eitaa logo
مقالات حسینی منتظر
159 دنبال‌کننده
484 عکس
288 ویدیو
34 فایل
بخشی از مقالات متنوع سیدمحمدحسینی(منتظر) فرزند مرحوم حجة‌الاسلام و المسلمین؛ حاج سید میربابا حسینی(فاطمی) (اعلی الله مقامه الشریف) در حوزه‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و...
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212امام خامنه‌ای: کشف حجاب؛ هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی⛔️⛔️ ❌ پزشکیان: اینکه ما به لباس انسان‌ها گیر بدیم در کجای دین آمده است؟!😳 ✅ قرآن/سوره اعراف: 👌«یَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَ رِيشًا وَ لِبَاسُ التَّقْوَى ذَلِكَ خَيْرٌ ذَلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ ﴿۲۶﴾ ترجمه 👌«يَا بَنِي آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَ قَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ لِلَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ ﴿۲۷﴾ ترجمه 👌«وَ إِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً قَالُوا وَجَدْنَا عَلَيْهَا آبَاءَنَا وَ اللَّهُ أَمَرَنَا بِهَا قُلْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ أَتَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿۲۸﴾ ترجمه 🔰 در بیان صریح قرآن مجید: 👈 ۱) لباس؛ مانع فحشآء و سائق بسوی تقواست. 👈 ۲) شیطان؛ دشمن لباس است زیرا که دشمن تقواست و سایق بسوی فحشآء 👈 ۳) بی‌حجابی؛ فتنه دیرینه شیطان است. 👈 ۴) شیطان؛ دوست صمیمی بی‌ایمان‌هاست. 👈 ۵) الله؛ هیچ‌گاه امر به فحشآء نمی‌کند. ❌ خاتمی: به قرآن نمی‌شود استناد کرد! قرآن با برخی دریافت‌های بشری سازگار نیست.😳 📛 شورای نگهبان: خاتمی و پزشکیان و...، مصداق رجال مذهبی و سیاسی هستند!😳 🙄 پیدا کنید پرتقال‌فروش را!!! 💠 قانون؟سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۳/۳۰ 🆔@chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎@SMHM212 انتخاب با قرعه‌کشی! (بخش ۰۷): ✅ امام خامنه‌ای: ؛ هم است و هم ⛔️⛔️ ❌: اینکه ما به انسان‌ها گیر بدیم در کجای آمده است؟!😳 ✅/سوره اعراف: 👌«یَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَ رِيشًا وَ لِبَاسُ التَّقْوَى ذَلِكَ خَيْرٌ ذَلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ﴿۲۶﴾ ترجمه 👌«يَا بَنِي آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَ قَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ لِلَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ﴿۲۷﴾ ترجمه 👌«وَ إِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً قَالُوا وَجَدْنَا عَلَيْهَا آبَاءَنَا وَ اللَّهُ أَمَرَنَا بِهَا قُلْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ أَتَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ﴿۲۸﴾ ترجمه 🔰در بیان صریح : 👈۱) لباس؛ مانع و سائق بسوی است. 👈۲) شیطان؛ دشمن لباس است زیرا که دشمن تقواست و سایق بسوی فحشآء 👈۳) بدحجابی؛ دیرینه است. 👈۴) شیطان؛ دوست بی‌ایمان‌هاست. 👈۵) ؛ هیچگاه امر به فحشآء نمی‌کند. ❌: به قرآن نمی‌شود استناد کرد! قرآن با برخی دریافت‌های بشری سازگار نیست😳 📛: خاتمی و پزشکیان و..، مصداق و هستند!😳 🙄پیدا کنید پرتقال‌فروش را! 💠:...؟ ..ادامه دارد. ✍حسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۳/۳۱ @chelcheraaqHM چلچراغ 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎@SMHM212 انتخاب با قرعه‌کشی! (بخش ۰۸): 💠 شورای نگهبان: لازم نیست دنبال پرتقال‌فروش بگردید! 👌 این شش نفر را بعنوان و از بین ۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر ، نکرده است و حتی از بین ۲۸۷ داوطلبی که برای کسب مقام ، کردند، نکرده است بلکه از میان اشخاص بسیار محدود(۸۰ نفر)ی که از فیلتر (حائزین شرایط لازم) عبور نموده‌اند، ترجیح داده که بعنوان مصادیق رجال مذهبی و سیاسی معرفی نماید. مفهوم این سخن، اینست که رجال مذهبی و سیاسی بودن ۷۶ نفر دیگر، احراز نشده است. این ۶ نفر از ۸۰ نفر بوده است نه از ۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر داخل کشور. بنابراین لزومی به تخطئه و تضعیف شورای نگهبان نیست. 👌حالا ببینید اوضاع رجال بودن (مذهبی و سیاسی) آن ۷۶ نفر بقیه، چقدر افتضاح بوده است که این ۶ نفر از آن‌ها پیشی گرفته‌اند!😰😱😭 شاید در بین ۹۰ میلیون نفر ایرانی، ده‌ها و بلکه صدها و شاید هزاران نفر پیدا بشوند که مصداق بارز رجال مذهبی و سیاسی باشند ولیکن وقتی که داوطلب ریاست جمهوری نشده‌اند، تقصیر شورای نگهبان چیست؟! اگرچه جای شکر هم دارد که اگر این ۶ نفر هم مصداق ولو ناچیزی از رجال مذهبی و سیاسی نبودند، تکلیف چه بود؟! خدا را شکر 🤲 ⁉️ حال نوبت اینست که؛ یک نفر از این ۶ نفر رجحان داده شود و چنین گزینش سختی، بر عهده آحاد است که در پای ، تشخیص خود را ابراز نمایند و و خطیری هم است. لذا ملت، نیازمند معیارهای متعددی است تا بتواند به گزینش خاصی نائل گردد. ..ادامه دارد. ✍حسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۳/۳۱ @chelcheraaqHM چلچراغ 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎@SMHM212 انتخاب با قرعه‌کشی! (بخش ۰۹): ... حال در مقوله «گزینش ملی ملت»، می‌رسیم به این سؤال تعیین‌کننده که مهمترین معیارهای مورد نیاز ملت برای ترجیح ۱ بر ۵ چیست و کدامست؟ قاعدتاً این معیارها از دو حالت، خارج نیست: ۱) مسائل سلبی و روش ۲) مطالب ایجابی و شیوه 1⃣ یعنی ابتدائاً به نقاط منفی (در برنامه و کارنامه) این نامزدها توجه می‌کنیم و اینکه کدامیک بدتر از دیگری است و اگر به ریاست برسد، تخریب بیشتری برای و و و ، رقم خواهد زد؟ در این بررسی قاعدتاً دنبال ترجیح «بد» بر «بدتر» هستیم. 2⃣ آنگاه به نقاط مثبت (در برنامه و کارنامه) این نامزدها عنایت می‌کنیم و اینکه کدامیک بهتر از دیگری است و اگر به ریاست برسد، تقویت بیشتری برای ملت و نظام و نهضت و دولت، رقم خواهد زد؟ در این بررسی قاعدتاً دنبال ترجیح «عالی» بر «خوب» هستیم. توجه به ، یکی از مهمترین معیارهای ارزیابی نامزدهاست. ، اگر خوب است باید مجدداً به استقبال بانیان آنان رفت و اگر بد است باید از بانیان آن، گریخت. 📛 بانیان وضع موجود ♨️ بدون کمترین عدولی از آنچه که در مقاله «بانیان وضع موجود» نوشته‌ام، می‌توان تحت لوای چنین معیاری (لزوم خلع ید از )، هم به ارزیابی این ۶ نامزد ۱۴۰۳ پرداخت. بدیهی‌ست که ۳ نفر بالا مصداقی‌تر هستند به عنوان مذکور تا ۳ نفر پایین! تا آن‌جا که ۳ نفر بالا را می‌توان «دولت سوم خاتمی و روحانی» و ۳ نفر پایین را «دولت سوم رئیسی» توصیف کرد! ..ادامه دارد. ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۱ 🆔@chelcheraaqHM 🎲 چلچراغ معارف 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎@SMHM212 انتخاب با قرعه‌کشی! (بخش ۱۰): 🔰ریاست جمهوری در قانون اساسی اصل ۱۱۵ دارای کلیدواژه‌های «رئیس جمهور، رجال، مذهبی، سیاسی، واجدین شرایط و انتخاب»، نیازمند توضیحات دقیقی هستند (که البته تفسیر آن‌ها بر عهده است)، زیرا سؤالاتی را برمی‌انگیزند که بنده ضمن اشاره به برخی از آن‌ها، جواب خود را نیز تقدیم می‌کنم: بیان تمایز و مؤیدین مرحله اول (حائزین ) و همچنین تبیین و بودن این ۶ نفر بر عهده شورای نگهبان است. ولیکن گزینش نهایی شخص اول بر عهده است. ❓س: آیا ؛ به مفهوم «رئیسی برآمده از آراء اکثریت مردم» است؟ یا به مفهوم «ریاست بر کلیه امور مردم»؟ ✅ ج: هر دو ❓س: آیا به مفهوم «فقط از جنس مردان» است؟ یا شامل زنان هم می‌شود؟ ✅ ج: هر دو (شامل زنان هم می‌شود ولیکن در شرایط مساوی، بر اساس آیه «الرجال؛ قوامون علی النسآء» مردان برای ریاست جمهوری، اولویت دارند.) ❓ س: چه ضرورتی دارد که رئیس جمهور از مصادیق «رجال مذهبی» باشد؟ ✅ ج: رئیس جمهور، برگزیده ملت برای پیشبرد امور خطیر «جمهوری اسلامی ایران (نهضت+نظام اسلامی) است و مطلب، ایجاب می‌کند که از رجال مذهبی باشد. ❓س: چه لزومی دارد که رئیس جمهور از مصادیق «رجال سیاسی» باشد؟ ✅ ج: ریاست جمهوری؛ امری عجین و آمیخته با است و باید قرین باشد که فقط یک می‌تواند بر این مدار بچرخد. ..ادامه دارد. ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۱ @chelcheraaqHM چلچراغ 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎@SMHM212 انتخاب با قرعه‌کشی! (بخش ۱۱): [زدن کلمه «بخش ۰۰» = بازگشت به بخش قبلی] 👌 تکملة مباحث پیشین: ۱) عطف به مسئله سنی نامزدها ناگفته نماند که (معاون اول، وزراء، معاونین، رؤسای سازمان‌ها و شوراها، استانداران، سفراء، بازرسین و امثالهم) هر کدام از این نامزدها هم و بلکه مهمتر از خود آن‌ها موضوعیت جدی دارد. البته انتظاری از نامزدها نمی‌رود که آحاد وزرای مد نظر خود را معرفی بکنند، زیرا که این مطلب رهین رای‌زنی‌های بعدی فی‌مابین آن‌ها با خواهد بود و ای‌بسا کسانی را نام ببرد که نتوانند از مجلس، بگیرند. ولیکن معرفی و حداقل ۵ نفر از ، می‌تواند نشانه نامزد با و مهمتر از آن، میزان و دولتش باشد. ۲) عطف به نکته مورد اشاره در مطلب شاخص ظاهری، شخصی را با عنوان رئیس جمهور برگزیده و به بفرستیم که امور مهم و پیام ، در او کاملاً متجلی باشد و سایر به صرف مشاهده وجنات و سکنات و حرکات این ، به ارزیابی و قضاوت ۱۰۰٪ مثبتی از «نهضت+نظام» و برسند. همچون مُشک که خود باید ببوید نه آنکه عطار بگوید، عین سوهان قم، گز اصفهان، قاووت کرمان، پسته سمنان، باقلوای قزوین، عسل سبلان، نان‌برنجی کرمانشاه، انار ساوه، خربزه مشهد، شکرپنیر بجنورد، نوقای تبریز، قطاب یزد، توت تهران، نُقل ارومیه، حلواشکری دزفول، فالوده شیراز، فلفل سبزوار، کشمش کاشمر، قاق قوچان، سیب دماوند، حلوای زنجبیل اردبیل، شیره همدان، زعفران قائنات، گلاب قمصر، فطیر اراک، پنیر لیقوان، کنجد کردستان، آدامس سقز، مربای بابل، میگوی بوشهر، هندوانه فراشبند، انبه و بالنگ سیستان و بلوچستان، کلوچه گیلان، لیموی جهرم ووو... (که اگر همه خوشمزه‌های ایران را بشماریم، از اصل پیام باز می‌مانیم!) 🕶 مثلاً خوب است که منتخب ما، 👓 باشد تا (که انتظار داریم ما را بعنوان و خود در و بپذیرند) بفهمند که ، اهل مطالعه و و بالتبع نکته‌سنج هستند! و خوشبختانه ۵ نفر از ۶ نفر عینکی هستند! فلذا اگر را برگزینیم، دنیا خواهد فهمید که ایرانیان، متأسفانه اهل و و اهل دقت و مطالعه نیستند! ۳) عطف به مطلب برخورد حذفی با ۵ نفر از ۶ نفر نامزدها، واقعاً حیف است که ما ۵ هدیه شورای نگهبان را با إدبار خود پس بزنیم (تا یکی را بپذیریم) ولیکن چاره‌ای نداریم و مجبوریم با خون دل، فقط به یکی از آن‌ها إقبال نماییم. اینجاست که باید با گازانبری خود وارد صحنه بشویم. در نتیجه عقلاً مکلفیم که اندکی قسی‌القلب بشویم! وگرنه هرگز به «انتخاب اصلح» نائل نخواهیم گشت. ولیکن این قساوت ما باید بگونه‌ای باشد که بعداً کمتری پیدا بکنیم. حال اگر کسی دل‌ش نمی‌آید که هیچ‌کدام از این دسته گل‌های سرسبد شورای نگهبان را، پر پر کند، بهترین کار همانست که دست به دامن بشود! زیرا مهم‌تر از آنکه کدام‌یک از این شش تن بالاتر برود، اینست که در منظر ، در قلع و قمع ، در بنشیند، یعنی هرچه بیشتر و افزونتر ان‌شاءالله🤲 اگرچه این‌جا فقط صحنه دل و قلب و «سعه صدر» و حلم نیست، بلکه معرکه عقل است و «شرح صدر» و بصیرت و علم! تا شاید بتوانیم بخوبی و شایستگی بکنیم 🤲 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ ﴿۱﴾ آيا براى تو سينه‏‌ات را نگشاده‏‌ايم(۱) وَ وَضَعْنَا عَنْكَ وِزْرَكَ ﴿۲﴾ و بار گرانت را از [دوش] تو برنداشتيم(۲) الَّذِي أَنْقَضَ ظَهْرَكَ ﴿۳﴾ [بارى] كه [گويى] پشت تو را شكست(۳) وَ رَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ ﴿۴﴾ و نامت را براى تو بلند گردانيديم(۴) فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا ﴿۵﴾ پس [بدان كه] با دشوارى آسانى است(۵) إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا ﴿۶﴾ آرى با دشوارى آسانى است(۶) فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ ﴿۷﴾ پس چون فراغت‏ يافتى به طاعت دركوش(۷) وَ إِلَى رَبِّكَ فَارْغَبْ ﴿۸﴾ و با اشتياق به سوى پروردگارت روى آور(۸) ۴) اولین دسته‌گلی که باید پر پر کنیم، جناب آقای مسعود پزشکیان است. زیرا؛ ۴/۱- هفتاد سالگی، سن مناسبی برای حمل بارهای فوق‌العاده سنگین نهضت+نظام اسلامی نیست وقتی که جوان‌ترها در میدان هستند. ۴/۲- کسانی که ایشان را احاطه کرده‌اند مصداق هستند و باید از آن‌ها بگریزد نه اینکه به هر قیمتی به آن‌ها بیآویزد! «... وَ مَا كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُدًا» .. و من گمراه‌کنندگان را دستيار خود نمى‌گيرم. (سوره ۱۸/آیه ۵۱) ..ادامه دارد. ✍️سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۱ 🆔کانال @chelcheraaqHM 💠 🎲گروه چلچراغ معارف 🙏
🆘 چرا به وحید حقانیان بازنشستگی پیش از موعود داده شد؟ ◾وقتی وحید حقانیان ( با نام مستعار سردار وحید) در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد عده ای پیش بینی کردند که وی قطعاً تأیید صلاحیت خواهد شد. ◾اما از همان ابتدا خبرگزاری ایران (ایرنا) در پستی اعلام کرد که حقانیان تایید نمی شود و اعلام علت آن را به بعد موکول کرد. ◾حالا زمان آن رسیده که علت آن بیان شود: وحید حقانیان که در بیت رهبری مشغول به کار بود در سال ۱۴۰۰ با معرفی فردی به نام محسن سراوانی به عنوان مشاور جوان در بیت رهبری موافقت می‌نماید که جاسوس موساد بوده است. پس از مدتی وی به همراه یک زن به نام ماندانا زنگنه سروش (جاسوس و پرستوی رژیم صهیونسیتی) توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر و زن جاسوس به اعدام محکوم می‌شود. ◾در سال ۱۴۰۰ وقتی وحید حقانیان با شروع به کار محسن سراوانی در بیت رهبری موافقت و او را معرفی می‌کند، منابع معاونت ضد جاسوسی سازمان اطلاعات سپاه در اسرائیل طی یک پیام رمز به ایران اطلاع می دهند که یکی از جاسوسان ما در بیت رهبری شروع به کار نموده است. ◾با توجه به اینکه از یک سو وحید حقانیان از دو سال قبل وحید به دلایلی تحت مراقبت امنیتی قرار گرفته بود، و از سوی دیگر چون او به تازگی شخص جدیدی را وارد بیت رهبری نموده بود، سازمان اطلاعات سپاه بلافاصله پس از دریافت پیام از منبع داخل رژیم صهیونسیتی، روی محسن سراوانی سوار می شود و پس از کار منسجم اطلاعاتی بر روی سراوانی، جاسوسی وی محرز می شود. ◾محسن سراوانی از طریق خانم زنگنه سروش که پرستوی رژیم صهیونسیتی بوده به افسر رابط موساد متصل می شود ◾سراوانی ۲۴ ساله و دانشجوی ترم ششم حقوق و مشاور علی اوسط هاشمی، استاندار پیشین سیستان و بلوچستان، به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده، اعم از محرمانه و خیلی محرمانه و سری، از طریق مامورین دولت و در اختیار قراردادن اطلاعات طبقه بندی شده به افسر موساد متهم می‌شود. ◾ موضوع وقتی جالبتر می شود که محسن سراوانی چندین بار با سواستفاده از عنوان مشاور رهبری توسط یک نهاد أمنیتی دستگیر می شود که با پادرمیانی وحید حقانیان!!! آزاد و تبرئه می گردد. ◾پس از دستگیری محسن سراوانی و ماندانا زنگنه سروش، و تحویل به مقامات قضایی، سراوانی به اعدام و زنگنه سروش به حبس ابد محکوم می شوند. ◾سازمان اطلاعات سپاه مدتی وحید حقانیان را نیز بازداشت می‌کند، اما پس از مدتی به دلایلی امنیتی و سیاسی، وحید حقانیان آزاد و برای وی درخواست بازنشستگی پیش از موعود داد می‌شود. ◾ثبت نام وحید حقانیان در انتخابات ریاست‌جمهوری نشانه حماقت وی و به نوعی انتحار سیاسی تلقی می‌گردد چرا که تا پیش از ثبت نام کمتر کسی در کشور نسبت به نام وحید حقانیان حساسیت داشت. این ثبت نام عملاً نام وی را بر سر زبان‌ها انداخته و موجبات رسوایی هرچه بیشتر وی را فراهم نمود.. ☝️از پیام‌های وارده☝️ نقدونظر 👌 قابل توجه حاج‌مجید عبدالله! یادته بهت گفتم نباید به ، اعتماد می‌کردی؟! گفتی؛ چرا؟! گفتم؛ بعدها خواهی فهمید! حیف آن‌همه مدارک بودن به را که مفت و مسلم تحویل دادی و تمام بدبختی‌ها و شکنجه‌های تو و فروپاشی کار و زندگیت از همان‌جا شروع شد! حامی اصلی مشانژاد در ، بود و تو زمانی فهمیدی که دیگر کار از کار گذشته بود!! چنان‌که سرفراز هم نفهمید از کجا خورد! خدا کند که بسادگی از وی گذشت نشود و هرچه زودتر به استنطاق عمیق و دقیق کشیده شود🤲 الا لعنة الله علی القوم الظالمینسیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۲ 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎@SMHM212 چالش‌های امام در تشکیل نظام (بخش۰۳۸): کدام ، بهتر است؟ ❌ اصول‌‌طلب ❌ اصلاح‌‌گرا ❌ اعتدالیهیچکدام😳🙄🤔 گره‌گشایی از کلاف‌های سر در گم اصولیون، اصلاحیون و اعتدالیون! (بخش ۰۱): برخی از صاحب‌نظران و ، اصرار دارند که در ، بجای دوگانه «اصولگرا/اصلاحطلب» از اصطلاح «انقلابی/غیرانقلابی» (/ضدانقلابی)، استفاده شود. زیرا که هر دو اردوگاه مدعیان و ، مملو از و است و هیچ مرز ارزش‌مندی بین آن‌ها نیست و هر دو را باید دور ریخت! فلذا معتقدند که یا ، فی‌نفسه، نه ارزشمند هستند و نه ضد ارزش. بزعم ایشان؛ اصولگرایی و اصلاحطلبی فاقد هرگونه وجاهتی و عاری از واقعیت هستند و لذا این عبارات، فریبنده بوده و موجب گمراهی مخاطبین و هواداران می‌گردند. و بعضی از علاقمندان هم از بنده حقیر، نظرخواهی می‌کنند! آنچه که به عقل ناقص بنده می‌رسد؛ این مسئله را باید از چند جهت مورد توجه قرار بدهیم. «اصولگرا و اصلاحطلب»، هر دو ضد «نهضت+نظام اسلامی» هستند و لذا هر دو باید تخریب شوند ولیکن «اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی»، هر دو عین «نهضت+نظام اسلامی» هستند و لذا هر دو باید تکریم شوند. اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی، هر دو دارای دو خاستگاه حقیقی و واقعی انکارناپذیر هستند که هنگام عبور اجتناب‌ناپذیر از دو گردنه صعب‌العبور، تبدیل به کلاف‌های سر در گمی شده‌اند که اگر به صلابت و ظرافت، گره‌گشایی نشوند، بنیاد «نهضت+نظام اسلامی ایران» توسط خود اصولگراهای غریق حماقت و اصلاحطلبهای اسیر وقاحت، بر باد رفته و کوثران ایران و ایران، ابتر می‌شوند! یک) اصول‌گرایی و اصلاحطلبی؛ بعنوان دو مفهوم ذهنی در باره هر چیزی (و نه فقط امور نهضت+نظام اسلامی)، معتبر هستند. یعنی جنبه اعتباری دارند و اعتبار آن‌ها به این است که؛ هر پروسه‌ای، بدون پای‌بندی به خاصی که ویژه آن پروسه (فرآیند) است و همچنین بدون لازمی که خاص هر پروسه منحصربفرد (پروژه/فرآورده) است که مجریان آن، رأساً و شخصاً فاقد سوابق مجربی هستند، امری بدیهی و کاملاً عقلائی است و لزومی به تخطئه آن‌ها نیست‌. یعنی هم اصول‌طلبی و هم اصلاح‌گرایی، لازم و ملزوم پروسه‌های خلاقانه است. اقامه «نهضت+نظام اسلامی»، بزرگترین و پیچیده‌ترین «فرآیند+فرآورده» است که اساساً بدون اصول‌طلبی و اصلاح‌گرایی در آن، ره به جایی نبرده و هرگز به سرمنزل مقصود نخواهد رسید. إقبال به هر کدام از این دو مطلب، توأم با إدبار به دیگری، نهایت حماقت و بدسگالی است. زیرا هر شخص انقلابی نهضت‌آفرین و هر فرد ناظم نظام‌سازی، محتاج هر دو گرایش مذکور است و هر منکر آن‌ها، منکر اساس و بنیاد نهضت+نظام است. بدون اندیشه اصلاح‌طلبانه و بدون تفکر اصول‌گرایان، نه نهضت است و نه نظام و بالتبع هیچ‌کدام هم نیستند. به همین دلیل است که امام خامنه‌ای، خود را «اصول‌گرای اصلاح‌طلب» نامیدند و صریحاً فرمودند: «من به اصول‌گرای اصلاح‌طلب معتقدم». نه از باب اینکه تأییدی از «دو باند مفسد مدعیان اصلاحطلبی و اصولگرایی»، بعمل آورده باشند بلکه بعنوان اینکه این دو مطلب، برای نهضت+نظام اسلامی، جنبه حیاتی دارند. علت اصلی گیج‌کنندگی قضیه هم در آنجاست که امر خطیر «نهضت+نظام اسلامی» ما هم بعنوان نهضت، یک پروسه (فرآیند) است و هم بعنوان نظام، یک مگاپروژه (أبَرفرآورده) و این دو مطلب، تفکیک‌ناپذیر هستند. پروژه؛ «اصول‌گرایی» را می‌طلبد و پروسه؛ «اصلاح‌طلبی» را و فراورده بدون اصول‌گرایی مضمحل می‌گردد و اصلاح‌طلبی در آن، سمّ مهلک است و عمر عاجلی برای آن رقم می‌زند و فرایند برعکس آن است! یعنی با اصول‌گرایی، متوقف و متعفن می‌گردد و اصلاح‌طلبی، لازمه حیات و بقای آن است. موجیم که آسودگی ما عدم ماست ما زنده به آنیم که آرام نگیریم دلبسته سازیم و اسیر می نابیم گه موج شرابیم و گهی تار ربابیم (البته این شعر، با پروسه، فرآیند و نهضت، تناسب دارد وگرنه ویرانگر نظام، پروژه و فرآورده است.) تعریفی در باره تفاوت پروسه و پروژه: «درک لیدو» (نویسنده و استاد)، پروژه‌ها و فرآیندها را به روشی آسان تعریف کرده است. لیدو در کتاب خود با عنوان Startup Leadership، می‌گوید؛ پروژه‌ها کارهایی هستند که قبلاً هرگز انجام نشده‌اند، در حالی که فرآیندها کارهایی هستند که مستمراً انجام می‌شوند و می‌توان در انجام آنها از سایر فرایندها الهام گرفت. فرآیند یک جریان کار مستمر و تکراری است، اما پروژه یک تلاش موقتی [محدود] محسوب می‌شود. خروجی فرآیند دارای تکرار شوندگی است، اما خروجی پروژه یکتا است. مفهوم «بهبود مستمر» در فرآیند معنا دارد اما پروژه با رسیدن به هدف پایان می‌یابد. ..ادامه دارد. ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۳ 🆔@chelcheraaqHM 🎲 چلچراغ معارف و احکام 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎@SMHM212 چالش‌های امام در تشکیل نظام (بخش ۰۳۹): کدام ، بهتر است؟ ❌ اصول‌‌طلب ❌ اصلاح‌‌گرا ❌ اعتدالیهیچکدام😳🙄🤔 گره‌گشایی از کلاف‌های سر در گم اصولیون، اصلاحیون و اعتدالیون! (بخش۰۲): 👌هر کسی که درک صحیحی از «نهضت+نظام اسلامی» و به تعبیر امام خامنه‌ای؛ ، نداشته باشد، قطعاً در فهم «اصول‌گرای اصلاح‌طلب»، گمراه خواهد شد. (امام خامنه‌ای در بیانیه : «انقلاب اسلامی پس از ، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی‌شود و میان «جوشش انقلابی» و «نظم سیاسی و اجتماعی»، تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند، بلکه از نظریه «نظام انقلابی» تا أبد دفاع می‌کند.» ۱۳۹۷) 👌 وقتی باشد، پارادوکسیکال و دارای تضاد نیست. هر کسی که میان و ، تضاد و ناسازگاری ببیند، قاعدتاً بین «اصول‌گرایی» و «اصلاح‌طلبی» هم تضاد و ناسازگاری می‌بیند و بالعکس یعنی هر کسی که میان «اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی» هم تضاد و ناسازگاری ببیند، قطعاً بین «نهضت اسلامی» و «نظام اسلامی» هم، ناسازگاری و تضاد خواهد دید. بنابراین بی‌ارزش قلمداد کردن «اصول‌گرایی+اصلاح‌طلبی»، خط بطلان کشیدن بر «نهضت+نظام اسلامی» است که هم فرآیند را تباه می‌سازد و هم أبَرفرآورده را ضایع می‌کند. انقلاب اسلامی؛ امری ابدی یا موقت؟ 👌علت اینکه افرادی از قبیل؛ شیخ و شیخ ، «انقلاب و نهضت» را از «نظام و نهاد»، جدا کرده و به می‌چسبند و امر مستمر انقلاب را موقت می‌پندارند و در واقع شعار شعورمند «خدایا خدایا تا از محافظت بفرما» ایران را به سخره می‌گیرند و «انقلاب اسلامی آسمانی» را همانند سایر «انقلابات بشری زمینی» جهانیان، جلوه می‌دهند در اینست که را قرین صرفاً می‌پندارند که لابد هیچ و و اصولی در آن نیست!! 👌مقام معظم رهبری، «نهضت+نظام اسلامی» را تعبیر به فرمودند ولیکن در منویات معظم‌له این عبارت متصف به اسلامیت هم است فلذا عبارت کامل‌تر؛ «نظام انقلابی اسلامی» است. اما بنده ترجیح داده و می‌دهم که بجای این عبارت سه کلمه‌ای از عبارت دو کلمه‌ای استفاده بکنم و هر جا که در مقالات و محاورات خود این اصطلاح را به کار برده و می‌برم، دقیقاً منظورم؛ ترکیب مفاهیم ثلاثه؛ «انقلاب+نظام+اسلام» است. زیرا با حذف اسلامیت و ولایت، عبارت نظام انقلابی، اصالت خود را از دست می‌دهد و تبدیل به عبارت متضاد و مضحکی می‌شود. 👌در مقدمه هم بر این مطلب، تصریح شده است که: «ویژگی بنیادی این انقلاب نسبت به دیگر نهضت‏های ایران در سده اخیر، مکتبی و اسلامی بودن آن است» و در ادامه این مقدمه، به بیان علت مکتبی و اسلامی نامیدن نهضت+نظام پرداخته است. همچنانکه در اصل دوم خود، این مطلب را توسعه می‌دهد: «جمهوری اسلامی، نظامی است بر پایه ایمان به:...» البته عدول و انحراف امثال هاشمی و خاتمی و روحانی از این مطلب بدیهی و قانونی، از همان زمانی شروع شد که افرادی و تمامیت‌خواهی مثل در مقابل و مقیدینی به اصول حکمرانی مثل و ، صف‌آرایی کردند و بودن عیار سنجش انقلابی و غیرانقلابی بود. نیروهای ارزشی و بر اساس نصّ صریح قانون اساسی، «مکتبی و اسلامی» بودن را اصول خود قرار داده بودند و انحصارطلب‌های فرافکن، از این جوهره نهضت و نظام، عدول کرده بودند که بعد‌ها خود را اصلاح‌طلب نامیدند! و حال آنکه «نهضت+نظام منهای مکتب و اسلام»، مطلبی نبود و نیست که بطلبد و اشخاصی همانند و (ثم الامثل فالامثل)، پای کار آن بیایند و تا آخر بایستند! 👈 فلذا «تقسیم‌بندی شش نامزد به اصولگرا و اصلاح‌طلب» از این منظری که توضیح داده شد، «یک غلط فاحش و فریبنده» نیست. دو) دومین خاستگاه منطقی و اصالت مطلب خطیر «اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی»، به مسئله‌ای حاکمیتی در نهضت+نظام اسلامی برمی‌گردد. البته این ریشه، بعد از تشکیل جمهوری اسلامی و استقرار نهادهای حاکمیتی، ضرورت خود را عیان ساخت و متأسفانه تاکنون بخوبی بیان نشده است! و آنرا نمی‌توان یک ریشه عمیق تلقی کرد و بلکه یک پدیده تحمیلی است. این مسئله، طفیلی جواب غلط به مسئله اولیه بود وگرنه فی‌نفسه نباید به وجود می‌آمد و نباید عرض اندام می‌کرد. ولیکن چون انحرافی در تفکیک نظام از نهضت، توسط سران نظام (نه رهبری) رخ داد، این پدیده هم برای خود جا باز کرد و بر گرده ملت نشست! یعنی نظام بریده از نهضت اما حاکم بر ملت، گرفتار این چالش عجیب گشت ولیکن، مسئله‌ای است که جواب مکفی می‌خواهد! ..ادامه دارد. ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۳ 🆔@chelcheraaqHM 🎲 چلچراغ معارف 🙏