eitaa logo
مقالات حسینی منتظر
156 دنبال‌کننده
468 عکس
263 ویدیو
34 فایل
بخشی از مقالات متنوع سیدمحمدحسینی(منتظر) فرزند مرحوم حجة‌الاسلام و المسلمین؛ حاج سید میربابا حسینی(فاطمی) (اعلی الله مقامه الشریف) در حوزه‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و...
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰قالیباف: برخی قلبشان راضی نیست دولت موفق شود 🔻رئیس مجلس در هیئت رزمندگان اسلام مشهد: 🔹کمین‌کردن برای شکست دولت خلاف رضایت رهبر انقلاب است. 🔹من در انتخابات رقیب بودم، اما امروز موفقیت دولت موفقیت اسلام و مردم است. 🔹کمک به دولت عین جوانمردی است. 🔹مواضع من یواشکی یا مبهم نیست. اگر نقد و اختلافی باشد که هست در جلسات دو نفره یا سران قوا پیگیری می‌کنم و لازم نیست همان ابتدا در صحن علنی و رسانه‌ها بگوییم. @jahaannews ☝️از پیام‌های وارده☝️ نقدونظر 👌 قالیباف؛ یار پوششی یا رقیب؟! ادعا کرده که در ۱۴۰۳ وی بوده است ولیکن قابل توجه و تحلیل است که وی هم راست می‌گوید و هم دروغ! زیرا با توجه به مجموعه برآیندهای مواضع سیاسی و عملکردی وی در دوران قبل، همزمان و بعد از انتخابات، می‌توان به این نتیجه هم رسید که بر خلاف تصوراتی که القاء می‌شد، وی بوده است! یعنی وی آمده بود تا پزشکیان را شکست بدهد و پیروزی پزشکیان را پوشش داده و تسهیل و حتی تضمین نماید! و برای این کارکرد خود، توجیهات کافی هم داشته است. فلذا اینکه می‌گوید: «من رقیب بودم»، از این‌جهت که برای رقابت با جلیلی، قاضی‌زاده و زاکانی، وارد شده بود کاملاً صحیح می‌گوید. ولیکن اگر ادعا یا القاء نماید که برای رقابت با پزشکیان وارد میدان شده بود، قطعاً دروغ بزرگی است. وی حتی در کمال وقاحت، ستادهای انتخاباتی دون‌کیشوت‌واره خود را هم در اختیار () قرار داد. وی هیچگاه رقیب پزشکیان نبود که حالا بخواهد، عدم نقادی به پزشکیان را به نفع مثلاً ولایت‌مداری خود مصادره نماید و کماکان مردم را فریب بدهد. اگرچه هنوز هم متأسفانه آخوندها و سرداران و.. بی‌بصیرتی هستند که در چنبره نیرنگ و ریای وی گرفتارند! بنابراین؛ ، بمنزله و شکست پزشکیان، بمنزله شکست اوست. حال اگر او با حضور در به دفاع از (و طبق معمول؛ با خرج کردن از ) می‌پردازد، در واقع مشغول دفاع از منافع سیاسی خودش و مراقبت از معامله‌ای است که با مدعیان اصلاح‌طلبی کرده است تا در مصدر قدرت باقی بماند. در غیر اینصورت (عدم دفاع از پزشکیان)؛ قالیباف جایگاه ریاست خود در مجلس را یک‌شبه از کف خواهد داد. زیرا در انتخابات مجلس، با چشمگیری که رخ داد بر قالیباف محرز شد که او بر وی، واقف شده و او دیگر هیچ شانسی در بین اقشار ارزشی جامعه ندارد و نخواهد داشت. ⁉️ قالیباف علیرغم وقوفی که به شکست مفتضحانه در ریاست جمهوری پیدا کرده بود، چرا نامزد ریاست جمهوری شد؟! برای قالیباف، شکست انتخاباتی و اینکه در بین جایگاهی ندارد، دیگر چندان اهمیتی نداشت و ندارد، بلکه مهمتر، آنست که به هر قیمتی از حذف نشود و لذا ناچار است به «قواعد نفسانی ماندگاری در صحنه» تن بسپارد و آن برای وی چیزی نبود و نیست بجز اینکه خود را به باند سیاسی مدعی اصلاح‌طلبی بفروشد. دقیقاً همان مسیری که ناچار به طی آن شد! وی القاء می‌کند که عده‌ای ولایت‌نشناس و بلکه ولایت‌ستیز در کمین شکست دولت پزشکیان نشسته‌اند! و حال آنکه شکست این خودش در کمین خودش ایستاده است و نیازی به کمین نشسته دیگران ندارد. وی ادعا می‌کند که؛ «من بعضیا را می‌بینم که قلبشون راضی نیست این دولت موفق بشه!» ⁉️ از کی تا حالا شما «متخصص قلب‌بینی» دیگران شده‌ای؟! حالا اگر رفیقت که است، چنین ادعایی می‌کرد، شاید کسی پیدا می‌شد که باور کند اما تو بر اساس کدام قابلیت و لیاقتی، از این فن و هنر بهره‌مند گشته‌ای که «قلب دیگران را می‌بینی»؟! تو اگر قادر به دیدن قلب دیگران می‌بودی، اساساً کاندید مجلس نمی‌شدی تا با لو رفتن تتمه نامردمی بودنت، رسوا بشوی! تو اگر توان دیدن قلب دیگران را داشتی، قلب رفیقت را می‌دیدی که چگونه با خرج کردن دروغین از مقام معظم رهبری، چه کلاه گشادی بر سر مجلسی گذاشت که متأسفانه تو رئیس آن بودی! اگرچه از تو بعنوان ، بیش از این توقعی نمی‌رفت. ادعا می‌کند که «موفقیت دولت، موفقیت اسلام و مردم است»! اولاً) چرا در زمان از این حرف‌ها بلد نبودی بزنی؟! ثانیاً) منظورت از «اسلام و مردم»، کدام و کدام است؟ همان مردمی که به تو‌ رأی ندادند؟! همان اسلامی که آنرا آمریکایی می‌نامید؟! قالیباف که چیزی بجز یک نیست، ادعا می‌کند «کمک به دولت، عین جوانمردی است»! اولاً) تو را چه نسبتی با جوانمردی است که بخواهی از آن دم بزنی؟! ثانیاً) چرا با رئیسی جوانمردانه رفتار نکردی؟! ثالثاً) ... و سخن‌ آخر اینکه؛ حنای تو دیگر رنگی ندارد! ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۶/۱۳ 🆔@chelcheraaqHM 💠 🎲چلچراغ 🙏
خرفتی مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۳ این قصه را دریابید👇 شهر مركز خدا و پايگاه تشكيل سپاه براي مبارزه با بود با اين حال (ص) هنگام ورود به مكه فقط دستور قتل هشت (ويا ده تن) از آن همه دشمن خود را صادر نمودند که یکی از آن‌ها «عبداله بن‌سعد» بود. وي قبلا شده بود و جزء بود ولى پس از چندى شد و بحال برگشت و بنزد رفت. او (كه برادر رضاعى بود) هنگامى كه اطلاع پيدا كرد دستور قتلش را صادر كرده مخفيانه خود را بعثمان بن عفان رسانيد و باو پناهنده شد، عثمان او را در پناه خود گرفته بنزد (صلى الله عليه و آله) آورد و از آن‌حضرت خواست تا او را عفو كند. پيغمبر اسلام مدت زيادى سكوت كرد آنگاه بخواهش جواب مثبت داده او را عفو كرد. ولى هنگامى كه عثمان از نزد آن حضرت رفت رسول خدا (صلى الله عليه و آله) رو به اطرافيان‏ خود كرده فرمود: من سكوت كردم تا بلكه يكى از شما برخيزد و گردن اين مرد را بزند! مردى از عرض كرد: يا خوب بود بمن اشاره ميكردید تا من گردنش را بزنم! رسول خدا (صلى الله عليه و آله) فرمودند: پيمبران با اشاره، دستور قتل كسى را صادر نميكنند. بالجملة عبدالله بن سعد پس از اين جريان دوباره مسلمان شد و هنگامى كه بخلافت رسيد او را بامارت قسمتى از سرزمينهاى اسلامى منصوب كرد و پس از او نيز عثمان او را بامارت منصوب كرد. (سيره ابن هشام، ترجمه: زندگانى محمد(ص)/ج‏۲/ص۲۷۲) ☝️از پیام‌های وارده☝️ نقدونظر ⁉️ مجلس؛ چرا خرفتی کرد؟! 👌خرفتی مسلمانان نسبت به نص صریح! (ص)، صریحاً دستور به اعدام فرد مرتدی فرموده بودند ولیکن در اجرای حکم، اهمال و بلکه کردند و لذا مورد قرار گرفتند. آن‌ها را می‌دانستند و بمحض رؤیت عبداله بن سعد، باید او را می‌کشتند ولیکن سکوت طولانی پیامبر را نادیده گرفتند و منتظر اشاره آشکار پیامبر نشستند! پیامبر با خود تعمداً، تعلل کردند تا شاید آن مسلمانان، به خود آمده و قبلی پیغمبر را اجراء کنند ولیکن آن‌ها خود را به خرفتی زدند و متأسفانه مجال لازم برای اجرای مطالبه پیغمبر از بین رفت! 👌خرفتی نمایندگان نسبت به حکم ولایت! ، پیشاپیش توصیه‌های ضروری ۸ گانه‌ای به در موضوع دقت در باره را انجام داده بودند. ولیکن قریب باتفاق آن‌ها اهمال کردند و بلکه خرفتی بخرج دادند و فریب «بازی با کلمات ()» را خوردند! و به وزرای پیشنهادی وی، مطلقاً دادند! در حالیکه معظم‌له فرمودند: «تعداد بیشتری را هم نمی‌شناختم و گفتم نسبت به اونها نظری ندارم»! آیا نمایندگان (و حداقل رئیس‌شان) نسبت به ، هیچ فهمی نداشتند؟! گویا که منتظر بوده‌اند تا رهبری آشکارا و مستقیماً به آن‌ها بگوید که به فلانی و فلانی رأی بدهید یا ندهید! اما معظم‌له بزرگواری کردند و از ، بسیار ملایم و ظریف (با این 👈کنایه👉 که؛ «پزشکیان توانست را کند»!) عبور کردند! (البته در باره ، اعتقادی به خرفتی وی ندارم. زیرا که او تعمداً ورزید! و حال آنکه می‌توانست نشود و زیر بار نیرنگ و و نرود! و اجازه ندهد که مجلس رَکَب بخورد!) اگرچه جای شکرش باقیست که لااقل نزدیک یک‌سوم نمایندگان (که چندان مرعوب چنارها نبودند!) داشتند ولیکن متأسفانه آن‌ها هم 👈غیرت ضعیفی بخرج دادند که مرتکب عدم استمهال شدند!👉 زیرا احتمالاً مایل نبودند که در قبال ، شود!! در هر حال، (= خون به دل کردن)، در همچنان ادامه دارد! 🤲 اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا 🤲 ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۶/۱۴ 🆔 @chelcheraaqHM 💠 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
📸 آتش ۱۵۰۰ ساله ✍در شهر یزد آتشی وجود دارد که ۱۵۰۰ سال است خاموش نشده و همچنان می‌سوزد. این آتش، ورهرام نام دارد که به معنای آتش پیروزی است. کسی که مسئول روشن نگه داشتن آتش است هیربد نام دارد، وی روزانه در چند نوبت با افزودن تکه‌های چوب خشک که مقاوم‌تر از تکه‌های دیگر است این آتش را روشن حفظ می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند این آتش را از پشت شیشه ببینند، چرا که نفس‌های آدمی نباید با آتش پاک تماس پیدا کند حتی نگهبان مخصوص هم با پوشاندن صورت با نقابی به نام پدام، که بر روی دهان و بینی قرار می‌گیرد به این آتش نزدیک می‌شوند. ☝️از پیام‌های وارده☝️ نقدونظر 👌آتش‌پرستی بمفهوم آتش‌پرستاری یکی از نبوغ ، این بوده که از بین عناصر اربعه حیاتی در زمین (آب، خاک، هوا و آتش)، از بخوبی مراقبت می‌کردند و همچون بیمار باید از آن پرستاری می‌نمودند. زیرا همه عناصر حیاتی براحتی در زمین یافت می‌شود اما آتش، پدیده‌ای آسمانی است و براحتی و وفور نمی‌توان آن‌را در زمین یافت. و حال آنکه بدون آتش، کار و زندگانی بویژه در فصول سرد، خیلی سخت می‌شود. سنگ چخماق هم که همه‌جا نبود و مردمان ناچار بودند در انتظار رعدوبرقی باشند که آتشی را از آسمان به آن‌ها هدیه دهد! یا اینکه آفتاب داغ و سوزان تابستانی، جایی را به آتش بکشد! وگرنه در زمستان دیجور باید پنجه در پنجه مرگ می‌شدند. به همین علت، اماکنی احداث می‌کردند بنام و از آتش آن، می‌کردند تا مبادا شود. فلذا ایرانیان، به ناحق متهم شدند به آتش‌پرستی خرافاتی و..! ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۶/۱۶ 🆔@chelcheraaqHM 💠 🎲چلچراغ 🙏
حاجی! نظرت چیه؟😜 ☝️از پیام‌های وارده☝️ نقدونظر 👌 بدیهی‌ست که کودن‌ترین انسان‌های هم تفاوت فاحش و و و و تکنیسین‌های و غیرایرانی را درک می‌کنند. 😭 اما مشکل اصلی اینجاست که انسان با دیدن چنین تفاوت‌هایی گاهی با خود فکر می‌کند؛ نکند حق با خودتحقیرها باشد؟!! 👌 را نیاز به و دگری است اما نه با کسانی از جنس پوسیدگان و پوزیدگان و به تعبیر خوش‌ذوقی؛ و ! آری! دقیقاً باید کسانی پیشتازی کنند که نه داشته و دارند و نه بابت درندگان، دارند! شهیدم آرزوست ...! ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۶/۱۶ 🆔 @chelcheraaqHM 💠 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
✍ این نقشه غرب آسیاست و این چهار نقطه مهم در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه)، در واقع مهمترین مناطق بر روی زمین است. ✅ تمامی دعوای دنیا بر سر تسلط بر این منطقه است. منطقه مهم 📌 منهای مرکزیت و قلب کره زمین بودن این منطقه (هارتلند غربی‌ها) و منابع سرشار انرژی آن و همینطور نقطه اتصال تمامی دنیا به یکدیگر از طریق این منطقه: ✍ اینجا زمین مقدسی است که هرکس، کنترل آنرا به دست بگیرد، بر تمام دنیا مسلط خواهد شد. 🔺 شما یک مثلثی را ببینید با سه نقطه مهم متصل به یکدیگر؛ از مسجدالحرام در غرب سرزمین حجاز، از مسجدالاقصی در شرق مدیترانه و مسجد جمکران در قلب ایران؛ و البته نقطه اصلی در مرکز این مثلث: مسجد و کربلای معلی... 🟢 دعوا بر سر این منطقه است و بر سر یک اسم و یک فرد و حقانیت ایشان: امیرالمومنین حیدر... ✍ صبور باشید. دنیا وارد شده ابن مظاهر 🇮🇷 ☝️از پیام‌های وارده☝️ نقدونظر 👌اماکن اربعه و مساجد اصلی اسلام بنظر می‌رسد؛ ، چهار نقطه را اصلی‌ترین نقاط حساس و خطیر و بنیادین آن می‌شمارد: ۱) التین (سرزمین کاشت و پرورش انجیر؟) ۲) الزیتون (سرزمین کاشت و پرورش زیتون؟) ۳) طور سینین (سرزمین طور سینا؟) ۴) هذا البلد الامین (سرزمین دارای امنیت؟ (مکه؟)) چهار مسجد عبارتند از: ۱) مسجدالنبی (مدینه) ۲) مسجدالحرام (مکه) ۳) مسجدکوفه (عراق) ۴) مسجدالاقصی (فلسطین) فواصل این مساجد، مورد (ع) بوده و خواهند بود. سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۶/۱۷ @chelcheraaqHM 💠 🎲 👈محل پاسخ👉 🙏
♨️ظریف باز هم دروغ گفت. ظاهرا این فرد حرفی نمیزند مگر اینکه بخواهد دروغ بگوید! بررسی دروغهای ظریف در این فیلم. اول اینکه: این جمله ظریف که مقام معظم رهبری نقش بی بدیلی در سلامت این انتخابات داشتند به این معناست که مجریان انتخابات برنامه برای انتخابات ناسالم و تقلب داشتند که دروغ است. دوم اینکه ظریف گفت اگر حمایت رهبری نبود تیکه بزرگه من گوشم بود واضح است اختلاف ظریف با منتقدینش بر سر اعتماد بیش از حد به آمریکا و امضا کردن برجام بدون خواندن آن بود ظریف بگوید حمایت رهبری بعد از افتضاح برجام از ایشان چه بود و در کجا انجام شد؟ چرا نسبت دروغهایتان به رهبری تمامی ندارد؟ سوم اینکه: ظریف در مورد روابطش حسنه اش با شهید سلیمانی میگوید در حالیکه جملات توبیخی رهبری نسبت به ظریف بعد افشای صوتش علیه شهید سلیمانی گویای واقعیات است(فیلم پایین) چهارم اینکه ظریف با زیرکی گفت فرزندان من در ایران حضور دارند! آدرس غلط ندهید بحث دوتابعیتی بودن فرزند شماست که منع قانونی برای مسئولیت شما ایجاد کرده نه اینکه الان کجا حضور دارند. و در آخر کسانی که ادعا میکردند زبان دنیا را بلدند و میتوانند تحریم ها را رفع کنند در نهایت خودشان هم تحریم شدند و باز داعیه مذاکره دارند. 📌 @fori_sarasari ☝️از پیام‌های وارده☝️ نقدونظر 👌 قانون دو تابعیتی‌ها علیرغم و بلکه قابل تخریب عملکرد غلط به علت جزمیت او بر ، بنده وی را مستحق منکوب شدن بعلت فرزندانش نمی‌دانم. زیرا واقعاً و تعیین‌کننده‌اند. ✍ حم ۱۴۰۳/۶/۱۷ 👈حیفه نبینی 👉 💠 🎲چلچراغ 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 وجاهت رنگی (بخش اول): : «صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً ۖ وَ نَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ» (سوره بقره/آیه۱۳۸) رنگ خداست (که به ما رنگ ایمان و سیرت توحید بخشیده) و چه رنگی بهتر از رنگ (ایمان به) خدا؟ و ما او را پرستش می‌کنیم. (اين است) رنگ‌آميزى الهى و كيست بهتر از خدا در نگارگرى؟ و ما تنها او را عبادت مى‌كنيم. (تفسیر نور/محسن قرائتی) «رنگ‌ها» از ظرافت‌های زیبای هستند و می‌توانند در ، نقش‌آفرین باشند. بهترین است و چه کسی بهتر از خدا می‌تواند رنگ‌آمیزی کند؟! گاهی می‌شود که با استفاده از رنگ‌ها با دیگران، ارتباط برقرار و حتی بر آن‌ها تأثیرگذاری کرد. در بعضی تفاسیر (رنگ) نامیدن تعلیل شده به مشابهت «اثر دین بر انسان» همچون «اثر رنگ بر لباس». یعنی وقتی که رنگ لباس می‌تواند شاخصی برای ارزیابی شاکله شخصیتی یا وضعیت روانی و باطنی صاحب آن باشد، تدین هم می‌تواند برای ارزیابی شاکله شخصیتی متدین باشد. فلذا این سؤال هم خودنمایی می‌کند که چگونه می‌توان با استفاده از رنگ‌ها به بیان اعتقادات و تمایلات دینی پرداخت؟ قال الصادق(ع): «كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ» (الکافي/ج۲/ص۷۸) به ، منحصر به نیست و به طرق گوناگونی می‌شود دعوت‌کننده به دین خدا شد، از جمله با استفاده از رنگ‌های زیبای الهی. ❓چگونه می‌توان با استفاده از رنگ‌ها به جهاد تبیین برخاست؟! ...ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۶/۱۶ 🆔 @chelcheraaqHM 💠 🎲 چلچراغ معارف 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 وجاهت رنگی (بخش دوم): حضرت (ص) معمولاً بر سر می‌بستند و گاهی هم از كلاهی بنام قَلَنْسُوَه یا بُرْطُلَه بر سر داشتند و گاهی هم به سَرْبَنْدی از دستمال یا شال بسنده می‌کردند. رنگ آن‌ها معمولاً و گاهی و گاهی و گاهی بودند. عمامه سفید آن‌حضرت، سحاب نامیده می‌شد که به (ع) هدیه کردند. در جنگ‌ها معمولاً عمامه زردرنگ بر سر می‌بستند ولیکن در فتح مکه، عمامه سیاه بر سر نهادند. مقام معظم رهبری سعی می‌کنند مناسبت‌های مختلف را در قالب انگشترهای خود مورد توجه قرار بدهند. رنگ غالب ، است که عمدتاً از زمان و به نشانه برای مصائب ، باب شد همچنانکه نشانه آمادگی آنان برای خونخواهی شهادت علیه‌السلام است. نهضت‌ها و ملت‌ها هم در تمام دنیا و در طول تاریخ، معمولاً رنگ‌های خاصی (بعنوان نماد مطلوب و شاخصه متمایز خود) را در قالب دنبال کرده‌اند که هنوز هم در همه جای دنیا جاری و ساری است و حتی از سال ۲۰۰۴ میلادی به بعد شاهد انقلاب‌های رنگی در گوشه و کنار جهان هستیم که (به لحاظ نرم بودن و ، هم نامیده می‌شوند) در هم رنگ‌های و ، در سال‌های اخیر بعنوان نماد و درهم شکستن «نهضت+نظام اسلامی» و سپردن مملکت به ، مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هنوز هم ادامه دارد. البته پوستین روباه‌ها عمدتاً قرمز، خاکستری، سفید، قهوه‌ای و خاکی هستند و به حیواناتی اطلاق می‌شود که در ، می‌کنند. الغرض؛ سزامند است که ولایت_فقیه، خود را با رنگ‌ها نیز در آمیزند. رنگ‌هایی که قدمت صدها ساله دارند. رنگ‌هایی که ایامی از سال را به خود تخصیص بدهند. فرضاً؛ 👈 ماه‌های و (تا شب ۲۸ صفر) کماکان همه اماکن و همه‌جا شود. 👈 هفته همه‌جا (اماکن و البسه) (یا لباس خاکی سربازی و بسیجی) شود. 👈 همه‌جا (میادین و معابر و البسه) شود. 👈 ۱۹ روزه (حدفاصل ۲۸ ماه صفر لغایت ۱۷ ربیع‌الاول) همه‌جا (اماکن و معابر و البسه) شود. ضمن آنکه نماد رشد و بالندگی است، رنگ زهر و تلخی هم است و رنگ سمّ و مسمومیت و نیز آنتی‌باکتریال! و اما اینکه چرا این دو دهه را همه‌جا و همه‌چیز را سبزپوش بکنیم؟! بخاطر آنست که در این ایام بیش از هر مقطع دیگری از سال، رخ‌نمایی می‌کند و شهادت یا ولادت پنج تن از علیهم‌السلام به این ایام، گره خورده است! زیرا؛ وقتی که ، ولادت (ع) (که به زهر جفای بنی‌عباس مسموم شد و به شهادت رسید) را قرین زمانی روز میلاد (ص) قرار داد و شهادت (ع) را نیز (که به زهر جفای بنی‌امیه مسموم شد و به شهادت رسید) قرین زمانی روز (ص) قرار داد که به زهر جفای ، مسموم شد و به شهادت رسید، لابد حکمتی را منظور داشته است. فلذا شایسته است که این ۱۸ یا ۱۹ روز (فاصله ۲۸ صفر تا ۱۷ ربیع از ماه‌های هلالی) را «سالیاد شهادت پنج تن از معصومین(علیهم‌السلام) با مسمومیت منافقین»، قرار دهیم تا شاید موجب بیداری و مسلمانان گردد و از تداوم خود نموده و نمایند و به برگردند. بنابراین رنگ سبز را نماد زهر تلقی کنیم و حضرات مقدسی که با سمّ به شهادت رسیده‌اند و بنحوی با این ایام تناسبی دارند، عبارتند از: ۱) حضرت محمد مصطفی (ص) ۲) امام حسن مجتبی (ع) ۳) امام صادق (ع) ۴) امام رضا (ع) ۵) امام حسن عسکری (ع) میلاد پیامبر مصطفی و امام حسن مجتبی علیهماالسلام و الصلوات در این مقطع زمانی، واقع شده‌اند که هر دو حضرت به زهر جفا شده و به شهادت رسیدند. همچنانکه شهادت و علیهماالسلام با زهر جفای در محدوده همین ایام بوده است. البته در مجموع ۱۰ تن از معصومین علیهم‌السلام با مسمومیت به شهادت رسیده‌اند که شهادت و ولادت آنان در سایر ایام سال بوده است و حتی آخرین معصوم(عج) هم با سمّ یک یهودیه به شهادت خواهد رسید! (و فقط و والدین کرام آن‌حضرت علیهم‌السلام با ریختن خون پاکشان ناشی از ضربات سنگین و بُرّنده به پیکرشان، به شهادت رسیده‌اند) فلذا قریب باتفاق معصومین(ع) با مسمومیت شده‌اند. فلذا این ایام، مناسب‌ترین مقطع برای برجسته‌سازی و تبیین نحوه شهادت آنان بویژه (ص) است و باید خیلی جدی به این موضوع بپردازیم و‌ رسواگر (که از کفار بدترند) باشیم که حداقل آن، سبزپوشی است ان‌شاءالله. ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۶/۱۶ 🌐 👈حیفه نبینی👉 💠 🎲 👈محل نظرات👉 🙏