eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ 🌸 من غیر از بدن است 🔸اکثریت مردم حرف هایی را از پدر و مادر یا روحانی محل به صورت اقناعی شنیده اند و روحانی در مقام برهانی نبوده چون مردم اهل فهمیدن نبوده اند و لذا توصیه ی اخلاقی می کردند که قیامتی هست و ... غرض این که مردم کمتر به دنبال علوم و معارف هستند. 🔸من و حقیقت غیر از اعضا و جوارح ظاهری و باطنی هست چه بسا انسان در مقام تفکر از جوارحش بی خبر باشد. 🔸غیریت من و بدن، بینونت عزلی نیست. 🔸تفکر در اعضا و جوارح تان نمایید و سوالات را از خودتان شروع کنید تا به حقیقت برسید. 🔸در مباحثه، افکار در کنار هم جمع می شوند و با مجموعه ای از اندوخته ها به حقیقت می رسید. ✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ رسیدن به حقایق و کمالات، مستلزم طهارت قوه خیال و افکار می باشد چون نظام هستی یکپارچه دارای پیوستگی و ارتباط است و همه درکارند و بر یکدیگر تأثیر و تأثر دارند لذا دستورالعمل های زیادی در خصوص غذاها، معاشرت ها و حرف زدن ها می دهند تا طهارت ظاهری و باطنی حاصل گردد زیرا تا طهارت حاصل نشود حقایق پیاده نمی شود. ** اگر انسان درست به تفکر بنشیند می بیند که بین من او و خدا یک نحوه سنخیت و ارتباط وجودی هست، همان طوری که قوای ظاهری و باطنی انسان، غیر از من اوست و هیچ کدام دخیل نیستند و با قطع ارتباط از آن ها باز " من " بودنش باقی و برقرار است. ✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ @shakhehtoba 🔸باید به این نکته به عنوان یک اصل توجه داشت که هر جا حدیث یا روایت یا آیه ای با لفظ « انّ» شروع شود آن آیه یا حدیث بعنوان یک ضابطه است. 🔸نفس ناطقه ی انسانی مانند دریای غیر متناهی است که او را کرانه نیست و ساحل ندارد که « ان الله خلق آدم علی صورته » و خداوند انسان را بر صورت خودش خلق کرد. 🔸آیات قرآن مشتمل بر براهین و ادلّه ی اساسی و محکم است که اگر به دیده ی محققانه و به دور از الفاظ و اصطلاحات ظاهری در آن بنگریم چیزهائی عاید ما خواهد شد. 🔸حرف اگر اساسی و برهانی باشد هر کس از هر قشری و کشوری باشد آن را می پذیرد و هیچ عنادی هم ندارد ولی متاسفانه چون حرف اکثریت مردم به تقلید از پیشینیان و گفته های دیگران می باشد، هم خودشان در فهم آیات قرآن باز مانده اند و هم دیگران از پذیرفتن حرف آنان سرباز زده اند. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
إلهی، مرا بر همه سلطنت دادی، به سلطانت مرا بر من سلطنت ده! فراز ۲۸۴ @shakhehtoba
4_5951578826797482066.mp3
12.54M
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ 🌸 نفس ناطقه ی انسانی 🔸خداوند که قوی ترین نویسنده است، کتابی به نام قرآن نوشته که از یک فرد عامی تا امامان (ع) و پیامبر (ص) می توانند از آن بهره گیرند. 🔸امامان و پیامبران (ع) چون علم شان ذاتی نیست، خودشان هم تکامل ذاتی دارند. 🔸نفس ناطقه را مقام لایقفی است که به نحو اتم در وجود پیامبر اکرم (ص) تجلی می کند. 🔸نفس ناطقه ی انسان، هیچ گاه از ذاتش غافل نمی شود به طوری که اصلا از خود ادراک نداشته باشد. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
47.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خداوند رحمان است ، رحیم است ، عالم است ، محیی است، عفوّ است ، غفور است، الی ماشاءالله، و الا آن ۹۹ اسم‌ ، آن هزار اسم و اسماء دیگر اینها امهات اسماء الهی هستند ، همچنین نیست که اسماء الهی به حصر در بیاید که. به حصر که در نمی آید .تخلّقوا بأخلاق الله ، به اسمای الهی متصف بشوید، به اسمای الهی، نه مفاهیمش را بدانید، به حقایقش دارا بشوید ، دارای حقایقش بشوید. به عرض رساندم که دو تا حدیث است یکی فرمود : اِنّ لِلّه تسعهً و تسعین اِسماً مَن احصاها فقد دخل الجنه خوب حالا ۹۹ تا را تسبیح در دست بگیرم ، رحمن، رحیم، عفُوّ، غفور، علیم، عالم ، چه و اینها. خوب ۹۹ تا را احصا کردی بله ؟ ۹۹ تا احصا شده یا نه باید برویم به سراغ آن حدیث جناب امام ملک و ملکوت، کشاف بحق ناطق ، جناب امام صادق (صلوات الله علیه ) فرمود که چطور درباره قرآن جدش در نهج‌البلاغه فرمود : القرآن ینطق بعضه ببعض آقا هم فرمود احادیث من اینطورند : یعطفُ بعضه علی بعض بعضی‌ها به هم دیگر عاطفند ، نظر دارند این حدیث به آن حدیث ناظر است، احادیث همدیگر را معنا می‌کنند، یعطفُ بعضه علی بعض ، اِنّ لِلّه تسعه و تسعین اِسماً من احصاها فقد دَخَل الجنه حدیث دیگر : اِنّ لِلّه تسعه و تسعین خُلقاً و من تخلق بها فقد دخل الجنه پس آن اسماء، این اخلاقند؛ این احصاء، این تخلق است ، فقط راست است این آدم بهشتی است، این آدم خودش بهشت است ، این آقا بهشت آفرین است، تخلّقوا باخلاق الله. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢نشر لطفا با ذکر لینک 🙏
امام موسی کاظم (ع) می‌فرمایند: خیر برسان و سخن نیک بگو و سست راى و فرمان‏بر هر کس مباش. شهادت هفتمین پیشوای شیعیان، خورشید شهر کاظمین تسلیت باد. 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📘صدو ده اشاره 📘 ♦️ 💠هر كسي سعي و عمل خودش هست ، آنچه در اين نشئه مي گويي و كسب كرده اي با طن است ، در آن نشئه ودر برزخ ظاهر است و همين الان هم موجود است ، ولي بايد كشف حجاب شود. اين تصرفات در امور مادي كه از انسان گرفته شد ، انسان مي بيند كه خودش را چگونه ساخته است ، 💠چندين سال گذشته افكارش ، نياتش ، اعمالش ، كارهايش ، كسبش ، هر چه هست الان همان است ، خلاصه گذشته اش هست ، 🍃هرصدايي كان تو را بالا كشد 🍃آن صدايي دان كه از بالا رسد 💠💠هر عملي را مي بيني دل آرميده است و انسان را سرافراز ميكند آن سويي است حال مردم هر چه ميخواهند بگويند ولي هر عملي كه باعث اضطراب است آخر خوشي ندارد. " الا بذكر الله تطمئن القلوب " 📚 حضرت @shakhehtoba 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
صادرات انسان مطابق با واردات اوست: آدم باید خودش را قُرُق داشته باشد (خویشتن دار باشد) که مثلا هرزه خوار نباشد و آدم هرزه خوار ، هرزه گو هم می شود ، یعنی کسی که وارداتش را متوجه نباشد ، صادراتش هم متعفن می شود. کسانی که هرزه گو هستند اگر کمی در کارشان تامل بفرمایید ، خواهید دید که هرزه خوارند و حرام می خورند و مُبذر و مسرفند . در حدیث آمده: معده خانه هر دردی است و خویشتن داری سرچشمه هر دوایی است. ص ۳۶ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
47.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خداوند رحمان است ، رحیم است ، عالم است ، محیی است، عفوّ است ، غفور است، الی ماشاءالله، و الا آن ۹۹ اسم‌ ، آن هزار اسم و اسماء دیگر اینها امهات اسماء الهی هستند ، همچنین نیست که اسماء الهی به حصر در بیاید که. به حصر که در نمی آید . تخلّقوا بأخلاق الله ، به اسمای الهی متصف بشوید، به اسمای الهی، نه مفاهیمش را بدانید، به حقایقش دارا بشوید ، دارای حقایقش بشوید. به عرض رساندم که دو تا حدیث است یکی فرمود : اِنّ لِلّه تسعهً و تسعین اِسماً مَن احصاها فقد دخل الجنه خوب حالا ۹۹ تا را تسبیح در دست بگیرم ، رحمن، رحیم، عفُوّ، غفور، علیم، عالم ، چه و اینها. خوب ۹۹ تا را احصا کردی بله ؟ ۹۹ تا احصا شده یا نه باید برویم به سراغ آن حدیث جناب امام ملک و ملکوت، کشاف بحق ناطق ، جناب امام صادق (صلوات الله علیه ) فرمود که چطور درباره قرآن جدش در نهج‌البلاغه فرمود : القرآن ینطق بعضه ببعض آقا هم فرمود احادیث من اینطورند : یعطفُ بعضه علی بعض بعضی‌ها به هم دیگر عاطفند ، نظر دارند این حدیث به آن حدیث ناظر است، احادیث همدیگر را معنا می‌کنند، یعطفُ بعضه علی بعض ، اِنّ لِلّه تسعه و تسعین اِسماً من احصاها فقد دَخَل الجنه حدیث دیگر : اِنّ لِلّه تسعه و تسعین خُلقاً و من تخلق بها فقد دخل الجنه پس آن اسماء، این اخلاقند؛ این احصاء، این تخلق است ، فقط راست است این آدم بهشتی است، این آدم خودش بهشت است ، این آقا بهشت آفرین است، تخلّقوا باخلاق الله. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
شهپر وحدت ببال کبریای مصطفی صوت و آواز ملایک از نوای مصطفی او سبق جوید ز روح القدس در معراج عشق ساکنان عرش مَست از کبریای مصطفی 🌷بعثت پیامبر اکرم (ص) مبارک باد @shakhehtoba
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
🌸 هوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ ( آیه ۲ - سوره جمعه ) 🌸 🔸ان شاء الله بعثت داشته باشیم و تک تک ِ ماها هم ، به آنچه که استعداد ، قابلیت و ظرفیت ما می باشد ، مبعوث بشویم . ❇️بعثت دارای دو چهره است : 🔹چهره ی ظاهری آن مقام رسالت و نبوت انبیاء است که این را زمان بر عهده دارد مطابق با زمان و روزگار و عصرها انبیا مبعوث می شوند . 🔹و چهره ی دیگر بعثت را چهره باطن و حقیقی او تشکیل می دهد که آن در حقیقت برگشتش به شکوفائی استعداد نظام هستی است 🔸 که عالَم استعدادی دارد، همانگونه که در امور جزئی هم مشاهده می کنیم که یک هسته درخت بعثت دارد برای اینکه استعدادهای نهفته ای دارد که باید این استعداد ها برانگیخته شود و شکوفا شود که شکوفائی هر چه که خوابیده و نهفته است ،به یک معنا روحش به همان بعثت بر می گردد. 🔹و لذا مجموع عالم استعداد نهفته اش که شکوفا می شود و بر می خیزد از متن خود عالم این به روح بعثت بر می گردد که کلمه‌ی بَعَثَ در آیه مبارکه بیشتر به همان چهره باطنی مقام بعثت اشاره است. آنهم مقام بعثت آنچنان مقام سنگینی است که ⭐خود خداوند با اسم شریف (هو) برای برانگیختنش و شکوفائیش قیام می کند ( هو الذی بعث فی الامیین رسولا) که دیگر دست فرشته ها در کار نیست . دست واسطه ها در کار نیست بلکه خود حقیقت حق برای شکوفائی این مقام دست به کار می شود. ⭐استاد صمدی آملی 🔺شب سال ۹۱⭐ @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا خَلِیلَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا نَبِیَّ اللَّهِ‌ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا صَفِیَّ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا رَحْمَةَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا خِیَرَةَ اللَّهِ‌ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا حَبِیبَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا نَجِیبَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا خَاتَمَ النَّبِیِّینَ‌ @shakhehtoba 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، حسن از دست خود چنان بود و در دست تو چنین شد، شکرت که آن چنان این چنین شد. فراز ۲۸۵ @shakhehtoba