eitaa logo
سلطان نصیر
2.6هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
421 ویدیو
243 فایل
موضوع کانال: ادیان و عرفان و اسطوره و علوم غریبه و خفیه و ماوراء و نجوم و دشمن شناسی با رویکرد آخرالزمانی و مسئله ظهور حضرت صاحب الامر عجل اللّه آدرس جیمیل ما : 👇 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Soltan313nasir@gmail.com کپی بدون ذکر منبع مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
@soltannasir (اربعین 13 ) (تطابق اربعین و بدن انسان ) روزهای اربعین با بخش های مختلف جسم انسان تطابق دارد . پای اربعین : به 12 روز نخست اربعین پای اربعین می گویند . پای مظهر استقامت و ستون بدن انسان می باشد . بنابراین 12روز ابتدایی اربعین ستون اربعین می باشد . شکم اربعین : روز 13تا روز 16 اربعین را شکم اربعین می نامند روز سیزدهم و چهاردهم اربعین زیرناف روز پانزدهم و شانزدهم اربعین بالای ناف قلب اربعین : روز 17تا روز 24 اربعین را اصطلاحا قلب اربعین می نامند . اما به حقیقت این هشت روز قفسه سینه اربعین می باشد . دقت نمایید اگر اربعین را ما به 5 قسمت 8روزه تقسیم نماییم 8روز سوم را قلب اربعین می نامند . (اما قلب صنوبری❤️اربعین به حقیقت روز 19تا 22 می باشد ) بسیاری از تاثیرات خاص اربعین در این هشت روز ایجاد می شود . و دستورات اربعین در این هشت روز باید با کیفیت بیش تر انجام شود . در این هشت روز شیطان و نفس سعی می نمایند که کیفیت عمل سالک را پایین بیاورند . دست اربعین : روز 23و24 اربعین , علاوه بر قفسه سینه (قلب)اربعین دست اربعین نیز می باشد , اما در اصطلاح همان گونه که گفته شد این روز ها را قلب اربعین می نامند . گردن اربعین : روز 25و 26 اربعین می باشد دهان اربعین : روز 27 م اربعین می باشد بینی اربعین : روز 28اربعین می باشد گوش اربعین : روز 29 و 30اربعین می باشد چشم اربعین : روز 31و32 اربعین می باشد (عدد چشم و گوش بعضا به جای یکدیگر نقل شده است ) مخ اربعین : روز 33تا 40 اربعین می باشد . 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 همانگونه که مشاهده می نمایید در روزهای اربعین , اندام های گوناگون بدن انسان تکمیل می شود , یعنی یک دستور اگر به اربعین نشسته شود , چهل روز باید سپری شود تا اثرش کامل هویدا شود , و یک انسان کامل در عالم مثال ایجاد شود , کوتاهی در انجام دستورات اربعین در هر یک از روز های اربعین , می تواند منجر به نتیجه ناقص شود . اگر سالکی دستور را در روز 31 انجام ندهد یا ناقص انجام دهد . انسان مثالی که از عمل اربعین وی ایجاد می شود . اعور خواهد بود . عزیزان دقت نمایید این تاثیر عمل در عالم مثال است . یعنی صورت اربعین یک سالک در عالم مثال به مثابه یک انسان می باشد . اساتید سیر و سلوک این صورت مثالی اربعین سالک را مشاهده می نمایند , و کیفیت عمل سالک را به این طریق مطالعه می کنند . @soltannasir ❤️👀👂👃👉👈👣❤️👀👂👃👉👈
نمودار. روزهای اربعین و تطابق آن با انسان
@soltannasir (اربعین 14) (خلاصه ای از آداب اربعین ) اربعین به دو طریق عزلت و خلوت انجام می شود . عزلتخانه به شکل عامیانه و امروزی محلی را گویند که شخص اذکار و اوراد و نماز های اربعین خویش را در آن محل انجام دهد . (مانند اتاق شخصی) وجود تخت و کتابخانه و .... در محل عزلت اشکالی ندارد . اما محل عزلت باید مرتب باشد و چندان شلوغ نباشد . تعداد وسایل درون محل عزلت نباید خیلی زیاد باشد . زیرا شلوغ بودن و آشفتگی وسایل محل عزلت باعث تشویش خاطر می شود . صوفیان معتقدند که حتی قالیچه ای که در محل عزلت پهن می شود , نقش و نگار آن بهتر است ساده باشد . زیرا نقش و نگار شلوغ باعث تشویش خاطر در مراقبه می شود . در محل عزلت بهتر است که عمل رابطه جنسی صورت نگرفته باشد . شخص چه در طول زمان اربعین و چه غیر آن نباید بی وضو پای به محل عزلت بگذارد . در طول اربعین , سالک باید از ورود افراد بیگانه به محل عزلت جلوگیری نماید . اما برخلاف عزلتخانه , خلوت خانه باید از هر وسیله ای خالی باشد . و محل خلوت باید کوچک و ترجیحا در بیرون شهر باشد . در اربعین خلوت سالک جز برای تجدید وضو از محل خلوت خویش نباید خارج شود . (در اربعین عزلت سالک می تواند به فعالیت هایی روزانه خویش بپردازد ) نکته : اربعین تسخیرات از نوع اربعین خلوت است ذکر ورود به اربعین : ذکر ورود و خروج به محل اربعین _در طول اربعین_ آیه سلطان نصیر است . 👇👇👇👇👇👇👇 {ربِّ ادْخِلْنِي‌ مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنِي‌ مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي‌ مِن‌ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا .} (80 الاسرا) سالک هنگام ورود به محل اربعین , چون به کلمه ادخلنی می رسد , وارد محل می شود , و هنگام خروج از محل اربعین چون به کلمه اخرجنی می رسد از محل اربعین خارج می شود . ( آداب ورود به سجاده نیز اینچنین است ) نماز ورود به اربعین : پیش از شروع اربعین برای ورود به اربعین دو ركعت‌ نماز می خوانند و بعد از حمد در ركعت‌ اولی‌ اين‌ آيه‌ را 70بار می خوانند . 👇👇👇👇👇👇 {وَ مَنْ يَعْمَلْ سُوءًا أَوْ يَظْلِمْ نَفْسَهُ ثُمَّ يَسْتَغْفِرِ اللَهَ يَجدِ اللَهَ غَفُورًا رَحِّيمًا . } (سوره نسأ آیه 110) {کسى که کار بدى انجام دهد یا به خود ستم کند، سپس از خداوند طلب آمرزش نماید، خدا را آمرزنده و مهربان خواهد یافت.} و در ركعت‌ دوّم‌ پس از حمد 110بار این آیه را می خوانند 👇👇👇👇👇👇👇 {ربَّنَا عَلَيْكَ تَوَكَّلْنَا وَ إِلَيْكَ أَنَبْنَا وَ إِلَيْكَ الْمَصِيرُ . } (سوره ممتحنه آیه 4) { پروردگارا ما بر تو توکل کردیم و به سوی تو بازگشتیم و همه فرجامها به سوی تو است } اذکار اربعین بهتر است بر روی بوریا (حصیر ) انجام شود (به غیر از بعضی اربعینات خاص) انجام دستورات اربعین بهتر است بر روی زمین _طبقات همکف ساختمان _انجام شود. @soltannasir 🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯
ولادت حضرت فاطمه معصومه س و روز دختر بر همه شما عزیزان مبارک باد . @Soltannasir 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
@soltannasir (اربعین 15) (نکات مهم دیگر در باب اربعین ) ختم قرآن در اربعین : در اربعینات سلوکی بسته به نوع اربعین و نظر استاد ختم قرآن مستحب و یا واجب می باشد . شیوه معمول ختم , در 39 روز ابتدایی اربعین 156 آیه و در روز آخر (چهلم ) 152 آیه تلاوت می شود . تعداد کل آیات قرآن 6236 آیه می باشد . 39*156=6084 6084+152=6236 قرائت همراه با معنی و توجه و تدبر کامل باید انجام شود . در اربعین موسوی , قرائت سور طواسین (شعرا , نمل و قصص) در لیالی جمعه واجب و در سایر شب ها مستحب موکد است . خواندن سوره حج و ابراهیم نیز در روز عید قربان واجب می باشد . نکته مهم : در اربعینات سلوکی که بر اساس تقویم قمری نشسته می شود , نظیر اربعین موسوی , گاه ممکن است ماه ذیقعده 29 روزه باشد . یعنی 29 روز ذیقعده و 10 روز ذیحجه 39 روز می شود , و چهل روز اربعین کامل نمی شود . در چنین شرایطی اساتید سیر و سلوک زمان شروع اربعین را از نماز مغرب روز آخر شوال (29یا 30 شوال ) حساب می نمایند , و پایان اربعین را هنگام اذان صبح روز 11 ذیحجه محاسبه می نمایند . این محاسبه برای جبران کسر روز چهلم در اربعین می باشد نکته 2: هنگامی که ماه ذیقعده 30 روزه می باشد . اربعین از اذان صبح روز اول ذیقعده شروع می شود . و با اذان مغرب روز 10 ذیحجه تمام می شود . @soltannasir 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
@soltannasir (اربعین 16) (اربعین علم ) میان تمام انواع اربعین , بالاترین اربعین , اربعین علم می باشد . در هر دو دهه در جهان اسلام , 👈سه مرد 👉 و 👈یک زن 👉 را از عالم الهی انتخاب نمایند , و دستور این اربعین را از عالم الهی به آنان دهند . 👈و صاحب این اربعین را حق تعالی اسم اعظم دهد. 👈 و وی را مقام وزارت سلطان دهند . 👈اجازه تصرف در ملک سلطان وی را بخشند اما از میان 👈سه مرد 👉 دو مرد سقوط نمایند 😊 و یک مرد و یک زن در مقام وزارت متمکن می شوند . نکته اول : سقوط الزاما به معنای جهنمی شدن نیست . سقوط در اثر استفاده از مقام وزارت است . هنگامی که از عالم الهی این مقام را به شخص بخشند . وی جز مواردی که از عالم الهی به وی دستور دخالت دهند , نباید به خودی خود تصرف کند . هر چند که در ابتدا که این مقام را به وی بخشند , اجازه تصرف را نیز به وی دهند , اما تصرف از کسی درست آید که بداند در کجا چگونه و به چه میزان تصرف نماید . در واقع این اجازه امتحانی است از سوی حق تعالی 😊 (چون خداوند صاحب مقام اسم اعظم را چنین امتحان کند , تکلیف دیگران چگونه است . تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ) باید توجه نمود , دخالت در امور حقی , نظیر دفاع از مظلوم و ... به کمک توانایی های بخشیده شده از سوی حق منجر به سقوط است . اگر در امور ناحق استفاده شود , منجر به سقوط به درکات شود . مانند بلعم باعورا که صاحب اسم اعظم بود و در برابر پیامبر وقت خویش موسی (ع) ایستاد و به درکات جهنم سقوط نمود . نکته دوم :به شخصی دستور اربعین علم داده می شود که مراتب بسیار زیادی را در سیر و سلوک طی نموده باشد , تا شایستگی چنین لطفی را پیدا نماید . و در اثر نشستن اربعین نتیجه لازم برای وی تحقق پذیرد نکته سوم : به شخصی این دستور را دهند , که فقط دو دهه از عمر وی باقی مانده است . زیرا در پایان دو دهه به چهار نفر دیگر این دستور داده می شود . نکته چهارم : ما در عرفان علاوه بر مقام وزارت , مقام شاهی نیز داریم که ان شاالله بدان خواهیم پرداخت نکته پنجم : به کد عدد 3و 1 توجه کنید . این نسبت سه و یک بسیار مهم است . نکته ششم : اربعین علم حتی از اربعین حسینی بالاتر است نکته هفتم : ما اربعینات متعددی داریم که اربعین علوم مختلف محسوب می شود ,مانند اربعین علم جفر , اربعین نجوم , اربعین حکمت , اربعین طب و.... اما اینجا منظور از اربعین علم , اربعین خاصی است , که صاحب آن را وزارت بخشند . نکته هشتم :در بخش هایی از دستور اربعین علم در هر دو دهه تغییراتی رخ می دهد . که احتمالا این تغییر با وضعیت کواکب در آن دو دهه ارتباط مستقیم دارد . @soltannasir 🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨
@soltannasir (اربعین17) (اربعین فصول یا اربعین عناصر ) اهل باطن را اربعیناتی هست که در کتب رسمی یافت می نشود . 😊 یکی از مهمترین این اربعینات , اربعین فصول و یا عناصر است . که در کتب خاص سلوکی در نزد علمای این فن (علوم غریبه و خفیه) و در رسایل خطی دوده خاکسار جلالی ابوترابی موجود است . اربعین بادی : زمان انجام این اربعین فصل بهار می باشد . محل انجام اربعین بادی کوه و صخره (ارتفاع) می باشد ترجیحا کوه و صخره ای که در فصل بهار بادهای بهاری در آن بوزد . مانند کوه ها و صخره های شهرستان منجیل در استان گیلان که بادهای آن معروف است .😊 محل جلوس اربعین بادی بر روی سنگ می باشد . اربعین تسخیر ملك الموکل بادها و یا رییس الموکلین بادها (با فرشته موکل باد فرق دارد , موکلی که فرشته یا ملک نباشد خلقت آن ناری نوری است ) و اربعین تسخیر اله (مذکر)یا الهه(مونث) باد ها و اربعین تسخیر دیو ها که خلقتشان از باد (هوا) می باشد . اربعین بادی می باشد و در فصل بهار باید انجام شود . اربعین آتشی : زمان انجام این اربعین فصل تابستان می باشد . محل انجام اربعین آتشی کویر سوزان می باشد و هر جایی که دمای آفتاب در فصل تابستان به حدود 50 درجه برسد 😊 در جنگل های استوایی به علت احتمال بارندگی در فصل تابستان نمی توان اربعین آتشی نشست زیرا , آب و آتش دو عنصر متضاد می باشند . محل جلوس اربعین آتشی بر روی فلز 😳 می باشد. شخص باید در چهار سوی مندل , آتش روشن نماید . از نظر طبیعی اصلا عاقلانه به نظر نمی رسد که شما در دمای پنجاه درجه بر روی فلز جلوس نمایید . زیرا شخص کباب 😋می شود . اما اساتید فن روش هایی برای رفع این مشکل دارند . برای مثال اگر کافور و نشادر اصل را با نسبت مشخصی با هم ترکیب نمایید و به پای خود بمالید , می توانید به راحتی بر روی آتش گداخته راه بروید و هیج اتفاقی برایتان نیفتد . این راز کرامت بعضی از آقایان 😉 می باشد . روش ها و مواد بهتری نیز وجود دارد که نایاب می باشد ولی جواب بهتری می دهد . اربعین تسخیر ملک الموکل عنصر آتش و رییس الموکلین آتش (فرشته نیست با ملک الموکل فرق دارد) و تسخیر اله و الهه آتش و تسخیر جنیان از نوع اربعین آتشی می باشد و باید در فصل تابستان انجام شود. اربعین آبی : زمان انجام این اربعین فصل پاییز می باشد . محل انجام اربعین آبی در ساحل دریا یا ساحل رودخانه های پر آب می باشد . ترجیحا ساحل منطقه ای که در آن , در فصل پاییز بارندگی وجود داشته باشد . شهرهای ساحلی دریای کاسپین , مانند بندرانزلی یا رامسر و چالوس و .... برای این مهم بسیار مناسب می باشند . شهرهای جنوبی خلیج پارس به علت کمبود بارندگی برای این مهم نامناسب می باشند . محل جلوس اربعین آبی ماسه خیس و یا گل کنار ساحل رودخانه می باشد. اربعین تسخیر ملک الموکل عنصر آب و رییس الموکلین آب (با فرشته موکل آب اشتباه نشود) و اله و الهه آب (خدایان آب اکثرا مونث هستند ) و تسخیر پریان که خلقتشان از آب است . اربعین آبی است و در فصل پاییز انجام می شود . (اربعین آبی تنها اربعینی است که حتما باید تحت نظر استاد انجام شود , این اربعین سخت ترین اربعین می باشد ) اربعین خاکی : زمان انجام این اربعین فصل زمستان می باشد . محل انجام این اربعین بر روی خاک کویر و ماسه کنار ساحل دریا می باشد. محل جلوس اربعین خاکی بر روی خاک و ماسه 👈خشک 👉 و یا بوریا (حصیر) می باشد . اربعین تسخیر ملک الموکل عنصر خاک (فرشته )و رییس الموکلین خاک (بافرشته عنصر خاک اشتباه نشود ) و اربعین تسخیر همزاد که جنس آن تقریبا از ماسه و سنگ و شیشه است و اربعین تسخیر اله و الهه خاک و موکلین جنگل (چوب از جنس زمین است ) و موکلین کوه و تسخیر وحوش و طیور , از جنس اربعین خاکی می باشد . (اربعین خاکی بالاترین اربعین است , گستره دامنه تسخیرات در این اربعین بیشتر است ) نکته : ملک الموکل , موکل , اله یا الهه عناصر با هم فرق دارند . @soltannasir 💦💧💦🌊🌪🔥💥⛄️☃🌨
تصویر نیروگاه بادی شهرستان منجیل در استان گیلان
تصویر ساحل دریای کاسپین , شهرستان بندرانزلی (استان گیلان)
تصویر ساحل دریای کاسپین , شهرستان رامسر (استان مازندران )
@soltannasir (اربعین 18) (خوراک اربعین عناصر فصول ) خوراک اربعین بادی : میوه جات درختی و آنچه در هوا است(بر روی درختان می روید ) , نظیر سیب , پرتقال , انجیر , زیتون و.... می باشد . و چون باد طبع آن گرم و تر است . هر خوراکی که طبع آن بادی ( گرم و تر ) می باشد قابل مصرف است نظیر عسل و نخود و... خوراک اربعین آتشی : غذاهای با طبع آتشی (گرم و خشک ) نظیر خرما و.... می باشد استفاده از ادویه تند مانند فلفل و گیاهانی نظیر گزنه در این اربعین توصیه می شود 😊 {خورش گزنه از غذاهای محبوب مردم شمال است , چه نوع ترش تره گزنه و چه نوع آش ترش (گزنه )}☹️ خوراک اربعین آبی : انواع مایعات و نوشیدنی ها نظیر , شیر و چای و قهوه و دوغ و آب میوه و به مقدار بسیار اندک برای رفع گرسنگی غذاهایی با طبع آبی (سرد و تر ) نظیر بامیه , انار , خیار , هندوانه و... می باشد (در چله آبی هر چقدر مایعات بیشتر و خوراک کمتر استفاده شود , خاصیت آبی بودن آن بیشتر می شود خوراک اربعین خاکی : آنچه که در روی زمین می روید و ریشه در زمین دارد , نظیر هویج و انواع سبزیجات و غلات و....می باشد . و هر غذایی با طبع خاکی (سرد و خشک) نظیر نان جو , عدس , سرکه که غذای اصلی بعضی از انواع اربعین خاکی است تقریبا چهل روز این سه غذا (نان جو عدس و سرکه ) در بعضی طرق این اربعین با هم میل شود 😊 نکته : ترک حیوانی جز لاینفک اربعین عناصر می باشد . ترک اربعین آبی (جمالی ) , اربعین خاکی (جلالی ) اربعین آتشی (جلالی) اربعین بادی (هم جمالی و هم جلالی ) می باشد . اگر در جایی بنا به نظر استاد خلاف این روش عمل شد . تاثیر عمل کم خواهد شد . نکته2: می توان برای تسخیر جن اربعین نشست و این اربعین را در فصل تابستان انجام نداد , چنانچه اینگونه عمل می شود . اما بین تسخیر یک یا دو جن و تسخیر یک فامیل جن که شامل چند هزار جن می باشد یا یک خاندان جن که شامل چند میلیون جن است فرق بسیاری وجود دارد . اربعین تسخیرات سنگین آتشی باید در فصل تابستان انجام شود . برای تسخیر یک فامیل جن نیازی به نشستن بر روی فلز نیست . و یا الزاما روشن نمودن آتش (هر چند که معمولا آتش روشن می نمایند ) اما برای تسخیر موکل عنصر آتش یا اله آتش نشستن بر روی فلز شانس موفقیت را افزایش می دهد . در اربعین سایر عناصر نیز کم و بیش اینگونه است . هر چقدر شما جزییات را بهتر و بیشتر رعایت نمایید , شانس موفقیتتان بیشتر خواهد بود . نکته 3: اربعینات عادی سلوکی نیز که در فصول مختلف نشسته می شود . خاصیت عنصر آن فصل را تا حدی در بر دارد . مثال: اربعین موسوی امسال چون در فصل تابستان است , خواص آتشی دارد . البته عوامل دیگری نظیر دستورات اربعین (اذکار )نیز در محاسبه عنصر اربعینات سلوکی موثر است . @soltannasir 🌿🌱🌴🌳🌲🌵☘🍀🌾🌿🌱🌴🌳🌲🌵☘🍀🌾🍁
@soltannasir (اربعین 19) (زمان اربعین فصول و عناصر) در ایران باستان , یک سال خورشیدی را به 12 ماه 30 روزه تقسیم می نمودند ابوریحان بیرونی در کتاب آثار الباقیه می نویسد در نواحی شرقی ایران تقویمی خورشیدی وجود داشته که هر ماه را سی روزه حساب می نمودند و برای جبران 5 روز باقی مانده از 365 روز سال در هر شش سال یک کبیسه یک ماهه حساب می نمودند . و یک کبیسه یک ماهه در هر ۱۲۰ سال برای جبران شش ساعت کسر سال مرسوم بوده است . در این دوران مغان مهر پرست ایرانی , زمان نشستن اربعین عناصر (فصول) را بدین صورت محاسبه می نمودند . 25+40+25=90 زمان اربعین عناصر (فصول) در چهل روز میانی یک فصل بوده است . برای مثال زمان شروع اربعین بادی , در روز 26فروردین و پایان آن در روز 5خرداد بوده است . اما در دوره اسلامی , با ابداع تقویم جلالی توسط خیام نیشابوری , به هر کدام از شش ماه نخست سال خورشیدی یک روز اضافه شد .(ماه ها 31روزه شد) اربعین فصول در تقویم جلالی امروزه اینگونه محاسبه می شود . اربعین بادی : زمان شروع 27 فروردین ,زمان اتمام روز 4خرداد اربعین آتشی : زمان شروع 29 تیر , زمان اتمام 6 شهریور اربعین آبی : زمان شروع 26 مهر ماه , زمان اتمام 5آذر اربعین خاکی : زمان شروع 26 دی ماه , زمان اتمام 5اسفند نکته : عزیزان دقت نمایید , زمان اربعین آتشی با زمان اربعین مثلثی که قبالیست های یهودی می نشینند . یکسان است . بنابراین اربعین مثلثی از نوع آتشی است و خواص آتشی را هر چند به میزان اندک دارا می باشد , حتی اگر در آن آتش روشن نشود و یا در زیر آفتاب انجام نشود . این نکته را نیز یاد آور شوم که شکل مثلث بر اساس دانش هندسه باستان شکلی آتشی است (البته بعضا انواع اشکال مثلث را با عناصر مختلف تطبیق می دهند , اما خود مثلث بالذاته شکلی آتشی است ) @soltannasir ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
@soltannasir (اربعین 20) (طبیعت سالک ) پیران طریق از اربعین عناصر علاوه بر مواردی که پیشتر گفته شد. برای اعتدال مزاج سالک استفاده می نمایند . برای مثال به سالکی که عصبی. مزاج می باشد. چون عنصر آتش بر مزاج وی غلبه دارد . یک استاد سلوکی اربعین آبی می دهد , تا آتش وجود وی را با آب فرونشاند . سالکی دیگر بیخیال است طبع خاکی دارد , استاد می تواند وی را یک اربعین بادی بنشاند , و سالک را معالجه به ضد نماید . {(باد و خاک) و (آب و آتش )دو عنصر متضاد هم می باشند } یا اینکه استاد می تواند چنین سالکی را اربعین آبی بنشاند و از عنصر خاک به آب ترقی دهد . سپس به اربعین بادی و بعد از آن آتشی بنشاند و وی را بدین گونه ترقی عنصری دهد . (بین ترقی عنصری که برای تعادل مزاج انجام می شود با عبور کامل سالک از یک عنصر خاص فرق وجود دارد . توضیح موکول به آینده 😉) تشخیص این مهم با استاد کامل می باشد . یک استاد باید با محاسبات دقیق و پیچیده ظاهری مشخص نماید که کدام روش مناسب تر است , و در نهایت با علم باطنی خویش تصمیم بگیرد و عنصر مزاجی سالک را به یکی از این دو طریق متعادل نماید . گاه نتیجه محاسبه ظاهری برای یک سالک خاکی مزاج این است که سالک باید اربعین بادی بنشیند (معالجه به ضد ), اما تشخیص باطنی استاد این است که وی باید اربعین آبی بنشیند و ترقی عنصری پیدا نماید . در چنین مواردی تشخیص باطنی استاد کامل (که در این دوره زمانه مانند کبریت احمر نایاب است ) بر محاسبه ظاهری ارجعیت دارد . در مورد عناصر دیگر نیز اساتید فن کم و بیش به همین شیوه عمل می نمایند . @soltannasir ⚽️🏀🏈⚾️🎾🏉🎱⛳️🏌🎿⛷🏂⛸🎣🚣🏊🏄⛹🏋🚴🚵🏇🕴🏆🎽🏅🎖
@soltannasir (اربعین 21) (حکایاتی از پیران متقدم صوفیه ) { جنید (بغدادی) را پرسیدند که تصوف چیست ? 1: «گفت دل پاک کردن از موافقت خلق . » معنی این سخن آن است که دل در خلق نبندد و از مخالفت خلق باک ندارد در موافقت حق 2: «و گفت جدا گشتن از اخلاق طبیعت . » معنی این سخن آن است که طباع چهار است : خون , بلغم و صفرا و سودا . و هر چهار در آدمی مرکب است . بلغم سرد و تر (آب )است و خون گرم و تر (باد) است و سودا سرد و خشک (خاک) است و صفرا گرم و خشک(آتش) است . صفرا طبع آتش دارد که بر نمودن و سوختن و تطاول کردن و هیچ چیز را گردن نانهادن و هر چه به وی دهی نیست گردانیدن , طبع صفرا است . و این خلق جباران است و با جباری صحبت حق نتوان یافتن . و سودا سرد و خشک است . طبع زمین دارد . مرده روی و با هر پلیدی ساختن و همه چیزی را منقاد بودن طبع سودا است . و هر که با همه چیزی بسازد , و هر پلیدی را به خود راه دهد صحبت حق را نشاید . و بلغم سرد و تر است , طبع آب دارد . هر رنگی بدو دهی بگیرد و پلیدان را پاک کند . و چون به نفس خود پلید گشت , کس او را پاک نکند . عارف چنان باید که همه بدو پاک شوند , نه کسی باید که او را پاک کند . و خون گرم و تر است طبع هوا دارد , و هر ذره ای که در هوا راه یابد و هر دلی که ذره ای در او راه یابد صحبت حق را نشاید . و شوخ رویی فعل صفرا است , و بخیلی و سفلگی فعل سودا است , و خفته رویی و ماده مویی فعل خون است , و کند فهمی و فراموشکاری طبع بلغم است , تا از این چهار طبع جدا نگردد صحبت حق را نشاید . شوخی با یک سو نهد و ذل پیش آرد و بخل با یک سو نهد و جان بر میان بندد , و کندی به یک سوی نهد و خاطر خویش از همه کون خالی کند و گوش به حق آرد . چون این همه بکرد , بود که به حق راه یابد و بود که نیابد , لکن او را باری از بندگی کردن چاره نیست , و حق خود آن کند که او را باید . ......} (کتاب شرح التعرف لمذهب التصوف محمد مستعملی بخاری جلد یک صفحه 169) (حکایت 2) { و گفت اصل آدمیزاد از آب است و خاک . کس بود که آب بر او غالب تر بود او را به لطف ریاضت باید داد 😇 اگر به عنف کنند متغیر گردد و به مقصود نرسد و کس بود که خاک بر او غالب تر بود . ناچار او را به لگد باید کوفت 😰 و به سختی باید سرشت تا کاری را بشاید . } (تذکرة الاولیا ذکر ابوبکر وراق ) @soltannasir ⚽️🏀🏈⚾️🎾🏉🎱⛳️🏌🎿⛷🏂⛸🚣🏊🏄⛹🏋🚴🚵🏇🏆🎽🏅🎖
@soltannasir (اربعین 22) (ذکر اربعین عناصر فصول ) اساتید علم شریف جفر , از دایره ابجد بر اساس طرح عنصری (عناصر چهارگانه) یا طرح چهار چهار که جز طروح سته می باشد . دایره اهطم را بدست می آورند . بدین صورت که از حرف الف که 1 است چهار تا جلو می روند حرف پنجم ه است چهار تا بعد حرف 9 ط است . چهار حرف بعد 13 م است , چهار حرف بعد 17 ف است و چهار حرف بعد 21 ش و چهار حرف بعد 25 ذ می باشد. چهار حرف بعد 29 می باشد . چون ابجد 28 حرف است , برای حساب حرف 29 دوباره به نقطه اول باز می گردیم (علت دایره نامیدن ابجد و سایر دوایر حروف این است ) چون به نقطه اول باز گردیم الف بود که پیش تر آن را بر داشته بودیم . در نتیجه حرف دوم یعنی ب (2)را می نویسیم سپس چهار شماره می شماریم به حرف 6 یعنی واو می رسیم , بعدی 10 (ی) می باشد و همینطور تا پایان 28حرف حساب می نماییم بدین ترتیب دایره حروف اهطم اینگونه بدست می آید . دایره ابجد ا ب ج د ه و ز ح ط ی ک ل م ن س ع ف ص ق ر ش ت ث خ ذ ض ظ غ دایره اهطم ا ه ط م ف ش ذ ب و ی ن ص ت ض ج ز ک س ق ث ظ د ح ل ع ر خ غ هفت حرف اول اه ط م ف ش ذ حروف آتشی هفت حرف دوم ب وی ن ص ت ض حروف بادی هفت حرف سوم ج زک س ق ث ظ حروف آبی هفت حرف چهارم د ح ل ع ر خ غ حروف خاکی می باشد . به جدول زیر دقت نمایید این درجات عنصری حروف می باشد که , با توجه به این جدول اساتید فن عنصر یک ذکر را محاسبه می نمایند برای مثال محاسبه عنصر ذکر « الله» حرف الف عنصر آن آتش درجه آن 7 است و دو عدد لام وسط عنصر آن خاک درجه آن 5 است که 5+5=10 می شود میزان درجه خاکی ذکر الله 10 است حرف ه نیز آتشی است و درجه آتشی بودن آن 6 است که اگر 7 درجه (الف) را بدان بیفزاییم می شود 13 آتش نتیجه ذکر الله 13 آتش و 10 خاک را دارا می باشد بنابراین ذکر الله با توجه به غلبه عنصر آتش بر آن ذکری آتشی است و ذکر الله 13 درجه بر عنصر آتش انسان تاثیر و 10 درجه بر عنصر خاکی انسان تاثیر می گذارد. اما محاسبه دیگری نیز وجود دارد و آن این است که آتش گرم و خشک است 13 درجه گرمی و 13 درجه خشکی و خاک سرد و خشک است در نتیجه 10 درجه سردی و 10 درجه خشکی خواهیم داشت . گرمی و سردی مخالف یکدیگرند . 10 درجه سردی را از 13درجه گرمی کسر می نماییم 3درجه گرمی می ماند . و 13درجه خشکی (آتش) را به 10درجه خشکی (خاک) می افزاییم می شود 23درجه خشکی در نتیجه ذکر الله تولید 3 درجه گرمی و 23 درجه خشکی می نماید. 😊 اینحا سوال مهمی وجود دارد ? کدام روش درست است ??? هر چند اساتید فن اختلاف نظر دارند اما تقریبا هر دو روش یکی است . و در روش اول روش دوم مستتر است . اما به نظر فقیر نتیجه ذکر الله بر قالب جسمی مادی 3 درجه حرارت و 23 درجه خشکی است . اما بر قالب جامع افلاکی انسان 13 درجه آتش و 10درجه خاک می باشد . (توضیح این مسئله ان شا الله در آینده چون نیاز به مقدمات دارد ) علی ای حال نکته مهم این است که ذکر اربعین بادی باید عنصر آن بادی باشد نظیر «بصیر » ذکر اربعین آتشی باید عنصر آن آتشی باشد نظیر «خافض» و ذکر اربعین آبی باید عنصر آن آبی باشد نظیر «عزیز » و ذکر اربعین خاکی باید عنصر آن خاکی باشد نظیر «علی» @soltannasir 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
@soltannasir (اربعین 23) در باب عناصر اذکار نکته مهمی هست که باید دانسته شود . هر ذکری که عنصر آن آتشی است اگر در محیطی خوانده یا دعوت شود . جنیان که خلقتشان از آتش است اگر در نزدیکی محل ذکر یا دعوت تا یک شعاعی حضور داشته باشند به سوی صاحب آن ذکر و دعوت جلب می شوند . میزان شعاع بستگی به عوامل مختلفی نظیر قدرت ذکر و دعوت و مدت زمان آن ختم و یا دعوت دارد. شعاع نور ناشی از ذکر یک سالک بنا به رشد معنوی آن سالک متفاوت است . شعاع نور ذکر سالکی ممکن است 50متر باشد , و برای سالکی دیگر 500متر باشد. بدیهی است هر چقدر این شعاع بیشتر باشد احتمال جذب جنیان به سوی سالک دعوت کننده ذکر آتشی بیشتر است . این نکته در اربعین تسخیرات بسیار مهم است شخص اگر در محلی اربعین بنشینید که تا شعاع صد کیلومتری آن محل جنی وجود نداشته باشد , بدیهی است که اربعین به موفقیت منجر نخواهد شد . مدت زمان پرداختن به ختم آتشی نیز مهم است هر چقدر زمان بیشتری به اذکار آتشی پرداخته شود , احتمال جذب جنیان بیشتر است . نوع ذکر گفتن نیز از دیگر عوامل موثر می باشد. اگر ذکر جلی گفته شود بر محیط پیرامون تاثیر بیشتری دارد و احتمال جذب جنیان بیشتر است . اگر ذکر خفی باشد و به درون برده شود احتمال جذب جنیان کمتر است . زیرا تاثیر کمتری بر محیط پیرامون می گذارد . و بیشتر بر کالبد شخص تاثیر گذار خواهد بود . ( یکی از علل ترجیح ذکر خفی بر جلی توسط صوفیان همین نکته بوده است ) حال شاید عزیزان دربیابید چرا پای جنیان به زندگی بعضی سالکین طریق عرفان که فقط به سلوک می پردازند باز می شود . بعضی اساتید ....... بدون اینکه محل زندگی سالک را در نظر بگیرند . اذکار آتشی آن هم با اعداد سنگین (چند هزارتایی )به سالک می دهند . و اینگونه سالک تحت نظر خویش را دچار مشکلاتی می نمایند . اگر ذکر آبی باشد و در منطقه ساحلی مانند ساحل دریای کاسپین گفته شود می تواند باعث جذب پریان به سوی سالک شود . برای مثال شخصی که به دعوت اسم عزیز در کنار ساحل دریا بپردازد , ممکن است , پس از چندی حال خوشی احساس نماید , حالتی شبیه سکر(مستی) و یا خلسه عرفانی . ممکن است این شخص یک یا چند ساعت در کنار ساحل نشسته و اصلا متوجه نشود که کجاست و چه می کند . بعد از اینکه به حال خویش باز آید , توهم نماید که من به اول مقام فنا 😉 رسیده ام . در حالی که وی تحت تاثیر تصرف پریان قرار گرفته است . و این موجودات به سمت وی جلب شده اند . این مسئله در مورد بعضی افرادی که تورهای یوگا و مراقبه در سواحل دریای کاسپین می گذارند , نیز دیده شده است . اینان چون در کنار ساحل دریا کاسپین مراقبه نموده اند ,تاثیرات اینچنینی دیده اند و حالات خلسه را سریع تر و قوی تر تجربه نموده اند , و این تاثیر را ناشی از انرژی آب دریا و صدای موج و ..... دانسته اند 😊 در حالی که ریشه ماجرا به پریان برمی گردد . (توضیح بیشتر موکول به دروس این موجودات ) اذکار بادی نیز باعث جلب دیو ها می شود , البته مناطق زندگی دیوها بسیار محدود تر از جنیان است و تعداد دیوها بسیار کمتر از جنیان است . اذکار خاکی نیز می تواد باعث جلب وحوش و حشرات و پرندگان و موکلین طبیعت و زمینی شوند . مهمترین ذکر خاکی جلب ذکر «علی » است که یکی از القاب مبارک مولی علی (ع) نام ابوتراب (پدر خاک ) است . که این نام و لقب در وادی تسخیر و مسخرات , عجایب و اسرار دارد . @soltannasir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@soltannasir (اربعین 24) (شرایط استاد کامل ) در کتاب فتوت نامه سلطانی برای استاد کامل در فن کشتی شرایطی آمده که در خور توجه است . 👇👇👇👇👇👇 {اگر پرسند که استاد کامل کدام است ? بگوی آن که از شش علم صاحب وقوف باشد : اول 👈از علم طب تا داند که شاگرد را چه زیان می دارد . دویم 👈 از علم نجوم تا وقت و ساعت کشتی گرفتن بر وجهی اختیار کند که موافق باشد . سیم 👈 از علم رمل تا غالب و مغلوب را بداند و بشناسد که کدام شاگرد غالب می آید . چهارم 👈 علم دعوات تا پیوسته دفع سحر (جادو) از شاگردان بکند پنجم 👈 علم فراست (ریخت شناسی ) تا از شکل و هیئت شاگرد معلوم کند که از او چه کار می آید ششم 👈 علم صنعت کشتی و آنچه از او مشهور است . سیصد بند و گره (منظور فنون کشتی می باشد ) است و هر یکی رویی ( بدلی ) دارد . و باز هر روی دفعی دارد که که مجموع هزار و هشتاد 😳 مسئله باشد . هر استاد که این علوم (شش علم ) و مسائل را نداند , کامل نباشد .} (فتوت نامه سلطانی صفحه 309) این شرایط استادی ورزش کشتی بسیار جالب است . دانستن علم سحر و نجوم و رمل نشان می دهد که از دیر باز از جادو و فنون آن برای دخالت در حیطه ورزش استفاده می شده است . اگر امروزه در ورزش کشور علی الخصوص فوتبال می شنویم اکثر مربیان دست به دامان دعانویسان می شوند و جادوگر شخصی دارند . بدانید که مسئله جدیدی نیست , این رشته سر دراز در تاریخ ورزش دارد . علاوه بر پیران فتوت در دوران باستان نیز کسی در آیین مهر به مقام پیر مغان می رسیده است که علاوه بر گذراندن منازل سلوکی که در آیین مهر مرسوم بوده , با علم نجوم و انواع علوم غریبه رایج در دوران باستان و همچنین علم طب و ریخت شناسی ,آشنایی کامل می داشته است . @soltannasir 🏅🏅🏅🏅🏅🏅🏅🏅🎖🎖🎖🎖🎖🎖
@soltannasir (اربعین 25) (شرایط استاد کامل ) شرایطی که برای یک استاد طریق فتوت در کشتی و یا برای پیر مغان در آیین مهر , یاد شده برای یک استاد کامل مکمل در سیر و سلوک و عرفان نیز صدق می نماید . استادی که با علم جفر و حروف و علم طب و تا حدی علم نجوم آشنایی نداشته باشد , در طریق عرفان استاد کامل مکمل محسوب نمی شود حتی اگر مقامات عالیه عرفانی داشته باشد . یک استاد سلوکی باید علم طب بداند , تا مزاج سالک تحت نظر خویش را بشناسد . و با توجه به مزاج طبیعی وی , خوراک مناسب جسمی (غذا ) و معنوی (ذکر )را برای وی مشخص سازد . استاد کامل باید با علم حروف و جفر و بعضی علوم غریبه , آشنایی داشته باشد , تا بداند چه نوع ذکری (آتشی یا بادی و آبی و خاکی ) با مزاج سالک تحت نظر وی سازگار تر است . و در صورت غلبه یک عنصر بر مزاج سالک, آن عنصر را در وجود سالک متعادل نماید . ضمن اینکه در بعضی موارد برای سالک توسط بعضی اشخاص نزدیک اعم از دوست و آشنایان طلسماتی گرفته می شود . ویا 👈استادان منفی کار در حوزه علوم غریبه👉 طلسماتی برای بعضی سالکین بکار می برند . یک استاد باید تشخیص دهد که آیا شاگرد وی تحت تاثیر سحر قرار گرفته است یا خیر . در صورت تحت تاثیر قرار گرفتن سالک , استاد باید بتواند از سالک دفع سحر بنماید . تشخیص این مهم علاوه بر علم باطنی شهودی , نیاز به آشنایی با وادی علوم غریبه دارد . نکته : طلسماتی که معمولا توسط دوست و آشنایان برای سالک گرفته می شود . چندان دارای اهمیت نیست . (زیرا بیشتر دعا نویسان که عوام الناس به آنان رجوع می نمایند شیاد هستند ) اما ما در حیطه علوم غریبه تعداد زیادی استاد منفی کار داریم , که رهزنان طریق سالکین الی الله هستند , و اینان چون با سران شیاطین عمدتا از جنیان مرتبطند . در عوض کارهایی که این شیاطین برای آنان انجام می دهند , شیاطین نیز از آنان تقاضای نابود نمودن بعضی سالکین الی الله را در طریق عرفان می نمایند . این شیاطین نام سالک و حوزه محل زندگی وی را به آن استاد مربوطه معرفی می نمایند . استاد یکی از مریدان خویش را که جن مسخر دارد , به حوزه محل زندگی آن سالک میفرستد تا با شناسایی سالک وارد زندگی آن سالک شود . زیرا شیاطین برای استفاده از طلسمات قوی بر علیه سالک نیاز به عامل انسانی دارند . پس از شناسایی آنگاه شیاطین به استاد می گویند که چه طلسمی با چه شرایطی به کار ببرد . و استاد نیز پس از درست نمودن طلسم آن را به شاگرد خویش تحویل می دهد تا در منزل سالک کار بگذارد . عزیزان اینها که می گویم مسایلی است که در حال اتفاق افتادان است , خطی مشی فقیر بر این نیست که از این اساتید شیطان صفت که قطاع الطریق اهل عرفان هستند نام ببرم . متاسفانه ما شاهد این هستیم که روز به روز حیطه دخالت این فرومایگان (جنیان ) در عالم ما بیشتر می شود . تا جایی که بعضی از آنان در کشور مرئی شده اند . 😍 در ازمنه گذشته سلوک راه حق شرایط کنونی را نداشته است . و ما شاهد مشکلات اینچنینی آن هم در سطحی گسترده برای سالکین مستعد نبوده ایم . آشنایی با علم نجوم نیز برای یک استاد کامل تا حدی لازم است. برای این که بتواند , زایچه سالک را رسم نماید و اتفاقات خاص زندگی سالک که بر اثر تاثیر افلاک رخ خواهد داد را پیش بینی و در صورت لزوم در آن تصرف نماید . ضمن اینکه در گذشته ها که صوفیان اهل سفر بودند . علم نجوم برای تعیین قبله و هلال ماه و پیدا نمودن راه و مسیر حرکت در شب لازم بوده است . نکته : یک سالک بهتر است که علم نجوم را به شکل طبیعی و کاربردی یاد بگیرد . و تنها متکی به نرم افزار نباشد .تا در شرایط طبیعی نیز بتواند از علم خویش استفاده نماید @soltannasir 💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
@soltannasir (اربعین 26) در باب نیاز به آشنایی استاد کامل با علم طب علاوه بر مزاج شناسی , دلایل دیگری نیز وجود دارد از جمله : گاه برای شاگرد مکاشفات سنگینی رخ می دهد , که در حین مکاشفه از دهان سالک کف بیرون می آید . یا اینکه بعضا واردات سنگینی بر سالک فرود می آید که سالک دچار درد خاصی در درون استخوان می شود . در بعضی موارد سالک پس از مکاشفات سنگین دچار سرمای درونی شدیدی می شود علی رغم اینکه بدن وی ظاهرا گرم است . و از سر و صورت وی عرق می ریزد . {در حالات رسول الله (ص)موارد اینچنینی نقل شده است که حضرتش گاه پس از وحی از شدت سرما خویشتن را با پتو می پوشاندند } گاه روح بخاری سالک در حین مکاشفه یا در شرایط عادی از نوک پا کشیده می شود و سالک ناخودآگاه سعی می نماید که روح خود را از دهان قی (استفراغ )کند . اصطلاح جان به لب شدم از اینجا نشأت گرفته است . در تمام موارد اشاره شده ممکن است تعادل مواد و مزاج بدن به شدت دچار ناهماهنگی شود . به طوریکه پس از یک مکاشفه سنگین , ممکن است سالک یک هفته یا حتی بیشتر , در بستر بیفتد و توان عبادات را جز به میزان اندک نداشته باشد . حتی ممکن است یک سالک در اثر به هم خوردن تعادل مواد بدن در اثر چنین مکاشفات سنگینی تا مدتها نتواند به ادامه سیر بپردازد . اینجا استاد کامل باید بتواند با کمک غذاها و ادویه و اذکار مناسب و تصرف باطنی تعادل مزاجی سالک را هر چه سریعتر به حالت عادی بر گرداند . تا سالک تحت نظر وی بتواند به ادامه سیر بپردازد . گاه سالکی که دارای مکاشفات است به یادگیری علوم عقلی و فلسفی در حوزه یا دانشگاه اشتغال دارد . به هنگام درک و هضم مطالب مهم حکمی و عقلی , تعادل قوای دماغی و مزاجی وی به هم می خورد . بعضا ممکن است دارای مکاشفات ناصحیح شود . اینجا نیز استاد کامل باید بتواند , سالک را از این ورطه خلاص دهد . ( بعضی بزرگان معاصر حوزه که از عرفان سر خوردند و به جان فلسفه افتادند از دید اساتید سلوکیشان دچار چنین مشکلاتی در سلوک خویش شدند . هر چند که مریدان این اعاظم منکر چنین مسائلی در حق اساتید خویش هستند ) علی ای حال عزیزان چنین مسائل و مشکلاتی در سلوک الی الله وجود دارد . این که اساتید فن برای معالجات امراض روحی و مزاجی ناشی از مکاشفات از چه روش هایی استفاده می نمایند . فقیر اطلاع دقیق ندارم و در کتب رایج طبی نیز یافت نمی شود . هدف از ارائه این مطالب این است که بدانید مسئله استادی مسئله بسیار حساسی است . و نباید به هر شخصی لقب استاد کامل مکمل داد . (عزیزان در نظر داشته باشید که ائمه هدی نیز , هم در علم طب استاد بودند . و هم صاحبان حقیقی علم جفر می باشند .) این که بعضی معاصرین ما نظیر آیت الله العظمی بهجت , با وجود مقام روحی برجسته , به ارشاد سالکین در سطح گسترده نپرداختند , بدین خاطر بود که از خطرات و مسئولیت های خطیر ارشاد اطلاع داشتند و حضرتش چون با علم طب و جفر و نجوم و .. آشنایی کامل نداشتند , زیر بار چنین مسئولیت خطیری نرفتند . در حالی که علامه طباطبایی با وجود اذعان به برتری روحی آیت الله بهجت نسبت به خود , شاگردان سلوکی بیشتری داشتند . زیرا با علوم نامبرده آشنایی خوبی داشتند . حتی مرحوم آیت الله انصاری همدانی با وجود آشنایی با علم طب و بعضی علوم غریبه , شاگردان خود را بیشتر به انجام واجبات و مستحبات و نوافل و اذکار رسیده از معصوم که در کتب ادعیه نقل شده امر می فرمودند . و ایشان در موارد معدود مبادرت به دادن اربعینات و دستورات سلوکی خاص به شاگردان می نمودند . حال آنکه عارف بزرگ آیت الله سید علی قاضی سالکین تحت نظر خویش را پس از گذراندن مراحل اولیه سلوکی (دستورات اولیه ) به اربعینات و دستورات خاص می نشاندند . ایشان با علوم مختلف آشنایی کامل داشتند . و در خود توان ارشاد را می دیدند . به همین دلیل در دادن دستورات برخلاف دیگران کمتر احتیاط می نمودند . @soltannasir 👥👥👥👥👥👥👥👥👥👥👥👥👥👥👥
‌💕💕💕💕💕 💕💕💕💕 💕💕💕 💕💕 💕 ‌سلام ٌعلی آل طه ویاسین ☀️☀️☀️ سلام ٌ علی آل خیر النّبیّین ☀️☀️☀️ سلام ٌعلی روضهٍ حلَّ فیها ☀️☀️☀️ امامً یباهی بِهِ المُلک َوَالدّین ☀️☀️☀️ علیّ بن موسی الّرضاکز خدایش ☀️☀️☀️ رضا شد لقب چون رضا بودش آیین ☀️☀️☀️ زفضل وشرف بینی او را جهان ☀️☀️☀️ اگر نبوّدت تیره چشم جهان بین ☀️☀️☀️ پی عطر روبند حوران جنّت ☀️☀️☀️ غبار دیارش به گیسوی مشکین ☀️☀️☀️ اگر خواهی آری به کف دامن او ☀️☀️☀️ برو دامن از هر چه جزاوست برچین ☀️☀️☀️ چو جامی چشد لذّت تیغ مهرش ☀️☀️☀️ چه غم گر مخالف کشد خنجر کین ☀️☀️☀️ شعر مولانا نورالدین عبدالرحمن جامی شاعر و عارف اهل سنت و حنفی مذهب خراسان در وصف سلطان علی بن موسی الرضا(ع)💛☀️💛 میلاد شمش الشموس ،ثامن الائمه بر همه شما عزیزان مبارک باد . @Soltannasir
@soltannasir (اربعین 27) (چند اصطلاح در باب اربعین ) (اربعین کشی ,رشته , افسار ) اصطلاح چله کشی یا اربعین کشی : در بعضی اربعینات سنگین سلوکی یا اربعینات تسخیری سالک علاوه بر کسب اجازه از استاد کامل در ابتدای اربعین باید به استاد نیابت اربعین نیز بدهد . استادی که نیابت اربعین می گیرد باید توان معنوی و ملکوتی این نیابت را داشته باشد . در واقع با چنین کاری نه تنها مسئولیت اربعین رسما به استاد داده می شود . بلکه به واقع بار اربعین نیز به دوش استاد خواهد بود . یعنی چنانچه سالک در طول اربعین خطایی نماید . عمل سالک به استاد بر می گردد . و استاد کیفیت عمل سالک را به طریق باطنی دریافت می نماید . (یعنی یک استاد کامل ارتعاشات ظریف ناشی از دستورات اربعین را روزانه دریافت می نماید ) این همان علتی است که بسیاری از اساتید بزرگ , از دادن اربعینات سنگین به سالکین خود داری می نمایند . زیرا اربعینات سنگین نیاز به نیابت گرفتن از جانب استاد دارد , و اساتید معمولا از پذیرش چنین مسئولیت پر فشاری خود داری می نمایند . زیرا باید از خودشان مایه بگذارند . و اساتیدی که حاضر به پذیرش چنین امری می شوند مسئولیت افرادی را بر عهده می گیرند که لیاقتش را داشته باشند . نکته : بار اربعین به دوش گرفتن را در اصطلاح چله کشی یا اربعین کشی می نامند رشته اربعین : با نیابت دادن اربعین به استاد در عالم مثال رشته ای صادر می شود که پیوند بین سالک و استاد را برقرار می سازد . و این رشته همان مجرای ارتباط ظریف بین استاد و شاگرد است که تاثیر عمل سالک را به استاد باز می گرداند . در بعضی اربعینات سنگین تسخیری , که بعضی اساتید غیر کامل به سالکین داده اند چون بار اربعین زیاد بوده , و استاد ناتوان از کشیدن این بار , استاد رشته را در حین اربعین پاره نموده و سالک هم به طبع دچار مشکلات و آسیب هایی شده است . افسار کشی : در حین اربعین اگر سالک خطایی نماید . استاد چون رشته اربعین را در دستان خویش دارد . باید بتواند افسار سالک را بکشد . و با تادیب نمودن یا تصرف از طریق باطن سالک را از منحرف شدن از مسیر باز بدارد چون زمن خواهی دم عشق ای پسر بدهمت دم تا شوی آدم سیر پس چو شاهانت نهم افسر بسر ور شوی مغرور باز از یک نظر افسرت را گیرم , افسارت کنم (صفی علیشاه اصفهانی ) @soltannasir 🐴🐴🐴🐴🐴🐴🐴🐴
@soltannasir (اربعین 28) (تکمله و پایان دروس اربعین) جهت اربعین عناصر : در اربعین عناصر _از نوع تسخیری آن _اذکار را باید به سوی جهت عنصر مربوطه قرائت نمود . اربعین بادی : شمال اربعین آتشی : شرق اربعین آبی : غرب اربعین خاکی: جنوب نکته مهم : عزیران شرایطی که برای اربعین عناصر ذکر شد شکل کامل آن فقط مربوط به تسخیر موکل یا اله و الهه اصلی عناصر است . و سالکین مبتدی و حتی متوسط توان نشستن چنین اربعیناتی را ندارند , فرض نمایید شخصی در فصل تابستان و در زیر دمای 50 درجه خورشید , چهل روز زندگی نماید . حال اگر چهار آتش نیز در کنار خویش روشن نماید . چه اتفاقی برای وی می افتد , احتمالا به علت گرما زدگی راهی بیمارستان می شود . 😊 در نظر داشته باشید این شخص اگر به اذکار آتشی نیز مبادرت ورزد , که حرارت بدن را بالا می برد و ترک حیوانی جلالی نیز داشته باشد و از خوراک آتشی (گرم و خشک ) نیز تناول نماید . چقدر در بدن وی تولید حرارت می شود . اربعین عنصری بدین گونه فقط برای تسخیر و مسخرات نشسته می شود . و تا جایی که فقیر از اساتید فن شنیده ام در حال حاضر درجهان اسلام کسی موکلین اصلی عناصر را مسخر ندارد . یکی از پیران سلاسل درویشی با وجود مسخر داشتن ملک الموکلین یکی از سور قرآنی (سوره اعراف) و مسخر داشتن موکل مار و ملک المیزان و موکل جنگل های کردستان و دریاچه (گهر) لرستان و با در خدمت داشتن تعدادی زیادی از جنیان , دو بار مبادرت به نشستن اربعین تسخیر موکل بادها , یا ملک الموکل بادها( تردید از بنده است ) نمود . و هر دو بار شکست خورد . هدف وی از نشستن این اربعین به خدمت در آوردن تمامی دیوها بود . (هر کس بتواند رییس موکلین عناصر را مسخرنماید , تمام موجوداتی که خلقتشان از آن عنصر است را به نوعی در خدمت خویش خواهد داشت ) در واقع این پیر محترم خواستند پای در جای سلیمان (ع) بگذارند که باد مسخر وی بود ولی نتوانستند . (ایشان اکنون در قید حیات نیستند ) نکته دیگر : اساتید در دستورات اربعینی که برای متعادل نمودن عنصر وجودی سالکین مبتدی می دهند . فقط ذکر آن عنصر را به تعدادی خاص به سالک دستور می دهند . (تشخیص تعداد با استاد و نوع و اثر آن ذکر است که معمولا برای سالکین مبتدی این تعداد چندان زیاد نیست ) و سالک را توصیه به خوردن اغذیه که طبع آن عنصر را دارند می نمایند . عزیزان مبحث اربعین را اینجا به پایان می بریم در باب اربعین حسینی اندکی مطلب باقی مانده که ان شاالله در زمان اربعین حسینی بدان خواهیم پرداخت . در باب اربعین مطالب بسیاری در کتب مختلف وجود دارد . اما بنای فقیر بر این بود که مطالب ناگفته , گفته شود . در پایان با شعری از حاج میرزا حسن صفی علیشاه اصفهانی دروس را به پایان می بریم که از زبان حق خطاب به سالک می گوید : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 من صراط مستقیمستم هله هر چه جز من , راه های باطله یک نگاهم به تو را از 👈صد چله👉 دل به من در اهدنا کن یکدله تا به راه راست پا دارات کنم @soltannasir 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷👥🌷🌷🌷🌷🌷