eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
خلاصه متني فايل صوتي 🔹شخص باید دائما در پیشگاه حق حاضر باشد و به تعبیر امام عالم محضر حق هست در محضر حق معصیت نکنیم 🔹هیچ علم و دانشی برتر از علم الهی نیست ،حیف است انسان وقت گرانبهای خود را سرف کارهای غیر لازم کند ☘🍁☘🍁☘🍁 آن چنان باید در نماز نزدیک شود که در آخر نماز به خدمت پیامبر ص رسیده و سلام بگوید: السلام علیک ایها النبی و رحمه الله و برکاته، اگر غیر از این باشد نماز، نماز نیست. اگر حقیقتا نماز خوانده باشی، جواب سلام را می شنوی که جواب سلام واجب است. حضرت آقا در الهی نامه می فرمایند: آن که جواب سلام در نماز را نمی شنود، اهل نماز نشده. 📕(شرح فصل دهم از كتاب شريف رساله نورعلي نور استاد حضرت زاده آملي ) شارح : استاد ⛔️لطفاً براي بهره مندي و نشر بيشتر افراد مطالب كانال فوروارد شود 🌷 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 ‏@shakhehtoba
⭐️ : 💥بکوشید در حال ذکر به خواب بروید. شب خیزی کنید. زمستان ها سه ساعت و تابستانها یک ساعت و نیم. ☀️ کانال شاخه طوبی ☀️ 💫 @Shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
✏️ آن كه در صورت انسانی نسبت به نظام هستی عميق شود، می‌بيند كه اگـر صـورت انـسانی نبـود، نـه افاضات عقلی بود، و نه استفادات نفسی، و نه سياسات شرعی. 🌿 @shakhehtoba
📗 ✍️ کریمه ی [[ بِسمِ اللهِ الرّحمنِ الرّحیمِ ]] مفتتح همه ی کتب آسمانی پیامبران است. همان گونه که باب رحمت ورودی مدینه ی حکمت قرآن فرقان، و بزرگترین آیت آن، و جزء هر سوره ی مصدّر بدان است. ➖➖➖➖➖➖➖ توضیح: ➖همه ی کتب آسمانی پیامبران، با این کریمه آغاز شده است. ➖ قرآن، مدینه ی حکمت و فرقان است؛ ( مدینه از آن جهت گفته می شود که دارای قوانین مدوّن و منظم و منسجم است )؛ و در ورودی این مدینه که با رحمت همراه است، کریمه ی بسم الله الرحمن الرحیم است. ➖ بزرگترین نشانه و آیت قرآن، این آیه ی کریمه است. ➖هر سوره ای که با این آیه ی کریمه صدور یافته، بسم الله الرحمن الرحیم، جزء آن است و از آن جدا نیست. ➖➖➖➖➖➖➖ @Shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
4_381897131771823384.mp3
7.03M
استاد صمدي آملي ▪️كانال شاخه طوبي ▪️ @shakhehtoba
‍ ☘🍁☘🍁☘🍁 استاد صمدي آملي ✅وقتی عارف حضور عندیت پیدا کرد، یک دفعه کلید تمام مخزن نظام هستی را به او می دهند، با یک کلید می تواند تمام بیماری های روی زمین را شفا دهد، با یک توجه آن چنان قوی می شود که به محض روآوردن، هر چه را اراده کند، انجام می شود. ✅بنده ای که در پیشگاه حق حضور مطلق دارد وهرگز او را غفلت نمیگیرد یه چنین شخصی اسما الله در او پیاده میشود ✅چنین شخصی به مقام (کن) میرسد عارفی که به مخزن اسما الله دست یافت درِ ملک ملکوت باز میشود و اولین پله طی الارض است میرسد نظام نظام حقیقت است تفریح انسان باید عقلانی باشد تا او را در طبیعت به فکر وا دارد نه تفریح بیهوده حتی حیوانات هم تفریح ندارند و در برنامه اند ✅ادب مع الله ایجاب می کند که عارف بدون اذن و امر به تصرف در برنامه ای از برنامه های چرخ نظام تکوینی و حکمی از احکام تشریعی، دست تصرف به چیزی دراز نکند و اگر چیزی به او دادند، ادب اقتضا می کندکه در ازای آن عبد شکور باشد نه این که بدون اجازه ی مولا آن را به هر نحو که بخواهد صرف کند. چه بسیار از اولیاء الله که به آنان دست تصرف عطا شده است و لکن ادب و معرفتشان مانع از اعمال تصرف شده است. 📕(شرح فصل دهم از كناب شريف رساله نورعلي نور استاد حضرت زاده آملي ) شارح : استاد ⛔️لطفاً براي بهره مندي و نشر بيشتر افراد مطالب كانال فوروارد شود 🌷 ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ 🏴کانال شاخه طوبی 🏴 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
إلهی، عقل و عشق، سنگ و شیشه اند؛ عاشقان از عاقلان نالند نه از جاهلان. فراز۱۰۹ @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عالي از حضرت علامه حسن زاده آملي رضوان الله علیه پيرامون ؛ 🔘 كانال شاخه طوبي 🔘 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
نساء جزء چهارم تا ۶
📗 ✍️این صحیفه ی نور، در بیان برخی از راز گشایش آن است و معارف روح پرور آن مأدبه ی مقرّبان است. و قضای مبرم [[ ذلِکَ تقدیر العزیز العلیم ]] به اسم : « روح و ریحان و جنت نعیم » تفسیر « بسم الله الرحمن الرحیم » جاری در تسمیه ی آن است. به این امید که این باب رحمت به روی همه باز باشد و کارگشای اهل راز باشد تا « بسم الله الرحمن الرحیم » ذکر لسان است و سخن از آن در میان است. ➖➖➖➖➖➖➖➖ توضیح: ➖قرآن کریم به عنوان صحیفه ی نور، در حقیقت، بیانی است جهت رازگشایی از سرّ فاتحه بودن این کریمه ی بسم الله الرحمن الرحیم که معارف آن سفره ای گسترده برای مقربین درگاه الهی است. ➖آن قضا و تقدیری که در آیه ی [[ ذلک تقدیر العزیز العلیم]] ذکر شده و به اسم روح و ریحان و جنت نعیم ابرام یافته است؛ تفسیر این آیه ی کریمه است. یعنی آن تقدیر و قضا، همان روح و ریحان و جنت نعیم است که به برکت بسم الله الرحمن الرحیم و رحمانیت و رحیمیت حق متعال بر عالم جاری و ساری گشته است. ➖➖➖➖➖➖➖ ⛔️ اختصاصی کانال شاخه ی طوبی؛ لطفا فوروارد فرماييد . ➖➖➖➖➖➖➖ 🔰 @Shakhehtoba 🔰 https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
إلهی، خوشا آنان که در جوانی شکسته شدند، که پیری خودْ شکستگی است! فراز۱۰۸ @shakhehtoba
4_381897131771823398.mp3
6.91M
استاد صمدي آملي ▪️كانال شاخه طوبي ▪️ @shakhehtoba
‍ ☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸خلاصه متني فايل صوتي . استاد صمدي آملي 🔹در ادب مع الله، عالم به سرّالقدر، گاه به اذن تکوینی حق اجازه ندارد انسان فقیر و گرسنه ای را سیر کند (در حالی که دلش هم برای فقیر می سوزد،) و گاه به اذن تکوینی حق مأمور می شود که سگ گرسنه ای را در بیابان غذا داده و نجات دهد. 🔹عارف دست تصرف در نظام هستی بدون اجازه صاحب آن دراز نمی کند. دزد باید دزدی خودش را بکند، شرابخوار باید شراب خودش رابخورد و.... 🔹این جبر نیست، این چینش عالم و بافت نظام هستی است. جبلّی عالم است، سرشت عالم این طوری است که تو اگر دیدت را وسیع کنی و یک مقدار خودت را بالا بکشی و عالم تر شوی می دانی که همین است و جز این نمی شود و خلاف است. 🍀انسان کامل تماشاچی نظام هستی است. . 🔹ادب در پیشگاه خداوند ایجاب میکند که عارف فقط حضور داشته باشد و هرگز با این کلید قدرت علم الهی دست تصرف انجام ندهد و در چرخ نظام عالم با آن نظمی که باید بگردد دست تصرف دراز نکند زیرا خلاف ادب است ،تمام موجودات عالم بر اساس علم ذاتی حق افریده شده است 🍀اگر یک ذره را بر گیری از جای خلل یابد همه عالم سرو پای 📕(شرح فصل دهم از كناب شريف رساله نورعلي نور استاد حضرت زاده آملي ) شارح : استاد ⛔️لطفاً براي بهره مندي و نشر بيشتر افراد مطالب كانال فوروارد شود 🌷 ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ 🏴کانال شاخه طوبی 🏴 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
الهی راز دل با تو چه گویم که تو خود راز دلی دانه و لانه و بال و پر و پرواز دلی 🍃🌼🍃🌹🍃🌻🍃 @shakhehtoba
نساء جزء چهارم تا ۱۱
📗 ✍️ حق سبحانه و تعالی در قرآن کریم فرموده است: وَ تِلْكَ الْأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنَّاسِ وَ ما يَعْقِلُها إِلاَّ الْعالِمُونَ (43) عنکبوت ناس همان عامه اند، که ظاهر بین و ساحل پیمایند؛ و به عمق الفاظ و لجه ی معانی نرسیده اند و در بحار معانی غواصی نکرده اند. صورت امثال برای آنان است؛ و تعقّل معانی و نیل به اسرار آنها برای عالمان است. ➖➖➖➖➖➖➖➖ ⛔️ اختصاصی کانال شاخه ی طوبی؛ لطفا فوروارد نماييد . ➖➖➖➖➖➖➖ 🔰 @Shakhehtoba 🔰 https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
✏️ آن كه در كار نفس و بدن درست انديشه كند، آن دو را در ايجاب و اعداد متعاكس يابد، كه از آن سوی ايجاب است و از اين سوی اعداد. 🌿 @shakhehtoba