eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
38هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
383 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
خمینی یک طلبۀ ضعیفی است. اینجا نشسته با شماصحبت‏‎ ‎‏می‌کند و مردم هم به او علاقه دارند چون نوکر خودشان هست. آدم به نوکرش، به‏‎ ‎‏خادمش علاقه دارد. آن چیزی که پیش من مطرح است این است که ما همه در یک ردیف باشیم. من را از خودتان حساب کنید. مساله‌ی نیست در کار، همه در واقع هستیم و باید همه در این صف، این صف واحد خدمت کنیم. پیش من رهبری مطرح نیست، برادری مطرح است. خدای تبارک و تعالی در قرآن کریم ما را برادر خوانده است: إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
✔️ نقطه اساسي تهاجم فرهنگي دشمن اینجاست که را ناکارآمد و غیرضروری نشان دهد. زواياي ديگرِ تهاجم فرهنگي دشمن، اگرچه مهم‌اند، ولي نسبت به اين مقوله، جزو متغيرهاي فرعي و روبنایی هستند. آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری: 🔹 اساسي‌ترين نقطه درگيري فرهنگي ما با دشمن، مسئله حکومت ديني است. محال است بشر جز در سايه به سعادت برسد؛ آزادي و حريت اجتماعي و کرامت انساني بشر، احساس هويت و شخصيت در جامعه انساني و مقوله‌هايي نظير این، جز در سايه حکومت ديني به‌دست‌آمدني نيستند. 🔹 تفاوت ماهوي انقلاب اسلامی در آرمان‌هاي سياسي‌اش با ساير انقلاب‌ها در دنيا، همين آرمان است؛ آنچه به‌عنوان اساسي‌ترين سخن مي‌توان از آن نام برد، همين ادعای حکومت دينی است. همين دعوت انقلاب اسلامي بوده است که امت اسلامي و برخي مستضعفين را پشت سر انقلاب اسلامي هماهنگ کرده و يک قدرت سياسي در مقابل مديريت مادي عالم شکل داده و موجب پيدايش کانون‌هاي فراوان بحران در دنيا در مقابل مديريت مادي شده است. 🔹 اساسي‌ترين نقطه‌اي که مورد تهاجم فرهنگي دشمن است، همين مسئله حکومت ديني است؛ چرا که موضع اساسي درگيري فرهنگي ما با غرب، در همين نقطه بوده و ما توانسته‌ايم در اين زمينه پيشرفت کنيم و سنگرهايي زیادی را در دل دشمن فتح کنيم؛ يعني در نقاطی که اصلاً مذهب در قالب يک پديده فعال اجتماعي حضور نداشته، الآن کانون‌هاي بحران عليه مديريت مادي بر مدار مذهب و اسلام شکل گرفته است. 🔹 امروزه در کشورهای آسیایی و در برخی کشورهای غربی شعارهاي انقلابيون دنیا، شعارهايي بر مدار اسلام سیاسی است. لذا دشمن تمام تلاشش را بر همين گذاشته که روي اين نقطه سرمايه‌گذاري کند و جامعه را به این [باور] برساند که حکومت ديني ضرورت ندارد و موفقیتی کسب نکرده است، [چون] دين جامعيت ندارد و نمي‌تواند و یا نمی‌خواهد تکامل اجتماعي را سرپرستي کند و سرپرستي آن به عهده سياست‌مداران و به‌اصطلاح خودشان انديشمندان بشري است. اگرچه نوع اين مباحث در قالب دموکراسي فرهنگي به دنياي اسلام عرضه مي‌شود و تحت عنوان آزادي انديشه و حرمت تعقل و خردورزي و خردگرايي در جامعه مطرح مي‌شوند، ولي [در حقیقت] ريشه سياسي دارند و يک دست پنهان آنها را هماهنگ مي‌کند. لذا با کمال تنوعي که در آنها وجود دارد، يک هماهنگي پنهان در بين آنها مي‌بينيد؛ [یعنی] همگی يک رشته را قطع مي‌کنند و آن، توانايي دين در اداره حيات اجتماعي بشر است؛ [در واقع] پيوند بين دين و مدیریت اجتماعی را قطع مي‌کنند. لذا الآن نقطه اساسي دشمن، همين‌جاست؛ زواياي ديگر تهاجم فرهنگي دشمن اگرچه مهم‌اند، ولي نسبت به اين مقوله، جزو متغيرهاي فرعي و روبناهای تهاجم فرهنگي دشمن هستند. لذا اگر بتوانيم در زمینه دفاع از اصل حکومت دینی و کارآمدی آن، قاطع و پيروز و سربلند بيرون بياييم، مي‌توانيم در سایر زمينه‌ها هم موفق باشيم. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
وقتی که ما مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم انقلاب ما بعد از بیست سال، آسیب‌های گوناگون یک انقلاب بزرگ مثل انقلاب فرانسه، یک انقلاب پرسروصدا مثل انقلاب شوروی و یک انقلاب -به اصطلاح- اسلامی مثل انقلاب الجزایر را مطلقاً نداشته است؛ و این نشان دهنده‌ی بنیه‌ی این انقلاب است.  پس ببینید من منشأ این را چه می‌دانم؛ من می‌گویم منشأش در و در است. ایمان به معنای تدیّن و تعبّد، نه ایمان به معنای مجرّد خودش؛ که بگوییم ما آدم با ایمانی هستیم، اما در عمل، نه اهل نمازیم، نه اهل تعبد و ذکریم، نه اهل توجّه به خدا و عمل کردن به هیچ یک از فرایضیم، فقط میگوییم ما با ایمانیم!  نه، من اصلاً این ایمان را نمیگویم؛ این ایمان، همانی است که قرآن اشاره میکند: قالت الاعراب آمنا، قل لم تؤمنوا و لکن قولوا اسلمنا»؛ تسلیم شدیم. آن، تسلیم شدن است، نه ایمان آوردن؛ ملت ما ایمان اسلامی داشتند. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
آیاتی که درباره‌ی جنگ بدر در قرآن کریم در سوره‌ی انفال هست، بسیار منطبق با وضع ماست. روز ، روز بود، روز تمیز حق و باطل؛ چون دو نیرو در مقابل هم قرار گرفتند و وقتی معارضه کنند این دو نیرو، بقای هر نیرو نشان می‌دهد که او حق است؛ زیرا که سنت‌های عالم به مدد او و کمک او می‌شتابد. ۱۳۶۴/۱۱/۱۲ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
همه‌ی کسانی که اهل معنا بودند -بزرگان اهل معنا- توصیّه‌شان این بود که نکنید. بعضی‌ها می‌گویند آقا چه ذکری را بخوانیم که به مقامات عالی [برسیم‌]؟ آنها می‌گفتند آقا ذکر پیشکش! نکنید. قدم اوّل این است و اگر این قدم تأمین شد، خیلی از مشکلات شما -مشکلات روحی، مشکلات معنوی و مشکلات مادّی- برطرف خواهد شد. همه در معرض گناهیم، همه در معرض لغزشیم؛ عرض کردم مراقب باشید. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
ما اگر بخواهیم درمقابل جبهه دشمن کارکنیم، هم باید داشته باشیم، هم باید داشته باشیم، هم باید داشته باشیم، هم داشته باشیم، کارمان هدایت شده باشد و این نمی شود مگر با . پ.ن: یک جبهه‌ی مردمیِ فعال در انقلاب، تنوع می‌خواهد و ابتکار و انگیزه و برنامه. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
معرفی سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب با حضور حضرت آیت‌الله قوامی و حضرت آیت‌الله حسینی آملی و پیام حجه‌الاسلام و المسلمین ملکی یکشنبه ۱۳بهمن۹۸ قم‌_اداره کل تبلیغات اسلامی @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش تصویری از همایش معرفی سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب و پخش از @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ما می‌خواهیم در کشورمان این تفکرات والا را پیاده کنیم.🔻 🔸 و ، پیشرفت مادی را می‌خواهد؛ اما برای امنیت مردم، آسایش مردم، رفاه مردم و همزیستىِ مهربانانه‌ی مردم با یکدیگر؛ این خصوصیات است. ما این‌ها را با صدای بلند از اولِ انقلاب در سطح عالم مطرح کردیم و دل‌های فراوانی از مسلمان و غیر مسلمان هم به این‌ها جلب شده است. پشتوانه‌ی عزت ملت ایران این‌هاست. یعنی متفکر مسیحی و سیاستمدارِ غیر مسلمان در مجامع جهانی، در برخورد با تفکرات نظام جمهوری اسلامی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این، بارها و بارها مشاهده و دیده شده است. ۱۳۸۵/۸/۲۰ @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
این خاطرات را به زبان عربی _زبانی که آن را از عمق جان دوست می‌دارم_ بیان کرده‌ام، اما لهجه‌ی عربی من در بازگویی این داستان پرفرازونشیب، لهجه‌ی فردی غیر عرب است که عربی را به‌خوبی کسی که از کودکی به این زبان سخن گفته، تکلّم نمی‌کند، لذا در بیان، همواره در معرض غلط گفتاری، ضعف عبارت، یا ضعف تالیف، یا به‌کارگیری واژه‌های مهجور _که امروزه اهل زبان به‌کار نمی‌برند_ عدم التفات واژه‌ی مورد نیاز، برای بیان مقصود، یا حتی جهل به آن است، و از این رو، مانند کسی بوده‌ام که در راهی دشوار و غیرعادی گام برمی‌دارد، با تانّی و درنگ سخن می‌گوید و مراقب است که دچار اشتباه نشود. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری