┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
🎙️ #فهرست_سوم_فیلم
#فیلم
🔴 بررسی سند حدیث وصیت (شامل شش فیلم)
🔰•بر روے متن مورد نظر ڪلیڪ ڪنید:👇👇
••|♦️جلسه 22 :
بررسی راویان حدیث وصیت: جماعة، حسین بزوفری، علی بن سنان
••|♦️جلسه 23 :
بررسی راویان حدیث وصیت، بررسی وثاقت علی بن سنان
••|♦️جلسه 24 :
بررسی راویان حدیث وصیت، بررسی وثاقت علی بن الحسین و احمد بن الخلیل، الحسن بن علی، علی بن بیان؛ تواتر وصیت، اصالة العدالة
••|♦️جلسه 25 :
آیا قرآن به وصیت مکتوب امر کرده است؟!
••|♦️جلسه 26 :
وصیت لحظه وفات چه بود؟ آیا پیامبر در شب وفات کرده اند؟!
••|♦️جلسه 27 :
کدام وصیت عاصم از ضلال است؟ آیا مهدیان از فرزندان قائم متواتر اند؟
🎧⊹❁🎬⊹❁🎥⊹❁🎬⊹❁🎧
@sistanymogtahed ☜ڪانال
@smahdimojtahed ☜گروه
آیدی استادمجتهد☜ @sydmojtahed
❥═❁🌺❥═༅༅═┅─
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴 موضوع : مفاد صیحه چیست؟
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام استاد
صیحه چطور اتفاق می افتد با نام خود قائم و پدرش مثلاً محمد بن الحسن؟
از طرفی در بعضی روایات مفاد صیحه، حق بودن حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان دانسته شده 👇👇
امام صادق علیه السلام:
«ينادي مناد من السماء اول النهار، يسمعه ڪل قوم بالسنتهم، اَلا ان الحق في عليّ وشيعته ...»
📚الغیبة للطوسی ص435
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
السیّــدمہــدےمجـتہـدسیســتانے:
سلام علیڪم.
مفاد صیحه طبق روایات متعدد، معرفی اسم قائم و اسم پدر ایشان است.
طبیعتاً باید م ح م د بن الحسن باشد.
اما اینڪه در بعضی روایات مفاد صیحه را حق بودن حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان دانسته اند منافاتی با هم ندارند و سه گونه قابل جمع است:
(1) مفاد صیحه هر دو مطلب است. یعنی ابتدا قائم و پدرش معرفی می شوند سپس حق را در حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان می داند و یا بر عڪس.
(2) از بعضی احادیث چنین به دست می آید ڪه دو صیحه داریم:
صیحه ظهور در 23 رمضان و صیحه خروج در 10 محرم.
لذا ممڪن است مفاد یڪی معرفی قائم و مفاد دیگری حق دانستن حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان باشد.
(3) منظور از حق دانستن حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان، ڪنایه از همان معرفی قائم و پدرشان است چون بر حق دانستن قائم علیه السلام دقیقاً هم معنای بر حق دانستن حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان می باشد.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
34.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•
••|📽️ #فیلم #سخنرانی
••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم
••|🎙با ڪارشناسۍ
••| #استادسیدمهدیمجتهدسیستانی
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
[بررسی انحرافات جریان احمد الحسن]
••|♦️جلسه بیست و هشتم :
بررسی محتوای حدیث وصیت:
(1) این وصیت ناقص است
(2) این وصیت، مکتوب نیست
(3) پیامبر در شب وفات نکرده اند
(4) در وصیت مکتوب، سخنی از مهدیین نبوده است.
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
📲مڪانبرگزارۍ:
🌐#شبڪه_ثامن
شبڪهجهانیامامرضا علیه السلام
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
ڪانالعلمۍتحقیقاتۍ
شڪستیمانۍ
→@sistanymogtahed
─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴 موضوع : ابطال مهدیین
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام علیڪم
(1) مدعیان دوازده مهدی از ڪجا و مطابق ڪدام روایت، دعاوی خود را مطرح میکنند؟
(2) چگونه می توانیم دوازده مهدی ڪه مدعیان با روایت اثبات میڪنند را رد ڪنیم؟
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
السیّــدمہــدےمجـتہـدسیســتانے:
سلام علیڪم.
(1) در مورد مهدیینی ڪه غیر از دوازده امام تلقی شده اند ڪلاً شش حدیث وجود دارد:
دو تا از هفت امامی ها، یڪی از شش امامی ها، یڪی از غلات، یڪی از اهل سنت و یڪی هم بدون سند.
هر شش حدیث از نظر سند ضعیف و از نظر محتوا پر از اشڪال و تناقض هستند.
این احادیث در ڪتاب دوازده خورشید مورد بررسی قرار گرفته است
(2) اینگونه ڪه مهدیین یا منصبی از طرف خدا دارند یا ندارند.
اگر ندارند ڪه اعتقاد به آنها و شناختشان واجب نیست و اگر منصبی دارند آن منصب چیست؟
وصایت، خلافت یا امامت؟
هر ڪدام ڪه باشد طبق روایات متواتر در شیعه و سنی و طبق ضرورت مذهب شیعه تعداد اوصیا و ائمه و خلفای این امت منحصر در دوازده نفر است.
غیر از اینڪه طبق احادیث متعدد، مهدی های این امت همان ائمه این امت هستند.
تفصیل مطلب در ڪتاب دوازده خورشید آمده است.
کانال شکست مدعی یمانی
📘کتاب دوازده خورشید
🎇 این کتاب با بررسی تمام روایاتی که درباره دوازده امام، دوازده خلیفه ...
دانلود ڪتاب 👇👇
https://t.me/sistanymogtahed/2609
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•
••|📽️ #فیلم #سخنرانی
••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم
••|🎙با ڪارشناسۍ
••| #استادسیدمهدیمجتهدسیستانی
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
[بررسی انحرافات جریان احمد الحسن]
••|♦️جلسه بیست و نهم :
بررسی محتوای حدیث وصیت:
(5) نام امام زمان مهدی نیست! تناقض صدر و ذیل حدیث؛ نام احمد بصری مهدی نبوده
(6) تصریح به نام امام زمان
(7) القاب غیر متعارف برای ائمه علیهم السلام
(8) وصی مردگان!
(9) دوازده مهدی بعد از امام زمان
(10) وفات یعنی مرگ.
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
📲مڪانبرگزارۍ:
🌐#شبڪه_ثامن
شبڪهجهانیامامرضا علیه السلام
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
ڪانالعلمۍتحقیقاتۍ
شڪستیمانۍ
→@sistanymogtahed
─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
32.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•
••|📽️ #فیلم #سخنرانی
••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم
••|🎙با ڪارشناسۍ
••| #استادسیدمهدیمجتهدسیستانی
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
[بررسی انحرافات جریان احمد الحسن]
••|♦️جلسه بیست و نهم :
بررسی محتوای حدیث وصیت:
(5) نام امام زمان مهدی نیست! تناقض صدر و ذیل حدیث؛ نام احمد بصری مهدی نبوده
(6) تصریح به نام امام زمان
(7) القاب غیر متعارف برای ائمه علیهم السلام
(8) وصی مردگان!
(9) دوازده مهدی بعد از امام زمان
(10) وفات یعنی مرگ.
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
📲مڪانبرگزارۍ:
🌐#شبڪه_ثامن
شبڪهجهانیامامرضا علیه السلام
┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄
ڪانالعلمۍتحقیقاتۍ
شڪستیمانۍ
→@sistanymogtahed
─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴 موضوع : تواتر رجعت
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
تواتری ڪه بر خلاف قرآن یا مذهب شیعه باشد باید ڪوبیده بشه به دیوار!
رجعت فقط و فقط به خواست خدا و برای منظور خاصی باید اتفاق بیفته.
در تمام احادیث (ڪه فڪر می ڪنم متواتر هم نیستند) دلیل رجعت انتقام بیان شده! ڪه به چند دلیل می توان آن را باطل ڪرد:
1- ڪسی ڪه می میرد قیامتش برگزار می شود. یعنی تمام آن آدم بدهایی ڪه مورد نظر شما هستند، الان دارند در آتشی شبیه آتش جهنم می سوزند.
پس رجعت و مرگ دوباره آنها حتی با بدترین شڪنجه های ممڪن، در مقابل عذابی ڪه دارند می بینند، بهشت است.
دوم، شما به عدالت خدا اعتقاد ندارید ڪه می خواهید شڪنجه شدن آنها را به چشم ببینید؟ فڪر می ڪنید شما بهتر از خدا بلدید شڪنجه ڪنید؟
2- رجعت امامی دیگر در حضور امام زمان به این معنی نیست ڪه امام زمان قادر به انجام وظایف خود نبوده و حتماً مثلاً امام حسین باید با شمشیر و اسبش در ڪشتار و شڪنجه ڪفار حضور پیدا ڪند؟
3- اصلا این چه تفڪریست ڪه پایه و مبنای آن بر شڪنجه و انتقام گیری از ڪسانیست ڪه چند هزارسال پیش مرده اند؟ امام زمان می آیند برای برپایی عدالت و صلح یا برای انتقام و ڪشت و ڪشتار؟
مشخص است این احادیث یا زمانی گفته شده اند ڪه شیعیان هنوز تحت یوغ سنی ها بوده اند و یا اوایلی ڪه توانستند از زیر فشار آنها رها شوند و عقده گشایی ڪردند.
بیهوده وقت خود را برای احادیثی ڪه هیچ معنی و هیچ تاثیری در ایمان ندارند هدر ندهید.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
السیّــدمہــدےمجـتہـدسیســتانے:
سلام علیڪم.
(1) اگر شما از علم منطق خبر داشتید می دانستید ڪه متواترات یڪی از اقسام معقولات است ڪه مخالفت با آن ممڪن نیست. و به عبارت ساده تر: خبر متواتر به خبری گفته می شود ڪه به خاطر ڪثرت نقل در هر طبقه، به صدور آن از جانب معصوم یقین می شود. لذا امڪان ندارد خبر متواتر مخالف قرآن باشد تا به دیوار ڪوبیده شود، چون معصوم هیچگاه مخالف قرآن سخن نمی گوید. غیر از اینڪه در خود قرآن آیات متعددی درباره رجعت وجود دارد ڪه اگر شما قبل از سخن گفتن ڪمی مطالعه می داشتید از آنها آگاه می بودید.
(2) اینڪه شما "فڪر نمی ڪنید احادیث رجعت متواتر باشد" فڪر شما نه برای دیگران ڪه برای خودتان هم معیار نیست زیرا تواتر از اقسام حسیات است نه حدسیات. یعنی فرد متخصص می رود تعداد نقل در هر طبقه را می بیند و ڪشف تواتر یا عدم آن را می ڪند و این ڪار را بزرگانی مثل علامه مجلسی و شیخ حر عاملی انجام داده اند پس نیازی به فڪر شما نیست.
(3) اینڪه در تمام احادیث رجعت دلیل آن انتقام بیان شده دروغ محض است و اتفاقاً در اڪثر احادیث رجعت اصلاً دلیلی بیان نشده و ما نیز مڪلف به دانستن دلیل آن نیستیم بلڪه اتفاقاً طبق عده ای از احادیث، بعضی افراد برای این رجعت می ڪنند ڪه در لشڪر امام زمان علیه السلام و ڪمڪ ڪار ایشان باشند. و البته در همانها ڪه بحث انتقام امام حسین علیه السلام مطرح شده، هیچ مخالفتی نه با عذاب در قیامت و نه با عدالت خداوند ندارد.
(4) همچنانڪه رجعت امام حسین علیه السلام بعد از امام زمان علیه السلام هیچ ارتباطی به این ندارد ڪه امام زمان علیه السلام قادر به انجام وظایف خود نیست. چون وظیفه امام زمان علیه السلام تشڪیل حڪومت عدل جهانی است ڪه آن را به نحو احسن انجام می دهند و در پایان دوره خویش نیز وفات می نمایند.
(5) در پایان عرض می ڪنیم ڪه مساله رجعت نه تنها متواتر است ڪه از ضروریات مذهب شیعه می باشد یعنی چیزهایی ڪه ثبوتش مثل روز روشن بوده، لذا حتی مڪتب بغداد ڪه بسیار عقل گرا بود نیز این مساله را پذیرفته و شیخ مفید صراحتاً قائل به رجعت بوده است. بنا بر این، ادعای شما مبنی بر اینڪه این احادیث نسبت به زمانی خاص گفته شده و حقیقتی از آن اراده نشده صرف یڪ توهم است.
توصیه من هم به شما اینست ڪه بیهوده وقت خود را با ادله عقلی ساختگی هدر ندهید و قبل از اینڪه بگویید بدانید و قبل از اینڪه فڪر ڪنید بخوانید.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹