●ะ🍃ะ✿🌸ะ🌱ะ✿🌸ะ🍃ะ●
#تدریس_ویژه
#المهدویةالخاتمة
⭕️ تدریس یکی از بهترین کتاب های مهدوی با رویکرد نقد جریان احمد بصری
📖 کتاب «المهدوية الخاتمة» در بررسی جوانب مختلف دعاوی و شبهات جریان احمد بصری
✍ تألیف:
استاد سید ضیاء خباز
🎤 تدریس:
سید مهدی مجتهد سیستانی
📌بحث های مقدماتی
📌بررسی علائم ظهور
📌بررسی نیابت از امام زمان علیه السلام
📌بررسی قانون معرفت حجت
📌پاسخ به ادعاهای احمد
📌دفاع از مرجعیت
َـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ
📍هر روز
🕑ساعت: ۱۷
🌀مکان: کانال احمد الحسن باطل شد
https://eitaa.com/sistanymogtahed
ـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ
●ะ🍃ะ✿🌸ะ🌱ะ✿🌸ะ🍃ะ●
4_5859486241115870093.ogg
40.77M
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
جلسه اول
فصل اول: مطالب مقدماتی
بحث اول: وظیفه شیعه در دوران غیبت
نکته اول: آزمایش و جداسازی در غیبت
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
#فروش_کتاب
#مهدویت
⭕️فروش ویژه از سری کتب مهدویت
📖 کتاب «صیحةُ السماء» در بررسی جوانب مختلف صیحهی علامت ظهور
✍ تألیف:
سید مهدی مجتهد سیستانی
📌بررسی سند روایات صیحه آسمانی
📌بررسی محتوای روایات صیحه آسمانی
📌بررسی راه حل تناقض های تصور شده
📌بررسی شبهات
📌پاسخ به سوالات
با بیش از ۴۰ درصد تخفیف
َـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ
جهت ثبت سفارش به آیدی زیر پیام دهید
@fathermahdi
ـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ
سومین علامت.pdf
2.98M
کتاب صيحة السماء
سومین علامت
بررسی تمام احادیث صیحه:
سند،
محتوا،
نسخه،
مضمون،
شبهات
●ะ🍃ะ✿🌸ะ🌱ะ✿🌸ะ🍃ะ●
#تدریس_ویژه
#المهدویةالخاتمة
⭕️ تدریس یکی از بهترین کتاب های مهدوی با رویکرد نقد جریان احمد بصری
📖 کتاب «المهدوية الخاتمة» در بررسی جوانب مختلف دعاوی و شبهات جریان احمد بصری
✍ تألیف:
استاد سید ضیاء خباز
🎤 تدریس:
سید مهدی مجتهد سیستانی
📌بحث های مقدماتی
📌بررسی علائم ظهور
📌بررسی نیابت از امام زمان علیه السلام
📌بررسی قانون معرفت حجت
📌پاسخ به ادعاهای احمد
📌دفاع از مرجعیت
َـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ
📍هر روز
🕑ساعت: ۱۷
🌀مکان: کانال احمد الحسن باطل شد
https://eitaa.com/sistanymogtahed
ـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَـــــَ
●ะ🍃ะ✿🌸ะ🌱ะ✿🌸ะ🍃ะ●
4_5861834961161557447.ogg
31.07M
تدریس «المهدویة الخاتمة»
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
جلسه دوم
فصل اول: مطالب مقدماتی
بحث اول: وظیفه شیعه در دوران غیبت
نکته دوم: کیفیت آزمایش در دوره غیبت
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
4_5866291032680830666.ogg
41.19M
تدریس «المهدوية الخاتمة»
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
جلسه سوم
فصل اول: مطالب مقدماتی
بحث اول: وظیفه شیعه در دوران غیبت
نکته سوم: هدف از امتحان
نکته چهارم: وظیفه مومن در دوره امتحان
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
4_5868542832494515183.ogg
21.56M
تدریس «المهدوية الخاتمة»
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
جلسه چهارم
فصل اول: مطالب مقدماتی
بحث دوم: وجوب تحصیل یقین در اصول دین
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉
ـ┓𖢖•••••کتاب رویای امامت •••••𖢖┏
ـ┫
ـ┫ حجیّت خواب
ـ┫
ـ┫ حجیّت خواب در روایات(ص۴۶_۴۸)
ـ┫
「✎سیّـدمھدےمجـتھدسیستانے
◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉
✪❥🌺๑✿༅࿇༅═┅┅┄•
🔻 بۘۘسۘۘم ۘۘاۘۘلۘۘلۘۘه ۘۘاۘۘلۘۘرحۘۘمۘۘن ۘۘاۘۘلۘۘرحۘۘیۘۘم ۘۘ 🔻
🌱 با سلام خدمت اعضای محترم کانال علمی، پژوهشی «احمدالحسن باطل شد»
⬅️ این کانال با محوریت نقد جریان احمد بصری و روشنگری در مباحث مهدویت
و با پاسخگویی استاد «سید مهدی مجتهد سیستانی»، فعالیتهای ذیل را انجام داده است: 👇
🔹ارائه فایل رایگان ۱۵ کتاب در نقد احمد بصری، تالیف استاد مجتهد سیستانی، و کلیپ معرفی کتابها.
🔸تدریس صوتی کتاب «مهدی» تألیف استاد مجتهد سیستانی.
🔹تدریس نوشتاری شرح «کتاب غیبت نعمانی».
🔸تدریس نوشتاری کتاب «فاصله زمانی بین ظهور تا خروج امامزمان علیهالسلام» تأليف استاد مجتهد سیستانی.
🔹تدریس صوتی کتاب «مهدیان دروغین» تأليف رسول جعفریان.
🔸تدریس صوتی کتاب «اعتبار سنجی احادیث شیعه» تأليف سید علیرضا حسینی.
🔹تدریس نوشتاری کتاب «لوح و قلم» تأليف استاد مجتهد سیستانی.
🔸تدریس صوتی و نوشتاری کتاب «یُمن یَمن» تأليف استاد مجتهد سیستانی.
🔹تدریس نوشتاری کتاب «نبرد ۱» تأليف استاد مجتهد سیستانی.
🔸تدریس صوتی کتاب «آسیبشناسی فهم حدیث» تأليف سید علی دلبری.
🔹تدریس نوشتاری کتاب «اقیانوس جهل» تأليف استاد مجتهد سیستانی.
🔸تدریس صوتی و نوشتاری کتاب «ایقاظ درباره رجعت» تأليف مرحوم حر عاملی.
🔹تدریس نوشتاری کتاب «انکساراً للوصیة» تأليف استاد مجتهد سیستانی.
🔸تدریس صوتی کتاب «المهدوية الخاتمة» تأليف استاد سید ضیاء خباز.
🔹تدریس...
🔸سلسله کنفرانسهایی در نقد و بررسی و رد ادلهی احمد بصری.
🔹ارائه بیش از ده مقاله با موضوعات درباره نقد احمد، توسط استاد مجتهد سیستانی.
🔸مناظرات مکتوب با اتباع احمد بصری.
🔹مستندات صوتی و تصویری در نقد سخنان احمد بصری.
🔸صدها پرسش پیرامون موضوعات مختلف و ارائه پاسخ توسط استاد مجتهد سیستانی.
🔹۵۰ جلسه فیلم سخنرانی استاد مجتهد سیستانی در رد ادعاهای احمد بصری.
🔸سخنان استاد مجتهد سیستانی با اتباع احمد بصری.
🔹نقد سخنان آقای کهندل درباره صحت حدیث وصیت.
🔸نقد سخنان آقای زجاجی درباره عدم ختم وصایت.
🔹جلسه پرسش و ارائه پاسخ توسط استاد مجتهد سیستانی با محوریت نقد جریان احمد بصری به صورت آنلاین.
🔸ابهام زدایی از چند حدیث توسط استاد مجتهد سیستانی.
🔹سلسله کنفرانسهای «مهدویت» با موضوع نقد جریان احمد بصری پیرامون رجعت.
🔸پاسخ استاد مجتهد سیستانی به بافتههایی پیرامون معجزه.
با ما باشید.💐
https://eitaa.com/sistanymogtahed
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
✿﷽➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻
▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓
𖣫📕 تدریس ڪتاب 📕𖣫
𖣫 اعتبارسنجی احادیث شیعه 𖣫
▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓
➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻
📚🔶 #فهرست ڪلی ڪتاب🔶📚
♦️¦¦ بر روی موضوع مورد نظر ڪلیڪ ڪنید:
𑁍╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
𑁍│⠂فهرست بخش یکم
𑁍╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
╣◆ حدیث و چالشهای دوران معاصر
𑁍╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
𑁍│⠂ فهرست بخش دوم
𑁍╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
╣◆ متون قدیم اعتبارسنجی و رجالی شیعه
𑁍╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
𑁍│⠂ فهرست بخش سوم
𑁍╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
╣◆ علمای رجال و داوری راویان احادیث
𑁍╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
𑁍│⠂(١) فهرست بخش چهارم
𑁍╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
╣◆ واقعیات اعتبارسنجی احادیث
𑁍╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
𑁍│⠂(٢) فهرست بخش چهارم
𑁍╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
╣◆ ادامه واقعیات اعتبارسنجی احادیث
📄👈🏿فهرست کلی جلسات تدریس
•لینڪڪاناݪاحمدالحسنباطلشد•
@ https://eitaa.com/sistanymogtahed
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
🔘°¦←#فهرستکلۍتدریسها
➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻
🔰•بر روی تدریس مورد نظر ڪلیڪ ڪنید:
♦️ 📚🔷🎤تدریسصوتی ڪتابمهـــدی🔷📚
تألیف: سید مهدی مجتهد سیستانی
┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄
♦️فهرست تدریس نوشتاری شرح غیبت نعمانی
┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄
♦️🎤فهرست تدریس صوتی کتاب مهدیان دروغین
┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄
♦️فهرست تدریس نوشتاری کتاب فاصله زمانی
┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄
♦️🎤فهرست تدریس کتاب اعتبارسنجی احادیث شیعه
┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄
♦️فهرست تدریس نوشتاری کتاب لوح و قلم
┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄
♦️🎤فهرست تدریس صوتی و نوشتاری رمان یُمنِ یَمن
┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄
♦️ فهرست تدریس نوشتاری کتاب نبرد (۱)
┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄
♦️🎤فهرست تدریس صوتی کتاب آسیب شناسی فهم حدیث
فهرست ۱
فهرست ۲
فهرست ۳
┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄
♦️فهرست تدریس نوشتاری کتاب اقیانوس جهل
┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄
♦️🎤فهرست تدریس صوتی و نوشتاری کتاب ایقاظ درباره رجعت
┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄
♦️فهرست کتاب تصویری رویای امامت
♦️🎤فهرست تدریس صوتی و نوشتاری کتاب ستیزه با عقل
┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄
♦️فهرست تدریس نوشتاری کتاب انکساراً للوصیة
┄┄┅━⊹༅⊹༅⊹━┅┄┄
♦️🎤 فهرست تدریس کتاب المهدوية الخاتمة
فهرست ۱
فهرست ۲
✍️⊹سیدمهدےمجتهدسیستانے
💥•ڪاناݪاحمدالحسنباطلشد•💥
💠| @
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
#فهرست
┄┅━⊹༅♦️👥♦️༅⊹━┅┄
«منــــاظــــــره ای نــــاقــــص»
┄┅━⊹༅♦️👥♦️༅⊹━┅┄
"صفحه اول"
🔵سوال یک شیعه از مبلغ مدعی یمانی:
💠 احمد بصری مدعیست فرزند امام مهدی می باشد در حالیکه در بعضی احادیث به صراحت فرزند داشتن حضرت قائم نفی شده است. پاسخ شما در مورد این احادیث چیست؟؟ ❓
⬇️🔻⬇️
1️⃣مسعودى در کتاب اثبات الوصیه، نقل مى كند: وقتى على بن حمزه و ابن سراج و ابن ابى سعيد مكارى بر امام رضا عليه السلام وارد شدند، على بن ابی حمزه به ايشان گفت:
فَإِنّا روينا أنَّ الإِمامَ لا يَمضى حَتّى يَرى عَقَبه: ما از پدرانت چنین روایت شدیم كه امام از دنيا نمى رود تا فرزندش را ببيند.
امام رضا عليه السلام فرمود: أما رويتُم فى هذَا الحَديثِ بِعَينِهِ: «إلَّا القائِمَ»: آيا در همین حديث، چنین روایت نشده اید که: «مگر قائم؟».
گفتند: خير.
امام رضا عليه السلام فرمود: بَلى، قَد رويتُموهُ و أَنتمُ لا تَدرونَ لِمَ قيلَ و لا مَعناهُ: بلکه! روايت شده ايد؛ ولى نمى دانيد چرا گفته شده و نمى دانيد معنايش چيست.
ابن ابى حمزه گفت: إنَّ هذا لَفِى الحَديثِ: اين در حديث بوده است.
امام رضا عليه السلام به وى فرمود: وَيحَكَ كَيفَ تَجَرَّأتَ أن تَحتَجَّ عَلَىَّ بِشَىءٍ تُدمِجُ بَعضَهُ: واى بر تو، چگونه جرئت كردی بر من به چیزی احتجاج کنی كه در آن دخل و تصرّف می کنى؟!
سپس فرمود: إنَّ اللَّهَ تَعالى سَيُرينى عَقِبى إن شاءَ اللَّهُ: به زودى خدا، فرزند مرا به من نشان خواهد داد.
منبع: مسعودی، اثبات الوصیه، ص 208.
پی نوشت:
این ابی حمزه از سران واقفه بود و به امام رضا علیه السلام اعتقادی نداشت و یکی از ادله واقفه فرزند نداشتن امام رضا بود، به همین خاطر امام در این حدیث یک جواب نقضی می دهند و یک جواب حلّی. ابتدا می گویند: قائم با اینکه امام است ولی فرزندی ندارد (خوب پس اولاً پدر من قائم موعود نبوده چون فرزندان بسیاری داشته، ثانیاً چه بسا من همان قائم باشم لذا فرزند نداشتن من اشکالی در امامتم ایجاد نمی کند) و در ادامه تصریح می کنند: من هم فرزند دار خواهم شد و قبل از وفات فرزندم را خواهم دید پس باز در امامت من خدشه ای نیست. محل شاهد این فقره است که: همه امامان فرزند دارند الا حضرت قائم که ندارد.
┄┅━⊹༅🔸🔹🔸༅⊹━┅┄
2️⃣ حسن بن على خزّاز نقل مى كند:
دَخَلَ عَلِىُّ بْنُ أَبِى حَمْزَةَ عَلى أبِى الحَسَنِ الرِّضَا عليه السلام فَقالَ لَهُ: أنتَ إمامٌ قالَ: نَعَمْ فَقَالَ لَهُ: إِنِّى سَمِعْتُ جَدَّكَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ عليه السلام يَقُولُ لَايَكُونُ الإمَامُ إِلَّا وَ لَهُ عَقِبٌ. فَقَالَ: أَ نَسِيتَ يَا شَيْخُ أَوْ تَنَاسَيْتَ لَيْسَ هَكَذَا قَالَ جَعْفَرٌ عليه السلام: إِنَّمَا قَالَ جَعْفَرٌ عليه السلام: لَايَكُونُ الإِمَامُ إِلَّا وَ لَهُ عَقِبٌ إِلَّا الْإِمَامُ الَّذِى يَخْرُجُ عَلَيْهِ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ عليه السلام فَإِنَّهُ لَاعَقِبَ لَهُ. فَقَالَ لَهُ: صَدَقْتَ جُعِلْتُ فِدَاكَ! هَكَذَا سَمِعْتُ جَدَّكَ يَقُولُ:
على بن ابى حمزه بر امام رضا عليه السلام وارد شد و گفت: آيا ت اومام هستي؟ فرمود: «آرى». گفت: من از جدّت جعفر بن محمد شنيدم كه فرمود: «امامى نيست، مگر آن كه فرزند دارد». فرمود: «پيرمرد! فراموش كرده اى، يا خود را به فراموشى مى زنى؟! جعفر، چنين نفرمود؛ بلكه فرمود: هر امامى فرزندى دارد، مگر امامى كه حسين بن على عليه السلام (در رجعت) بر او (از قبر) خارج می شود». او گفت: راست مى گويى، قربانت گردم! همینگونه از جدت شنیدم که فرمود.
پی نوشت: در این حدیث نیز، به فرزند نداشتن حضرت قائم تصریح شده است.
📗منبع: طوسی، الغيبة، ص224
⬇️🔻⬇️
"صفحه دوم"
🔴پاســـخ مبلغ یمانی:
منظور از قائم در این احادیث و مشابه آن مهدی دوازدهم است نه امام محمد بن الحسن ع که مشهور و معروف و ثابت است دارای فرزند و اولاد میباشند مخصوصا در آخرالزمان
🔵جـــواب آن شیعه:
1. وقتی میگوید الامام الذی یخرج علیه الحسین بن علی یعنی امام دوازدهم
چون در احادیث داریم که بعد از امام مهدی، امام حسین رجعت نموده و حکومت می کنند؟
پس ادعای شما غلط است.
2. شما فقط یک حدیث بیاورید که مراد از قائم، مهدی دوازدهم است، نه امام دوازدهم
┄┅━⊹༅🔸🔹🔸༅⊹━┅┄
🔴پاســـخ مبلغ یمانی:
در احادیث نداریم که بعد از امام دوازدهم امام حسین رجعت میکند بلکه گفته قبل از مرگ مهدی یی که فرزند ندارد امام حسین خروج می کند و چون بر اساس روایات، امام محمد بن الحسن فرزند دارند پس نتیجه میگیریم آن مهدی کسی غیر از امام دوازدهم است.
🔵جـــواب آن شیعه:
در علم منطق اول ادعا را ثابت می کنند بعد در پاسخ از آن استفاده می نمایند.
لذا شما فقط یک حدیث بیاورید که به صراحت، کلمه قائم را در دوازدهمین مهدی به کار برده باشد نه امام دوازدهم.
┄┅━⊹༅🔸🔹🔸༅⊹━┅┄
🔴پاســـخ مبلغ یمانی:
Block
┄┅━⊹༅♦️👥♦️༅⊹━┅┄
"صفحه سوم"
«جـــــواب صـــــحیـــح»
✍️⊹سیدمہدےمجتہدسیستانے
💠 سخن هنبوشی در ظاهر منطقی است و از دو مقدمه تشکیل شده است:
🔸 (١) 🔹طبق روایات متعدد امام دوازدهم دارای فرزند می باشند.
🔸(٢) 🔹طبق این دو روایت قائم دارای فرزند نیست.
🔵نتیجه جمع این دوسته روایت:
مراد از قائمی که دارای فرزند نیست فردی غیر از امام زمان علیه السلام می باشد. لذا جواب صحیحی که شما می توانید بدهید اینست:
«١»🔅 اولاً به صرف تعارض محتوای دو حدیث نمی توان قائل به دوئیت شد چون ممکن است یکی از این دو دسته اصلاً از امام صادر نشده باشد لذا ابتدا باید صدور هر دو دسته را از معصوم ثابت نمایید بعد در مقام جمع مثلاً بگویید دو قائم وجود دارد.
«٢»🔅 راه جمع این دو دسته، منحصر به این نیست که قائل به تعدد قائم برای این امت شویم بلکه می توان گفت: منظور از اینکه قائم فرزندی ندارد، فرزندی که بعد از او به خلافت و امامت برسد ندارد، همانگونه که محدث نوری و محقق تستری و دیگران این معنا را بیان کرده اند.
«٣»🔅 در کتاب "لوح و قلم" ثابت کرده ایم که مراد آن دو روایت از قائم، کسی است که دارای امامت خاصه باشد زیرا اصل موضوع این دو روایت، دعوای واقفیه بر سر امامت خاصه حضرت رضا علیه السلام بوده است که آنها می گفتند امام کسی است که عقب داشته باشد و چون امام رضا در آن زمان فرزندی نداشتند پس امام نیستند و امام رضا علیه السلام خیانت آنها را آشکار کردند که شما انتهای حدیث را بریده اید و حدیث ادامه دارد و ادامه اش اینست: الا قائمی که حسین بر او خروج می نماید -دقیقاً همان کاری که احمد و پیروانش با احادیث می کنند!- خوب احمد بصری تصریح می کند که امامت مهدیین به معنای عام است نه به معنای خاصی که ائمه داشته اند.
🔵در نتیجه محتوای این دو حدیث ربطی به قائمی که دارای امامت عام هست ندارد و دقیقاً درباره قائمی سخن می گوید که دارای امامت خاص می باشد که او به اعتراف خود احمد بصری و پیروانش، امام دوازدهم می باشد.
🔵حاصل آنکه بین این دو دسته روایت تعارض مستقر وجود دارد و جز توجیهی که محدث نوری و محقق تستری بیان نموده اند راهی برای جمع بین این دو دسته روایت وجود ندارد و الا باید احمد بصری و پیروانش قائل به بطلان این دو حدیث و عدم صدورش از معصوم شوند چون معصومین سخن متعارض نمی زنند.
اما خوشبختانه یا بدبختانه، آنها قائل به بطلان این دو حدیث نیستند بلکه نسبت به آن، توجیه تعدد قائم را مطرح می کنند که عرض کردیم با توجه به متن آن دو روایت، باطل است.
لذا توجیه آنها کنار رفته اما اعترافشان به صحت این دو حدیث سر جای خودش باقی می ماند و در این صورت نمی توانند بگویند:
روایات فرزند داشتن امام دوازدهم متواتر است اما این دو خبر واحدند و بین خبر متواتر و واحد، خبر متواتر پذیرفته می شود! ‼️ زیرا وقتی شما به صحت و صدور خبر واحد اعتراف کردید دیگر فرقی با خبر متواتر نمی کند زیرا تواتر نیز بیش از اثبات صدور خبر از معصوم، افاده ای ندارد. و البته، متواتر بودن روایات درباره فرزند داشتن آن حضرت نیز دروغی بیش نیست.
┄┅━⊹༅♦️👥♦️༅⊹━┅┄
𑁍༅❀﷽༻⃘⃕𑁍🍃༅⊹┄•
• سلسلهڪنفرانسـهایمهدویت •
✾͜͡📝با موضوع:
نقد جریان احمد بصری
پیرامون رجــعـت
🔴 #کنفرانس در ســه جلـــسه
┄┄━⊹𑁍༻⃘⃕❀𑁍⊹┅┄┄
✾͜͡👤ارائـهدهنده: استاد سیّد مهدے مجتهد سیستانے
📅←ساعت ←١٩:٠٠
چهارشنبه پنجشنبه جمعه
┄┄━⊹𑁍༻⃘⃕❀𑁍⊹┅┄┄
مڪانبرگزارۍ:
☜ ڪانالعلمۍتحقیقاتۍ
احمدالحسن.باطلشد:👇🏿 👇🏿
♦️جلسه اول.
♦️جلسه دوم.
♦️جلسه سوم.
『صَلَّیْاللّٰھٌعَلَیڪَیٰااَبٰاعَبدِالله』
『أللَّھُـمَ؏َـجِّـلْلِوَلیِڪْألْـفَـرَج』
┄═༻⃘⃕❀𑁍༻⃘⃕❀𑁍༻⃘⃕❀═┄
❖•◆➤•﷽➻➻➻➻➻➻➻
•السَلٰآمُعَلَیڪیٰآعَبدَاللهبنالحَسَنعَلَیہِالسَلٰآم..
❖•◆➤•➻➻➻➻➻➻➻➻➻
❖•◆➤•➻➻➻➻➻➻➻➻➻
نقد جریان احمد بصری
پیرامون رجــعـت
🔴 جلـــسه اول:
❖•◆➤•➻➻➻➻➻➻➻➻➻
❖•◆➤•➻➻➻➻➻➻➻➻➻
♦️جریان احمد بصری درباره رجعت سه ادعا دارد:
الف) کسی در روی زمین رجعت نمی کند بلکه رجعت در آسمان رخ می دهد!
ب) مراد از رجعت، متولد شدن افرادی همانند آنهاست نه بازگشت خودشان.
ج) رجعت بعد از مهدی دوازدهم است نه امام زمان علیه السلام.
❖•◆➤•➻➻➻➻➻➻➻➻➻
❖•◆➤•➻➻➻➻➻➻➻➻➻
🔴بررسی اولین ادعا (رجعت آسمانی):
قبل از شروع سخن، دو حدیث شریف از دو امام بزرگوار بیان می کنم تا از همین ابتدا حق از باطل روشن شود:
الف) حضرت باقر علیه السلام: روزهاى خدا سه تا است: روزی که قائم قیام کند، روز بازگشت، و روز قيامت.
(معانی الأخبار ص366، الخصال ج1 ص108 ح75، الصراط المستقیم ج2 ص264)
بر خلاف احمد بصری که رجعت را سومین روز خدا می داند!!!
❖•◆➤•➻➻➻➻➻➻➻➻➻
❖•◆➤•➻➻➻➻➻➻➻➻➻
ب) امام صادق علیه السلام:
از ما نیست کسی که به رجعت ما ايمان نداشته باشد. (من لا یحضره الفقیه ج3 ص458 ح4583)
و به زودی خواهید دانست که مراد اهل بیت علیهم السلام رجعت در زمین است پس تکلیف منکر چنین رجعتی معلوم است.
❖•◆➤•➻➻➻➻➻➻➻➻➻