eitaa logo
صوفی پژوهی
284 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
469 ویدیو
80 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
كسر أصنام الجاهلية (تجقيق محمدتقی دانش پژوه) - صدر الدين الشيرازي.pdf
4.92M
📚كسر أصنام الجاهلية ✍️ صدرالدین محمد بن ابراهیم شیرازی 🔹تحقيق محمدتقی دانش پژوه 🔸۱۸۲صفحه 🔹چاپِ دانشکده معقول و منقول 🔸بمناسبت چهارصدمین ‌سال ولادت صدرالدین شیرازی 🔵صوفی پژوهی @sufi110
📚عرفان و عارف‌نمایان؛ ترجمه کتاب کسر اصنام الجاهلیة ✍️صدرالدین محمد شیرازی (ملاصدرا) 🔹مترجم: محسن بیدارفر... 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
عرفان و عرفان نمایان.pdf
5.98M
📚عرفان و عارف‌نمایان؛ ترجمه کتاب کسر اصنام الجاهلیة ✍️صدرالدین محمد شیرازی (ملاصدرا) 🔹مترجم: محسن بیدارفر... 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوفی پژوهی
🔶رمان نقد تصوف 🔰🔰این گنبد زرنگار1️⃣3️⃣ خورشید آخرین ذرّات زرّینش را از دامنه افق برگرفت. پرده نیلگ
🔶رمان نقد تصوف 🔰🔰نور محسوس و معقول2️⃣3️⃣ اگر این ستارگان با چشمک هاى دلفریبشان رهروان راه را رهبرى نمى کردند، چه بسیار گمشدگانى سرگردان بیابان ها بودند. اگر تاریکى جهل بر بشر سایه ابدى مى افکند، چه بسا کاروان ها در وادى حیرت به دیار نیستى مى شتافتند، ولى نور آسمان و زمین آیینش این است که رهروان را رهبرى کند، رهروان بیابان ها را به نور ستارگان و رهروان کوى وصالش را به نور هدایت، نورى که پرده ظلمت ها را مى درد: (وَعَلَّمَ ءَادَمَ الاَْسْمَاءَ کُلَّهَا...) .(1) شب بود ودرویش ریاضعلى با آمادگى کامل جاى دیشب نشست. ادیب زاده به وعده مقرّر آمد، خاطره شیرین شب گذشته تجدید شد. 💢درویش: امشب باز عنایات رحمانى با ما همراه شد تا از رشحات این محفل انس بهره گیریم. در گفتوگوهاى دیشب این قسمت باقى ماند که اسما و علومى که خداوند به آدم آموخت چه بود؟ امشب وقت آن است که به شرح آن بپردازیم... . (1). ترجمه: «و پس علم اسماء را همگى به آدم آموخت». سوره بقره، آیه 31 . ادامه دارد... 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢افراط گرایی عملی شبلی 🔶افراط‌گرایی در عمل و اعتقاد، یکی از آسیب‌های جریان‌های معنویت‌گرا، همچون متصوفه است که در بین آموزه‌های اعتقادی و عملی آنها، امری واضح بوده است 🔶نورعلی تابنده (مجذوب‌علیشاه)، قطب سابق دراویش سلطانعلیشاهی، در ضمن سخنانی، توصیه‌ای افراطی از «شبلی» (یکی از بزرگان متصوفه ) را نقل کرده که نشان‌دهنده وجود افراط‌گرایی در دستورات سلوکی این جریان انحرافی است: «سؤال و جوابی با شیخ ابوبکر شبلی، انجام شده که بارها یادآوری کرده‌ام. چون خیلی باید مورد توجه باشد؛ «شبلی» از نزدیکان و مشایخ جنید بغدادی بود. خودش هم خیلی مرد بزرگی بود، مدّت‌ها هم حاکم بود و حکومت داشت و در دستگاه‌های دولتی بود. در همین دماوند فرماندار بود که الان هم دماوندی‌ها به یادبود او، ستون کوچکی درست کرده‌اند، ولی بعضی‌ها آمده‌اند با سنگ، کاشی‌هایش را شکسته‌اند. 🔷داستان نقل شده از شبلی، در مورد نحوه دادن زکات، نشان افراط او در مباحث ریاضتی است و داستان‌هایی که در مورد شبلی نقل شده، حاکی از وجود نوعی افراط در سیره او، در زهد است و تذکره‌نویسان صوفی، مطالب زیادی در این باره نقل کرده‌اند. جهت مشاهده کامل مقاله به لینک زیر مراجعه فرمایید👇 https://www.adyannet.com/fa/news/43972 📎 📎 📎 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️صحیفه سجادیه/دریای معارف عرفانی 💠 صحیفه سجّادیه امام زین العابدین علیه السّلام از دیدگاه ✳️ مقام معظّم رهبری امام سیّد علیّ حسینی خامنه ای مدّ ظلّه العالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 پنجشنبه ☀️ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۵ شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 15 فوریه 2024 میلادی 📎 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جرعه‌ای از مناجات شعبانیه1.mp3
812K
🔊 بشنوید | چرا مناجات شعبانیه با صلوات شروع می‌شود؟ 🔸جرعه‌ای از مناجات شعبانیه1🔸 🔹دلیل آن را از قرآن می‌گویم: «ائْتُونِي بِأَخٍ لَكُمْ مِنْ أَبِيكُمْ أَلَا تَرَوْنَ أَنِّي أُوفِي الْكَيْلَ وَأَنَا خَيْرُ الْمُنْزِلِينَ»؛ (برادران از یوسف در مقابل متاعی که آورده بودند طعام خواستند و یوسف چون بار غلّه آنها را بست گفت: می‌خواهم در سفر دیگر برادر پدری خود (بنیامین) را نزد من بیاورید، نمی‌بینید که من پیمانه را تمام می‌دهم و بهترین میزبانم؟) این قانونش است؛ گناهکار باید بیگناه را بیاورد، درب را روی او باز می‌کنند، او هم از این درب باز شده بیاید داخل. خداوند درب را روی صلوات نمی‌بندد، شما هم خودتان همین کار را می‌کنید. مغازه‌دارها جنس‌هایشان را چگونه می‌فروشند؟ چکار می کنند؟ چند تا جنس خوب و مرغوب می‌گذارد رو، اینها مشتری جمع کن است، بقیه به وسیلۀ اینها می‌آیند داخل. جهت شنیدن صوت کامل جلسۀ اول شرح مناجات شعبانیه کلیک نمایید. 🔵صوفی پژوهی @sufi110
صوفی پژوهی
🔶رمان نقد تصوف 🔰🔰نور محسوس و معقول2️⃣3️⃣ اگر این ستارگان با چشمک هاى دلفریبشان رهروان راه را رهبرى
🔶رمان نقد تصوف 🔰🔰انسان و مدنیّت3️⃣3️⃣ 🔶🔶آقاى فاضل: تفسیر «علم اسماء» را از امام صادق(علیه السلام) پرسیدند، 👈🏻فرمود: زمین ها، کوه ها، درّه ها و... حتّى این فرشى که ما روى آن نشسته ایم علومى بود که به آدم تعلیم شد. یعنى آنچه در قلمرو احتیاجات انسانى بود، از اوّل تا آخر به آدم تعلیم شد.(1) 👈🏻ابن عبّاس و مجاهد و سعید (از مفسّران) گفته اند: خداوند همه نام ها، صنایع، علم عمران، خوراک ها و داروها، استخراج معادن، درختکارى، فواید و خواصّ اشجار و هر چه مربوط به اصلاح دین و دنیاست همه را به آدم آموخت.(2) بنابراین آنچه نسل بشر در زندگانى دو جهان به آن نیاز دارد خداوند وسیله به دست آوردن آن را در نهاد او قرار داد و به کمک همان نیروى فکرى است که انسان موفّق شده به این پایه از مدنیّت برسد، گو اینکه هنوز به مقصد نهایى نایل نیامده و آرمان او این است که روزى بتواند بیش از این از مواهب عالم هستى به نفع حیات دو جهانى خود بهره ببرد و زندگانى با صلح و صفا و دور از بهیمیّت را تشکیل دهد. (1). مجمع البیان، ج 1، ص 152. (2). همان. ادامه دارد... 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از صوفی پژوهی
🔰به چالش کشیده شدن صوفیه بصره، توسط امام سجاد(ع) 🔶 صوفیه برای اعتباربخشی به خود، اسامی اهل‌بیت (ع) را در کتابهایشان مطرح کرده‌اند؛ ولی برای اینکه مواضع اهل‌بیت (ع) در مقابل آنها مشخص شود، نحوه برخورد ایشان با متصوفه مورد بررسی قرار داد. 🔸 امام سجاد (ع) نیز با توجه به جایگاه زهدی که در جامعه داشتند، برای برملا کردن چهره زاهدان و عابدان دروغین زمان خود تلاش کرده‌اند. 🔻مرحوم طبرسی در کتاب احتجاج، نحوه مبارزه امام سجاد (ع) را با اشخاص شاخص اهل زهد اهل بصره همچون مالک بن دنیار ...را بیان فرموده کرده است. 🔺 افراد زاهدنما در این شهر در خشکسالی مکه می‌خواستند چهره‌ای مثبت از خود نشان دهند، تا بتوانند با این عمل، تفکری عثمانی خویش را ترویج کنند. 🔷 امام (ع) بعد از اینکه دعای آن جماعت اثری نبخشید، تلاش کرد باطن آن‌ها را برای مردم برملا کند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/42749 📎 📎 📎 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💥فرازی از صلوات شعبانیه 🔹و اعْمُرْ قَلْبى‏بِطاعَتِکَ، وَلا تُخْزِنى‏ بِمَعْصِیَتِکَ و آباد کن دل مرا به اطاعت خود و به وسیله نافرمانیت رسوایم مکن 🔸و ارْزُقْنى‏ مُواساةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیْهِ مِنْ رِزْقِکَ بِما وَسَّعْتَ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِکَ... و روزى من گردان که کمک مالى دهم بر کسى‏که روزیت را بر او تنگ کردى بوسیله آنچه بر من فراخ گرداندى از فضل خویش... 🔵صوفی پژوهی @sufi110
MonajatShabaniyeh-960302.mp3
34.94M
مناجات شعبانیه حاج میثم مطیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 شنبه ☀️ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۷ شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 17 فوریه 2024 میلادی 📎 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢بنام تشیع، به کام تصوف!1️⃣ ⛔️ از دیگر اشخاصی که شاخه‌ی صوفیان شیعه ادعا دارند که او از جانب ائمه‌ علیهم السلام در امر طریقت و دستگیری مجاز بوده، ابراهیم ادهم است. وی از بزرگان صاحب نام صوفی و زاهد پیشه‌ی قرن دوم هجری بوده که با امثال فضیل عیاض و سفیان ثوری نیز سر و سرّی داشته است. نوشته‌اند که وی در آخر عمر به شام رفت و در یک نبرد دریایی به شهادت رسید.[1] ❌صاحب طرائق‌الحقائق مدعی است که سر سلسله‌ی ادهمیه که منسوب به ابراهیم ادهم است، از سوی امام زین العابدین علیه السلام اجازه‌ی دستگیری دارد.[2] پی‌نوشت: 1- زرکی، الاعلام، ج1، ص31 – فرهنگ معین، ج5، ص75 2- طرائق الحقائق، معصوم علیشاه، ج2، ص109. 🖊پایگاه جامع فرق و ادیان
صوفی پژوهی
🔶رمان نقد تصوف 🔰🔰انسان و مدنیّت3️⃣3️⃣ 🔶🔶آقاى فاضل: تفسیر «علم اسماء» را از امام صادق(علیه السلام)
🔶رمان نقد تصوف 🔰🔰معاش و معاد4️⃣3️⃣ 🔶براى توضیح بیشتر مى گوییم که انسان داراى دو جنبه حیات مادّى و معنوى است که هریک در شرایطى خاص صورت پذیرفته. زندگانى انسانى یک زندگى ممتد و دامنه دار است که با مرگ پایان نمى پذیرد، بلکه پس از مرگ وارد مرحله جدیدى خواهد شد. 🔶اگرچه حیات معنوى و جاودانى غرض اصلى آفرینش انسان است باید توجّه داشت که رابطه نزدیکى بین این دو جنبه از حیات وجود دارد تا آنجا که رهبران اسلامى فرموده اند: هر که امر معیشت او لنگ باشد، آخرت او در خطر است. بر این اساس، تعادل جسم و روح که رمز سعادت آدمیّت است باید همواره مراعات شود و اگر این تعادل در هم شکست خطر ویرانى کاخ سعادت انسان در پیش خواهد بود. 🔶خداوند در اوّل قدم آفرینش، آدم را به علم معاش و معاد رهبرى کرد، آدمیزاد نه فرشته مجرّد است که به کلّى از مادّیات چشم بپوشد و نه حیوان بى خرد و دانش که به کاه و علف دلخوش باشد; ازاین رو امامان(علیهم السلام) گفته اند: «از ما نیست کسى که دنیا را براى آخرت، یا آخرت را براى دنیا کنار بگذارد». ادامه دارد... 🔵صوفی پژوهی @sufi110
هدایت شده از انسانِ کامل
MonajatShabaniyeh-960302.mp3
34.94M
🎙حاج میثم مطیعی 🌼التماس دعایِ فرج انسان کامل 🌎@ensanekamel_ir