eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
314 ویدیو
117 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اصرار
یامن سه ساله از غزه: وقتی همه‌مون بمیریم جنگ تموم میشه؟ @Esrar3
هدایت شده از عصر زنان
| 🔺 مراجعه به تصویر ♦️ امامه‌ایم یا ام‌کلثوم؟ ✍🏼|خانم مریم اردویی 🔹زیاد در رابطه با کنش‌گری زنانه گفته‌اند و شنیده‌ایم. اما کمتر در رابطه با کم و کیف این کنش‌گری در یک جامعه‌ی ولایی سخن به میان آمده است. به عنوان مثال وقتی در یک جامعه‌ای که از قضا دشمن زیاد دارد و جنایتی توسط همان دشمن رقم می‌خورد، یک زن فعال و کنش‌گر اجتماعی چگونه باید موضع‌گیری کند تا تیر درست به هدف بنشیند و دشمن توان بهره‌برداری از آن موضع را نداشته باشد؛ به ویژه زمانی‌که سخنان و مواضع آن کنش‌گر در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی برد زیادی دارد و دشمن روی آن حساب باز می‌کند. مطلبی را می‌خواندم که نقبی به دل تاریخ زده و مرثیه‌خوانی دو بانوی شیعه را روایت می‌کرد. وقتی شمشیر صیقل‌خورده با جهل و تحجر مرادی فرق عدالت را شکافت و شهادت مولی حاصل شد، تاریخ به تماشای مرثیه‌خوانی اهل و عیال علی علیه‌السلام نشست. امامه همسر امیرالمومنین علی علیه‌السلام یکی از زنان مرثیه‌خوان شهادت مولی است. تاریخ می‌نویسد: « اين بانو مي‌چرخد و او را مي‌جويد وقتى نوميد مي‌شود بانك به شيون بر مي‌آورد: كان الناس اذا فقدوا عليا نعام جال فى بلد سنينا انگار كه مردم وقتى على را از دست داده‏اند شتر مرغانى هستند كه به گمراهى مى‏گردند.» 🔸این شعر اگرچه روایت سوز دل امامه است، اما با نظر به جایگاه و نسبتی که او با خلیفه و امام مسلمین دارد، می‌تواند منتقل‌کننده‌ی یک پیام سیاسی نه تنها به مردم که به دشمنان باشد. وقتی حرف از سرگردانی امت بعد از علی علیه‌السلام می‌زند، کلامش دو پهلو و قابل تفسیر است. می‌تواند ناامیدی را به جان شیعیان و یاران علی علیه‌السلام تزریق کند. اگر عمیق‌تر نگاه کنیم حتی می‌تواند مخابره‌کننده‌ی این پیام به جامعه باشد که بعد از علی امام و خلیفه‌ی برحقی نیست، در حالی‌که امام مجتبی علیه‌السلام امام بعد از او است. تا اینجا را نگه دارید و بیایید وصف حال ام‌کلثوم دختر مولا و ابیاتش در پاسخ به امامه را بخوانیم: « ام كلثوم اشك مي‌ريزد و امامه را در اين ماتم و شيون پاسخ مي‌گويد: از شماتت لب فرو بند اى معاويه پسر حرب، زيرا وارث خلافت در كنار ماست‏. ما بر اساس رضاى دل عهد اتفاق بسته‏ايم كه خلافت را به پسر پيامبر واگذاريم‏. هرگز زمام امور خود را جز به دست او به دست كس ندهیم‏. با شمشيرهاى تيز و سواران نامى نيروى دشمن را پاسخ گوئيم.» هر دو بانو عزیزی را از دست داده‌اند. هردو از خاندان اهل بیت علیهم‌السلام هستند و عزادار. موقعیت‌شان حساس و موضع‌گیری‌هایشان در رصد دشمن است. آنچه امامه می‌گوید اگرچه در قاالب عزاداری است اما دقیق که می‌شویم گویی دارد پیام ضعف صادر می‌کند و ناامیدی؛ چراکه قولش سدید نیست. 🔹آن سو اما ام‌کلثوم در مواجهه با غم و مصیبتی که جهان اسلام متحمل شده است، در اوج عاطفه و با کمال درایت و عقلانیت هم مرثیه می‌خواند و هم رجز. از ادامه‌ی راه امامت و سیاست می‌گوید. اگرچه دلش با غم پدر لرزیده اما ذره‌ای از خباثت دشمن نترسیده و شجاعانه در برابر شجره‌ی خبیثه موضع می‌گیرد. حالا بیایید همین صحنه را به امروز و دیروزمان بیاوریم. دیروزی که مردممان را در سالگرد سردارمان در خاک کرمان به خون غلتاندند و امروزی که رژیم خبیث اسرائیل ذلیلانه همچون اسلافش فرمانده‌هامان را با ناجوانمردی در خاک سوریه به مسلخ شهادت برده است. موضع ما به کدام یک شبیه‌تر است؟ به امامه یا به ام‌کلثوم؟ 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
هدایت شده از تلک الایام
طوفان دوباره مبدأ تاریخ می شود... @telkalayyam
هدایت شده از أخٌ‌في‌الله
20.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَحَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ، وَأَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ، وَأَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
#پویش_مطالبه_گری #انتشار_حداکثری #حجاب #حرام_شرعی #حرام_سیاسی ✅بازگشت پلیس امنیت اخلاقی به جامعه
واضح است که ایده بنده برای مسئله حجاب و حل شرایط بحرانی آن چنین کارزاری با چنین موضوعی نیست اما از آنجایی که از من درخواست شد که پوستر این پویش را در کانالم منتشر کنم از باب احترام به اخلاص عزیزانی که این پویش را راه انداختند در کانال منتشر کردم. خدا به برکت این روزها به وضعیت بی ایده اما پر اخلاص برگزارکنندگان این پویش برکت دهد. بارها در طول تاریخ تجربه کرده‌ایم که اخلاص روحی کمتر از هوش عقلی نیست... @social_theory
هر کشوری بسته به اینکه چه طرح بین المللی داره، اهدافی تعریف می کنه که اونها را منافع ملی خودش معرفی می کنه و میخواهد به آن دست پیدا کند. بازدارندگی هم بدون این اهداف و منافع کلان، اصلی چی هست؟! حالا سوال اصلی اینه: سیاست کلان جمهوری اسلامی چیه؟ حذف اسرائیل؟ تامین امنیت داخلی؟ خروج آمریکا از منطقه؟ تقویت جبهه مقاومت؟ ... هر کدوم از این طرح ها منافع ملی و بازدارندگی خاص خودش را تعریف می کند. 1️⃣طرح کلان سیاست خارجی ایران، است!! 2️⃣مهم ترین چالش پیش روی این طرح چیست؟ دنیای بی نظم و وحشی پسا آمریکا! تصویر ذهنی دولت ها از بعد آمریکا هرج و مرج بین المللی و تهدیدات گسترده است؛ تصور میشه چون هیچ کس نیست که ضامن امنیت باشه، بر میگردیم به دوران پیشامدرن. در چنین دنیایی هم طرح توسعه و تجارت و... بی معنی خواهد بود. 3️⃣پس بزرگترین هدف ملی ایران پاسخ به این ابرچالش است که چگونه نبود آمریکا منجر به هرج و مرج بین المللی نخواهد شد؟! 4️⃣به میزانی که ایران برای این چالش پاسخ و از آمریکا داشته باشد، کشورها با او همراه می شوند و الا منزوی خواهد شد. 5️⃣ در این طرح یعنی چی؟ یعنی حفظ و حراست از امنیت منطقه و نه مرزها! 4️⃣انداختن اسرائیل در گوشه رینگ و بستن تمام راه های چاره ش، برای «دولت» هایی که هم منطقه با اسرائیل هستند، ضدامنیت است. 5️⃣پس کنش اصلی ایران در پاسخ به حمله اسرائیل باید به نحوی باشد که با منطقی به وضوح بیرون از نظم آمریکایی، برای سوریه و لبنان و... بیشترین حد امنیت رو به وجود بیاره (استاد ژئوپولتیکمون🤓) 🆔 @social_theory
. ما پیش تو سرمایه ای بیشتر از زمان داریم برای جبران خطاها: صبر تو... . .