@soltannasir
تصمیم بر این داریم که وارد مسئله حج شویم , و آن را از منظر دشمن شناسی و ماورا بررسی نماییم . و ببینیم که چرا دشمنان به طور گسترده بر روی حج نرفتن ما مسلمین علی الخصوص شیعیان پافشاری می نمایند .
این کار بدون مقدمه ممکن نبود , فقیر تعمدا دروس اربعین را به سمت و سویی که ملاحظه نمودید جهت دهی نمودم تا با توضیحاتی که در ادامه ملاحظه خواهید نمود , وارد مسئله مهم حج شویم .
(روش سلاسل صوفیه در سیرو سلوک)
در دروس پیشین گفته شد که علمای ربانی و اساتید سیر و سلوک در حوزه ها و حتی اولیا گمنام الله که نه حوزوی هستند و نه خانقاهی , در دستور دادن برای اربعین تا چه حد احتیاط می نمایند . در واقع این بزرگان به مثابه طبیبانی هستند که برای هر یک از امراض باطنی شاگردان خویش نسخه مناسب آن بیماری را می دهند . تا سالک را منزل به منزل ترقی دهند .
در روش این اعاظم کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد .
به همین دلیل در هر دوره مسئولیت تعداد اندکی شاگرد مستعد را بر عهده می گیرند .
هر چند اگر مراجعه کنندگان عادی تر نیز داشته باشند از دادن دستور 👈شاید👉 دریغ ننمایند.
اما در سلاسل صوفیه کمیت بر کیفیت ارجحیت دارد . به طالبین ورود به سلاسل تصوف , یک تعداد اذکار و اوراد به شکل از پیش تعیین شده داده می شود .
(در هر سلسله ای از سلاسل صوفیه از میان اذکار و اوراد معروف تعدادی ذکر توسط پیران آن سلسله انتخاب شده است که به عدد خاص عمدتا به مرید مشرف شده ورد می دهند . )
برای مشایخ سلاسل صوفیه فرقی ندارد. که شخص طالب چه میزان سنی و چه سابقه سلوکی و چه طبیعت عنصری و چه بیماری روحی دارد .
در واقع پیران سلاسل (در اکثر موارد )یک نسخه را برای همه سالکین تجویز می نمایند .
که گاه ممکن است این نسخه نه تنها باعث تقویت معنوی سالک نشود , بلکه به عکس باعث بیماری روحی و جسمی سالک نیز بشود .
عزیران این عمل پیران سلاسل صوفیه علت دارد .
پیران صوفیه به دلیل کثرت مریدان , (کمیت )
از روش تشابه انوار استفاده می نمایند .
روش سلاسل صوفیه علی رغم ضعف هایی که دارد . با توجه به کثرت مریدان بهترین روش ممکن است . (صوفیان نمی توانند از روش علمای ربانی با توجه به کثرت مریدان استفاده نمایند )
#حج
#صوفیه
#اذکار
#اوراد
@soltannasir
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
@soltannasir
(روش تشابه انوار صوفیان )
گفتیم که صوفیه از روش تشابه انوار استفاده می نمایند .
فرض نمایید شخصی که متولد برج آتشی است نظیر مرداد ماه , و مزاج طبیعی وی نیز آتشی است به طوری که دارای یبوست می باشد . و عنصر اسم این شخص نیز آتشی می باشد که با صدا نمودن توسط خویشان و دوستان ارتعاشات اسم بر کالبد شخص تاثیر می گذارد .
حال چنین شخصی در مرداد ماه (که گرم و آتشی است ) به یکی از طرق صوفیه مشرف شود . و بیعت نماید .
با بیعت نمودن مجموعه ای از اوراد و اذکار به سالک داده می شود که اوراد را باید پس از نماز به جای آورد . و ذکر را در هر زمان از شبانه روز که شرایطش موجود بود .
در بعضی از سلاسل نظیر شاخه های مختلف سلسله قادریه ذکر تهلیل(لا اله الا الله) به عدد 100000 به سالک تازه وارد. داده می شود که ظرف حداکثر یک اربعین باید آن را به پایان برد .(یعنی حداقل روزی 2500 عدد)
ذکر لا اله الا الله 47 در جه آتش و 25 درجه خاک است و تولید 22درجه حرارت و 72 درجه یبوست می نماید .
وقتی سالکی با شرایط بالا که همه شرایط وی آتشی است به ذکر لا اله الا الله بپردازد . ممکن است یبوست وی تشدید شود (مخصوصا اگر ذکر را با طمانینه بگوید )
در کتاب سلسله های صوفیه ایران نوشته نورالدین مدرسی چهاردهی در فصل مربوط به قادریه صفحه 121 آمده : (چون روزه و ذکر خفی حرارت ایجاد کند یبوست آرد لذا سالک همه روزه هلیله سیاه بخورد تا بیمار نگردد)
البته هلیله سیاه و غذاهایی مانند آن برای سالکی با مزاج طبیعی که به ذکر می پردازد. می تواند موثر باشد , نه سالکی که خود دارای طبیعت آتشی و یبوست طبیعی می باشد .
علی ای حال چون کثرت مریدان در سلاسل مختلف صوفیه نظیر قادریه زیاد است (جمعیت قادریه در جهان اسلام بیش از 150 میلیون بر آورد شده است . ) مشایخ به جای ارشاد انفرادی از روش تشابه انوار استفاده می نمایند .
(علت انتخاب قادریه برای مثال آن است که قادریه طریق ذکر را در سلوک انتخاب نمودند و اذکارشان از سلاسل دیگر بیشتر است و قادریه قوی ترین سلسله در جهان اسلام است بعضی شاخه های آن نظیر کسنزانیه سلوک را ارجح می دانند ولی بعضی شاخه های آن به وادی تسخیر و مسخرات و ریاضات غیر شرعی می پردازند . توضیح بیشتر موکول به آینده 😊 )
توضیح روش تشابه انوار : اذکار ایجاد نور می نماید . اذکار عبادی ادیان مختلف همگی در عالم مثال ایجاد نور معنوی می نماید .
اذکار هر کدام از ادیان معمولا رنگ نور مخصوص به خود را دارد . مجموعه انوار پیروان یک دین ,
نور آن دین را در عالم مثال تشکیل می دهد .
این انوار بر اساس قاعده تشابه انوار در عالم مثال به یکدیگر می پیوندند .
بنابراین برای ایجاد تشابه بین انوار و پیوست انوار به یکدیگر لازم است که اذکار آن دین به یک زبان مشترک خوانده شود . زبانی که کتاب آسمانی آن دین به آن زبان وحی شده است .
اسلام و یهودیت مهمترین ادیانی می باشند که ادعیه و اذکار و نمازهایشان همگی به زبان وحی خوانده می شود .(مسلمین به عربی , یهودیان به عبری ) اما مسیحیان جهان , انجیل را عمدتا به زبان ترجمه می خوانند .(بعضی دعا ها را به آرامی نیز می خوانند ) به همین دلیل علی رغم جمعیت بالا مسیحیت از نظر معنوی ضعیف می باشد . زیرا پیوند انوار ادعیه مسیحیان به یکدیگر دچار مشکل است . (زرتشتیان نیز سرود های اوستا را به زبان اوستایی می خوانند )
وجود قبله مشترک ما مسلمین و نماز و اذکار به زبان عربی باعث پیوست رشته های نوری حاصل از این نماز ها و اذکار در عالم مثال به یکدیگر می شود .
نوری که با طیف های مختلف رنگ سبز به یکدیگر می پیوندد و مجموعه نور معنوی جهان اسلام را تشکیل می دهد . (ممکن است عده ای نور اذکار اسلامی را به صورت رنگ های مختلف نظیر زرد یا سرخ و .... ببینند این انوار , در مرتبه ابتدایی عالم مثال اینگونه به شهود سالک در می آید . ولی در مرحله بعدی در عالم مثال رنگ سبز به خود می گیرد )
علی رغم شباهت انوار مسلمین به یکدیگر
نور معنوی جهان اسلام نیز در عالم مثال تمایزاتی با یکدیگر دارد .
وقتی پیروان یک سلسله صوفیه نظیر قادریه یا نعمت اللهیه و .....به انجام روزانه یک سری اذکار و اوراد مشترک مشغول هستند .
انوار. حاصل از این اذکار و اوراد مشترک _در صورت کثرت پیروان این سلاسل _ در عالم مثال به یکدیگر می پیوندد .
و مجموع نور آن سلسله خاص را به وجود می آورد که جزء زیر مجموعه انوار جهان اسلام می باشد .
مریدانی که در این سلاسل سلوک می نمایند. با انجام این دستورات تولید نور برای سلسله خویش می نمایند و به قدرت نوری سلسله خویش می افزایند . و خود نیز با پیوند نوری با نور آن سلسله خاص از نور آن سلسله که توسط سایر مریدان ایجاد می شود بر خوردار می شوند. (یکی برای همه , همه برای یکی 😍)
#تشابه_انوار
#صوفیان
#قادریه
@soltannasir
💫💫💫💫💫💫💫👥
@soltannasir
(روش تشابه انوار 2)
گفتیم که بین انوار مسلمین نیز در عالم مثال تمایز وجود دارد .
یکی از این تمایزات , تمایز بین نور شیعیان و اهل سنت می باشد .
اما این تمایز از کجا نشأت می گیرد ??
مهمترین علت این تمایز نوری , تفاوت وضو شیعیان و اهل سنت است .
ما شیعیان , هنگام وضو پا را مسح می کشیم
و اهل سنت پا را می شویند . (در مورد شستن دست ها نیز اختلاف اندکی وجود دارد )
منشأ این اختلاف در تفسیر آیه وضو می باشد .
{يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَ أَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرافِقِ وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ........ } آیه 6سوره مائده
{ ای کسانی که ایمان آورده اید چون به (عزم ) نماز برخیزید , صورت و دستهایتان را تا آرنج بشویید ; و سر و پاهای خودتان را تا بر آمدگی مسح نمایید ......}
عزیزان علمای شیعه کلمه ارجلکم را عطف بر کلمه روسکم می نمایند .
علامه طباطبایی در کتاب تفسیر گرانسنگ المیزان می گوید : {اگر هر خواننده ای با ذهنی خالی از هر شائبه و اینکه فلانی چه گفته و آن دیگری چه گفته این کلام را از گوینده ای بشنوی
بدون درنگ حکم می کنی که (ارجلکم ) عطف است بر موضعی که (روسکم ) دارد . }
اما علمای اهل سنت ارجلکم را عطف بر کلمه وجوهکم می نمایند 😳 . (این نظر برخلاف قوانین بلاغت است )
در کتب حدیثی اهل سنت , احادیثی وجود دارد که حضرت رسول (ص) هنگام وضو پا را مسح می نمود . و هم احادیثی وجود دارد که رسول الله (ص) پا را هنگام وضو می شست .
و خلفای اهل سنت نیز به عمل شستن مبادرت می ورزیدند . و به این علت علمای اهل سنت حدیث شستن را ترجیح می دهند و حکم به شستن پا داده اند . و اقدام به اقامه دلیل برای حکم خویش نموده اند .
در کتب حدیثی شیعه نیز چند حدیث در مورد شستن پا آمده و احادیث دیگر همگی در مورد مسح پا آمده است .
از آنجایی که ما از معصوم حدیث داریم که هر گاه حدیثی از ما دیدید که موافق مذهب عامه (اهل سنت ) است . و حدیثی دیگر دیدید که مخالف مذهب آنان (مخالف نظر و استنباط فقهی اهل سنت ) است .
حدیثی را که مخالف است را بپذیرید , زیرا حدیث موافق به علت تقیه از ما صادر شده است . و همین به عنوان یک قاعده اصولی در نزد فقهای شیعه می باشد . که احادیث مخالف را می پذیرند .
علی ای حال در مورد آیه وضو حق با علامه طباطبایی است , حتی بدون حدیث می توان حکم به مسح کشیدن پا داد .
(خوانندگانی که به دنبال بحث تکمیلی می باشند. به تفسیر گرانسنگ المیزان مراجعه نمایند )
حال نتیجه این بحث چیست ? آیا وضو اهل سنت باطل است ???
پاسخ بدین سوال آسان نیست اگر کسی حکم به باطل بودن وضو اهل سنت دهد , نتیجه چنین حکمی باطل بودن نماز اهل سنت می شود .
حال آنکه ما می بینیم که جهان اهل سنت نیز دارای معنویت بسیار وسیع می باشند , و این همه اعاظم صوفیان و عرفای اهل سنت که علمای عارف معاصر شیعه از آنان به بزرگی یاد نموده اند. تماما مذهب فقهیشان اهل سنت بوده هر چند که شیعه مشرب بوده اند .
امروزه نیز این معنویت در جهان اهل سنت , وجود دارد .
بنابراین حکم به باطل بودن کامل وضو اهل سنت , کار آسانی نیست , که عده ای از معاصرین ما در حوزه که بر طبل اختلاف می کوبند . می گویند .
بین فقها معروف است که مجتهدی که در حکم فقهی خطا نماید , یک(1 )پاداش می برد و مجتهدی که حکم صحیح دهد دو (2)پاداش می برد . بنابراین کسانی که از مجتهدی که حکم به خطا می نماید . پیروی می نمایند نیز پاداش می برند .
در مورد وضو نیز همینگونه است , چون مسیر جانشینی پیامبر از اصل خویش منحرف شد . این همه اختلاف در جهان اسلام به وجود آمد . در نتیجه حق تعالی به عموم مسلمین این لطف را نموده که با اشتباه بعضی افراد و فقها , اعمال مسلمین تباه نشود .
بنابراین وضو برادران اهل سنت نیز صحیح است . چنانچه اکثریت فقهای شیعه اجازه اقتدا به علمای اهل سنت را علی الخصوص در موسم حج داده اند .
#تشابه_انوار
#وضو
#شیعه
#اهل_سنت
@soltannasir
💙💙💙💙💙💙💙💙👥💙💙💙💙💙
@soltannasir
(روش تشابه انوار 3)
گفتیم که بین نور شیعه و اهل سنت در زیر مجموعه انوار جهان اسلام تفاوت وجود دارد . و مهمترین علت این تفاوت وضو متفاوت فرقین می باشد . (این تنها علت نیست )
توجه داشته باشید که یک سالک شیعه که وضو به طریق شیعه می گیرد . با چنین وضویی به تمام اعمال عبادی (نماز , ذکر , قرائت قرآن , ادعیه) خود رنگ شیعی می بخشد .
تمام اعمال عبادی نامبرده شده با وضو به طریق تشیع , انوار ناشی از آن طیفی از نور سبز را در عالم مثال ایجاد می نماید که رنگ شیعه نامیده می شود .
و تمامی اعمال اهل سنت نیز (نماز , ذکر,قرائت قرآن و ادعیه )با وضو به طریق اهل سنت , انواری را در عالم مثال ایجاد می نماید که این انوار نیز طیفی متفاوت از نور سبز را ایجاد می نماید که نور اهل سنت نامیده می شود .
در بعضی شاخه های طرق صوفیه اهل سنت نظیر نقشبندیه و قادریه , که شیعیان را نیز به مریدی می پذیرند . بعضا از مریدان شیعه درخواست می شود , که پای خود را هنگام وضو بشویند .
یکی از علل چنین در خواستی مسئله تشابه انوار است . وقتی سالکی شیعی که به اذکار و اوراد چنین سلاسلی مداومت دارد . با وضو گرفتن به طریق شیعه , نور اذکاری که بر آن مداومت دارد , شکل شیعی به خود می گیرد . اگر چه این اذکار با اذکار سایر برادران طریقتی وی که عموما اهل سنت هستند . یکسان است , و از این جهت نور اذکار شبیه به هم است ; ولی بدلیل وضوی متفاوت , کمی تفاوت نوری به وجود می آید .
و در روند پیوستن انوار مریدان شیعه این سلاسل به انوار سایر برادران طریق کمی اختلال بوجود می آید .
در نتیجه سلسله مربوطه نمی تواند از نور این مرید , استفاده کامل را ببرد و این مرید نیز نمی تواند از نور آن سلسله مربوطه استفاده کامل را ببرد .
فقیر بالشخصه موافق گسترش سلاسل صوفیه در جهان اهل سنت می باشم , زیرا تشابه بسیاری در عقاید با ما شیعیان دارند . و گسترش این سلاسل در جهان اهل سنت حرکتی است مقابل حرکت جریان سلفیت و وهابیت .
طرق صوفیه اهل سنت علاوه بر اعتقاد داشتن به خلفا , به امامان شیعه نیز اعتقاد دارند و در خطبه ها و مراسم های خویش نام ائمه را نیز می برند . عده ای از معاصرین ما از این جریان صوفیه اهل سنت به تسنن دوازده امامی تعبیر می نمایند .
به همین دلیل وهابیان علاوه بر تشیع , تصوف را نیز مورد حملات خویش قرار می دهند .
اما در مورد جوانان شیعه : با توجه به اینکه بخش اعظم تقابلاتی که با دشمنان اسلام در حیطه جنگ های باطنی وجود دارد . بر عهده اولیای الله شیعه مذهب می باشد .
حیف است که جوانان شیعه به جبهه شیعه که در حال تقابل است کمک ننمایند . و به نور سلاسل صوفیه اهل سنت بیفزایند .
برادران اهل سنت به اندازه کافی نفر 👨👨👦👦👨👨👧👦 در اختیار دارند . {مجموعه تعداد صوفیان سلاسل مختلف صوفیه اهل سنت (قادریه , نقشبندیه , مولویه , چشتیه , سهروردیه , شاذلیه و ....)بیش از 250 میلیون نفر می باشد }
حال آنکه جبهه مبارزه باطنی شیعه (اولیا الله و علماو علوم غریبه کاران ...) و سالکین طریقه های مختلف سلوکی شیعه (اعم از طریقه علما و دراویش ) نفرات کمي در اختیار دارند. 😔
در هر صورت هر انسانی در انتخاب عقیده و روش و ممشای سلوکی خویش آزاد است .😉
#تشابه_انوار
#وضو
#شیعه
#اهل_سنت
@soltannasir
👥
@soltannasir
(نکاتی در مورد تشابه انوار )
مسئله تشابه انوار دارای نتایج بسیاری است که ان شاالله به مرور در دروس به این نتایج اشاره خواهیم نمود . اما چند نکته مهم 👇👇👇👇👇👇
نکته 1: عزیزان حتما متوجه شده اند که راز نماز گزاردن وقرائت قرآن به زبان عربی چیست .
و وحدت نوری و پیوست انوار چه تاثیر مهمی در افزایش انوار و قدرت ادیان دارد .
و شاید اکنون خوانندگان محترم متوجه این نکته شوند که وقتی ما از قدرت ادیان در حیطه معنوی صحبت نمودیم یکی از ریشه های آن به داستان تشابه انوار و کثرت پیروان باز می گردد .
نکته 2: گفته شد که وضوی شیعه صحیح (تر) است . در نتیجه نور وضوی شیعه بیشتر است و اعمال شیعه با نور ناشی از وضو از نظر نوری نسبت به اهل سنت تقویت می شود .
نکته 3: ممکن است این گمان پیش بیاید که نتیجه سخن شما این است که نور شیعه بیش از اهل سنت است .
پاسخ منفی است نور اهل سنت بیش از ما شیعیان است . 😔
زیرا 👈 اولا : کیفیت درست و میزان عمل در تولید نور مهم تر از وضوی صحیح (تر) می باشد . وقتی گفتیم که در جهان اهل سنت بیش از 250 میلیون صوفی از سلاسل مختلف وجود دارد . که این تعداد از عدد کل شیعیان جهان بیشتر می باشد . و این صوفیان ملتزم به اذکار و اوراد بسیاری می باشند . ضمن این که با آداب طریقت در ذکر گویی صحیح آشنایی خوبی دارند . (ان شاالله در آینده مقایسه کاملی بین طرق مختلف صوفیه اعم از سنی و شیعه خواهیم داشت در بعضی سایت های رسمی تعداد صوفیان اهل سنت را 400 میلیون نوشته اند که این درست نیست
بله تعداد کسانی که آبشخور فکری آنان در جهان اهل سنت تصوف است. شاید حتی بیش از این تعداد باشد ولی صوفی رسمی کسی است که در طرق صوفیه بیعت نموده باشد و در حال سلوک باشد )
ثانیا : تعداد عموم جمعیت اهل سنت نیز در مقایسه با شیعه بیشتر است حدود 6 برابر
در نتیجه انوار ناشی از عبادات آنان نیز بدلیل کثرت جمعیت بیشتر می باشد .
ثالثا : اهل سنت سال هاست که 👈خانه کعبه👉 را در اختیار دارند . و این خود موضوع درس بعدی می باشد .
نکته 4: از اولیای الله شیعه مذهب اعم از علمای حوزوی و صوفیه شیعه و اولیای مستقل نقل است که صورت ملکوتی (مثالی ) نماز شیعیان توسط حضرت صاحب الامر تصحیح می شود .
توضیح : نماز صورت ملکوتی دارد که توسط فرشتگان به بالا برده می شود . و از آنجایی که کلیه اعمال از دریچه انسان کامل به بالا می رود .
امام عصر(انسان کامل و اکمل و مکمل ) صورت ملکوتی نماز و حتی اعمال بعضی از شیعیانشان را که کم و کاستی دارد را هنگام بالا بردن تصحیح می نمایند .
و در واقع وضوی شیعیان مهری است بر اعمال شیعه تا حضرت صاحب الامر صورت ملکوتی اعمال بعضی از شیعیانش را تصحیح نمایند .
شاید عده ای این عمل را مغایر با عدالت بدانند . در حالی که اینگونه نیست . این امتیاز برای شیعه در نظر گرفته شده , زیرا به امامت امام عصر قایل می باشند .
در ضمن همانگونه که پیشتر گفته شد . اهل سنت نیز خانه کعبه را در اختیار دارند .
#تشابه_انوار
#امام_عصر
#کعبه
#صوفیان
@soltannasir
🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕
@soltannasir
(حج مقدمه )
سالهاست در نزدیکی موسم حج شاهد حجم انبوهی از تبلیغات بر علیه این فریضه مهم عبادی می باشیم .
در گذشته که گوشی ها و نرم افزارهای اندرویدی موجود نبود , این پیام ها به صورت پیامک (sms) در سطح گسترده در کشور رد و بدل می شد .
و در چند سال اخیر با رایج شدن گوشی های نسل جدید و نرم افزارهای مجازی این پیام ها با گستردگی و تنوعی بیشتر , در محیط مجاز رد و بدل می شود .
گاه در این پیام ها نظر فلان پرفسور نقل می شود گاه نوشته فلان نویسنده قدیمی معروف ایرانی , و گاه اشعار و یا گفته ها و داستان های تعدادی از صوفیان و عرفای بزرگ ارسال می شود . که متاسفانه در این سخنان و اشعار و داستان ها فریضه حج کوچک و کم اهمیت شمرده شده .
و متاسفانه دوستداران تصوف و عرفان نیز که در کشور ما بسیارند . این سخنان را به عنوان یک اصل درست تلقی می نمایند .
حال آنکه اکثر این صوفیان و عرفایی که سخنانی از آنان در مورد حج. آورده می شود از اصحاب اهل سکر (مستی ) بوده اند .
و اصولا اصحاب اهل سکر , را در حالات سکر خویش , سخنانی است , که این سخنان چندان قابل اعتنا نیست و اصحاب اهل سکر هر چند که عرفای بزرگی بوده اند اما در معرفت ناقص می باشند .
و متاسفانه بسیاری از دوستداران تصوف و عرفان چون با سیر کامل تاریخ تصوف و عرفان آشنایی ندارند . فکر می نمایند که همه صوفیان و عرفا اینگونه بوده اند . این در حالی است که قضیه کاملا برعکس است و اکثر صوفیان و عرفای بزرگ در طول زندگی خویش فریضه حج را به جای آورده اند .
اما از آنجایی که دشمنان ما اسلام شناسانی بسیار قوی می باشند , و همانگونه که پیشتر گفته شد . سالهاست که در مورد سیر تاریخ تصوف مطالعه نموده اند . این سخنان را از
لابلای سطور کتب مختلف جمع آوری نموده اند . و با پراکنده کردن این سخنان اهداف خاص خود را دنبال می نمایند (ان شاالله اگر زنده بودیم و سلطان نصیر برقرار بود سال آینده مفصل به مسئله حج از منظر صوفیه و عرفا خواهیم پرداخت و در آنجا این سخنان را نقل و بررسی خواهیم نمود )
سخنی با شیعیان ائمه 👇👇👇👇👇
{أَ حَسِبَ النّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنّا وَ هُمْ لایُفْتَنُونَ }(2عنکبوت )
{ آیا مردم گمان کردند همین که بگویند: «ایمان آوردیم» به حال خود رها مى شوند و آزمایش نخواهند شد؟!}
حال سخن این است عزیزانی که ایمان آورده اند و ادعای تشیع دارند . آیا فکر می نمایند که امتحان نمی شوند .
الله تبارک تعالی حج را بر مسلمین فرض نموده ,
و رسول الله و امامان شیعه بر انجام فریضه حج در احادیث بیشماری تاکید نموده اند .
حال در برابر سخن این بزرگان نظر فلان عارف بزرگ و محترم چه محلی از اعراب دارد .
آیا شیعه امام علی (ع) هستیم یا شیعه فلان عارف و صوفی بزرگ جهان اسلام ???
عزیزان در بازی دشمن شریک نشوید . بلندگوی دشمن نباشید . تمام اینها امتحانات پیش و روی شماست .
اما نکته جالب این است که این جریان تبلیغی بر علیه حج در ایران شیعی بسیار قدرتمند تر و فعال تر از کشورهای اهل سنت می باشد .
براستی چرا ???
عزیزان قاعده دشمن شناسی و عقل سلیم می گوید وقتی چنین حجمه عظیمی بر علیه این فریضه واجب وجود دارد . پس فریضه حج بسیار مهم است و خاری است در چشم دشمنان جهان اسلام .
دقت نمایید چرا کشور عربستان سعودی که با سرویس جاسوسی موساد چند سالی است ارتباط خویش را گسترش داده , به طرق مختلف سعی بر این نموده که ایرانیان شیعه در مراسم حج شرکت ننمایند .
پس از حوادث مختلفی که سال گذشته ایجاد نمودند . انتظار داشتند که ایران در مراسم حج شرکت ننماید . اما چون دیدند که ایران چنین تصمیمی ندارد . مجبور شدند خودشان ما را از رفتن به مراسم حج محروم نمایند .
آیا فقط اختلاف منطقه ای دلیل این امر بوده ?!! یا مسئله دیگری وجود دارد ?
با ما همراه باشید , تا ببینیم ماجرا چیست . 😊
#حج
#اسلام
#صوفی
@soltannasir
🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙
@soltannasir
(حج و تشابه انوار )
شیعه و اهل سنت علاوه بر وضو و برخی مسائل نماز (نظیر تسبیحات اربعه در رکعت سوم و چهارم که شیعه مستحب می داند و آن را انتخاب نموده ولی اهل سنت , سوره حمد می خوانند )
در بعضی جزئیات اعمال حج نیز اختلافاتی با یکدیگر دارند .
این اختلافات جزیی در اعمال حج فرقین تشیع و تسنن , تفاوت نوری ایجاد می نماید . و نور حج شیعیان و حج اهل سنت , با یکدیگر متفاوت می شود .
اما هنگام حج و گردش به دور خانه کعبه چه اتفاقی می افتد ?!
(آنچه فقیر از بعضی اساتید خویش شنیده ام را با زبانی ساده برایتان می نویسم . ممکن است همه آنچه نوشته می شود کاملا درست نباشد . و فقیر درست متوجه نشده باشم . اما اصل و مخ مطلب درست است )
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
با انجام فریضه حج و نماز و ذکر و دعا که در اطراف خانه کعبه انجام می شود . انواری ایجاد می شود . هنگام هفت دور طواف به دور خانه کعبه , با هر دور طواف , این انوار به شکل تصاعد هندسی بیشتر می شود .
مثال : اگر با دور اول طواف , انوار 2برابر شود
با دور دوم 4برابر می شود . دور سوم 8 دور چهارم 16 , دور پنجم 32, دور ششم 64 و در دور هفتم 128برابر .
و پس از پایان دور هفتم . بخش اعظم رشته های نوری انوار حج که در بعد ملکوتی کعبه ایجاد می شود از کعبه خارج می شود و در سرتاسر جهان , علی الخصوص جهان اسلام پخش می شود . اما این رشته ها با خانه کعبه همچنان پیوند دارد , یعنی یک سر رشته ها به بعد ملکوتی و مثالی کعبه متصل است , و سر دیگر در نقاط مختلف جهان , علی الخصوص جهان اسلام پخش می شود .
بنابراین مراسم حج , باطری معنوی و نوری مسلمین را شارژ می نماید . و بر میزان نور جهان اسلام می افزاید .
حال چه اتفاقی برای رشته های انوار می افتد ?!
چون این رشته های نوری با کعبه مرتبطند . مسلمین در سرتاسر جهان چون نماز را که ستون دین است به جای می آورند . انوار حاصل از نماز مسلمین 👈می تواند👉 با رشته های نوری در عالم مثال پیوند برقرار نماید . و اینگونه نماز مسلمین معنویت و نورانیت بیشتری پیدا می نماید . (به اصطلاح سیم وصل می شود)
نکته :در نظر داشته باشید که مسلمین و سالکین طریق عرفان نیز اذکار و اوراد خویش را به سوی قبله می خوانند . بنابراین اذکار و اوراد نیز می تواند با این رشته های نوری پیوند برقرار نمایند .
نکته 2: پیوند انوار نماز و اذکار با رشته انوار کعبه , همیشه و به راحتی اتفاق نمی افتد و شرایط بسیاری بر این پیوند موثر است .
یکی از این شرایط , محیط مساعد معنوی است در شهرهایی که ظلمت گناه در آن زیاد است پیوند نوری اکثرا با اختلال مواجه است 😔
#حج
#تشابه_انوار
#رشته
@soltannasir
🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸
@soltannasir
یکی از دوستان خوش ذوق ما که کلیپ ها رو برای شما عزیزان آماده میکنند .
این کلیپ ها رو با توجه به موضوع درس حج انتخاب کردند , که بسیار جالب می باشند 😊
@soltannasir
@soltannasir
(حج و تشابه انوار2 )
گفتیم که بیشتر رشته های نوری حاصل از حج , در جهان اسلام پخش می شود . (یعنی به کشور های غیر اسلامی کمتر می رسند )
احتمالا علت این امر همان مسئله تشابه انوار است . یعنی این رشته های نوری به منطقه ای که انوار مشابه در آن وجود دارد , جذب می شود .
و چون جهان اسلام مرکز تجمع انوار جهان اسلام می باشد . این رشته ها به این سمت و سو کشیده می شود .
نکته مهم دیگر, مسافت جغرافیایی می باشد . می توان حدس زد که هر چقدر فاصله جغرافیایی نقطه ای از کعبه بیشتر شود .
رشته های نوری کمتری به آن نقطه برسد . بنابراین مسافت نقش مهمی دارد .
البته , باید همچنان عوامل دیگر نظیر تجمع انوار در محل را در نظر گرفت .
شهری به مانند تهران نسبت به مشهد فاصله کمتری تا کعبه دارد . اما 👈شاید👉 بدلیل نورانیت بیشتر مشهد ; رشته های نوری بیشتری به سمت مشهد برود و جذب شود .
(در نظر داشته باشید این ها مثال است و در مثل مناقشه نیست )
نکته دیگر :یکی از سوالاتی که در مورد مسئله حج و ایجاد و پخش شدن این رشته های نوری پیش می آید . این است که آیا این رشته های نوری متصل به کعبه , تا ابد متصل می ماند ?
و نابود نمی شوند ?
فقیر بعید می دانم که این رشته ها سال ها , متصل بماند . زیرا اگر اینگونه بود معنویت و نورانیت جهان اسلام و حتی کل عالم باید خیلی بیشتر از آنچه که امروزه مشاهده می نماییم می بود . آنچه که به خاطر فقیر می رسد . این است که عمر پیوند این رشته های نوری با کعبه حدود یک سال می باشد . و هر سال نیاز است که این باطری معنوی مسلمین با مراسم حج شارژ شود. (شاید رشته انوار اولیا الله سالها متصل بماند )
اما حال به مسئله شیعه و اهل سنت برگردیم .
عزیزان در نظر بگیرید سال گذشته حدود دو میلیون نفر در مراسم حج تمتع شرکت نمودند که سهم کشور ایران شیعه 75000نفر بوده است . شاید تعداد کل شیعیان شرکت کننده در مراسم حج در شکل خوش بینانه آن 180000نفر بوده باشد . یعنی9% کل شرکت کنندگان مراسم حج سال گذشته از شیعیان بوده اند .
توجه نمایید که چقدر اختلاف بین تعداد اهل سنت و شیعه , زیاد است .
حال در نظر بگیرید که تا چه حد شیعیان حاضر در مراسم حج , انوار اعمال خود را در کعبه به جای می گذارند . و اهل سنت چقدر ?
بنابراین به شکل عمومی رشته های نوری اهل سنت , در کعبه بیشتر است 😔 و این مسئله باعث می شود . که هنگام نماز اهل سنت , پیوند با رشته های نوری مشابه , با احتمال بیشتری صورت بگیرد . و اتصال نماز آنان قوی تر شود . افرادی که به مناطق اهل سنت ایران و کشورهای منطقه , سفر نموده اند . این زنده و پویا بودن سنت نماز را در میان برادران اهل سنت دیده اند .
به غیر از مسئله پیوند رشته های نوری , این را نیز در نظر بگیرید که دشمنان صهیونیست سال هاست که فرهنگ فساد و گناه را در میان شیعیان با شدت بیشتری ترویج داده اند . و خود این مسئله گناه این پیوند را سخت می نماید .
حال در بیابید , که ماجرای حج چیست ?
شورای مرکزی قبالیست های شبه معبد سلیمان در اسراییل , از موساد و موساد از سرویس جاسوسی عربستان سعودی خواسته اند . که مانع حضور شیعیان ایران در موسم حج شوند .
آن ها در این مدت انواع توهین ها و آزار ها را نثار نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران نموده اند . از ماجرای فرودگاه و حادثه تعمدی سقوط جرثقیل و حادثه تعمدی منا که در آن علاوه بر سفیر سابق ایران از اعضای دستگاه های امنیتی و دانشمندان.... ما نیز حضور داشتند .
و توهین مستقیم به نظام توسط مسئولین عربستانی و حضور در مراسم سالانه گروهک منافقین همه بدین منظور بوده که مسئولین ما با عربستان قطع رابطه نمایند و ماجرای حج پرونده اش بسته شود . آنان چون دیدند مسئولین ما باز به دنبال حضور در حج هستند عملا مانع تراشی نمودند .
عزیزان دقت نمایید چرا تا این حدپافشاری ???
البته فقیر منکر تحولات منطقه ای و مسئله سوریه و داعش نیست که بر این مهم تاثیر گذار بوده است . اما شما خوانندگان مخ مطلب را دریابید .
حضور نیافتن ایرانیان در حج یعنی حضور نیافتن 74000 نفر شیعه در مراسم حج , که نتیجه این عمل , تضعیف بیش از پیش نور شیعه در خانه کعبه خواهد شد . و به واقع شیطان وایادی شیطان , معنویت شیعه را هدف گرفته اند . و اگر جلوی حج به مدت چند سال گرفته شود . دودش به چشم معنویت کل جهان تشیع خواهد رفت .
عزیزان ,عربستان سعودی نیازی به پول حجاج ایرانی ندارد . این ما شیعیان هستیم که به حج نیاز داریم . تا معنویت خویش را حفظ نماییم .
و مطمئن باشید . در مراسم حج امسال اکثر اولیا الله شیعه مذهب به طریق باطن حضور خواهند داشت تا در کنار امام زمانشان این نقیصه را جبران نمایند . و از نور خویش مایه بگذارند
#حج #تشابه #انوار #شیعه #اهل_سنت
@soltannasir
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
@soltannasir
سوالات و دور نمایی از مطالبی که باید
گفته شود . 👇👇👇👇👇👇👇👇
1: امسال حج نداریم , شاید سال دیگر هم راه حج باز نشود . تکلیف چیست ?
2: چکار کنیم نور شیعه زیاد شود ?
3: مگر نه اینکه حضرت مهدی انسان کامل می باشند . و اولیا الله هم در کنار ایشان حج می گزارند . مگر نه اینکه 👇👇👇
سیاهی لشگر نیاید به کار
یک مرد جنگی به از صد هزار
پس چرا باید در مورد نور شیعه نگران باشیم ???
4: آیا یکی از دلایل ماجرای حج این نیست که ما در آستانه قریب الوقوع ظهور حضرت صاحب الامر (عجل الله )می باشیم و عربستان و اسراییل می خواهند که در مراسم حج شیعیان ایران حضور نیابند , تا حضرت یاران کمتری داشته باشند ?
5: علت برداشته شدن سمبل ابلیسک در رمی جمرات چیست ?
6: سرویس جاسوسی عربستان سعودی و پیشرفت هایش در حیطه ....
این ها سر فصل های دروس آینده خواهد بود .
امابعد
مطلبی که در ادامه ملاحظه خواهید نمود , دور نمایی از سیمای آخرالزمان خواهد بود .
که با دروس تشابه انوار مرتبط است .
#آخرالزمان
#سرفصل
#سوال
#رمی_جمرات
@soltannasir
💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖
@soltannasir
(تقابل نور و ظلمت در آخرالزمان )
{وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا (81) الاسراء}
{و بگو حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است}
قسمت هایی از تفسیر این آیه به نقل از استاد مرحوم فقیر .👇👇👇👇👇👇👇👇
{آنگاه که کدورت از آفاق تا انفس از بالا تا پایین منشور گردد کدورت دلها💔 نیز زیاده گردد . و تیرگی همه جا منتشر گردد .
تکثر هر چه تیرگی است , جهان را به هبوط کشانیده تا روز موعود که میعاد کنندگان و میثاق بستگان در روز نخست در صفوف خود ایستاده و دو صف حق از باطل جدا تشکیل شده و حق بر باطل خط بطلان کشیده . }
منظور از میثاق بستگان در روز نخست یاران و اصحاب حضرت صاحب الامر هستند که در عالم ذر یا همان عالم ارواح در عهد الست از دستان حضرتش ساغر نوشیده اند و با حضرتش عهد بسته اند که در این عالم یاور حضرتش باشند .
در واقع زبان حال یاران حضرتش این شعر حافظ شیرازی است . که بعید نیست در مورد حضرتش باشد
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
تا زمیخانه و می نام و نشان خواهد بود
سر ما خاک ره پیر مغان خواهد بود
حلقه پیر مغان از ازلم در گوش است
بر همانیم که بودیم و همان خواهد بود
#تقابل_نور_و_ظلمت
#صاحب_الامر
#حافظ
@soltannasir
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘
@soltannasir
قسمت هایی از فیلم ون هلسینک .
که جهان تاریک شده است و داراکولاها و سپاهیان دارکولای بزرگ و یا همان شیطان یا به روایتی دجال به مردمان حمله می کنند.(می توان گفت داراکولاها به نوعی شیاطین هستند که مرئی شده اند )
و چون خورشید طلوع می نماید . داراکولا ها می روند .
دیدن این فیلم را به همه شما عزیزان توصیه می نمایم
@soltannasir
@soltannasir
(تقابل نور و ظلمت در آخر الزمان 2)
محی الدین ابن عربی در کتاب فتوحات مکیه به نقل از مصادر حدیثی اهل سنت حدیثی نقل می نماید و سپس در باب تاریکی در آخرالزمان می گوید 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
(ایام دجال اندازه شده است )
رسول خدا (ص) درباره ایام دجال فرمود: «یوم کسنة و یوم کشهر و یوم کجمعة و سایر ایامه کایامکم »یعنی : «یک روز ایام دجال مانند یک سال است و یک روزش مانند یک ماه است و یک روز دیگرش مانند یک هفته است و دیگر روزهایش مانند روزهای کنونی شماست »
امکان دارد , این به جهت هول و هراس (آن ایام )باشد , این اشکال را ظاهرا دنباله حدیث که در سخن عایشه آمده است برطرف می سازد که به رسول خدا (ص) عرض کرد : در آن روز نماز چگونه به جا آورده می شود ?
آن حضرت فرمود «یقدر لها = برایش اندازه گذارده می شود » پس اگر نبود که کار در حرکات افلاک آن گونه که هست باقی می ماند و اختلاف و تباهی نمی پذیرد , جایز نبود که آن را به ساعاتی که صورتش را صاحبان این علم (هیئت و نجوم ) مشخص می کنند اندازه کرده و در اوقات خودش _ در روزهای ابری که خورشید دیده نمی شود _ بدانها (اوقات معین شده ) عمل نمایند .
پس در آغاز خروج دجال , ابرها افزایش پیدا کرده و پی در پی متراکم می گردد , به گونه ای که در برابر دیدگان , وجود شب و روز یکی شده (و همیشه تاریک است ) و آن از گونه های شگفتی است که در آخر زمان حادث و پدید می آید , لذا این ابر متراکم بین ما و بین آسمان حایل می گردد و حرکات (افلاک) همچنان برحال خود هستند , آنگاه حرکات , در صنایع عملی که اهل صنعت انجام می دهند ظاهر می شود ,
اهل صنعت عالمان به فن هیئت و حرکات و مجاری ستارگان می باشند که با حرکات آنها , شب و روز و ساعات نمازها را بدون هیچ شکی مقدر و معین می نمایند .
و اگر آن یوم که مانند یک سال یک یوم بود , ما ملزم نبودیم که اوقات نمازها را مشخص نماییم , زیرا ما هنگام ظهر منتظر زوال خورشید هستیم و تا زوال پیدا نکند , نماز مشروع ظهر را نمی خوانیم , و اگر خورشید برجای خود می ایستاد و زایل نمی گشت و زمانش بیست هزار سال هم طول می کشید , خداوند غیر این ما را مکلف نمی فرمود (چون ملاک نماز ظهر زوال خورشید است ) و چون شارع , عبادت را بر مقدار معین کرده است , ما را آگاهی داده که حرکات افلاک بر قاعده خودشان برقرار می ماند و نظمشان اختلال و تباهی پیدا نمی کند .
(ترجمه فتوحات مکیه جلد3 باب 59 صفحه 308و309)
#زمان
#دجال
#هیئت
#یوم
@soltannasir
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌑🌑🌑🌑🌚🌚🌚🌚
@soltannasir 👆👆👆👆👆👆👆
کلیپ طوفان تهران در سال 93 که آسمان تهران سیاه می شود .
در هنگام خروج دجال لعین نیز در انتهای آخرالزمان اینچنین می شود.
این که این طوفان و سایرطوفان های مشابه در کشور , منشأ طبیعی داشته یا خیر , جدا باید بررسی شود .
ان شاالله در آینده بدان خواهیم پرداخت
عزیزان مطمئن باشید هر چقدر به شروع دوره آخرالزمان نزدیک تر شویم شما شاهد حوادث اینچنینی بیشتری خواهید بود .
تا جایی که کلا جهان تاریک و تار خواهد شد .
بار دیگر این جملات را بخوانید 👇👇
(آنگاه که کدورت از آفاق تا انفس از بالا تا پایین منشور گردد کدورت دلها نیز زیاده گردد و تیرگی همه جا منتشر گردد.
تکثر هر چه تیرگی است جهان را به هبوط کشانیده .....)
@soltannasir
🌘🌘🌘🌘🌘🌘🌘🌘🌘🌘🌘🌘🌘🌘
@soltannasir
(تقابل نور و ظلمت در آخرالزمان 3)
عزیزان ذکر نور ایجاد می نماید و گناه ظلمت و تاریکی .
یکی از مفاهیم زیبا در اعتقادات مغان ایران باستان تقابل بین نیروی خیر( اهورا )و شر(اهریمن) و نور و ظلمت است که در فلسفه مانوی این نظریه نور و ظلمت تکامل پیدا نموده است .
هر چند که نظریه مغان ایران باستان شکل ثنویت دارد .
اما نکته جالب نظریه مغان این بوده که زرتشتیان گناه را امری نابخشودنی می دانسته اند , زیرا با گناه نمودن شخص به اهریمن کمک نموده و با اهورا دشمنی نموده است .
عده ای از محققین معتقدند که واژه و مفهوم پتت (پشیمانی) توسط مغان ساسانی به خرده اوستا افزوده شده است .
در دوران ساسانی عده ای از مردم ایران به علت وجود مفهوم توبه و آسان بودن آن در نزد مسیحیان و نفوذ مسیحیت در بخش هایی از امپراطوری ایران به سمت مسیحیت گرایش پیدا نموده بودند .
در این هنگام موبدان زرتشتی این واژه و مفهوم توبه را به دیانت زرتشتی افزودند , تا زرتشتیان نیز پس از گناه بتوانند به آسانی با خواندن این متن (متن پتت ) توبه نمایند .
عزیزان امروزه نیز هر چه به دوره آخرالزمان نزدیک تر می شویم . و گناهان بیشتر و بیشتر می شود . ظلمت ناشی از گناهان نیز بیشتر می شود . در چنین شرایطی همه ما مسلمین علی الخصوص شیعیان باید بدانیم که با گناه نمودن علاوه بر ستم به نفس خود به جبهه تاریکی و دجال و دشمنان اسلام و امام زمان کمک می نماییم .
ما مفهوم گناه و توبه را که در دیانت زرتشتی آمده قبول نداریم , اما بدون شک این نظریه مغان و بسیاری دیگر از نظریات آنان برای شناخت مسائل آخرالزمان ضروری می باشد .
اما تولید نور , بر اثر اعمالی نظیر , وضو , نماز ذکر و دعا و مراقبه و.... ایجاد می شود .
که در تمام ادیان کم و بیش به اشکال گوناگون وجود دارد .
و ظلمت با انواع گناهان ایجاد می شود .
اما گناه و گناه شناسی خود یک باب جدا گانه نیاز دارد . این که گناهان در ادیان و شرایع مختلفند و بعضا متضاد این مسئله خود نیاز به بررسی دارد .
نکته : احتمالا باید اینگونه بگوییم که تولید نور در اثر عبادت از تولید ظلمت در اثر گناه سخت تر است . آن هایی که با علوم غریبه آشنایی دارند . به خوبی می دانند که اعمال منفی و سیاه در این وادی , خیلی سریعتر و بهتر جواب می دهد , حتی وقتی که شخص تمام شرایط را به درستی به جای نمی آورد عمل او ممکن است تا حدی نتیجه بدهد .
اما هنگام اعمال مثبت و نورانی باید , تقریبا تمامی شرایط، را به درستی به جای آورد هر چقدر عمل روحانی تر , شرایط باید دقیق تر رعایت شود .
عزیزان دقت نمایید همین امروز امام زمان(ع) و حضرت خضر (ع ) و حضرت الیاس (ع) و دایره اولیا الله اسلامی و اولیای ادیان دیگر (مسیحی و یهودی و بودایی و هندو و...) و تمامی سالکین طریقه های عرفانی ادیان گوناگون و مومنین جهان از هر دینی که مولد نور هستند . بر روی زمین حضور دارند . چرا نور این تعداد جمعیت مولد نور , نمی تواند . از افزایش ظلمت جلوگیری نماید . و روز به روز ظلمت و.تاریکی جهان را بیشتر فرا می گیرد .
با ما همراه باشید ...تا جلسه بعد
#نور
#ظلمت
#گناه
#مومنین
@soltannasir
💥🌪💥🌪💥🌪🔥🌪⚡️🌪☀️🌪✨🌪
@soltannasir
(نور افقی و نور عمودی )
هر انسان مومن و یا عارفی یک هاله نورانی افقی دارد و یک نور عمودی .
مثال : فرض نمایید شخصی به یک امام زاده می رود که نسبش به واسطه هشت نسل به یکی از ائمه اطهار می رسد .
این شخص در این امام زاده احساس خوبی دارد . اگر این شخص یک مومن عادی هم باشد و چشم شهود وی باز نباشد . این احساس خوب را خواهد داشت . نوعی احساس معنویت , بسط
نورانیت و روحانیت .
اما چرا ?
مهمترین علت این امر تجمع نور در محل آن امام زاده است . زیرا در آن محل نماز جماعت برگزار می شود .و همچنین تعقیبات نماز .
بسیاری افراد برای زیارت می آیند , زیارت نامه می خوانند . بسیاری نماز های مستحبی و ذکر .
و عده ای نیز دعا و توسل و مناجات .
تمامی این اعمال انوار معنوی ایجاد می نماید . که مکان مورد نظر را نورانی می نماید .
بسیاری چون به چنین مکان هایی می روند . و احساس روحانی ناشی از تجمع انوار را دارند . فکر می نمایند که امام زاده مورد نظر حتما خیلی مقام بزرگی دارد.
ممکن است این فکر درست باشد ! ممکن هم هست که غلط باشد .!
اما چرا ?
مثالی دیگر : فرض نمایید عارف کاملی برای اولین بار به قبرستان تخته فولاد اصفهان برای زیارت می رود . هنگامی که از کنار قبر یک ولی ناشناس خدا می گذرد.
نوری را مشاهده می نماید که از قبر این ولی ناشناس خدا تا به عرش می رود .
این نور , نور ولایت آن ولی خدا است که تا به عرش می رود . این نور , نور عمودی است .
اگر یک شخص مومن به قبرستان تخته فولاد برود , ممکن است , حتی از روی قبر مورد نظر رد شود . و چیزی در نیابد
برای این که نور عمودی , حجمش کم است و ملموس نیست , این نور , نور مجرد است .
اما انوار دعا و ذکر و عبادت که در. محیط یک امام زاده انجام شده , این انوار , انوار مثالی است . و عالم مثال نزدیکترین عالم به عالم ماده است . (حکما در تعریف عالم مثال گفته اند , عالمی است لطیف , بین عالم ماده و مجردات )
بنابراین اگر در یک امام زاده یک عارف کامل , پای بگذارد . ممکن است نور عمودی(نور ولایت) را به عرش متصل نبیند . و در بصر شهود وی نور امام زاده مورد نظر در انتهای ملکوت , یا اوایل جبروت قطع شود .
ممکن است هم بر عکس این نور را متصل ببیند بسیار هم قوی .
(عزیزان در نظر بگیرید که یک امام زاده , که به واسطه چندین نسل به معصوم می رسد . فقط به دلیل امام زاده بودن کامل نمی تواند باشد . بلکه نور ولایت نتیجه مرتبه ایست که وی در سلوک الی الله در دوران زندگی خویش بدان رسیده است .)
عزیزان بر طبق این تعریف هر انسانی , حتی انسان کامل و صاحب مقام قطبیت کبری
حضرت مولانا صاحب الامر و صاحب الزمان
نیز دارای یک میزان مشخصی از هاله نورانی افقی می باشند .
به همین دلیل است که نور افقی حضرت صاحب الامر و خضر (ع) و الیاس (ع) و تمامی اولیا و مومنین ادیان مختلف جهان , در برابر میزان ظلمتی که در اثر گناهان بسیار و اعمال کفر آمیز و جادوی سیاهی که در لژهای ماسونی و معابد ایلومیناتی و سایر انجمن های مخفی انجام می شود . کافی نمی باشد . و زمین روز به روز تاریک تر می شود .
زیرا مولدین ظلمت و تاریکی (گناهکاران و حتی مومنین گناهکار ) بیشتر
و مولدین نور (مومنین و اولیا ) کمتر می شوند .
#نور
#ظلمت
#افقی
#عمودی
#صاحب_الامر
@soltannasir
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛