eitaa logo
پایگاه خبری صدای حوزه
15.6هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
4هزار ویدیو
80 فایل
پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه www.v-o-h.ir رسانه حوزوی مستقل صدای طلاب تصویرسازی واقعی از روحانیت ورود جسورانه به چالش های روز پیشنهاد، انتقاد، سفارش تبلیغ، ارسال سوژه و راه ارتباطی 🆔 @vohadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور ▫️ساختارها همیشه و همه جا "پیکر" برای یک "روح" اند. 🔹 در این ۴۳سال فقط ، فربه، موازی، فرسوده و ناکارا نشده اند؛ رویکرد فرهنگی-اجتماعی مان هم غیرفراگیر، محافظه کار، زده، قدیمی و نابه روز شده است! ▫️ مثلا هنوز از "" می گوییم (تازه همان چیزی که یافت می نشود!) اما اقناع، توقعِ رویکرد فرهنگی مونولوگ است؛ از تا ، از کلاس تا صدارت، بگوییم تا قانع شوند، جامعه گوش، ما زبان! 🔹معجزه انقلاب اسلامی این بود که یک "" در بین همه ملت آفرید (تحقق آیه۷۱توبه). ▫️ ذیل "ولاء سیاسی فقیهِ انقلابی و ساختارنوکُن "ولاء عمومی ملت نسبت به هم و نسبت به حاکمان شکل گرفت. "(اصل۸و۲۶ و...قانون اساسی) 🔹 ولاء، فاعلیت است؛ ولاءِ همگانی، همه گویی و همه کُنشی است؛ فرهنگ حاصل از آن "" است نه "تعامل پایین و بالاست نه از بالا و فرمایشی. ▫️مثلا "خواهر بی حجاب"، هم "برادر مسئول" را نهی از منکر می کرد و هم از سوی خواهر یا برادری، نهی از منکر می شد؛ "" و "" در برآیند کلی نزدیک به هم سیر می کرد و هیچکدام به نفع دیگری تأویل نمی رفت. 🔹 آن روح انقلابی را باید به ، به همه ، به همه عرصه های دخالت عمومی و به همه برگرداند و الا بازسازی ساختارهای فرهنگی-بدون آن روح انفلابی- هرچه باشد نیست، نخبه گرا، هوادار پسند و از بالا به پایین و پیشاپیش شکست خورده و فقط بودجه خور است! ✍ حجت الاسلام محسن قنبریان 📸 تصویر برای روزنامه جام جم امروز می باشد. 🆔 @sedayehowzeh
🔻هم اندیشی علمی « مدار اعتراض» ▫️سه شنبه ۲۶ مهرماه ساعت ۹ الی ۱۲ 👈 لینک مجازی: 🌐 Dte.bz/cptconf : ✍️ توجه پررنگ نشست های نخبگانی حوزویان مثل همین نشست "مدار اعتراض" به مسائل روز اتفاقی مبارک است؛ گفتگوها و نشست ها باید روی مسأله های واقعی و فراگیرتر متمرکز شوند. 🔹 در تأملات فقهی، فلسفی و اجتماعی خود نباید از آنچه در میدان اجتماعی می گذرد غافل باشند؛ باید دوران مباحث بی‌ثمر و و صرفا رزومه‌ساز به‌سر برسد. 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻راکی کوچولوها و آینده ما! 🔹غیر از هایی که در رسانه بزرگ شده اند، این کوچولوهای عصر جدید را هم باید دریافت! ▫️اینها در روزهای با چه دنیایی مواجه خواهند شد یا بهتر بگویم چه دنیایی خواهند ساخت؟! دنیایی که ما هم قرار است ساکنش باشیم، آنها میزبانان ما خواهند بود نه مهمان ما! ➖ نگذاریم بی ریشه بزرگ شوند، دینی و فرهنگی و را به زبانی که می فهمند و گوش می کنند باید به آنها منتقل کنیم، کار سختی داریم، بسم الله! / حمید خیبری 🆔 @sedayehowzeh
🔻ماجرای سهام شرکتی که شیخ علی صفایی برای طلبه ها گرفت! / آیا حوزه "نمی خواهد" یا "نباید" یا "نمی تواند" مثل شیخ علی، کار اقتصادی بکند؟! ▫️خانه‌دار شدن ما به‌واسطه او [علی صفایی] بود. روزی به من زنگ زدند که شما سهام‌دار فلان شرکتی و فلان روز جلسه است. رفتم. 40-30 طلبه دیگر هم بودند و همه سهام‌دار شرکت. قضیه از این قرار بود که کسی می‌خواسته دستگاهی از آلمان وارد کند و کار پرسودی راه بیندازد، اما پول نداشته و سراغ استاد صفایی آمده بود. 🔹 استاد این در و آن ‌در زده بود پول جور کرده بود و ما طلبه‌ها را سهام‌دار شرکت کرده بود. شرکت به سودآوری رسیده بود قرض را پس داده بود و حالا برای سهام‌دارها سود خوبی مانده بود. من و خیلی طلبه‌ها از همان سهام‌ها زمینه خانه‌ خریدن‎مان فراهم شد. : ✍ آیا ذهن اقتصادی مدیران حوزه علمیه نمی خواهد طرح هایی بریزد تا با همراهی طلاب و روحانیون وارد میدان فعالیت های اقتصادی ایمن، رو به جلو، تولید محور و دانش بنیان شود؟ ➖از این رهگذر می توان هم را ساماندهی کرد، هم آنها را از شر شرکت های ظاهرالصلاح خلاص کرد! ✔️ را بدون پارازیت بشنوید 👇 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
🔎واژه "افکار عمومی" در بیانات رهبرانقلاب و یک دِرَنگ راهبردی_عملیاتی ▫️رهبر انقلاب در بخشی از صحبت هایشان در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی فرمودند:...وقتی خواص در یک راهی وارد شدند، را به آن سمت حرکت می‌دهند. وقتی افکار عمومی در یک کشوری شکل گرفت، سیاست‌های اداره‌ کشور هم به‌طور قهری به آن سمت حرکت می‌کند. 🔹هرچند که این خطاب، ناظر به کشورها و ملت های منطقه بود، اما نسبت اضلاع مثلث ۱.خواص جامعه، ۲.افکارعمومی و ۳.تغییر سیاست های یک کشور را می توان از باب الغاء خصوصیت و یک مورد تامل جدی قرار داد. در این مجال پیرامون واژه افکار عمومی تاملی کوتاه خواهیم داشت. 🔹در اندیشه کلاسیک، واژه و مفهومی که بر عمومیت و فراگیری یک اندیشه یا رفتار و نماد دلالت داشت را می‌نامیدند. اما در عصرجدید و با ظهور تکتولوژی و رسانه با بنام افکارعمومی مواجه هستیم. تفاوت ایندو چیست و کجاست؟ ▫️وقتی جوزف نای در به سه مدل سخت و نیمه سخت و اشاره می‌کند، رگه هایی از این پدیده را پرده برداری می‌نماید. اما در داخل کشور، توجهات از سطح مباحث فرهنگی جابجا نمی‌شود و یک مواجهه کلاسیک و روتین با مساله صورت می‌گیرد که چه بسا باعث آرایش ضعیف، کُند و غلط در موضوع پدافندغیرعامل در بلندمدت می‌شود. اما تفاوت های فرهنگ با افکار عمومی چیست؟ 1⃣ فرهنگ، معرفت پایه بوده، درحالیکه افکارعمومی، اطلاعات محور و تعریف شده است. 2⃣ فرهنگ، بنیادین، عمیق و با پایداری نسبتا بالاست ولی افکار عمومی موقعیتی، سطحی و بشدت است. 3⃣ فرهنگ به تدریج شکل می‌گیرد و درونی سازی می‌شود، افکارعمومی چه بسا یک روزه و با رقم می‌خورد. 4⃣ اهداف فرهنگ، باورسازی برای سبک زندگی است ولی هدف در افکارعمومی، برای کنشگری یا تقویت مارپیچ سکوت است. 5⃣ ابزار فرهنگ، کار فرهنگی و مطالعاتی است ولی ابزار در موضوع افکار عمومی، کنش رسانه‌ ای، و فعالیت ژورنالیستی_مطبوعاتی است. 6⃣ فرهنگ، خواص و مرجعیت‌ فکری متمرکز دارد(شاید یک مطهری در سرچشمه کافی بود) ولی افکار عمومی دچار و شهروند_خبرنگار است و افسران جنگ نرم میطلبد. 7⃣ فرهنگ با تقویت عقاید و اخلاق و احکام، قوام می‌یابد ولی افکارعمومی با و آشنایی با جنگ شناختی واکسینه می‌شود. 8⃣ برای تعمیق فرهنگ بایستی تاریخ را دوره کرد و برای مصونیت افکارعمومی باید و درست را جا انداحت. 💢بزرگان عرصه سیاست و فرهنگ و اجتماع و بطورکلی خواص جامعه؛ لطفا افکارعمومی و مختصاتش را جدی‌ بگیرید و را در جنگ رسانه ای امروز، تدارک و طراحی نمایید. وااسفا که فرهنگ را مدت‌هاست رها کردیم و نتیجه اش را در بی‌ثباتی گاه و بیگاه افکارعمومی درو می‌کنیم. ✍ علیرضامحمدلو، مدرس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستان تکراری کشته‌سازی به روایت هالیوود ➖ سکانسی از سریال "Homeland"(میهن) 🆔 @sedayehowzeh
🔻 نسلِ Z ، نسل «ضد» نیست! ▫️بازار تحلیل‌های نوجوان‌محور داغ است. خب؛ خدا را شکر! اما عجالتاً اغلب تحلیل‌ها دارد به سوی ایجاد یک از نسل می‌رود. تعبیر نسل Z هم که سر زبان‌ها افتاده، در پاره‌ای تفاسیر محافظه‌کارانه و سیاست‌زده به نسل «ضد» تغییر ماهیت داده؛ ضد جمهوری اسلامی! این حد از فهم سیاسی و اجتماعی، نوبر است. 🔹محافظه‌کاران و متحجران، هم‌راستا با اغیار و اجانب، چند دهه، بی‌وقفه و شبانه‌روزی تلاش کردند برچسب «دیگری» به بانوانِ کم‌حجاب ایرانی بزنند و موفق شدند با سماجت و بلاهت، چالش بیهوده‌ای برای جمهوری اسلامی درست کنند؛ و لابد الان احساسشان این است که موفق شده‌اند و این هزینه را ذخیره‌ی آخرتشان می‌دانند. 🔸حالا نشسته‌اند برای خلقِ دیگریِ دیگری برای جمهوری اسلامی؛ این‌بار دارند با نوجوانان کلنجار می‌روند. احتمالاً البته در این مرحله از دیگری‌سازی، کارشان ساده‌تر باشد. چون مستقیم می‌توانند در جلساتشان، نسل Z را نسل «ضد» بخوانند و قال قضیه را بکنند و جمهوری اسلامی را یالقوز کنند. ✍️ روح الله رشیدی ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی ؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
🔻حرف هایی که این روزها کمتر می شنویم: اینجا خیمه امام عصر عج است! حجت الاسلام والمسلمین شکوهی مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) پردیسان قم تحت اشراف آیت الله بنابی: ▫️این خیمه ای که طلاب در آن مشغول به تحصیل هستند خیمه امام عصر(عج) است و این معنویت موجود در مدرسه به خاطر عنایت آن حضرت است. 🔹 پدران و مادران باید افتخار کنند که چنین فرزندانی تربیت کرده اند که اکنون امام زمان (عج) هستند و علوم اهل بیت (ع) را تحصیل می کنند. 🔸والدین گرامی طلاب نسبت به مسائل و طلاب و فرزندان خود حساس باشند و در مسائل مربوط به آنان و تحصیل و تهذیب مشارکت داشته باشند. ✍️ استاد مبرز فقه و اخلاق، شیخ عبدالمجید بنابی با همراهی برادارن عالم خود سالهاست در حوزه علمیه بناب به تربیت طلبه مشغول است و طی سالهای اخیر با راه اندازی مدرسه علمیه ای با همان نام در قم، از شاگردان سابق خود برای اداره این مدرسه استفاده می کند. ➖ اهمیت ویژه به و برگزاری جلسات باشکوهی ویژه آنها و سرزدن جمعی به منزل پدری طلابی که معمم می شوند و نیز "وقف کامل خود برای تربیت طلاب" و "پرهیز از وضعیت چندشغلی و مشغله های غیرمرتبط با مسئولیت اصلی" از جمله خصوصیات بارز ایشان است. ✔️ را بدون پارازیت بشنوید 👇 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57