ایران رئیس کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل شد
🔹علی بحرینی سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، ریاست کنفرانس خلع سلاح را بر عهده گرفت.
🔸کنفرانس خلع سلاح که در سال ۱۹۷۸ میلادی ایجاد شده، تنها نهاد مذاکراتی چندجانبۀ بینالمللی در حوزۀ خلع سلاح است که وظیفۀ مذاکره برای تدوین و امضای معاهدات بینالمللی در این حوزه را برعهده دارد.
@Farsna
✍️ همین دیروز بود که ایران را تروریست، ضد صلح و امنیت جهانی خطاب می کردند و با این اتهامات قصد داشتند ایران را ذیل فصل هفت منشور ملل متحد (مجوز اقدام نظامی علیه ایران) ببرند؛ اما و صد اما
⬅️ در سال گذشته در اوج فتنه «ز.ز.آ» که بیش از 50 کشور ایران را متهم به نقض حقوق بشر می کردند؛ کرسی راهبردی ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل را گرفتیم.
⬅️ وقتی بیش از دو دهه تحت شدیدترین فشارهای هسته ای قرار گرفتیم؛ امروز ریاست کرسی راهبردی کنفرانس خلع سلاح را در دست داریم.
⬅️ و ...
جالب نیست ⁉️
دقیقا در زمانی که صف خرید سلاح های نظامی راهبردی ایران از شرق تا غرب ادامه دارد و سلاح های استراتژیک ایران آهنگ نبرد برخی میدان ها را عوض کرده است😉😂
پ.ن؛ این اتفاقات تنها نشان از بزرگی در پرتو منطق قرآنی قدرت (واعدوا لهم مااستطعتم من قوه- انفال؛ 60) دارد. کاش بیشتر به خدا و وعده های الهی اعتماد کنیم. کاش بیشتر به ولی الهی، اعتماد کنیم.
┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄
✍️ مهدی رشید
eitaa.com/sin_syasat_Rashid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 اگر میخواهید بدانید هشدار یمنی ها در خصوص حمله به کشتی ها در #اقیانوس_هند دقیقا یعنی چه این ویدئو را ببینید.
🔺 یهودی های ساکن فلسطین پذیرفتند بی خیال عبور از #دریای_سرخ شده و مسیری را انتخاب کنند که 14 روز بیشتر طول میکشد.
حالا یمن کشتی ها در همان مسیر را هم هدف قرار داده.
┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄
✍️ مهدی رشید
eitaa.com/sin_syasat_Rashid
16.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سالِ «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄
✍️ مهدی رشید
eitaa.com/sin_syasat_Rashid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سال نوی شما مبارک
دلتون شاد 😂
گروه حامی
یکی از گروههای اجتماعی، «گروه حامی» است، یعنی کسانی که از یک فرد، یا یک گروه یا یک هنجار حمایت میکنند، نقش گروه حامی، حمایت از این افراد و هنجارهاست.
در صدر اسلام عدهای نقش گروه حامی را ایفاء میکردند، علیابنابیطالب، خدیجه کبری، ابوطالب، حمزه سیدالشهداء حامیان پیامبر بودند،
از اینرو سالی که ابوطالب و پس از آن خدیجه رحلت کرد، برای پیامبر «عامالحزن» نام گرفت و خدا به پیامبر وحی کرد؛
«از مکه بیرون برو! ناصر تو از دنیا رفت!» و پس از مدتی، پیامبر از مکه بیرون رفت!
درباره مالک اشتر نیز این جمله نقل شده که؛ «تا مالک زنده بود امور علیابنابیطالب استحکام داشت وقتی مالک به شهادت رسید، امور علی آشفته گشت!»، و علی تنها ماند!
حسینبنعلی نیز وقتی عباس بر زمین افتاد، گفت: «الان کمرم شکست!»
امام صادق نیز از دیدن هشام بن حکم شاد میشد و درباره او میگفت: «ناصرنا بقلبه و لسانه و یده!».
حضرت مهدی نیز به فرزند عثمان بن سعید فرمود: «عاش أبوك سعيداً ومات حميداً، فألحقه بأوليائه ومواليه فلم یزل مجتهدا فی امرهم»
خدیجه نیز حامی پیامبر بود آنهنگامی که همه او را ترک کردند، وقتی خدیجه رحلت کرد پیامبر نیز او را در عبای خود، و جبرئیل نیز بهدستور خدا، تنها برای خدیجه کفنی از بهشت آورد که همراه با آنعبا، او را کفن و دفن کرد.
امیرمؤمنان علی علیهالسلام فرمود: «هر کس ما را با قلبش دوست بدارد و با زبانش ما را یاری دهد و با دشمنان ما بجنگد، در بهشت همراه با ما، در همان درجاتی است که ما هستیم!»
https://eitaa.com/farbehi
┄┄┅••=✧ تصویر آینده✧=••┅┄┄
فناوری نرم قرآن برای امیدبخشی و پویایی جامعه
🔸رهبر معظم انقلاب؛
امروز منافع ملّی ما و افق روشن آینده ما وابسته است به «امید» و «ایمان»؛ اگر فروغ امید در دلها خاموش بشود هیچ حرکتی اتّفاق نمیافتد. عوامل امیدزا هم در کشور فراوان است؛ از اوّل انقلاب تا امروز هم خیلی پیشرفت کردهایم؛ حالا دشمنان کتمان می کنند، بعضیها هم بیانش را درست بلد نیستند، امّا بیش از اینها ما امکان پیشرفت داریم؛ لکن این پیشرفتها در صورتی امکانپذیر است که من و شما به آینده امیدوار باشیم؛ امید داشته باشیم؛ بدانیم میشود پیش رفت، میشود کار کرد، میشود حرکت کرد. (1403/01/01 - سخنرانی نوروزی)
🔹یکی از مهمترین عوامل حرکت انسان، امید به آینده است. این امید وقتی شورانگیز و حرکت دهنده است که مبتنی بر ترسیم تجربه زیسته و تصویر افق آینده باشد؛ چرا که از منظر جامعه شناختی، امید تمایلی است که با انتظار وقوع مثبت همراه است. بهمین دلیل، مکاتب بشری و الهی مملو از تصویرپردازی از آینده اند؛ این امر تا جایی اهمیت دارد که در دهه 1960، دانش آینده پژوهی بوجود آمد.
🔸قرآن کریم برای برانگیختن مومنان و تکوین جامعه ایمانی، غایت حق و باطل را در جلوه های بشارت و انذار، به تصویر می کشد؛ در واقع، فناوری نرم قرآن کریم برای امیدآفرینی و حرکت جامعه دینی، بیان قصوی، روایت و نمایش آینده است؛ از بشارت های دنیوی نصرت الهی (غافر، 51)، فتح و پیروزی (نور، 55)، حاکمیت جهان و آرمان مهدویت؛ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ (انبیاء، 105) تا بشارت های اخروی؛ یبَشِّرُهُمْ رَبُّهُمْ بِرَحْمَةٍ مِنْهُ وَرِضْوَانٍ وَجَنَّاتٍ لَهُمْ فِیهَا نَعِیمٌ مُقِیمٌ» (توبه/ 21)، فِيهَا أَنْهَارٌ مِنْ مَاءٍ غَيْرِ آسِنٍ وَ أَنْهَارٌ مِنْ لَبَنٍ لَمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَأَنْهَارٌ مِنْ خَمْرٍ لَذَّةٍ لِلشَّارِبِينَ وَ أَنْهَارٌ مِنْ عَسَلٍ مُصَفًّى وَلَهُمْ فِيهَا مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ (محمد، 15)، فِيهَا مَا تَشْتَهِيهِ الأنْفُسُ وَتَلَذُّ الأعْيُنُ (زخرف 71) و ...
🔹اردوگاه طاغوت، با همین فناوری(البته با مایه تزویر)، رویای آمریکایی (American Dream) را که اساس اعلامیه استقلال ایالات متحده (1776) است، به تنها انگاره سعادت جهان و پایان تاریخ تبدیل کرد و با برساخت هالیوودی این انگاره، زیرساخت حکمرانی بسیاری از کشورها را شکل داد.
🔸این فناوری،(الگوی تبیین و تنویر) قرآن کریم برای انسان سازی و جامعه پردازی است؛ امری که امروز خلا جدی دستگاه تبلیغ، تبیین و رسانه در ایران عزیز ماست و اثر تبیین ها ماندگار نمی شود. امروز مسئله آینده، دغدغه جدی تصمیم گیری مردم است و دستگاه #جهاد_تبیین مدام مردم را به گذشته ارجاع می دهد؛ البته نگاه به گذشته لازم است چرا که باورپذیری و امکان سنجی تصویر آینده نه از تبلیغات، بلکه از تجربه زیسته شکل میگیرد. اما باید از موفقیتها، دستاوردها و ظرفیت های سرشارمان (که متاسفانه خوب تبیین نمیکنیم)، بر روی سیل تردیدهای مایوس کننده، پلی به آینده بزنیم و مسیر قله را نشان دهیم تا جامعه حرکت کند.
🟢 پ.ن؛ این فناوری، لازمه ضروری تحقق شعار سال (#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم) و حکمرانی مردم پایه در همه عرصه هاست؛ الگویی که ساخت #بیانه_گام_دوم _انقلاب، بر اساس آن طراحی شده است.
┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄
✍️ مهدی رشید
eitaa.com/sin_syasat_Rashid
19.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰خلاقیتی که در روستا به بار نشست
🔸جوان اهل روستای بمرود زیرکوه با ابتکار و خلاقیت خود توانسته با استفاده از لوازم دوریختنی، ماشین و ادوات کشاورزی بسازد.
🔸خبرنگارمان از ابتکار جوان روستایی از شهرستان زیرکوه روایت میکند که توانسته برای رسیدن به هدفش محدودیتهای مالی را هم کنار بزند و حالا نیازمند حمایت است.
🆔 @iribnews_skh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ چندین فرد مسلح با ورود به تالار کنسرت «کروکوس» در مسکو اقدام به تیراندازی به سمت جمعیت کردهاند.
🔹فیلمهای منتشرشده نشان میدهد که مهاجمان هم به سمت غیرنظامیان و هم بهسمت نگهبانان مجموعه شلیک میکنند.
🔹حمله به تالار کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو بعد از گروگانگیری در تئاتر مسکو در سال ۲۰۰۲ بدترین حادثه تروریستی در تاریخ روسیه به شمار میرود.
🔹در گروگانگیری تئاتر مسکو که ۲۳ اکتبر ۲۰۰۲ به وقوع پیوست ۸۵۰ نفر گروگان گرفته شدند که در پایان به کشته شدن ۱۷۲ نفر منجر شد.
🔹وزارت خارجه روسیه اظهارات مقام کاخ سفید مبنی بر اینکه اوکراین دخالتی در حمله تروریستی در نزدیکی مسکو نداشته را زیر سوال برد.
🔹وزارت خارجه روسیه تصریح کرد چنانچه آمریکا اطلاعاتی درباره این حمله تروریستی در اختیار دارد بایستی آن را در اختیار مسکو قرار دهد.
16.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️📡 #آنسوی_رسانه | شماره ۹
📌تکنیک تضاد تیتر و تصویر
📌تکنیک تناقض تیتر و متن
‼️ اینترنشنال و بیبیسی، پامنبریهای ثابت آیتالله علمالهدی
🎙 به روایت #محمد_جوانی
🖇دریافت با کیفیت بالاتر
Aparat.com/v/YigCn
🧠⚔علوم و جنگ شناختی
@CWarfare
@CWarfare
@CWarfare
حالا دغدغه مسلمین جهان برای جزءهای عقبافتادهشان از ختم رمضانی قرآن، بیش از نگرانیشان برای وعدههای عقبافتاده غذایی در نوار غزه است. واللّه نگرانی زنان خانههامان برای انتخاب غذایی برای پخت سحری فردا، بیشتر از نگرانیشان برای مادران غزه شده که گوشتهای سوخته اطفالشان را در پلاستیک جمع میکنند. امروز صیام و گرسنگی مردان در سراسر بلاد اسلامی، آنها را به یاد ساعتهای باقیمانده تا افطار میاندازد اما بهیاد گرسنگی مسلمین غزه نه. والدینِ بچههای ناز لطیفی که هنوز به تکلیف نرسیدهاند، وقتی اندک زحمت و اذیت کودکشان در روزهی کلهگنجشکی را میبینند، تاب نمیآورند و اصرار میکنند که غذا بخور، ولی لحظهای برای ماهها گرسنگی اطفال غزاوی بغض نمیکنند. جوانها کتب اخلاقی میخوانند؛ شیعیان ابوحمزه و سنیان رکعتبهرکعت تراویح میخوانند، اما کسی برای نوامیس مسلمین زیر یوغ یهود فریادی برنمیکشد. قحطی شده. امکانات پزشکی نیست. خانهها تخریب شده. مساجد خاکستر شده. همه اما کنج محراباند. جهان اسلام مرده؛ در تابوت خفته؛ و حتی غیورمردی نیست که بر جنازهاش نماز بگذارد. نه دول اسلامی رگ غیرتی برای حمایت و نطق کشیدن دارند و نه حتی عموم مسلمین مواسات و همدردی با مسلمانهای زیر بمب و آوار غزه. فراموش شدهاند. انگار که هرگز نبودهاند. نه دیگر تیتر خبرهایند و نه موضوع یادداشتها. نه در دعاهای جمعیِ مساجد میشود یافتشان، و نه در محتوای مجازی تایملاین جهان اسلام. سفرههای افطار در پنجاهودو مملکت اسلامی، روی خون اطفال غزه پهنشده انگار. هیچکس به یادشان نیست. هیچکس. چه خوب گفته بود آن خبرنگار فلسطینی: این بدترین ماه رمضانی نیست که بر امت مسلمان می گذرد؛ بلکه بدترین امت مسلمان است که ماه رمضان بر او میگذرد!
«مهدی مولایی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: رسانهها بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر میگذارد
🔹شعر رسانه است. امروز در دنیا چالشها و درگیریها، چالشهای رسانهای است.
🔹رسانهها بیش از موشک و پهپاد و هواپیما در عقبراندن دشمن تاثیر میگذارند و دلها و ذهنها را تحت تاثیر قرار میدهند. جنگ جنگ رسانه است. هر کس رسانه قویتر داشته باشد در اهدافی که دارد موفقتر خواهد بود.
🔹رسانۀ شعر فارسی باید انتقالدهندۀ پیامهای دینی، تمدنی، ایرانیگری و ایستادگی شجاعانۀ ملت ایران باشد.
20.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آزاده بمیر
و در ذلت زندگی نکن.
#مبارزه_تمام_عیار
پ.ن؛ رسوایی بزرگ تحجر (تمدن) غرب و حقوق بی بشر و سازمان های آمریکایی(بین المللی)
🔸رستاخیز غزه، بانگ حشر را در فطرتها زنده کرده و وجدان انسان سر از خاک غفلت برداشته است؛ اما هنوز در داخل ایران عزیز، عده ای عاشق دلباخته همین سیاهی مطلق هستند.😔
کار تمیز گروه مستضعفین تی وی
┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄
✍️ مهدی رشید
eitaa.com/sin_syasat_Rashid
قطعنامه شورای امنیت مبنی بر «آتشبس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بیقیدوشرط تمام اسرا و تضمین دسترسی به کمکهای بشردوستانه» با رای مثبت 14 عضو از 15 عضو و عدم وتوی ان توسط آمریکا (رای ممتنع)، بدون هیچ مخالفتی حاکی از چند نکته است؛
۱. بن بست رژیم غاصب از مجامع جهانی و بین المللی رسما اعلام شد.
۲. آمریکا با عدم وتوی آن، ناکامی خودش را در حمایت از کشتار وحشیانیه اعلام کرد و در صدد یافتن راهی برای خروج آبرومندانه از این باتلاق است؛ شاهدش این است که حتی یک رای منفی نیست؛ درحالیکه برخی از این اعضا، بدون اجازه آمریکا آب هم نمی خورند و خود آمریکا هم روی نقطه ممتنع یعنی وسط ایستاه است.
۳. عدم وتوی آمریکا، حاکی از بن بست سیاست های نتانیاهو است و این امر، گزینه حذف نتانیاهو یا انحلال دولتش را افزایش می دهد؛ در حالیکه آمریکا قبلا 3 قطعنامه را وتو کرده بود.
۴. جبهه مقاومت و حماس باید این قاعده را فراموش نکند که «مذاکره، ادامه جنگ در میدان دیپلماسی است» و باید همچنان دست برتر را حفظ کند؛ چرا که نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد، حماس باید «توافق روی میز را بپذیرد.»
۵. اعترافات تلخ اما افشاگر ماهیت واقعی شورای امنیت (سازمان آمریکایی-صهیونیستی) از زبان اعضای آن، درباره این کشتار ۶ ماهه، «بازی کی بود کی بود من نبودم است»؛ نیکلاس دی ریویر سفیر و نماینده دائم فرانسه در شورای امنیت گفت: «سکوت شورای امنیت در قبال غزه کر کننده بود.»
۶. تاکید چین و روسیه برای به سرانجام رسیدن این قطعنامه و ایستادن مقابل قلدری آمریکا، مایه خرسندی است؛ تثبیت مجدد قدرت پوتین هم پیام های زیادی دارد.
۷. رژیم کودک کش، اعلام کرده آتش بس را نمی پذیرد؛ حال باید دید شوراب امنیت و سازمان ملل چه خواهند کرد...
┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄
✍️ مهدی رشید
eitaa.com/sin_syasat_Rashid
🔺🔺🔺 نظام ولاء مومنانه و نظام اجتماعی🔻🔻🔻
🔸این تصاویر زیبا را باید قاب کرده و به بلندای دیواره نگاه و همتمان نصب کنیم تا یاد بگیریم از #کثرات رنگارنگ اجتماع به #وحدت و همنشینی «قل هو الله احد» برسیم؛
🔹 شاید مهمترین پیام برنامه هایی مثل محفل این است که با ایجاد شبکه ولاء اجتماعی مومنانه، می توان کاروان دلها، عزم ها و محبت ها را از بیابان حیرت عبور داد و مهمان سفره پروردگار نمود و سپس روی این بنیان مستحکم، شبکه تعاملات و روابط اجتماعی را ساخت.
🔸 اول #ولاء_عرضی ایجاد کن، گسست یکصد ساله اوس و خزرج را به نظام اخوت (إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ؛ حجرات- ۱۰) تبدیل کن، تا بتوانی اصلاحگری و #جامعه_سازی کنی؛ اول «امرنا» بساز تا بتوانی «رشد و مرفق» ایجاد کنی؛ (هَيِّئْ لَنا مِنْ أَمْرِنا رَشَداً - وَ يُهَيِّئْ لَكُمْ مِنْ أَمْرِكُمْ مِرفَقاً؛ کهف - 10 و 16) به تعبیر امام؛ (این جماعت ایران که با هم شدند (امرنا) خدا پشتیبان آنها بود. صحیفه امام، جلد 6 - صفحه 313)
🔹 جالب است وقتی حدود همین جمعیت در سراسر ایران به صورت پراکنده، دست به کنشهای هیجانی می زنند، قلم ها در زیر پوست جامعه می شکند!!!(تحلیلگران زیر پوستی) و گسست نسلی و شکاف اجتماعی را فریاد می زنند اما این رزمایش عقلانیت پیوندهای بزرگ ملی، مذهبی و تمدنی را در کنج سکوت می نهند.
پ.ن؛ اینها دنبال القاء یاس و انفعال گفتمانی به مصلحان اجتماعی و یک نوع سرخوردگی همگانی به توده مومنان هستند؛ باید الگوی شبهای قدر و تجمعات بزرگ متشکل از تکثرات اجتماعی را تئوریزه و تکثیر کنیم.
ادامه...
┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄
✍️ مهدی رشید
eitaa.com/sin_syasat_Rashid
به نام آنکه جان را فکرت آموخت
🌹عرض سلام و خوش آمد خدمت همه عزیزانی که تازه به جمع ما پیوستند. تشکر از استاد رنجبر عزیز.طاعات قبول🌹
این روزها که سر سفره با برکت قرآن و اهل بیت مهمانیم، چند یادداشت درباره #بنیان_های_جامعه_پردازی_مبتنی_بر_نرم_افزار_ولایت تقدیم می کنم؛
➕ بنیان مهندسی اجتماعی و مهندسی فرهنگی در نظام ولایت؟
➕ مهمترین اصول و قواعد کار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی؟
➕ با این چالش های اجتماعی و سیاسی امروز چه کنیم؟
➕ نقش مدعی العموم در امر فرهنگی و اجتماعی کجاست؟
➕ بهترین منابع مطالعاتی؟
➕و دهها پرسش کلیدی که باید قبل از کارهای عمیق فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای خودمان حل کنیم.
ضمنا اینجا نمی خواهیم بمباران اطلاعات و اخبار داشته باشیم یا به دعواهای سیاسی بپردازیم
هفته ای چند یادداشت کوتاه اما با پشتوانه های مطالعاتی قوی، مهمترین اخبار راهبردی مفید
🌹با کانال خودتون همراه باشید 🌹
این گل زیبا تقدیم نگاهتان
مدل جامعه پردازی توحیدی
🔸 جامعه شناسان برای ساخت جامعه(جامعه پردازی)، یک پیوند و عامل همبستگی (چسب اجتماعی) را ضروری می دانند. این عامل در طول تاریخ، با فرهنگ ها و مکاتب مختلف در قالب خون، نژاد (نظام قبیله)، وراثت و خویشاوندی (عصبیت)، جغرافیا و ملیت (ناسیونالیسم و دولت-ملت مدرن) تعریف شده است.
🔹 دین اسلام، با بطلان نظام قبیله، نظام مدینه را به عنوان #مدل_جامعه_پردازی ارائه داد که ساخت آن بر پیوند ولاء عرضی و مواخات استوار بود؛ عاملی که جامعه اسلامی را به عنوان یک کل به هم پیوسته هویت می بخشد و به تعبیر مقام معظم رهبری؛ (بعضهم اولیاء بعض) یعنی مومنین آجرهای یک سقفند که در هم فرورفته و یکدیگر را نگه داشته اند که اگر یک آجر را با زحمت پایین بکشیم، دهها آجر از اطرافش می ریزد. (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 110)
🔸 ولاء عرضی بستر تحقق ولاء طولی و ولایه الله است؛ لذا مانند یک نخ تسبیح در تمام آموزه های اسلام، حتی در حب و بغض و اعمال قلبی و باطنی مومن هم اشراب شده و ملاک کمال ایمان می باشد؛ لَا يُكْمِلُ الْعَبْدُ حَقِيقَةَ الْإِيمَانِ حَتَّى يُحِبَّ أَخَاهُ الْمُؤْمِن. (مستدرك الوسائل، 12، 235)
پ.ن؛ لذا امروز هر کسی که در دایره مهندسی اجتماعی و فرهنگی جامعه دینی، کنشگری می کند، باید این امر را زیربنای کارش قرار دهد و روبناهای فرهنگی و اجتماعی را بر آن استوار سازد؛ بنیانی که متاسفانه امروز به امر اخلاقی تقلیل داده شده است.
ادامه دارد...
┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄
✍️ مهدی رشید
eitaa.com/sin_syasat_Rashid
سین سیاست ll مهدی رشید
مدل جامعه پردازی توحیدی 🔸 جامعه شناسان برای ساخت جامعه(جامعه پردازی)، یک پیوند
در یادداشت بعدی برخی از آیات، روایات و اعمال اسلامی را با این نگاه، بازخوانی خواهیم کرد
تا قله های زیبایی و عقلانیت و انسانیت را در جامعه پردازی توحیدی مشاهده کنیم و کنش های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خودمان را قاعده مند کنیم
12.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رمز درک (خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ) و ملاقات حضرت دوست چیه؟ امشب باید کجای عالم بایستیم؟ چطور آماده درک حقیقت عظیم #لیله_القدر بشیم؟
#لیله_القدر
┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄
✍️ مهدی رشید
eitaa.com/sin_syasat_Rashid
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴راهبرد توسعه دیاثت
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻دیدم که یکی از سلاطین و اسطورههای قدیمی فوتبال کشورمان که بعضاً مشهور به داشتن مرکز خیریه و حسینیه(!) و ... بوده و هست، تصویر نیمه برهنه همسر و دختران خود را در شبکههای مجازی به نمایش گذاشته است! و به این کار خود هم افتخار کرده است!
🔹از این حجم بیحیایی و بیغیرتی و حاکمیت نفسانیت، آن هم در ماه مبارک رمضان (که به تعبیر پیامبر اکرم(ص) شیاطین در غل و زنجیرند)، دلم گرفت!
🔸بپذیریم که دشمن در پروژه غیرتزدایی و حیاسوزی و «توسعه دیاثت» بسیار موفق بوده است!
🔻باید از فرد و جامعهای که به گناه و بیحیایی و بیغیرتی افتخار کند، ترسید! اگر مؤمنان به طور جدی به وظیفه نهی از منکر عمل نکنند، به طور قطع و یقین آینده دردناک و عذابآلودی در پیش خواهیم داشت.
🔹خدای متعال میفرماید:
«لُعِنَ الَّذِینَ کفَرُوا مِنْ بَنِی إِسْرائِیلَ عَلی لِسانِ داوُدَ وَ عِیسَی ابْنِ مَرْیمَ ذلِک بِما عَصَوْا وَ کانُوا یعْتَدُونَ* کانُوا لا یتَناهَوْنَ عَنْ مُنکرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ ما کانُوا یفْعَلُونَ؛ (مائده، ۷۸-۷۹) از بنی اسرائیل آنان که کافر شدند، بر زبان داوود و عیسی بن مریم لعن و نفرین شدند، این بدان جهت بود که گناه میکردند و تجاوز مینمودند. آنها از منکراتی که انجام میدادند یکدیگر را نهی نمی کردند. چه بدکاری پیشه ساخته بودند.»
🔸پیامبر اکرم(ص) فرمودند:
إِذَا أُمَّتِی تَوَاکلَتِ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکرِ فَلْتَأْذَنْ بِوِقَاعٍ مِنَ اللَّهِ تَعَالَی؛ زمانی که امت من امر به معروف و نهی از منکر را به یکدیگر واگذارند، (یعنی هر کس سکوت کند به انتظار اینکه گروهی خاص و یا دیگران امر به معروف و نهی از منکر کند و در نتیجه هیچ کس قیام نکند) باید آماده پذیرش عذاب و هلاکت خداوند باشند.»
#غیرت
#حجاب
#امر_به_معروف
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️▪️▪️الهی بِعلیٍّ بِعلیٍّ بِعلی(ع)▪️▪️▪️
پروردگارا؛
کاش تمام لحظات زندگی ام، ذکر زیبای «بِعلیٍّ» باشد تا وسعت دنیایی، محراب عبادتم شود و مقتلم، محراب شهادت؛ (ذِكْرُ عَلِيٍ عِبَادَةٌ) 🤲
┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄
✍️ مهدی رشید
eitaa.com/sin_syasat_Rashid
هدایت شده از بینش راهبردی
ساعت ۱۰.۴۰ برنامه زنده از شبکه استانی قم پیرامون حکومت علوی با حضور استاد رنجبر
بِعَلی...بِالْحُجَّةِ
در این قرار دلتنگی #لیله_القدر می خواهم از گلایه ها و شکایه ها بنویسم که امام اول (علی ع) را به کنج غربت و امام آخر (مهدی عج) را به کنج غیبت نشاند؛
🔸 گلایه امام علی (ع) از سبب غربت؛
وَ اعْلَمُوا أَنَّكُمْ صِرْتُمْ بَعْدَ الْمُوَالاةِ أَحْزَاباً؛ بعد از موالات و یکی شدن حول رسول اکرم (ص)، پیوندها را پاره کردید.(نهج البلاغه، خطبه 192)
🔸 گلایه امام عصر (عج) از سبب غیبت؛
«وَلَوْ اَنَّ اشْیاعَنا عَلَی #اجْتِماع_مِنَ_الْقُلُوبِ فِی الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَاَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنَ بِلِقائِنا؛ یعنی اگر اجتماع قلوب (ولاء عرضی) بر عهد حفظ می شد، ظهور ما (ولاء طولی) به تاخیر نمی افتاد.(الاحتجاج، ۲، ۳۱۵)
🔸 همان گلایه چند روز قبل رهبر عزیزمان از غفلت و عقب ماندگی در مسئلهی اتّحاد دلها، عزمها و ارادههای مردم؛ که همه وظیفه داریم وحدت ملّی، اتّحاد مردم و اتّحاد مردم و مسئولین را حفظ و تقویت کنیم؛ این #سیاست_قطعی نظام جمهوری اسلامی از روز اوّل بوده است. (قاعده ثابت) (1403/01/01)
🔹 آری؛ فرج همین جاست؛ در اجتماع قلوبمان، در پیوند دلهای مومنان، در صبر و بخشش و دلسوزی، در زدودن شکاف های اجتماع، در تزریق اخوت به رگ های حیات اجتماع و سیاست.
پ.ن؛ بازسازی ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه با نرم افزار ولاء عرضی و اجتماع قلوب بر عهد ولاء طولی، به کمال می رسد؛ نرم افزاری که یگانه فناوری تحقق آن #جهاد_تبیین_و_جهاد_تالیف است.
#اجتماع_قلوب
#جامعه_پردازی
┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄
✍️ مهدی رشید
eitaa.com/sin_syasat_Rashid
سین سیاست ll مهدی رشید
بِعَلی...بِالْحُجَّةِ در این قرار دلتنگی #لیله_القدر می خواهم از گلایه ه
باید آنقدر خواند، فکر کرد، نوشت و تبیین کرد که تبدیل به قاعده عمل شود
باید انقدر فریاد زد که صدای جمعمان شود
باید آنقدر گفت که خطاهایمان اصلاح شود
الهی بعلی بعلی بعلی
هدایت شده از محسن قنبریان
21.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 پیوند اجتماعی، زیرساختِ اِلزام است...!؟
#اصولِ_حکمرانی
حجت الاسلام قنبریان
💠 برشی از جلسه پانزدهم سخنرانی ظهرهای رمضان با موضوع "ولاءها و ولایت ها در قرآن"!
@ali_samimi71
☑️ @m_ghanbarian
سین سیاست ll مهدی رشید
🔰 پیوند اجتماعی، زیرساختِ اِلزام است...!؟ #اصولِ_حکمرانی حجت الاسلام قنبریان 💠 برشی از جلسه پانز
یکی از کانال های منحصر به فرد در تبیین بحث ولاء ها و ولایت ها
▪️▪️▪️▪️▪️کدام علی؟ ▪️▪️▪️▪️▪️
🔻مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی؛
وجود مبارك سيدالموحدين علیهالسلام با اينكه باطن جامعه خراب بود حق ولايت خودشان را ترك كردند تا جهتگيری توحيدی باقی بماند و بتپرستی رسم نشود. وقتی هم حكومت دست خودشان آمد با حاكم بودن معاويه مخالف بودند و با آن میجنگيدند ولی با شريح قاضی نمیجنگيدند و دعوا نمیكردند. يا مثلا حكم حج تمتع در طواف النساء و حكم متعه عوض شده بود و حضرت میگفتند اين خلاف شرع است، ولی سر اين مطلب دعوا نمیكردند.
✍️ رحمت خدا بر این تبیین ها؛
تمام مسئله قرائت علی از علی است؛ چقدر این قرائت از علی همانند خودش مظلوم است؛
نکند علی هم دچار اهمال شده است؟ مگر او تمام حق نیست؟ «عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ- نقل شیعه و سنی» مگر بدعت ها را نمی بیند؟ آیا ذوالفقار علی کند شده و نمی بُرد؟ مگر روز بعد ثقیفه، ابوسفیان به امیرالمومنین پیشنهاد قیام نداد که اگر بخواهی مدینه را پر از سواره و پیاده می کنم؟ (أما والله لئن شئتم لأملأنها خيلا ورجلا- ارشاد شیخ مفید، 1،ص 190)
🔹 #قاعده_حکمرانی_علوی
➕ حق، همیشه حق است. به تعبیر شهید مطهری؛ در منطق اهل حق، عدالت بر وحدت و حق بر جماعت تقدم دارد؛ این مبنای محکم و تغییر ناپذیر شیعه است. لذا وقتی خوارج به قتل خباب اعتراف کردند و لجاجت بر این راه داشتند، فرمومد؛ (و اللّه ِ، لَو أقَرَّ أهْلُ الدُّنيا كُلُّهُم بقَتْلِهِ هكذا و أنا أقدِرُ على قَتْلِهِم بهِ لَقَتَلْتُهُم. شرح نهج البلاغه، 2، 282) در جواب ابن عباس که می گفت «يك ماه معاویه را بر حكومت بگمار و يك عمر او را بركنار دار»، می فرمود؛ اين بيمارى، درمانى جز شمشير نداشت. (شرح نهج البلاغة : ج ۱۰ ص ۲۳۳)
➕ اما علی آمده است تا جماعت را ببرد نه فقط عمارها و مالک ها را؛ اصلا عمار را هم می خواهد تا جماعت را ببرد؛ اساسا با (النُّفُوسُ الْمُخْتَلِفَةُ وَ الْقُلُوبُ الْمُتَشَتِّتَة (گسست ولاء عرضی)- خطبه 131) حق مطلق (ولاء طولی) هم زمین می خورد. اجتماع قلوب و وفاق اجتماعی یک اصل ثابت است. لذا اول همان خوارج را جهاد تبیین می کند.
🔸 قاعده حکمرانی علوی این است که بر حق باید ایستاد تا جماعت را با خود برد؛ در واقع سیره اهل بیت این است که حق را باید گفت، انحرافات را باید تبیین کرد اما در حرکت با مدارا باید کاروان جماعت را برد نه اینکه با شمشیر حق، جامعه را پاره پاره کنی...
علی حقیقت عرفان است اما وقتی به جماعت می ایستد؛ امام جماعت است و باید اضعف مامومین را هم ببرد... (توصیه رسول اکرم هنگام اعزام امیرمومنان به یمن)
پ.ن؛ اینها، سختی های #علی_فهمی است؛ اینکه نه خوارج و طالبان (قوه قهریه و شمشیر) شوی و نه اموی و لیبرال (تسامح و تساهل در ارزش ها) اینها غربت علی بود که دو طرف او را متهم می کردند و او شکایت به چاه می برد و سرانجام فرق امام عدالت با عدالتخواهی شکافته شد؛ کاش مجسمه علی فهمی و مخزن اسرار علی (فاطمه) زنده بود.
اینجا باید خون دل خورد؛ باید الگوی مهندسی اجتماعی و فرهنگی و سیاسی علی را تصویر کرد و قواعد حکمرانی را استخراج نمود؛ اینجا علی در بین ما نیست...
#جامعه_پردازی
#حکمرانی_علوی
┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄
✍️ مهدی رشید
eitaa.com/sin_syasat_Rashid