eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
167 دنبال‌کننده
372 عکس
184 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ⁉️ঊঈ═┅─╯ 💥موضوع: احمد و معجزه ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم خسته نباشید یکی از اتباع احمد شبهاتی مطرح کرده: ۱- فقط یک حدیث حتی جعلی نشان دهید که یمانی با معجزه می آید. ۲- فقط یک حدیث حتی جعلی بیاورید که ائمه و پیامبر در بدو آمدن برای معرفی خود به عوام مردم معجزه انجام داد. ۳- فقط یک حدیث بیاورید که امام مهدی عج در بدو آمدن برای عموم مردم معجزه می آورد تا مردم او را قبول کنند. البته سید ع کتاب کرامات دارد. و او تنها کسیست که از علما خواست از او هر کدام از معجزات پیامبران را انتخاب کنند و او انجام دهد، به شرطی که آن علما متفقاً یک معجزه بخواهند و بعد از آن تسلیم شوند. جواب آنها این بود که او مرتد و جادوگر است. •✵•✵•⇩⇩⇩⇩⇩⇩•✵•✵•
⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمهـدےمجتهـد‌سیسـتانے: سلام علیڪم. ۱. شما هم فقط یک حدیث حتی جعلی بیاورید که یمانی فرزند امام زمان است. هر جوابی دادید جواب این سوالتان هم خواهد بود. ۲. شما اگر قرآن خوانده بودید می دیدید که حضرت موسی در بدو آمدن دو معجزه بزرگ نشان داد و حضرت ابراهیم هم در بدو علنی شدن سخنش معجزه آتش برایش نمایان شد و حضرت عیسی در بدو معرفی چند معجزه ابراز و ذکر کرد. و پیامبر اسلام از همان اول با معجزه قرآن آمد و امیر المومنین که اصلاً تولدش با معجزه بود. ۳. طبق روایات فراوان اهل بیت علیهم السلام، معجزه امام مهدی علیه السلام در بدو امر، همان صیحه آسمانی جهانی است که هر کسی با هر زبانی می شنود و حجت را بر همه تمام می کند و تصریح روایت معتبر امام صادق علیه السلام اینست که به واسطه همین صیحه صاحب این امر شناخته می شود. ۴. اینکه احمد کرامات دارد، لافی بزرگ است، بله کرامت او اینست که در کتاب عقاید الاسلام گفته: وجوب رجوع عالم به جاهل عقلاً صحیح می باشد. ۵. اینکه احمد از علما خواسته همه با هم یک معجزه بخواهند از فریبکاری اوست و اینکه اولین کسیست که چنین درخواستی کرده، دروغی آشکار است چون قبل از او بهائیت عین همین ادعا را کرد. تو اگر معجزه ای داری که حجت را بر همه تمام می کند بیاور و مثل بهائیت دست از حرف های مضحک و سبک بردار. •✵•✵•⇩⇩⇩⇩⇩⇩•✵•✵•
⊹👥پاسخ یکی از اتباع احمد بر پاسخ👆🏿 استاد مجتهد سیستانی⊹🔻 ۱- اولا فرض بر اینست که سوال کننده اصلا احمدالحسنی نمیشناسد ، و پاسخ باید بدون سخن از او و یا هر شخص دیگری باشد. بنده یک سوال از اعتقادات شیعه در مورد یمانی، پرسیدم که شما خود را کارشناس شیعه و از صاحبان انحصاری ان می دانید. در هر صورت اقرار میکنید که هیچ حدیثی ، مبنی بر معجزه داشتن یمانی وجود ندارد. ۲- سوال دوم هم در باره پیامبر ص و ائمه پرسیدم نه موسی و عیسی ع( که البته انها را هم باید بحث‌کنیم که ایا واقعا در بدو معرفی خود بعنوان رسول خدا، برای عموم مردم بود، و یا خیر، بنظر میرسد زمان دعوت عیسی ع را با زمان تولد او یکی می دانید و اینکه موقع امدن او کسی او را نمی شناخت مطلع نیستید). در هر صورت ،نتوانستید حتی یک حدیث بیاورید که ائمه در بدو آمدن و برای عموم مردم که هنوز ایمان نداشتند، معجزه ای بنمایش گذاشته اند. و انچه از معجزه پیامبر ص ، که می فرمایید از اول با قران امد و این یعنی با معجزه آمد. جای بسیار تاسف است که شیخ نمی داند ، که قران در طول ۲۳ سال بتدریج نازل شد ، و پیامبر ص ، در ابتدا قرانی در دست نداشت. ضمن اینکه در بیش از پنج جای قران ، نشان داده میشود که کفار از پیامبر ص میخواهند که معجزه ای بیاورد ، از جمله اینکه قسم میخورند اگر فقط یکی از معجزات پیامبران قبل را نشان دهد ، ایمان می اورند ، و خداوند به او چنین اذنی نمی دهد. بنا بر این‌ در مورد سوال دوم بنده نیز هیچ‌ پاسخی که مربوط به سوال باشد را، نداده اید، و هیچ حدیثی نشان نداده اید. ۳- سوال سوم ، بنظر می رسد در مورد صیحه ای که فکر میکنید بعنوان معجزه در بدو آمدن امام مهدی خواهد امد، گویا از مفهوم صیحه و زمان صیحه و حتمی بودن و یا بدا پذیری ان و ایا ان صیحه ،همانند صیحه هایی است که بر طبق قران باعث هلاکت عده کثیری از اقوام گذشته شد ، و فرق صیحه و ندای آسمانی و بدا پذیری ان و غیره که قبلا در قالب ۸ سوال در همین گروه پرسیده ام و چندین بار تحدی به جواب کرده ام و کسی انرا جواب نداده است، بی اطلاع هستید. بهتر است در ابتدا به ان سوالات بیاندیشید و اگر پاسخی به ان سوالات دارید ما را مستفیض فرمایید. سوالات مربوط به صیحه در پایان یکبار دیگر اورده میشود. ۴- ایا نمی دانید که در تمام کتاب هایی که تا کنون چاپ شده است ، در تمام دنیا، انها یی که کسانیکه نوشتارهای نویسنده را تایپ می کنند ، در موقع تایپ ان، دچار اشتباه میشوند و بعد تصحیح می شود. حتی در اکادمیک های مشهور دنیا ، وقتی پروفسوری کتابی بنویسد شاید تا دو سه چاپ تصحیح میشود. این ایراد بسیار سخیف است و هر عاقلی دلیل این اتفاق را متوجه می شود. ۵- آیا عجیب نیست که از یک طرف شرط صادق بودن مدعی را معجزه میدانید( که این بکلی اشتباه است و در جای خود اثبات کرده ایم)، و از طرف دیگر مدعی از شما بخواهد که خودتان معجزه را انتخاب کنید ، تا انرا انجام دهد،و اکنون این گفته را استهزا کنید؟ قضاوت با افراد فهیم. نتیجه: حتی یک حدیث جعلی نتوانستید بیاورید که محمد ص و ائمه در بدو آمدن، برای معرفی خود برای عوام مردم که هنوز ایمان نداشتند، معجزه ای بنمایش گذاشتند. همچنین در مورد امام مهدی ع نتوانستید ، حدیثی بیاورید که او بوسیله معجزه یا شبیه معجزه در ابتدای امدن، برای عموم مردم که ایمان ندارند معجزه خواهد اورد. در مورد صیحه که از احادیث بر می اید که بیشترین احتمال بداء در ان وجود دارد ، و جزو پنج علامات قبل از ظهور است. بهتر است ابتدا به سوالاتی که در مورد صیحه مطرح کرده ام ، پاسخ دهید. •✵•✵•⇩⇩⇩⇩⇩⇩•✵•✵•
🔹👥 👆🏿👆🏿 و ادب، بالاترین ارزشهاست ۱. فرض بر اینست که سوال کننده احمد الحسنی است چون غیر از او هیچ نادانی درباره معجزه داشتن و نداشتن یمانی سوال نمی پرسد. ۲. شما قائل به یک قانون معرفت حجت از آدم تا خاتم هستید، لذا بنده به آن پیامبران استشهاد نمودم. و اینکه در آنها تشکیک کردید جز انکار واضحات نیست. بماند که بنده از معجزه پیامبر و امیر المومنین علیهما السلام هم سخن گفتم ولی چشمتان ندید. و اما ربط ۲۳ سال نزول به معجزه بودن آیات قرآن، حرف خنده آوری است، زیرا ظاهراً گمان کرده اید قرآن روی هم و پس از پایان نزول معجزه بوده! به عبارت دیگر: اولین آیات قرآن که نازل شد معجزه بود و هر سوره معجزه بود. پس معجزه بودن قرآن ربطی به اتمام نزول بعد از ۲۳ سال ندارد. اما آیات مربوط به درخواست معجزه، چند بخش هست که مرحوم محقق خوئی در کتاب البیان توضیحش داده اند و هیچکدام ربطی به معجزه بودن قرآن و اینکه مشرکان نتوانستند مانند آن را بیاورند ندارد. و اینکه می گویید در مورد ائمه پاسخ ندادم، عرض شد: شما قانون معرفت حجت را از آدم تا خاتم یکی می دانید و بنده هم موارد نقضش را از انبیای گذشته آوردم. همچنانکه عرض کردم ولادت امیر المومنین علیه السلام با معجزه آغاز گشت و همین برای طالب حقیقت بس بود. ۳. من در مورد صیحه، آنچه باید بدانم می دانم. توصیه می کنم شما هم بروید روایات اهل بیت علیهم السلام را در این باره بخوانید تا شما نیز بدانید. زمان و مکان و مفاد و ماهیت صیحه توسط اهل بیت علیهم السلام کاملاً روشن شده و جز لجوج یا متعصب، منکر وضوح آن نیست. ۴. قیاس نویسندگان دنیا با کسی که مدعی امامت عالَم و هدایتگری جهان است مادر بچه مرده را به خنده وا می دارد. آن هم نه یک خطا و دو خطا، که فقط در یک کتابش ۳۰۰ خطا مرتکب شده است. پس خاک دو عالم بر سر چنان چاپ خانه ای و دو برابرش بر سر کسی که داده چنین چاپ خانه ای تایپ کند. ۵. ما از احمد معجزه خواسته ایم؟!! برای احمد همان کتاب عقاید الاسلام به عنوان معجزه بس است و دیگر معجزه نمی خواهد. به راستی چه کسی مانند احمد می تواند در یک کتاب که برای هدایت عالَم نوشته این همه غلط و خطا و اشتباه مرتکب شود؟ هیچکس! این خودش معجزه است!!! نتیجه: وقتی کسی نخواهد حقیقت را بداند، ادعای نگفتید و نتوانستید بگویید و ... زیاد می کند. 🖋سیّـدمهـدےمجتهـد‌سیســتانے •✵•✵•⇩⇩⇩⇩⇩⇩•✵•✵•
⊹👥پاسخ اتباع احمد همبوشی🔻 سوالات قبل در مورد صیحه: ۱- مگر صیحه بدا پذیر نیست؟ بلکه دقیقا برای بدا پذیری صیحه بیش از دیگر محتومات، احادیثی وجود دارد مانند: ضریس از امام باقر ع: 🔆 أرَأَيْتَ إِنْ لَمْ يَكُنِ اَلصَّوْتُ اَلَّذِي قُلْنَا لَكُمْ أَنَّهُ يَكُونُ مَا أَنْتَ صَانِعٌ قَالَ قُلْتُ أَنْتَهِي فِيهِ وَ اَللَّهِ إِلَى أَمْرِكَ قَالَ فَقَالَ هُوَ وَ اَللَّهِ اَلتَّسْلِيمُ وَ إِلاَّ فَالذَّبْحُ وَ أَهْوَى بِيَدِهِ إِلَى حَلْقِهِ ✨اگر صدایی که به شما گفتیم حادث می شود، حادث نشد، تو چه می کنی؟ گفتم: به خدا سوگند آن را به فرمان تو منتهی می گردانم. فرمود: به خدا سوگند این همان تسلیم است وگرنه ذبح (کشته می شوی)! و با دست به گلویشان اشاره فرمودند! (بصائر الدرجات، ج 1، ص 522 در اینصورت ، اگر در بدو امدن امام مهدی ع ، نه معجزه ای باشد ونه صیحه ای ، چگونه او را خواهید شناخت؟؟؟؟ ۲- بداء پذیری در حتمیات یعنی چه، دو چیز متناقض؟ ۳- فرق مابین صیحه و ندای آسمانی چیست؟ ۴-چرا در بعضی احادیث از صیحه نام برده و در بعضی از ندای آسمانی و در بعضی از هر دو انها؟؟؟ ۵- مگر در قران در اکثر مواردی که صیحه نازل شده برای نابودی قومی و یا ضربه بزرگ و عذاب نبوده است؟؟؟ ۶- چطور نیرو های ابلیس می تواند صیحه دوم را مانند صیحه اول ، نشان دهد، بطوریکه اکثریت قریب به اتفاق انهایی که در صیحه اول به قائم ایمان اورده بودند، به طرف ابلیس می ایند؟؟؟ ۷- مگر صیحه یکی از پنج علائم قبل از ظهور نام برده نشده است ، توجه کنید ،" قبل از ظهور" ؟؟ ۸- چرا از همه گفته هایی که قرار است در صیحه بیان شود فقط یکی دو جمله انرا بیان میکنید، لطفا همه انچه در صیحه گفته خواهد شد طبق احادیث بیان کنید، تا مفهوم صیحه و ندای آسمانی روشن شود. و روشن کنید ، لزوم ان جملات که باید گفته شود چیست؟ ۹- و سوالات دیگر
🔹👥 👆🏿👆🏿 ۱. این حدیث از عمار بن‌مروان از ضریس نقل شده، در حالیکه در کل کتب حدیثی ما حتی یک حدیث دیگر با این سند یافت نشده. و از نظر محتوا هم نهایتاً از امکان ذاتی بداء در صوت سخن می گوید نه امکان وقوع. زیرا در آخرین سخنی که از آخرین امام معصوم صادر شده، صریحاً ظهور را مبتنی بر صیحه معرفی کرده اند. همچنانکه امام صادق علیه السلام در حدیث معتبر تصریح کرده اند که صوت، علامت شناخت صاحب این امر است. بماند که فرض محال، محال نیست و امام هم در صدد امتحان هستند، لذا هیچ اشکالی ندارد که بداء در صیحه امکان ذاتی هم نداشته باشد اما امام بگویند اگر نیامد چه؟ مثل اینکه بپرسند اگر من گفتم خلفا را دوست داشته باشی چه می کنی؟ پس اینکه می گویید اگر حضرت مهدی علیه السلام بدون صیحه آمد، این خلاف صریح روایات ثابت و معتبر‌ اهل بیت علیهم السلام است. ۲. محتومات، بداء پذیر نیستند و این را در کتاب فاصله زمانی اثبات کرده ام، لذا هیچ تناقضی وجود ندارد. ۳. هیچ فرقی بین صیحه و ندای آسمانی نیست و فقط اختلاف تعبیر است، و هر کسی که روایات صیحه و نداء را بررسی کند این را می فهمد. ۴. روایات، تا اعتبار سندش ثابت نشود، با هم سنجیده نمی شوند، لذا ابتدا اعتبار روایاتی که صیحه و ندا را دو چیز شمرده ثابت کنید بعد با آنها به شیعه اشکال نمایید. ۵. هر گردی گردو نیست، و صیحه ی قرآن لزوماً مانند صیحه ظهور که ماهیت و زمان و مکانش در روایات به صورت واضح توضیح داده شده نمی باشد. غیر از اینکه وقتی قائم، در روایات، عذاب ظالمان معرفی شده، صیحه اش هم می شود صیحه عذاب. ۶. جایی گفته نشده صیحه ابلیس مانند صیحه اول است، بلکه تصریح روایات این هست که صیحه اول از آسمان می باشد و صیحه ابلیس از زمین و قطعاً این دو با هم فرق دارند. نیز چنین نیست که اکثریت قریب به اتفاق آنها که ایمان آورده اند به طرف ابلیس بیایند بلکه این فقط مربوط به بیمار دلان است که در روایات با تعبیر مبطلون از آنها یاد شده است. اما اگر به طرف او بیایند هم تعجبی نیست، همچنانکه با وجود صیحه پیامبر در غدیر و بیعت دهها هزار نفر با امیر المومنین، عموم مردم به صیحه خلیفه گول خوردند و از ولایت منحرف شدند. ۷. صیحه قبل از ظهور نیست بلکه مقارن با ظهور هست. همچنانکه قتل نفس زکیه و خسف، بعد از ظهور رخ می دهد. و اصلاً در هیچ روایتی نفرموده اند این پنج تا علامت ظهورند، بلکه علامت امر قائم معرفی شده اند که شامل نزدیک ظهور تا نزدیک خروج می باشد. لذا اگر شما با روایات اهل بیت علیهم السلام مانوس بودید چنین اشکالی نمی کردید. ۸. مفاد قطعی صیحه، معرفی قائم به نام خود و پدرش است، حال اگر چیز بیشتری هم گفته شود در همین راستا است. و بارها عرض شد که ما به هر چه در هر روایتی آمده باشد استناد نمی کنیم و تنها مستند ما روایات معتبر است. ۹. حاصل آنکه شما با تعصب کور به زور می خواهید صیحه ای که علامت اصلی شناخت حضرت قائم علیه السلام هست را مخدوش و مبهم و پر اشکال جلوه دهید که نتوانستید. یریدون ان یطفوا نور الله بافواههم و الله متم نوره و لو کره المشرکون. 🖋سیّـدمهـدےمجتهـد‌سیســتانے ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6042038530337672018.mp3
8.16M
࿇⊹━┅┄⊹━┅┄⊹━┅┄ پاسخ بہ شبہہ: حرفہای واهی در عدم حجیت معجزه 🎙️توسط استاد سیدمہدی‌‌مجتہدسیستانی ࡋࡋܣُܩَ ࡎَܠَّ ࡃَܠَܨ ܩُܟَܩَܒ‌ܦ‌َآܠِ ܩُܟَܩَّܒ‌ِِﷺࡐَ عَܟ߲ܠߺ ܦَ߭رَܟَ߲ܤُܩܢ ࿇⊹━┅┄⊹━┅┄⊹━┅┄
⊹━━❁ ❁━━⊹ بِسْمِ اللّٰهِ الرّحمن الرّحیم دوست عزیز، چرا بدون هیچ فکر و مطالعه ای، حرف های احمد بصری در عقاید الاسلام یا کلیپ های فتحیه را بیهوده تکرار می کنید؟ ۱. قرآن کجا فرموده معجزه بدون پاره ای از شبهات وجود ندارد؟ ۲. معجزه قاهره معنایش معجزه بدون شبهه نیست بلکه معجزه اجبار کننده است مثل اینکه شمشیری در هوا ظاهر شود و ندایی بیاید که اگر ایمان نیاوری گردنت را می زنم. ۳. قرآن کجا فرموده ایمان بعد از معجزه قاهره ارزش ندارد؟! ۴. فرعون بعد از معجزه ی شکافتن دریا ایمان نیاورد و شما مثل احمد بصری دچار خبط و خطا شده اید. بلکه بعد از بهم پیوستن دریا اظهار ایمان کرد و بهم پیوستن دریا اصلاً به عنوان معجزه نبود بلکه به عنوان عذاب بود، همچنانکه فرعون در همانجا هم ایمان نیاورد بلکه اظهار ایمان کرد تا نجات پیدا کند، پس نه معجزه قاهره ای بود و نه ایمانی. تفصیل مطلب در کتاب "النقد القاطع". ۵. اینکه دسته ای اگر معجزه هم ببینند ایمان ‌نمی آورند چه ربطی به بقیه دارد؟ مثل اینکه عده ای نص صریح را هم بشنوند ایمان‌نمی آورند. خوب این یعنی نص دلیل نیست یا آنها که ایمان نمی آورند خبیث اند؟ ۶. "انا بشر مثلکم" یعنی من جن و فرشته نیستم، بلکه خدا بشری از جنس خودتان به سوی شما فرستاده است، نه اینکه من مانند شما هیچ کاری از دستم بر نمی آید و حتی مثل شما دارای نواقص و عیوب جسمی و روحی می باشم. پس این آیه هیچ ربطی به بحث معجزه ندارد. ۷. قرآن بارها فرموده معجزه راه شناخت حجت الهی نیست؟؟؟ چقدر راحت بر قرآن تهمت می بندید. ۸. اینکه هر درخواست معجزه ای اجابت نمی شود ربطی ندارد که معجزه راه شناخت حجت خدا نباشد، چون معجزه بازیچه نیست که هر چه مردم گفتند اجابت شود، ولی هر معجزه ای بیاید که مردم را به عجز از آوردنش بیندازد کفایت می کند. ۹. اینکه کفار بگویند اگر خدا وجود دارد یک معجزه ای به ما نشان دهد. اولاً خدا معجزات تکوینی زیادی نشان داده که همه جلوی چشم ماست. خلقت یک فرزند از سر سوزنی نطفه که از شرمگاه مرد به شرمگاه زن منتقل شده، زنده شدن هر ساله ی درختان مرده، سالم نگهداشتن اجساد اولیای خدا در قبر با وجود گذشت دهها، صدها و گاهی هزاران سال و ...، ثانیاً اگر خدا قرار بود بدون واسطه حجت را با معجزه تمام کند که اصلاً رسولی نمی فرستاد. پس این سخن سفیهانه را کنار بگذارید. ۱۰. اینکه خیل عظیمی از انبیاء معجزه نداشته اند را از کجا در آوردید؟ آیا عدم العلم دلیل العدم هست؟ این را احمد یادتان داده؟ حدیث امام صادق علیه السلام را رها می کنید که تصریح فرمودند خدا به انبیاء و رسولان و حجتها معجزه داد تا صدق صادق از کذب کاذب مشخص شود، و سراغ عدم علم خود رفته اید؟؟؟ افسوس از اینکه قبل از خواندن سخنان احمد بصری، نرفتید سخنان اهل بیت علیهم السلام را لا اقل درباره معجزه بخوانید. 🖋️سیدمہدی‌‌مجتہدسیستانی ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ مهدی در قرآن نیست پس نیست!! •⊰✵◆✵⊱•✺✺✺•⊰✵◆✵⊱• سلام الله علیکم برخی افراد، در دین خدا منحرف شده و گمان دارند تنها مرجع معارف اسلام قرآن است بدون روایات. و طبق این توهم، در ثبوت بسیاری از معارف ثابت اسلام اشکال میکنند. در حالیکه خود قرآن تصریح کرده: " ما آتاکم الرسول فخذوه: آنچه رسول آورده تبعیت کنید" و رسول خدا صلی الله علیه و آله در حدیث متواتر فرمود: من دو چیز گرانبها برای شما به جای می گذارم که تا به هر دو تمسک کنید هرگز گمراه نمی شوید: کتاب خدا و عترتم اهل بيتم. در نتیجه، هر کس عترت را رها کرده و به قرآن اقتصار نماید گمراه می شود. همچنین پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله به صورت متواتر از آمدن مهدی در آخر الزمان خبر دادند. و الحمد لله رب العالمین. ◆••⊰⇩⇩⇩⊱•◆••⊰⇩⇩⇩⊱•◆
إنّ هنا أفراداً إنحرافوا فی دین الله فزعموا أنّ المرجع الوحید فی الإسلام هو القرآن دون الروایات. و علی هذا إستشکلوا فی ثبوت کثیر من المعارف الثابته فی الإسلام. مع أنّ نفس القرآن صرح بأنه "ما آتاكُمُ‏ الرَّسُولُ‏ فَخُذُوهُ" (الحشر: 7) و الرسول صلی الله علیه و آله صرح فی المتواتر بقوله: «إِنِّي‏ تَارِكٌ‏ فِيكُمُ‏ الثَّقَلَيْنِ كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ‏ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا"، إذاً فمن ترک العترة و إقتصر علی کتاب الله یضل. و أیضا الرسول صلی الله علیه و آله أخبر فی المتواتر بخروج المهدی فی آخر الزمان. و الحمد لله. •⊰✵◆✵⊱•✺✺✺•⊰✵◆✵⊱•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : خاتم الوصیین یعنی چه؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ آیا خاتم الوصیین یعنی وصایت بلافصل تموم میشه؟ چه روایتی در این باره موجوده؟ فرق بین خاتم الاوصیاء و خاتم الوصیین چیست؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. توضیح این مطلب بارها گذشت که اهل بیت، تعمد داشته‌اند برای امیر المومنین لقب خاتم الوصیین را به کار ببرند و تعمد داشته‌اند که برای حضرت مهدی لقب خاتم الاوصیاء را استفاده کنند، و این می رساند که دو معنای متفاوت از آن دو اراده کرده اند، که حتی یک بار این دو تعبیر را به جای هم به کار نبرده اند. و تنها معنایی که قابل تصور است وصایت بلا فصل و وصایت با واسطه می باشد که دقیقاً مطابق واقع هم هست. زیرا هیچ امامی غیر از امیر المومنین وصی بلا فصل پیامبر نبود و حضرت مهدی نیز آخرین وصی با واسطه بودند. و الحمد لله رب العالمین ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع: سفیر امام. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم. امیدوارم سلامت باشید. سوالی خدمتتان داشتم. چگونه میشود بحث قیاس جناب مسلم و احمد را جواب داد؟🙏🌹 ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. مسلم هیچ منصبی از جانب خدا نداشت، هیچ علمی هم نداشت، هیچ مقامی هم نداشت. فقط یک فرستاده بود برای اینکه صحت وعده کوفیان را به امام حسین علیه السلام اعلام کند؛ همین. مسلم و ادعایی که احمد درباره خود می کند اصلاً صنمی با هم ندارند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : پس کو وصیت؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد، خداقوت. استاد اتباع احمد میگن اگر وصیت شیخ طوسی را ملاک قرار ندهید، وصیتی بیاورید که نام تک تک ائمه در آن ذکر شده. بهترین پاسخ برای این ادعا چیست؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. بارها این شبهه بی ارزش را جواب داده ایم: ۱. در کتاب "کمال الدین" وصیت مکتوب به نام تک تک ائمه موجود است. ۲. هر چند در وصیت کتاب سُلَیم، نام تک تک ائمه بیان نشده، اما تصریح شده که بعد از امام حسین علیه السلام ۹ نفر از فرزندان ایشان امام هستند، لذا تمام فرقه ها به جز فرقه دوازده امامی باطل می شوند چون هیچکدام، امامان شان ۹ تا از فرزندان حسین نیستند. غیر از اینکه نام تک تک این ۹ نفر در روایات فراوان دیگر آمده؛ به عنوان مثال به کتاب "کفایه الاثر" مراجعه کنید. و اما جواب مهمتر اینکه: نه طبق قرآن وصیت مکتوب بر پیامبر واجب بوده، و نه یک تک حدیث ضعیف السند و مبهم الدلاله وصیت پیامبر و عاصم الضلال تلقی می شود. همه این مطالب به تفصیل، در کتاب "لوح و قلم" و نیز کتاب "شکست وصیت" آمده است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🔴 موضوع : عصمت اکتسابی. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد عصمت از دیدگاه نقل چیست؟ آیا عصمت اکتسابی واژه صحیحی است؟ و کسی می تواند با ترک گناه، به مقام عصمت برسد؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. عصمت مقامی است که خدای متعال، با توجه به امتحان آتش افروخته که در عالم ذر گرفته اند(الکافی ج۲ ص۶-۷ ح۱-۳) و نیز علمی که از عملکرد انسانها داشته اند، به حجت های خود داده اند، که با توجه به ترک اولی توسط بعضی انبیاء علیهم السلام، شیعه قائل به رتبه بندی عصمت شده، و عصمت از گناه و در تبلیغ دین را برای همه حجتها، و عصمت مطلق از گناه و خطا و هر عیب و نقصی را برای چهارده معصوم می داند؛ اصطلاحاً به اولی عصمت صغری و به دومی عصمت کبری می گویند. با این توضیح، اگر مراد از عصمت اکتسابی، عصمتی است که نتیجه قبولی در امتحان عالم ذر هست، بله عصمت ایشان اکتسابی بوده، اما اگر مراد این هست که هر فردی می تواند با تلاش به مقام عصمت برسد، خیر این صد در صد غلط است، زیرا عصمت در عقیده شیعه، از بدو تولد می باشد نه طبق عقیده اهل سنت از بدو بلوغ یا آغاز حجیت که بخواهد با تلاش در دنیا به دست آید. همچنین در روایت موقوفه به سند معتبر بیان شده که چون در امام، به واسطه علم و قدرتی که دارد مناشئ گناه وجود ندارد گناه از او سر نمی زند (الخصال ج۱ ص۲۱۵ ح۳۶)، که چون چنان علم و قدرتی جز در اختیار خلیفه خدا نیست، عصمت هم در غیر او نخواهد بود. بله می شود بعضی افراد از ابتدای بلوغ یا کودکی به واسطه پاکی درون هیچ گناهی نکنند همچون حضرت زینب علیها السلام و حضرت ابو الفضل علیه السلام و حضرت معصومه علیها السلام. ولی این غیر از عصمت اصطلاحی است که مربوط به حجت خدا می باشد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : دو شمشیر؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد در بررسی احادیث در مورد شمشیر امام زمان عج، ظاهراً ایشون ۲ تا شمشیر دارن. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. من بارها روش خود را در نتیجه گیری از روایات اهل بیت علیهم السلام توضیح داده ام. و آن اینکه تا صدور روایت به اثبات نرسد بین مضمون احادیث جمع نمی بندم. قطعاً شما از وجود روایات متعارض در ابواب مختلف حدیثی مطلع هستید و باز قطعاً می دانید که همه این احادیث از اهل بیت علیهم السلام صادر نشده تا به زور بخواهیم وجه جمعی بینشان بر قرار کنیم. شما استبصار شیخ طوسی را ببینید. چهار جلد احادیث متعارض فقهی را گرد آورده تا بینشان توافق ایجاد کند اما در بسیاری از موارد پاسخشان اینست که یکی از دو حدیث ضعیف السند می باشد پس حجیت ندارد تا بخواهیم به گونه ای با حدیث مخالف جمعش کنیم. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع: سوالاتی درباره حجت خدا ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم وقتتون بخیر استاد محترم 🌹🌹 لطفا به این سه سوال پاسخ بفرمایید: ۱- معرفت حجت، یعنی چه؟ ۲- فرق حجت با امام چیست؟ ۳- روایتهایی که نشانگر حصر حجج الهی یا اتمام حجج الهی باشد، بیان بفرمایید. با تشکر فراوان ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. ۱. معرفت حجت دارای سه بخش است: الف. اینکه بدانیم خدا برای بریدن عذر کسانیکه می گویند اگر خدا هدایتگری می فرستاد ما گمراه نمی ماندیم، هدایتگرانی فرستاده تا بشر را به سوی حق و حقیقت، مصلحت و حکمت، و سعادت و خیر در عاقبت راهنمایی کنند. خدا می فرماید: «رُسُلاً مُبَشِّرينَ وَ مُنْذِرينَ لِئَلاَّ يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ وَ كانَ اللَّهُ عَزيزاً حَكيماً». نساء: 165 قابل توجه آنکه: ذکر صفت "عزیز" به معنای رسوخ نا پذیر، یعنی خداوند با فرستادن چنین اشخاصی راه بهانه تراشی را بر خود بسته و دیگر بشر نمی تواند بر ضد خدا استدلالی در برابر گمراه بودنش اقامه کند. نیز می فرماید: «فَلِذٰلِكَ فَادْعُ وَ اسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَ لاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَ قُلْ آمَنْتُ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ كِتَابٍ وَ أُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَيْنَكُمُ اللَّهُ رَبُّنَا وَ رَبُّكُمْ لَنَا أَعْمَالُنَا وَ لَكُمْ أَعْمَالُكُمْ لاَ حُجَّةَ بَيْنَنَا». شوری: 15 این آیه تصریح می کند که با آمدن پیامبر، دیگر بهانه ای برای مردم در گمراهی وجود ندارد. قابل توجه اینکه: حجت در این آیه و آیه قبل، به معنای لغوی است یعنی چیزی که بشود با آن احتجاج و استناد کرد، و مردم با آمدن فرستادگان خدا، دیگر حجتی ندارند. ب. شناخت مصداق حجت به این معنا که بفهمند خدا چه کسی را برای هدایتگری منصوب نموده، تا بتوانند از هدایت او استفاده کنند. ج. صفات و مقامات او را بدانند تا در نحوه بهره بردن از وی، و نیز شناخت حجت های پس از او، گمراه نشوند. مثلا بدانند که حجت خدا معصوم است، علم الهی به تمام ما محتاج مردم دارد، واسطه بین خدا و خلق در بخشش و شفاعت و قبول توبه است. ۲. حجت، شامل انبیاء، رسولان و ائمه علیهم السلام است. پس هر امامی حجت می باشد ولی هر حجتی امام نیست. و البته غیر از این سه عنوان، عنوان دیگری که از جنس بشر، حجت باشد وجود ندارد. امام کاظم علیه السلام می فرماید: «إِنَّ لِلَّهِ‏ عَلَى النَّاسِ حُجَّتَيْنِ‏ حُجَّةً ظَاهِرَةً وَ حُجَّةً بَاطِنَةً فَأَمَّا الظَّاهِرَةُ فَالرُّسُلُ وَ الْأَنْبِيَاءُ وَ الْأَئِمَّةُ ع وَ أَمَّا الْبَاطِنَةُ فَالْعُقُولُ». الکافی ج1 ص16 در این حدیث به صراحت، در مقام بیان شمارش حجت های ظاهری خدا، به سه مورد اکتفا شده که همان انبیاء و رسولان و امامان می باشند، که حصر عناوین حجت را در همین سه مصداق می رساند. ۳. وقتی که روشن شد حجت های خدا منحصر در سه عنوان هستند، ختم نبوت و رسالت، به ضرورت دین اسلام، توسط پیامبر عظیم الشأن اتفاق افتاده است، و ختم امامت که گاهی با عنوان ولایت و وصایت و خلافت از آن یاد می شود، توسط حضرت مهدی علیه السلام انجام گرفته، که احادیث آن در کتاب دوازده خورشید موجود است.⬇️⬇️ ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
4_5807907295958404133.ogg
1.16M
࿇⊹━┅┄⊹━┅┄⊹━┅┄ ⭕سوالاتی درباره حجت خدا 🎙️ࡄܝ࡙ߺدܩܤدܨ ܩܟ߲ࡅ߳ܤدࡄܝ࡙ߺࡄࡅ߳ߊ‌ࡅ߭ߺܨ ߊ‌ََࡋࡋܣُܩَ ࡎَܠَّ ࡃَܠَܨ ܩُܟَܩَܒ‌ܦ‌َآܠِ ܩُܟَܩَّܒ‌ِِﷺࡐَ عَܟ߲ܠߺ ܦَ߭رَܟَ߲ܤُܩܢ ࿇⊹━┅┄⊹━┅┄⊹━┅┄ ❮@s‌i‌s‌t‌a‌n‌y‌ⷶm‌o‌g‌t‌a‌h‌e‌d‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : تعجیل ممنوع! ⊹━━❁ ❁━━⊹ در رابطه با ظهور حضرت ولی عصر عجل الله امام صادق علیه السلام می فرمایند خداوند به خاطر عجله بندگان عجله نمی کند. این حدیث چه مفهومی دارد؟ یعنی ظهور، از زمان مشخصی که قرار است رخ دهد جلوتر اتفاق نمی‌افتد؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. خیر بلکه مراد این هست که اگر شما قیام مسلحانه بر ضد ظلم به راه بیندازی خدا آن را قیام قائم قرار نمی دهد. پس هر که از سادات به عنوان قائم خروج کرد، تو همراهی نکن، و بی خود کسی را بر قائم یا حادثه ای را بر علائم ظهور تطبیق نده. چون شخص قائم مشخص است، پس تا به دنیا نیاید و تا دو غیبت نداشته باشد و تا علائم محتوم اتفاق نیفتد ظهور نخواهد کرد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : کف دست. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام. اتباع احمد میگن یکی از علائم حتمی ظهور محقق شده، که ظاهر شدن کف دست هست و ناسا اعلام کرده! لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. روایات کف دست را در کتاب "نبرد" مورد بررسی قرار داده ام و روشن کرده ام که حتی یک سند معتبر در میان آن چند حدیث وجود ندارد و از نظر متن نیز تعارض و از نظر نسخه هم اختلاف دارند. لذا علامت بودن ظهور کف دست قابل اثبات نیست. بماند که در همان روایات، زمان و مکان و حالت و خصوصیات ظهور آن کف بیان شده که هیچ ربطی به کف دست ادعایی ندارد. غیر از اینکه بین ظهور احمد بصری با ظهور آن کف ادعایی چند سال فاصله است پس چطور ظهور این، علامت ظهور آن بوده؟؟ ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹