eitaa logo
اسناد
90 دنبال‌کننده
75 عکس
27 ویدیو
91 فایل
💠 این کانال جهت بایگانی اسناد و به صورت مکمل کانال ملاحظات و محاکمات راه اندازی شده است. ⭕️لینک کانال اصلی: @sm_javaheri ⭕️لینک کانال مکمل: @sm_javaheri2
مشاهده در ایتا
دانلود
آسیب ها و فرصت های اینستاگرام.pdf
1.48M
#PDF مقاله 🔵پایش آسیب ها در اینستاگرام 🔸🔸🔸🔸🔸 ملاحظات و محاکمات (دست نوشته های سید مجتبی جواهری) 💠 @sm_javaheri
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
📚 #معرفی_کتاب 📘 #تاریخ_تمدن 🔰ویل دورانت ✅ تاریخ تمدن نام مجموعه کتابی ۱۱ جلدی است که ویل دورانت به‌همراه همسرش آریل دورانت دربارهٔ تاریخ زندگی انسان از دوران پیش از تاریخ تا پایان سدهٔ هجدهم نوشته‌اند. ✅ این مجموعه ناتمام است. دورانت و همسرش قصد داشتند نگارش آن را تا تاریخ معاصر غرب (تا سال ۱۹۳۳) ادامه دهند، اما با مرگ تقریباً هم‌زمان آنان، مجموعهٔ تاریخ تمدن تا جلد ۱۱، که اختصاص به دوران ناپلئون دارد، پیش رفت. ✅ در ۶ جلد نخست این مجموعه نام ویل دورانت به‌عنوان نویسنده آمده‌است و آریل دورانت ویراستار است، ولی در جلدهای بعدی هر دو نویسنده هستند. ✅ شهید مطهری در مواد مختلف و متعدد از مطالب این کتاب استفاده می کند. ✅این فایل PDF قابلیت جستجو نیز دارد. ♨️ معرفی فصول کتاب جلد اول: مشرق زمین، گاهوارهٔ تمدن (۱۹۳۵) جلد دوم: یونان باستان (۱۹۳۹) جلد سوم: سزار و مسیح (۱۹۴۴) جلد چهارم: عصر ایمان (۱۹۵۰) جلد پنجم: رنسانس (۱۹۵۳) جلد ششم: اصلاح دین (۱۹۵۷) جلد هفتم: آغاز عصر خرد (۱۹۶۱) جلد هشتم: عصر لویی چهاردهم (۱۹۶۳) جلد نهم: عصر ولتر (۱۹۶۵) جلد دهم: روسو و انقلاب (۱۹۶۷) جلد یازدهم: عصر ناپلئون (۱۹۷۵) #مطهری_خوانی #تاریخ_غرب #تمدن_انسانی #ویل_دورانت #یونان_باستان #شهید_مطهری http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
تاریخ تمدن - ویل دورانت.pdf
39.1M
📚 #معرفی_کتاب 📘 #تاریخ_تمدن 🔰ویل دورانت ✅این کتاب یکی از جامع ترین کتب در مورد تاریخ تمدن است. ✅ شهید مطهری در مواد مختلف و متعدد از مطالب این کتاب استفاده می کند. ✅این فایل PDF قابلیت جستجو نیز دارد. http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
هدایت شده از  کتابیتا
حکیم.apk
27.74M
📚 عنوان : نرم افزار آیت الله جوادی آملی ( حکیم ) 📖موضوع: نرم افزار 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از  کتابیتا
خلاصه طرح کلی.pdf
974.2K
📚عنوان : خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ✍نویسنده : مقام معظم رهبری 📖موضوع : اندیشه اسلامی 📄تعداد صفحه : ‌۶۳ صفحه #اندیشه_اسلامی #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امام خامنه ای بعد از دیدن این فیلم فرمودند: من مطمئن هستم که این شهید عزیز در عالم بیداری با حضرت زهرا (س) ملاقات داشته و می‌خواست چگونگی این دیدار را توضیح دهد اما نمی‌دانم چرا منصرف شد 💥کانال رسمی مرکزمدیریت حوزه‌های علمیه👇 http://eitaa.com/joinchat/329121809Cc8e3511428
♨️ تدریس فشرده کتاب جهان بینی توحیدی و انسان و ایمان از آثار شهید مطهری 🔰 سید مجتبی جواهری 💢💢💢💢💢💢 🔵دوره مباحث معرفتی طرح "الصافات" بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز تابستان امسال در 6 جلسه برای هر گروه برگزار شد. 🔹جلسه اول و دوم توضیح طرح کلی اندیشه اسلامی از دیدگاه در کتاب مقدمه ای بر است. در این دو جلسه چرائی و چگونگی ورود شهید مطهری به جهان بینی اسلامی بیان شده و تفاوت آن با اندیشه قدما و متکلمین مورد بررسی قرار گرفته. 🔹جلسه سوم و چهارم دو مبحث مهم از به صورت خلاصه طرح و بررسی می شود. مسأله اول تفاوت انسان با جانداران و تولید معنای علم و ایمان و رابطه آن دو با یکدیگر و مسأله دوم ضرورت مکتب و ایدئولوژی با توجه به تقسیم فعل انسان به افعال التذاذی و افعال تدبیری. 🔹جلسه چهارم و پنجم ناظر به انواع جهان بینی ، و است و مزایای هر یک بررسی می شود. معیارهای رجحان جهان بینی ها و مقوله وحدت وجود و توحید و نیز در این دو جلسه بیان شده است. 📌 لینک دانلود صوت 👇👇👇👇 🆔 https://eitaa.com/p_almorsalat/1391 @almorsalat
هدایت شده از دارالکتاب
01-moghadamat-tarhekoli.mp3
21.02M
جلسه اول
هدایت شده از دارالکتاب
02-moghadamat-tarhekoli.mp3
23.84M
جلسه دوم
هدایت شده از دارالکتاب
03-moghadamat-ensan-va-iman.mp3
19.07M
جلسه سوم
هدایت شده از دارالکتاب
04-moghadamat-ensan-va-iman.mp3
15.13M
جلسه چهارم
هدایت شده از دارالکتاب
05-moghadamat-jahanbini-tohidi.mp3
16.01M
جلسه چهارم
هدایت شده از دارالکتاب
06-moghadamat-jahanbini-tohidi.mp3
12.63M
🔴 برگزیده ای از محتوای کانال ملاحظات و محاکمات (سید مجتبی جواهری) 🔰بخش اول: صوت تدریس و سخنرانی ▪️ روش تربیت معنوی امام خمینی (ره) (صوت + متن PDF) 👇👇 🌐 https://eitaa.com/sm_javaheri/28 ▪️مقدماتی متفاوت در شناخت (صوت 2 جلسه) ➖(دانشجویان دانشگاه ولیعصر کرمان) 👇👇 🌐 https://eitaa.com/sm_javaheri/132 ▪️ مجموعه جلسات تدریس فشرده کتاب جهان بینی توحیدی و انسان و ایمان از آثار شهید مطهری (صوت 6 جلسه) ➖(دانشجویان دانشگاه چمران اهواز-دوره صافات) 👇👇 🌐 https://eitaa.com/sm_javaheri/182 🌐 https://eitaa.com/sm_javaheri2/216 ▪️مجموعه جلسه دلالت های اندیشه شهید مطهری بر علوم انسانی اسلامی ➖(طلاب و دانشجویان طرح اندیشه میزان در قم) 👇👇 🌐https://eitaa.com/sm_javaheri/205 🌐https://eitaa.com/sm_javaheri/210 ▪️سالگرد دفاع مقدس و نسبت آن با هویت فردی و اجتماعی ایرانیان ➖(کتابخانه دارآباد تهران) 👇👇 🌐 https://eitaa.com/sm_javaheri/213 ▪️سلسله جلسات تدریس کتاب ولایت فقیه امام خمینی(ره) ➖ (صوت 4 جلسه منتشر شده) 🌐جلسه اول: https://eitaa.com/sm_javaheri/222 🌐جلسه دوم: https://eitaa.com/sm_javaheri/225 🌐جلسه سوم: https://eitaa.com/sm_javaheri/226 🌐 جلسه چهارم: https://eitaa.com/sm_javaheri/232 ▪️ جایگاه شهید مطهری در حوزه مطالعات اسلامی-صوت جلسه ➖(مدرسه علمیه امام کاظم- دوره بینش مطهر قم) 👇👇 🌐 https://eitaa.com/sm_javaheri/236 ▪️تدریس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (صوت 16 جلسه) ➖(دانشجویان دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور در بوشهر) ♻️ برای دانلود روی جلسات کلیک کنید: 👇👇 جلسه اول - جلسه دوم - جلسه سوم - جلسه چهارم - جلسه پنجم - جلسه ششم جلسه هفتم - جلسه هشتم - جلسه نهم - جلسه دهم - جلسه یازدهم - جلسه دوازدهم جلسه سیزدهم - جلسه چهاردهم - جلسه پانزدهم - جلسه شانزدهم ▪️ تأثیر تکنولوژی مدرن بر روابط خانوادگی ➖ (دانش آموزان دبیرستان قلم مهر تهران با همکاری کتابخانه دارآباد) 👇👇 🌐 https://eitaa.com/sm_javaheri/264 ▪️سخنرانی درباره تربیت فرزند و فضای مجازی ➖ (اولیاء و مربیان دبیرستان قلم مهر تهران) 👇👇 🌐 https://eitaa.com/sm_javaheri/265 🔸🔸🔸🔸🔸 ملاحظات و محاکمات (سید مجتبی جواهری) 💠 @sm_javaheri
هدایت شده از تفقه
🔖 علامه طباطبایی رحمه‌الله قبل از نوشتن شروع به نوشتن تفسیری به نام «البیان فی الموافقة بین الحدیث و القرآن» کردند؛ این تفسیر از ابتدای قرآن تا اواسط سوره مبارکه را در بر دارد؛ روش مرحوم علامه در این کتاب متفاوت از است؛ غرضِ تألیف جمعِ دِلالی روایات تفسیری با هم و با متن قرآن است نه تفسیر ؛ اگرچه بسیاری از مطالب در ذیل عناوینی چون «بحثٌ روائی» آمده است؛ 🏷 مطالعه این کتاب برای طالبانِ حقائقِ قرآنی و سالکانِ حدائقِ ایمانی نافع است؛ ان شاء الله. 📚 «البیان فی الموافقة بین الحدیث و القرآن» ۶ مجلد: 1⃣ https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlV2F0eWZEc19OZmc 2⃣ https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlbHJ0RmZoRmotUzQ 3⃣ https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlTFF2QVluMW1kXzg 4⃣ https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlaDZTWDJpZ0xRNTQ 5⃣ https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlQU5WZ2RnWVRBd0k 6⃣ https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlRFFuQWp1dTRiTVk @tafaqqoh
هدایت شده از تفقه
۲ مقاله در معرفی تفسیر البیان فی الموافقة بین الحدیث و القرآن اثر علامه طباطبایی رحمه‌الله ✔️ روش علامه طباطبایی (رحمه الله) در تفسیر «البیان فی الموافقة بین الحدیث و القرآن» در مقایسه‌ی اجمالی با تفسیر «المیزان» 🌐 https://jqst.ut.ac.ir/article_51936.html ✔️ علاّمه طباطبائی (رحمه الله) و تفسیر البیان فی الموافقة بین الحدیث و القرآن 🌐 http://tat.atu.ac.ir/article_5713.html @tafaqqoh
هدایت شده از المرسلات
♨️♨️نمازهای هر شب ماه رجب از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس(ره) 💠نمازمشترک هرشب ماه رجب 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(3)+توحید(1) 👈 بعد از نماز دست ها را بلند می کند و میگوید: لا اله الا الله وحده لا شریک له له الملک و له الحمد یحیی و یمیت و هو حی لا یموت بیده الخیر و هو علی کل شیء قدیر والیه المصیر و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم اللهم صل علی محمد و آل محمد النبی الامی و آله. ودستها را به صورت می کشد. 💠شب1 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(1)+توحید(3) 🔅10رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(100) 👈بعدازنماز:دعای مذکور در اقبال(70) 🔅20رکعت بعدازمغرب 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(1) 🔅2رکعت بعدازعشاء 🔺رکعت اول:حمد(1)+انشراح(1)+توحید(3) 🔺رکعت دوم:حمد(1)+انشراح(1)+توحید(1)+فلق(1) +ناس(1) 💠شب2 🔅10رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(1) 💠شب3 🔅10رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+نصر(5) 💠شب4 🔅100رکعت 🔺رکعت اول:حمد(ا)+فلق(1) 🔺رکعت دوم:حمد(1)+ناس(1) 💠شب5 🔅6رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(25) 💠شب6 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی(7) 💠شب7 🔅4رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(3)+فلق(1)+ناس(1) 👈بعدازنماز:صلوات(10)+تسبیحات اربعه(10) 💠شب8 🔅20رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(3)+کافرون(3)+فلق(3)+ناس(3) 💠شب9 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+ تکاثر(5) 💠شب10 🔅12رکعت بعدازمغرب 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(3) 💠شب11 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی(12) 💠شب12 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+آمن الرسول...علی القوم الکافرین(آیات آخر سوره بقره)(10) 💠شب13 🔅10رکعت 🔺رکعت اول:حمد(1)+العادیات(1) 🔺رکعت دوم:حمد(1)+تکاثر(1) 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 💠شب14 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(1)+قل إنّما أنا بشر(آیه آخر کهف)(1) 🔅4رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 💠شب15 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(4)+توحید(4)+فلق(4)+ناس(4)+آیت الکرسی(4)+قدر(4) 👈بعدازنماز: الله الله ربّی لا اُشرِکُ به شیئاً و لا أتّخذ من دونه ولیّاً+دعا به هرچه دوست دارد 🔅6رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+هرسوره ای که خواست(1) 👈بعدازنماز:حمد(4)+توحید(4)+فلق(4)+ناس(4)+آیت الکرسی(4)+تسبیحات اربعه(4)+ الله الله ربّی لا اُشرِکُ به شیئاً ما شاء الله لا حوال و لا قوّه الّا بالله العلیّ العظیم 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(10)+توحید(10) 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10) 💠شب16 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(10)+توحید(10) 💠شب17 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10) 💠شب18 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10)+فلق(10)+ناس(10) 💠شب19 🔅4رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی(15)+توحید(15) 💠شب20 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+قدر(15) 💠شب21 🔅6رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+کوثر(10)+توحید(10) 💠شب22 🔅8رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(7) 👈بعدازنماز:صلوات(10)+استغفار(10) 💠شب23 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+ضحی(5) 💠شب24 🔅40رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+آمن الرسول(دو آیه آخر بقره)(1)+توحید(1) 💠شب25 🔅20رکعت بین مغرب و عشاء 🔺هر رکعت: حمد(1)+ آمن الرسول(دو آیه آخر بقره)(1)+توحید(1) 💠شب26 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(40 و در روایتی4) 💠شب27 🔅12رکعت 🔺در توضیح آن به اقبال مراجعه شود. 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(4)+فلق(4)+ناس(4)+توحید(4) 👈بعد از نماز:لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ سُبْحانَ اللَّهِ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيم(4)+دعا به هرچه بخواهد 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(4)+اعلی(10)+قدر(10) 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(4)+توحید(4)+فلق(4)+ناس(4)+آیت الکرسی(4)+قدر(4) 👈بعد از نماز:حمد(4)+فلق(4)+ توحید(4)+ اللَّهُ اللَّهُ رَبِّي لا اشْرِكُ بِهِ شَيْئاً(4)+دعا به هرچه بخواهد 💠شب28 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+اعلی(10)+قدر(10) 👈بعد از نماز:صلوات(100)+استغفار(100) 💠شب29 🔅12رکعت 🔺هر رکعت:حمد(1)+اعلی(10)+قدر(10) 👈بعد از نماز:صلوات(100)+استغفار(100) 💠شب30 🔅10رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10) 💠شب آخر 🔅10رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(3)+کافرون(3) 👈بعد از نماز: دست ها را به سمت آسمان بلند می کند: لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ لَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ يُحْيِي وَ يُمِيتُ وَ هُوَ حَيٌّ لا يَمُوتُ بِيَدِهِ الْخَيْرُ وَ هُوَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ، وَ صَلَّى اللَّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ، وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ. سپس دست ها را به صورت می کشد و حاجتش را می خواهد. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌐فاطر، حوزه علمیه عصر انقلاب👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از دینِ قیِّم
♨️برخی دوستان پیام دادند که ترجمه حدیث امام صادق «ع» درمورد بهلول نبّاش نیز گذاشته شود. 🔻میرزا جواد آقا ملکی تبریزی «ره» این حدیث شریف را در کتاب «رسالۀ لقاء الله» ذیل عنوان «جوان کفن دزد» ترجمه می کنند. 🔺کتاب رسالۀ لقاء الله را بارگذاری می کنیم، به امید اینکه علاوه بر ترجمۀ حدیث مذکور از دیگر مطالب ذی قیمت این کتاب گرانسنگ نیز بهره ببریم. بعون الله و منِّه. •┈┈••✾••┈┈• 🆔 @DeyneGhayyem
هدایت شده از دینِ قیِّم
4_5981217056077382237.pdf
864.6K
رسالۀ لقاءالله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی «ره» 🆔 @DeyneGhayyem
هدایت شده از المرسلات
037-marefatenafs-ghaflat-v-moraghebeh.mp3
3.2M
🔉🔉 💢تو خود حجاب خودی 🔰گفتاری از استاد علی فرحانی درباره رسیدن به کمال انسانی از طریق معرفت نفس ‼️در هنگام استماع صوت، حتما عباراتی را که در پست قبل ذکر شده است، ملاحظه فرمایید. @fater290
هدایت شده از المرسلات
💢تو خود حجاب خودی 🔰گفتاری از استاد علی فرحانی درباره رسیدن به کمال انسانی از طریق معرفت نفس ✨✨✨✨✨✨✨✨ 🔹از دیدگاه علامه طباطبایی، نزدیکترین راه رسیدن انسان به کمال، طریق معرفت نفس است. شاید به جرات بتوان گفت که ایشان در تمام آثار خود، تنها به دنبال تبیین همین مطلب و آثار و لوازم آن بوده اند. 🔹استاد علی فرحانی در تدریس کتاب بدایه الحکمه و نهایه الحکمه، به مناسبت های مختلفی به این دیدگاه علامه اشاره کرده اند و تا حدودی آن را تبیین کرده اند. 🔹ایشان در بحث انواع فاعل به مناسبت عبارت علامه در فاعل بالتجلی، توضیحاتی را در مورد طریق معرفت نفس با استفاده از برخی عبارات علامه بیان میکنند. 🔹در پست بعد صوت استاد را قرار داده ایم و در ادامه این پست، عباراتی از علامه که استاد آنها را توضیح میدهند، ذکر کرده ایم. برای استفاده بیشتر از این صوت، حتما در هنگام استماع صوت، عبارات زیر را نیز ملاحظه کنید. ✅عبارتی از کتاب بدایه الحکمه 🔺السابع الفاعل بالتجلي و هو الذي يفعل الفعل- و له علم سابق‏ تفصيلي به هو عين علمه الإجمالي بذاته- كالنفس الإنسانية المجردة- فإنها لما كانت الصورة الأخيرة لنوعها- كانت على بساطتها هي المبدأ- لجميع كمالاتها و آثارها الواجدة لها في ذاتها- و علمها الحضوري بذاتها علم بتفاصيل كمالاتها- و إن لم يتميز بعضها من بعض- و كالواجب تعالى بناء على ما سيجي‏ء- من أن له تعالى علما إجماليا- في عين الكشف التفصيلي-. بدایه الحکمه ✅عباراتی از رساله الولایه 🔺فقد تحصّل أنّ شيئا من هذه الطرق، غير طريق معرفة النفس، لا يوجب معرفة بالحقيقة. و أمّا طريق معرفة النفس فهو المنتج لذلك، و هو أن يوجّه الإنسان وجهه للحقّ سبحانه، و ينقطع عن كلّ صارف شاغل عن نفسه إلى نفسه، حتّى يشاهد نفسه كما هي، و هي محتاجة بذاتها إلى الحقّ سبحانه. و ما هذا شأنه لا ينفكّ مشاهدته عن مشاهدة مقوّمه، كما عرفت. فإذا شاهد الحقّ سبحانه عرفه معرفة ضروريّة، ثمّ عرف نفسه به حقيقة؛ لكونها قائمة الذات به سبحانه، ثمّ يعرف كلّ شي‏ء به تعالى. 🔺و المحصّل أنّ طريق معرفة النفس هي الموصلة إلى هذه الغاية، و هي أقرب الطرق فحسب؛ و ذلك بالانقطاع عن غير اللّه، و التوجّه إلى اللّه سبحانه بالاشتغال بمعرفة النفس كما يحصل من خبر موسى عليه السّلام المتقدّم: «ليس بينه و بين خلقه حجاب إلّا خلقه، احتجب بغير حجاب محجوب، و استتر بغير ستر مستور» الحديث. 🔺و هذا الحديث الشريف أجمل بيان لأحسن طريق، فيبتدى بالأسباب الواردة شرعا للانقطاع من التوبة و الإنابة و المحاسبة و المراقبة و الصمت و الجوع و الخلوة و السهر و يجاهد بالأعمال و العبادات، و يؤيّد ذلك بالفكر و الاعتبار، حتّى يورث ذلك انقطاعا منها إلى النفس، و توجّها إلى الحقّ سبحانه، و يطلع من الغيب طالع، و يتعقّبه شي‏ء من النفحات الإلهيّة و الجذبات الربّانيّة، و يوجب حبّا و إشرافا، و ذلك هو الذّكر. ثمّ لا يزال بارق يلمع، و جذبة تطلع، و شوق يدفع، حتّى يتمكّن سلطان الحبّ في القلب، و يستولي الذّكر على النفس، فيجمع اللّه الشمل، و يختم الأمر و إنّ إلى ربّك المنتهى. 🔺و اعلم أنّ مثل هذا السائر الظاعن مثل من يسلك طريقا قاصدا إلى غاية، فإنّما الواجب عليه أن لا ينسى المقصد، و أن يعرف من الطريق مقدار ما يعبر منه، و أن يحمل من الزاد قدر ما يحتاج إليه. فلو نسي مقصده آنا ما هام على وجهه حيران، و ضلّ ضلالا بعيدا. و لو ألهاه الطريق و مشاهدته و ما فيه بطل السير، و حصل الوقوف. و لو زاد حمل الزاد تعوّق السعي وفات المقصد، و اللّه المستعان سبحانه. ✅عبارتی از رساله الانسان بعد از دنیا 🔺الفصل الخامس عشر في النار أعاذنا اللّه سبحانه منها، و الآيات الواردة في تفاصيل العذاب و الأخبار بها أكثر عددا من آيات الجنّة، فهي تقرب من أربعمائة آية، و ما خلت عن ذكرها تصريحا أو تلويحا إلّا اثنتا عشرة سورة من السور القصار، و كيف كان فجملة حالهم أنّهم محرومون من الحياة الحقيقيّة الأخرويّة، قال سبحانه: قَدْ يَئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ كَما يَئِسَ الْكُفَّارُ مِنْ أَصْحابِ الْقُبُورِ. و قال: إِنَّهُ لا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكافِرُونَ. و قال: وَ مَنْ يَقْنَطُ مِنْ رَحْمَةِ رَبِّهِ إِلَّا الضَّالُّونَ. و قد قال سبحانه في وصف الآخرة: وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوانُ، و هي الرحمة الإلهيّة التي هي منبع كلّ كمال و جمال، كما قال: وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‏ءٍ فَسَأَكْتُبُها لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ. 🔺و هي تفيد أنّهم في عين حرمانهم منها مشمولون لها، و قد قال: وَ بَيْنَهُما حِجابٌ. و قال: فَضُرِبَ بَيْنَهُمْ بِسُورٍ لَهُ بابٌ باطِنُهُ فِيهِ الرَّحْمَةُ وَ ظاهِرُهُ مِنْ قِبَلِهِ الْعَذابُ. و يتحصّل منه أنّهم في عين مشموليّتهم للرحمة محرومون عنها لكونها في باطن حجاب هم لا يجاوزون ظاهره، و قد مرّ بيانه في فصل الأعراف، فالحجاب هو الذي يمنع هم من النعيم، و ظاهره هو الذي يعذّبون به، و قد بيّن سبحانه أنّهم إنّما يعذّبون بأعمالهم السيّئة بأقسامها، فأعمالهم هي أنواع عذابهم، و الأصل الذي تنشعب منه هذه الأنواع هو أصل الحجاب لهم، و هو الغفلة، قال تعالى: وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ كَثِيراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ. و قال سبحانه: كَلَّا بَلْ رانَ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ* كَلَّا إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ، فهم متوقّفون في حجاب أعمالهم، و قد قال سبحانه: وَ قَدِمْنا إِلى‏ ما عَمِلُوا مِنْ عَمَلٍ فَجَعَلْناهُ هَباءً مَنْثُوراً. @fater290 🔉🔉صوت استاد را در توضیح عبارات فوق 👇👇👇
💢نهایه الحکمه - 1396 🔰استاد علی فرحانی 💠💠💠💠💠💠 ☢️ لینک دانلود جلسات 1-46👇👇👇 🔹جلسه01👈 yon.ir/xsS25 🔹جلسه02👈 yon.ir/gzdna 🔹جلسه03👈 yon.ir/l8sJA 🔹جلسه04👈 yon.ir/op99v 🔹جلسه05👈 yon.ir/6kcOK 🔹جلسه06👈 yon.ir/nuSY4 🔹جلسه07👈 yon.ir/Idtoi 🔹جلسه08👈 yon.ir/nuQzB 🔹جلسه09👈yon.ir/OwqZq 🔹جلسه10👈 yon.ir/XZOx2 🔹جلسه11👈 yon.ir/9UrFB 🔹جلسه12👈 yon.ir/3dsIu 🔹جلسه13👈 yon.ir/QSf40 🔹جلسه14👈 yon.ir/v9cbw 🔹جلسه15👈 yon.ir/KhokM 🔹جلسه16👈 yon.ir/P2CNn 🔹جلسه17👈 yon.ir/pS4vF 🔹جلسه18👈 yon.ir/IjIk5 🔹جلسه19👈 yon.ir/0YzZU 🔹جلسه20👈 yon.ir/ryBPj 🔹جلسه21👈 yon.ir/Lygx5 🔹جلسه22👈 yon.ir/vcpn4 🔹جلسه23👈 yon.ir/NLX0i 🔹جلسه24👈 yon.ir/bYkma 🔹جلسه25👈 yon.ir/NIemN 🔹جلسه26👈 yon.ir/J018d 🔹جلسه27👈 yon.ir/VPkFy 🔹جلسه28👈 yon.ir/tfULJ 🔹جلسه29👈 yon.ir/YVEPn 🔹جلسه30👈 yon.ir/V8HWn 🔹جلسه31👈 yon.ir/z2nrE 🔹جلسه32👈 yon.ir/iyIXA 🔹جلسه33👈 yon.ir/AYtOl 🔹جلسه34👈 yon.ir/W5a9U 🔹جلسه35👈 yon.ir/326iJ 🔹جلسه36👈 yon.ir/OIuGR 🔹جلسه37👈 yon.ir/k1Kwx 🔹جلسه38👈 yon.ir/N0mKs 🔹جلسه39👈 yon.ir/RolDd 🔹جلسه40👈 yon.ir/ZGGgQ 🔹جلسه41👈 yon.ir/NdPsE 🔹جلسه42👈 yon.ir/DzGY4 🔹جلسه43👈 yon.ir/hrUtG 🔹جلسه44👈 yon.ir/ZGOqf 🔹جلسه45👈 yon.ir/l6ecC 🔹جلسه46👈 yon.ir/vE1fb 💠💠💠💠💠💠 📌فیضیه - مدرس حضرت معصومه سلام الله علیها 💠💠💠💠💠💠 @almorsalat
هدایت شده از تفقه
🔊 ۱۶۰ جلسه درس خارج فقه؛ مبحث و 🎙 آیةالله محمد مؤمن اعلی الله مقامه 🌐 http://m-momen.ir/post/15 @tafaqqoh
هدایت شده از تفقه
📚 الولایة الالهیة الاسلامیة او الحکومة الاسلامیة / ۲ مجلد 🖊 آیةالله محمد مؤمن قمی اعلی الله مقامه 🔹 پی دی اف 🌐 https://archive.org/details/overalllibrary_gmail_20170224_1026/mode/2up 🔹 نرم‌افزار اندروید 🌐 http://bayanbox.ir/id/7923516557737958324?download 🔹 مطالعه برخط 🌐 http://ito.lib.eshia.ir/84251/1/1 @tafaqqoh
هدایت شده از تفقه
📚 از آیةالله سید کاظم حائری دامت برکاته در زمینه و 🔖 ولایة الامر فی عصر الغیبة (۱۴۱۰ هـ.ق / ۱۳۶۸ هـ.ش) ✔️ مطالعه چکیده‌ی و خواندنی که به قلم استاد سید علی‌اکبر حائری دام عزه (برادر کوچک‌ترِ مؤلف) ابتدای کتاب آمده برای آشنایی با نظریات مطرح شده در کتاب بسیار سودمند است. 🌐 https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlV19ZQUsxWHB5bjA 🌐 http://ar.lib.eshia.ir/72001/1/6 🔖 أساس الحکومة الإسلامیة، دراسة الاستدلالیة مقارنة بین الدیمقراطیة و الشّوری و ولایة الفقیه» (۱۳۹۹ هـ.ق / ۱۹۷۹ م) ✔️ مقایسه سه : ، و فقیه 🌐 http://alfeker.mediafire.com/file/haj3kr8q41uwpkj 🌐 http://lib.eshia.ir/72006/1/4 @tafaqqoh