eitaa logo
سلوک تشکیلاتی
3.1هزار دنبال‌کننده
174 عکس
74 ویدیو
1 فایل
سلوک تشکیلاتی | محفلی برای فهم بهتر از تشکیلات ▪️ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید؛ 🌐 @SolookTashkilati (بله، ایتا، اینستاگرام، روبیکا، تلگرام) 🔸️وبسایت: http://www.Karavani.ir 🔹️ارتباط با ادمین: @Inf_solook
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 به سوی خدا همان است که پیامبر اکرم (ص) بر آن سیطره دارد و سایر انبیا نیز رهرو آن هستند. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🔹 3⃣1⃣ فصل سیزدهم: _ اجازه ندهید موجب ، اختلاف و بین اعضا شود. این به معنای نداشتن معیار نیست. همان است که اعضا را به هم نزدیک یا خطوط را مجزا می‌کند اما سلائق نه. 👈 برگرفته از بیانات در کتاب . 📎 @solooktashkilati
🔸 هر نبی صراط امت خود است و پیامبر خاتم (ص) صراط و شاهد بر همه‌ی پیامبران و انبیاست. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🔹 4⃣1⃣ فصل چهاردهم: _ لزوما هرکار موازی غلط نیست. گاهی بواسطه ، موازی کاری لازم است اما را جلویش را بگیرید. موازی کاری باعث صرف انسانی و مادی زیاد، در تصمیم‌گیری‌ها و می‌شود. 👈 برگرفته از بیانات در کتاب . 📎 @solooktashkilati
🔸 توان انسان نامتناهی است، فلذا فراخواندن او به مقصدی نامتناهی که همان خداوند است خارج از توانش نیست. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🔹 5⃣1⃣ فصل پانزدهم: _ دستیابی به بدون امکان‌پذیر نیست. اگر اهداف و تشکیلاتتان را پذیرفته‌اید، باید این را هم بپذیرید که گاهی برای دستیابی به آن باید هزینه کرد. 👈 برگرفته از بیانات در کتاب . 📎 @solooktashkilati
🔸 خُسران یعنی دور شدن از ابدیت و نرسیدن به سوی خداوند. خواب یا بیدار فرقی ندارد، انسان باید همواره و در هر حالتی در حال و باشد. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🔹 6⃣1⃣ فصل شانزدهم: _ ندیدن و درنظر نگرفتن واقعیت‌های موجود موجب خطای محاسباتی می‌شود. این ندیدن‌ها گاهی ناشی از ماست که در اثر پدید می‌آید. 👈 برگرفته از بیانات در کتاب . 📎 @solooktashkilati
🔸 برای انسان سالک، خواب نیز تعالی و رشد می‌آورد. خواب و بیداری برای پوینده راه حق فرقی ندارد. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🔹 7⃣1⃣ فصل هفدهم: و و حفظ یک تشکیلات با و آن مجموعه حفظ می شود. این مدیریت و که یک امر همه جانبه ی متکی بر ذهن، احساس، عمل و جسم و روح است، باید جوهری از در خود داشته باشد. البته باید توجه کرد که فرماندهی تشکیلات قائم به یک شخص نیست فرماندهی یک عمود و سلسله است. 👈 برگرفته از بیانات در کتاب . 📎 @solooktashkilati
🔸 همه‌ی مراتب وجودی انسان در پیوستگی یکدیگر قرار دارند. لذا سر زدن فعل و عملی از انسان، بر و او و حتی فراتر از آن نیز تاثیرگذار است. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🔹 ۱. حفظ و حراست از تشکیلات ۲. خِرد‌گرایی و حکمت ۳. اصلاح ضعف‌های مدیریتی ۴. ارتقای کیفیت سازماندهی 👈 برگرفته از بیانات در کتاب . 📎 @solooktashkilati
🔸 کلیه که در شریعت برای انسان صادر می‌شود بواسطه‌ی خود، بر وجود انسان موثر است. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🔹 ۵. صبر و ایستادگی در مواجهه با مشکلات ۶. فسادستیزی ۷. نظارت بر امور و پیشبرد به سمت اصلاح و ارتقا ۸. کارآمدتر کردن تشکیلات 👈 برگرفته از بیانات در کتاب . 📎 @solooktashkilati
: 🔹حب ذات را می توان کشش به سمت و بقا دانست. به نحوی که در تمام عالم، از ذرات و جمادات گرفته تا انسان میل به رشد و دفع نواقص وجود دارد. 🔹این حب ذات البته در انسان شدیدتر است که با قوه ی و روح انسانی می تواند موجب رشد و تعالی او گردد و او را فراتر از زمان و مکان و به سمت خدا سوق دهد. 🔹حب ذات در انسان در حالت حیوانی موجب تقابل با دیگران و در حالت انسانی، موجب ، با جامعه و می شود که همان تعریف دلسوزی است. 🔹این در انبیا به بالاترین حد خود می رسد و آنچنان بالا می رود تا به می رسد. آنجاست که انسان بین خود و خدا فاصله ای نمی یابد و همه چیز را از منظر خدا و متعلق به او میداند. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati
🔹 کمرنگ شدن و به تدریج حذف حدود فردی میان افراد و جمع واحد شدن آنها، تشکیلات را پویاتر و کارآمدتر می‌کند که همام معنای حقیقی حب ذات است. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 "توسعه‌ی من" از ظرفیت های مغفول وجودی انسان است که به فعلیت رسیدن آن، جایگاه ابدی او را متجلی می‌کند. 🔹 کمال گرایی نیز که در انسان حد یقف ندارد، ضمن "توسعه‌ی من" ممکن می‌گردد و او را ضمن خروج از "من" به اجتماع حرکت می‌دهد که یک حرکت حُبی است که از نشات می‌گیرد. 🔹 یکی از راه‌های "توسعه‌ی من" و رشد انسان، ارتباط با دیگران یا همان است. لذا این توسعه از طریق روابط ولایی عرضی با مومنین ایجاد می‌شود که در دنباله‌ی آن، و رشد اجتماعی محقق می‌شود. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati
🔹 برای اثربخشی بیشتر فعالیت‌ها بایستی دایره افراد حاضر همفکر در تشکیلات وسیع‌تر شود که این امر موجب انسجام تشکیلات می‌گردد. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 : ؛ آغاز مسیر پیامبری 📎 @solooktashkilati
🔹 باتوجه به تطابق نظام با نظام ، می‌توان دریافت که رشد و توسعه تنها در انسان وجود ندارد، بلکه در سایر هستی نیز جاری است. 🔹 نمونه های فراوانی از این توسعه و تکامل را که بر مبنای است می‌توان در سیر تکاملی اتم به مولکول و سپس به ماده و همینطور اجتماع سلول ها تا مرحله تشکیل بدن و سپس دمیده شدن روح در بدن بررسی کرد. 🔹 این مسیر توسعه تا پایان هستی ادامه دارد. آنچنان که از بدو تولد نیز در رشد و استقلال جسمی و اجتماعی انسان تا بلوغ و پس از آن جاری است. 🔹 در مسیر نادرست موجب تقویت "من‌ِخود" و تلاش برای تسلط بر دیگران می‌شود. اما اگر در نظام روحانی و الهی قرار گیرد، نه‌تنها تزاحمی با خواسته های دیگران ندارد، بلکه موجب تقویت حقیقت مشترک بین افراد نیز می‌شود. 🔹 لذا دین برای از میان بردن "من" نیامده بلکه آمده تا بگوید "من" در مقابل جمع نیست. و برهمین اساس، احکام دین برای تقویت "منِ_شامل" وضع شده تا انسان را ضمن دوری از "من" مذموم به "من شامل" هدایت کند. "منِ شامل‌" ی که با حاکمیت بعد الهی بر "من" محقق می‌شود. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati
🔹 لازمه‌ی پویایی تشکیلات، تقویت اشتراکات بین اعضا و حرکت جمعی آنها در راستای هدف مشترکی است که در تشکیلات وضع می‌شود. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 : و جایگاه آن در سلوک معنوی 📎 @solooktashkilati
بخش دوم 🔹 توسعه "" اگر ضمن توجه به ارزشهای الهی شکل گیرد، موجب تقویت کمالات و ارزشهای انسانی می شود. 🔹 باتوجه به اینکه "من خود" به مثابه بخش کوچکی از یک ساختار گسترده تحت عنوان جامعه ایمانی است، لذا قرآن در آیه شریفه "علیکم انفسکم" انسان را به توجه به خود تواصی می کند که تزاحمی با اصالت جامعه ندارد. چراکه جامعه شکل توسعه یافته ی "تو" است. 🔹 در نظام تعلیم و تربیت نیز انسان از زمان و مکان فراتر سیر می کند. چراکه اعمال متعلم در نتیجه ی اعمال معلم است و برای او نیز ثبت می شود. از اینرو، رشد او ضریب می گیرد که اگر تنها بود، رشد وی محدود می شد. در نظام عبادی نیز چنین اثری وجود دارد و عبادات فردی و جمعی اثری کاملا متفاوت دارند. 🔹 اعمال و پیشین و پسین نیز همواره متاثر از سایر اعمال انسان هستند و بدی ها و خوبی ها سایر اعمال را تحت تاثیر خود قرار می دهند و این ارتباط نه تنها میان اعمال ما برقرار است، بلکه بر دیگران هم اثر دارد. آنچنان که علامه طباطبایی (رض) فرمودند: این عالم یک ماده واحد است و هرچیز با دیگری متصل است و عمل صالح و ناصالح شما بر همگان اثر دارد. 🔹 این اثرگذاری و اثرپذیری در هم جاری است. مثلا خوردن یک حبه قند پس از مدتی موجب قند رسانی به تمامی سلول های بدن می شود و از آنجا که نظام روحی حیاتش از نظام بدنی است، فلذا ارتباط میان اعمال در شدیدتر است. 🔹 پس توجه الهی انسان به خود و حرکت در این مسیر باعث بهره مندی و نیز خواهد شد. 👈 برگرفته از بیانات 📎 @solooktashkilati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا