eitaa logo
شهرستان ادب
1.3هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
292 ویدیو
6 فایل
موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب ShahrestanAdab.com ارتباط با مدیر کانال: @ShahrestaneAdab
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻معرفی نمونه‌های شاخص و شناخته‌شده ادبیات داستانی جنگ در جهان | یادداشتی از #فاطمه_بهروزفخر (در پروندۀ #ادبیات_جنگ_و_دفاع_مقدس) ▪️«...در میان ادبیات داستانی جنگ در جهان نمونه‌های شاخص و موفقی وجود دارد که ذکر همه‌ی آن‌ها در این مجال نمی‌گنجد، اما از بین تمام این آثار شناخته‌شده می‌توان به آثار شاخصی اشاره کرد که به‌عنوان نمایندگان ادبیات داستانی جنگ همواره الگو و راهنمای نویسندگان بسیاری قرار گرفتند. در اصل این رمان‌ها را می‌توان نمایندگان موفق و پراقبال آثار داستانی جنگ دانست و با بررسی و نقد آن‌ها چهارچوب نظری و ویژگی‌های مشخصی را برای همة آثار داستانی با موضوع جنگ درنظر گرفت. با نگاهی گذرا به تاریخ کشورهای مغرب‌زمین به‌راحتی می‌توان دریافت که نویسندگان انگلیسی، روسی، فرانسوی و آلمانی که تاریخ سرزمین‌شان بیشتر از سایر سرزمین‌ها به جنگ گره خورده است، دست به خلق آثار داستانی با موضوع جنگ زده‌اند...» ادامه این یادداشت را در سایت شهرستان ادب بخوانید: 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10095 ☑️ @ShahrestanAdab
🔻بیست‌وسومین میزگرد در شهرستان ادب 🔖خلاصه: eitaa.com/shahrestanadab/1484 📖مشروح و 📸گزارش تصویری این نشست به زودی منتشر خواهد شد. ☑️ @ShahrestanAdab
شهرستان ادب
🔻بیست‌وسومین میزگرد #بوطیقا در شهرستان ادب 🔖خلاصه: eitaa.com/shahrestanadab/1484 📖مشروح و 📸گزارش ت
📕 بیست و سومین میزگرد از سری میزگردهای آزاد ادبی در موسسه‌ی شهرستان ادب برگزار شد و ناصر فیض، امید مهدی‌نژاد، علی زراندوز، حسن صنوبری و علیرضا سمیعی دربارۀ و چهل سال طنز پس از انقلاب به بحث و گفت‌وگو پرداختند. خلاصۀ جلسه: ✔️ : «زرویی به ادبیات عامه توجه زیادی داشت و آموزش‌هایش را در سفرهای استانی‌اش و برگزاری شب‌های شعر ادامه داد. او معتقد بود بهتر است سرایش شعر طنز به زبان معیار محدود نشود. به همین خاطر در یکی از جشنواره‌های شعر طنز بخشی را به شعر محلی اختصاص دادیم.» ✔️ : «طنز "گل‌آقا" بیشترین مصداق طنز امروزی را دارد؛ طنزی که جوهرش نقد است ولی بسترش بستر فکاهی است؛ آنچه از "توفیق" به او رسیده. در این دوره زرویی شرایط را مهیا کرد که شعر طنز از حاشیه به متن بیاید.» ✔️ : «زرویی سیاسی می‌نوشت ولی سیاست‌زده نبود. سیاست‌زده نوشتن راحت‌ترین کار است. سفارشی نوشتن اغلب این بلا را سر آثار می‌آورد. اما زرویی این دغدغه را داشت که مطلب ماندگاری بنویسد.» ✔️ : «با تلاش‌های کسانی مانند زرویی هم سلیقه‌ی مخاطبان طنز بهتر شده، هم طنز آنقدر باوقار و جدی شده که بتواند تریبون‌های بیشتری داشته باشد. شعر طنز با این کیفیت اتفاق تازه‌ای است که مختص بعد از انقلاب و ریل‌گذاری ابوالفضل زرویی نصرآباد است.» ✔️ : «به نظر من پاکیزه بودن زبان زرویی در شعر، نثر و پژوهش‌هایش ویژگی قابل توجهی است. غیر از مراقبت‌های اخلاقی زرویی و توجهش به مسائل سیاسی، فرم آثار اوست که این پاکیزگی را ساخته است.» ▪️گزارش و مشروح این نشست به زودی منتشر خواهد شد. ☑️ @ShahrestanAdab
🔻https://www.instagram.com/p/Bt_grV7Hbix/ ▪️تصاویری از کارگاه موسسه شهرستان ادب، با حضور ، ، ، ، ، ، و... یکشنبه بیست‌وهشتم بهمن‌ماه برای دیدن تصاویر بیشتر به سایت شهرستان ادب مراجعه نمایید: 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10108 ☑️ @ShahrestanAdab
🔻دنبال چهار آینه (ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات #حضرت_ام_البنین سلام‌الله‌علیها، شعری از #حسنا_محمدزاده در رثای ایشان می‌خوانیم) ▪️چشمان تری پر شده از چشم‌ به‌ راهی دنبال چهار آینۀ سبز الهی دنبال چهار اختر گمگشته دویده است هر نیمه شب تار به آن سوی سیاهی بانوی مدینه خبر آورده نسیمی از خط به خط چند ورق پارۀ کاهی از مشک نجیبی که پر از اشک زمین شد از یک غم پنهان شدۀ لایتناهی تنگی که شکست و دل تَنگی که ترک خورد افتاد کنارش لب دریاچه، دو ماهی گفتند خزان شد همۀ باغ به یک باد اما به تقاص دل خون چه گناهی؟ پر می‌کشد از کوفه شبانه به هوایت با روضۀ جان‌سوز تو هر کفتر چاهی بد نیست بیفتیم به یاد دل زهرا از گوشۀ چشمان ترت گاه‌ به‌ گاهی ☑️ @ShahrestanAdab
شهرستان ادب
📕 بیست و سومین میزگرد از سری میزگردهای آزاد ادبی #بوطیقا در موسسه‌ی شهرستان ادب برگزار شد و ناصر فیض
🔻مشروح و گزارش تصویری بیست‌وسومین میزگرد #بوطیقا منتشر شد. (گفتگو پیرامون #ابوالفضل_زرویی_نصرآباد و چهل‌سال طنز پس از انقلاب) ▪️«...در بوطیقا تا امروز بیشتر، چهره‌های کلاسیک ادبیات و درگذشتگانِ درخشان را بررسی کرده‌ایم. مثلاً در داستان‌نویسی درباره‌ی شکسپیر و داستایفسکی صحبت کردیم و در نقد و نظریه‌ی ادبی سراغ ارسطو و باختین رفتیم. به‌امروزی‌ها و همچنین شاعرها کم‌تر پرداختیم. قصد داشتیم درباره‌ی شخصیت‌هایی مثل محمدرضا شفیعی کدکنی و محمدعلی معلم دامغانی صحبت کنیم تا کم‌کم به شخصیت‌های ادبی معاصر برسیم. حالا که این اتفاق تلخ افتاده و استاد زرویی به رحمت خدا رفته تصمیم گرفتیم دور هم جمع شویم و درباره‌ی دستاوردهای ادبی او در طول عمرش صحبت کنیم. در این میزگرد می‌خواهیم بدانیم آیا اابوالفضل زرویی نصرآباد حرف نویی در ادبیات زده و میراثی از خود به جا گذاشته است؟ آیا اشعارش ویژگی خاصی دارند که او را از شاعران هم‌عصر خودش متمایز کند؟ آیا زرویی برای ادبیات طنزآمیز قدمی برداشته است؟...» برای خواندن متن کامل سخنان #ناصر_فیض، #امید_مهدی_نژاد،‌ #علی_زراندوز، #حسن_صنوبری و #علیرضا_سمیعی درباره‌ی ابوالفضل زرویی نصرآباد و چهل‌سال طنز پس از انقلاب این صفحه را در سایت شهرستان ادب ببینید: 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10106 همچنین برای مطالعه دیگر میزگردهای بوطیقا سری به صفحه ثابت این برنامه در سایت شهرستان ادب بزنید: 🔗 ShahrestanAdab.com/بوطیقا #چهل_سال_انقلاب ☑️ @ShahrestanAdab
شهرستان ادب
🔻رمان نوشتۀ با ترجمه از سوی منتشر شد ▪️رمان «من پناهنده نیستم»، زندگی یک خانواده فلسطینی اهل طنطوره - روستایی ساحلی است که در 49 کیلومتری حیفا در جنوب فلسطین واقع شده - را به تصویر می کشد که به علت حمله اسرائیلی ها از سرزمین خود کوچ می کنند. شخصیت اصلی و قهرمان داستان زنی به نام رقیه است. او به اصرار پسرش حسن داستان زندگی خود را تعریف میکند. این رمان روایت پناهندگی فلسطینیان و جنگ داخلی لبنان و حمله اسراییل به این کشور است، رنج هجرت و قتل عام و وقایع بزرگی که بعد از پیمان اوسلو بر سر فلسطین آمده است؛ همه این روایات چنان با جزییات دقیقی بیان می شود که یکی از مهمترین رمانهای مربوط به واقعه ی 1948 فلسطین در ادبیات روایی عرب را رقم می زند... «من پناهنده نیستم» به ما نشان میدهد فلسطینی بودن یعنی چه؟ از دست دادن ارزشمندترین دارایی انسان یعنی چه؟ زندگی کردن در خاطرات یعنی چه؟ روایت رقیه، روایت از دست دادن و آوارگی و غصه و دلتنگی و نزدیک شدن و خوشبختی و عشق است. جمع کردن اضداد در کنار هم برای بافتن تار وپود قصه ی زنی فلسطینی... رضوی عاشور (1946 - 2014) داستان نویس و رمان نویس و منتقد ادبی و استاد دانشگاه مصری است. برخی آثار این نویسنده به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی و اندونزیایی ترجمه شده و چند کتاب او برنده جایزه های متعدد ادبی از جمله بهترین کتاب نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره و جایزه ادبی کنستانتین کاوافی شده اند. رضوی عاشور مادر تمیم برغوثی (شاعر) و همسر مرید برغوثی، ادیب و شاعر فلسطینی است. رضوی عاشور در سال 2014، در سن 68 سالگی و در پی بیماری در قاهره درگذشت. گفتنی ست این رمان در 462 صفحه و با قیمت 52 هزار تومان به چاپ رسیده است. 🔸لینک خرید آنلاین رمان "من پناهنده نیستم" از فروشگاه اینترنتی 🔗 adabbook.com/من-پناهنده-نیستم ☑️ @ShahrestanAdab
🔻اسفند من! (به مناسبت آغاز اسفندماه، ستون شعر سایت شهرستان ادب را با شعری از کتاب #ورمشور سرودۀ #مرتضی_امیری_اسفندقه می‌خوانیم) ▪️اسفند من! باران بگو جر جر ببارد بر پشت بام خانه‌ هاجر ببارد آتش به خشک و تر زدیم و زندگی سوخت کاری بکن باران به خشک و تر ببارد در کوچه‌های خالی از بازی برقصد بر خانه‌های بی‌در و پیکر ببارد اسفند من! تو آخرین ماهی، الهی! باران تو، بر اول و آخر ببارد ☑️ @ShahrestanAdab
شهرستان ادب
🔻شش رمان جدید مدرسه رمان شهرستان ادب منتشر شد ▪️این آثار که پیش از این در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۱۸ رونمایی شده بودند، هم‌اینک روانۀ بازار نشر شده‌اند و آمادۀ ارائه به علاقمندان ادبیات داستانی می‌باشند. این رمان‌ها عبارتند از: - «پس از بیست سال» نوشته سلمان کدیور - «یک فصل در کوبیسم» نوشته اعظم عبداللهیان - «تحریر دیوانگی» نوشته مهدی زارع - «رویای فالاچی» نوشته فرشته اثنی‌عشری - «وضعیت بی عاری» نوشته حامد جلالی - «سدا» نوشته پری رضوی 🔹رمان رمانی است که توسط تالیف شده است و حجمی بالغ بر 700 صفحه دارد. این رمان روایتی است تاریخی در صدر اسلام که از دوران امام علی(ع) آغاز و به پس از حادثه عاشورا ختم می‌شود. 🔹رمان نیز اثری است به قلم که در 110 صفحه تالیف شده است. این رمان داستانی اجتماعی دارد و از زبان یک زن جوان سعی در نگاهی به زندگی و هستی شناسی زنان جوان در مواجهه با زندگی روزمره دارد. 🔹رمان نوشته که در 143 صفحه نوشته شده است. زارع در این رمان روایتی از زندگی مردی را از کودکی تا بزرگسالی روایت می‌کند. مردی که کودکی‌اش در یک پرورشگاه گذشته و نگاهی عجیب و خاص به زندگی خود دارد. 🔹رمان نیز نوشته و با حجم 295 صفحه منتشر شده است. این رمان روایتی است از زندگی دانشجوی جوانی که در رشته روزنامه‌نگاری تحصیل می‌کند و برای تبدیل شدن به یک نیروی حرفه‌ای در این زمینه راه پر دردسری را پیش رو دارد. 🔹رمان را نیز تالیف کرده است و حجمی بالغ بر 327 صفحه دارد. در این رمان داستانی در جنوب ایران و به محوریت یک جوان و زندگی او در بستر جنگ تحمیلی روایت می‌شود. 🔹رمان نیز نوشته است و با حجم بالغ بر 240 صفحه تالیف شده است. داستان این اثر روایتی است از زندگی زوج جوانی که ازدواج و به طبع آن فرزندآوری آنها بدون خواست و رضایت قلبی آنها انجام شده است. موسسه فرهنگی شهرستان ادب با مدیریت علی‌اصغر عزتی‌پاک تاکنون سه دوره از فعالیت خود را پشت سر گذاشته است و اساتیدی چون حمیدرضا شاه‌آبادی، محمدحسن شهسواری و بلقیس سلیمانی در آن حضور داشته‌اند. گفتنی‌ست طراح و مدیرهنری این رمان‌ها «مجید زارع»، پیش از این لقب طراح زیباترین کتاب جهان را از آن خود کرده بود و این‌بار نیز با طراحی جلدهای منحصربه‌فردش شش کتاب تازۀ شهرستان ادب را زینت داده است. 🔸این رمان‌های تازه منتشر شده را می توانید از فروشگاه اینترنتی تهیه نمایید: 🔗 adabbook.com ☑️ @ShahrestanAdab
شهرستان ادب
🔻چهاردهمین جلسه از سلسله نشست‌های ماهانه #ماه_شعر #آفتابگردان_ها، دوشنبه ۲۹ بهمن‌ماه در شهرستان ادب
🔻گزارش تصویری چهاردهمین #ماه_شعر #آفتابگردان_ها 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10151 ☑️ @ShahrestanAdab
🔻چکامۀ تو به شعرِ کهن شرف بخشید (#یوسفعلی_میرشکاک شاعر معاصر ایران که اخیراً مجموعه غزلِ #آن_جا_که_نامی_نیست او توسط #انتشارات_شهرستان_ادب به دست علاقه‌مندانش رسیده قصیده‌ای خطاب به #سیدعلی_موسوی_گرمارودی سرود. این شعر که به‌تازگی منتشرشده‌است همراه با این جملات به استاد گرمارودی تقدیم‌شده‌است: «اوّل و آخرِ یار با عرض دست‌بوسی تقدیم شد به محضرِ حضرتِ سیّدالشعرا استادِ گرانمایه دکتر سیّدعلی موسوی گرمارودی. دیرزیاد آن بزرگوار خداوند! یوسفعلی میرشکاک-۹۷/۱۱/۱۶») ▪️«سلام سرِّ ثریا، بنفشه زارِ شهود گواهِ لطفِ خدایان به خاکِ گور و کبود سلام ای شرفِ روزگارِ شور و شعور سلام بدرقه قرن‌ها سرور و سرود بیا بیا بنشینیم و یاد هند کنیم به صد هزار سلام و دو صدهزار درود بیا بیا بگشاییم از بهشتِ "وِدا" به روی خویش دری از دِژی که کس نگشود دژی که ماند نهان از هزار چشم و در آن نکرد نیم‌نظر چشمِ نادر و محمود دژی سرش به ثریا رسیده از حکمت دژی فراتر از این هفت بامِ قیراندود دژی که نامِ "کریشنا"ست قفلِ درگهِ آن شگفت آنکه کلیدش جز این کلام نبود...» متن کامل این قصیده را در سایت شهرستان ادب بخوانید: 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10158 ☑️ @ShahrestanAdab
🔻 دست از سر مملکت من بردارید! ( در تازه‌ترین یادداشت خود به بررسی رمان از پرداخته است. گفتنی‌ست پیش از این نیز یادداشت مجید اسطیری بر رمان و در سایت شهرستان ادب منتشر شده بود.) ▪️ «... به‌نظر می‌رسد در رمان «نبرد» هم مثل رمان «گرینگوی پیر» حرف فوئنتس این است که هیچ‌نسخۀ غیربومی به درد حل‌کردن مشکلات آمریکای لاتین نمی‌خورد. در رمان «گرینگوی پیر» نویسندۀ مطرود آمریکایی «امبروز بیرس» وارد مکزیک می‌شود که فوئنتس آن را خاک فلاکت می‌نامد. بیرس با آزادمنشی از کشور طمع و چپاول یعنی آمریکا گریخته تا در میان مکزیکی‌ها زندگی کند و چه‌بسا به درد آن‌ها بخورد، اما درمی‌یابد که تنها همین‌مردم هستند که می‌توانند بر زخم خودشان مرهم بگذارند و بزرگ‌ترین کمک آمریکا به آن‌ها این است که دست از سرشان بردارد. در رمان «نبرد» نیز فوئنتس می‌خواهد بگوید باید مشکل‌مان را خودمان حل کنیم؛ با نگاه خودمان و با فهمی که خودمان از دنیا داریم. اگر این‌گونه نباشد دلیلی وجود ندارد بارها و بارها با آمدن اسم ژان ژاک روسو نویسنده به این ‌نکته اشاره کند که او شهروند ژنو بود! ...» متن کامل این یادداشت را در سایت شهرستان ادب بخوانید: 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10172 ☑️ @ShahrestanAdab
🔻 اختتامیۀ نخستین کنگره شعر فاطمی زمان: چهارشنبه 8 اسفند 97 ساعت 14 مکان: قم، خیابان پانزده خرداد، دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم، سالن غدیر باحضور شاعران مطرح کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان ☑️ @adabiatayniafg ☑️ @ShahrestanAdab
🔻مشروح نشست نقد و بررسی #سایه_های_باغ_ملی نوشتۀ #محسن_هجری در فرهنگسرای گلستان (با حضور #عزت_الله_الوندی، #محمدرضا_گودرزی و...) 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10177 ☑️ @ShahrestanAdab
شهرستان ادب
🎥 با خاطرات اردوی نشتارود #آفتابگردان_ها در بهمن۹۷ (اردوی دوم هفتمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با خاطرات اردوی نشتارود #آفتابگردان_ها در بهمن۹۷ (اردوی دوم هفتمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی، ویژه بانوان) 🌻 بخش دوم ☑️ @ShahrestanAdab
🔻چلۀ عزت (#محمدمهدی_عبداللهی نیز از شاعرانی است که در سوگ مرزبانان شهید سپاه زاهدان، شعر سروده است. عبداللهی در این شعر، چهل‌سالگی انقلاب و حادثۀ تروریستی زاهدان را مدنظر قرار داده است. این شعر را با هم می‌خوانیم) ▪️از فتنۀ پاييز در اين باغ، پيام است اين حادثۀ سرخ سرآغاز قيام است سبز است قيامى كه در اين چلۀ عزت در معركه‌ها سرخ ولى گام‌به‌گام است هرچند كه تلخ است به دل، داغ شهيدان در فصل شهادت فقط ايام به كام است جان‌مايۀ عشق است خطر كردن عشّاق راهى كه به جز هديۀ خون نيمه تمام است اين نهضت اميد چهل‌ساله شد امروز در سايۀ خورشيد، پر از شور مدام است سرخيم در اين باغ پر از خون سپيدار هستيم بر آن عهد كه در جان كلام است بى‌شبهه عدو نقشه كشيده‌ست چهل سال دوران بزن در رواِشان نيز تمام است خونخواه شهيدان سفررفته مى‌آيد مى‌آيد از آن دور، يقين حسن ختام است ☑️ @ShahrestanAdab
🔻در اخبار نبشته‌است... | شماره بیست و یکم (گزیده اخبار مهم هفته با موضوع کتاب و ادبیات در ایران و جهان به روایت شهرستان ادب) ▪️این هفته در بیست و یکمین مطلب #در_اخبار_نبشته_است، خبرهایی داریم از درگذشت استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی، افشای دروغ‌های یک نویسنده پرفروش، یک جایزه ادبی عربی، لغو انتشار یک کتاب به دلیل اتهام نژادپرستی، و ایران‌ستیزی یک کتاب تاریخی پرفروش. از شما دعوت می‌کنیم گزیده اخبار مهم هفته با موضوع کتاب و ادبیات -در ایران و جهان- را به روایت شهرستان ادب بخوانید. مطالب این هفته، از نوشته‌های هفته گذشته ایبنا، ایرنا، بوکستر، اسلیت، تبلت‌مگ، گاردین و با همکاری #گروه_ترجمه_شهرستان_ادب گردآوری شده است. این اخبار را در سایت شهرستان ادب بخوانید: 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10176 ☑️ @ShahrestanAdab
🔻بی‌پروا (ستون شعر سایت شهرستان ادب را با شعری از کتاب #مواجهه سروده #مهدی_عابدی تازه می‌کنیم. گفتنی‌ست این کتاب بهار سال گذشته توسط #انتشارات_شهرستان_ادب به چاپ رسیده است) ▪️مثل شمعی خسته از بیداریِ شب‌ها بمیر زندگی تلخ است، ای پروانه! بی‌پروا بمیر موج‌ها بر ساحل از بی‌جرئتی جان می‌کنند قطره گستاخِ باران باش و در دریا بمیر رازِ این عالم فقط با مرگ افشا می‌شود یا نخواه از پرسشِ هستی جوابی یا بمیر مردنت از چشم من، تا زنده هستم، دور باد مرگ اگر حق است هم صد قرن بعد از ما بمير گرچه پاییز است و می‌افتند از جا برگ‌ها چون درختان بردباری ورز و پابرجا بمیر وقت مردن هم به دنبال تو می‌گشتم که مرگ گفت: «ای شاعر! تو تنها زیستی، تنها بمیر» ☑️ @ShahrestanAdab
🔻پربازدیدترین مطالب سایت شهرستان ادب در بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در حوزه‌های مختلفِ شعر و داستان به ترتیب میزان بازدید از این قرارند : ▪️نتایج نظرسنجی ۵ رمان برتر این چهل‌سال (۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷) 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10078 ▪️نتایج نظرسنجی ۵ نویسندۀ برتر این چهل‌سال (۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷) 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10088 ▪️نتایج نظرسنجی ۵ شاعر برتر این چهل‌سال (۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷) 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10080 ▪️نتایج نظرسنجی ۵ کتاب شعر برتر این چهل‌سال (۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷) 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10081 ▪️گزارش تصویری نشست تخصصی در شهرستان ادب 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10028 ▪️شعرهایی کوتاه برای شهادت سلام‌الله‌علیها 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10062 ▪️شهرستان ادب، فرصتی برای تحقق اهداف شاعران 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10068 ▪️گزارش تصویری نشست نقد و بررسی سروده‌ی 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10020 ▪️گزارش تصویری روز اول دومین اردو 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10074 ▪️گزارش تصویری عصر شعر 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10048 ▪️گزارش تصویری کارگاه شهرستان ادب 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10004 ▪️نشست تخصصی «شعر فاطمی» برگزار شد 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10030 ☑️ @ShahrestanAdab
🔻«وضعیت بی‌عاری» در ششمین #میز_نقد بررسی خواهد شد ▪️در ششمین نشست میز نقد، رمان #وضعیت_بی_عاری یکی از تازه‌ترین رمان‌های منتشر شدۀ #مدرسه_رمان، نوشتۀ #حامد_جلالی با حضور #فرناز_شهیدثالث، #سیدحکمت_الله_سجادی و #هادی_عبدالوهاب مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. این نشست روز دوشنبه ۶ اسفندماه ۱۳۹۷ در مؤسسه شهرستان ادب به نشانی خیابان شریعتی - بالاتر از سه راه طالقانی - پلاک ۱۶۸ برگزار خواهد شد. علاقه مندان میتوانند جهت تهیه این رمان نوجوان به فروشگاه اینترنتی #ادب_بوک مراجعه نمایند: 🔗 adabbook.com/وضعیت-بی-عاری ☑️ @mdrsroman ☑️ @ShahrestanAdab
🔻 دل آبگینه (بازخوانی غزلی از شاعر نامدار معاصر متخلص به در زادروز او) ▪️ چه غریب ماندی ای دل! نه غمی، نه غمگساری نه به انتظار یاری، نه ز یار انتظاری غم اگر به کوه گویم، بگریزد و بریزد که دگر بدین گرانی نتوان کشید باری چه چراغ چشم دارد دلم از شبان و روزان که به هفت آسمانش نه ستاره‌ای‌ست باری دل من! چه حیف بودی که چنین ز کار ماندی چه هنر به کار بندم که نماند وقت کاری نرسید آن که ماهی به تو پرتوی رساند دل آبگینه بشکن که نماند جز غباری همه عمر چشم بودم که مگر گلی بخندد دگر ای امید خون شو که فروخلید خاری سحرم کشید خنجر که: چرا شبت نکشته‌ست تو بکش که تا نیفتد دگرم به شب گذاری به سرشک همچو باران ز برت چه برخورم من؟ که چو سنگ تیره ماندی همه عمر بر مزاری چو به زندگان نبخشی تو گناه زندگانی بگذار تا بمیرد به بر تو زنده‌واری نه چنان شکست پشتم که دوباره سر برآرم منم آن درخت پیری که نداشت برگ و باری سر بی پناه پیری به کنار گیر و بگذار که به غیر مرگ دیگر نگشایدت کناری به غروب این بیابان بنشین غریب و تنها بنگر وفای یاران که رها کنند یاری‌‌‌... ☑️ @ShahrestanAdab
🔻مشروح و گزارش تصویری نشست نقد و بررسی «نگاهی به چهل سال #شعر_زنان» (در جلسه #یک_ماه_یک_کتاب) در حوزۀ هنری با حضور #فریبا_یوسفی، #افسانه_غیاثوند، #غزل_تاجبخش، #سارا_جلوداریان، #زهیر_توکلی، #علی_داودی، #عباس_محمدی و ... 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10192 ☑️ @ShahrestanAdab
🔻 در حسرت یک لبخند (معرفی کتاب نوشتۀ به قلم ) ▪️ «... داستان «فیگور عاشقانه» نوشتۀ ضیاءالدین وظیفه‌شعاع از مجموعۀ «درخت کج» داستان جان‌داری است و می‌توان آن را از بهترین‌های این‌مجموعه دانست. نویسنده در این‌اثر، روایت‌گر جهان عکاسان است، اما نه عکاسانی که آدم‌ها در لنز دوربین‌شان لبخند می‌زنند؛ عکاسانی که سر صحنۀ جرم حاضر می‌شوند و باید ثبت‌کنندۀ خون‌های ریخته‌شده، پهلوهای دریده‌شده و تصاویری باشند که دیدن‌شان دل هربیننده‌ای را به‌هم می‌زند. راوی در این‌داستان اول‌شخص با مخاطب است و انگار که پیرمرد دارد با کسی که شنوندۀ حرف‌هایش است و شاید برای کار پیش او آمده، اتمام حجت می‌کند که صحنه‌هایی که در آینده می‌بینی همین‌قدر واقعی و ترسناک خواهند بود، آن‌قدر که نمی‌توانی لبخندزدن دیگران را توی لنز دوربینت باور کنی... » ادامۀ این مطلب را در سایت شهرستان ادب بخوانید: 🔗 shahrestanadab.com/Content/ID/10194 ☑️ @ShahrestanAdab