eitaa logo
مقالات حسینی منتظر
156 دنبال‌کننده
468 عکس
263 ویدیو
34 فایل
بخشی از مقالات متنوع سیدمحمدحسینی(منتظر) فرزند مرحوم حجة‌الاسلام و المسلمین؛ حاج سید میربابا حسینی(فاطمی) (اعلی الله مقامه الشریف) در حوزه‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و...
مشاهده در ایتا
دانلود
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 کلیپی که هر فرد انقلابی ، باید هر روز ببیند ... 🎤 بیانات گوهر بار 👌 همان عالمی که رهبری فرمود به جامعیت او سراغ ندارم ‼️ ⬅️ خطر بزرگی که آیت الله مصباح در اواخر عمر خودشان به انقلابی ها هشدار دادند ‼️ 👈👈👈 فقط به تاریخ این بیانات توجه کنید ، 👈 این سخنان برای 14 تیرماه سال 97 است ، قبل از فتنه و قبل فتنه عظیم که هر چه از دهنشان در آمد به نسبت دادند و او را دست بسته و تحت محاصره نفوذی ها و دارای تحلیل غلط و غیر متخصص و... خواندند. 👉👉👉 ✅ گویا این دیده بان و بزرگ جبهه انقلاب این پیش بینی و آینده نگری را داشت که قرار است یکی دو سال بعد ( 98 و 99 ) ، جریان انقلاب وارد یکی از عظیم ترین آزمایشات خود شود ، تا جایی که با ادعای انقلابی گری ، دستورات رهبری را زمین گذاشتند و حتی علیه دستور واضح رهبری ، تحصن راه می انداختند و وقاحت را به حدی رساندند که تیم پزشکی رهبری را تحت نفوذ خواندند ! 👌 بودن یعنی این ، یعنی خطر را قبل رخ دادن آن بفهمی و هشدارهای لازم را بدهی 👌 بودن یعنی همه را به اطاعت از فراخواندن ، نه اینکه هر جا تحلیلمان با رهبری زاویه داشت ، او را متهم کنیم و از دستورات او شانه خالی کنیم. 👈👈 نه اینکه وقتی رهبری می گوید چون مرزها بسته است کسی نرود ، ما برویم حرف فلان حاج آقای معروف را گوش کنیم و برویم لب مرز و باعث کشته شدن چند نفر بشویم ! ⬅️ خاک قبرت سرمه چشم های ما ای ، زنده نبودی که ببینی کار برخی ها به جایی رسیده که حرف رهبری را در روز روشن تحریف میکنند....
هدایت شده از محمد علی داودی
18.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرش در بیمارستان بقیه الله تهران. این شش دقیقه ارزش ده بار دیدن و شنیدن داره.
سلام فرمایشات علامه، کاملا متین ولیکن مصادره بمطلوب آن (که بنظرم در مسئله اختلافات پیرامون مذاکرات هسته‌ای و حواشی آن بود و اتفاقاً بحق هم بود) بنفع نفوذی‌های دشمنان در ستاد ، نفاق یا حماقت دیگری از سوی جریان منحوس و مکار ضدولایت‌فقیه است. عمده مخالفین و و (که رسوائی‌های خودفروختگان به سازمان بهداشت جهانی وابسته به آمریکا را هدف افشاگری خود قرار داده بودند) از بصیرت مضاعفی برخوردار بودند که برچسب ولایت‌ستیزی بر آنان، حربه‌ای از جانب نفوذی‌های ضدولایت بود. (مجموعه پیامهای خود بنده در افشای و پشت مقام معظم رهبری پنهان شدن نفوذی‌هائی مثل دکتر مرندی و وزرای بهداشت روحانی، که در واتساپ به اشتراک گذاشتم، مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شد!) انتشار مجدد چنین اتهاماتی، می‌تواند بمفهوم آن باشد که گویا حیله جدیدی از طرف نفوذی‌های دشمنان در وزارت‌خائنانه بهداشت در جریان است و پیشاپیش می‌خواهند مجدداً خود را پشت سر ولایت پنهان سازند! فتأمل. خائنین خادم‌نمائی که خادمین را خائن جلوه می‌دهند که طبق معمول جای جلاد و شهید را عوض کرده باشند! نشان به آن نشان که در همین پیام هجومی خود، دم از «تیم پزشکی رهبری» زده شده است! گویا که وقتی همه ملت بویژه «پابرهنگان و کوخ‌نشینان» در تأمین کمترین نیازهای درمانی و پزشکی خود عاجز هستند، مقام معظم رهبری، دارای تیم پزشکی مخصوصی است که شبانه‌روز مراقب کمترین تب و آزردگی معظم‌له و خانواده حضرتش هستند! (هدف این اراجیف؛ دیکتاتور جلوه دادن رهبری است!) و حال آنکه او و اعضای خانواده ایشان هنگام ابتلاء به هر عارضه‌ای همانند افراد عادی جامعه، بی‌سروصدا راهی درمانگاه و بیمارستانهائی می‌شوند که عموم مردم از حق و امکان مراجعه به آن‌ها برخوردارند. علت تأخیر در پاسخ‌گوئی به این پیام، این بود که دنبال کلیپی می‌گشتم اما پیدا نمی‌کردم و خوشبختانه الان دیدم حاج‌محمدعلی، آنرا مجدداً باشتراک گذاشت! (گویی که از حرف دل من آگه بود!) کافیست شما عنوان و مفهوم «تیم پزشکی رهبری» را کنار این روایت (مراجعه همسر معظم‌له به بیمارستان بقیة‌الله https://eitaa.com/chelcheraaqHM/881 ) قرار بدهید و آنگاه شاید به دم خروس کروناهراسی نفوذی‌ها و پناه گرفتن در لوای رهبری پی ببرید که حتی از گفته بحق مرحوم مصباح‌یزدی هم بعنوان حربه علیه «بصیران ولائی» بهره بگیرند! فتأمل ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠
☫﷽☫ نقادی نحوه تبیین پدیده دحوالارض (بخش اول): در آستانه یوم_الله «دحوالارض» هستیم. چند سال قبل، مقالاتی در موضوع تحریر و در فضای مجازی (تلگرام؟ واتساپ؟) به اشتراک گذاشتم که مورد ارزیابی دوستان از جمله انتقاد حجة‌الاسلام والمسلمین دعوتی، قرار گرفت. حال متاسفانه اصل آن مقالات تحریری خود را پیدا نمی‌کنم! (اگر از دوستان، کسی بدان‌ها دسترسی دارد، خیلی ممنون می‌شوم که برای بنده ارسال نماید) ولیکن عین متن گفتگوی انتقادی فی‌مابین را که در جائی، ذخیره کرده بودم، در اینجا به اشتراک می‌گذارم تا از دحوالارض، بی‌خبر عبور نکرده باشم! (ناگفته نماند، ایشان بعنوان نویسنده‌ای صاحب‌قلم، بعد از سکته‌ای که برایشان عارض گشت، در تایپ کلمات و جملات، قدری مشکل دارند ولیکن از باب «لزوم حفظ امانت»، عین تحریریه ایشان را به اشتراک می‌گذارم): استاد دعوتی: جناب حسینی منتظر باسلام وارزوی توفیقات عنایت می فرمایید که گسترش زمین که می فرماید والارص بعد ذلک دحیها اخرج منه مایها ومرعیاها والجبال ارسیها اینها مراحلی هستند که بزای وقوع هرکدام ملیون هاسال وقت لازم است ودحو الارض هم مانند یوم القیامه یک روز بسیار بسیار طولانی میباشد ملیاردها سال و خروج آب وبرامدن کوه ها وقایع بسیار عطیمی هستند ونمی تواند دریک روز بیست وچهار ساعت واقع بشود لاجرم تعین یک روز معین برای دحوالارض این باید یک روز سمبولیک وبرای یاد اوری یک حادثه عظیم از خلقت باشد واینکه فرموده است ما اسمانها وزمین را درشش روز افریدیم همه مفسرین سرانجام پذیرفتند که این ایام خلقت ایام ۲۴ساعت نیستند ودلیلش هم اینکه روز هفتم که روز قیامت است یک روز عظیم اشت که فقط یک مرحله آن۵۰هزار سال است ورو زهای خلقت که یک روز ان همان دحو الارض است لااقل چند ملیارد سال است وقطعا این تعیین یک روز برای دحو الارض به عنوان یا بزرگداشت میباشد لذا دربیان مسایل اعتقادی باید به ادبیات قابل قبول طرح بشود تا جوان بیچاره بتواند قبول کند . اینکه اول اب ها همه جارا گر فته بو دند و اول بار سرزمین کعبه اززیر اب بیرون امد به قول جناب علامه جوادی روایات نمی توانند لیل برخلقت وتاریخ باشند تا وقتی که یک دلیل علمی اقامه بشود اینک دولقرنین اسکندر است که ده ها نقل قول د ارد بالاخره به اثبات نرسید تا انکه تحقیقات علمی جواب ان را داد .در هرحال تحقیقات علمی نشان می دهد که در اعاز کره مین یک کره مداب واتشین بود و ملیون هاسال طول کشید تا پوسته زمین خشک شد کوه ها وگو دیها در این زمان پدید امدند وملیونها سال باران های سیل اسا باریدند ودوبا ه بخار شدند تا شرانجام رطول میلون هاسال زمین خنک شد وابها در د یاها ساکن شدند خشکی ها پیدا شد ند وملیون ها سال به طول انجامید تاقاره ها ازیکدیگر جداشدند واوقیانوس ها پدید امدند .اینها نتیجه تحقیقات ومباحثات هزارن دانشمند زمین شناس می باشد که دردبیرستانها وم دارس ما تدریس می شود وجوانها انهارا پذیرفته اند حالا یا سایت مدهبی برخلاف این باورها اعلام میدارد که اول همه زمین ا اب گرفته بود و‌کعبه به قول ما اززیر اب بی ون امد وبه قول یونانیها اتن ازیر اب بیرونآمد وبه قولی استان نیمروز ک‌ه وسط دنیا هست شکل گرفت خوب حالا جوان شما کدام را بپذیرد دانشگاه چه می گوید . حاج اقا چه می فرماید. لاجرم اولا اسرار ال محمد را برای اهلش بگویید ولزوم ندارد انهارا به هر طبقه ای القا کنید ثانیا در فکر راه حل باشید و اهی جلوی پای مردم بگداریدکه ایجاد شبهه نشود به نظر بنده معنای گسترش زمین از زیر کعبه یعنی گسترش توحید واولین نقطه ای که سر اززیر اب در اورد یعنی سر از زیر طلمات کفر بیرون اورد ودرخشیدن گرفت واگر فرض کنیم که جناب ابراهیم در روز ۲۵ دایلقعده متولد شده است این میتواند معنی دحو اللارض را مشخص کند یعنی شکل گرفتن توحید از تولد جناب اراهیم اعاز شد وزمین به نور پروردگارش روشن شد وزمین زمین شد و روز تولد ان جناب که بانی کعبه نیز می باشد روز دحو الرض به ای معنی میباشد دراینجا فکر جوان بیچاره ای که دینش را وروایت امامش را ازما می خواهد بیاموزد گرفتار تناقض نمی شود خوب شما واقعا جواب بدهید یک جوان با ان چیزها که از دبیر ستان اموخته بااین مسایل چه باید بکند البه حصرات ایمه کلماتشان به حق می باشد لکن راوی چی دریافت کرده و ما چه می گوییم این مشکل افرین است امید که جوانب کار ا ملاحظه بنماییم انشاالله حسینی منتظر: با سلام و ضمن تشکر از نقادی مطلب؛ مسئله دحوالارض (ظهور اولین قطعه از خشکی زمین از زیر آب) را به دو شکل می‌توان مورد توجه قرار داد؛ ۱) ظهور تدریجی قطعه که قطعا در دوره طویلی از زمین‌شناسی اتفاق افتاده است و لذا نامگذاری ۲۵ ذی‌القعده می‌تواند کاملا نمادین باشد. ۲) ظهور نخستین نقطه خشکی (ولو باندازه یک میلیمتر) که ... ..ادامه دارد. ✍ حم 💠کانال چلچراغ و حم 👇 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
☫﷽☫ نقادی نحوه تبیین پدیده دحوالارض (بخش دوم): بخش اول👈 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/883 ۲) ظهور نخستین نقطه خشکی (ولو باندازه یک میلیمتر) که مورد تابش مستقیم تشعشع خورشید (بدون واسطه‌ای از جمله؛ پرده نازک آب) قرار گرفته است که در اینصورت یک پدیده واقعی و ملموس بوده که در روز ۲۵ ذی‌القعده رخ داده و لزومی ندارد که نامگذاری دحوالارض را نمادین بنامیم. جمع دو مطلب مذکور در این است که آنرا همچون طلوع آفتاب فرض کنیم؛ طلوع خورشید قطعا امری تدریجی است ولیکن اولین اشعه‌ آن، قابل زمان‌بندی در تراز کسری از ثانیه است تا چه رسد به اینکه یک روز (بقول شما ۲۴ ساعت) را به این واقعه اختصاص دهیم. دقت کنید که مفهوم دحوالارض، گسترش پهنه خشکی زمین نیست بلکه آغاز توسعه آنست و اینکه گسترش مذکور دقیقاً از نقطه‌ای شروع شده است که بعداً مفتخر به پذیرائی از عمارت کعبه بر روی آن گردید. فلذا این مبحث با آنچه که جنابعالی فرمودید هیچگونه منافاتی ندارد. فتأمل! استاد دعوتی: البته سزاور است که اول م تبه کوه ها سر ازد ریا بیرون بیاو نه یک زمین پست وپایین درهرحال مقصود این است جوانان دچار به قول حالایی ها دچار پاراد‌کس نشن ببینید قران می فرماید شهد شاهد من اهله که یک قول ساده وطبیعی است یعنی یک کارگری یک کنیزی که متوجه امد ورفت ها بود اینطورگفت بالاخره توی منزل یک عده ای میفهمند که خانم دارد یک نقشه هایی می کشد ولکن مفسرین ویا قصاصین میگویند یک بچه ای به معجز خدا به حرف امد واینطور گفت خیلی خوب این تفسیر یک قدری مسیله را غیر عادی می کندولزوم ندارد که ما هی مسایل را پیچیده بکنیم و باور ان را مشکل بنماییم که بلاخره داستان شبیه افسانه بشود البت هیچ کاری محال نیست ولی لزوم ن ارد . ببینید در مسیله امدن کلاغ قران می گوید یک کلاغی زمین را چنگ میزد و جناب قابیل راه کار پیدا کرد وو خوب این خیلی عادی هست ولی حالا گفته میشود که ان کلاع با یک کلاغ دیگر جنگش سد وارا کشت وارا دفن کرد قابیل راه کار را کشف کرد .خوب من باخودم می گویم ماتابه حال نشنیدیم وندیدیم یک کلاغی کلاع یگر را بکشد واو ا دفن بکند پس این کار که دروغ است لابد اصل قصه هم دروغ است ولزوم ن ارد که ما پیوست مشکلات درست کنیم بلکه همین خوب است که کلاعی امد وزمین را کاوید واقای قابیل یک چیزی اموخت مانند نیوتن وکشف نیروی جاذبه از افتادن سیب و هزاران اختراعات عرض اینکه ما باید به اندازه عقول مردم حرف بزنیم جناب احمد خاتمی درنماز جمعه علی روس الاشهاد فرمدند فرعون جهارصد سال عمرکرد خوب اگر روایت هم گفته باشد شما نباید بگویید که ایا فرعون مثلا سیصد ساله بوده که موسی را خواسته به فرزندی بگیرد وایا همسرش چند سال داشته . لاجرم باید بگوید دودمان فراعنه چهار صد سال حکومت کر ه اند که این هم درست نیست وحکومت فراعنه امروز مشخص است واما جمعه باید حرف صحیح بزند واصلا اینکه فرعون چقدر عمر کرده این لزومی ندارد ویا اینکه بنی اسرتییل از رود نیل عبور کردند واینکه مادر موسی موسی را به نیل انداخت که اصلا شهر بنی اسراییل در کنار دنیل تبودو انان در یک جای دور ودرکنار دریا اسکان داده شدند واجازه ورود به پایتخت را نداشتند وقران هم می گوید القه فی الیم ومیفرماید وفرقنا بکم البحر که دریای قلزم بو ه است وامروز رو ی نیست که امام جمعه تهران اینطور حرف بزند منظور انکه مسایل را نباید از انجه هست بدون هیچ ضرورتی مشکل بکنیم جناب قرایتی گفتند نگویید فلان دعا مطابق هفت هزار چنین وچنان ثواب دارد بکویید خیلی صواب دارد گاهی هم یک مثل بیاورید بگویید اقایان چهارتا مرگ بر شاه گفتند و چند روز زن ان رفتند حالا یکی وزیر شد ویکی وکیل وچه چه پس می شود ثواب یک کار کوچک بسیار بسیار بزرگ باشد یعنی فاضرب لهم مثلا برای مردم نمونه بیاورید وشاهد بیاورید وبا عقیده ایشان بازی نکنید وهی اطهار فضل نفرمایید که در صفحه چند درفلان کتاب چنین فرموده است که بایک من سریش نمی شود انرا فهماند السلام ...ادامه دارد. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠کانال چلچراغ و حم 👇 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
☫﷽☫ نقادی نحوه تبیین پدیده دحوالارض (بخش سوم): بخش اول 👈 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/883 بخش دوم 👈 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/884 حسینی منتظر: سلام ناچارم توجه جنابعالی را به چند نکته جلب کنم: ۱) منظور شما را متوجه شدم که تبلیغات دینی باید بر اساس میزان فهم مخاطبین تنظیم شود همچنانکه فرمودند: «نحن الانبیاء نکلم الناس علی قدر عقولهم» و کسی با آن مخالفتی ندارد. ۲) چه کسی گفته که اولین نقطه از خشکی که از زیر آب برآمد (سرزمین مکه به کانونی مسجدالحرام و کعبه) از همان ابتدای تحولات کره زمین، منطقه پست و فروهشته زمین بوده و نوک قله کوه بلندی نبوده؟! اتفاقا سرزمین عربستان در مقطعی کاملا جنگلی و سرسبز بوده و زیست‌گاه انواع حیوانات و همین نفتی که در زیر زمین آنجاست باقیمانده رسوب اجساد همان جانوران و گیاهان است و چه مدرکی مستندتر از همین نفت و گاز موجود در باره سرسبزی دوران ماضی عربستان؟! عربستان از اول خلقت که بیابانی نبوده. ای‌بسا زمین فعلی مکه هم در زمانی مرتفع‌ترین نقطه زمین بوده همچون قله إوِرِست فعلی و ای‌بسا که همین کوهستان هیمالیا زمانی تبدیل بگردد به پست‌ترین نقطه زمین و... ۳) آیا در مطالب بنده (حداقل پیرامون دحو الارض) چیزی از پدیده‌های زمین‌شناسی من‌درآوردی دیده‌اید که معترض شده‌اید؟! مگر بجز چند روایت مشهور من چیزی گفته‌ام؟! بلی! بنده سعی کردم که از هدفمندی دحوالارض رونمائی بکنم و در برجسته‌سازی این مطلب، چیزی از حدود علمی قضیه هم فراتر نرفتم. حال نمی‌دانم کجای مطلب بنده ممکنست موجب گمراهی و روی برگردانی کسی از اصل دین گردد؟! لطفاً واضحتر طرح مسئله بکنید. ۴) منظورتان از «اظهار فضل نفرمایید» را اصلا متوجه نشدم! لازمست بیشتر و دقیق‌تر توضیح بدهید. ۵) سزامند است جنابعالی که استاد و محقق و صاحب‌‌نظر این مسائل هستید، در باره دحوالارض و دلیل آنهمه ثواب تخصیص‌یافته بدان را برای مخاطبین محترم توضیح بدهید. (فقط امیدوارم اصل مطلب را بعلت احیانا ناتوانی در توضیح و توجیه، انکار نفرمایید و جزو مسائلی قلمداد نکنید که بقول خودتان با یک من سریش نمیشه فهمانید!!!) ۶) اگر قرار باشد نگران فهم و درک پارادوکسیکال عوام‌الناس (ولو دارای عناوین پر طمطراقی از قبیل؛ دکتر، مهندس، حجت‌الاسلام، آیةالله و امثالهم) از مسائل دینی و معنوی باشیم که هرگز نباید لب از لب باز کنیم و قلم بدست بگیریم. و بالتبع عالم غیب را هم برای همیشه باید به طاق نسیان بسپاریم و صرفا در محدوده درصد ناچیزی از عالم شهود آنهم با هزار احتمال و احتیاط و احتیال و... حرفی بزنیم! ۷) با این نگرش و نگرانی‌های بیهوده یا باهوده، آیات متشابهات قرآن (و احادیث غامضه) را هم باید العیاذ بالله دور بریزیم و...! ۸) مفهوم این توصیه شما را هم که فرمودید؛ «با عقیده ایشان [مردم] بازی نکنید!» ایضاً متوجه نشدم! در کدام قسمت از کدام مطلب بنده (از پیام‌های تحریری بنده) با عقیده مردم بازی شده است؟! اللهم أرنا الاشیاء کما هی/هو و السلام (پایان گفتگو) ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠کانال چلچراغ و حم 👇 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
اظهارات وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛ ظریف: چرا گفتم «خودمان انتخاب کردیم»؟ سلام چند سال پیش در برابر پرسشی سخت، پاسخ دادم: «خودمان انتخاب کردیم». بسیاری از آن سخن رنجیدند. با پوزش از اینکه شاید پاسخگویی با بیان روشن‌تر به رنجش افزون‌تر بیانجامد:مرحوم پروفسور روح الله رمضانی، متخصص برجسته سیاست خارجی ایران در آمریکا، سیاست خارجی پانصد سال گذشته ایران را چنین آسیب‌شناسی می‌کند: «ایران در پی به دست آوردن دوباره قلمروی بود که زمانی در تصرف داشت و اغلب نمی‌توانست فاصله‌ی میان این اهداف و امکانات در دسترس برای تحقق آن‌ها را درک کند». ما در طول تاریخ اهدافمان را بر اساس آرزوهایمان چیده‌ایم و به توانایی‌هایمان توجهی نکرده‌ایم. گرایش تاریخی ما برای رسیدن به آرزوها بدون در نظرگرفتن امکانات، نه تنها در سیاست خارجی نمایان است، بلکه در شکل‌گیری خطوط متراکم خودرو پشت هر تونل کم عرض نیز دیدنی است. در ۷۵ سال برنامه‌ریزی توسعه ما، منابع ملی نابود شده و توسعه نیز حاصل نشده، چون بیشتر برنامه‌ها به جای ترسیم مسیر جبران عقب‌ماندگی‌ها متناسب با امکانات و فرصت‌ها، حدیث آرزومندی رهبران کشور بوده‌اند. آگاهانه یا ناخودآگاه ما مردم انتخاب کرده‌ایم‌ آنان را که به دنبال آرزوهایمان بوده‌اند بستاییم‌، هر چند برای خود و کشور خسارات فراوان به بار آورده باشند؛ و آنان را که در حد امکانات کوشیده‌اند تا از گستره خسارات ناشی از حرکات آرزومندانه بکاهند، «سازشکار» و حتی «خائن» بنامیم. راستی نه تنها ما مردم بلکه نخبگان ما کدامیک را بیشتر نکوهش می‌کنند: آنها که با آرزوی بازپس‌گرفتن سرزمین از دست رفته در قرارداد گلستان، بخش‌های بیشتری از سرزمین و حتی استقلال ایران را به باد دادند، یا آنها که با قرارداد ترکمانچای دست‌کم قسمتی از سرزمین تازه از دست رفته را بازپس گرفتند‌؟ برای پیشگیری از ترکمانچای‌ها باید «انتخاب کنیم» که آرزوهایمان را در چارچوب امکانات دنبال کنیم. ولی حتی در واژه‌هایمان هم توجه به امکانات را ناشایست می‌دانیم. چرا «سازش‌کار» منفی‌، و «سازش‌ناپذیر» مثبت است؟ مگر سازش جز به معنی دستیابی به نقطه‌ی اشتراک و توازن برای حرکت به سوی آرمانهاست؟ مگر می‌توان از روش دیگری به آرمانها رسید؟ داشتن آرزو به زندگی جهت می‌دهد، اما توجه به توانایی‌ها حرکت به سمت آرمان‌ها را ممکن می‌سازد. نیاز امروز ما درک درست و «انتخاب» هوشمندانه است‌. «کنشگریِ مرزی». چشم به آرمان‌ها و استوار بر توانایی‌ها. (گزارش ایلنا از یادداشت اینستاگرامی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران که یکی از دوستان در گروه هم‌اندیشی خود بارگذاری کرده و خواستار نظرات اعضای گروه در باره آن شد) ☝️پیام وارده☝️ نقدونظر نقصان دیدگاهی تمام فرمایش ایشان کاملا صحیح است بجز یک ناقصه! فرمایشات ایشان از این جهت قابل تنقیص است که «مرجع تشخیص عدم تعادل بین تمنیات و تصمیمات» را مشخص نمی‌کند که قاعدتا باز ماندن این منو عواقب سوئی را می‌تواند به دنبال داشته باشد. ما معتقدیم که میان آرزوها (و آرمان‌ها) و امکانات (و توانائی‌ها) در زمان معصوم(ع) منحصراً بر عهده و است نه هر ننه قمری که چند واژه از زبان بیگانه را حفظ کرده یا چند صباحی در و به سر کرده است و احیاناً به داشتن ورق‌پاره‌ای از می‌نازد! مضافاً که و نائبان او حفظ بین و هم است. فلذا بنظر می‌رسد جناب ظریف‌الممالک حتی یک واحد هم پاس نکرده است وگرنه اینهمه پای خود را بیش از گلیم خود دراز نمی‌کرد! در این راستا توجه به بیانات مرحوم در این خصوص، خالی از لطف نیست که دیروز به اشتراک گذاشتم. فعلیکم بالرجوع 👇 🎲 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/880 🎲 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/881 🎲 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/882 🎲 ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) بهار 1402 💠کانال چلچراغ و حم 👇 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
یکی از زیباترین روایاتی که ثواب نماز جماعت در آن تبیین شده است، روایت نقل شده از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می باشد که فرمود: «جبرئیل با هفتاد هزار ملک بعد از نماز ظهر نزد من آمد، و گفت: ای محمد! همانا خداوند سلام بر تو می فرستد و دو هدیه برای شما فرستاده که برای هیچ پیامبری تاکنون نفرستاده است، رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: آن دو هدیه چیست؟ جبرئیل فرمود: (اول) سه رکعت نماز وتر (دو رکعت شفع- یک رکعت وتر). (دوم) نمازهای پنج گانه به صورت نماز جماعت. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: ای جبرئیل! نماز جماعت چه فایده ای برای امّت من دارد؟ جبرئیل فرمود: یا محمد! در نماز جماعت دو نفر اقتداء کند. خداوند برای هر یک نفر در هر یک رکعت یکصد و پنجاه (150) نماز می نویسد. زمانی که در نماز جماعت سه نفر اقتدا کند. خداوند برای هر یک نفر در یک رکعت ششصد (600) نماز می نویسد و هم چنان ثواب آن زیاد می شود به طوری که وقتی تعداد افراد از ده نفر گذشت، در این صورت اگر آسمان صفحه و کاغذ و درختان قلم و جن و انس و ملائکه نویسنده باشند، نمی توانند ثواب یک رکعت آن را بنویسند. ای محمد! درک تکبیر اوّل نماز با امام جماعت، فضیلت دارد بر ششصد هزار حج و عمره و هفتاد هزار بار بهتر است از دنیا و آن چه در دنیا هست، و یک رکعت نماز پشت سر امام به جماعت خواندن، بهتر است از صدهزار دینار صدقه به مساکین دادن، و یک سجده مؤمن با امام در نماز جماعت بهتر است از صد بنده آزاد کردن». (بحارالأنوار، ج 85، ص 15) ضرورت نماز جماعت 💠کانال چلچراغ و حم 👇 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
☫﷽☫ ✍ ارزش در نزد ؟ 💠 نمازجماعت؛ بنیاد ⁉️ اهلی یا وحشی؟ مسئله اینست! انسان‌های دنیا به تبعیت از ادیان اعتقادی خود، در خصوص إقبال یا إدبار نسبت به انسان‌های دیگر دنیا دارای دو دیدگاه و رفتار کاملاً متضاد هستند؛ ۱) طرفداران حذفیت ۲) طرفداران جمعیت پیروان خط حذفیت، تحمل زندگی دیگران را ندارند و به هر شکل ممکن در صدد حذف آن‌ها از قید و هستند. این جماعت، هر لحظه آماده ارتکاب و هستند. و متاسفانه در طول تاریخ، معمولاً جریان غالبی‌ست! (به همین علت هم، قرآن، اکثریت انسان‌ها را زیان‌کار و جهنمی معرفی می‌کند!) تا آنجا که ویل‌دورانت (صاحب کتاب عظیم ) طی گزارشی گفته است: «دنیا در طول ۳/۴۲۱ سال گذشته، فقط و فقط ۲۶۸ سال آن‌را در بوده است!!» و بعنوان نمونه؛ از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۰ کره زمین فقط ۳ هفته بدون بوده است! با توجه به چنین در اکثریت انسان‌ها باید گفت: «انسان حیوانی جانی است و ناطق به جنایت»! فلذا قرآن هم صریحاً می‌فرماید: «إنّ الانسان لفی خسر»؛ همانا انسان‌ها در خسران و خسارت هستند. زیرا که دائماً در اندیشه و تکاپوی حذف و‌ ورود خسارت به دیگران و خودشان هستند. متقابلاً پیروان خط جمعیت، آرزومند تداوم زندگانی دیگران و خودشان هستند و برای ادامه حیات و سلامت آن‌ها آماده انواع ایثارگری‌ها هستند و حتی حاضرند جان، نان و نام خود را هم از کف بدهند. ✅ اسلام؛ دینی جمعیت‌طلب! اسلام؛ دینی جمعیت‌گرا است و پیروان خود را به گونه‌ای و می‌کند که مشتاق افزایش هرچه بیشتر جمعیت و تداوم حیات و سلامت حداکثری جمعیت باشند. نمونه‌ای از این خط : 👌 پیامبر اعظم(ص) به نقل از حضرت جبرئیل(ع) می‌فرمایند: «در نماز جماعت اگر ۲ نفر اقتداء کند، خداوند برای هر یک نفر در هر یک رکعت، یکصد و پنجاه (۱۵۰) نماز می‌نویسد. زمانی که در نماز جماعت سه نفر اقتداء کنند، خداوند برای هر یک نفر در یک رکعت ششصد (۶۰۰) نماز می‌نویسد و هم‌چنان ثواب آن زیاد می‌شود به طوری که وقتی تعداد افراد از ۱۰ نفر گذشت، در این صورت اگر ، صفحه و کاغذ و درختان، و و و ، نویسنده باشند، نمی‌توانند یک آن را بنویسند! درک نماز با ، فضیلت دارد بر 600/000 و عمره و 70/000 بار بهتر است از دنیا و آن چه در دنیا هست، و یک رکعت نماز پشت سر امام به جماعت خواندن، بهتر است از 100/000 دینار به مساکین دادن، و یک با امام در نماز جماعت بهتر است از 100 بنده آزاد کردن». (بحارالأنوار، ج۸۵، ص۱۵) به همین دلیل، چنان مشتاق افزودن دیگران به جماعت خود هستند که مایل نیستند حتی یک نفر را از دست بدهند! زیرا حذف حتی یک‌نفر، خسارت قابل توجهی است که نباید از خیر آن صرف‌نظر کرد. قرآن کریم چرا می‌فرماید: «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَ...»؟ (سوره حج/آیه ۴۱) چرا برپائی نماز، اولویت اول مؤمنین و ناصرین دین خداست؟ زیرا ، پیوسته بدنبال و اهالی خود هستند. خوشا آنان که دائم در نمازند ، هرگاه به و امکانات برسند، زیرساخت و خود را جماعت قرار می‌دهند تا تکاپوی کثرت‌طلبی نمازجماعت، منجر به استحکام دگردوستی و گردد. و هر نوع بی‌تفاوتی و کم‌لطفی در جماعت، انسان‌های دنیا را به ورطه حذفیت، سوق می‌دهد. ✌️ انسان‌های دنیا بطور کلی دو دسته هستند: ۱) اکثریت که همچون پیوسته از دیگران گریزان هستند. ۲) اقلیت که پیوسته بدنبال هستند و کثرت هرچه بیشتر جمعیت خود در دنیای زودگذر را معادل افزایش مضاعف و تصاعدی ثوابی می‌دانند که در عالم ماندگار ، برایشان مایه و و است. و اگر نبود هیچ مرام و کلامی بجز همین یک حدیث، پیروان حقیقی محمدی(ص) را باید کثرت‌طلب در جمعیت، دانست و هر شخص حقیقی یا حقوقی که ذره‌ای در صدد نابودی و حذف و یا خسارت در سلامت دیگران باشد، قاعدتاً از زمره پیروان این دین ناب الهی، خارج است. اصیل و اهل «سلام»، اهالی را محترم می‌دارند ولیکن الباقی انسان‌ها هیچ ارزش و احترامی برای اهالی پیرامونی خود قائل نیستند و بجز و در حق آنان به چیزی نمی‌اندیشند و پیغمبر به همه سلام می‌داد. اگر می‌خواهی بدانی که چقدر به اهلی‌ها نزدیک هستی و از وحشی‌ها دور، به میزان التفات و اهتمام خود در امر نماز جمعه و جماعت خود بنگر که یکی از قوی‌ترین معیارهای سنجش این مطلب خطیر است. اللهم إنا نعوذ بک من الشیاطین اللعین فتأمل! ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) بهار ۱۴۰۲ 💠چلچراغ معارف و احکام حم: 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
✅ 💠کانال چلچراغ معارف و احکام 👇 🆔 eitaa.com/chelcheraaqHM 💠کانال مقالات حسینی منتظر 🆔 eitaa.com/SMHM212 🙏 لطفا نظرات انتقادی و پیشنهادی خود نسبت به پیام‌های این کانال‌ها را در گروه «چلچراغ و » به اشتراک بگذارید: https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe 🎲
☫﷽☫ ✅ (ره): «والله اسلام تمامش است، را بد معرفی کرده‌اند... من از آن نیستم که در اینجا بنشینم و دست بگیرم و به دیگر کاری نداشته باشم... باید را از این داد.» ( /ج۱ /ص۲۷۰) رابطه روحانیت و سیاست 💠 کانال چلچراغ معارف و احکام 👇 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏 لطفا نظرات انتقادی و پیشنهادی خود نسبت به پیام‌های این کانال را در گروه «چلچراغ و » به اشتراک بگذارید: https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از گنبد فیروزه
🔹امام خمینی: «اوقاف را دست ما بدهید تا ببینید چه خواهد شد. آن وقت ببینید که ما با همین اوقاف این فقرا را غنی‌شان می‌کنیم.» (پایان گزارش) ضمیمه پیام: https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/472 اگر دقت کنید؛ حاتم طائی این قضیه (بذل عظیم‌ترین موقوفه استان قزوین به عروس رئیس سازمان اوقاف و...) محمدرضا رحمانی است که ریاست اوقاف «تاکستان» را دارد و قبلا رئیس اوقاف «بوئین» بود. اگر خاطرتان باشد بنده در بند۴ پیام شماره۲۷ کانال سیدعلاءالدین نوشته بودم: «از آنجا که سازمان اوقاف (به تعبیر امام خمینی ‌ره) دارای سابقه «لوطی‌خوری» بوده و هیچ بعید نیست که بعد از انقلاب هم این چنگ‌اندازی‌ها به «اصل» و «عایدات» موقوفات، کم و بیش دنبال شده باشد و هم‌اکنون هم جاری و ساری باشد، ...» https://eitaa.com/SayyedAlaaddin/107 بنظر می‌رسد، «جریان منحوس لوطی‌خوری اوقاف» متأسفانه هرگز متوقف نشده است! ضمناً هیچکدام از سؤالات مطروحه در پیام مذکور (همانند سایر سؤالات سایر پیام‌های بنده) همچنان بی‌جواب مانده است! البته توسط «امین موهومه موقوفه موهومه»، متهم به «پوچ و توهم» شده‌اند! ضمناً ناگفته نماند که «سازمان اوقاف و امور خیریه» (بعد از تفکیک از سازمان حج) یک سازمان شبه‌دولتی است (نه زیر نظر رهبری) و انتصاب رئیس آن با پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (و موافقت ولی‌فقیه) منصوب می‌گردد. وانگهی به کلیه مجموعه‌های زیر نظر بیت رهبری هم می‌توان گفت؛ بالای چشمت ابروست! چنانکه معظم‌له بارها نقادی آن‌ها را مطالبه کرده‌اند. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) بهار ۱۴۰۲ کانال‌های اطلاع‌رسانی حم: 🆔 @SayyedAlaaddin 💠 🆔 @GonbadeFirozeh