eitaa logo
علی مقدم
2.2هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
418 ویدیو
31 فایل
آثار[سخنرانی، نوشته ها و اشعار]علی مقدم عاصی خراسانی ادمین @admin9988 وبلاگ http://asikhorasani.blogfa.com/ بایگانی پادکست ها https://eitaa.com/ali_moghaddam_Podcast پیام ناشناس https://harfeto.timefriend.net/16818822335153 هندوستان @SAEB_TABRIZ
مشاهده در ایتا
دانلود
امشب روضه بیت آیت الله حجت هاشمی
علی مقدم
امشب روضه بیت آیت الله حجت هاشمی
امشب می فرمودند: همان طور که مسّ ظاهر قرآن نیاز به طهارت ظاهری دارد، مسّ باطن قرآن هم نیاز به طهارت باطنی دارد. بعد این بیت سنایی را خواندند: عجب نبود گر از قرآن نصیبت نیست جز نقشی که از خورشید جز گرمی نیابد چشم نابینا
👥رفیق رفیق خیلی در سعادت و شقاوت ما تاثیر دارد یک رفیق بدحال و کسل، تمام توان و حس و حال معنوی ما را میتواند نابود کند به خاطر همین اینقدر تاکید شده که با هر کسی رفیق و مانوس نباشیم در دعای وقتی علت های بی توفیقی در عبادت را ذکر میکنند می فرمایند: أَوْ لَعَلَّكَ رَأَيْتَنِي آلِفَ مَجَالِسِ الْبَطَّالِينَ فَبَيْنِي وَ بَيْنَهُمْ خَلَّيْتَنِي یعنی رفیق بطّال و کسل و آلوده، میتواند ابدیّت انسان را نابود کند لذا میفرماید : رفیق اهل غفلت هر که شد از کار می افتد چو یک پا خفت پای دیگر از رفتار می افتد @ASI_khorasani
هدایت شده از علی مقدم
امر به معروف و نهی از منکر.mp3
3.62M
💠عقاب ترک امر به معروف و نهی از منکر امام علی علیه السلام لَا تَتْرُکوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکرِ فَیوَلَّی عَلَیکمْ شِرَارُکمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا یسْتَجَابُ لَکمْ امر به معروف و نهی از منکر را رها مکنید که در آن صورت پلیدان بر شما حکومت خواهند کرد و هر چه دعا کنید مستجاب نخواهد شد ۲۱ رمضان ۱۴۴۴ @ASI_khorasani
صلوات.mp3
358.6K
از صلوات در روز جمعه غافل نباشیم امام صادق علیه السّلام فرمودند: ‌ ما مِنْ عَمَلٍ أفْضَلَ يَومَ الجُمُعَۀِ مِن الصَّلاۀِ عَلي مُحَمَّدٍ وَآلِهِ؛ هیچ عملی در روز جمعه برتر و با فضیلت‌تر از صلوات بر محمّد و آل محمّد نمی باشد. @sheikh_ali_moghaddam
دیو چو بیرون رود فرشته درآید_علی مقدم.mp3
872.5K
امشب دیوان حافظ را باز کردم تا غزلی بخوانم بر سرِ آنم که گر ز دست برآید دست به‌کاری زنم که غصّه سرآید 🌸تقدیم‌ شما🌸 @ASI_khorasani
پیشنهادتان برای بهتر و مفیدتر شدن کانال(همچنین نقاط ضعف و قوت کانال) را به لینک پیام‌ناشناس ارسال نمایید https://harfeto.timefriend.net/16818822335153
بی روغن این چراغ نسوزد برای ما بی چشم‌ِتر دعا به اجابت نمی رسد @ASI_khorasani
هدایت شده از علی مقدم
1_5225149322.mp3
2.4M
💠آداب فراموش شده _بعضی از آداب همسایه داری در بیان رسول الله صلی الله علیه و آله _لطافت های رفتاری که فضای مجازی از ما گرفت برکت می رود از هر چه به آن چشم بُوَد هیئت فاطمیون رمضان ۱۴۴۴ @ASI_khorasani
ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند بانگ و فریاد برآری که مسلمانی نیست
🖊علی مقدم رسالت صدا و سیما و الگوسازی های تقلبی واقعا مایه تاسف است این همه نوجوان نخبه و قابل تقدیر داریم بعد یکی را چون در اینستا پر مخاطب است و همه هنرش گفتن یه جمله"کیکه یا واقعیه" است را آوردن تا چه چیزی را ثابت کنند و در ذهن نوجوانان نهادینه کنند؟! اینستاگرامی که قتلگاه است برای بچه های این سن و سال و بعضا حتی برای بزرگ تر ها. به جای سوق دادن نوجوانان و جوانان به سمت فرهنگ درس و تلاش و کار، سوق می دهند به سمت ۳۰۰ کا داشتن یک نوجوان در اینستا. این بچه الان خودش قربانی اینستا است و نمی داند که ۳۰۰ کا داشتن هیچ ارزش واقعی به او اضافه نخواهد کرد و این شهرت باد آورده خودش دامی است که استعدادهای واقعی نوجوانی و جوانی او را نابود می کند اگر مراقب نباشد. رحمت خدا به شاعره و حکیمه که چه زیبا گفت: جوانی گه کار و شایستگی است گه خود پسندی و پندار نیست چو بفروختی از که خواهی خرید؟ متاع جوانی به بازار نیست @ASI_khorasani
1111111111.mp3
2.66M
💠وقتی حتی بارشان را به دوش می کشیدی نباید اُف بگویی -تصور سطح پایین عموم افراد از آیه فلاتقل لهما اف _توقع قرآن از فرزندان در مقابل پدر و مادر فاطمیه ۱۴۴۵ هیئت مکتب الزهرا سلام الله علیها بردسکن بشنوید و نشر دهید @ASI_khorasani
علی مقدم
مرحوم بهاری همدانی: #دستورالعمل_ها چهارم ترک ماسوی الله را که در دل خود غیر او را راه ندهد، چطور گ
مرحوم بهاری همدانی: _اگر شیخ احمد بگوید این‌ها حق است ولیکن من با این‌ حال نمی‌توانم به‌ جا بیاورم زیرا که شیاطین انس و جن به‌ دور ما احاطه کرده متصل وسوسه می‌کنند همیشه مانع اند و ما هم کناره بالمره[یک باره] نمی‌توانیم بکشیم ...ما کجا این حرف‌ها کجا جواب می گوییم: اگر امورات آنی باشد همین‌طور است که می‌گویی از این هم بزرگ‌تر مثل کوه بدواً[در ابتدا] به‌نظر آدم می‌آید کوچک نیست لیکن اشکال در این است که تکلیف شاق نکرده‌اند امورات تدریجی است پس همین‌قدر که تدریجی شد دیگر کار درست می شود. مردم به‌تدریج باز و شاهین و سایر مرغ‌های صیدی را رام کرده به دست گرفته اند. پس مخلص کلام این‌ که در هر مرتبه ای که هستی آن نیم رمق که داری آن‌قدر را که با سهولت می‌توانی ب عمل‌ آوری اگر در آن مسامحه نکردی آن را به‌ جا آوردی یک هچنین هم بر قوّت تو می‌افزاید بلکه زیاده زیرا فرمود تو یک وجب بیا من یک ذراع و اگر نه مسامحه کردی آن مقدار قوّت هم در معرض زوال است ص ۱۱۲ و ۱۱۳ @ASI_khorasani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حال من وقتی چند تا غزل از بیدل می خونم😁 خودش هم میدونسته این اشعارش چه میکنه بیدل از فهمِ کلامت عالمی دیوانه شد! ای جنونْ انشا! دگر فکرِ چه مضمون میکنی؟ معنی بلند من فهم تُند می‌خواهد سیر فکرم آسان نیست ‌کوهم و کُتل دارم بیدل سخنت نیست جز انشای تحیر کو آینه تا صفحه ی دیوان تو باشد بيدل!نفسم کارگه حشر معانی است چون غلغله صور قيامت كلماتم ز فرق تا قدم افسون حیرتی بیدل! کسی چه شرح دهد معنی نکوی تو را؟! @ASI_khorasani
روز نخست، نوبت‌ ‌تقسیم تاب و تب تابش به مویِ تو، به منِ خسته تب رسید بختم سیاه گشت ز داغ تو، تلخ نه این هم شباهتی که به من از رطب رسید @ASI_khorasani
هدایت شده از علی مقدم
1_3733439685.mp3
13.88M
زیارت آل یاسین @ASI_khorasani
هدایت شده از علی مقدم
1_5675110129.mp3
1.24M
💠ریشه افسردگی،‌ مقایسه با دنیای دیگران در بند تکلّف مشو آزاد بزی ما نعمت های زیادی داریم که خوش باشیم اما چون در بحث دنیا دائما خودمان را با ثروتمندان مقایسه می کنیم افسرده می شویم هیئت فاطمیون‌ مشهدمقدس @ASI_khorasani
هدایت شده از علی مقدم
استفاده صائب تبریزی از سنایی غزنوی استفاده از مضمون روزه سکوت حضرت مریم و نطق حضرت عیسی در مهد امروز قصاید دیوان سنایی را مطالعه می کردم که به این ابیات رسیدم : تا زبانت خمُش نشد از قول ندهد بار نطقت ایزد بار تا از اول خمُش نشد مریم در نیامد مسیح در گفتار همین مضمون را صائب تبریزی در یکی از غزلیاتش به این صورت آورده است: تا نبندی ز سخن لب ، نشود دل گویا نطق عیسی ثمر روزه مریم باشد تفاوت مدعا مثل در این دو سبک ادبی کاملا مشهود است سنایی خودش را مقید نمیکند به این که مدعا و مثل را در یک بیت بیاورد بلکه در یک بیت مدعا را می آورد(تا زبانت نشد خمُش از قول ....) و در بیت بعدی مثل را (تا از اول خمُش نشد مریم ...) اما صائب و همه شاعران سبک هندی غالبا تلاششان این است که مدعا و مثل را در یک بیت بیاورند آن هم به این صورت که یک مصراع مدعا(تا نبندی ز سخن لب ، نشود دل گویا) و در مصراع دیگر مثل(نطق عیسی ثمر روزه مریم باشد) یا بالعکس این یکی از تفاوت هایی است که صنایع در سبک های مختلف دارند ظاهرا یکی از دلایل شیرین تر بودن مدعا مثل های سبک هندی همین است که در یک بیت است و به صورت مرتب ، به گونه ای که میشود بین دو مصراع علامت تساوی گذاشت(=) 📝علی مقدم @ASI_khorasani
درین بساط، به جز شربت شهادت نیست میی که تلخی مرگ از گلو تواند شست