eitaa logo
"پاتوق کتاب آسمان"
477 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
109 ویدیو
6 فایل
🔹معرفی‌و‌عرضه‌آثار‌برجسته‌ترین‌نویسندگان‌و‌متفکرین‌ایران‌و‌جهان 🔸تازه‌های‌نشر 🔹چاپارکتاب/ ارسال‌به‌سراسرایران https://zil.ink/asemanbook ادمین: @aseman_book آدرس: خ‌مسجد‌سید خ‌ظهیرالاسلام‌کوچه‌ش۳ بن‌بست‌اول سمت‌راست "سرای‌هنر‌و‌اندیشه" تلفن:09901183565
مشاهده در ایتا
دانلود
"پاتوق کتاب آسمان"
کله‌شقی،زندگی را به طرز خاصی شیرین و دردناک می کند؛اما گذشته از مزه‌ی زندگی،به آن مفهوم می دهد،رن
. یک بار تازه پزشکی که نامش را هم فراموش کرده‌ام از من خواست که برایش یک تابلوی «دکتر...» بنویسم و بیست و پنج ریال هم بگیرم. نوشتم و بردم تا تحویل بدهم و بیست و پنج ریالم را بگیرم. دکتر، خط را نگاه کرد، کمی دور و مختصری نزدیک شد، گره برابروها انداخت و گفت: «کتر»ش کج است. من هم کمی عقب رفتم کمی جلو آمدم و نتوانستم بفهمم کجای «کتر»ش کج است؛ اما او تحصیل کرده و باسواد بود و من کم و بیش بی‌سواد. ممکن نبود حرف مرا قبول کند. گفتم: حالا فرض کنیم «کتر»ش کمی کج باشد. به کجای قضیه برمی‌خورد؟ تو دکتری، مواظب مریض‌هایت باش، چه کار به «کتر» کجش داری؟ اوقاتش تلخ شد و گفت: «به درد نمی‌خورد.» چانه زد و پنج ریال به خاطر کجی «کتر» از دستمزدم کم کرد. این کجی «کتر» هرگز از خاطرم نمی‌رود. هنوز هم وقتی تابلوهای شکیل این همه پزشک را به در و دیوار این شهر بیمار می‌بینم و به یاد آن «کتر» کج می‌افتم، خنده‌ام می‌گیرد. راستی چرا هیچ مریضی حق ندارد به پزشک بگوید: «نسخه‌ات مرا خوب نکرد. پولم را پس بده!» یا «نسخه‌ات حال مرا فقط کمی بهتر کرد. بنابراین نصف پولم را پس بده!» هیچ می‌دانید که اگر روزی چنین چیزی رسم بشود، بدون تردید همه‌ی دکترها -حتی بی استعدادترین‌شان- به فکر معالجه‌ی جدی مریض هایشان می‌افتند؟ یعنی قضیه‌ی طب و معالجه به کلی شکل دیگری پیدا می‌کند؟ 📚 ابن مشغله/ @skybook
. من همیشه فکر می‌کنم اگر آیندگان بخواهند تاریخ طبابت زمان حال ما را بنویسند، چه چیز حیرت انگیزی از آب در می‌آید. طبابت در این مملکت یکی از حیرت انگیزترین پدیده‌های تاریخ بشر است. می‌پرسد: «شغل ایشان چیست؟» جواب می‌دهد «دکتر است دکتر» می‌گوید: «خوب... پس الحمد لله درآمد خیلی خوبی دارد» چیزی که مطرح نمی‌شود این است که: «پس زندگی‌اش را وقف بیماران و مردم علیل این آب و خاک کرده...» و امثال این حرف‌های مسخره‌ی احمقانه‌ی قدیمی. بگذریم. طبیب خوب و شریف هم داریم. اگر حالا کم داریم بعدها خیلی زیاد خواهیم داشت. این، به ساختمان و حرکت فرهنگ مربوط است نه بدی و خوبی آدم‌ها. 📚 ابن مشغله/ @skybook
. 📚 امپراتوری توهم/ مترجم: شیما عالی ۳۰۰ صفحه/ قیمت: ۱۲۰.۰۰۰ تومان توهم سواد/ توهم عشق/ توهم خرد/ توهم خوشبختی/ توهم آمریکا @skybook
. صحرا غریب بود شب‌ها با آسمان پهناور و پرنگین، روزها با آفتابی کامل و سوزان. صحرا غریب بود. پیت‌های بنزین را می‌چیدیم و در سایه شان، بعد از ظهرهای داغ چرت میزدیم. کار، سنگین و مطبوع بود. می‌ساییدیم، می‌بریدیم، لحیم میکردیم، جوش میدادیم، باز میکردیم و می‌بستیم و به ماشین‌های وامانده‌ی معطّل، حیات دوباره می‌دادیم. میله‌ی داغ دستم را می‌سوزاند. عرق چون باران بود. صحرا غریب بود. همیشه صدایی داشت. هنوز هم دارد صدای عبور کامباین‌ها، صدای حرکت تراکتورها، صدای موتورهای آب و اگر هیچکدام اینها نباشد صدای جیرجیرک‌ها و باد صدای ضربه‌های قلب صحراست... ...صحرا را رها کردم و به شهر آمدم یعنی یک دوره‌ی کارمان تمام شد و من دیگر برنگشتم؛ اما یاد صحرا آنچنان ماندگار شد که در خواب و بیداری، پرهیز از آن ممکن نبود. در همان شب‌های عظیم صحرا بود که دانستم ایران را سخت و بی حساب دوست داشتن، محکومیت من است؛ همه جای ایران و همیشه‌ی ایران را. مثل بچه‌ها خاک را در چنگ گرفتن و برسکّه‌ی گمشده‌یی در توده‌ی بزرگ خاک گریستن. 📚 این مشغله/ @skybook
. 📚 جریان شناسی سیاسی در ایران نویسنده: علی دارابی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه قیمت: ۹۵.۰۰۰ @skybook
. 📚 جاودانه‌ی تاریخ/ شخصیت امیرالمومنین علی(ع) در بیان رهبر انقلاب @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. 📚 جاودانه‌ی تاریخ/ شخصیت امیرالمومنین علی(ع) در بیان رهبر انقلاب #آیت_الله_خامنه_ای #انتشارات_ا
. صفات ظاهراً متضاد و ناسازگار در وجود امیرالمؤمنین آنچنان کنار هم زیبا چیده شده که خود یک زیبایی به وجود آورده است! انسان نمیبیند که این صفات در کسی با هم جمع شود. مثلاً رحم و رقت قلب در کنار قاطعیت و صلابت، با هم نمیسازد، اما در امیرالمؤمنین عطوفت و ترحم و رقت قلب در حد اعلاست که واقعاً برای انسانهای معمولی، چنین حالتی کمتر پیش می‌آید. مثلاً کسانی که به فقرا کمک کنند و به خانواده‌های مستضعف سر بزنند زیادند؛ اما آن کسی که اولاً این کار را در دوران حکومت و قدرت خود انجام دهد، ثانیاً کارِ یک روز و دو روزش نباشد کار همیشه‌ی او باشد. ثالثاً به کمک کردن مادی اکتفا نکند؛ برود با این خانواده با آن پیرمرد با این آدم کور و نابینا، با آن بچه‌های صغیر بنشیند مأنوس شود، دل آنها را خوش کند و البته کمک هم بکند و بلند شود... او به خانه‌ی بیوه زن صغیردار که میرود؛ تنورش را که آتش میکند، نان که برایش میپزد و غذایی را که برایش برده است، با دست مبارک خود در دهان کودکانش میگذارد، بماند؛ برای اینکه این کودکان گرفته و غمگین لبخندی بر لبانشان بنشیند، با آنها بازی میکند، خم میشود آنها را روی دوش خود سوار میکند، راه میرود و در کلبه‌ی محقر آنها سرگرمشان میکند، تا گل خنده بر لبان کودکان یتیم بنشیند‌! این، رحم و عطوفت امیرالمؤمنين است، که یکی از بزرگان آن وقت گفت: آنقدر دیدم امیرالمؤمنین با انگشتان مبارک خودش عسل در دهان بچه های یتیم و فقیر گذاشت که "لوددت انّى كنت یتیماً" در دلم گفتم، کاش من هم بچه‌ی یتیمی بودم که علی اینطور مرا مورد لطف و تفضّل خود قرار میداد! این، ترحم و رقت و عطوفت و امیرالمؤمنین است... (۱) 📚 جاودانه تاریخ/ @skybook
. همین امیرالمؤمنین در قضیه‌ی نهروان؛ آنجایی که یک عده انسانهای کج اندیش و متعصب تصمیم دارند اساس حکومت را با بهانه‌های واهی براندازند، وقتی در مقابلشان قرار میگیرد، نصیحت میکند و فایده‌ای نمیبخشد؛ احتجاج میکند، فایده‌ای نمیبخشد؛ واسطه میفرستد، فایده‌ای نمیبخشد؛ کمک مالی میکند و وعده‌ی همراهی میدهد، فایده‌ای نمیبخشد؛ در آخر سر که صف آرایی میکند، باز هم نصیحت میکند، فایده‌ای نمیبخشد؛ بنا را بر قاطعیت میگذارد. آنها دوازده هزار نفرند. پرچم را به دست یکی از یارانش میدهد و میگوید: هر کس تا فردا زیر این پرچم آمد، در امان است؛ اما با بقیه خواهم جنگید. از آن دوازده هزار، هشت هزار نفر زیر پرچم آمدند. گفت شما بروید؛ رفتند. این در حالی است که آنها سابقه‌ی جنگ دارند، دشمنی و بدگویی کرده‌اند اینها را دیگر امیرالمؤمنین اهمیت نمیدهد. بنای جنگ و ستیز داشتید، کنار گذاشتید؛ پی کارتان بروید. چهارهزار نفر دیگر ماندند. فرمود: اگر مصمّمید، شما بجنگید. دید بنا دارند بجنگند. گفت: پس از چهار هزار نفر شما ده نفر زنده نخواهد ماند! جنگ را شروع کرد. از چهار هزار نفر، نُه نفر زنده ماندند؛ چون بقیه را به خاک هلاکت انداخته بود! این همان علی است. چون میبیند که طرفهای مقابلش انسانهای بد و خبیثی هستند و مثل کژدم عمل میکنند، قاطعیت به خرج میدهد؛ این، همان علی است. «اشدّاء على الكُفّار و رُحماء بينهم.» (۲) 📚 جاودانه تاریخ/ @skybook
. من هم فقط به قلب سوخته خود اجازه میدهم که از علی سخن بگوید و فقط به حرمت عشق جرأت میکنم به علی نزدیک شوم. اگر شعله عشق او در دلم زبانه نمیکشید ابداً به ساحتش جسارت نمی‌کردم و نامش به زبان نمی‌راندم... ما هزار گناه میکنیم و از کمال بینهایت بدوریم؛ ولی هنگامی که تموج روح ما بر شهوات و خواسته‌های مادی مسلط میگردد، یکباره به سراغ علی می‌رویم و تمام احساسات قلبی و آرزوهای برآورده نشده خود را در او مجسم میکنیم و با ذکر علی علی عشق خود را به کمال و حق و خواسته خود را برای مبارزه با جهل و فساد بیان میکنیم. علی مظهر کمال و فداکاری و عشق و تمام ارزشهای عالی انسان است و با ذکر نام او به خدا نزدیک میشویم و از گناهان استغفار میکنیم و به سوی کمال رهسپار میشویم. 📚 علی زیباترین سروده هستی @skybook
. 📚 انقلاب اسلامی و جهان گمشده/ عبور از غرب زدگی مضاعف قطع پالتویی/ قیمت: ۱۵.۰۰۰ تومان 🔹 چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. #پیشنهاد_ویژه 📚 انقلاب اسلامی و جهان گمشده/ عبور از غرب زدگی مضاعف #استاد_طاهرزاده قطع پالتویی/
. وقتی ما چیزی را گم می‌کنیم یا صحنه یا واقعه‌ای را از یاد می‌بریم، اشارت‌ها و نشانه‌هایی از آن چیز یا واقعه و صحنه به ما کمک می‌کند تا با فکر کردن به آن اشاره‌ها و نکات دوباره آن را به یاد بیاوریم و پیش خود بیابیم. در این کتاب استاد طاهرزاده با بیانی هنرمندانه تلاش دارد تا ما را در صحنه‌ای از تاریخ که واقع شده است و گاهی از آن دچار غفلت می‌شویم، قرار دهند. نکات و اشاراتی کوتاه که تفکر انسان را نسبت به آنچه در حال وقوع است، متوجه می‌سازد. تا راهی باشد برای ادامه انقلاب اسلامی. که ادامه دادن مسیر انقلاب اسلامی با انقلابی بودن تفاوت دارد. راهی است که با قدم نهادن در آن، عهد خود را با شهیدان، تازه و حفظ می‌کنیم و راهی برای عبور از غرب زدگی مضاعف که محصولش همان ناکارآمدی و آشفتگی در امور زندگی هرروزمان است، می‌یابیم... 📚 انقلاب اسلامی و جهان گمشده عبور از غرب زدگی مضاعف 🔹 چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی @skybook
. 📚 متولد چهل‌و‌دو/ خاطرات مرحوم حاج علی آقا شمقدری از مجموعه در حدیث دیگران ۲۸۵ صفحه/ قیمت ۹۵.۰۰۰ تومان 🔹 چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی @skybook
لحظه های انقلاب- معرفی کتاب متولد چهل و دو.mp3
25.38M
. 🎙 لحظه‌های انقلاب 🔹 ؛ متولد چهل و دو خاطرات حاج علی آقا شمقدری از حدود نیم قرن‌ همنشینی و همراهی با رهبر انقلاب از سالهای شروع نهضت تا بعد از انقلاب @skybook
. زندان برایمان خوبی‌های زیادی داشت. یکی از عواید زندان خودشناسی بود. من خودم را در زندان محک زدم و بارها بررسی کردم؛ درونیات خودم را ریختم روی دایره؛ اعتقادات خودم را بررسی کردم. گاهی در زندان فکرهایی می‌آمد سراغم؛ به خودم میگفتم خب آقای شمقدری! مگر بد است که آدم هر روز چهار ساعت برود حرم بنشیند دعا بخواند، زیارت کند، بازاری باشد، تجارت کند، پول در بیاورد؟ با خانواده برود شمقدر تفریح و استراحت؟ چه کار به سیاست داری! همۀ اینها را در زندان در ذهن گذراندم و فهمیدم من نمی‌توانم مبارزه را کنار بگذارم... 📚 متولد چهل و دو خاطرات حاج علی آقا شمقدری @skybook
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. سال ۱۲۸۱ شمسی است و نفس ایران برنمی‌آید. در اوضاع مملکت، به قول بهار، طنابی حلقه پیچ دور گردن مملکت است یک سرش دست روس، سر دیگرش انگلیس، می‌کشند چه کشیدنی! رخ کبود است ایران... 🎥 ببینید| سیمرغ سی‌مرغ پ‌ن: البته شاید این ویدئو حال و هوای کتاب را درست نشان نداده باشد، ولی برای تنوع بد نیست!!! @skybook
. در این روایت تلاش قلمی را می‌بینید که در پی آن بوده تا خود را به امام(ره) نزدیک کند و گوشش را به سخن تاریخ بسپارد تا تاریخ خود سخن بگوید. این روایت از زندگی، برآمده از سلوکی است که نویسنده، در شخصیت حضرت امام داشته است و به قول خودش نه زیر و رو کردن اسناد تاریخی است و نه قصد زندگی نامه نویسی به شیوه مرسوم را داشته... ما سمیعیم و بصیریم و خوشیم با شما نامحرمان ما خامشیم 📚 سیمرغ سی‌مرغ نویسنده: محمد قائم خانی /قیمت: ۴۲.۰۰۰ تومان @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. در این روایت تلاش قلمی را می‌بینید که در پی آن بوده تا خود را به امام(ره) نزدیک کند و گوشش را به
ما گمان میکنیم تنها راه متقن رسیدن به حقایق زندگی یک فرد، اسناد محکمی است که درباره او به جا مانده. در حالی که برخلاف پندار ما، سند تاریخی اصلاً معطوف به زندگی انسان‌ها تولید نمی‌شود، بلکه چیزی است به جامانده که «دیگران» در رابطه با یک شخص تولید کرده‌اند. در واقع یک سند تاریخی، چیزی درباره حقیقت «زندگی» هیچ فردی ثبت نمیکند. بلکه تنها «واقعیتی» از ارتباط بین یک تا چند نفر مرتبط با شخصی خاص را به ثبت می‌رساند. اسناد تاریخی تصویر ارتباط بین دو فرد یا بیشتر است. درباره خود اشخاص سکوت می‌کند. اگر شما از آن دسته هستید که تاریخ نزدتان متشکل از اجزای کنار هم نشسته در بازه‌ای از زمان است، پس احتمالاً هیچ راهی جز رجوع به اسناد تاریخی را به رسمیت نمی‌شناسید. پس لطفا خواندن این متن را ادامه ندهید. چون «زندگی» در این نوشته، معنایی غیر از تصاویر کنار هم مونتاژ شده‌ی دوربینی فرضی دارد که از همه حالات انسان‌ها فیلم برداشته و بخشی از آنها در اسناد تاریخی باز تابانده شده است. تاریخ زنده است. همه اشیاء اطراف ما زنده هستند به اسم محیی خدا. وَإِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلا يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلَكِنْ لَا تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ یا به قول مولانا جلال الدين: ما سمیعیم و بصیریم و خوشیم با شما نامحرمان ما خامشیم اسماء خدا در هر دوره تجلیاتی دارند و خدا هر دم به شأنی است. این طور که پیداست ما ناشنوایان باید عطای نوشتن زندگی نامه را به لقایش ببخشیم. اما گاهی راههای دیگری هم هست. گاهی آنها که گوشی نیوشا دارند، چیزهایی از سخن تاریخ را باز گفته‌اند. بیشتر به رمز ولی گاهی بخشی از ماجرا را به تفصیل شرح هم داده‌اند. ما اگر به این باز گفته‌ها دقت کنیم و اسناد تاریخی را هم چونان نشانه‌هایی از ارتباط آدم ها با هم، در پرتو این سخنان تفسیر کنیم، می‌توانیم داستانی بسازیم که شاید، کمی به حقیقت زندگی نزدیک باشد. به خصوص اگر بنا باشد از زندگی خود همان شخصیتی بنویسیم که گوشش به سخن تاریخ بوده، اثرمان رنگ بیشتری از حقیقت خواهد گرفت. کتاب 📚 سیمرغ سی‌مرغ @skybook
⭐️ مجموعه 👈 شیفته سکوت استاد؛ آتشفشان خاموش خمینی 🔻 هنگامی که در مشهد بودم، نام آقای خمینی را شنیدم. پس از آنکه در سال ۱۳۳۷ به قم رفتم، در دروس اصول فقه ایشان شرکت کردم و تا در قم بودم، ادامه دادم. 🔹️ ایشان استادی جدّی بود با لباسی مرتّب و فوق‌العاده تمیز. سربه‌زیر وارد جلسه‌ی درس میشد، به هیچیک از طلاب نگاه نمیکرد، درس خود را با جدّیّت میداد، به پرسشها و بحثهای طلاب با دقت و توجّه تمام پاسخ میگفت، و بدون آنکه توجّهی به ایجاد ارتباط با طلاب داشته باشد، باز به همان شکل بیرون میرفت. اما محبوبیّت بسیاری داشت. 🔹️ اکنون که می‌اندیشم، از سکوتی که این مرد پیش از اعلام نهضت خود داشت، خیلی متعجّب میشوم. اعلامیّه‌هایی که پس از آغاز نهضت صادر کرد، نشان میدهد که ایشان همچون آتشفشان خاموشی بوده که یکباره فوران کرده است. همواره گفته‌ام: ریاضت سکوت ایشان، یکی از بزرگترین ریاضتها بوده است. او مصداق کامل انسان مومن بود. 📖خاطرات خودگفته کتاب خون دلی که لعل شد 💻 Farsi.Khamenei.ir @skybook
. در سینه خون گرمش یاقوت و لعل گردید در زیر تیغ چون کوه هر کس فشرده پا را 📚خون دلی که لعل شد/ خاطرات حضرت از زندان‌ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی ۴۰۵ صفحه/ قیمت: ۹۰.۰۰۰ تومان @skybook
راهی برای ادامه انقلاب- گفتگو درباره کتاب خون دلی که لعل شد..mp3
31.31M
. 🎙 راهی برای ادامه انقلاب... گفتگو با سید رسول فاطمی درباره کتاب؛ 📚 خون دلی که لعل شد خاطرات حضرت از زندان‌ و تبعید دوران مبارزات 🔹 تاریخ ما چگونه با قصه‌ها ادامه می‌یابد 🔹 روایت تاریخ، ادامه تاریخ 🔹 ماجرای پیامبری چیست؟ @skybook
. ... قصه‌ شعر... 🔹 شعر‌خوانی شعرهای شاعران معاصر 🔹 روزهای زوج هفته، از ساعت ۱۰:۰۰ شب 🔹 مجلس اول؛ اخوان ثالث 🔹 امشب، چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ زنده از طریق رادیو https://www.skyroom.online/ch/sohasima/jirjirak @soha_sima
"پاتوق کتاب آسمان"
. ... قصه‌ شعر... 🔹 شعر‌خوانی شعرهای شاعران معاصر 🔹 روزهای زوج هفته، از ساعت ۱۰:۰۰ شب 🔹 مجلس اول؛
. شعر، امروز برای ما حکم تفنن را پیدا کرده است و از این جهت جایگاه آن را در زندگی هر روزه و هر لحظه گم کرده‌ایم. شعر عالمی دارد و فهم شعر در راهی ممکن است که عالم شاعری میخواهد و زبان شاعرانه. ولی در نظر ما کسی که با شعر مانوس است انسانی اهل احساسات است و از واقعیات زندگی دور. حال آنکه اهل‌بیت(ع) فرموده‌اند؛ ...و اِنَّ مِنَ الشِّعرِ لَحِكمَة... و بی جهت نیست که بنیان گذار سیاست دینی در تاریخ ما خود نیز شوریدگی و جنون شعر دارد و به قول شهید آوینی "چنین کسی چون به شعر پردازد، شعر است که شرف و آبرو می‌یابد." استاد طاهرزاده نیز در کتاب "آنگاه که فعالیت‌های فرهنگی پوچ می‌شود" میگویند؛ (شما در فعالیت های فرهنگی خود، به چه چیزهایی می‌خواهید برسید؟ مثلا شما می‌خواهید قرآن را خوب بفهمید، و افراد تحت نظر خود را نماز خوان بار بیاورید، یا در عرفان نظری بتوانید فصوص الحکم محی الدین بن عربی را بفهمید و یا اسفار ملاصدرا رحمه الله عليه» را خوب بخوانید؟ فرض بگیرید همه اینها را به دست آوردید، از خودتان نمی‌پرسید که چی؟ افرادی بودند که همه این کارها را کردند ولی بعد متوجه شدند باید با دقت و دغدغه دیگری کار را شروع می کردند. اشعار آخر عمر امام خمینی(ره) خیلی به ما کمک می‌کند تا از تجربه این مرد بزرگ در مسیر کار فرهنگی استفاده کنیم. ایشان می فرمایند: دوستان مِیزده و مست و زِهوش افتاده بی نصیب آن که در این جمع چومن عاقل بود عاشق از شوق به دریای فنا غوطه ور است بی خبر آن که به ظلمتکده ساحل بود) و این نشانگر این واقعیت است که اغلب کار‌هایی که خود را مشغول به آن کرده‌ایم بر خلاف ظاهر فریبنده آن ماندن در ظلمتکده ساحل عافیت است و نه غوطه‌ور شدن در دریای فنا. زمانی است که چیزی از پیمانه شوریدگی دل لبریز نمی‌شود و بجوشش در نمی‌آید که هیچ، آنچه گرفتارش می‌شویم روزمرگی‌ است و گذران عمر؛ مثل همه و دلمان خوش است که سرگرم واقعیات دنیا هستیم و شما بخوانید مشهورات زمانه... @skybook
قصه شعر- مجلس اول.mp3
22.51M
. 🎙...قصه‌ شعر... 🔹 مجلس اول؛ 🔹 کتاب زمستان @soha_sima
. «انتظار میرود که شاه تا ده سال آینده فعالانه در قدرت باقی باشد». این نتیجه گیری گزارشی کاملاً سری درباره آینده شرایط سیاسی ایران بود که تحلیلگران سازمان سیا در آبانماه ۱۳۵۷ به دولت ایالات متحده ارائه کردند. ۱۰۰ روز بعد، پادشاهی ۳۷ ساله محمدرضا پهلوی سقوط کرد. 🔹 انقلاب تصور ناپذیر... گفتگو با سید رسول فاطمی درباره کتاب؛ 📚 انقلاب تصور ناپذیر اثر: چارلز کورزمن/ ترجمه: محمد ملا عباسی @skybook