eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
164 دنبال‌کننده
370 عکس
184 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5775947009789793396.ogg
44.53M
◆╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆│⠂کتاب مهدیان دروغین ◆╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆ جلسه سی و پنجم ❏فصل نهم مهدویت در دوره پهلوی و پس از انقلاب ◆انقلاب اسلامی و ظهور صغری ◆تحلیل یک وهابی از حکومت مهدوی ایران ◆ ᯓسیدمهدی‌مجتهدسیستانی🎤 ┄┄┅━⊹༅◆༅⊹━┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5782801751824405530.ogg
28.06M
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_ کتاب:اعتبار‌سنجی‌احادیث‌شیعه 💠جلسه(۵۸) از ابتدای پاراگراف سوم ص۶۰۸ تا پایان ص۶۲۲ ا◥پیوست دوم: واکاوی اعتبار سه راوی ۴. بررسی شخصیت ابوسمینه الف. نگاه فضل بن شاذان ب. نگاه احمد بن محمد بن عیسی ج‌. نگاه مرحوم کشّی د. نگاه ابن الولید ه. نگاه ابن غضائری و. نگاه نجاشی ز. نگاه شیخ طوسی نتیجه واکاوی میراث امامتی ابو سمینه ۱. زمین خالی از حجت نیست ۲. سینه امام، جایگاه قرآن ۳. عرضه اعمال بر امیر المومنین علیه السلام جمع بندی نتیجه گیری 🎙️سیدمهدی مجتهدسیستانی ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉ ـ┓𖢖•••••کتاب رویای امامت •••••𖢖┏ ـ┫ ـ┫ حجیّت خواب ـ┫ ـ┫ حجیّت خواب در قرآن(ص۴٠_۴٣) ـ┫ 「✎سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉
4_5785053551638089781.ogg
43.44M
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_ کتاب:اعتبار‌سنجی‌احادیث‌شیعه 💠جلسه(۵۹) از ابتدای ص۶۲۳ تا دو خط مانده به پایان ص۶۳۳ ا◥پیوست سوم: تعارض توثیق و تضعیف ۱. احتیاج به بازنگری ۲. راهکارهای رایج الف. ترجیح تضعیف ب. ترجیح توثیق ج. ترجیح قولی که قائل بیشتری دارد د. ترجیح قولی که مرجح دارد 🎙️سیدمهدی مجتهدسیستانی ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❥༻⃘⃕🌺‌݊🍃ᘝ࿂🌺ꪜ‌݊🍃࿂❥ خداوندا به این شبهای عزیز، گرفتاران فرقه احمد بصری را بیدار نما تا دوباره به آغوش گرم حجت واقعی خدا، حضرت بقية الله علیه السلام باز گردند. ❥༻⃘⃕🌺‌݊🍃ᘝ࿂🌺ꪜ‌݊🍃࿂❥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5778379627726640021.ogg
50.33M
◆╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆│⠂کتاب مهدیان دروغین ◆╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆ جلسه سی و ششم ❏فصل نهم مهدویت در دوره پهلوی و پس از انقلاب ◆سه هزار مهدی در زندان ◆طرح انتقال آب خزر ◆سی دی ظهور نزدیک است ◆ ᯓسیدمهدی‌مجتهدسیستانی🎤 ┄┄┅━⊹༅◆༅⊹━┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5778379627726640045.ogg
31.43M
◆╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆│⠂کتاب مهدیان دروغین ◆╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆ جلسه سی و هفتم ❏فصل نهم مهدویت در دوره پهلوی و پس از انقلاب ◆سایت رایحه ظهور ◆وقت ملاقات ◆درمان سرطان ◆نیروی خارق العاده ◆امام چهاردهم!!! ◆پسر امام زمان ◆امام سیزدهم!!! ◆دختر شفا ده ◆تولد قاتل امام زمان ◆مصطفی برزنجی ۱۹۸۸ ◆علیرضا پیغان ◆مسجد درگیر ◆زن ۴۵ ساله ◆جمجمه بین!!!! ◆امام سیزدهم!!!! ◆خود امام زمان!!! ◆خانم رقاص ᯓسیدمهدی‌مجتهدسیستانی🎤 ┄┄┅━⊹༅◆༅⊹━┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5798437687639675193.ogg
33.84M
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_ کتاب:اعتبار‌سنجی‌احادیث‌شیعه 💠جلسه(۶۰) از دو خط مانده به آخر ص۶۳۳ تا پایان ص۶۴۰ ا◥پیوست سوم: تعارض توثیق و تضعیف ۳. کاستی های چهار مبنا ۴. بایسته های بحث تعارض توثیق و تضعیف الف. درک نقطه اشتراک و افتراق ب. عدم نقش اصالة العدالة ج. فقط راویان دارای کتاب د. اجتهادی بودن برخی توثیقات و تضعیفات ه. تاثیر مبانی بر توثیق و تضعیف و. هم زمان نبودن رجالی با راوی ز. کانون تعارض: فقط منفردات 🎙️سیدمهدی مجتهدسیستانی ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5798437687639675202.ogg
35.96M
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_ کتاب:اعتبار‌سنجی‌احادیث‌شیعه 💠جلسه(۶۱) از آغاز ص۶۴۱ تا پایان ص۶۵۱ ا◥پیوست سوم: تعارض توثیق و تضعیف ۵. جایگاه تعارض ۶. انواع تعارض ۱- تعارض توثیق و نقل از ضعفا ۲- تعارض تضعیف استقلالی و ناقل آثار بودن ۳- تعارض توثیق و تضعیف مطلق ۴- تعارض توثیق و تضعیف مقید ۵- تعارض توثیق مطلق و تضعیف مقید ۶- تعارض توثیق مطلق و اتهام به غلو ۷- تعارض توثیق و اکثار از ضعفا ۸- تعارض توثیق و تضعیف مدلَّل ۹- تعارض توثیق مدلَّل و تضعیف مدلَّل ۱۰- تعارض با بیان ویژگی های محتوایی ۱۱- تعارض توثیق مطلق و تضعیف موکد ۱۲- تعارض توثیق عملی و تضعیف عملی ۷. توجه به مبانی در کشف راه حل تعارض ۱- مبنای حجیت خبر دو عادل ۲- مبنای حجیت قول خبره ۳- مبنای حجیت خبر ثقه در موضوعات‌ ۴- مبنای حجیت ظن در ظرف انسداد ۵- مبنای اطمینان آور بودن توثیقات 🎙️سیدمهدی مجتهدسیستانی ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✿﷽➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻ ▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓ 𖣫📕 تدریس ڪتا‌ب‌ 📕𖣫 𖣫 اعتبارسنجی احادیث شیعه 𖣫 ▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓ 📚 موضوعی 𑁍╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ 𑁍│⠂ (٢) بخش چهارم 𑁍╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ╣◆ واقعیت‌های حاکم بر اعتبارسنجی احادیث ♦️¦¦ بر روی موضوع مورد نظر ڪلیڪ ڪنید: ╣◆ از خط آخر ص۴۳۷ تا اول پاراگراف دوم ص۴۴۷ (۴۶)ᯓ۱۵. مفهوم وثاقت در نگاه رجال ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ╣◆ از ابتدای پاراگراف دوم ص۴۴۷ تا ابتدای پاراگراف سوم ص۴۵۴ (۴٧)ᯓادامه ᯓ۱۵. مفهوم وثاقت در نگاه رجال ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ╣◆ از ابتدای پاراگراف سوم ص۴۵۴ تا سه خط مانده به پایان ص۴۶۴ (۴٨)ᯓادامه ᯓ۱۶. فقه مداری، عامل مهم توثیق ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ╣◆ از سه خط مانده به پایان ص۴۶۴ تا آخر خط چهارم از ص۴۷۶ (۴٩)ᯓادامه ᯓ۱۶. فقه مداری، عامل مهم توثیق ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ╣◆ از ابتدای خط پنجم ص۴۷۶ تا دو خط مانده به آخر ص۴۷۹ (۵٠)ᯓادامه ᯓ۱۷. پذیرفتنی بودن توثیقات رجالی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ╣◆ از دو خط مانده به آخر ص۴۷۹ تا پایان خط اول ص۴۸۶ (۵١)ᯓادامه ᯓ۱۷. پذیرفتنی بودن توثیقات رجالی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ╣◆ از ابتدای خط دوم ص۴۸۶ تا پایان ص۴۹۴ (۵٢)ᯓادامه ᯓ۱۷. پذیرفتنی بودن توثیقات رجالی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ╣◆ از ابتدای ص۴۹۵ تا ابتدای پاراگراف سوم از ص۵۰۸ (۵٣)ᯓادامه ᯓپیوست اول: بازخوانی دستبردهای اهل غلو: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ╣◆ از ابتدای پاراگراف سوم ص۵۰۸ تا سه خط مانده به آخر ص۵۱۴ (۵۴)ᯓادامه ᯓ۳. لوازم پذیرش این دو گزارش ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ╣◆ از سه خط مانده به آخر ص۵۱۴ تا پایان ص۵۳۶ (۵۵)ᯓادامه ᯓ۳. لوازم پذیرش این دو گزارش ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ╣◆ از ابتدای ص۵۳۷ تا اول پاراگراف دوم از ص۵۹۵ (۵۶)ᯓادامه ᯓپیوست دوم: واکاوی اعتبار سه راوی ضعیف ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ╣◆ از ابتدای پاراگراف دوم از ص۵۹۵ تا ابتدای پاراگراف سوم از ص۶۰۸ (۵٧)ᯓادامه ᯓپیوست دوم: واکاوی اعتبار سه راوی ۳. بررسی شخصیت محمد بن سنان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ╣◆ از ابتدای پاراگراف سوم ص۶۰۸ تا پایان ص۶۲۲ (۵٨)ᯓادامه ᯓپیوست دوم: واکاوی اعتبار سه راوی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ╣◆ از ابتدای ص۶۲۳ تا دو خط مانده به پایان ص۶۳۳ (۵٩)ᯓادامه ᯓپیوست سوم: تعارض توثیق و تضعیف ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ╣◆ از دو خط مانده به آخر ص۶۳۳ تا پایان ص۶۴۰ (۶٠)ᯓادامه ᯓپیوست سوم: تعارض توثیق و تضعیف ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  ╣◆ از آغاز ص۶۴۱ تا پایان ص۶۵۱ (۶١)ᯓادامه ᯓپیوست سوم: تعارض توثیق و تضعیف   ➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻ ╭═══════════════════ ꧷ 🎙پدر:⊹سیدمهدی‌مجتهدسیستانی ╰ᯓ--------------------- •لینڪ‌ڪاناݪ‌‌شڪست‌وصیت• @sistanymojtahed 📄👈🏿فهرست‌ تدریس ┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع: متشابه است! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم به اتباع بصری که میگن احادیث محکم و متشابه داره چی باید جواب داد؟ مثلاً در مورد صیحه میگن شما نمیفهمید احادیث محکم و متشابه داره. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم خوب این فقط یک دست آویز است تا هر حدیثی آنها مورد استناد قرار دهند محکم باشد و هر حدیثی ما مورد استناد قرار دادیم متشابه. اما فرق ما با آنها این هست که آنها دائماً به احادیث بی سند يا دارای راوی کذاب يا ضعیف يا شاذ سندی، يا دارای نسخه بدل، يا شاذ محتوایی چنگ زده و همان را هم با یعنی یعنی کردن تفسیر و تأویل می نمایند که برای هر که اهل دقت و اندیشه باشد روشن است چنین روشی کیاست مومن است يا سیاست منافق. آن بندگان خدا نمی دانند که نه تنها تفسیر حدیث متشابه در دیگر احادیث آمده، که حدیث متواتر هیچگاه جزء متشابه نمی باشد. همچنانکه تشابه تنها در ظواهر که لفظی دو پهلو دارند امکان وقوع دارد نه در نصوص که معنای شان نزد هر عاقلی روشن است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع: همه‌ مسلمان نمی شوند؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ در المزار الکبیر ص۱۳۵ روایتی هست منتسب به امام صادق که درباره رفتار قائم با اهل ذمه یعنی یهودی و مسیحی پرسیده شد، فرمودند: با آنها صلح می کند و جزیه می گیرد: قُلْتُ فَمَا يَكُونُ مِنْ أَهْلِ اَلذِّمَّةِ عِنْدَهُ؟ قَالَ: يُسَالِمُهُمْ كَمَا سَالَمَهُمْ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ يُؤَدُّونَ اَلْجِزْيَةَ عَنْ يَدٍ وَ هُمْ صٰاغِرُونَ. پس در حکومت قائم، همه مسلمان نیستند. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم درباره اینکه آیا در عصر حکومت حضرت بقية الله صلوات الله علیه، همه مسلمان می شوند، اختلاف نظر وجود دارد، و حقیر، اسلام همگانی را قبول دارم، به چندین دلیل: ۱. نزول حضرت عیسی علیه السلام و اقتدای نماز به حضرت مهدی علیه السلام برای اینست که تمام مسیحیان زمین ایمان بیاورند نه اینکه جزیه دهند و بر همان عقاید شرک آلود خود باقی بمانند. همچنین اظهار تورات اصلی از غار انطاکیه و زنده شدن دوازده نقیب بنی اسرائیل، برای مجاب کردن یهود به حقانیت اسلام است، و الا برای گرفتن جزیه نیازی به این کارها نیست. ۲. باقی ماندن یهودی و مسیحی با همان تفکرات ظلمانی و تحریفات دینی، مصداقی از باقی ماندن ظلم و ستم است که با حکومت عدالت جهانی سازگار نمی باشد، و بدون آن عقاید هم که حتماً مسلمان می شوند چون در تورات و انجیل واقعی، حقانیت اسلام بیان شده است. ۳. روایات دال بر مسلم و موحد شدن همگان: ۱. تفسير العياشی ج۱ ص۱۸۳-۱۸۴ ح۸۲ عن ابن بكير قال‏ سألت أبا الحسن ع عن قوله: "وَ لَهُ‏ أَسْلَمَ‏ مَنْ‏ فِي‏ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً" قال: أنزلت في القائم ع إذا خرج باليهود و النصارى و الصابئين و الزنادقة و أهل الردة و الكفار في شرق الأرض و غربها، فعرض عليهم الإسلام فمن أسلم طوعا أمره بالصلاة و الزكاة و ما يؤمر به المسلم و يجب لله عليه، و من لم يسلم ضرب عنقه حتى لا يبقى في المشارق و المغارب‏ أحد إلا وحد الله، قلت له: جعلت فداك إن الخلق أكثر من ذلك فقال: إن الله إذا أراد أمرا قلل الكثير و كثر القليل‏.   ۲. تفسير العياشی ج۱ ص۶۰ ... ثم يرجع إلى الكوفة فيبعث الثلاثمائة و البضعة عشر رجلا إلى الآفاق كلها، فيمسح بين أكتافهم و على صدورهم، فلا يتعايون‏ في فضاء و لا تبقى أرض إلا نودي فيها شهادة أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له و أن محمدا رسول الله، و هو قوله: "وَ لَهُ‏ أَسْلَمَ‏ مَنْ‏ فِي‏ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً وَ إِلَيْهِ يُرْجَعُونَ‏" و لا يقبل صاحب هذا الأمر الجزية كما قبلها رسول الله ص و هو قول الله: "وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلهِ".   ۳. التوحيد ص۴۶ ح۷ أَبِي رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ وَ يَعْقُوبَ بْنِ يَزِيدَ جَمِيعاً عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ ع قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ‏ فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ: "وَ لَهُ‏ أَسْلَمَ‏ مَنْ‏ فِي‏ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً" قَالَ: هُوَ تَوْحِيدُهُمْ لِلهِ عَزَّ وَ جَلَّ.   ۴.الإرشاد ج۲ ص۴۸۴ رَوَى عَلِيُّ بْنُ عُقْبَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: إِذَا قَامَ الْقَائِمُ ع حَكَمَ بِالْعَدْلِ وَ ارْتَفَعَ فِي أَيَّامِهِ الْجَوْرُ وَ آمَنَتْ بِهِ السُّبُلُ وَ أَخْرَجَتِ الْأَرْضُ بَرَكَاتِهَا وَ رُدَّ كُلُّ حَقٍّ إِلَى أَهْلِهِ وَ لَمْ يَبْقَ أَهْلُ دِينٍ حَتَّى يُظْهِرُوا الْإِسْلَامَ وَ يَعْتَرِفُوا بِالْإِيمَانِ، أَ مَا سَمِعْتَ اللهَ تَعَالَى يَقُولُ‏: "وَ لَهُ‏ أَسْلَمَ‏ مَنْ‏ فِي‏ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً وَ إِلَيْهِ يُرْجَعُون‏َ". ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع: خلیفه قائم. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🔶️خرج أمیر المؤمنین ع إلى الحیره فقال: و لیبنین بالحیره مسجد له خمسمائه باب یصلی فیه خلیفة القائم  لان مسجد الکوفه لیضیق عنهم، و لیصلین فیه إثنا عشر إماما عدلا...؛ حضرت علی ع به سمت حیره خارج شدند و فرمودند: در حیره مسجدی بنا خواهد شد که پانصد درب دارد، در آن مسجد خلیفه قائم نماز خواهد خواند زیرا مسجد کوفه برای آنان کوچک خواهد بود و در این مسجد دوازده امام عدل نماز خواهند خواند. 📚بحارالأنوار : ج۵۲ ص۳۷۴ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. با صرف نظر از سند ضعیف این حدیث: این روایت دو فقره دارد و دو برداشت: ۱. فقره نماز خواندن دوازده امام، که درباره آن دو برداشت وجود دارد: الف: چون سخن در مورد مسجد هست، مراد از امام، امام جماعت می باشد، همچنانکه همینک در حرمها و مسجدهای دارای رواق، امامهای متعددی اقامه جماعت می کنند. ب: مراد امامان علیهم السلام به هنگام رجعت هستند که یکی بعد از دیگری در آن نماز خواهند خواند. ۲. فقره خلیفه قائم، که منطبق بر حضرت سید الشهدا علیه السلام است چون طبق تصریح روایات، ایشان هست که متولی غسل و کفن و دفن حضرت مهدی علیه السلام می باشد و بعد از آن حضرت، امامت می‌کند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع: علم لدنی ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام و ارادت علم لدنی برای چه کسانی حاصل می شود؟ آیا مختص معصومین ع هست یا ممکن است برای افراد عادی هم حاصل شود؟ و نظر پیروان این مدعی یمانی چیه؟ تشکر ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم منظورتان از علم لدنی چیست؟ اگر دریافت علوم شریعت و حقیقت است به نظر متکلمین فقط مخصوص معصوم می باشد. و اگر مقصودتان دسترسی به محدوده ای از علم غیبت است، این برای اهل کرامت از متقین به صورت محدود اتفاق می افتد و در این باره داستان های متقن و بسیاری از برخی پارسایان نقل شده است. و اما جریان یمانی که‌ امکان‌ نبی شدن هر کسی را مطرح می کند و خواب و استخاره و مکاشفه را راه شناخت حجت خدا می داند، حتماً به صورت گسترده به در دسترس بودن چنین علمی معتقد خواهد بود. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹