🔸كيست كسى كه ميل به او كند و در مقام ترويج او باشد، اگر اين معنى اصل دارد، كه قلباً مايل به او است و در مقام ترويج مؤمى إليه می باشند، قطعاً اين اسباب زوال دولت است، البته اجتناب واحتراز از آن خواهند نمود .
🔸عرض كردم اعتقادم اين است : حفظ دين را در حفظ #شاه می دانم، حقّ تعالى واقف است ميل به #تصوف وميل به ترويج ايشان را از اسباب زوال می دانم، لهذا بر خود لازم داشتم كه اصرار در اين مرحله كرده باشم، اگر فى الحقيقة تشكيك در اين مطلب داشته باشند، اعلام فرمايند نحوى توضيحى در آن مطلب كرده باشم، كه بر همه كس حقّيّت آنچه عرض كردم، ظاهر شده باشد، والسلام عليكم .
🔸 التماس اين است كلّ اين نوشته ها را بعد از اينكه مطالب آنها را درست فهميديد، به جهت اين خادم شريعت مطهّره ارسال داريد .
📚 منبع : اسناد موجود در کتابخانه مرحوم آية الله حاج سید محمد علی #روضاتی
👉 @smbshafti
✅ چرا نمیتوانیم نماز شب بخوانیم؟!
شیخ صدوق رحمهالله به اسناد خود از حضرت #امام_صادق علیهالسلام روایت کرده است که فرمودند:
🍃 «مداومت بر نماز شب، چهره را نیکو، اخلاق را خوب و انسان را خوشبو مىكند و روزى را زياد، بدهى را پرداخت مىنمايد، غم و اندوه را از بين مىبرد و دید چشم را زیاد مىكند.» [۱]
🌿 همچنین روایت کرده است که حضرت فرمودند: «فردی که دروغ میگوید، از رزق و روزیش محروم میشود!» راوی پرسید: چگونه محروم میشود؟ فرمودند: «با دروغگویی، توفیق خواندن نماز شب از او گرفته میشود و اگر نماز شب نخواند، از رزق (حلال) خود محروم خواهد شد!» [۲]
🔴 شیخ مفید رحمهالله روایت کرده است که مردی به #امیرالمؤمنین علیهالسلام عرض کرد: من دوست دارم نماز شب بخوانم، ولی نمیتوانم آخر شب از خواب بیدار شوم! حضرت به او فرمودند: «تو مردی هستی که گناهانت، دست و پایت را بستهاند!» [۳]
📚 منابع:
[۱] ثواب الاعمال (شیخصدوق)، ص۴۲
[۲] همان
[۳] المقنعة (شیخمفید)، ص۱۴۲
اگر موفق به شبزندهداری و بیداری سَحر جمعه شدید، از دعا برای تعجیل در فرج صاحب غریب عالَم و ارتباط قلبی و عرض حاجت با حضرت در این لحظات خلوت غافل نشوید؛ که خیر دنیا و آخرت در آن است.
🍂 «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج.»
#حدیث #سبک_زندگی #مؤمن #تهجد #نماز_شب #گنا #دروغ #رزق
@Hedayatgary
هدایت شده از حمید رضا قمی
🔴 امام باقر علیه السلام فرمودند :
امامی که از ما اهل بیت (ع) قیام می کند
🔺 بوسیله وحشت ( دشمنان از او ) یاری می شود
🔺 با نصرت و یاری ( الهی ) پشتیبانی و تایید خواهد شد ...
🔺 قدرت او شرق و غرب عالم را فرا خواهد گرفت
🔺 خداوند متعال بوسیله او دینش را بر همه ادیان غالب خواهد نمود ، گرچه مشرکین رضایت ندارند
🔺 او همه ویرانی ها را بر روی زمین ، آباد خواهد نمود
🔺 و حضرت عیسی بن مریم (ع) فرود خواهد آمد و پشت سر او نماز می خواند..
📚 ( کمال الدین و تمام النعمه ، ج۱ ، ص۳۳۱ ، ح۱۶ ، شیخ صدوق ، قرن چهارم هجری )
@hamsafarehaj
🔴 آشنایی با تصوّف (۵)
⏭ بخش قبلی ⏮ بخش بعدی
🔷 دورههای مختلف تصوّف
۱. مرحله تأسیس:
این مرحله پس از جریان #سقیفه بنیساعده با مقدمۀ #حسن_بصری شروع میشود و تا زمان #ابوهاشم_کوفی ادامه دارد (قرن اول هجری)؛ از دیگر بزرگان این دورۀ صوفیه، #سفیان_ثوری را میتوان نام برد و مرحلۀ رشد و دست به عصا راه رفتن تصوّف است!
۲. جوانه زدن تصوّف:
از چهرههای مشهور این دوره (قرن دوم هجری) #شقیق_بلخی (متوفای ۱۹۴ ق)، #رابعه_عدویه (م۱۸۵ق) و #حارث_محاسبی (م۱۹۵ق) هستند؛ در این دوره کم کم مبانی عارفانه وارد تصوّف شد، مانند #عشق که توسط رابعۀ عَدَویّه گسترش یافت؛ او اولین زن صوفی است که حکایات بسیاری از روابط او با حسن بصری و سفیان ثوری و دیگر صوفیان نقل کردهاند! [۱]
۳. مرحله رشد و رواج تصوّف:
این مرحله تقریباً در قرن سوم جریان یافته است؛ چهرههای معروف این دوره که تصوّف را رشد دادند: #بایزید_بسطامی، #جنید_بغدادی، #سهل_تستری، #منصور_حلاج و #ابوبکر_شبلی بودند؛ در این مرحله مفاهیمی همچون #شطحیات و #تقدیس_شیطان وارد تصوّف شد!
۴. مرحله نظم و کمال:
اوایل قرن چهارم را باید شروع مرحلۀ چهارم تصوّف دانست؛ #کل_آبادی و #سراج_طوسی از مشاهیر این دوره هستند؛ تصوّف در این مرحله صورت مکتوب مییابد و اولین کتابها در این دوره به رشتۀ تحریر در میآیند، مانند: «الرعایة لحقوق الله» که نویسندهاش مجهول است و «اللّمع» سرّاج طوسی (م۳۷۸ق).
۵. مرحله شرح و تعلیم:
این مرحله مربوط به قرنهای پنجم تا نهم است که از بهترین اعصار رشد و شکوفایی تصوّف محسوب میشود؛ در این دوره سیر و سلوک فرقهای شروع شد و فرقههای بسیاری شکل گرفت؛ از چهرههای تأثیرگذار این مرحله، #سیف_فرقانی، #داود_قیصری، #عبدالرحمن_جامی، #لاهیجی، #عطار_نیشابوری، #محمود_شبستری و جلالالدین #مولوی را میتوان نام برد؛ در این دوره، تصوّفِ نظری مدوّن شد و در حیطۀ عمل، گسترش بسیاری یافت.
۶. ایجاد خانقاه:
در قرن چهارم واقعهای به وقوع پیوست که نقطۀ عطفی برای تصوّف بود و آن ایجاد #خانقاه است؛ خانقاه را بیشتر به معنای معبد و پرستشگاه و سفره دانستهاند؛ اولین خانقاه به شهادت خود صوفیه، در قرن چهارم هجری توسط امیری مسیحی در رملۀ شام برای صوفیان ساخته شد! اندک اندک صوفیان هر کجا رفتند خانقاهی ساختند و این گونه مساجد ترک شد و موقوفات برای خانقاهها معیّن نمودند و آدابی بنا نهادند؛ حتی برای ورود به خانقاه، آداب و رسوم خاصّی ساختند و برای هر خانقاه یک متولّی به نام شیخ درست کردند. [۲]
⭕️ البته برخی فرقههای صوفیه، امروزه به دلیل ترس از افکار عمومی، نام خانقاههای خود را به حسینیه تغییر دادهاند؛ اما برنامههای همیشگی خود را (بعضاً به شکلی نوین) انجام میدهند!
مستر هِمفِر (جاسوس انگلستان در کشورهای اسلامی) در کتاب خاطرات خود، برنامۀ دولت انگلستان در مورد اسلام را این گونه بیان میکند:
🔴 «گسترش همه جانبۀ خانقاههای دراویش؛ تکثیر و انتشار رسالهها و کتابهایی که مردم عوام را به روی گرداندن از دنیا و مافیها و گوشهگیری سوق میدهد، مانند مثنوی مولوی و احیاء العلوم غزالی و کتابهای #ابن_عربی؛ و نگهداشتن مسلمین در جهل و بیخبری و جلوگیری از تأسیس و گشایش مراکز آموزشی و تربیتی از هر قبیل؛ ایجاد مانع در راه چاپ و انتشار و در صورت لزوم آتش زدن کتابخانههای عمومی؛ و برحذر داشتن مردم از فرستادن فرزندانشان به مدارس دینی با وارد ساختن اتهاماتی علیه مراجع و علمای بزرگ و ...» [۳]
📚 منابع:
[۱] تذکرة الاولیاء (عطارنیشابوری)، ص۴۳
[۲] سفرنامه ابن بطوطه، ص۲۶
[۳] خاطرات مستر همفر، ص۶۵
🍂 «یارب فرج امام ما را برسان.»
#مقاله #شبهات #تصوف
@Hedayatgary
هدایت شده از اَلْطَلْعَةُ الرَّشِيدَة
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ جفای ما در حق امام زمان ارواحنا فداه
✅ استاد حامد کاشانی
https://t.me/talaatalrashidah
https://eitaa.com/altalaatorrashidah
https://chat.whatsapp.com/Cal7Zn2dD5EBIcVPxdZhq3
🌹چون حضرت زینب «علیهاالسلام»
به دنیا آمدند،
مادرشان حضرتفاطمه«سلاماللهعليها» وی را خدمت پدر آوردند و به إیشان فرمودند:
این مولود را نامگذاری کنید.
أمیرالمؤمنین «علیهالسلام» فرمودند:
من بر رسولخدا «صلیاللهعلیهوآله» سبقت نمیگیرم.
و در آن زمان، پیغمبر اکرم «صلیاللهعلیهوآله» در سفر بودند
و پس از سه روز که بازگشتند،
با اطلاع از ماجرا فرمودند:
🌸 من هم در این امر بر خدا سبقت نمیگیرم.
جبرئیل نازل شد و سلام خداوند را به پیامبر «صلیاللهعلیهوآله» رسانید و عرض کرد:
خدا نام این مولود را زینب اختیار کرده است.
سپس رسول خدا «صلیاللهعلیهوآله» #حضرت_زینب سلاماللهعلیها را طلب کرده و بوسیدند؛
سپس فرمودند:
📜 وصیت میکنم به حاضرین و غائبین که این دختر را به خاطر من پاس بدارید که همانا وی به خدیجه کبری سلاماللهعلیها همانند است.
🌺 سکینه و وقار ایشان را به حضرت خدیجه «علیهاالسلام»،
🌺 عصمت و حیائش را به حضرت زهرا «سلاماللهعلیها»،
🌺 فصاحت و بلاغتش را به امیرالمؤمنین «علیهالسلام»،
🌺 حلم و بردباریش را به امام مجتبی «علیهالسلام»
🌺 و شجاعت و قوّت قلبش را به امام حسین «علیهالسلام» تشبیه نمودهاند.
📜ریاحین الشریعة (محلاتی)، ج۳، ص۳۸
┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄
#إلتماس_دعا_برای_فرج
🤲 أللَّھُمَ عجِلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🤲
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🔺توسل عالم اهل تسنن، به ساحت نورانی حضرت زینب (س)
🔹 یکی از ویژگیهای حضرت زینب (سلاماللهعلیها)، گرهگشایی از آحاد مردم حتی از غیر شیعیان است و این خصلت بر سایر مذاهب مخفی نمانده است.
🔹به عنوان نمونه، شبلنجی از مشاهیر اهلتسنن، از قول شیخ عبد الرحمن الاجهوری چنین مینویسد: «در کتاب شیخ عبدالرحمن اجهوری که نامش مشارقالانوار است خواندم که [نوشته بود]: در سال هزار و صد و هفتاد برایم گرفتاری شدیدی از گرفتاری های زمانه حاصل شده بود، به مقام سیده زینب که مذکور است توجه کردم و این قصیده را سرودم، به برکت آن قصیده سختی از من برداشته شد و آن قصیده این است:
▫️آل طه لکم علینا الولاء
▫️لا سواکم بما لکم آلاء
▫️مدحکم فی الکتاب جاء مبینا و...
یعنی ای آل طه، برای شما بر ما، ولایت است... تا پایان شعر».بدين صورت از بيماري خود به برکت حضرت زينب سلام الله عليها شفا پيدا کرد.
📚 الشبلنجي، مؤمن بن حسن، نور الابصار، ص382-383، تحقيق: دکتور عبد العزيز سالمان، المکتبة التوفيقية - مصر.
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
🔴 آشنایی با تصوّف (۱۰)
⏭ بخش قبلی ⏮ بخش بعدی
(با توجه به آغاز ایام فاطمیه علیهاالسلام، سلسله مطالب نقد تصوّف را به پایان میرسانیم تا إنشاءالله در فرصتی دیگر که بررسی صوفیۀ قرون اخیر بپردازیم.)
🔷 سخنان بسیار مهم علّامه مجلسی رحمةاللهعلیه با شیعیانی که دنباله رو ملاعین صوفیه شدهاند:
⚠️ «پس اگر اعتقاد به روز جزا داری، امروز حجّت خود را درست کن که چون فردا حق تعالی از تو حجّت طلبد، جواب شافی و عذر پسندیده داشته باشی! و نمیدانم بعد از ورود احادیث صحیحه از اهلبیت رسالت علیهمالسلام و شهادت این بزرگواران از علمای شیعه رضواناللهعلیهم بر بطلان این طائفه و طریقۀ ایشان، در متابعتشان نزد حق تعالی چه عذر خواهی داشت؟!
🔹 آیا خواهی گفت متابعت #حسن_بصری کردم که چند حدیث در لعن او وارد شده است؟!
🔹 یا متابعت #سفیان_ثوری کردم که با امام جعفر صادق علیهالسلام دشمنی میکرده و پیوسته معارض آن حضرت میشده است و بعضی احوال او را در اول کتاب بیان کردیم؛
🔹 یا متابعت #غزالی را عذر خود خواهی گفت که به یقین ناصبی بوده! و میگوید در کتابهای خود: "به همان معنا که مرتضی علی امام است، من هم امامم!" و میگوید: "هر کس یزید را لعنت میکند گناهکار است!" و کتابها در لعن و ردّ شیعه نوشته، مانند کتاب "المنقذ من الضّلال" و غیر آن؛
🔹 یا متابعت برادر ملعونش احمد غزّالی را حجّت خواهی کرد که میگوید: "شیطان از اکابر اولیاء الله است!"
🔹 یا ملّای رومی (#مولوی جلال الدین محمد بلخی) را شفیع خواهی کرد، که میگوید: "#ابن_ملجم را حضرت #امیرالمؤمنین علیهالسلام شفاعت میکند و به بهشت خواهد رفت! و حضرت امیر به او گفت که: تو گناهی نداری! چنین مقدّر شده بود و تو در آن عمل مجبور بودی!" و در هیچ صفحه از صفحات مثنوی نیست که اشعار به #جبر یا #وحدت_وجود یا سقوط عبادات یا غیر آنها از اعتقادات فاسد نکرده باشد! و چنانکه مشهور است و پیروانش قبول دارند، ساز و دف و نی (#موسیقی) شنیدن را عبادت میدانسته است!
🔹 یا پناه به محی الدّین #ابن_عربی خواهی برد که هرزههایش را در اول و آخر این کتاب شنیدی و میگوید: "جمعی از اولیاء الله هستند که رافضیان (شیعیان) را به صورت خوک میبینند!" و میگوید: "به معراج که رفتم مرتبۀ علی (علیهالسلام) را از مرتبۀ #ابوبکر و #عمر و #عثمان پستتر دیدم! و ابوبکر را در عرش دیدم! چون برگشتم به علی گفتم چون بود که در دنیا دعوی میکردی که من از آنها بهترم؟! الحال دیدم مرتبه تو را که از همه پستتری!!" (العیاذ بالله)
و او و غیر او از این تزریقات، بسیار دارند که متوجه آنها شدن، موجب طول سخن میشود.»
📚 عین الحیاة (علامهمجلسی)، ص۴۰۴
🍂 «یارب فرج صاحب ما را برسان.»
#مقاله #شبهات #تصوف
@Hedayatgary
#یاد_امام_عصر_علیهالسلام
#وظایف_منتظران
#چشم_به_راه_ظهور
▫️خدایا قلب ما را فقط و دائما مشغول
به مولایمان امام زمان قرار بده👇
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند :
القَلبُ ثَلاثَهُ أنواعٍ ؛ قَلبٌ مَشغولٌ
بِالدُّنیا، و قَلبٌ مَشغولٌ بِالعُقبی،
و قَلبٌ مَشغولٌ بِالمَولی.
أمّا القَلبُ المَشغولُ بِالدُّنیا فَلَهُ الشِّدَّهُ
و البَلاءُ، و أمّا القَلبُ المَشغولُ بِالعُقبی
فلَهُ الدَّرَجاتُ العُلی، و أمّا القَلبُ المَشغولُ
بِالمَولی فلَهُ الدُّنیا و العُقبی و المَولی
قلب سه گونه است ؛
قلب گرفتار دنیا ، قلب گرفتار عُقبی و
قلب گرفتار مولا.
قلبی که گرفتار دنیا باشد ، سختی و
رنج نصیب اوست
قلبی که گرفتار عقبیٰ باشد ، درجات
بلند نصیبش شود
و قلبی که گرفتار مولا باشد ، هم دنیا
دارد ، هم عقبیٰ را و هم مولا را
📚محاسبة النفس ،ص ۳۵
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
#پیشوای_عدالت
👆 تصویر خادم الحسین (ع) و خدمتگزار صدیق و مورد احترام مردمی
#مسجد_سید_اصفهان شاد روان #حاج_علی_مسجدی
👉 @smbshafti
✅ خاطراتی از #مسجد_سید_اصفهان
✍ به قلم : آقای محمد مسجدی ، فرزند مرحوم #حاج_علی_مسجدی :
🔸️حدود ۵۰ سال پیش مسجد رونق بیشتری داشت و غیر از انجام فرائض مذهبی، محل مناسبی بود برای ملاقات ها، صله رحم وحتی تفریح.
بعضی ها عقیده داشتند اگر یک روز به مسجد نرویم کسل هستیم وفضای معنوی ودیدارها باعث نشاط روحی می شد.
دو قهوه خانه هم داشت که با چای وقلیان ضیافتشان تکمیل می گردید.
مناسبت های مذهبی ،با شکوه تر از همیشه بود و همه فامیل ودوستان را می توانستی ملاقات کنی. شب های ماه مبارک تا مناجات سحر دورهمی های مختلف با چاشنی زولبیا بامیه وتنقلات برقرار بود.
نمازجماعت های باشکوه به خصوص در تابستانها برگزار می شد وپس از آن وعآظ معروفی مثل آقایان فلسفی ، مکارم ، کافی وشهیدهاشمی نژاد سخنرانی می کردند به طوری که همه جای مسجد از جمعیت پر می شد.
تا اینکه سرهنگ زاهدی رئیس اوقاف اصفهان بر مسجد مسلط شد. اولین کاری که کرد دستور داد درهای مسجد به جز اوقات نماز بسته شود. همه طلاب را اخراج کرد وحجره های آنها را تبدیل به دفتر ثبت نام حج کرد.
در بین آنها اساتیدی چون شیخ احمد قمی نژاد و سیدجواد مقدس بودند. برخی کسب وکارها که در زوایا وسکوها بود تعطیل کرد.
چهلستون مسجد که درهای چوبی گره چینی آن توسط استادابراهیمیان ساخته شد وکاشی کاری آن به وسیله استاد ولایی و با هزینه بانیان خیر مرحومین : عسکری، میرسعیدی، شیشه بر ، جهت برگزاری نمازو مراسم آماده شد بعداز تکمیل آن به دستور سرهنگ وچیدن میز وصندلی تبدیل به سالن برگزاری مجلس ختم وفاتحه وهفته شد واسامی بانیان وسازندگان از روی کاشی ها تراشیده شد .
ضریح #سید_شفتی تبدیل به محل جمع آوری نذورات گردید و از آن موقع تا به حال چندین بار دزدان به طمع پول ها خسارات زیادی به در و پیکرها وارد کرده اند. در واقع مسجد محل درآمد بود ولی خرج نمی شد وروز به روز بر آسیب های آن افزوده شدوخیرین نیز انگیزه ای نداشتند.
سرهنگ برای پیشبرد اهدافش اغلب به خشونت و ضرب وشتم متوسل می شد .
استفاده بهینه آب در مسجد سید برای تامین آب مورد نیاز نمازگزاران تدابیر خاصی اندیشیده شده بود که هم اسراف نشود و هم در قسمت های مختلف بهره برداری شود . محل اصلی تهیه وتوزیع آب ،چاه منبع وچاه گاو در دالان مسجد قرار داشت که شامل چاه آب،گاورو،منبع وحوض آب بود.آب چاه با دلو بزرگی بوسیله گاوکشیده می شدوبه داخل منبع ریخته می شدکه یک شیر آب در دالان مسجد برای شرب داشت وسرریزآن منبع به حوضی که کمی پایین تر بود می ریخت.این حوض سه خروجی داشت یکی فواره حوض وسط مسجد ودیگری حوضخانه سرویس های بهداشتی وآخری زیراب جهت تعویض آب که به وسیله تنبوشه های سفالی به قسمت های مختلف هدایت می شد.نکته جالب اینکه آب ها هدر نمیرفت ووقتی زیراب هرکدام از حوض ها را میزدند برای آبیاری درختان اطراف مسجد استفاده می شد.
برای آب آشامیدنی پنج سنگاب نصب شده بود.سه عدد در مسجد ،یکی در مقبره ودیگری بیرون مسجد سمت چپ دراصلی. سنگاب ها به شکل قله سنگی که داخل آن گود شده و روی دوعدد آنها تزیینات وکتیبه های زیبایی حکاکی شده است.
بعدها که مسجد مجهز به سیستم برق گردید پمپ آبی تهیه شد که آب چاه به منبع جدیدی که ساخته بودندو از سطح زمین بالاتر بود می ریخت وبوسیله لوله به شیرهای حوض وسط مسجد هدایت می شد وسرریز آن به منبع قبلی وحوض ریخته می شد.
لازم به ذکر است که مسجد سید جزو اولین مکان هایی بود که دارای موتور برق بزرگی شد که تا قبل از انقلاب در اتاقی داخل یکی از برف اندازهای مسجد که به آن باغ می گفتند نصب شده بود وحتی روشنایی اطراف مسجد را هم تامین می کرد حدودا سال ۵۰ آب لوله کشی شهر به سرویس های بهداشتی مسجد وصل شد و دو سه سال بعد شیرهای حوض هم بهره بردند ولی منبع وحوض ها کماکان از آب چاه پر می شدند. روح بانیان، سازندگان وخادمانش بالاخص پدر بزرگوارم حاج علی مسجدی که همه عمرش یک تنه تمام کارهای مسجد را انجام می داد شاد و با اولیاء خدا محشور باد.
🔸️معرفی برخی از خیرین وهنرمندانی که در نیم قرن گذشته در آبادانی مسجد سید نقش داشتند:
۱- مرحوم استاد غلامرضا ابراهیمیان هنرمندی تمام عیار در زمینه های مختلف که نمونه ای از کارهای ایشان درهای مشبک چهلستون مسجد می باشد که تمام کارهای آن به دست ایشان به تنهایی وبدون وسایل برقی ساخته شد .
بانیان دیگر این درها : حاج سید حسن میرسعیدی - حاج میرزا محمد عسکری( شوهرخاله ام) وحاج مهدی آیینه بر بودند.
از دیگر آثار استاد غلام، طراحی کاشی کاری های دیوارهای چهلستون و سردر وسطی شبستان شرقی (زیر مدرس) می باشد .همچنین تعمیر درهای ورودی مسجد وطراحی و نظارت دیگر کارهای عمرانی از آثار ایشان است .
👇👇👇
👉 @smbshafti
بانی کاشی کاری معرق محراب اصلی چهلستون مرحوم حاج تقی مسجدی ( عموی بزرگمان) بود.
بانی کاشی کاری محراب چهلستون سمت راست مرحوم حاج #میرزا_علی_مسجدی ( پدر بزرگوارمان) بود.
بانی کاشی کاری های مقبره و سردر وسطی شبستان شرقی مرحوم حاج میرزا آقا حاجی آقاییان وسردر اصلی مسجد مرحوم گازر بود که نامبرده بانی مراسم سخنرانی های مرحوم فلسفی هم بود. بانی کاشی کاری دالان مسجد مرحومان حاج مرتضی وحاج مصطفی مصری پور وحاج کاظم پورقدیری بودند. ۲-مرحوم حاج شیخ عباس ولایی که عمده کاشی کاری های معرق بالا کار ایشان بود که به اتفاق فرزندانش حاج محمد علی و شهید حاج عبدالعلی سال ها مشغول کار در مسجد بودند .
۳- آقای مصطفی زاغیان حجاری سنگ های سردر اصلی واطراف وسکوهای مسجد را انجام داد .
۴- مرحوم حاج سید اسدالله #میر_سعیدی که بانی اکثر مراسم وعظ وخطابه در طول سال وکاشی کاری شبستان شرقی بود.
روح همگیشان شاد.
👉 @smbshafti
🔴 بنیانگذاران تمام ظلمها و نابسامانیهای عالَم در کلام صدّیقۀ کبری سلاماللهعلیها
از #حضرت_زهرا علیهاالسلام در ایام پس از وقایع غصب خلافت و احراق البیت که برای گریه و افشاگری ظلم غاصبین ملعون به قبرستان اُحد میرفتند، روایت شده است که فرمودند:
🥀 «به خدا سوگند، اگر حق را به اهلش وا میگذاشتند و از خاندان رسولش پیروی مینمودند، هیچ گاه دو نفر دربارۀ (دینِ) خدا با یکدیگر اختلاف پیدا نمیکردند (و از صراط مستقیم، منحرف نمیشدند) و آن (هدایت) را نسل به نسل و پشت به پشت به ارث میبردند، تا زمانی که قائم ما که نهمین فرزند از نسل حسین است، قیام نماید...»
💠 «...ثم قالت: أما والله لو تركوا الحق على أهله واتبعوا عترة نبيه، لما اختلف في الله اثنان، ولورثها سلف عن سلف وخلف بعد خلف حتى يقوم قائمنا التاسع من ولد الحسين…»
📚 کفایة الأثر (خزّازقمی)، ص۱۹۹
بحار الانوار (علامهمجلسی)، ج۳۶، ص۳۵۳
🔥 «اللّهمّ العن الجبت والطّاغوت
بعدد ما أحاط به علمک.»
#حدیث #فاطمیه #غصب_خلافت #سقیفه #ظلم #ظهور #قائم #امام_زمان عجّلاللهفرجهالشریف
@Hedayatgary
🚩 «آجرک الله یا صاحب الزّمان»
مهدی بیا که بیتو، عالَم صفا ندارد
بازآ که بیتو خورشید، نور و ضیا ندارد
مهدی بیا که بیتو، افسرده گشته دلها
در گلشنی که گل نیست، بلبل نوا ندارد
مهدی بیا که بیتو، روزی سیاه داریم
دردِ فراقِ رویَت، جز تو دوا ندارد
مهدی بیا که طی شد، ایامِ ما به حسرت
صبر از فِراق تا کِی، پیمانه جا ندارد
مهدی بیا که بیتو، زهرا به غم نشسته
آن پهلوی شکسته، جز تو شفا ندارد
مهدی بیا و بنگر، زهرا در آن میانه
بر لب به جز نوای، "مهدی بیا" ندارد
رفته ز کف قرارش، بشکسته گوشوارش
طاقت، دلِ تو شرحِ این ماجرا ندارد
مهدی بیا و بنگر، این جمعِ بینوا را
جز دامنِ تو حاجت، دستانِ ما ندارد...
🍂 «یا فاطرُ بحقّ فاطمة علیهاالسلام
عجّل لمولانا الغریب الفرج.»
#شعر #انتظار #فراق #فاطمیه #امام_زمان عجّلاللهفرجهالشریف
@Hedayatgary
📌 نصيحة للمؤمنين في عصر الغيبة !
يقول السيّد السيستانيّ (دام ظلّه):
وليحذروا عن مزاعم توقيت الظهور أو ما بمنزلتها أيّاً كان زاعمها، لما ورد من النهي المؤكّد عن مثل ذلك وتكذيب من ادّعاه، وتشهد عليه التجارب المتكرّرة، حيث صدرت هذه المزاعم كثيراً في التأريخ ثمَّ استبان كذبها والوهم فيها.
المصدر: موقع سماحته.
✍ مومنین از گمانه زنیها یا امثال آن [مانند تطبیق حوادث و شخصیتها] که در تعیین وقت ظهور میشود باید بر حذر باشند، از طرف هر کس که میخواهد باشد، باشد.
چه اینکه نهی مؤکد از این کار وارد شده است و امر به تکذیب چنین ادعاهایی شدهایم و تجربههای مکرر در طول تاریخ شاهد این قضیه است چه بسیار گمانه زنیها و تطبیقهایی که توهم و خلاف واقع بودنشان ثابت شده است.
👉 @smbshafti
🔴 مادری که شانزده هزار نفر از فرزندان خود را کشت!
سید بن طاووس رحمهالله مینویسد: چقدر مرا به تعجب واداشت حدیثی را که بر آن واقف شدم و آن این است:
زنی از اهل کوفه بر #عایشه وارد شد و گفت: «ای امّالمؤمنین! چه میگویی درباره زنی که فرزند مؤمن خود را عمداً کشته باشد؟!» عایشه گفت:
🔥 «آن زن با کشتن فرزند خود کافر میشود، زیرا که خدای تعالی میفرماید: "وَمَن يَقتُل مُؤمناً مُتَعَمّداً فَجَزاؤُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فيها وَغَضِب اللَّهُ عَليهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذاباً عَظيماً" (هر کس مؤمنی را عمداً بکشد، جزایش جهنّم است که در آن جاوید خواهد بود، خداوند بر او خشم کند و او را لعنت نماید و برایش عذابی شدید مهیّا سازد؛ سوره نساء، آیه ۹۳)»
سپس آن زن کوفی گفت: «پس چه میگویی درباره مادری که شانزده هزار نفر از فرزندان خود را بکشد، در حالی که همه آنان مؤمن باشند؟!»
عایشه فهمید که منظور آن زن، کنایه به خود اوست که در #جنگ_جمل، سبب کشته شدن شانزده هزار نفر از مسلمین شد! به همین خاطر گفت: «این دشمن خدا را از من دور سازید!»
📚 الطرائف، ج۱، ص۲۹۳
⭕️ دهم جمادیالاول: سالروز جنگ جمل با جنگافروزی عایشه!
@Hedayatgary
🔖 ۱۲جمادیالاول۳۶ھ۔ق ، وقوع جنگ جمل
⚠️ هشدار پیامبر به #عایشه: جنگ نکن!
🔸 حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنْ مَعْمَرٍ، عَنِ ابْنِ طَاوُسٍ، عَنْ أَبِيهِ، أَنّ رَسُولَ اللَّهِ (ص) قَالَ لِنِسَائِهِ: " أَيَّتُكُنَّ الَّتِي تَنْبَحُهَا كِلابُ مَاءِ كَذَا وَكَذَا،إِيَّاكِ يَا حُمَيْرَاءُ " يَعْنِي عَائِشَةَ.
#ترجمه : رسول خدا صلى الله عليه وآله به همسران خود فرمود: كدام یک از شما، همان كسى خواهد بود كه سگ های منطقه فلان بر او پارس خواهد كرد؟ اى حميراء (عایشه) مبادا تو آن زن باشی.
📚 المروزی، كتاب الفتن، ج1، ص84 ح189
✍ پینوشت: اين روايت صراحتا رسول خدا صلى الله عليه وآله عایشه را مخاطب قرار داده و او را از رفتن به جنگی كه در مسير راه سگ های منطقه حوأب بر او پارس كردند، باز داشته است. با وجود اين روايات، آيا باز هم بهانه ای باقی میماند كه كسى ادعا كند هدف عایشه خیرخواهی و اصلاح بين امّت بوده است؟ اگر قصد عایشه اصلاح امر مسلمانان بوده؛ چرا رسول خدا صلى الله عليه وآله عایشه را از رفتن به اين جنگ منع كرده بود؟ آيا رسول خدا، عایشه را از اصلاح كار امّت منع كرده بود؟
#پیشگویی (۳۵۵)
#جمل (۱۵۰)
@borrhan
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🛑 گزارش اول: درسی که گاندی از حضرت زهرا (س) آموخت!
👈 سقیفهستیزی حضرت فاطمه (س) و الگوبخشی جهانی
💥 گاندی (1948م - 1368ق)، رهبر فقید هندوستان، نکتهای ظریف را در باب نهضت فاطمی بیان میدارد که رمز پیروزی وی بر انگلیسیها و دشمنان هندوستان را نمایان میسازد. گاندی در یکی از سخنرانیهای خویش در دوران "نهضت عدم همکاری با انگلیس" میگوید:
من درس مبارزه و مقاومت منفی در برابر ظلم را از دختر گرامی پیامبر اسلام [ص] حضرت زهرا [س] آموختم.
📚 منبع: ر.ک، مهاتما گاندی؛ همدلی با اسلام، همراهی با مسلمین ، علیابوالحسنی(منذر)، نشر عبرت، تهران 1377، ص306.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
⭕️ خانههای مدینه در صدر اسلام، اصلاً درب نداشتند!!
چندی است وهابیّت خبیث و همصدا با آنان، شیعهنمایان وهابیزده، به هدف زیر سؤال بردن اصل مسلّم #شهادت حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها، واقعۀ #احراق_البیت (آتش زدن درب بیت وحی توسط حزب ننگین #سقیفه) و ضربات وحشیانهای که موجب شهادت صدیقهطاهره و #حضرت_محسن علیهماالسلام شد، شبههای را مطرح کردهاند که "خانههای مدینه در صدر اسلام، اصلاً درب نداشتند و مسلمانان در ورودی منازلشان فقط پردهای آویزان میکردند!!" حال به چند مدرک برای ردّ این ادعای باطل توجه فرمائید.
🔰 خدای تعالی در قرآن کریم به مسلمین اجازه میدهد که از خانههایی که کلید آن در اختیارشان است، غذا بخورند:
💠 «لیس علی الأعمی حرج ولا علی الأعرج حرج ولا علی المریض حرج ولا علی أنفسکم أن تأکلوا من بیوتکم أو بیوت آبائکم ... أو ما ملکتم مفاتحه أو صدیقکم لیس علیکم جناح أن تأکلوا جمیعا أو أشتاتا.»
📖 سوره مبارکه نور، آیه ۶۱
🔹 «بر نابینا و لَنگ و بیمار، گناهی نیست (که بر سر سفرۀ شما حاضر شوند) و همچنین بر شما، که از خانههای خودتان (بدون اجازه) غذا بخورید و همچنین خانههای پدرانتان ... یا خانههایی که کلیدهایش در اختیار شماست، یا خانههای دوستانتان، بر شما گناهی نیست که به طور دستهجمعی یا جداگانه غذا بخورید.»
⁉️ سؤال این است که اگر خانههای صدر اسلام درب نداشتند، پس کلمه «مفاتحه» (کلیدهای خانه) در این آیه به چه معناست؟! آیا با کلید، پرده یا حصیر خانههایشان را قفل و باز میکردند؟!
🔰 حجرههای رسول خدا صلّیاللهعلیهوآله از چوب بودند:
ابنکثیر دمشقی، عالم و محدّث اهل تسنّن قرن هشتم مینویسد:
💠 «وکانت حجره من شعر مربوطة بخشب من عرعر قال وفی تاریخ البخاری أن بابه علیهالسلام کان یقرع بالاظافیر فدل علی أنه لم یکن لابوابه حلق.»
🔹 «حجرههای #رسول_خدا صلّیاللهعلیهوآله از شاخه و چوب درخت عَرعَر به وسیلۀ مو بافته شده بود؛ و در تاریخ بخاری آمده است: درِ خانه پیامبر را با نوک انگشتان و ناخنها میزدند (درب چوبی بوده و با ناخن زدن بر پارچه، صدا نمیدهد!) و این دلالت بر این دارد که حلقههایی برای کوبیدن بر در نداشته است.»
📚 البدایة والنهایة (ابنکثیر)، ج۳، ص۲۲۱
🔰 خانۀ عایشه، درب چوبی داشت:
محمد بخاری، محدّث مشهور اهل تسنّن قرن سوم در ادب المفرد مینویسد:
💠 «عن محمد بن هلال أنه رأی حجر أزواج النبی صلّیاللهعلیه(وآله)وسلم من جرید مستورة بمسوح الشعر فسألته عن بیت عائشة فقال کان بابه من وجهة الشام فقلت مصراعا کان أو مصراعین قال کان بابا واحدا قلت من أی شیء کان قال من عرعر أو ساج.»
🔹 «محمد بن هلال، حجرههای همسران پیامبر را دیده که پوششی بافته شده از مو بوده است؛ از وی درباره خانه #عایشه پرسیدم، گفت: درب خانهاش به طرف شام باز میشد! پرسیدم: یک لنگه داشت یا دو لنگه؟ گفت: یک لنگه بیشتر نداشت؛ گفتم: جنسش از چه بود؟ گفت: از چوب درخت عرعر یا ساج.»
📚 الأدب المفرد (بخاری)، ص۲۷۲
🚩 شکستن درب خانۀ حضرت زهرا سلاماللهعلیها در واقعۀ هجوم:
محمد بن مسعود عیاشی، فقیه و محدّث شیعه قرن چهارم در تفسیر خود چنین روایت کرده است:
💠 «قال عمر قوموا بنا إليه فقام أبوبكر وعمر وعثمان وخالد بن الوليد و المغيرة بن شعبة وأبوعبيدة بن الجراح وسالم مولى أبي حذيفة وقنفذ وقمت معهم فلما انتهينا إلى الباب فرأتهم فاطمة صلواتاللهعليها أغلقت الباب في وجوههم وهي لا تشك أن لا يدخل عليها إلا باذنها، فضرب عمر الباب برجله فكسره وكان من سعف.»
☄ «عمر گفت: ما را نزد وی ببر؛ #ابوبکر و #عمر و #عثمان و #خالد_بن_ولید و #مغیرة بن شعبه و ابوعبیده جراح و سالم مولی ابوحذیفه و #قنفذ حرکت کردند و من نیز با آنان به راه افتادم؛ هنگامی که به خانه رسیدیم، فاطمه علیهاالسلام آنها را دید و درب را بر رویشان بست و شک نداشت که آنان بدون اجازۀ وی داخل نخواهند شد؛ اما عُمَر با لگد، در را که از چوب درخت خرما بود، شکست!»
📚 تفسیر العیاشی، ج۲، ص۶۶، ح۷۶
بحار الانوار (علامهمجلسی)، ج۲۸، ص۲۲۷
🔴 در نتیجه، خانههای مدینه در صدر اسلام و از جمله، خانۀ #امیرالمؤمنین و #حضرت_زهرا علیهماالسلام، درب چوبی داشتهاند؛ و این شبهۀ سخیف، دست و پا زدنی مذبوحانه بیش نیست!
🔥 «لعن الله قاتلي فاطمة الزّهراء.»
به هدف نصرت صاحب دین، منتشر کنید.
#شبهات #فاطمیه #محسنیه #وهابیت
@Hedayatgary