eitaa logo
سَرْدَرْگُمْ|سیدمحسن حسینی
127 دنبال‌کننده
498 عکس
148 ویدیو
5 فایل
[جز قصور و تقصیر چیزی ندارم] ملغمه‌ای از مباحث امروز، دیروز، فردا
مشاهده در ایتا
دانلود
دیده خواهی شد اگر لایق دیدن باشی... @srdrgm
مولای ما نمونه‌ی دیگر نداشته است اعجاز خلقت است و برابر نداشته است وقت طواف دور حرم فکر می‌کنم این خانه بی‌دلیل ترک برنداشته است دیدیم در غدیر که دنیا به‌جز علی آیینه‌ای برای پیمبر نداشته است سوگند می‌خورم که نبی شهر علم بود شهری که جز علی در دیگر نداشته است طوری ز چارچوب در قلعه کنده است انگار قلعه هیچ زمان در نداشته است یا غیر لافتی صفتی در خورش نبود یا جبرئیل واژه‌ی بهتر نداشته است چون روز روشن است که در جهل گمشده است هر کس که ختم نادعلی برنداشته است این شعر استعاره ندارد برای او تقصیر من که نیست برابر نداشته است @srdrgm
آری‌آری او علی مرتضی‌ست شاه‌بیتی از غزل‌های خداست @srdrgm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الحمدللَّه الذی جعلنا من المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین و الائمّة علیهم السّلام عیدتون مبارک✨🍃 @negashteh @srdrgm
شیعه‌ی علی بودن یعنی دغدغه‌ی نجات بشریت داشتن. یعنی قیام برای رهایی تمام مستضعفین عالم از دست مستکبرین. ما دل‌سوز جهانیان هستیم نه فقط شیعیان. شیعه باید رسالت خود را در تعالی عالم ببیند. دیگریِ شیعه اهل‌سنت نیستند، بلکه طواغیت و دشمنان اسلام و در رأس آن‌ها آمریکا و اسرائیل هستند. @srdrgm
گریه کن، دشنام ده، دلگیر شو، اما بمان... @srdrgm
ما حوصله‌ی صف‌کشی حشر نداریم باید که جنان درب دگر داشته باشد @srdrgm
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️سقیفه، منشا سکولاریسم در دنیای اسلام آیت‌الله مصباح یزدی (رضوان الله علیه) ☀️روایات فراوان در شأن امیرالمؤمنین(علیه السلام) 🔹از پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) روایات فراوانى نقل شده است كه در آنها تعبیراتى از قبیل خلیفه، ولىّ، مولا و تعابیر دیگرى شبیه آنها در شأن امیرالمؤمنین(علیه السلام) صادر شده است. بسیارى از این روایات را اهل تسنن نیز نقل كرده اند. بعضى از این تعبیرات به قدرى صریح است كه اگر شخصى بدون غرض آنها را مطالعه كند، هیچ شك و شبهه‌اى در مورد ولایت و خلافت حضرت على(علیه السلام) براى او باقى نخواهد ماند. به همین علت بعضى از علماى اهل تسنن كه این گونه احادیث را جمع آورى كرده و در این زمینه آثارى را تألیف كرده اند، به جهت اهتمام نسبت به گردآورى روایات پیرامون مدح امیرالمؤمنین(علیه السلام) و یا اثبات ولایت و خلافت ایشان، متهم به تشیع شده اند. این گونه روایات فراوان است و در كتب متعددى ثبت شده است، كه علاقه مندان مى‌توانند به آنها مراجعه كنند. 🚫شبهه در روایات 🔹 نكته مهم در این میان، تشكیكى است كه درباره مضمون این روایات صورت مى‌پذیرد. از صدر اسلام افرادى كه در مقام بحث و جدل مغلوب شده و بر آنها ثابت مى‌شد كه این تعبیرات از پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) صادر شده و معنایى جز خلافت حضرت على(علیه السلام) ندارد، متعصبانه با طرح شبهه‌هاى شیطانى، به تحریف معنوى این روایات دست مى‌زدند. از جمله این شبهات این است كه: مى پذیریم كه بعد از وفات پیغمبر(صلى الله علیه وآله) وظیفه‌اى كه بر عهده ایشان بوده به حضرت على(علیه السلام) منتقل شده است. اما كار پیغمبر(صلى الله علیه وآله) ابلاغ رسالت و دین خدا بود و وظیفه دیگرى نداشت؛ از این رو وظیفه حضرت على(علیه السلام) بعد از پیغمبر(صلى الله علیه وآله) ، به عنوان خلیفه آن حضرت، تبلیغ دین خدا است و وظیفه دیگرى بر عهده آن حضرت نیست! ❌ سکولاریسم بر اساس شبهاتى از این قبیل، منشأ سكولاریزم، یعنى تفكیك دیانت از سیاست، از صدر اسلام پیدا شد. از همان ابتدا كسانى مى‌گفتند مسأله ریاست بر امت و به تعبیر دیگر «امامت»، مربوط به زندگى دنیا و اداره امور آن است و ربطى به «رسالت» ندارد. پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) ، رسول خدا و مأمور ابلاغ پیام‌هاى خدا به مردم بود، اما امامت و حكومت بر مردم و وجوب اطاعت مردم از آن حضرت در امور دنیا ثابت نشده است! از این رو درباره حضرت على(علیه السلام) نیز كه خلیفه آن حضرت است، ثابت نیست. بنابراین گرچه حضرت على(علیه السلام) خلیفه پیغمبر(صلى الله علیه وآله) است، لكن چون بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) تنها «ابلاغ» پیام‌هاى خداوند واجب بوده است، به همین دلیل براى حضرت على(علیه السلام) نیز به عنوان خلیفه پیغمبر(صلى الله علیه وآله) امرى بیش از این ـ تبلیغ دین ـ ثابت نیست! خلاصه، مسأله حكومت از مسأله تبلیغ دین جدا است و خلافت امیرالمؤمنین(علیه السلام) از پیامبر(صلى الله علیه وآله) كه در روایات آمده فقط در امر تبلیغ دین است! شاید تعجب كنید كه چگونه ممكن است در صدر اسلام چنین مسأله‌اى مطرح شده باشد؟! اما واقعیت این است كه اتفاقاً پایه و اساس ماجراى سقیفه بر همین نظریه استوار بود. هنوز پیكر مبارك پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) به خاك سپرده نشده بود كه عده‌اى در سقیفه جمع شدند تا براى امت، خلیفه و امام تعیین كنند. معنى این كار آن بود كه خدا و پیامبر فقط در امر دین دخالت مى‌كنند و مسأله رهبرى جامعه و حكومت چون مربوط به دین نیست، از این رو خدا و پیامبر نیز چیزى در مورد آن نفرموده‌اند و ما خود باید در این باره تصمیم بگیریم! معناى این كار، تفكیك دین از سیاست بود و نطفه این نظریه در سقیفه بسته شد. 📚 در پرتو ولایت، ص۹۴   https://eitaa.com/Tanbiholomah
روز عید است همه دیدن سادات روند ای بزرگ همه سادات، کجا خیمه زدی...؟ @srdrgm
﷽ پیرمردهای بی‌حوصله و جوان‌های ناآشنا، در قضایا و مطالبات، مردم را به سکوت و کنارنشستن فرا می‌خوانند که مملکت قانون دارد، شورای‌نگهبان دارد، مجلس و دولت و عدلیه دارد؛ بنشینید گوشه‌ای و بگذارید کارشان را بکنند! و بعد دم انتخابات دست به دامن همان مردم می‌شوند که بیایید و در سرنوشت خود مداخله کنید و بی‌تفاوت نباشید! چگونه انتظار حضور مردم در انتخابات‌ها را دارید وقتی در سایر قضایا آن‌ها را به کنارنشستن و نظاره‌گربودن فراخوانده‌اید؟ مردم را حداقلی نگاه نکنید! مردم در اندیشه‌ی انقلاب منحصر در انتخابات نیستند؛ بلکه این حداقل حضور مردم است. مردم باید در همه‌ی عرصه‌ها حضور داشته باشند، به‌خصوص مطالبات. در برخی موارد مطالبه‌شان غلط است؟ تبیین‌شان کنید. روشن‌شان کنید. کنارشان نزنید. آقا را هم نمی‌خوانید؟ این همه توصیه‌های مراد ۸۰ ساله‌ی ما را نمی‌بینید که مردم را دعوت به حضور در همه‌ی عرصه‌ها می‌کنند؟ «باید به امام برگردیم» های مکرر سیدعلی‌خامنه‌ای را نمی‌بینید؟ کجا در اندیشه‌ی امام و سیره‌ی امام مردم کنار گذاشته شدند؟ که اتفاقا بیش‌ترین اصالت برای مردم را خمینی قائل بود. مردم را با عینک خمینی و خامنه‌ای نگاه کنید که هر چه می‌کشیم از نفهمیدن و توجه‌نکردن به بیانات این دو عزیز است... @srdrgm
✍دمی بمان و مرا از خودم نجات بده... @srdrgm
آن‌هایی که از جشن‌های رمضانی کشورهای عربی سرزنده‌بودن آن‌ها را برداشت می‌کنن و مناسک‌دینی در ایران را منحصر در عزاداری‌ها می‌دانند و افسردگی ما را نتیجه می‌گیرند، در مورد جشن‌های مردمی میلیونی غدیر در سراسر کشور نظری ندارند؟ @srdrgm
تا حالا نخواستم تبلیغ کانال رو کنید ولی الآن خواهش دارم که اگه می‌بینید مطالب کانال مفیده بین دوستان و آشناهاتون معرفی کنید🌱 کار مردمی همیشه جواب داده تبلیغ سینه به سینه کنید=)) @srdrgm
ما ریزه‌خوار سفره‌ی موسی‌بن‌جعفریم🍃 @srdrgm
چقدر غصه مى‌خورم كه هستى و ندارمت… @srdrgm
نعلین خود به خاک نکش، چشم ما که هست هرچند که چشم ما برازنده‌ی تو نیست... @srdrgm
4_5917787862358559944.mp3
2.43M
انگار اومد بر قلب من فرود... با حال مناسب گوش کنید🍃 @srdrgm
اسلام مردم بی‌تفاوت نمی‌خواهد. مردمی می‌خواهد که در صحنه باشند. مردمی می‌خواهد که نسبت به افعال مسئولین، نسبت به صحبت‌های مسئولین حساس باشند. ما انقلاب کردیم که مردم در متن باشند نه در حاشیه. تحصن مقابل قوه‌ی قضائیه را از باب امربه‌معروف حکام نگاه کنید. تحصنی که در تقویت نظام است نه تضعیف. @srdrgm
در جامعه‌ی اسلامی، به مطالبات متدینین و دلسوزان باید حسن‌ظن داشت. مادامی که تخطی از خطوط قرمز و اصول نکنند نباید مطالبات‌شان را ذم کرد. وقتی اصل فعل‌شان، رویکردشان و نحوه‌ی اجرای‌شان همگی ممدوح است، نباید با دید «دست‌های پشت پرده» به آن‌ها نگاه کرد. مقایسه‌ی این‌ها با شانتاژگران واکسن غلط است. @srdrgm
﷽ چرا صحبت‌ها و تحلیل‌های آقا با دودوتا چهارتای ما هم‌خوانی ندارد؟ چرا عموما با صحبت‌های آقا غافل‌گیر می‌شویم و آن چیزی که در ذهن ما هست با بیانات ایشان متفاوت است؟ برای آن‌که مؤثر باشیم و بتوانیم گامی در جهت تعالی اسلام و پیش‌برد اهداف اسلام و احقاق فرامین آقا برداریم، مگر نباید خودمان را با اندیشه‌ی ولی تطبیق بدهیم و در دستگاه او نقش خود را پیدا کنیم و در اتمسفر فکری او تنفس کنیم؟ پس چرا خودمان را بی‌نیاز از فراگیری اندیشه‌ی آقا و امام می‌دانیم؟ چرا به مکتب امام به دید علم نگاه نمی‌کنیم؟ مگر کسی غیر از ما انقلابی‌ها هست که پیش‌برنده‌ی طرح آقا باشد؟ پس چرا او را نمی‌خوانیم...؟ @srdrgm
📝 2⃣ 💠 متقی اهل عذاب ♨️ کشف حجاب، حرام سیاسی 🔶 در بحث ولایت الله و ولایت طاغوت داریم که عبادت ذیل ولایت طاغوت عصیان است و تکمیل کننده‌ی دستگاه شیطان و برعکس آن، یعنی شخصی که ذیل ولایت «الله» کار می‌کند و سعی در اجرای برنامه‌های الهی دارد و در آن‌جا نقش ایفا می‌کند، حال اگر معصیتی هم مرتکب شود امید به سعادتش می‌رود؛ زیرا برآیند حرکتش مثبت و رو به تعالی است. 🔺بسیاری از گناهان در ذیل این عنوان قرار می‌گیرند و تحت ولایت الله بودن اولی و حاکم است به آن معصیت. ولی برخی از معاصی دیگر در این کبری قرار نمی‌گیرند و تحت کبرای دیگری واقع می‌شوند که در ادامه عرض می‌کنیم. 🌸 حدیث شریف قدسی می‌فرماید: قَالَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى: «لَأُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً». «اطاعت آن قدرتی که از سوی خدا و نماینده‌ی خدا نباشد، این در حد شرک است یا خود شرک است؛ برای خاطر این‌که ولو مردمی که این‌کار را انجام می‌دهند و مبتلای به این نابسامانی بزرگ اجتماعی هستند، در کارهای شخصی خودشان آدم‌های مرتب و منظمی باشند، «برة تقیه» باپروا، پرهیزگار، اما این بلای بزرگ موجب می‌شود که خدای متعال نظر لطف و رحمت را از این امت برگیرد، آنان را عذاب کند».(طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن/صفحه‌ی227) 🔸 همان‌طور که خدای سبحان می‌فرماید، اطاعت قدرتی که از سوی خدا نباشد -یعنی اطاعت طاغوت- این در حد شرک است. کشف حجاب به همین دلیل حرام سیاسی است؛ زیرا دیگر یک گناه و عصیان معمولی نیست، یک گناهی است که برای شکست جبهه‌ی ایمانی و جبهه‌ی حق شکل گرفته است. دستگاه شیطان و طاغوت و مستکبرین عالم برای شکست دستگاه الهی آن را طراحی کرده‌اند و در طرح آن‌ها برای مقابله با مؤمنین نقشی راه‌بردی و تعیین‌کننده دارد و از حالت اولی خود خارج شده است و نباید آن را با دیگر معاصی مقایسه کرد. 🔹 فرد کشف حجاب‌کننده(از قصد) مرتکب یک گناه معمولی نشده است؛ او مشمول روایتی است که بالاتر ذکر کردیم و مطیع اوامر طاغوت و شیطان است و با این حرکت دارد با جبهه‌ی حق و خدای متعال اعلان مخالفت می‌کند. به عبارتی دیگر او عاصی نیست، طاغی است که مقابل برنامه‌ی الهی طغیان کرده و مخالفت دارد. 🔸 به همین دلیل است که باید بین بی‌حجاب و بدحجاب تفاوت قائل شد. شخص بدحجاب با همان پوشش، دارد با این طراحی دشمن و جبهه‌ی باطل مخالفت می‌کند. همان حجاب ولو ضعیف به این معناست که در طراحی دشمن ایفای نقش نمی‌کند و پیرو اوامر الهی است. برعکس شخص مکشفه و بی‌حجاب که مرتکب معصیتی شده است که در دعوای کنونی بین ولایت الله و ولایت طاغوت، به گناهی مهم و تعیین‌کننده تبدیل شده است و نماد مبارزه علیه اسلام و انقلاب شده است. 🔹 اما مسأله این‌جاست که آیا هر فرد مکشفه و بی‌حجاب دشمن اسلام و الله و انقلاب است و باید با شمشیر با او مواجه شد؟ همان‌طور که آقا فرمودند بخش کثیری از این افراد بی‌حجاب از نقشه‌ی دشمن بی‌اطلاع هستند و نمی‌دانند که چه برنامه و نقشه‌ای علیه اسلام و خودشان شکل گرفته و ناخواسته مشغول تکمیل آن طراحی هستند که اگر بدانند دیگر اسیر آن برنامه‌ها نخواهند شد و به مقابله با آن‌ها خواهند پرداخت. 🔸حال که متوجه این امر شدیم، باید بدانیم که وظیفه‌ی تبیین و گفت‌وگو با این افراد وظیفه‌ی نخبگان است. اساسا جهادتبیین این‌جاست که معنا پیدا می‌کند و به عنوان یک راه‌برد همیشگی و اصلی تعریف می‌شود؛ تبیینی که منجر به رشد فهم و ادراک جامعه شود و به آن‌ها افق‌بخشی کند و عمق به ‌آن‌ها ببخشد؛ وقتی چنین شد دیگر مردم مقهور حربه‌های دستگاه شیطان نمی‌شوند و خودشان پیش‌برنده‌ی برنامه‌های اسلام می‌شوند کمااین‌که در تاریخ ثابت کرده‌اند پیرو مکتب اسلام هستند و خودشان را در طراحی الهی فهم می‌کنند و برای خودشان نقش قائل هستند. ✍️ سیدمحسن حسینی @KHAT_NASHRIYE @srdrgm
‌ لینک یادداشت بنده در کانال نشریه خط👇 https://eitaa.com/KHAT_NASHRIYE/1108 @srdrgm
✍بیمارم و آغوش تو درمان من است... @srdrgm
«چه می‌جویی؟ انسان؟ این‌جاست. همه‌ی تاریخ این‌جا حاضر است. «بدر» و «حنین» و «عاشورا» این‌جاست و شاید آن یار، او هم این‌جا باشد» سیدمرتضی آوینی @srdrgm