eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
137 دنبال‌کننده
323 عکس
177 ویدیو
105 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : وجوب پذیرش حدیث وصیت شماره ٢۴. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : قابلیت جعل علائم محتوم. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم استاد امکان جعل و تکرار در حتمیات هست؟ چون بعضی از نویسندگان مهدوی می گویند ما نمی‌توانیم علائم حتمی را تطبیق کنیم چه برسد به غیر حتمیات، چون احتمال دارد که جعل شده باشند. مثلا سفیانی دروغین بسازند که از شام بیاید و خراسانی دروغین بسازند و یمانی دروغین بسازند که از یمن بیاید، یک درصد امکانش هست. چون می شود روزگاری شام و خراسان و یمن در سلطه استکبار باشد و بتوانند جعل کنند ولی فقط در صیحه احتمالش نیست. این سخن چقدر صحت دارد؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. در مورد غیر حتمیات که چون غیر حتمی هستند اصل رخدادش قابل اثبات نیست چه برسد به جعل مصداقش. و اما حتمیات، قابلیت جعل ندارند زیرا خصوصیاتی دارند که امکان جعل منتفی است. مثلا سفیانی صرفا از شام نمی آید تا یکی را جعل کنند بلکه شش ماه در شام میجنگد و حکومت را به دست می آورد سپس به عراق می تازد و در میانه راه جنگ قرقیسیا رخ می دهد سپس به مدینه می تازد. این سفیانی هست نه صرفا کسی که از شام می آید. و یمانی نیز از یمن به مقابله با چنین سفیانی در عراق می رود، پس کاملا خاص هست. خسف بیداء و صیحه هم که معجزه اند. و قتل نفس زکیه هم قابل جعل نیست چون هیچ منافقی حاضر نیست در نقش نفس زکیه سرش را کنار کعبه ببرّند. غیر از اینکه تمام این علائم در فاصله حدود یک سال به ظهور تا دو روز مانده به خروج رخ می دهد که شرایط دنیا کاملا به ریخته و قدرتها ضعیف شده اند، نه سالها قبل که بتوان چیزی جعل کرد. اما اینکه یک درصد احتمال جعل هست، اولا ما در مورد احتمالات، احتمال عقلایی را در نظر می گیریم نه احتمال عقلی را و الا در مورد هر مساله ای هر چیزی احتمال دارد مثلا احتمال دارد همین فردا دهان ما کف دستمان رفته باشد پس امروز بنشینیم درباره آن برنامه ریزی کنیم که اگر چنین شد چه کنیم! این عملکرد اصلا معقول نیست. ثانیا با توضیحاتی که داده شد یک درصد هم احتمال جعل نمی رود. اما آنچه درباره تسلط استکبار گفتید. اگر استکبار واقعا طوری بر این مناطق سه گانه مسلط شود که بتواند حرکت سفیانی را در شام و حرکت یمانی را در یمن و حرکت خراسانی را در خراسان ایجاد و رهبری کند، که فقط علامت سازی کند، به جای صرف این همه هزینه و وقت، خود آن مناطق را با خاک یکسان می کند. با این توضیحات روشن می شود که چرا امام صادق علیه السلام فرمودند سفیانی به عنوان علامت برای شما بس است. و امام زمان علیه السلام در آخرین توقیع، خروج سفیانی را در کنار صیحه معیار ظهور قرار دادند. شاید بگویید در همان فاصله یکسال، قابلیت جعل دارند. اما در همان بازه زمانی هم با توضیحاتی که دادم قابل جعل نیست. چون امام می فرمایند کفاکم بالسفیانی علامة. علامتی که قابل جعل است چگونه کفاکم می شود؟ همچنین روایات معتبر و متعدد آمده که بنشینید در خانه های تان چون سفیانی خروج کرد به سمت ما بشتابید. خوب اگر سفیانی قابل جعل بود چگونه غایت برای امر به جلوس و مبدء برای امر به حرکت قرار داده شده؟ پس سخن آن نویسنده محترم ابدا با زبان روایات سازگار نیست. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : هیچ وصیت دیگری نیست!!!!! شماره ٢۵. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : با دل! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد امام بر حق را با تکیه بر عقلانیت و دل بشناسیم. غیر از معجزه بر مبنای کدام صفات و دلایل آن حضرت را از سایر دیگران تشخیص دهیم؟؟؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. دل، راهزن زیاد دارد. تمام کسانیکه گول مدعیان دروغین و شیادان را می خورند ساده دلند. پس همان راه عقلانیت درست است. عقلانیت هم دو راه می بیند: معجزه، معرفی امام قبلی. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦ ✔️ : سه جور تواتر !!! شماره ٢۶. قائم این امّت کیست؟ ✦۞✦۞✦۞✦۞✦۞✦
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : فایده امام غائب. ⊹━━❁ ❁━━⊹ ۱. اگر می گویید فایده غیبت آمادگی بشريت برای پذیرش دین خداست خوب سنی می تونه بگه ۱۲۴ هزار پیامبر جهت آماده کردن بشر برای ختم نبوت آمدن لذا تا قیامت نیازی به هیچ پیامبر نیست! ۲. اصلا میشه بگویید چرا بعد از ۲۳۰ سال امامت اهل بیت، هنوز ما خیلی از احکام شرعی رو از اصول عملیه و شهرت فتوایی و کلا از غیر قرآن و احادیث میگیریم؟ اگه بگویید نیاز به امام به پایان رسیده که غائب شده، خوب الآن چقدر مسائل فقهی هست که فقهای شیعه بدون رجوع به حدیث و قرآن احکامشون رو استنباط میکنن!! اصلا طبق روایات و ادله عقلی شیعه، وظیفه امام منحصر در حفظ دین و رهبری مسلمین است که به صراحت با غیبت نمی سازد. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. ۱. این که بشر برای ختم نبوت آماده شده مطلب صحیحی است. اما خود همان خاتم النبیین در روایات متواتر خبر داده اند که بعد از ایشان دوازده خلیفه و وصی و امام خواهند بود. و در قرآن نیز آیات متعددی درباره ولایت وجود دارد. ۲. اگر حکومتهای ظالم مانع ترویج و تبلیغ دین توسط ائمه علیهم السلام نمی شدند وضع ما اینگونه نبود و این باعث نمی شود که وجود امام را کم فایده بدانیم، همانگونه که اکثر امتها به پیامبران ایمان نمی آوردند و از جمله حضرت نوح علیه السلام بعد از ۹۵٠ سال نبوت فقط ۸٠ پیرو یافت که با همانها سوار کشتی شد. حال آیا می توان گفت خدا در ارسال رسل کار بیهوده ای کرده؟! غیر از اینکه نقش ائمه علیهم السلام در ترویج اعتقاد صحیح، احکام درست، تفسیر قرآن و اخلاق اسلامی بی بدیل است. اگر مطالعه ای در مطالب اهل سنت داشتید به روشنی می دیدید در چه افتضاحی از عقائد و احکام و اخلاق به سر می برند. در پایان عرض می کنیم: اصول عملیه توسط خود اهل بیت علیهم السلام بیان شده، لذا عمل به آنها عمل به سخن معصومین علیهم السلام می باشد. اما اینکه غیبت با وظیفه امام نمی سازد، پس چرا با وظیفه برخی پیامبران ساخت؟ غیبتی که به دستور خود خدا باشد با وظیفه امام که آن هم دستور خداست تناقض ندارد بلکه نسبتش تخصیص زمان است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : ضعف روایات تولد! ⊹━━❁ ❁━━⊹ دلیل اینکه اکثر روایات ولادت حضرت ضعیفه چیه؟ اگر به خاطر تعداد بالای آنها ادعای تواتر کنید پس نباید به اهل سنت در مسئله ی ازدواج علی بن ابی طالب با دختر ابوجهل اشکال بگیریم! چون با بیش از ۱۵۰ سند ضعیف روایت شده و تواتر دارد. همچنین باید تحریف قرآن را بپذیرید چون احادیثش در کتب ما فراوان و مستفیض است. با تشکر 🌷🙏 ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. صرف کثرت ملازم با تواتر نیست بلکه در تواتر، قطع به صدور لازم است و کثرت فقط در حد مقتضی است نه علت تامه. مثلا جایی که دلیل قطعی بر کذب وجود دارد مثل ازدواج با دختر ابو جهل، یا موضوع از آن دسته است که انگیزه جعل در آن بالاست مثل تحریف قرآن، کثرت چیزی را ثابت نمی کند. اینکه از چهل روایت تولد، مثلا ۵ یا ۸ تایش صحیح اصطلاحی است بدین خاطر است که ولادت حضرت مخفی بوده و طبیعی است افراد محدودی با خبر شوند که عده ای از آنها مجهول یا ضعیفند. لذا این موضوع قابل مقایسه با مسائل عمومی و اجتماعی مثل ازدواج که موضوعی علنی بوده و همه با خبر می شدند نیست. توجه شود که سخن ما درباره اعتبار تمام ادله اثبات تولد نیست، بلکه فقط بر سر اعتبار روایات مصرح به تولد است. و ما در جای خود توضیح داده ایم که اگر هیچ روایتی درباره تصریح به تولد هم نداشته باشیم، باز ولادت ایشان با دلیلهای فراوان ثابت است. بماند که در جای خود توضیح دادیم حدیث معتبر منحصر در حدیث صحیح السند رجالی نیست و خبر موافق اجماع، موافق شهرت عملی، دارای شهرت روایی، دارای قرائن قطعی، متواتر معنوی، متواتر اجمالی و... نیز معتبر می باشند. و احادیث ولادت چند مورد از این ها دارایند هر چند که یک موردش برای اعتبار کافی است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : دلالت بر عصمت. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام وجه استدلال به آیه «لا ینال عهدی الظالمین» برای عصمت رو میگید؟ با در نظر گرفتن این مطلب که ظالم متلبس بالمبدا هست و به ما إنقضی عنه التلبس، ظالم نمیگن جواب بدید لطفا. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. قاعده ما إنقضی مربوط به جایی است که قرینه بر اراده اعم وجود نداشته باشد و الا همان قرینه ملاک است. حال در مورد درخواست حضرت ابراهیم علیه السلام، ایشان چه کسانی از ذریه اش را به غیر معصومین در نظر داشته که خدای متعال رد فرموده اند؟ سه احتمال وجود دارد: آنها که همه عمر ظالم بوده اند، آنها که آخر عمر ظالم بوده اند، آنها که اول عمر ظالم بوده اند و سپس تائب و پاک گشته اند. قطعا پیامبر خدا برای دسته اول و دوم درخواست امامت نکرده اند، پس می ماند دسته سوم که همان را خدای متعال رد نموده اند. لذا فقط یک فرد می ماند که همان معصوم است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : چرا مکتوب نکرد؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد ممنون میشم به این شبهه پاسخ بدید: چرا پیامبر به جای خطبه یک نوشته مکتوب به علی نداد که این همه خون و خونریزی سر خلافت نشه و این همه اختلاف پیش نیاد؟؟؟ سنی ها میگن سخنرانی پیامبر بر سر پارچه هایی بود که یاران بین خودشون تقسیم کردن برای لباس احرام و هرگز حرفی از جانشینی نبود. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. کسی که حرف علنی پیامبر در مقابل صدهزار نفر را زیرپا بگذارد، مکتوب پیامبر را هم انکار کرده و زیر پا می گذارد. و اصلا اهل سنت با اسناد صحیح روایت کرده اند که پیامبر خواست آن را در حضور جمع مکتوب کند اما آن خبیث مانع شد و گفت پیامبر هذیان می گوید. ماجرای غدیر، هیچ ارتباطی با حدیث ولایت که به پارچه ها چسبانده اند ندارد و اینها دو حدیث جدا از هم است. که البته شأن صدور همان نیز موضوع پارچه نبوده بلکه بحث نحوه تقسیم غنائم بوده و باز هیچ ربطی به دلالت حدیث ولایت ندارد چون پیامبر در آن فرمودند: به علی اشکالی نگیرید چون او بعد از من: ولیّ كل مومن و مومنة. در نتیجه هم دلالت حدیث غدیر و هم دلالت حدیث ولایت کاملا روشن و بدون شبهه است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : تناقض را حل کنید! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد چند سوال: ۱. در بعضی احادیث و دعاها و کلمات علمای قدیم، اشاره شده که حضرت صاحب الزمان دارای ذریه هستند. اما برخی منکرند. ۲. قضیه ۱۲ مهدی از ذریه امام که در کتاب غیبت آمده چیست که بعد از ظهور حضرت حکمرانی می‌کنند؟ حال آنکه خود شیخ در صفحه ۲۲۸ این صحبت را نقض میکند و این عقیده را فاسد می‌داند. ۳. در کتب اهل تسنن و شیعه گفته شده عمر از نوشتن وصیت توسط حضرت رسول جلوگیری کرد، اما در کتاب سلیم آمده که وصیت بعد از خلوت شدن نوشته شد. ۴. در حدیث وصیت گفته ۱۲ مهدی جزو متن وصیت بوده اما در وصیت کتاب سلیم هیچ سخنی درباره ۱۲ مهدی وجود ندارد. لطفا این تناقضات را برای من حل کنید. در ضمن، اتباع احمد می گویند ۴۰ حدیث درباره مهدیین داریم. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. ۱. با چشم پوشی از سند این دعاها و احادیث، در هیچکدام از آنها گفته نشده این فرزندان در دوره غیبت به دنیا آمده اند، و اتفاقا در دو حدیث تصریح شده که قائم فرزند ندارد و تنها وجه جمعش این هست که در زمان غیبت فرزند ندارند و بعد از ظهور ازدواج کرده و دارای فرزند می شوند. ۲. دوازده مهدی از ذریه حضرت مهدی، فقط و فقط در تک حدیثی با سندی فوق العاده ضعیف آمده که هیچ مویدی ندارد. ۳. شیخ طوسی حدیث وصیت را فقط از این جهت در ضمن باب حصر تعداد امامان در دوازده نفر آورده که صدر آن از دوازده امام سخن گفته است و هیچ اعتنایی به ذیل آن درباره دوازده مهدی ندارد و در ادامه با این مضمون مخالفت کرده است. ۴. اینکه غاصب دوم مانع کتابت عمومی حدیث شد منافاتی با کتابت خصوصی وصیت ندارد که توسط سلیم نقل شده و حدیث کتاب سلیم معتبر است. ۵. بله در دو نقل از سلیم و نیز نقل کمال الدین، فقط از دوازده امام سخن گفته شده و هیچ صحبتی از مهدیین ندارند و اینها معارض حدیث وصیت کتاب غیبت اند. ۶. چهل حدیث در آنچه گفتند نیست، بلکه اکثرش فقط از فرزندانی برای قائم سخن گفته بدون تعبیر مهدیین و بدون ذکر منصبی برای ایشان و بدون ذکر اینکه اینها در وصیت رسول خدا آمده اند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : شیعیان همان مهدیین اند؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد اتباع احمد می گویند مراد از شیعیان در انتهای این حدیث، مهدیین هستن: قال الله عزّ و جلّ: یا آدم أوّل الأنبیاء أنت و الثانی نوح و الثالث إبراهیم و الرابع موسی و الخامس عیسی و السادس محمد خاتم الأنبیاء. و أمّا الأوصیاء أوّلهم شیث ابنک و الثانی سام بن نوح و الثالث إسماعیل بن إبراهیم و الرابع یوشع بن نون و الخامس شمعون الصفا و السادس علی بن أبی طالب علیه السّلام و آخرهم القائم من ولد محمد الذی أظهر به دینی علی الدین کلّه و لو کره المشرکون. قال: فسلّم آدم التابوت إلی شیث و قبض آدم، فلذلک قال الله تعالی إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ و إنّ نورنا أنزله الله إلی الدنیا حتی یستضی‌ء بنورنا المؤمنون و یعمی الکافرون. و أمّا قوله تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ فإنّه لمّا بعث الله محمّدا صلّی الله علیه و آله و معه تابوت من درّ أبیض له اثنا عشر بابا، فیه رقّ أبیض فیه أسامی الاثنی عشر فعرضه علی رسول الله صلّی الله علیه و آله و أمره عن ربّه أنّ الحقّ لهم و هم أنوار. قال: و من هم یا أمیر المؤمنین؟ قال: أنا و أولادی الحسن و الحسین و علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمّد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و الحسن بن علی و محمد بن الحسن صاحب الزمان صلوات الله علیهم أجمعین، و بعدهم أتباعنا و شیعتنا المقرّون بولایتنا المنکرون لولایة أعدائنا. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. این روایت که هیچ سندی ندارد و فقط در یکی از کتب معاصر ثبت شده، از ابتدایش خراب است به بعد. زیرا ما ۱۲۴٠٠٠ نبی داشته ایم که هر پیامبر، وصی پیامبر قبل بوده، مگر بعضی پیامبران که وصی نداشته اند چون همزمان بوده اند مثل هارون و یحیی و لوط و خضر علیهم السلام، یا بعضی پیامبران که وصی پیامبر قبلی معرفی نشده اند مثل جرجیس، و البته وصی آخرین پیامبر نیز نبی نبوده است. بنا بر این اولا نوح دومین و ابراهیم سومین و موسی چهارمین و عیسی پنجمین نبی نیستند بلکه دومین شیث است و سومین پسر شیث و چهارمین نوه اش و پنجمین پسر چهارمی نبی بوده است. ثانیا شیث اولین وصی هست اما سام دومین و اسماعیل سومین و یوشع چهارمین و شمعون پنجمین و امیر المومنین علیهم السلام ششمین نیستند بلکه دومین وصی، فرزند شیث است به پایین و امیر المومنین علیه السلام آخرین وصی اند نه ششمین. ثالثا جدا کردن اوصیا از انبیا صحیح نیست زیرا، هر که وصی بوده، نبی هم بوده، به جز آخرین وصی. رابعا تعداد اوصیا دهها هزار نفر بوده نه شش تا. خامسا طبق روایتی، اسماعیل اصلا وصی ابراهیم نبوده چون در زمان پدر وفات یافته، برای همین طبق روایتی دیگر، ابراهیم آن لباس بهشتی را به اسحاق داد نه به اسماعیل، و او به یعقوب و او به یوسف داد، یعنی وصایت در نسل اسحاق قرار گرفت نه اسماعیل علیهم السلام. سادسا می گوید امیر المومنین ششمین وصی است بعد می گوید آخرهم القائم؛ آخرین از چه؟ سابعا میگوید شان نزول سوره قدر اینست که آدم تابوت را به شیث داد، و ربط بین این دو مفهوم نیست. حال از همه اینها بگذریم. سوال "من هم" درباره چیست؟ درباره "ان الحق معهم" یا درباره "هم انوار"؟ هر کدام که باشد، تمام اتباع و شیعیان خالص، مشمول این حکم اند یعنی هم حق هستند و هم نور و هیچ ربطی به مهدیین ندارد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : شرط تواتر. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام خسته نباشید🙏🏿 شرایط تواتر نزد شیعه چیست؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. تواتر یک امر عقلایی است و نزد همه شرطی یکسان دارد. اینکه نقل در همه طبقات به قدری باشد که عقلا احتمال تبانی همه آنها بر جعل این خبر را محال عادی بدانند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : دولت احمدیه. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم پاسخ روایت مورد استناد اتباع احمد مبنی بر دولت احمدیه چیست؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّـدمہـدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. اولا این تعبیر بدون هیچ سندی فقط در خطبه البیان آمده که نزد تمام محققان فاقد هرگونه اعتبار است، پس قابلیت استناد ندارد. ثانیا به فاصله یک خط از بیان دولت احمدیه، تصریح می کند قیام قائم با شمشیر، با گذشت ۱۱۸۴ سال از دوره فترت بعد از هجرت رخ می دهد. که اگر مرادش از دوره فترت، آغاز غیبت صغری باشد ۱۱۸۴ به علاوه ۲۶٠ می شود ۱۴۴۴ یعنی همین امسال که احمد بصری خروج نکرده، و اگر آغاز غیبت کبری باشد ۱۱۸۴ به اضافه ۳۲۹ می شود سال ۱۵۱۳ که احمد بصری تا آن زمان مرده است. ثالثا طبق تصریح قرآن، نام پیامبر گرامی اسلام، احمد می باشد. و دولت احمدیه یعنی دولت اسلام که توسط امام زمان علیه السلام تشکیل می شود. حال اگر به خیال اتباع، مراد از دولت احمدیه، دولت احمد بصری باشد انگار یادشان رفته، او آمده بود تا زمینه دولت حضرت مهدی را فراهم سازد نه اینکه دولت را به نام خودش قبضه نماید! چقدر شنیع است که گمان کنیم چون احمد زمینه ساز حکومت مهدوی است! باید نام دولت امام زمان علیه السلام به اسم او سکه بخورد!!! ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : آیه بر ضد امامت! ⊹━━❁ ❁━━⊹ بزرگترین آیه اثبات امامت و خودش بزرگترین آیه بر رد امامت! وَإِذِ ابْتَلَی إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّی جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِن ذُرِّیتِی قَالَ لاَ ینَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ و هنگامیڪه ابراهیم را پروردگارش با ڪلماتی بیازمود و وی همه را به انجام رسانید. [خدا به او] فرمود من تو را امام مردم قرار دادم. [ابراهیم] پرسید از دودمانم [چطور]؟ فرمود: عهد من به ظالمان نمی‏‌رسد. حالا سؤال ما اینست حضرت اسماعیل ڪه ذریه اول حضرت ابراهیم بود چه ظلم و بیدادگری داشت ڪه به امامت نرسید؟ چون امامت به ظالمین نمیرسد طبق ڪلام الله! ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. امان از نا آگاهی. اولا مفاد آیه کاملا روشن است که امامت عهدی الهی است و به انتخاب بشر نمی باشد. پس با این شبهه های سست خللی در مفهوم آیه ایجاد نمی شود. ثانیا به چه دلیلی می گویید اسماعیل امام نبوده؟ آیا عدم علم دلیل عدم است؟! ثالثا خدا نفرمودن به هر کس ظالم نبود حتما امامت می رسد بلکه فرمودند به هر کس ظالم باشد نمی رسد. لذا بر فرض که اسماعیل علیه السلام امام نبودن ثابت نمی کند ایشان ظالم بوده اند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا