eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
167 دنبال‌کننده
372 عکس
184 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ ⊹━━❁ ❁━━⊹ موضوع: حدیثِ مسحِ حلقوی!!! سلام استاد (1) عن رسول الله (ص) أنه قال: يحشر الله أمتي يوم القيامة بين الأمم غرا محجلين من آثار الوضوء: رسول الله (ص): خداوند امت من را در روز قیامت از بین امت‌ها به صورت جمعی رو سفید که آثار وضو در پاهایشان به صورت حلقوی نمایان است محشور می‌ڪند. مستدرڪ الوسائل ج۱ ص۳۵۷ (2) ثقه‌ی محدثین مرحوم شیخ عباس القمی در ڪتاب ڪلیات مفاتیح الجنان زیارت امیر المؤمنین (ع): السلام علیڪ یا أمیر المؤمنین؛ ویعسوب الدین؛ و قائد الغر المحجلین). یعنی: امیر گروهی رو سفید و حلقوی. ڪتاب مفاتیح الجنان زیارة أمیر المؤمنین علیه السلام صفحة 684 ، عیون اخبار الرضا ج۲ ص271 میشه در مورد این دو حدیث توضیح بدید. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖊السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. (1) این دو حدیث کاملاً غلط ترجمه شده است. اثر وضو چه ربطی به حلقوی دارد؟ غر یعنی پیشانی سفیدان و محجّل به اسبی می گویند که سفیدی در دستها و پاهایش تا مچ بالا رفته. و این ڪنایه از آنست ڪه صورت و دستها پاهای آنها از اثر وضو سفید و نورانی است. «الغُرُّ»: جمع الأغرّ، من الغُرّة: بياض الوجه. 📕 مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول ؛ ج‏5 ؛ ص204 الغر المحجلون أي بيض مواضع الوضوء من الأيدي و الأقدام، استعار أثر الوضوء في الوجه و اليدين و الرجلين للإنسان من البياض الذي يكون في وجه الفرس و يديه و رجليه، انتهى. «الغُرُّ»: جمع الأغرّ، من الغُرّة: بياض الوجه. و «المُحَجَّلُ»: هو الذي يرتفع البياض في قوائمه إلى موضع القيد و يجاوز الأرساغ- جمع الرُسُغ، و هو المفصل ما بين الساعد و الكفّ أو الساق و القدم. راجع: النهاية، ج1 ص346 (حجل)؛ و ج3 ص354 (غرر). (2) در حدیث دوم که اصلاً سخنی از آثار وضو وجود ندارد و حدیث اول نیز بدون هیچ سندی فقط و فقط توسط فرقه اسماعیلیه نقل شده است و درباره تمام امت پیامبر سخن می گوید نه چند نفر پیرو احمد بصری در قرن 15. بله اتباع احمد بصری می خواهند بگویند چون سفیدی تا مچ پا بالا رفته پس مسحشان دور مچ پا هم بوده!!! در حالیکه محجل یعنی تمام پایش سفید است تا نه فقط مچ، لذا اگر هم بخواهد بر کسی صدق کند بر اهل سنت صادق است که تمام پا را تا مچ می شویند که البته عرض شد این حدیث بی سند تنها و تنها توسط فرقه اسماعیلیه نقل شده و ربطی به شیعه ندارد. غیر از اینکه آنها غافل اند که معنای محجل، سفید بودن دستها و پاها با هم است نه فقط پاها. خوب اگر معنای حدیث این باشد که پاهای آنها تا مچ نورانی است چون مسح حلقوی می کشیده اند، با سفید بودن دستها تا مچ چکار می کنند؟! آیا دستها را هم فقط تا مچ می شسته اند؟!! بماند که وضوی شیعه توسط خود اهل بیت علیهم السلام به صورت واضح بیان شده و با تمسک به این عبارات مبهم نمی توان وضوی حلقوی! ثابت کرد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 🎙️ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] 🔴 چهارده نکته ابتدایی شماره دو: (شامل یازده فیلم) 🔰• ڪلیڪ ڪنید:👇 ••|♦️جلسه 11: نکته(5): یقین عقلایی، پایه اعتقاد نکته (6): اقسام ثبت حدیث ••|♦️جلسه 12: نکته(7): اعتقاد شیخ صدوق درباره قائم و مهدیین ••|♦️جلسه 13: ادامه نکته(7): اعتقاد شیخ طوسی درباره قائم و مهدیین نکته (8):حقیقت حدیث ••|♦️جلسه 14: ادامه نکته(8):معرفی کتب ضعیف در حدیث ••|♦️جلسه 15: چه حدیثی متواتر است؟ ••|♦️جلسه 16: نکته(9):ادعای احمد نسبت به دوره فترت ••|♦️جلسه 17 : ادامه نکته(9):(امر مخفی، امر جدید) ••|♦️جلسه 18 : نکته(10) : وجود روایات متعارض (تطبیق مرجحات تعارض بر حدیث وصیت) ••|♦️جلسه 19 : ادامه نکته(10):(احادیث حصر عدد در خود کتاب غیب طوسی) نکته (11):رویکرد جمع بین احادیث ناسازگار ••|♦️جلسه 20: نکته(12):واقعه تصحیف، بررسی حدیث لوح جابر ••|♦️جلسه 21: نکته(13):اعتبار سنجی کتاب غیبت شیخ طوسی نکته (14):سوء استفاده فرقه ها از قرآن و روایات 🎧⊹❁🎬⊹❁🎥⊹❁🎬⊹❁🎧 @sistanymogtahed ☜ڪانال ❥═❁🌺❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
48.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه بیست و دوم : بررسی راویان حدیث وصیت: جماعة، حسین بزوفری، علی بن سنان ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://m.aparat.com/v/WURHz ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🔴 موضوع : سیزده امام!!! ‼️ ‼️ ‼️ ‼️ ‼️ ‼️ روایت اول: ....فقال له أمير المؤمنين عليه السلام إن لهذه الأمة اثني عشر إمام هدى من ذرية نبيها وهم مني وأما منزل نبينا في الجنة ففي أفضلها وأشرفها جنة عدن وأما من معه في منزله فيها فهؤلاء الاثنا عشر من ذريته وأمهم وجدتهم وأم أمهم وذراريهم، لا يشركهم فيها أحد. علی ع میفرماید اين امّت را دوازده امام از نسل پيامبرشان است و آنان از اولاد من‌اند. و منزل پيامبرِ ما در بهشت، در بهترين و برترين جاى آن، يعنى بهشت عَدْن، است و همراهان او در آن منزل نيز همين دوازده امام از نسل او هستند، به علاوه مادرشان و مادربزرگشان و مادر مادرشان و فرزندانشان. هيچ كس ديگر در آن منزل با ايشان همراه نيست. روایت دوم: عن أبى الجارود، عن أبى جعفر عليه السلام ، عن جابر بن عبداللّه الأنصارى قال: دخلت على فاطمة عليهاالسلام وبين يديها لوح فيه أسماء الأوصياء من ولدها، فعددت اثنى عشر آخرهم القائم عليه السلام ثلاثة منهم محمد وثلاثة منهم علي بر فاطمه عليها السلام وارد شدم. ديدم در برابرش لوحى است كه نام‌هاى اوصيا از فرزندان او، در آن است. شمردم. دوازده نفر بودند و آخرينشان قائم عليه السلام بود. در ميان آنها، سه محمّد و سه على بود 📕 الكافي ج1 ص532 ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖊السیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. 🔶🔸جواب حدیث اول: این روایت دارای نسخه بدل است. در ڪتاب ڪافی و ڪمال الدین و غیبت نعمانی و خصال و عیون الأخبار از ابو سعید خدری، ابو طفیل و امام صادق علیه السلام ثبت شده است. نقل ابو سعید فقط یڪ طریق دارد اما نقل ابو طفیل و امام صادق علیه السلام دارای چندین طریق است. این در حالیست ڪه تمام این نقلها و نسخه ها فاقد فقره «من ذریة نبیها» می باشند الا نقل ڪافی از ابو سعید، و قطعاً بین نقل امام صادق علیه السلام با چندین طریق ڪه موید به نقل ابو طفیل با چند طریق است و تڪ نقل ابو سعید خدری، نقل اول متعین است. غیر از اینڪه در میان تمام این اسناد تنها سند امام صادق علیه السلام صحیح است ڪه فاقد این فقره می باشد و اتفاقاً آن هم در ڪتاب ڪافی ثبت شده است. این متن غیبت نعمانی است: «يَا يَهُودِيُّ لِهَذِهِ الْأُمَّةِ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً مَهْدِيّاً كُلُّهُمْ هَادٍ مَهْدِيٌّ لَا يَضُرُّهُمْ خِذْلَانُ مَنْ خَذَلَهُمْ وَ مَوْضِعُ مُحَمَّدٍ ص فِي أَفْضَلِ مَنَازِلِ جَنَّةِ عَدْنٍ وَ أَقْرَبِهَا مِنَ اللَّهِ وَ أَشْرَفِهَا، وَ أَمَّا الَّذِي مَعَ مُحَمَّدٍ ص فِي مَنْزِلَتِهِ فَالاثْنَا عَشَرَ الْأَئِمَّةُ الْمَهْدِيُّونَ». 📕 الغیبة للنعمانی ص98-99 ح29 تفصیل مطلب را در ڪتاب شرح غیبت نعمانی مطالعه ڪنید. 🔶🔸جواب حدیث دوم: پاسخ حدیث لوح جابر را بارها داده ام ڪه این حدیث چهار نسخه دارد و تنها از یڪ نسخه اش سیزده وصی در می آید اما جریان احمد بصری با فریبڪاری تمام، هیچ اشاره ای به آن سه نسخه دیگر نمی ڪنند. راوی این نسخه نیز ابو الجارود رئیس مذهب جارودیه است ڪه به امامت زید معتقد بوده، لذا هیج بعدی ندارد ڪه لفظ حدیث را دستڪاری ڪرده باشد تا به نوعی برای امامت زید هم نصی دست و پا ڪرده باشد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
34.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه بیست و سوم : بررسی راویان حدیث وصیت، بررسی وثاقت علی بن سنان ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/CYus1 ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : فرستاده امام زمان!!! ⊹━━❁ ❁━━⊹ نورالهدی: یعنی شما قبول ندارین امام فرستاده ای دارند؟ پس این یمانی موعود کیست؟ من نه الآن قبلا در کتابهای مدرسه، درس دینی، خواندم: قبل ظهور امام مهدی ع سه تا قیام داریم پس یمانی موعود قبل از ظهور می آید دیگر. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖊السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: این حرفها که خیلی بی ارزش هست. در کتاب های مدرسه خوانده اید؟! (1) بله ما سه تا خروج قبل از ظهور داریم. اولینش قیام سفیانی در شام. دومین و سومینش نیز قیام خراسانی و یمانی از خراسان و یمن برای مقابله با لشکر سفیانی که به عراق حمله کرده است. پس: تا سفیانی نیاید خبری از یمانی نخواهد بود. (2) اما این چه ربطی دارد که یمانی فرستاده امام زمان علیه السلام باشد؟! یمانی فردی است مانند خراسانی که با سفیانی می جنگد همین. (3) بماند که اصلاً در کتاب نبرد (1) شواهدی اقامه کرده ام که یمانی بعد از ظهور و قبل از خروج، قیام می کند. در این صورت، اصل شبهه شما که: «یمانی قبل از ظهور می آید» منتفی می شود. البته بنده اصراری بر این مطلب ندارم ولی صرف احتمال عقلی و نقلی آن، موجب بطلان استدلال شماست. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه بیست و چهارم : بررسی راویان حدیث وصیت، بررسی وثاقت علی بن الحسین و احمد بن الخلیل، الحسن بن علی، علی بن بیان؛ تواتر وصیت، اصالة العدالة ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/mPgDf ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ → @sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع :توقیع "أما الحوادث الواقعة فإرجعوا فیها إلی رواة أحادیثنا" ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم استاد می‌شود راجع به توقیع "أما الحوادث الواقعة فإرجعوا فیها إلی رواة أحادیثنا" توضیحی بدهید؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖊السیّــدمہــدےمجـتہـد‌سیســتانے: توضیحی درباره توقیع مراجعه به راویان احادیث: یاران احمد ادعا دارند مراد از راویان احادیث در این توقیع صرفاً کسانی هستند که احادیث اهل بیت را روایت می کنند، اما این تفکری بس غلط است. زیرا موضوع این توقیع، حوادث جدیدی است که در آینده اتفاق می افتد که حکم آنها به ظاهر در روایات بیان نشده و کسی که صرفاً راوی حدیث باشد حکم حوادث جدید را نمی داند، در نتیجه مراد این توقیع کسانی است که بتوانند حکم حوادث جدید را از احادیث اهل بیت علیهم السلام استنباط نمایند. غیر از اینکه در میان راویان احادیث، افراد متعددی وجود داشته اند که اصلاً شیعه دوازده امامی نبوده اند و مثلاً مذهب فطحی، زیدی، واقفی و سنی داشته اند، همچنانکه افراد متعددی بوده اند که دروغگو و حدیث ساز یا حواس پرت بوده اند، و باز افرادی بوده اند که احادیث مخالف هم، و ضد و نقیض نقل می کرده اند، لذا ارجاع دادن به راویان احادیث به این صورت کلی نه تنها هدایتگر جامعه شیعه نبوده که باعث گمراهی بوده است. از طرفی مراجعه به راویان حدیث کاری بوده که شیعه بیش از صد و پنجاه سال انجام می داده و این مطلب جدیدی نبوده که امام زمان علیه السلام بخواهند توصیه کنند، فقط یک فرق مهم در عملکرد شیعیان قبل از دوره غیبت با بعد از دوره غیبت وجود داشت که شیعیان قبل از غیبت بسیاری از مواقع وقتی با احادیث مشکل یا شبهه ناک مواجه می شدند به امام خود مراجعه نموده و طلب هدایت می کردند اما شیعیان دوره غیبت به چه کسی مراجعه کنند؟ به راویان احادیث که همانها آن احادیث مشکل و شبهه ناک را نقل کرده اند؟! همه اینها به کنار، اگر مراد توقیع، صرف راویان حدیث بود می گفت به احادیث ما مراجعه کنید نه به راویان حدیث ما، مخصوصاً با توجه به اینکه عموم راویان احادیث در زمان صدور توقیع شریف فوت کرده بودند و آنچه بود کتابهای حدیثی ایشان می بود. لذا مشخص می شود اخذ عنوان راویان در موضوع حکم دخالت دارد و حتماً باید به راویان حدیث مراجعه کرد نه خود حدیث. با توجه به همه این مطالب و مطالب دیگر روشن می شود:👈 مراد این توقیع، صرف حدیث گویان نیست بلکه حدیث شناسانی است که بتوانند بین حدیث معتبر و نا معتبر تشخیص داده و حکم حوادث پیش رو را از احادیث معتبر استخراج نمایند. همچنین بعضی از آنها بی هیچ دلیلی ادعا می کنند مراد توقیع، همان نواب اربعه بوده است در حالیکه👈 اولاً نواب اربعه به عنوان راویان احادیث شناخته نمی شدند بلکه رابط بین مردم و امام زمان علیه السلام بوده اند و اصلاً از آن بزرگواران به تعداد انگشتان دست هم حدیث نقل نشده است. غیر از اینکه اگر مراد حضرت این بود خیلی راحت می توانستند بگویند به نواب ما مراجعه کنید، و تازه چون در زمان صدور این توقیع تنها یک نائب به نام محمد بن عثمان وجود داشته صحیح این بود که بگویند: به نائب ما رجوع کنید. اما این هم منطقی به نظر نمی آید چون مگر شیعیان غیر از این کار دیگری می کردند؟! در پایان این نکته را تذکر می دهم که سند توقیع مذکور ضعیف می باشد و تنها فقره مورد بحث از آنجا که مورد اجماع عملی طائفه شیعه قرار گرفته دارای اعتبار است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
32.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه بیست و پنجم : آیا قرآن به وصیت مکتوب امر کرده است؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/AQXu1 ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴 موضوع : مرگ عبدالله ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. آیا مطالب این سخنرانی درست است؟ یڪی از نشانه های ظهور اینست ڪه در عربستان «آل» به حڪومت می رسد. یعنی حڪومت سلطنتی است و فردی به حڪومت می رسد ڪه نام حیوان دارد (ملڪ فهد). بعد از مرگ او حڪومت به ڪسی می رسد به نام عبد الله. امام صادق علیه السلام فرمود: هر ڪس سه بار خبر مرگ عبد الله را به من بدهد من سه بار مژده ظهور به او میدهم. چرا گفته اند: سه بار؟ چون دو بار خبر مرگ ملڪ عبد الله پخش شد در حالیڪه نمرده بود. ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہــدےمجـتہـد‌سیســتانے: خیر. سراسر این مطالب غلط می باشد: (1) اینڪه یڪی از نشانه های ظهور به حڪومت رسیدن آل در عربستان هست را در روایتی ندیده ام، غیر از اینڪه تا قبل از جنگ جهانی دوم، پیوسته حڪومت عربستان سلطنتی و آلی بوده. لذا چنین نشانه ای مثل آنست ڪه بگوییم یڪی از نشانه های ظهور طلوع خورشید از مشرق است! علائم حتمی ظهور فقط پنج تاست و تڪیه ڪردن بر غیر آنها به واسطه تطبیق شان بر حوادث عصر حاضر، جز دامن زدن به بستر انحراف ثمره ای ندارد. (2) اینڪه یڪی از نشانه های ظهور به حڪومت رسیدن فردی در عربستان است ڪه نام حیوان دارد و بعدش حڪومت به عبد الله می رسد در هیچ حدیثی از شیعه و سنی وجود ندارد. بله اخیراً ڪتابی چاپ شده ڪه ادعا می ڪند چنین حدیثی در مسند احمد بن حنبل از ائمه اهل سنت هست در حالیڪه چنین روایتی نه در مسند احمد ڪه در هیچ ڪتاب احمد بلڪه در هیچ ڪتابی از اهل سنت نیز وجود ندارد. (3) امام صادق علیه السلام هرگز نفرمودند هر ڪس سه بار خبر مرگ عبد الله را به من بدهد من سه بار مژده ظهور به او میدهم، و این تحریف سخن امام علیه السلام است. بلڪه حدیث امام صادق علیه السلام اینگونه است: «هر ڪس مرگ عبد الله را برای من تضمین ڪند من هم قائم را برای او تضمین می ڪنم: مَنْ يَضْمَنْ لِي مَوْتَ عَبْدِ اللَّهِ أَضْمَنْ لَهُ الْقَائِمَ». الغیبة للطوسی ص447 و شما می بینید ڪه در این حدیث نه گفته عبد الله پادشاه عربستان است، نه گفته هر ڪس سه بار خبر مرگش را به من بدهد، و نه حتی گفته نام او عبد الله است و ممڪن است اینجا ڪنایی سخن گفته باشند. بماند ڪه سندش هم دارای اشڪال است چون گفته: فضل بن شاذان از عثمان بن عیسی از درست بن ابی منصور از عمار بن مروان از ابوبصیر. در حالیڪه حتی یڪ حدیث نیافتم ڪه فضل از عثمان بن عیسی نقل ڪرده باشد و باز یڪ حدیث نیافتم ڪه عثمان بن عیسی از درست نقل ڪرده باشد و باز حتی یڪ حدیث نیافتم ڪه درست از عمار بن مروان نقل ڪرده باشد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
31.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه بیست و ششم : وصیت لحظه وفات چه بود؟ آیا پیامبر در شب وفات کرده اند؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴 موضوع : شناخت امام زمان علیه السلام در زمان ظهور ⊹━━❁ ❁━━⊹ اگر امام مهدی عج ظهور ڪند ما از ڪجا بفهمیم او واقعا امام هست یا یڪ فرد جعلی؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہــدےمجـتہـد‌سیســتانے: امام علیه السلام دارای پنج علامت حتمی هستند ڪه مهمترین آنها صیحه آسمانی به نام ایشان و پدرشان می باشد ڪه همه جهان به زبان خود می شنوند. و با وجود این علائم هیچ شبهه ای در مورد اینڪه چه ڪسی امام زمان است باقی نمی ماند. غیر از اینڪه بعد از قیام معجزات متعددی آشڪار می ڪنند ڪه حجت را بر همه تمام می نماید. همچنین رجعت بعضی از خوبان امت های گذشته و فرود آمدن عیسی علیه السلام از آسمان در تایید ایشان، همه چیز را برای همه روشن می نماید. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه بیست و هفتم : کدام وصیت عاصم از ضلال است؟ آیا مهدیان از فرزندان قائم متواتر اند؟ ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/Aokad ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 🎙️ 🔴 بررسی سند حدیث وصیت (شامل شش فیلم) 🔰•بر روے متن مورد نظر ڪلیڪ ڪنید:👇👇 ••|♦️جلسه 22 : بررسی راویان حدیث وصیت: جماعة، حسین بزوفری، علی بن سنان ••|♦️جلسه 23 : بررسی راویان حدیث وصیت، بررسی وثاقت علی بن سنان ••|♦️جلسه 24 : بررسی راویان حدیث وصیت، بررسی وثاقت علی بن الحسین و احمد بن الخلیل، الحسن بن علی، علی بن بیان؛ تواتر وصیت، اصالة العدالة ••|♦️جلسه 25 : آیا قرآن به وصیت مکتوب امر کرده است؟! ••|♦️جلسه 26 : وصیت لحظه وفات چه بود؟ آیا پیامبر در شب وفات کرده اند؟! ••|♦️جلسه 27 : کدام وصیت عاصم از ضلال است؟ آیا مهدیان از فرزندان قائم متواتر اند؟ 🎧⊹❁🎬⊹❁🎥⊹❁🎬⊹❁🎧 @sistanymogtahed ☜ڪانال @smahdimojtahed ☜گروه آیدی استادمجتهد☜ @sydmojtahed ❥═❁🌺❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴 موضوع : مفاد صیحه چیست؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد صیحه چطور اتفاق می افتد با نام خود قائم و پدرش مثلاً محمد بن الحسن؟ از طرفی در بعضی روایات مفاد صیحه، حق بودن حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان دانسته شده 👇👇 امام صادق علیه السلام: «ينادي مناد من السماء اول النهار، يسمعه ڪل قوم بالسنتهم، اَلا ان الحق في عليّ وشيعته ...» 📚الغیبة للطوسی ص435 ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہــدےمجـتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. مفاد صیحه طبق روایات متعدد، معرفی اسم قائم و اسم پدر ایشان است. طبیعتاً باید م ح م د بن الحسن باشد. اما اینڪه در بعضی روایات مفاد صیحه را حق بودن حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان دانسته اند منافاتی با هم ندارند و سه گونه قابل جمع است: (1) مفاد صیحه هر دو مطلب است. یعنی ابتدا قائم و پدرش معرفی می شوند سپس حق را در حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان می داند و یا بر عڪس. (2) از بعضی احادیث چنین به دست می آید ڪه دو صیحه داریم: صیحه ظهور در 23 رمضان و صیحه خروج در 10 محرم. لذا ممڪن است مفاد یڪی معرفی قائم و مفاد دیگری حق دانستن حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان باشد. (3) منظور از حق دانستن حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان، ڪنایه از همان معرفی قائم و پدرشان است چون بر حق دانستن قائم علیه السلام دقیقاً هم معنای بر حق دانستن حضرت علی علیه السلام و شیعه ایشان می باشد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا