eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۲ : ✨✨✨✨ 🌹انسان طالب و تشنه را در برزخ قرآن تعلیم می دهند : ✍️نباید اندیشید که این امر نشدنی است (وارد شدن در اقیانوس عظیم قرآن و معارف الهی) . این همه کتابهای کتابخانه های معظم جهان را ابناء و اشخاص نظیر ما نوشته اند . 🔸جهان مسخّر تو است ، وحشت برای چه ؟ تو تشنگی آور بدست ، آب فراوان است ، خداوند متعال آب را برای تشنه و تشنه را برای آب آفریده است: آب می نالد که کو آن آب خوار تشنه می نالد که کو آب گوار 🔸تشنه تحصیل علوم و معارف و حقایق قرآن را عاقبت بخیری دیگر است ، و آن تکامل برزخی او است ، یعنی چنین انسان طالب را که از این نشئه رخت بر بسته است و هنوز به مرتبه قیامت کبری نرسیده است ، قرآن تعلیم می دهند ، 🔸این قرآن باطن و حقیقت و معنی و محتوای کتاب و الفاظ قرآن است و این محتوا را مراتبی است که قابل احصا نیست. 🌹🌹 📗 ص ۲۵ پیاده سازی کتب حضرت علامه حسن زاده آملی ره برای اولین بار در کانال شاخه طوبی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
4_5994450288403021843.mp3
13.43M
✨▫️▫️✨✨▫️▫️ اولین وهله که انسان پای در نظام وجود گذاشت و به وادی فهم و ادراک دست پیدا می کند اولین ادراکی که به انسان دست می دهد این است که هر چه هست وجود است که به آن اصل واقعیت گویند. اصل واقعیت در مقام علم باشد، وجود در مقام ادراک است یعنی وجود علمی و اگر در متن عین و تحقق خارجی، ملاحظه بفرمایید یعنی خدا. ** اصل واقعیت روشن ترین روشن هاست پس خداوند روشن ترین روشن هاست. لذا نه تنها لازم نیست دلیل اقامه شود بلکه حقیقت امر این است که بر اصل اثبات حق تعالی اصلا نمی شود برهان اقامه کرد. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
إلهی، شکرت که صاحب منصب بی زوالم. فراز ۳۰۷ @shakhehtoba
: ✨✨✨✨ ✍️انسان به صورت اعمال خود محشور می شود : 🌹 اگر انسان بفهمد که این رذیلت است ، از آن رنج می برد و نوعا در رنج بردنها ادراک است . وقبلا هم گفتیم که برخی انسان ها در قیامت به صورت حیوان محشور می شوند ، یعنی مطابق مَلَکاتِ خودشان ، که آن ملکات ْ ، آنها را به صورت حیوان در می آورد و آن حیوان ْ خودش است و از صُقعِ(:ذات ، ناحیه ، درون) نفس خود او برخاسته است . این صورت از آن بذری که در روحِ خود افشانده است ، روییده و رُسته است . این بوزینه و خوک «وُحوشٌ حُشِرَت» خودش است. 🔸اینها همان انسانها هستند که به این صورت درمی آیند ، والّا بوزینه و خوک در این دنیا بوزینه و خوک بوده و در آن دنیا هم به همان صورت است و هیچ رنجی هم نمی برد ، 🔸ولی این انسان است که وقتی به صورت بوزینه و خوک درآمده رنج می برد ، و می داند که انسان است که چنین شده است و این ادراک او را رنج می دهد و آزار می بیند . پس آنهایی که رنج و عذاب دارند کسانی اند که به صُورِ اعمال خودشان محشور هستند .🌹 📗 ص ۹۷ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و حالا همینطور که پله پله بالا آمدی کتاب و استاد فراهم شده مطابع اشتهای تو،طلب تو،خواسته‌ی تو حاضر می‌شود.تا اشتها چی باشد،تا طلب چی باشد اشتها کاذب نباشد،خداوند آب را برای تشنه آفرید اشتها کاذب نباشد،تشنگی دروغ نباشد، خداوند آب را برای تشنه آفرید بله یک جوری باشد که آدم که نامه میدهد،تلفن می‌کند،کاغذ..نامه..بله..مشافعتا فرمایش می‌فرماید اینها..یک جوری نباشد که مثلا بخواهد سر خودش را شیره بمالد یا سر طرف را ماست مالی کند..اینطوری نباشد.. اون‌هایی که می‌داند عمل بکند اون‌ها اهل قرآنند قرآنیم،به زبان قرآن آشناییم ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم اون مقدارش را که می‌دانیم در خودمان پیاده کنیم بعد اون بالاترها و بیشتر و بهتر ((..گرچه بیشتر و بهتر برای قرآن نداریم..)) برای شوراندن آیات..به بطونش به اسرارش به لطائفش دقایقش..رسیدن و در همان مسیر،مراتب بالاها را سیر کردن،خداوند می‌رساند همانطور که عرض کردم،خدای سبحان آب را برای تشنه آفرید. حکمت حق در قضا و در قدر کرد ما را عاشقان یکدگر آب می‌ناد که کو آن آب خوار تشنه می‌نالد که کو آب گوار طرفین خواهان همدیگرند بعد راجع به اینکه بحث پیش می‌آید، اونطوری که، اونقدری که ما خدا خدا می‌کنیم،خدای سبحان بیش از صدای ما گدا گدا می‌کند و گدا می‌خواهد، فقیر می‌خواهد، سائل می‌خواهد،مظهری می‌خواهد که فیض خودش را به او برساند خواهان هست طالب هست تو یک وجب بیا من یک قدم میام تو یک قدم بیا من دوان دوان میام خلاصه همینجور آن فآن هی گدا گدا می‌کند و هی ندا می‌کند و خواهان هست،بیش از اون حدی که ما خدا خدا می‌کنیم 👇👇👇 @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📎 «دستورالعمل علامه در آستانه ماه مبارک رمضان» ➕ بخشی از بیانات استاد فیاض‌بخش ▫️برنامه تلویزیونی کلمه
47.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، سگ گله و حائط و صید، حرمت امانت را داشته باشند و حسن ظلوم و جهول با امانت تو خیانت کند! فراز ۳۰۸ @shakhehtoba
: ✨✨✨✨ ✍️حضرت علامه طباطبایی در رساله شریف ولایت نکته ای بلند و عرشی افاده فرموده به این مضمون که انبیاء تمام احوال و اطوار و شئون زندگیشان معصوم است ، حتی نیت خلاف و گناه نمی کنند ، و اصلا زبان هرزه ندارند ، 🔸بنی اسرائیل که در موضوع ذبح بقره به حضرت موسی گفتند «اتتّخذُنا هُزوا» ، در جوابشان فرمود «اعوذ بالله اَن اَکونَ مِن الجاهلین» پناه می برم بخدا که از مسخره کنندگان باشم . استهزاء و مسخره کردن و تعریض گفتن کار جهّال است . 🔸یاوه سرایی و دشنام و قلم و زبان هرزه داشتن روش و شیوه نابخردان است ، انسان باخرد و آگاه ، همان است که امیرالمومنین وصف فرمود: « مومن در ميان پنج نور ميغلطد، در آمدنش نور است و بيرون شدنش نور است و دانشش نور است و سخنش نور است و چشم اندازش در روز رستاخيز نور است.» 🔸غرض اینکه سفرای الهی ما را بسوی خود دعوت فرمودند و حاشا که دعوتشان به گزاف باشد ، و اگر ما لیاقت و قابلیت این چنین خطاب را نداشتیم مخاطب بدان نمی شدیم. 🔸پس اگر نیکبختی به حقیقت ندایشان را لبیک بگوید نه به مجاز ، و به راه بیفتد و وادی ها طی کند و به مقامات شامخی نایل آید چه منعی متصور است ؟ 🌹 📗 ص ۲۷ پیاده سازی کتب حضرت علامه حسن زاده آملی ره برای اولین بار در کانال شاخه طوبی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
:✨✨✨ ✍️نفس شیّق(شیفته) به کمال و علم است : 🔸 الان ما شتابان دنبال معارف هستیم و برای کتاب می میریم و دنبال درس و بحث و استاد می رویم و برای رسیدن به این معارف و حقایق از همه چیز صرف نظر می کنیم ، چرا ؟؟ برای اینکه این نفس شیّق به کمال است و از نادانی رنج می برد . 🔸انسان بالفطره چنین آفریده شده که میخواهد دم به دم داناتر شود و لذت می برد و گاهگاهی لذایذش را بر زبان می آورد و شکرگزاری می کند . اینها همه بر اثر آن یافتن هایش است . آن لذت و ابتهاجش است که به واقع می‌رسد مرتب لذت می یابد . الان که اشتها دارید و نفس شیّق به کمال است، این اشتهای تو به فعلیت می رسد . 🔸امام موسی کاظم فرمود : کسانی که در این دنیا قرآن را فرانگرفته اند ، آنجا به آنها قرآن تعلیم خواهند داد . 🌹 📗 ص ۹۸ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏
📣💐📣💐📣💐📣💐📣 ☘نوشتن این آیات در جمعه آخر ماه شعبان ، جهت برکت رزق👆 یادتون نره🌴 @shakhehtoba 💐📣💐📣💐📣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، کتابدار و کتابخوان و کتابدان بسیارند؛ خنک آن کس که خود کتاب است و کتاب آر! فراز ۳۰۹ @shakhehtoba
4_5994450288403021844.mp3
14.93M
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ ما از دو مسیر وارد ماورای طبیعت می شویم یکی از راه حرکت و دیگری از راه علم و ادراک. در حرکت و خروج شیء از قوه به فعل، موجودی که شیء را از قوه خارج می کند و به کمال و فعلیت می رساند را مخرج یا خارج کننده گویند. به مخرج، موجود مجرد عقلی یا از دید افلاطون الهی به لفظ مثل، به تعبیر شیخ اشراق رب النوع یا ارباب انواع، در اصطلاح قران تعبیر به فرشته و ملک شده است. در تعبیر این سویی ها و مادیون: مقارنات که قرین و همسنگ ماده هستند. و آن موجوداتی که این مادی ها را از نقص به سوی کمال اخراج می کنند را مفارقات گویند. ** علم یک حقیقتی است که مجرد از ماده و احکام ماده است. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ 🌸 مبنای اسم گذاری ها 🔸یکی از بزرگ ترین رهزن ها در رسیدن به حقیقت عالم، همین اسم گذاری هاست، در حجاب اسم گرفتار می شویم. در رفتن از حجاب اسما خیلی سخت است. 🔸یکی از راه های رفع حجب، راه سکوت است. 🔸در اسم گذاری ها مختاریم. الفاظ با معانی مناسبت دارند. اسم با صاحب اسم مناسبت دارد. فردی که اسم گذاری کرده با عالم هستی بی ارتباط نیست. 🔸در علم کلام می گویند: واضع اسما، خود قوم هستند و بر اساس احتیاجات آن ها اسم گذاری شده است ولی باز هم از آن طرف افاضه ی وجودی می شود "و الحق انفاض من القدس الصور" هست. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
: 🌹مراتب خداشناسی: ✨✨✨ ✍️مرتبه برخی از مومنین خالص که اطمینان خاطری در شناختِ حق ، ایشان را به هم رسیده باشد و به «علم الیقین» دانند که اوست که خالقِ کائنات و روشنی بخش ارض و سماوات است . چنانچه خود در توصیف خود فرمود « الله نور السماوات و الارض » . 🔸و از این بلندتر ، مرتبه کسی است که پیکر وجود خود را به آتش داده ، بِتمامه سوخته باشد و خاکستر گردیده . 🔸و نظیر این مرتبه در معرفت واجب ، معرفت ارباب شهود و فناست که به «عین الیقین» ، مشاهدۀ معشوق حقیقی کرده اند و از غایتِ التذاذ از آن ، وجود خود را در میان ندیده ، همه او شده اند و در هر چه می نگرند، عین او می بینند : آنان که ز جام معرفت سرشارند در خلوت دیده ، غیر را نگذارند چون در نظر بینششان غیری نیست در هرچه نظر کنند حق پندارند و از این مرتبه ، مرتبه ای بلندتر نیست.🌹 📗 ص ۱۱۳ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏