eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
187 دنبال‌کننده
453 عکس
189 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : ویژگی منتظران. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد چند مورد از ویژگی های منتظران ظهور رو بفرمایید🙏🏿 ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. منتظر که معلومست یعنی چه. یک بانو در خیمه منتظر شنیدن تکبیر گفتن برادرش بود تا بداند هنوز برادرش زنده است. تکبیر اول و دوم را شنید اما صدای تکبیر سوم نیامد. سراسیمه بالای تل آمد و دید... . کسی که منتظر است اولین نشانه اش بی قراری دل است. نه اینکه غیبت امام برایش عادی باشد و روز و شب بدون امامش سپری شود و نداند چه بلایی بر سرش آمده. نداند چگونه یتیم شده و خودش نفهمیده. نداند غربت، با دل مولای غائبش چه کرده. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : حضرت خضر. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد ۱. حضرت خضر که تا کنون زنده اند آیا چهره ایشان هم مانند امام زمان عج به صورت جوانی هست یا خیر؟ ۲. اگر حضرت خضر از آب حیات خورده اند چطور قبل از قیامت میمیرند؟ ۳. پیامبران زنده چه کسانی هستند؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. ۱. ایشان به چهره جوانی نیستند اما از سنی که دارند یا پیرتر نمی شوند و یا اگر شدند پس از چند سال دوباره به همان سن قبلی باز می گردند. ۲. آب حیات باعث می شود انسان تا نفخه موت نمیرد نه تا نفخه حیات. و همان نیز در حد مقتضی است نه علت تامه، لذا اگر خدا اراده کنند حتی کسی که آب حیات خورده قبل از آن هم امکان وفات دارد. ۳. حضرت الیاس، خضر، عیسی علیهم السلام. و اهل سنت حضرت ادریس علیه السلام را هم افزوده اند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : نهی از عمل به ظن و اجتهاد. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد اتباع احمد روایاتی در مذمت عمل به ظن و اعمال اجتهاد میارن و میگن علما دقیقا دارن عمل ظن بر طبق اجتهاد می کنن و حتی کلماتی از سید صدر و مرحوم نراقی میارن. جواب این شبهه چیه؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. معضل ظن در زمان خود اهل بیت علیهم السلام هم بوده. هم از جهت اینکه بسیاری از احادیث نص نبودند بلکه ظاهر بودند، هم از جهت احادیث تقیه ای، هم از جهت تعارض روایات، هم از جهت نقل به مضمون توسط راویان، و هم از جهت عدم ضبط صحیح توسط برخی و جا انداختن استثنا یا شرط یا قید یا وصف. مخصوصا مساله تعارض به قدری بود که چندین حدیث برای راه علاج تعارض صادر شد. پس تمام معضلاتی که سید صدر گفته اند در زمان خود ائمه علیهم السلام هم وجود داشته اما با این حال، آنها روایات را حجت می دانستند و شیعه را به عمل به آنها تشویق می کردند. پس سخن سر این هست که ظن حاصل از روایات غیر اصول اعتقادی، حجت می باشد و تکلیف ما دستیابی به قطع نیست و الا به اکثر روایات نمی توان عمل یا عقیده پیدا کرد در حالیکه جایگاه حدیث نزد اهل بیت هرگز اینگونه نبوده است. اجتهاد را هم خود اهل بیت علیهم السلام به شیعه یاد داده اند. یعنی روش برداشت از قرآن، تخصیص عام، تقیید مطلق، رفع تعارض، تقدم حکم اضطراری بر اختیاری، مفهوم گیری از شرط، قیاس اولویت، و... همه اش در خود احادیث به شیعه تعلیم داده شده و مجتهد هم کاری جز این نمیکند. بماند که در دو حدیث از ابن ادریس این مضمون تصریح شده که علینا إلقاء الأصول و علیکم أن تتفرعوا. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : امرِ مستحب بود!! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام به همه یکی از اهل سنت در جواب اینکه چرا وقتی پیامبر می خواست وصیت مکتوب کنن عمر مانع شد میگه آنچه حضرت می خواستن بنویسن از دو حال خالی نیست یا اینکه امری واجب بوده که نباید ترک شود و یا اینکه امری مشورتی و استحبابی بوده که ترکش هیچگونه عتاب و سرزنشی ندارد!! و بدون شک صورت اول نبوده زیرا اگر نوشتن آن مطلب واجب می بود حضرت هیچوقت ترکش نمی کردند؛ پس روشن می شود مطلب واجبی نبوده. از طرفی، لازمه این فرض که حضرت می خواسته مطلب واجبی را وصیت کند و نکرده، نقصان دین است در حالیکه خداوند چند روز جلوتر تکمیل دین را اعلام کرده: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا» (مائده ۳) و همچنین با آیه تبلیغ نمی سازد که می گوید: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ (مائده ۶۷) نتیجه اینکه امر پیامبر به حاضر کردن کاغذ و قلم، مستحب بوده و ترک امر مستحب توسط عمر اشکالی نداشته است. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. 💠اولا عمر مانع امر پیامبر شد نه اینکه فقط خودش امر را ترک کند. لذا حتی اگر امر مستحب هم بوده، اینکه مانع شود که احدی انجامش ندهد چه معنایی غیر از کفر دارد؟ 💠ثانیا عمر فقط مانع عمل به امر حضرت نشد بلکه به پیامبر بی حرمتی کرده و گفت این مرد هذیان می گوید که این جز کفر نیست و می رساند پیامبر می خواستند مهمترین مساله را بنویسند که او با این شدت به مخالفت می پردازد، و مهترین مساله به هنگام وفات، موضوع رهبری جامعه بعد از پیامبر است. 💠ثالثا شخص پیامبر تصریح کردند می خواهند چیزی بنویسند که امت تا قیامت گمراه نشوند و چنین مطلبی اهم واجبات است و هیچ سنخیتی با امر مستحب ندارد. اما این وجوب در جایی است که تاثیری در هدایت داشته باشد و آن فقط در جایی است که نسبت به اعتبار سخن پیامبر خدشه ای وارد نباشد. اما وقتی عمر با نسبت دادن هذیان به پیامبر، اعتبار سخن ایشان را مخدوش کرد دیگر آن نوشته از خاصیتی که داشته می افتد و نمی تواند امت را تا قیامت از گمراهی حفظ کند. برای همین، طبق احادیث شیعه، پیامبر نوشتن را به کلی ترک نکردند و پس از خلوت شدن مجلس از اغیار، آنچه مقصودشان بود را نوشتند. 💠رابعا اکمال دین و ابلاغ رسالتِ خاص در روز غدیر، منافاتی با وجوب کتابت همان مطلب به هنگام وفات ندارد، زیرا سند کتبی خیلی اعتبارش از سند شفاهی معتبرتر است اما به شرطی که انتسابش به پیامبر مخدوش نباشد که عمر همین کار را کرد. 💠خامسا در احادیث اهل سنت آمده که ابن عباس از آن ماجرا به رزیه و مصیبت تعبیر می کرد و از اینکه مانع نگارش رسول خدا شدند  چندان می گریست که اشک از محاسنش می چکید. حال به نظر کدام عاقل، او برای ترک یک امر مستحب چنین مویه می کرده است؟! ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : تفاوت در چیست؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام احمد همبوشی ادعای امامت داره، رهبر ایران هم همینطور هر دو می‌گویند من امام عام و مفترض الطاعه و ولیّ امر زمان هستم. فرق این دو مدعی در چیه اساتید محترم؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. لفظ امام دارای دو معناست: معنای لغوی مثل امام جماعت و امام جمعه که به کار بردن آن در مورد رهبر دینی جامعه در میان عربها رایج است و مثلا لبنانی ها می گویند امام موسی صدر، عراقی ها می گن امام خوئی و...  . و معنای اصطلاحی که یعنی معصوم منصوب از طرف خدا. بعد از روشن شدن این نکته باید توجه داشت که لزوم تبعیت هم در معنای اول وجود دارد و هم در معنای دوم. پس همانگونه که باید از امام جماعت در اعمال نماز تبعیت کرد و پس و پیش نیفتاد باید از فقیه جامع الشرایط هم در مسائل دینی تبعیت کرد و پس و پیش نیفتاد. در نتیجه لزوم تبعیت هیچ تلازمی با ادعای امامت اصطلاحی ندارد. حال آنچه احمد بصری ادعا می کند معنای دوم است یعنی خود را معصوم منصوب از طرف خدا بر همه جهان می داند. اما آنچه برای رهبری می گویند معنای اول است که هیچ ارتباطی به معنای دوم ندارد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا