eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
297 ویدیو
116 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
💡نشست ایده پردازی با موضوع : 📌 رؤیای ایرانی حسین مهدیزاده حمید رضا متاله سیید علی موسوی 📆سه شنبه 16 آذر 1400 🕓ساعت 15:30الی 17 🔹مکان: پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) @social_theory
🧮 اقتصاد ریاضی و غیر انسانی یکی از اتفاقات خوبی که در دولت آقای رئیسی افتاده است این است که برای اولین بار، سکانداری اقتصاد ایران کمی تا قسمتی در حال خارج شدن از دست مهندسهایی است که همه این 43 سال قدرت مطلق در رهبری اقتصادی ایران را داشته اند. دانشگاه امام صادق و دانش آموختگان آن، اولین جریانی هستند که توانستند از این سد فولادین بگذرند و امیدوارم که این تغییر ریل را بتوانیم مدیریت کنیم و با خطاها و عجله ها، این مهندسهای غیرانسانی به قدرت بازنگردند. این گزارش خلاصه از استاد ما حاج اقای قنبریان را به خاطر داشته باشید. دسته بندی اقتصادخوانده های علوم انسانی و فنی یکی از مهمترین دسته بندی های واقعی در حکمرانی اقتصادی ایران است که واقعا در بلای اقتصادی که امروز ایران به آن دچار است موثر بوده است. ☑️ @m_ghanbarian @social_theory
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
دکتر علی سعیدی انتشار کتاب را که در سال ۱۷۷۳ نگارش آن تمام شده بود، به تأخیر انداخت و نهایتا در سال ۱۷۷۶ مصادف با اعلام استقلال ایالات متحده آمریکا از استعمار بریتانیا، آن را منتشر کرد. تأمل در این واقعه، می‌تواند از شبکۀ پیچیدۀ بنیانگذاران و استعمارگران آنگلوساکسونی (انگلیسی-آمریکایی) پرده بردارد. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
دکتر کشاورز همان کسی‌ست که از پرفسور درخشان پرسیده بود دستاورد اقتصاد اسلامی چیست؟ باز هم می‌گویند اصلا اقتصاد اسلامی گزاره علمی ندارد چون مبتنی بر گزاره‌های ایدئولوژیک و دینی است. بلافاصله خودشان می‌گویند: نظریه‌های علمی بر پایه اصول موضوعه ساخته می‌شوند! اصول موضوعه‌ای هم که لیبرالها با انسان‌شناسی ماتریالیستی و معرفت‌شناسی سکولار دارند لابد بدیهی‌اند 😊 ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
ویکی فقه اطلاعات روان و خوبی از روایات اصلی و متقدمی که به مصائب حضرت زهرا در 75 تا 95 روز حیات بعد رسول خدا کشیدند انجام داده و طبقه بندی کرده. در این صفحه دلایلی که از مصادر اولیه اهل سنت وجود دارد را اورده است: 👇👇👇 https://fa.wikifeqh.ir/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%A6%D8%A8_%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%D9%87 در این صفحه هم در مصادر اولیه امامیه👇👇👇👇 https://fa.wikifeqh.ir/%D9%85%D8%B5%D8%A7%DB%8C%D8%A8_%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA_%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7_(%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%87) خواندن مقایسه ای این دو خالی از لطف نیست. ظاهرا اهل سنت: - هیچ اشاره ای به قباله فدک نداشته اند - در داستان آتش زدن خانه حضرت زهرا نیز تا تهدید خلیفه دوم به اتش زدن را قبول دارند و با نقل خود واقعه، میخواهند بگویند این تهدید عملی نشد - سقط حضرت محسن را قبول دارند اما علت را مصیبت زدگی حضرت زهرا در شهادت رسول خدا معرفی میکنند -و... @social_theory
هدایت شده از جارچی 🇮🇷
🔸 پیش‌بینی‌ فایزر: کرونا تا 2024 همراه ماست. 🔹 شرکت داروسازی فایزر روز جمعه ۱۷ دسامبر (۲۴ آذر) پیش‌بینی کرد که همه‌گیری کووید-۱۹ تا سال ۲۰۲۴ به پایان خواهد رسید. 🔺میکائیل دولستن، مدیر بخش علمی شرکت فایزر: کشورها در همین دوره زمانی، بیماری را به حالت «بومی» با شمار ابتلاهای کم و قابل مدیریت شاهد خواهند بود. ✔️پیش بینی ها و اظهارات مقامات فایزر، اگرچه در قالب مباحث علمی و گاهی با اشاره به نتایج برخی تحقیقات ارائه می شود، اما با توجه به اصالت سود و منافع شرکت و همچنین تاثیرات همواره مثبت این اظهارات بر ارزش سهام فایزر، معمولا نوعی تبلیغات غیر مستقیم و تشویق بیشتر مردم به سرمایه گذاری، به شمار می روند. @jaarchi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
ایان راس زندگینامه نگار آدام اسمیت در این کتاب که می توان گفت تنها کتابی است که زندگی اسمیت را در مقیاسی کامل بررسی کرده، آثار و نوشته های اسمیت را در زمینه زندگی و زمانه اش قرار داده و به تشریح آن ها پرداخته است. این کتاب همچنین می تواند اطلاعات کاملی در رابطه با محیط اجتماعی و فکری اسکاتلند قرن هجدهم به علاقه مندان ارائه دهد. همچنین کتاب ایده های دقیقی برای فهم شخصیت و زندگی اسمیت در اختیار خوانندگان قرار می دهد. سیر تحولات ایده های اسمیت و چگونگی ابراز این ایده ها در آثار و کتاب هایش به خوبی در این کتاب توضیح داده شده است. جالب اینجاست که ایان راس نظراتی در رابطه با اینکه اگر ایده های اسمیت در مسائل و چالش های کنونی نظم اجتماعی و اقتصادی استفاده شود ارائه می دهد. به عنوان مثال مسائل مربوط به بخش بانکی، چالش های نظم مالی کنونی و مقررات گذاری در بازارها از جمله مسائلی است که اسمیت قرن ٢۱ از زبان ایان راس به تشریح آن ها می پردازد. 🆔 @SSL_Qasd
داشبوردهای مدیریتی لایحه 1401 منتشر شد http://fna.ir/5iowk دسترسی به داشبوردها: - منابع و مصارف کلان بودجه: جدول 1 تا 4: https://b2n.ir/m98835 - درآمدها: جدول5: https://b2n.ir/k45634 - بودجه امور و فصول: جدول6: https://b2n.ir/k56528 - بودجه دستگاههای اصلی: جدول7: https://b2n.ir/f89945 - بودجه دستگاههای تابعه: اطلاعات تکمیلی: https://b2n.ir/d57930 - برآورد تملک داراییهای مالی: جدول8: https://b2n.ir/q35067 - برآورد اعتبارات ردیفهای متفرقه:جدول9: https://b2n.ir/a99582 - بودجه کلان استانها: جدول 10-الف: https://b2n.ir/t49759
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشبینی آرتور سی. کلارک در سال ۱۹۶۴، در مورد تکنولوژی سال ۲۰۰۰ جالبه که اون موقع هنوز کلمهٔ “اینترنت” وجود نداشته فقط میتونستن ایده‌ش رو توضیح بدن ____ ⏩ @Tech_Sci 🚀
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
آقای احسان ولدان.mp3
51.8M
🎧 صوت نشست زنده: جمهوری پولی: همه می‌توانند پول بیشتری داشته باشند(الزامات فعال‌سازی حلقه‌های میانی در نظم پولی کشور) 👤جناب آقای احسان ولدان؛ پژوهشگر شبکه جامع علمی قصد 🗒 | 🖥 hgaam2.ihu.ac.ir ┄┅─═◈═─┅┄ 🆔 @hgaam2 🆔@farhanghi_E 🔊 روابط عمومی سومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی📚
https://instagram.com/telkalayam?utm_medium=copy_link
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فیلم دوربین مداربسته بیمارستانی که حاج قاسم پشت درب اتاق عمل چشم انتظار عمل جراحی نوه دوست شهیدش بود و رهبر انقلاب در دیدار اخیر آن را روایت فرمودند. ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
ممنون میشوم اگر در انتقال این پیام به اهلش بنده را یاری کنید @social_theory
هدایت شده از محمد جواد
خبر بد برای بازار کشاورزی ایران احمدرضا فرشچیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: 🔺موضوع باقیمانده سموم،مساله جدیدی نیست و عمر آن به بیش از 30 سال می رسد. البته در مقاطع مختلف نیز مباحثی در این زمینه صورت گرفته و سپس به فراموشی سپرده شده است. 🔺اگرچه گفته می‌شود که در دهه 80 بازرسی کل کشور به این مساله ورود پیدا کرده اما نتوانسته است آن را به سرانجام برساند. 🔺 به تدریج کشورهای تراز اول اروپایی نظیر آلمان، فرانسه سوئیس و انگلستان،  از حجم مبادلات خود با ایران کاستند. 🔺در حال حاضر، بازار های هدف ما به چهار کشور همجوار نظیر عراق و افغانستان محدود شده که اگر این کشورها نیز به سامانی برسند مقررات و ضوابط بهداشتی و غذایی خود را ارتقا دهند، صادرات ایران به این کشورها نیز با محدودیت مواجه خواهد شد.
هدایت شده از محسن قنبریان
🔴 منطق علوی جبران قتل خطائی در حوزه حکمرانی 🔹 خطا در اینجا مقابل گناه است. عمدِ مُجاز مثل اجرای قصاص یک قاتل درصورت عدم عفو خانواده مقتول، از سوی دستگاه حکمرانی انجام می شود نه خانواده مقتول، اما گناه نیست و استیفای حق مقتول است. 🔹 منظور ازقتل و جرح خطایی در حوزه حکمرانی، جایی است که به نوعی حکمرانی طرف اتهام واقع میشود نه یک شخص حقیقی. گاهی حتی چون شخص حقیقی معینی در طرف مقابل معلوم نیست، ادای حق مقتول گردن حکومت می افتد! 🔹 رخ داد قتل خطایی در حوزه حکمرانی صور مختلفی دارد مثل: 🔺 فوت شدن در ازدحام هایی که برای مناسک و شعائری انجام می شود. مثل ازدحام منا و عرفات در موسم حج۱ و احتمالا در راهپیمائی ها و تشییع جنازه در زمان ما 🔺 کشته شدن در تنش های اجتماعی و اعتراضات سیاسی _که در روایات به الهائشات۲ تعبیر می شود_ بدون اینکه قاتلش معلوم باشد. 🔺 اجرای اشتباهی حد یا مجازات توسط قاضی یا حاکم۳ - و... 🔹 منطق کلی حضرت امیر(ع) در اینباره در سند معتبر عهدنامه مالک اشتر بر دو نکته است: ۱. نداشتن نخوت و تکبر حکمرانی در این خصوص (فَلا تَطمَحَنَّ بِکَ نَخوَهُ سُلطَانِکَ...)؛ یعنی چون حکومت بطور طبیعی نسبت به آحاد و مردم دست بالا دارد، این باعث نشود مساله درست و دقیق بررسی نشود! ۲. جبران خطا با ادای حق دیه و غرامت(اَن تُوَدِّیَ اِلی اولیاءِ المَقتُول حَقَّهُم). این فراز مربوط به قتل خطایی، پس از نهی اکید مالک اشتر از قتل عمد است:《اگر گرفتار قتل خطا شدی و تازیانه یا شمشیر یا دستت در مجازات کردن کسی افراط کرد _زیرا ممکن است زدن یک مشت قوی و بالاتر سبب قتل شود_ مبادا که کبر و نخوت حکومت و حکمرانی تو موجب شود حق صاحبان خون را به آنان نپردازی》 🔹 در مقایسه ی فراز قتل خطایی با قتل غیر مجاز عمدی که آنرا "دارای کیفر بزرگ"، "سبب زوال نعمت"، "پایان یافتن زمان حکومت"، "اولین داوری خداوند در قیامت" و "عذر نداشتن هیچ حکمرانی نزد خداوند و ولیّ معصوم"، فهمیده میشود: - در قدم اول باید عمد یا خطا، عذر یا تقصیر دراینباره معلوم شود. دست بالای حکومت مانع بررسی اتهام حکمران ها نشود؛ چون خطایی اش قابل جبران نزد عقلا و شرع است اما عمدی غیر مجازش، پیامدهای بسیار خطرناک شمارش شده توسط حضرت را دارد. - در قدم دوم، خانواده های آسیب دیده با فوت یا قتل خطایی با پرداخت غرامت و دیه دلجویی شوند. در همه موارد شمارش شده اول یادداشت، نص و فتوا، پرداخت دیه از بیت المال را مقرر کرده است. 🔶 پ.ن: 🔺 در حوزه حکمرانی جمهوری اسلامی نیز چنین مواردی رخ داده است. از مثل کشته شدگان انفجار قطار باری نیشابور(سال۸۲) تا به هواپیمای اوکراینی! از قربانیان ازدحام منا تا کشته شدگان در تشییع سر..دار! و... از کشته شدگان ناآرامی ها در مثل دی۹۶ و ۹۸ و... تا برخی فوتی های زندان مثل ماجرای و نمونه های دیگر در اوین...! 🔺 در همه موارد منطق علوی حکمرانی اقتضاء دارد، حاکمیت بخاطر حکومت و دست بالا داشتن، دچار نخوت نشود و متهمان از لایه های حکمرانی را در دادگاه صالحه قضاوت عادلانه کند و در صورت اثبات خطا، پرداخت دیه و غرامت را فوری انجام دهد. 🔺 طبیعی است چنین پرونده هایی سوژه اصلی دشمنان حکومت اسلامی برای مقابله شود؛ اما مانع اجرای آن عدالت نیست. دستور قرآن در اینباره صریح است: لایَجرِمَنَّکُم شَنَئانُ قُوم الّا تَعدِلوا: مبادا دشمنی شما با قومی وادارتان که به عدالت رفتار نکنید(۸مائده)؛ وقتی باید درباره خود دشمن عدالت رفتار کرد، سوژه دشمن _که از مردم بی گناه است_ به اولویت باید درباره اش عدالت و انصاف ورزید؛ چه در حق دادرسی، چه اطلاع رسانی درست، چه حقوق مالی و چه معنوی. مثلا اگر به هر دلیل برخی از آنها شهید اعلام میشوند در گرامیداشت و تجلیل هم به قدر خود در دستگاه تبلیغی یاد شوند. 🔺 گزارش مکفی و شفاف و به موقع عملکرد به مردم، راه دشمن برای سوژه سازی را می بندد. 📎پی نوشت: ۱.ر.ک: تهذیب الاحکام ج۱ص۲۰۱ ۲.ر.ک: همان ج۱۰ص۲۰۳/ هم جواهر الکلام ج۴۲ص۲۳۸ ۳.ر.ک:همان ج۱ص۲۰۳ مطالب مرتبط: - جلسه پنجم عاشورا؛ نزاع دو اسلام - یادداشت امیرالمومنین(ع) با قتل خطایی آشوبها چه می کرد؟! 📝 محسن قنبریان 1400/10/17 ☑️ @m_ghanbarian