🔶 دوستى سؤال مى كرد كه چرا ما احساس و حالى را در خود و اعمال خود نمى بينيم⁉️
🔶 به او گفتم: اگر تو در بيابان، ناگهان با شير بزرگى مواجه شوى و يا صداى آن را بشنوى، در اين شرايط، با اينكه خسته و بى حال هستى، حال پيدا مى كنى.
🔶 مى ترسى و فرار مى كنى، حال ترس دارى. حال خوف و فرار دارى، ولى اگر همين شير را در باغ وحش ببينى، باز هم حال پيدا مى كنى، ولى حالِ كمترى است.
🔶 ممكن است بترسى، اما اين ترس خيلى كمتر است؛ چون حجاب وجود دارد.
🔶 پس اگر مى خواهى حالى بدست آورى، دو چيز را بايد مراعات كنى: هم بايد قرب را بدست آورى و هم بايد حجابها را بردارى، كه كسى كه طالب حال است، آن را مفت نمى دهند.
🔶 البته به اين نكته هم بايد توجه كنيم كه آدمى گيرِ حالتهاست. خيال مى كند اگر حالى پيدا كرد و اشك و آهى داشت و گريه اى كرد، خيلى خوب و مقّرب است و يا اگر حال خوشى نداشت و اشكى نيامد، خيلى بد است!
🔶 اين هر دو از بيچارگى اوست؛ چرا كه نه خشكى چشم، علامت بدى است و نه جوشش آن، علامت قرب و خوبى.
📚 اخبات، ص 113
#مهجوریت_تدبر
#اندیشه_تدبری
#تدبر_در_سیره
#شاگرد_قرآن
@shagerd_Quran
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گلایه علی علیه السلام
🎙 #عین_صاد
#⃣ #استوری #وضعیت
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس|
|آپارات|
🛒 برای تهیه کتابهای استاد کلیک کنید.
🆔 @EiNSAD
#مهجوریت_تدبر
#تدبر_در_سیره
#اندیشه_تدبری
#شاگرد_قرآن
@shagerd_Quran
⇝✿✵•°•❀✵•﷽•✵❀•°•✵
#اسـتـغـفــار شبــ🌙ــانـه
حضـرت عـلـی عـلیـهالسـلام
💢↶ بـنـــ8⃣ـــــد ↷💢
@shagerd_Quran
✧✾════✾✰✾════✾✧
【وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ قَدَّمْتُ إِلَیْکَ
فِیهِ تَوْبَتِی ثُمَّ وَاجَهْتُ بِتَکَرُّمِ قَسَمِی بِکَ
وَ أَشْهَدْتُ عَلَى نَفْسِی بِذَلِکَ أَوْلِیَاءَکَ
مِنْ عِبَادِکَ أَنِّی غَیْرُ عَائِدٍ إِلَى مَعْصِیَتِکَ
فَلَمَّا قَصَدَنِی بِکَیْدِهِ الشَّیْطَانُ وَ مَالَ بِی
إِلَیْهِ الْخِذْلَانُ وَ دَعَتْنِی نَفْسِی إِلَى الْعِصْیَانِ
اسْتَتَرْتُ حَیَاءً مِنْ عِبَادِکَ جُرْأَةً مِنِّی عَلَیْکَ
وَ أَنَا أَعْلَمُ أَنَّهُ لَا یَکُنُّنِی مِنْکَ سِتْرٌ وَ لَا بَابٌ
وَ لَا یَحْجُبُ نَظَرَکَ إِلَیَّ حِجَابٌ فَخَالَفْتُکَ
فِی الْمَعْصِیَةِ إِلَى مَا نَهَیْتَنِی عَنْهُ ثُمَّ
کَشَفْتَ السِّتْرَ عَنِّی وَ سَاوَیْتُ أَوْلِیَاءَکَ
کَأَنِّی لَمْ أَزَلْ لَکَ طَائِعاً وَ إِلَى أَمْرِکَ مُسَارِعاً
وَ مِنْ وَعِیدِکَ فَازِعاً فَلُبِّسْتُ عَلَى عِبَادِکَ
وَ لَا یَعْرِفُ بِسِیرَتِی غَیْرُکَ فَلَمْ تُسَمِّنِی
بِغَیْرِ سِمَتِهِمْ بَلْ أَسْبَغْتَ عَلَیَّ مِثْلَ نِعَمِهِمْ
ثُمَّ فَضَّلْتَنِی فِی ذَلِکَ عَلَیْهِمْ حَتَّى کَأَنِّی
عِنْدَکَ فِی دَرَجَتِهِمْ وَ مَا ذَلِکَ إِلَّا بِحِلْمِکَ
وَ فَضْلِ نِعْمَتِکَ فَلَکَ الْحَمْدُ مَوْلَایَ فَأَسْأَلُکَ
یَا اللَّهُ کَمَا سَتَرْتَهُ عَلَیَّ فِی الدُّنْیَا أَنْ لَا
تَفْضَحَنِی بِهِ فِی الْقِیَامَةِ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ】
بـار خـدایـا🌷
از تو آمرزش میطلبم از هر گناهی که
در آن توبه خویش را تقدیم به تو کردم
سپس مواجه شدم با کرامت
و قسم یاد کردنم به تو و اولیائت را
از میان بندگان بر خود شاهد گرفتم
که دیگر به سوی معصیت باز نمیگردم
ولی آنگاه که شیطان با کید و حیلهاش
مرا هدف گرفت و خواری و بیچارگیام
مرا به سوی آن کشانید
و نفسم مرا به سمت آن معصیت خواند
خود را به جهت حیاء از بندگانت
مخفی ساختم
و این از گستاخی من نسبت به تو بود
در حالیکه میدانم هیچ پرده و بابی
مرا از تو پنهان نمیکند
و هیچ حجابی نظر تو را از من نمیپوشاند
پس تو را مخالفت کرده و به آنچه مرا
از آن نهی کرده بودی مبادرت نمودم
سپس پرده را کنار زده
و خود را با اولیائت قرار دادم
گویا همیشه مطیع تو بوده
و به سوی اوامرت شتابان
و از تهدیدهایت هراسان بودهام
ظاهرم را آنگونه آراستم که
بر بندگان مشتبه شد
در حالیکه غیر از تو از درون من آگاه نبود
تو نیز مرا جز آنگونه که آنها مرا میشناختند
معرفی نکردی، بلکه حتی نعمتهایی را که
به آنها میدادی به من هم عطا کردی
سپس مرا به آنها برتری دادی
گویا نزد تو هم رتبه آنها هستم
اینها همه نیست مگر به واسطه
حلم و بردباری تو و نعمت فراوان تو بر من
پس حمد و سپاس از آن توست
ای مولای من از تو درخواست میکنم
ای خدا همانطوری که اینگونه گناه را
در دنیا مستور و پنهان ساختی
در قیامت نیز مرا رسوا نکنی
ای بهترین رحم کنندگان
پس بر محمـد و آلش درود فرست🌷
و اینگونه گناهانم را بیامرز
ای بهتـریـن آمـرزنـدگـان✨
◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️
📘 استغفـار هفتـادگـانـه
امیـرالمؤمنین علـی علیـهالسلام💚
✍ تالیـف: البلدالامین، کفعمی ابراهیم بن علی، ص39
°❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀°
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@shagerd_Quran
✨✨✨✨✨✨✨✨
مهجوریت قرآن
@shagerd_Quran
مهجوریت قرآن در تدبر
اگر مؤمنان راستین و پرهیزکاران واقعی، تلاوت را با تدبر همراه سازند از سفره رنگین الهی بهره مند شوند.
حضرت علی علیه السلام اشتیاق آنان را چنین توصیف می فرماید: «پرهیزکاران در شب برپا ایستاده، مشغول نمازند. قرآن را جزءجزء و با تفکر و اندیشه می خوانند، با قرآن جان خود را محزون و داروی درد خود را می یابند و هرگاه به آیه ای می رسند که ترس از خدا در آن باشد، گوش دل به آن می سپارند، و گویا صدای بر هم خوردن شعله های آتش، در گوششان طنین افکن است».
(نهج البلاغه، ترجمه محمد دشتی، ص403)
📣تدبر واجب همگانیِ فراموش شده
قرآن کتاب تدبر است و اکتفا به تلاوت بدون تدبر، نمی تواند انسان را به اهداف قرآن رهنمون شود. اساساً قرآن کریم برای تدبر نازل شده است: «کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَیکَ مُبَارَکٌ لِیدَّبَّرُوا آیاتهِ» ص/29؛ این کتابی است پر برکت که بر تو نازل کرده ایم تا در آیات آن تدبر کنند».
قرآن، کسانی را که در آیت خدا تدبر نمی کنند، مورد سرزنش قرار می دهد و می فرماید: «أَفَلا یتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَی قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا محمد/24؛ آیا آنها در قرآن تدبر نمی کنند، یا بر دلهایشان قفل نهاده شده است؟!»
توجه بیش از حد به الفاظ و عبارات قرآن، تلاش برای به پایان رسانیدن سوره های قرآن، عدم اهتمام به درک آموزه های قرآن در هنگام تلاوت و بی توجهی به ترویج فرهنگ تدبر در مراکز علمی و آموزشی، از نمونه های آشکار مهجوریت تدبر در قرآن می باشد.
#مهجوریت_قرآن
#مهجوریت_تلاوت
#مهجوریت_قرآن_در_استماع
#مهجوریت_قرآن_در_حفظ
#مهجوریت_قرآن_در_تفسیر
#مهجوریت_تدبر
#واجب_فراموش_شده
#قرآن_داروی_درد
#فرهنگ_تدبر
#مکتب_تدبر
@shagerd_Quran
✨✨✨✨✨✨✨✨
🔷 من شايد اوائل بلوغم بود كه بر خودم نظارتى را شروع كرده بودم و در #چهار_مسأله ارزيابى و تدبّر داشتم
۱- #حالتهايم: مى ديدم كه اميد، يأس و قدرت، عشق و نفرت، كينه، محبت، در من رخنه مى كنند و حالتهاى خستگى، وازدگى، هراس و تنهايى و ... در من رفت و آمد دارند.
۲- مى ديدم از صبح كه پلك چشمهايم باز مى شوند تا شب چه كارهايى و #حركتهايى براى من هست و چه سرعتها و شتابها و چه آرامشها و كندى هايى در كارهايم، همراهم هستند.
۳- با توجه به اين دو مرحله از حالتها و حركتهايم دنبال عامل و انگيزه ى اينها راه افتادم كه #محركهاى_من چه چيزهايى هستند.
۴- مرحله ى بعد #بررسى_هدفها و جهت هاى حركتم بود. پس از آنكه حالتها و حركتها و محركها بررسى شده بودند، نوبت به جهت حركت و هدفهايم مى رسيد كه من چه مى خواهم؟
🔷 آيا لذت و رفاه را، يا آگاهى و بينش را، يا تكامل و شكوفايى استعدادها را و يا بالاتر از اين همه، رشد را و جهت دادن به استعدادهاى تكامل يافته را. نه زياد كردن استعدادها، كه زياد كردن خودم تا بتوانم استعدادهاى زياد شده ام را رهبرى كنم.
🔷 مى ديدم كه محركها، مرا به بيشتر از لذت و رفاه و يا آگاهى و تكامل نمى رسانند و جز خسارت برايم نمى آورند.
🔷 مى ديدم من عمرم را شمع كرده ام تا ده شاهى ها را پيدا كنم. درست مثل آن بى خبرى كه در شب تاريك براى يافتن پول سياهش كاغذى را آتش زده بود و چراغ كرده بود و صبح فهميده بود كه چك چند هزار تومانى را از دست داده، براى رسيدن به پنج ريال پول سياه.
🔷 من هم عمرم را شمع كرده بودم و چراغ راه كرده بودم كه چيزى را بيابم. همين پولهاى سياه و جلوه هاى پوچ و سبزه هاى زرد را.
🔷 پس از اين #ارزيابى ها و #تدبرها بود كه مرحله ى #نظارت و #رهبرى بر حالتها و حركتهايم را شروع كردم و به انتخاب محركها و هدفهايم رو آوردم.
📚 روش نقد، ج ۲، ص 28
#فرهنگ_تدبر
#مکتب_تدبر
#شاگرد_قرآن
#استاد_علی_صفایی
@shagerd_Quran
⇝✿✵•°•❀✵•﷽•✵❀•°•✵
#اسـتـغـفــار شبــ🌙ــانـه
حضـرت عـلـی عـلیـهالسـلام
💢↶ بـنـــ9⃣ـــــد ↷💢
@shagerd_Quran
✧✾════✾✰✾════✾✧
【اَللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ سَهِرْتُ لَهُ لَیْلِی فِی التَّأَنِّی لِإِتْیَانِهِ وَالتَّخَلُّصِ إِلَى وُجُودِهِ حَتَّى إِذَا أَصْبَحْتُ تَخَطَّأْتُ إِلَیْکَ بِحِلْیَةِ الصَّالِحِینَ وَ أَنَا مُضْمِرٌ خِلَافَ رِضَاکَ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ】
بـار خـدایـا🌷
از تو آمرزش میطلبم از هر گناهی که
با صرف وقت و تأمل برای انجام آن
شب را به بیداری گذراندم تا توانستم
مرتکب شوم ولی صبح که شد
در زیّ صالحین به سوی تو گام برداشتم
در حالی که خلاف رضایتت را در درون خود
پنهان کرده بودم ای پروردگار عالمیان
پس بر محمـد و آلش درود فرست🌷
و اینگونه گناهانم را بیامرز
ای بهتـریـن آمـرزنـدگـان✨
◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️
📘 استغفـار هفتـادگـانـه
امیـرالمؤمنین علـی علیـهالسلام💚
✍ تالیـف: البلدالامین، کفعمی ابراهیم بن علی، ص39
°❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀°
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@shagerd_Quran
✨✨✨✨✨✨✨✨
مهجوریت قرآن
@shagerd_Quran
مهجوریت قرآن در عمل
تمام مراحل و مراتب ارتباط با قرآن اعم از آموزش قرائت، تدبر، انس و آشنایی با معارف الهی قرآن، مقدمه ای برای عمل کردن است. اگر قرآن در عمل و رفتار و گفتار و شخصیت انسان و جامعه تجلی نیابد و ظهور و بروز پیدا نکند، هرگز به #قرآنی_شدن_انسان و جامعه نخواهد انجامید. عمل به قرآن است که جان ها را منقلب می کند و جوامع را تعالی می بخشد.
به قول #اقبال_لاهوری:
نقش قرآن چون که در عالم نشست
نقشه های پاپ و کاهن را شکست
فاش گویم آنچه در دل مضمر است
این کتابی نیست چیز دیگر است
چون که در جان رفت، جان دیگر شود
جان چو دیگر شد، جهان دیگر شود
از این رو، اکتفا به آموزش، تعلیم و قرائت، تدبر و شناخت مفاهیم قرآنی و برگزاری جشنواره و نمایشگاه ها، فقط می تواند ظاهر و نام قرآن را از #مهجوریت و #غربت برهاند؛ در حالی که مهجوریت و غربت اصلی، عمل نکردن و اجرا نشدن فرامین و اهداف قرآنی در عمل و رفتار مردم و متن جامعه است.
مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای انزوای قرآن را چنین توصیف می نماید:
«از وقتی که قدرتهای مسلط بر جوامع اسلامی از ارزشهای اسلامی، تهیدست و بیگانه شدند و #قرآن را که ناطق به حق و #فرقان حق و باطل بود، مزاحم خود یافتند، تلاش برای بیرون راندن کلام خدا از صحنه زندگی آغاز شد و به دنبال آن جدایی از این زندگی اجتماعی و تفکیک دنیا از آخرت و تقابل دینداران واقعی با دنیاطلبان قدرتمند به وجود آمد، اسلام از منصب اداره عرصه های زندگی جوامع مسلمان پایین کشیده شد و به مساجد و معابد و خانه ها و کنج دلها اختصاص یافت و #جدایی_خسارت_بار بلند مدت دین از زندگی پدید آمد.
امروز نگاهی به صحنه زندگی مسلمانان بیفکنید، ببینید قرآن در کجاست؟ در دستگاه های حکومت؟ در نظام های اقتصادی؟ در تنظیم روابط و مناسبات مردم با یکدیگر؟ در مدرسه ها و دانشگاه ها؟ در سیاست خارجی و روابط با دولت ها؟ در تقسیم ثروت های ملی میان قشرهای مردم؟ در خلق و خوی مدیران جوامع اسلامی و همه قشرهای ملت ها که کم یا بیش از آنان تأثیر می پذیرند؟ در رفتار فردی حکام اسلامی؟ در روابط زن و مرد؟ در خوراک و پوشاک؟ در کدام جلوه اصلی زندگی؟ در کاخ ها؟ در سپرده ها و اندوخته های بانکی؟ در معاشرت ها؟ در کجای حرکت عمومی و اجتماعی انسان ها؟ از این همه میدان های زندگی، تنها مساجد و مأذنه ها و احیاناً برای ریاکاری و مردم فریبی بخش ناچیزی از رادیوها مستثناست. اما آیا قرآن برای همین است؟ سیدجمال صد سال پیش از این می گریست. می گریاند که قرآن مخصوص هدیه دادن و زینت کردن و خواندن بر مقبره ها و نهادن بر طاقچه هاست، در این صد سال چه تغییر حاصل شده است؟ آیا وضع قرآن برای امت نگران کننده نیست؟» ( پیام آیت الله خامنه ای در زمان ریاست جمهوری به کنفرانس اندیشه اسلامی، بهمن ماه 64، به نقل از قرآن در آینه اندیشه ها)
قرآن کریم #هدف_از_نزول خود را عمل به فرامین و دستورهای آن میداند و از مخاطب خویش انتظار پیروی دارد: «وَهَذَا کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ مُبَارَکٌ فَاتَّبِعُوهُ» أنعام/155.
امید است این سخن امام علی علیه السلام را همواره آویزه گوشمان قرار دهیم که در واپسین لحظه های زندگی خود فرمود: «الله، الله فی القرآن، لایسبقکم بالعمل به غیرکم؛ بترسید از خدا، بترسید از خدا درباره قرآن، مبادا دیگران در عمل به آن از شما پیشی گیرند».
#مهجوریت_قرآن
#مهجوریت_تلاوت
#مهجوریت_قرآن_در_استماع
#مهجوریت_قرآن_در_حفظ
#مهجوریت_قرآن_در_تفسیر
#مهجوریت_قرآن_در_تدبر
#مهجوریت_قرآن_در_عمل
#شاگرد_قرآن
@shagerd_Quran
✨✨✨✨✨✨✨✨
✅ حقيقت #كبر چيست؟ كبر با #عُجب و با #غرور چه تفاوتى دارد؟
@shagerd_Quran
✅ عجب، بريدن نعمت از منعم است؛ يعنى نعمت را از خودت بدانى. كبر اين است كه در برابر حقى كه يافتى، عصيان كنى و زير بار نروى.
✅ كبر هم ريشه در نعمتها دارد، ولى نعمت را از منعم نمى بُرد، بلكه اين را براى خودش افتخار مى داند كه اگر ما عزيز نبوديم اينها را به ما نمى دادند.
✅ به همين خاطر است كه بعضى از اهل قدرت مى گويند: «وَ لَئِنْ رُجِعْتُ الى رَبّى إِنَّ لى عِنْدَهُ لَلْحُسْنى»؛ ما به علت اينكه در دنيا صاحبان نعمت و قدرت هستيم، اگر معادى هم باشد به همين دليل كه در دنيا به ما داده اند در آخرت هم بهره مند خواهيم شد.
✅ خصوصياتى در خود ما بوده كه اينها را به ما داده اند و اين خصوصيات براى همه محيطها كارگر و فعال و مؤثر خواهد بود.
✅ پس عُجب، نعمت را از منعم مى بُرد و متكبّر، ملاك ارزش را در نعمتها و خودش مى داند. امّا حقيقت غرور چيست؟
✅ غرور اين است كه تو مسئوليت نعمت را بِبُرى و بارى را كه نعمت بر روى دوش تو مى گذارد نديده بگيرى.
✅ غرور دو سر دارد و تبعه نعمت را مى اندازد، شخص فريب مى خورد و احساس مى كند نعمت را مُفتى به او داده اند.
✅ عُجب، سر نعمت را مى بُرد و مى گويد مال خودم است؛ در حالى كه تو فقيرى و دستهاى تو خالى بوده است.
✅ و كبر اين است كه به دم و سر كارى ندارى، حتى مى گويى خدايى هست، ولى مى گويى من ارزش داشتم كه اينها را به من داده اند، پس آن طور كه مى خواهم با آن رفتار مى كنم.
✅ و همين معنا باعث مى شود كه تو به خودت اجازه بدهى كه ديگران را زير دست بگيرى، آنها را تصرف كنى و از آنها بهره بگيرى، اسوهاى به وجود بياورى و بر آنها حكومت كنى و براى اينكه اين حكومت محكم شود خودت را تعظيم كنى.
📚 روش برداشت از نهج البلاغه، ص 88
#مهجوریت_تدبر_در_سیره
#مکتب_تدبر
#فرهنگ_تدبر
#اندیشه_تدبری
#استاد_علی_صفایی
#شاگرد_قرآن
@shagerd_Quran
⇝✿✵•°•❀✵•﷽•✵❀•°•✵
#اسـتـغـفــار شبــ🌙ــانـه
حضـرت عـلـی عـلیـهالسـلام
💢↶ بـنـــ🔟ـــــد ↷💢
@shagerd_Quran
✧✾════✾✰✾════✾✧
【اَللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ
ظَلَمْتُ بِسَبَبِهِ وَلِیّاً مِنْ أَوْلِیَائِکَ
أَوْ نَصَرْتُ بِهِ عُدُوّاً مِنْ أَعْدَائِکِ
أَوْ تَکَلَّمْتُ فِیهِ بِغَیْرِ مَحَبَّتِکَ
أَوْ نَهَضْتُ فِیهِ إِلَى غَیْرِ طَاعَتِکَ
فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
وَاغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ】
بـار خـدایـا🌷
از تو آمرزش میطلبم از هر گناهی که
به واسطه آن به ولیئی از اولیائت ظلم کردم
یا یکی از دشمنانت را یاری کردم
یا به جهت غیر محبت تو سخن راندم
یا در غیر مسیر طاعتت به آن اقدام کردم
پس بر محمـد و آلش درود فرست🌷
و اینگونه گناهانم را بیامرز
ای بهتـریـن آمـرزنـدگـان✨
◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️
📘 استغفـار هفتـادگـانـه
امیـرالمؤمنین علـی علیـهالسلام💚
✍ تالیـف: البلدالامین، کفعمی ابراهیم بن علی، ص39
°❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀°
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@shagerd_Quran
✨✨✨✨✨✨✨✨
بسم الله الرحمن الرحیم
✅ درک ضرورت قرآن
#گام_اول در برخورد با قرآن درک ضرورت و نیاز به قرآن است تا رسیدن به #گام_نهایی که #اقامه_قرآن و جریان دادن قرآن در تمام ابعاد وجودی انسان؛ جسم، فکر، عقل، قلب، و روح است.
#شرط_اول،براى برخورد با #قرآن، #دركِ_ضرورت است.
بدون اين احساس،برخورد با قرآن به صورت #سرگرمى و #بازى در مىآيد.و ازآنجاكه با #عادت و جو حاكم در ما رخنه كرده،#بىبار و #نفرتزا مىگردد.و يا به #غرور و #خودنمايى دست مىدهد.
كسى كه ضرورت و #نياز_به_قرآن را تا سطح #بالاتر_از_تنفس و لازمه حیات جسمانی و روحانی خویش احساس كرده باشد، ديگر در شكستها و پيروزىهاى آينده،پيشرفتها و بنبستهاى كارش،از قرآن منحرف نمىشود و برآن جلو نمىافتد.همانطور كه آن را رها نمىكند.
📚 #تطهیر_با_جاری_قرآن
#مکتب_تدبر
#فرهنگ_تدبر
#اندیشه_تدبری
@shagerd_Quran