، القاء ناکارآمدی، شبهه آفرینی، ناچیز شمردن دستاوردها، و بزرگنمایی مشکلات، ارکان مذکور را مورد هجوم قرار داده و به تضعیف و تخریب آنها بپردازند.
🔳آیا مقابله با جنگ شناختی امکان پذیر است؟
پاسخ مثبت است، به یاری خداوند این جنگ هم با هدایت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب توسط ملت با شکست مواجه میشود، لازمه پیروزی در این میدان سه چیز است:
الف: باور داشتن به جنگ شناختی و اعتقاد به حضور و برنامهریزی دشمن در این زمینه، و ایجاد آمادگی لازم و هم افزایی در میان نخبگان، دستگاه های ذیربط و رسانهها (نقش دانشگاهها و حوزههای علمیه میتواند برجسته باشد)
ب: آشناسازی مردم با شگردهای پیچیده دشمن در این مبازره از طریق افزایش اطلاعات عمومی که باعث ایمن سازی افکار عمومی در مقابل این جنگ میگردد.
ج: جهاد تبیین و افزایش آگاهی مردم و روشنگری گسترده و مستمر در کنار تلاش مسئولان برای حل مشکلات معیشتی مردم و اجرای عدالت در جامعه و مبارزه بیامان با فساد و بیعدالتی.
✍️گروه مدیریت وحکمرانی سپاه نبی اکرم(ص)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 بازی با اعتقادات درسایه ولنگاری فضای مجازی
▪️ استاد محمد شجاعی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#گزارش_تصویری
🔘جلسه #به_روایت_سینما
▫️با حضور:
▪️دکتر محمد حسنی
▫️موضوع:
▪️نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏫 مدرسه اندیشه ورز رحا برگزار میکند:
✅ دوره تقویت مبانی اندیشه اسلامی و کنشگری در فضای مجازی
#رایگان
🍂 #مجموعه_دورههای_پاییزی
📣ویژه #طلاب و فعالان فرهنگی و رسانهای
📜 همراه با اعطای گواهی معتبر
♦️عناوین دوره ها:
1⃣ هویت شیعی در لبنان و شکلگیری حزب الله
2⃣ جریانهای فکری و معرفتی مکتب نجف
3⃣ سیره سیاسی ائمه در منظومه فکری رهبر انقلاب
4⃣ ژئوپلتیک رسانه
5⃣ حکمرانی فضای مجازی
6⃣ رصد و تحلیل شبکههای اجتماعی
🎓 دوره های مهارتی و کارگاهها:
1⃣ نویسندگی خلاق🖋️
2⃣ سوادبصری در تصویرسازی و گرافیک🌇
3⃣ از ایده تا تدوین📽
4⃣ کنشگری در فضای مجازی📲
📆 زمان برگزاری هریک از دوره ها در کانال رحامدیا اطلاع رسانی خواهد شد.↪️
https://eitaa.com/joinchat/3502047246Cda14933e66
جهت ثبتنام و اطلاع از دوره ها به آی دی زیر مراجعه فرمایید↪️
@adm_schl
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘هوش مصنوعی؛ سلاح جدید صهیونیستها در جنگ علیه محور مقاومت
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
✨مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد با همکاری حوزه هنری یزد برگزار میکند:
🍁ثبت نام ترم پاییز و زمستان 1403❄️
«دوره مقدماتی تربیت مربی جنگ شناختی»
📌ویژه طلاب، دانشجویان و فعالین فرهنگی استان یزد
🖇 با حضور اساتید برتر استانی و کشوری
📌 مهمترین سرفصلها:
🔰سیر تطور جنگ از منظر رهبر معظم انقلاب
🔰جنگ شناختی، بُعد پنجم جنگ
🔰جریان شناسی رسانه در تاریخ معاصر ایران
🔰تکنیکهای مؤثر در جنگ شناختی
🔰نقش سینما، انیمیشن و بازی در تحقق جنگ شناختی
🔰نویسندگی آسان در شبکههای اجتماعی
و...
☎️ راههای ارتباط جهت ثبتنام و کسب اطلاعات بیشتر:
09106943183
@ad_rahenatamam
📌 مزیتهای دوره:
✔️ ارائه گواهی معتبر برای متقاضیان
✔️ انتخاب مربیان برتر جهت تدریس در دورههای بعدی
✔️ جواز حضور در دورههای پیشرفته
📌 مهلت ثبتنام:
تا اول آبان ماه
#راه_ناتمام
#مرحله_دوم
@rahenatamam_ir
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔘شوق مخاطب تلویزیون برای تماشای سریال جذاب و پرمحتوا
▪️توفیق نسبی سریال "طوبی در جلب نظر مخاطب عام تلویزیونی نشان می دهد که مردم همچنان مشتاق تماشای سریال های جذاب و پرمحتوایی هستند که بر اساس مؤلفه های فرهنگ ایرانی و اسلامی تولید شده اند.
▫️به گزارش خبرگزاری حوزه، پس از پخش سه فصل از سریال "سرزمین مادری"، سریال "طوبی" در جعبه جادوی وطنی در طول یکی دو ماه اخیر بار دیگر ثابت کرد که در هیاهوی امروز رسانه ها و جلوه نماییِ محصولات پرزرق و برق شبکه های ماهواره ای و اینترنتی، تلویزیون اگر بتواند سریالی واجد حداقل شاخصه های جذابیت کیفی و محتوایی به مخاطبان خود عرضه کند می تواند نظر رضایت بخش آنان را جلب کرده و کارنامه ای نسبتاً قابل قبول از خود در این زمینه در معرض قضاوت عمومی قرار دهد.
▪️در سال های اخیر بارها این نکته را متذکر شده بودیم که به خصوص در رقابت با شبکه نمایش خانگی، تلویزیون تا حدودی از حیث تولید سریال و مجموعه نمایشی، دچار ضعف هایی شده بود و با این حال تولید و پخش سریال هایی از جنس "طوبی" نشان می دهد که همچنان می توان به رسانه ملی از این منظر امیدوار بود که با تولید آثاری قابل قبول در این رقابت خودنمایی کند و همچنان مرجعیت رسانه ای را ثابت نماید.
▫️در مورد سریال طوبی علاوه بر کارگردانی نسبتاً خوب نباید از اهمیت فیلمنامه کار همچنین نقش آفرینی تحسین برانگیزِ هنرپیشه های اصلی و البته دیگر عوامل همچون فیلمبردار غافل شد چه آن که به عنوان مثال علیرضا زرین دست که یکی از فیلمبرداران نامدار سینمای ایران است، مدیریت فیلمبرداری این پروژه الف را برعهده داشته و این موضوع ثابت می کند که بهره گیری درست از عوامل حرفه ای در کنار داشتن برنامه و هدف صحیح با چاشنی حداقل حمایت های لازم، می تواند رسانه ملی را در تولید آثار نمایشی در جایگاه بهتری قرار دهد، به نحوی که بازخورد خوبی هم از مخاطب و کارشناسان و منتقدین از این حیث دریافت کند.
▪️از سوی دیگر این سریال ثابت کرد که اقتباس از آثار ادبی با رعایت اجرای دقیق هنری نتیجه مطلوبی خواهد داشت، کما این که فیلمنامه این اثر برگرفته از کتاب "اربعین طوبی" نوشته محسن امامیان است.
▫️ذکر این نکته از این حیث حائز اهمیت است که می دانیم همچنان "قصه" درد پر غصه امروز سینما و سریال سازی روزگار ماست. داستان ها و ماجراهایی که برای خانواده طوبی رخ می دهد، برای مخاطب ایرانی بسیار ملموس است؛ چه دوران پیش از انقلاب و چه به خصوص مقطع پس از انقلاب و دوران حاکمیت حزب بعث در عراق و جنگ تحمیلی.
✍️سید محمدمهدی موسوی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#عکس_نوشته|#اختصاصی
🔘حالا 200 درصد
▪️انیمیشن سینمایی (200 درصد گرگ) در ادامه انیمیشن (100 درصد گرگ) است که روایت کننده ماجرای فردی لوپین را به تصویر میکشد.
▫️در این نسخه، فردی با کمک یکی از پریان ساکن ماه، به گرگ کاملی تبدیل میشود اما در جریان نجات جان پری کوچک، مجددا به پودل تبدیل شده اما به دلیل شکست دادن خبیثترین جادوگر، احترام ویژه برای یک گرگ را از قبیلهاش دریافت میکند.
▪️دویست درصد گرگ، در ژانری فانتزی ماجراجویی و کمدی ساخته شده است.
✍️محسن بنی احمدی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#عکس_نوشته|#اختصاصی 🔘حالا 200 درصد ▪️انیمیشن سینمایی (200 درصد گرگ) در ادامه انیمیشن (100 درصد گرگ
#نقد_فیلم|#اختصاصی
🔘حالا 200 درصد
▪️انیمیشن سینمایی (200 درصد گرگ) در ادامه انیمیشن (100 درصد گرگ) است که روایت کننده ماجرای فردی لوپین را به تصویر میکشد.
▫️در این نسخه، فردی با کمک یکی از پریان ساکن ماه، به گرگ کاملی تبدیل میشود اما در جریان نجات جان پری کوچک، مجددا به پودل تبدیل شده اما به دلیل شکست دادن خبیثترین جادوگر، احترام ویژه برای یک گرگ را از قبیلهاش دریافت میکند.
▪️دویست درصد گرگ، در ژانری فانتزی ماجراجویی و کمدی ساخته شده است.
▫️این اثر با موضوع کسب احترام و توجه دیگران ساخته شده است اما این موضوع برای کودکان زیر 9 سال قابل درک نیست و برای کودکان بالای 9 سال نیز باید درباره این موضوع صحبت کنید. درست است که این انیمیشن در ژانر کمدی ساخته شده ولی صحنه های خشونت آمیز و زد و خورد در این انیمیشن کم نیست.
▪️نکته مثبت این اثر این است که به وضوح نشان می دهد که برای رسیدن به اهداف خود باید ترس های کوچک و بزرگ خود را کنار گذاشت و با همبستگی و در کنار هم بودن می توان به بزرگ ترین مشکلات پیروز شد.
✍️محسن بنی احمدی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘سکانس پایانی قهرمان
▪️آنطور که دشمن گفته و تصاویر نشان میدهند، سکانس پایانی قهرمانِ قصه ما اینگونه بوده: پیرمرد، تنها بود و بیکس و البته شجاع و نترس. جوانهای دشمن محاصرهاش کردند ولی قهرمان، تا آخرین گلوله جنگید. نیروهای تیپ ویژه، از او ترسیدند و با تانک به سمت او شلیک کردند. زانوی چپش کاملا خرد شد، ساعد دست راست هم شکست، انگشت سبابه دست چپ هم قطع شد؛ اما او تسلیم نشد. فرمانده نیروهای ویژه تلاش کرد با نیروهایش از پلهها بالا رفته و بر قهرمانِ زخمی و بیرمق، پیروز شود؛ اما او با نارنجک اینها را عقب راند.
▪️شکستگی استخوانها و خونریزی، رمق از قهرمان ربوده بود. کوادکوپتر وارد ساختمان شد تا بدانند این مرد تسلیم ناپذیر کیست؟ اما او در تنهایی و جراحت هم کاملا باهوش و زرنگ بود: چهرهاش را با چفیهای پوشانده بود و با همان درد شدید، کوادکوپتر را فراری داد.
▪️تکتیرانداز دشمن به پیشانیاش شلیک کرد اما خونی بر صورتش نریخته، یعنی خونریزی خیلی شدید بوده و خونی در بدن نداشته. در نهایت مجددا تانک دشمن گلوله دیگری شلیک کرد و طبقه دوم آوار شد. نیروهای ویژه، هنوز جرأت نزدیک شدن به قهرمان در طبقه دوم را نداشتند و او را رها کردند. یک روز بعد و پس از تمام شدن همه چیز، بالاخره بالا رفتند و قهرمانی را دیدند که در کنار سلاح و کتاب دعایش به شهادت رسیده است.
▪️فیلمنامه و دکوراسیون صحنه، عجیب سورئال است. قهرمان قصه، یک کلاشینکف خراب دارد که ناگزیر شده با چسب برق، قطعات آن را به هم بچسباند. تا آخرین فشنگ و آخرین قطره خون جنگیده. پیکرش نه روی زمین، که روی مبل افتاده و زیر تونلها نیست؛ بلکه در یک منزل مسکونی عادی است.
▪️عجب دکوراسیون عجیبی برای پایانبندی فیلم! قهرمان، خانه، مبل، اسلحه و البته کتاب دعا... حتی وقتی سربازان دشمن بالای پیکر او هستند، هیچ نشانهای از خوشحالی در آنها نیست؛ چهرههایشان بهتزده است.
▪️ابوابراهیم شهید شده و اکنون، منتظر ابراهیمهایی هستیم که قرار است بت بزرگ را بشکنند و بساط نمرود و نمرودیان را جمع کنند. آتش بر این ابراهیمها، گلستان است و خوشا به حال اینان.
▪️همیشه، خورشید در سپیدهدم خود، از میان خون برمیخیزد. آنان که سرخی شفق را میبینند، منتظر سپیدی خورشید هم هستند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چنین صحنهای در فیلمهای پوشالی هالیوودی هم جزو نابهاست!
▪️فیلمی از لحظات آخر شهید سنوار توسط کوادکوپتر اسرائیلی ضبط شده که نشان می دهد این مرد بزرگ تا آخرین لحظات در حال مبارزه بوده!!
▪️اگر یکی از این مبارزان دلیر و شجاع و آهنین را مستکبران وحشی داشتند گوش و چشم همگان را در عالم با هزاران ساعت تصویر پر کرده بودند!
▪️جریان هنری ما با این همه ادعا پس از گذشت چهار دهه هنوز نمیتواند بدرستی ظرفیتش را خرج نمایش قهرمانی مثل شهید سلیمانی کند و انسان باید پای فیلمهای قهرمانانی که به تصویر کشیده نیز با ترس و دلهره بنشیند!
▪️امید به آینده است که هنرمندان جهان قهرمانانی این چنین را به تصویر بکشند و از قِبل آن آبرو کسب کنند.
✍️حمیرا رحمتی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم_کوتاه
🔘سرویس اطلاعاتی بیگانه چگونه زودتر از منابع داخلی مطلع می شد؟
▫️بر اساس پرونده ای واقعی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#عکس_نوشته|#اختصاصی
🔘همکاری دو گرگ
▪️فیلم سینمایی گرگها به نویسندگی و کارگردانی جان واتس، اثری است با ژانر اکشن که دربارهی دو مامور متخصص در زمینه پاکسازی صحنههای جرم و جنایت است.
▪️این دو علیرغم میلشان، در یک هدف واحد، ناگذیر به همکاری با یکدیگر میشوند. نقش گرگها را برد پیت و جرج کلونی ایفا کرده اند، در ژانری اکشن، جنایی و معمایی روایت میشود.
✍️محسن بنی احمدی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام