eitaa logo
مقالات حسینی منتظر
159 دنبال‌کننده
484 عکس
288 ویدیو
34 فایل
بخشی از مقالات متنوع سیدمحمدحسینی(منتظر) فرزند مرحوم حجة‌الاسلام و المسلمین؛ حاج سید میربابا حسینی(فاطمی) (اعلی الله مقامه الشریف) در حوزه‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و...
مشاهده در ایتا
دانلود
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ✅ سیدمحمدحسینی(منتظر)؛ تدریس «حکمرانی قرآنی» برای مدیران دولتی (جلسه مقدماتی در نمازخانه بنیاد قرآن) ۱۴۰۱ هجری شمسی/تهران 🆔 @chelcheraaqHM
🔴 ‏برای اولین بار در تاریخ، نیروی دریایی ‎ارتش جمهوری اسلامی موفق شد با عبور از اقیانوس آرام، اطلس و هند ظرف ۸ ماه، دور دنیا را طی کند (بعد از طی مسافت ۶۵هزار کیلومتری). آرزو و ‎حسرت تاریخی ایرانیان در دریانوردی با راهبرد بلند مدت آیت الله خامنه ای محقق شد. رسانه ها اجازه نمی‌دهند شما از این خبر احساس قدرت کنید. 🇮🇷 کانال رسمی 👇🏻 @antarnational 💠کانال چلچراغ و حم 👇 🆔 @chelcheraaqHM
🌹 👌 نقدونظر ؛ سخت‌ترین شغل زمینی! بنده در زمانی که افسر «ناوگان دریایی دولت» بودم، طی دو سفر سه ماهه، قریب باتفاق دریاها، خلیج‌ها و اقیانوس‌های دور دنیا را در نوردیدم که خطرناک‌ترین آن‌ها (که هر دریانوردی، هر لحظه، مرگ را جلوی چشمان خود می‌بیند!) و بود! - خلیج بیسکی (حدفاصل و که محل تلاقی آبهای سرد قطبی و گرم اقیانوسی است) - اقیانوس آرام (حدفاصل دریاهای و تا که بر خلاف اسمش، معمولاً ناآرام است) ولیکن مزیت سفر دور دنیای به اینست که رزمناو ما «تمام ساخت ایران» است که در بدترین شرایط دریایی، «تاب‌آوری» داشته است! ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ 💠
💠 ✅ سیدمحمد حسینی(منتظر) ملخص و مخلص به «حم»؛ افسر .P.R.S ناوگان دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نیمه اول دهه ۱۳۶۰ و سفر به انواع دریاها، خلیج‌ها و اقیانوس‌های شرق و غرب عالم 💠کانال چلچراغ و حم 👇 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه «چلچراغ معارف و احکام» در ایتا: ✅
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حفظ نظام سیاسی؛ ... «أوجب واجبات»، نه «از أوجب واجبات»! 💠کانال چلچراغ و حم 👇 🆔 @chelcheraaqHM
✍️ راز «انتظار فرج» و «نیمه خرداد»! فریدالدین ، سخت در تکاپوی شغل (داروسازی و داروشناسی و فروش عطر و ادویه) در مغازه خود بود و احیاناً مشغول چرتکه انداختن دخل و خرجش و «درگیر تن‌ها بود تا دل‌ها» که عارفی وارد شد و وابستگی او به دنیا و را به رخش کشید و اینکه از دارد و بعد از طی صحبتی که مبادله شد، ناشناس، دراز کشید و جان به جان‌آفرین تسلیم کرد! عطار به شدت متأثر شد و دست از کشید و و را پیشه کرد و در وادی‌های عرفان تا آنجا تاخت که را گشت در حالی که دیگر مدعیان، اندر خم یک کوچه بودند! او دانشمندی است که به شهادت آثارش علاوه بر و ادویه، در ، و نیز تبحر دارد. دلپذیرترین و مقبول‌ترین ، کتاب اوست که مجموعه کاملی از عرفان، حکمت و است. بیت «هفت شهر عشق را عطار گشت/ ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم»، از جمله ابیاتی است که به منسوب شده اما در انتساب آن تردید است و علامه حسن‌زاده آملی در کتاب «نامه‌ها برنامه‌ها» (مشتمل بر ۴۷ نامه و دستورالعمل) آن را به «عارف جامی» نسبت داده‌اند. اگرچه هم در جای جای آثار خود از عطار به نیکی یاد کرده و بی هیچ اغراقی او را می‌ستاید؛ چراکه شاید ارزش وجودی آثار خود را وام‌دار این و عارف بلندآوازه می‌داند. معروف است که بهاءالدین محمد –پدر مولوی- در مهاجرت خود، زمانی که از نیشابور می‌گذرد به ملاقات عطار رفته و عطار نسخه‌ای از کتاب خود را به مولوی که در آن زمان خردسال بود می‌بخشد. در کتاب درباره دگرگون شدن عطار و گرایش او به عرفان می‌نویسد: «گویند سبب وی آن بود که روزی در دکّان عطّاری مشغول و مشغوف(=غرق در) معامله بود. درویشی به آنجا رسید و چند بار شیءالله گفت. وی به درویش نپرداخت. درویش گفت: ای خواجه! تو چگونه خواهی مُرد؟ عطار گفت: چنان که تو خواهی مُرد. درویش گفت: تو همچون من می‌توانی مُرد؟! عطار گفت: بلی. درویش کاسه‌ای چوبین داشت، زیر سر نهاد و گفت: و جان بداد. عطار را متغیّر شد و برهم زد و به این در آمد.» و سرانجام به دست سربازهای مهاجم به به رسید. که در دوره دوم مغول‌ها مدتی ساکن نیشابور بوده‌اند، بی‌تأثیر از نبودند و بلکه بر او پیشی گرفتند. نیز (همچون درویشی که عطار را منقلب و ساخت)، چنان کرده و با به ، بود که می‌توانست (رحلت) خود را خودش انتخاب کند. زیرا که دعای همیشگی «الهی! هب لی الیک» حضرتش، بود و اجابت شد که در شب ، جان به جان‌آفرین تقدیم نماید تا از عالم شهود به عالم غیب کند. او خودش به خودش داد که توانست کند عبارات پایانی خود را به ! خالق حماسه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ (که سالگرد آنرا برای همیشه، اعلام فرمودند) آن مردمی در نظرش، دردناک‌ترین بود و سرانجام هم خود را به آن ، پیوند زد تا را برای پیروانش، مضاعف سازد. او از همان زمان که سینه خود را به سرنیزه‌های به گشود، منتظر فرج (شهادت) خود بود. البته ظاهر عبارت « از کشم»، اشاره به انتظار ظهور و فرج (عج) دارد ولیکن برای عارف کم‌نظیری مثل او فرج می‌تواند و مرگ خودخواسته‌ای باشد که انتظارش را از نیمه خرداد ۱۳۴۲ تا نیمه خرداد ۱۳۶۸ کشیدند: از غم دوست در این می‌کده فریاد کشم‏ ‏‏دادرسی نیست که در هجر رخش داد کشم‏ ‏‏عاشقم عاشق روی تو نه چیز دگری‏ ‏‏بار هجران و وصالت به دل شاد کشم‏ ‏‏مُردم از زندگی بی‌تو که با من هستی‏ ‏‏طرفه سری است که باید بر استاد کشم‏ ‏‏سال‌ها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آیند‏ ‏‏انتظار فرج از نیمه خرداد کشم!! امام خمینی در پیامی (به‏‎ ‎‏تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۵۸) اعلام کردند: «ملت ما نه را که شاهد قتل‌عام‌های‏‎ ‎‏وحشیانه است، فراموش می‌کند و نه (سال ۱۳۴۲) را که سرآغاز ‏‎ است» و تأکید کردند: «ملت ما این روز را عزیز می‌شمارد و من‏ را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم.»‏‎ نام و یادش در این سال‌یاد مبارک، گرامی‌باد. 🔹 امام خامنه‌ای (نیمه خرداد۱۴۰۲): «امام بزرگوار ما ابعاد شخصیتش از و بزرگتر و متنوع‌تر است. را نه می‌شود حذف کرد و نه کرد. امام خمینی سرآمد همه‌جانبه است.» ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) نیمه خرداد۱۴۰۲ 💠 کانال چلچراغ معارف و احکام حم 👇 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
☫﷽☫ 👌درسی که از عمو و دائی آموختم! ۱۳۵۸/مجیدیه تهران، منزل جدیدی خریده بودیم که فامیل‌های دور و نزدیک برای مبارک‌باد میهمان می‌شدند از جمله خانواده دائی‌جعفر. بساط پذیرائی که پهن شد، چند تا هم پیدا شد و بچه‌ها در تکاپوی قلع و قمع آن‌ها برآمدند و حرف‌های بزرگان هم رفت بسوی مگس و مگس‌کُش و مگسک و... من کم‌حرف هم به زبان آمدم که «خداوند مگس‌ها را برای میکروب‌ها آفریده و...» هنوز کلامم منعقد نشده بود که دائی گفت: لابد این شیره[انگور]ی که ما می‌خوریم، تماماً و مضرّ است»! با این حرف، همه ساکت شدند و در فکر! و من در اوج بدجوری در جمع، کِنِف و ضایع شدم! این دومین جعفردائی علیه من بود! البته از آن خشونت‌هائی که بجز لحظه‌ای دل‌خوری، و ناراحتی ماندگاری به دنبال ندارد. اما برایم نقطه عطفی شد که شش‌دانگ حواسم به گفته‌هایم باشد و هر چیزی را هر جائی، بدون تأمل و تعمق نگویم تا مبادا ندامت‌بار باشد. بعد از آن مصمم شدم که گفته عموموسی را آویزه گوشم سازم که همیشه می‌گفت: «کم گوی و گزیده گوی چون دُرّ» (جالبه که خودش هم کم‌حرف بود و بچه‌هایش هم کم‌حرف درآمدند! تا آنجا که عضو اطلاعات سپاه بودن پسرعمویم را من بعد از بازنشستگی او فهمیدم! با اینکه هم‌سن‌وسال و از بچگی بودیم!) آن «نقد تلخ اما واقعی» و آن «توصیه سخت اما بحق» آن مرحومان مغفوران؛ برای بنده سرفصل دیگری رقم زد و چنان تحت‌الشعاع قرار گرفتم که در چاپ چهل جلد کتابی که نوشته‌ام (قبل از ظهور و بروز فرصت لازمه تحقیق، تألیف و تحریر آن‌ها را داشتم) سال‌های سال است که راجع به بیان و نحوه درج جمله به جمله و بلکه کلمه به کلمه آن‌ها دچار هستم و گویا که هنوز هم از چاپ آن‌ها واهمه دارم!! بعضی از دوستان، توصیه می‌کنند که چاپ کن بده بره! و اگر احیاناً خبط و خطائی در آن‌ها بود در چاپ‌های بعدی آن‌ها را تذکر بده! این توصیه را در باره کتاب‌هایم نتوانستم اما در نگارشات‌م در فضای مجازی، به کار بستم. از فعالیت در قالب مراسلات ایمیلی و بعداً بلاگفا تا ... تلگرام و واتساپ و اینک ایتا حدود بیست‌سال می‌گذرد که به این عادت، شبانه‌روز مألوف و مشغولم! مرتباً مطالبم را می‌نویسم و به اشتراک می‌گذارم و بعضاً مفاد آن‌ها را ویرایش (اصلاح و تکمیل) می‌کنم! و این‌ها اوقات فراوانی از بنده را مصروف خود نموده است! (امروز دیدم؛ فقط در گروه «معارف و احکام» تعداد کلیپ‌ها از ۱۰/۰۰۰ گذشته و در کانال «معارف و احکام حم» تعداد آن‌ها به ۵۰۰ مورد نزدیک است و قاعدتاً ناچار بودم که همه آنها را ببینم!) این «وضعیت روانی/عقلانی در تحریر مطالب» بنوبه خود، حقیر را واداشت که با همه مسائل از جمله گرایشات و ، ، ، ، ، ، و... و بطور کلی؛ ، محتاطانه و نقادانه برخورد نمایم و از بی‌مهابا و بی‌محابا بودن در آن‌ها حتی‌الامکان بپرهیزم! مراعات این دقائق و ظرائف در تدریسات و نیز سخنرانی‌هایم، این تأثیر را داشته که موجب تطویل آن‌ها گشته تا با توضیحات مبسوط و تشریحات همه‌جانبه ارائه بدهم که قاعدتاً ممکنست برای خیلی‌ها، کسل‌کننده تلقی شود! من باید می‌دانستم که هر حیوانی متفاوت از الگوی غذائی سایر حیوانات است و ای‌بسا که عمدتاً تابع رابطه «عموم و خصوص من‌وجه» باشند. فلذا تنافر بعضی از آن‌ها بمفهوم حقانیت یا عدم حقانیت آن‌ها نیست. مگس‌ها هم همانند انسان‌ها به شیرینی‌جات علاقمندند ولیکن ناقل میکروب هم هستند زیرا که پروائی از نشستن بر زباله‌ها و کثافات ندارند. اما بی‌پروائی و بلکه اشتهای آن‌ها به مزبله بمفهوم آن نیست که کلیه شیرینی‌جات هم زباله و حاوی میکروب‌ها هستند. همین دیروز کلیپی را دیدم (خودم هم آنرا به اشتراک گذاشتم!) که در طی آن، مرحوم حاج‌شیخ احمد کافی در مذمت استفاده از (و اینکه برای انسان، مفید نیست و بلکه مضر است) به عدم میل گربه‌ها اشاره می‌کند و حال آنکه رابطه منطقی الگوی غذائی گربه‌ها با الگوی غذائی انسان‌ها تابع نسبت عموم و خصوص من‌وجه است. فلذا نباید نتیجه گرفت که؛ چون گربه‌ها روغن‌نباتی را نمی‌خورند پس انسان هم نباید بخورد! همچنین در تواصی حکمای طب سنتی، مصرف چای را بدان‌جهت نکوهش می‌کنند که علف آن، مطلوب حیوانات گیاه‌خوار و خام‌خوار نیست! حال اگر در استفاده از چای و روغن‌نباتی، مضرّاتی هست، بهتر است به علل علمی آنها، اشاره شود نه از طریق نادیده‌انگاری الگوهای غذائی حیوانات. خیلی چیزها هست که برای حیوانات مطلوب و برای انسان‌ها نامطلوب است و بالعکس ولیکن رغبت و رهبت آن‌ها نباید معیار و ملاکی برای مفید یا مضرّ بودن آن‌ها تلقی شود. و هکذا خیلی از مواد غذائی و داروئی و خوراکی‌های دیگر. فتأمل! ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) بهار۱۴۰۲ 💠کانال چلچراغ و حم 👇 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🔴 اهمیت فضای مجازی از دیدگاه امام خامنه‌ای امام خامنه‌ای: 🔺فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است. 🔺اگر از فضای مجازی غافل باشیم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد. 🔺به اعتقاد من امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز ما کارفرهنگی و جهادی در فضای مجازی‌ست. مقالات حسینی منتظر 💠کانال چلچراغ و حم 👇 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 کلیپی که هر فرد انقلابی ، باید هر روز ببیند ... 🎤 بیانات گوهر بار 👌 همان عالمی که رهبری فرمود به جامعیت او سراغ ندارم ‼️ ⬅️ خطر بزرگی که آیت الله مصباح در اواخر عمر خودشان به انقلابی ها هشدار دادند ‼️ 👈👈👈 فقط به تاریخ این بیانات توجه کنید ، 👈 این سخنان برای 14 تیرماه سال 97 است ، قبل از فتنه و قبل فتنه عظیم که هر چه از دهنشان در آمد به نسبت دادند و او را دست بسته و تحت محاصره نفوذی ها و دارای تحلیل غلط و غیر متخصص و... خواندند. 👉👉👉 ✅ گویا این دیده بان و بزرگ جبهه انقلاب این پیش بینی و آینده نگری را داشت که قرار است یکی دو سال بعد ( 98 و 99 ) ، جریان انقلاب وارد یکی از عظیم ترین آزمایشات خود شود ، تا جایی که با ادعای انقلابی گری ، دستورات رهبری را زمین گذاشتند و حتی علیه دستور واضح رهبری ، تحصن راه می انداختند و وقاحت را به حدی رساندند که تیم پزشکی رهبری را تحت نفوذ خواندند ! 👌 بودن یعنی این ، یعنی خطر را قبل رخ دادن آن بفهمی و هشدارهای لازم را بدهی 👌 بودن یعنی همه را به اطاعت از فراخواندن ، نه اینکه هر جا تحلیلمان با رهبری زاویه داشت ، او را متهم کنیم و از دستورات او شانه خالی کنیم. 👈👈 نه اینکه وقتی رهبری می گوید چون مرزها بسته است کسی نرود ، ما برویم حرف فلان حاج آقای معروف را گوش کنیم و برویم لب مرز و باعث کشته شدن چند نفر بشویم ! ⬅️ خاک قبرت سرمه چشم های ما ای ، زنده نبودی که ببینی کار برخی ها به جایی رسیده که حرف رهبری را در روز روشن تحریف میکنند....
هدایت شده از محمد علی داودی
18.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرش در بیمارستان بقیه الله تهران. این شش دقیقه ارزش ده بار دیدن و شنیدن داره.
سلام فرمایشات علامه، کاملا متین ولیکن مصادره بمطلوب آن (که بنظرم در مسئله اختلافات پیرامون مذاکرات هسته‌ای و حواشی آن بود و اتفاقاً بحق هم بود) بنفع نفوذی‌های دشمنان در ستاد ، نفاق یا حماقت دیگری از سوی جریان منحوس و مکار ضدولایت‌فقیه است. عمده مخالفین و و (که رسوائی‌های خودفروختگان به سازمان بهداشت جهانی وابسته به آمریکا را هدف افشاگری خود قرار داده بودند) از بصیرت مضاعفی برخوردار بودند که برچسب ولایت‌ستیزی بر آنان، حربه‌ای از جانب نفوذی‌های ضدولایت بود. (مجموعه پیامهای خود بنده در افشای و پشت مقام معظم رهبری پنهان شدن نفوذی‌هائی مثل دکتر مرندی و وزرای بهداشت روحانی، که در واتساپ به اشتراک گذاشتم، مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شد!) انتشار مجدد چنین اتهاماتی، می‌تواند بمفهوم آن باشد که گویا حیله جدیدی از طرف نفوذی‌های دشمنان در وزارت‌خائنانه بهداشت در جریان است و پیشاپیش می‌خواهند مجدداً خود را پشت سر ولایت پنهان سازند! فتأمل. خائنین خادم‌نمائی که خادمین را خائن جلوه می‌دهند که طبق معمول جای جلاد و شهید را عوض کرده باشند! نشان به آن نشان که در همین پیام هجومی خود، دم از «تیم پزشکی رهبری» زده شده است! گویا که وقتی همه ملت بویژه «پابرهنگان و کوخ‌نشینان» در تأمین کمترین نیازهای درمانی و پزشکی خود عاجز هستند، مقام معظم رهبری، دارای تیم پزشکی مخصوصی است که شبانه‌روز مراقب کمترین تب و آزردگی معظم‌له و خانواده حضرتش هستند! (هدف این اراجیف؛ دیکتاتور جلوه دادن رهبری است!) و حال آنکه او و اعضای خانواده ایشان هنگام ابتلاء به هر عارضه‌ای همانند افراد عادی جامعه، بی‌سروصدا راهی درمانگاه و بیمارستانهائی می‌شوند که عموم مردم از حق و امکان مراجعه به آن‌ها برخوردارند. علت تأخیر در پاسخ‌گوئی به این پیام، این بود که دنبال کلیپی می‌گشتم اما پیدا نمی‌کردم و خوشبختانه الان دیدم حاج‌محمدعلی، آنرا مجدداً باشتراک گذاشت! (گویی که از حرف دل من آگه بود!) کافیست شما عنوان و مفهوم «تیم پزشکی رهبری» را کنار این روایت (مراجعه همسر معظم‌له به بیمارستان بقیة‌الله https://eitaa.com/chelcheraaqHM/881 ) قرار بدهید و آنگاه شاید به دم خروس کروناهراسی نفوذی‌ها و پناه گرفتن در لوای رهبری پی ببرید که حتی از گفته بحق مرحوم مصباح‌یزدی هم بعنوان حربه علیه «بصیران ولائی» بهره بگیرند! فتأمل ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠
☫﷽☫ نقادی نحوه تبیین پدیده دحوالارض (بخش اول): در آستانه یوم_الله «دحوالارض» هستیم. چند سال قبل، مقالاتی در موضوع تحریر و در فضای مجازی (تلگرام؟ واتساپ؟) به اشتراک گذاشتم که مورد ارزیابی دوستان از جمله انتقاد حجة‌الاسلام والمسلمین دعوتی، قرار گرفت. حال متاسفانه اصل آن مقالات تحریری خود را پیدا نمی‌کنم! (اگر از دوستان، کسی بدان‌ها دسترسی دارد، خیلی ممنون می‌شوم که برای بنده ارسال نماید) ولیکن عین متن گفتگوی انتقادی فی‌مابین را که در جائی، ذخیره کرده بودم، در اینجا به اشتراک می‌گذارم تا از دحوالارض، بی‌خبر عبور نکرده باشم! (ناگفته نماند، ایشان بعنوان نویسنده‌ای صاحب‌قلم، بعد از سکته‌ای که برایشان عارض گشت، در تایپ کلمات و جملات، قدری مشکل دارند ولیکن از باب «لزوم حفظ امانت»، عین تحریریه ایشان را به اشتراک می‌گذارم): استاد دعوتی: جناب حسینی منتظر باسلام وارزوی توفیقات عنایت می فرمایید که گسترش زمین که می فرماید والارص بعد ذلک دحیها اخرج منه مایها ومرعیاها والجبال ارسیها اینها مراحلی هستند که بزای وقوع هرکدام ملیون هاسال وقت لازم است ودحو الارض هم مانند یوم القیامه یک روز بسیار بسیار طولانی میباشد ملیاردها سال و خروج آب وبرامدن کوه ها وقایع بسیار عطیمی هستند ونمی تواند دریک روز بیست وچهار ساعت واقع بشود لاجرم تعین یک روز معین برای دحوالارض این باید یک روز سمبولیک وبرای یاد اوری یک حادثه عظیم از خلقت باشد واینکه فرموده است ما اسمانها وزمین را درشش روز افریدیم همه مفسرین سرانجام پذیرفتند که این ایام خلقت ایام ۲۴ساعت نیستند ودلیلش هم اینکه روز هفتم که روز قیامت است یک روز عظیم اشت که فقط یک مرحله آن۵۰هزار سال است ورو زهای خلقت که یک روز ان همان دحو الارض است لااقل چند ملیارد سال است وقطعا این تعیین یک روز برای دحو الارض به عنوان یا بزرگداشت میباشد لذا دربیان مسایل اعتقادی باید به ادبیات قابل قبول طرح بشود تا جوان بیچاره بتواند قبول کند . اینکه اول اب ها همه جارا گر فته بو دند و اول بار سرزمین کعبه اززیر اب بیرون امد به قول جناب علامه جوادی روایات نمی توانند لیل برخلقت وتاریخ باشند تا وقتی که یک دلیل علمی اقامه بشود اینک دولقرنین اسکندر است که ده ها نقل قول د ارد بالاخره به اثبات نرسید تا انکه تحقیقات علمی جواب ان را داد .در هرحال تحقیقات علمی نشان می دهد که در اعاز کره مین یک کره مداب واتشین بود و ملیون هاسال طول کشید تا پوسته زمین خشک شد کوه ها وگو دیها در این زمان پدید امدند وملیونها سال باران های سیل اسا باریدند ودوبا ه بخار شدند تا شرانجام رطول میلون هاسال زمین خنک شد وابها در د یاها ساکن شدند خشکی ها پیدا شد ند وملیون ها سال به طول انجامید تاقاره ها ازیکدیگر جداشدند واوقیانوس ها پدید امدند .اینها نتیجه تحقیقات ومباحثات هزارن دانشمند زمین شناس می باشد که دردبیرستانها وم دارس ما تدریس می شود وجوانها انهارا پذیرفته اند حالا یا سایت مدهبی برخلاف این باورها اعلام میدارد که اول همه زمین ا اب گرفته بود و‌کعبه به قول ما اززیر اب بی ون امد وبه قول یونانیها اتن ازیر اب بیرونآمد وبه قولی استان نیمروز ک‌ه وسط دنیا هست شکل گرفت خوب حالا جوان شما کدام را بپذیرد دانشگاه چه می گوید . حاج اقا چه می فرماید. لاجرم اولا اسرار ال محمد را برای اهلش بگویید ولزوم ندارد انهارا به هر طبقه ای القا کنید ثانیا در فکر راه حل باشید و اهی جلوی پای مردم بگداریدکه ایجاد شبهه نشود به نظر بنده معنای گسترش زمین از زیر کعبه یعنی گسترش توحید واولین نقطه ای که سر اززیر اب در اورد یعنی سر از زیر طلمات کفر بیرون اورد ودرخشیدن گرفت واگر فرض کنیم که جناب ابراهیم در روز ۲۵ دایلقعده متولد شده است این میتواند معنی دحو اللارض را مشخص کند یعنی شکل گرفتن توحید از تولد جناب اراهیم اعاز شد وزمین به نور پروردگارش روشن شد وزمین زمین شد و روز تولد ان جناب که بانی کعبه نیز می باشد روز دحو الرض به ای معنی میباشد دراینجا فکر جوان بیچاره ای که دینش را وروایت امامش را ازما می خواهد بیاموزد گرفتار تناقض نمی شود خوب شما واقعا جواب بدهید یک جوان با ان چیزها که از دبیر ستان اموخته بااین مسایل چه باید بکند البه حصرات ایمه کلماتشان به حق می باشد لکن راوی چی دریافت کرده و ما چه می گوییم این مشکل افرین است امید که جوانب کار ا ملاحظه بنماییم انشاالله حسینی منتظر: با سلام و ضمن تشکر از نقادی مطلب؛ مسئله دحوالارض (ظهور اولین قطعه از خشکی زمین از زیر آب) را به دو شکل می‌توان مورد توجه قرار داد؛ ۱) ظهور تدریجی قطعه که قطعا در دوره طویلی از زمین‌شناسی اتفاق افتاده است و لذا نامگذاری ۲۵ ذی‌القعده می‌تواند کاملا نمادین باشد. ۲) ظهور نخستین نقطه خشکی (ولو باندازه یک میلیمتر) که ... ..ادامه دارد. ✍ حم 💠کانال چلچراغ و حم 👇 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM